Pagina 10 van 21

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 26 apr 2021, 19:31
door cadsite
buthead schreef:We hebben gewoon nood aan basis internet 100/20mbps als minimum(meer is beter) en laat ons zeggen 5gb mobiel of ietsjes meer voor de grotere verbruikers. + nadien verlaagde snelheden zodat je op zen minst bereikbaar bent via sociale media whatsapp, messenger etc
Dat is dus exact wat edpnet aanbiedt.
Ik kan inderdaad bevestigen dat dat gewoon is wat werkt. (alleen die verlaagde snelheid na 5GB is anders, ik loop hier gelukkig niet tegen)

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 26 apr 2021, 19:34
door philippe_d
Dave schreef:Wel is mij niet duidelijk of je bij die TV optie verplicht die nieuwe TVbox moet nemen of nog mag gebruik maken van een oude Digicorder + gekochte (dus zonder huur) Digibox. Want als dat niet kan, betaal je ook nog eens extra huur voor het bakje voor je 2e tv...
Voor zover ik het begrijp bevat de "optie TV" (20€) de huur van één TV Box.
Voor bestaande klanten met gehuurde digicorders, zal dus één digicorder inbegrepen zijn in de prijs van "Iconic TV".

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 26 apr 2021, 20:03
door koenraaddeconinck
kawe schreef:ik twijfel nog . zeker met de TV-Box. ik heb nu 2 digicorders en zou die vervangen door 1 box. weet er iemand of ik dan op 2 TV's (living en slaapkamer) kan kijken? (niet noodzakelijk tegelijkertijd).
Neen, je zal enkel TV kunnen kijken op het toestel waar de tv box aangesloten is tenzij ... iemand hier kan bevestigen - maar dat durf ik zeker niet voor waar poneren - dat je iets kunt doen met de wifi waar de box mee uitgerust is ...

Andere optie: tablet met TV app en streamen naar TV ... ?

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 26 apr 2021, 20:14
door Yargo
Tomby schreef:Ofwel is hun bestelsysteem onbetrouwbaar, ofwel kunnen ze het niet bijbenen. Vanmiddag besteld en nog altijd niet het minste teken van bewijs van bestelling. Op Twitter zie ik ook verschillende mensen klagen. Ik snap wel niet dat ze anno 2021 er nog in slagen je iets te laten bestellen zonder dat je een mail krijgt puur ter bevestiging dat ze het ontvangen hebben.
Hier rond 15h van Whoppa naar One overgeschakeld online en ook geen bevestigingsmail noch aanpassing in Mijn Telenet doorgevoerd. Voor een internetbedrijf kan dit allemaal inderdaad wel wat beter :roll: :wink:

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 26 apr 2021, 21:51
door dr.trimble
Wij hebben nu 2 digicorders en 1 digibox waarvan 1 digicorder gehuurd. Ik vraag me af wat er hiermee dan gebeurt moest ik One nemen met Telenet TV flow. Kunnen we die dan blijven gebruiken of zullen de kanalen niet meer kunnen gedecodeerd worden?

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 26 apr 2021, 22:02
door philippe_d
Met Flow TV kan je alleen streamen. Jouw digiboxen/digicorders zullen gedeactiveerd worden. Je zal geen versleutelde zenders meer kunnen zien

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 26 apr 2021, 22:19
door Tomby
Hier nog altijd niets van mail gekregen, maar toch is One actief nu. Merkten we omdat ons Internet er ineens even uit lag.
Moet nu blijkbaar ook nieuwe Telenet profielen maken. Vind ik wel verdacht, want normaal hebben we nog onze mailboxen mag ik hopen. EDIT: webmail ziet er ineens ook helemaal anders uit, maar lijkt wel ok, want alle spam van de voorbije dagen zit er nog in :D. EDIT2: was blijkbaar omdat ik de webmail vanop mijn iPad bezocht. Wel vreemd hoe verschillend de interface is op Windows vs IOS, want het is in beide gevallen gewoon met Chrome.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 06:50
door Billy.
Bij mij is er wel iets vreemds aan de hand. Ga ik naar 'Mijn Telenet' dan zie ik Wigo als product. Maar al mijn zaken zoals TV, Vast Internet,... hebben bij details wel de namen van de ONEup producten. Maar mijn mobiel dataverbruik enzovoort wordt wel nog aangerekend. Zo staat dit al van gisteren in de voormiddag. Vreemd.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 07:42
door lucdec
Wordt het duurder voor basic internet? Is me niet duidelijk...
Nu betaal ik 28 euro. Gaat dit stijgen naar 30? Of is dit enkel voor nieuwe klanten....

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 08:08
door ddd
Alleen voor nieuwe. Oude formules bleven bestaan.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 08:47
door no name
Hier gisteren voormiddag ook de switch aangevraagd van Wigo 15 met 2 mobiele nummers naar de One Up met 2 nummers.
De 4x hogere limiet (750 was soms toch wel een probleem) en gbit snelheid hebben hier de doorslag gegeven
's avonds rond 18u is modem even herstart en sindsdien is Wigo verdwenen in mijn telenet.

Upload speed is al naar 40mbit, maar download gaat niet hoger dan 385mbit.
Heb vorig jaar tijdens de zomer al eens een maand gratis Gigaboost uitgeprobeerd, dus modem is zeker OK.

Zal straks modem nog eens herstarten en anceders case openen bij Telenet.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:01
door koenraaddeconinck
Bij mij zelfde fenomeen. Heropstart van de modem loste probleem op.

Bij ingebruikname van speedboost, moest ik ook de instellingen van mijn lan poort instellen op "full duplex" ...

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:06
door Janic
Nu betaal ik 90€ voor wigo home + optie piektijd.
Zit de optie piektijd mee in one plus?
We hebben toch een extra simkaart nodig binnenkort dus misschien is overschakelen wel een optie.
Toch weer 16€ per maand extra.

Re: RE: Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:17
door diederik
no name schreef:Hier gisteren voormiddag ook de switch aangevraagd van Wigo 15 met 2 mobiele nummers naar de One Up met 2 nummers.
De 4x hogere limiet (750 was soms toch wel een probleem) en gbit snelheid hebben hier de doorslag gegeven
's avonds rond 18u is modem even herstart en sindsdien is Wigo verdwenen in mijn telenet.

Upload speed is al naar 40mbit, maar download gaat niet hoger dan 385mbit.
Heb vorig jaar tijdens de zomer al eens een maand gratis Gigaboost uitgeprobeerd, dus modem is zeker OK.

Zal straks modem nog eens herstarten en anceders case openen bij Telenet.
One up is toch maar 20 mbps upload snelheid ?Afbeelding

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:18
door k995
Janic schreef:Nu betaal ik 90€ voor wigo home + optie piektijd.
Zit de optie piektijd mee in one plus?
We hebben toch een extra simkaart nodig binnenkort dus misschien is overschakelen wel een optie.
Toch weer 16€ per maand extra.
Yep :

Vaste telefonie – ONE(up) Telefony
2.1 Bij ONE(up) is een vaste lijn inbegrepen, die geactiveerd moet worden om er gratis van te genieten.
2.2. Onbeperkt bellen met vaste lijn naar Belgische nummers, met uitzondering van speciale nummers en
diensten van derde partijen - is steeds inbegrepen in de prijs van ONE(up), op voorwaarde van een
normaal gebruik zoals gedefinieerd in de ‘voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een
onbeperkt aanbod vaste en/of mobiele telefonie’ (zie telenet.be/algemenevoorwaarden)


One (gewone ) is dan 86 euro met gewone TV & 150/15 mbps up/down met 1 sim kaart (40gb) toch 4 euro minder ?

Re: RE: Re: Telenet:

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:22
door ddd
diederik schreef:One up is toch maar 20 mbps upload snelheid ?
Neen, zou 40 moeten zijn.

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one/
Scroll naar "specificaties"

Re: RE: Re: Telenet:

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:24
door no name
diederik schreef:
no name schreef:Hier gisteren voormiddag ook de switch aangevraagd van Wigo 15 met 2 mobiele nummers naar de One Up met 2 nummers.
De 4x hogere limiet (750 was soms toch wel een probleem) en gbit snelheid hebben hier de doorslag gegeven
's avonds rond 18u is modem even herstart en sindsdien is Wigo verdwenen in mijn telenet.

Upload speed is al naar 40mbit, maar download gaat niet hoger dan 385mbit.
Heb vorig jaar tijdens de zomer al eens een maand gratis Gigaboost uitgeprobeerd, dus modem is zeker OK.

Zal straks modem nog eens herstarten en anceders case openen bij Telenet.
One up is toch maar 20 mbps upload snelheid ?Afbeelding
Dat staat nog fout in mijn telenet, maar volgens de product specs op de website is het wel degelijk 40mbit
De Gigaspeedboost had dezelfde snelheden.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:29
door Tomby
Ah, nu snap ik waar die 'for 1' op slaat in Mijn Telenet. Ik zag immers overal 'ONE for 1...' maar dat zal dus slaan op het aantal mobiele nummers dat er mee in zit.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:39
door DarkV
k995 schreef:One (gewone ) is dan 86 euro met gewone TV & 150/15 mbps up/down met 1 sim kaart (40gb) toch 6 euro minder ?
WIGO had volgens mij 300/20... een gewone One is dus geen gelijkwaardige vervanging.

Toch bizar hoe mensen zich in allerlei bochten blijven wringen om toch maar te stellen dat het goedkoper is geworden.

Voor een kleine groep is het misschien goedkoper geworden maar voor de grote massa is het de zoveelste prijsverhoging !

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:46
door Tomby
DarkV schreef:WIGO had volgens mij 300/20... een gewone One is dus geen gelijkwaardige vervanging.
Toch bizar hoe mensen zich in allerlei bochten blijven wringen om toch maar te stellen dat het goedkoper is geworden.
En bizar hoe jij maar blijft hameren op die verlaging naar 150/15. Iedereen zal voor hem wel uitmaken of die 300/20 (of 200/20 bij mij) zo belangrijk is. Ik denk dat voor de meesten de FUP limiet een veel groter argument pro is. Ik herinner me bij elke snelheidsverhoging dat er velen zeiden dat ze beter de FUP limiet zouden verhogen ipv de snelheden, omdat die al meer dan genoeg waren.

Ik zie mezelf in elk geval niet snel ergeren dat ik maar 150/15 meer ga hebben. Maar ik ben wél blij dat ik niet voor elke grote transfer moet zien dat ik het in de daluren doe. Het eerste dat ik gedaan heb is mijn Crashplan settings veranderd van 00-17u naar Always :P.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:48
door ddd
Same here, 300 of 150 who cares, ik bedoel, I don't care.
Maar die 750GB zaten we af en toe tegenaan.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 09:51
door k995
DarkV schreef:
k995 schreef:One (gewone ) is dan 86 euro met gewone TV & 150/15 mbps up/down met 1 sim kaart (40gb) toch 6 euro minder ?
WIGO had volgens mij 300/20... een gewone One is dus geen gelijkwaardige vervanging.

Toch bizar hoe mensen zich in allerlei bochten blijven wringen om toch maar te stellen dat het goedkoper is geworden.

Voor een kleine groep is het misschien goedkoper geworden maar voor de grote massa is het de zoveelste prijsverhoging !
? Dat hangt ervanaf wat je wil van je verbinding en wat je nodig hebt.

JIJ kan niet spreken voor iedereen dat het duurder (of goedkoper) geworden is, voor mij alvast is het goedkoper, bijna 40 euro/maand.
Gezien je toon is dit ook de laatste antwoord dat ik je geef.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 10:02
door DarkV
Tomby schreef:En bizar hoe jij maar blijft hameren op die verlaging naar 150/15. Iedereen zal voor hem wel uitmaken of die 300/20 (of 200/20 bij mij) zo belangrijk is.
Iedereen moet inderdaad zelf de beslissing maken welke factoren belangrijk zijn voor hem of haar... maar dan moet je niet vertellen dat abonnementen goedkoper worden, je hebt dan gewoon een ander abonnement met totaal andere specificaties. Het probleem is dat door de positionering van de nieuwe abonnementen niet iedereen die keuze heeft.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 10:07
door Tomby
DarkV schreef:Iedereen moet inderdaad zelf de beslissing maken welke factoren belangrijk zijn voor hem of haar... maar dan moet je niet vertellen dat abonnementen goedkoper worden, je hebt dan gewoon een ander abonnement met totaal andere specificaties. Het probleem is dat door de positionering van de nieuwe abonnementen niet iedereen die keuze heeft.
Sommige specs gaan omhoog, andere naar beneden, maar blijkbaar kijk je alleen naar deze laatste om dan te argumenteren dat je met een duurder product moet vergelijken. Je had het overigens over 'grote massa'. Ik durf wedden dat de grote massa One gaat nemen en niet One Up, want het enige extra bij deze laatste is de hogere snelheden, en eigenlijk is het dus gewoon een soort One + Giga Speedboost, maar dan nu voor €20 extra ipv €15 vroeger. Maar Giga Speedboost was zeker niet voor de grote massa.

Het verbaast me eigenlijk een beetje dat er niet meer differentiatie zit tussen One en One Up, maar voor mij is het in elk geval prima.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 10:10
door Unicorn1
Alles hangt echt van persoon tot persoon af en ja telenet speelt het weer vuil door bij one de snelheden zo laag te leggen.

Maar zoals ik herhaal: maat van mij gekeken: neem ik de all internet nu moetk 135€ betalen. Goe zot.
Dus ga ik nu de one + tv box bestellen en als de technieker is geweest dag nadien al alst gaat problemen omschakelen naar all internet.

Zo los je het op en terug 300/20 snelheid + 3TB + minder dan 83€ terwijl de one 86€ is.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 11:43
door Tomby
Marketinggewijs hebben ze wel weer de bal misgeslagen, vind ik. Het is een beetje dezelfde soort wassen neus als destijds met Fibernet, wat helemaal geen fiber was.

Nu noemen ze het ONE met als argument dat het nu 1 ervaring is, zowel thuis als onderweg. Zelfs bij de Telemeter staat er letterlijk "Met ONE is er geen verschil meer tussen je verbruik thuis of onderweg. Je kan wel je verbruik apart opvolgen.". Hoezo is er geen verschil meer ? 3TB vs 40GB is geen verschil ? En ook de snelheden verschillen. Dus eigenlijk is het nog altijd TWO, en niet ONE :P. En je gaat nog altijd proberen zoveel mogelijk wifi te gebruiken waar mogelijk. Iemand vroeg zich hier bvb ook af of WiFree gaat verdwijnen. Op mijn nieuwe ONE zie ik alleszins nog gewoon WiFree en kan ik het nog aan- of uitzetten op Mijn Telenet.

Een echte ONE zou zijn dat je Internet thuis ook via mobile gaat, wat bvb een van de use cases van 5G is.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 12:01
door philippe_d
DarkV schreef:Iedereen moet inderdaad zelf de beslissing maken welke factoren belangrijk zijn voor hem of haar... maar dan moet je niet vertellen dat abonnementen goedkoper worden, je hebt dan gewoon een ander abonnement met totaal andere specificaties.
Ik denk dat de meeste mensen hier niet de bedoeling hebben om "likes met likes" te vergelijken, maar voor zichzelf uitmaken dat ze een nu goedkopere formule kunnen krijgen met een aantal verbeteringen (vb mobiele data pot), en een aantal nadelen (vb een snelheidverbindering)?

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 12:36
door phil48
Hoe zit dat eigenlijk met de CI+ modules, blijft dat gewoon werken als je zo'n One neemt met de TV Box ?

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 12:51
door Unicorn1
Vandaag laten boeken door maat, morgen komen die al installeren haha. Een record.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 13:15
door TonySuperPony
Vandaag overgeschakeld.
Flow TV is nog wat miserie.. -> Ze slagen er niet in deze te activeren vandaag...
Ook vind ik nergens de tarieven voor bellen naar buitenland..

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 13:16
door dr.trimble
ik heb ook net de overgang gemaakt en bij mij krijgen ze flow ook niet werkende. Ze zullen me morgen terug opbellen.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 13:36
door TRiSS
dr.trimble schreef:ik heb ook net de overgang gemaakt en bij mij krijgen ze flow ook niet werkende. Ze zullen me morgen terug opbellen.
Ik meen mij te herinneren dat dat bij mij ook wel enkele dagen duurde toen ik naar Yugo overschakelde, en behalve de naam lijkt er aan de app weinig veranderd :-)

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 14:34
door no name
koenraaddeconinck schreef:Bij mij zelfde fenomeen. Heropstart van de modem loste probleem op.

Bij ingebruikname van speedboost, moest ik ook de instellingen van mijn lan poort instellen op "full duplex" ...

na herstart van de modem nog steeds 380Mbit, zal ze eens moeten bellen.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 14:38
door philippe_d
Tomby schreef:
Het verbaast me eigenlijk een beetje dat er niet meer differentiatie zit tussen One en One Up, maar voor mij is het in elk geval prima.
Differentiatie zit ook bij mobiel: mobiele snelheden zijn bij One aanzien lager dan bij One Up (en geen 5G).

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 15:27
door jnsvr
Ik zie niet direct een verschil in mobiele snelheden op de productpagina.. Waar worden er verschillen tussen de twee vermeld, of gesproken over 5G?
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one/

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 15:28
door ddd
Scroll naar "Specificaties" voor verschillen in snelheid.
5G zie ik ook niet direct staan.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 15:39
door PeterD1
Toch wel jammer dat Telenet de Wigo's ook niet heeft opgetrokken naar 3TB maar eigenlijk verbaasd het me ook niet.
Voor de One zijn we net zoveel kwijt als de Wigo 9 GB. Dan hebben we wel 3TB maar wordt onze snelheid gehalveerd..
Mocht het bereik van Orange hier in de buurt niet zo slecht zijn had ik misschien wel gedacht om naar hen over te stappen.
Misschien toch eens kijken of we geen Proximus kunnen nemen, is maar €84 per maand en zouden in theorie ook 100mbit/s moeten kunnen halen en hebben ook geen downloadlimiet meer. Helaas is hun bereik in ons huis ook slecht..maar kan opgelost worden met een MCE (als ze die nog verkopen tenminste).
Ik lees heel veel klachten over het Telenet netwerk maar eigenlijk is dat het enige goede netwerk hier in de buurt en het werkt allemaal wel prima, daar mag ik niet van klagen behalve dat tijdens de piekuren de snelheid al eens naar beneden durft gaan. Mocht mijn vriendin niet zo graag naar de BBC zenders kijken had de TV hier al lang buiten gelegen en hadden we bv EDPNET kunnen nemen + Base :) want voor de rest doen we toch niks anders dan streamen.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 15:57
door phil48
Voor "nieuwe" klanten die niet meer dan 15 GB op hun smartphone willen is dit toch (buiten het 3 TB aanbod) niet eens zo'n goeie aanbieding ?

Géén drie maanden korting meer (zoals vroeger met Wigo's e.d.), plus 20 euro extra sim gezinslid. Voor een gezin met drie is dit nog altijd een pak duurder dan Orange, waar je natuurlijk géén 3 TB hebt of 40 GB per sim (wie heeft dat nodig?), maar wel een extra digicorder kunt bijhuren, wat bij Telenet met de TV Box niet kan, je moet er via de streaming app op andere toestellen kijken.

Een simulatie, voor een gezin met drie mensen waarbij ieder maximaal 15 GB data op smartphone heeft.

Orange trio + 3x Go Intense (15 GB) = 70 + 42 = 112 euro (snelheid 100 Mbps)
Telenet One + Iconic = 66 + 20 euro + 2 extra simkaarten (40 GB) = 126 euro (snelheid 150 Mbps)

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 16:12
door Tomby
phil48 schreef:40 GB per sim (wie heeft dat nodig?)
Dat is het zwakke aan het combinatie-aanbod van Telenet. Er is telkens maar 1 pakket, en dat is heel erg gericht op 1 bepaald profiel. Vroeger was het triple-play (waarbij double-play al duurder uitkwam wegens geen bundelprijzen). Nu is het blijkbaar gericht op cordcutters, want nu zit TV er ineens niet meer bij, maar wel mobile met belachelijk veel data.
phil48 schreef:maar wel een extra digicorder kunt bijhuren, wat bij Telenet met de TV Box niet kan
Van wat ik gelezen heb, kun je met One nog altijd perfect extra decoders bijhuren.

Re: Telenet: "Nieuwe" bundels en prijsverhoging

Geplaatst: 27 apr 2021, 16:19
door bollegijs
phil48 schreef:Voor "nieuwe" klanten die niet meer dan 15 GB op hun smartphone willen is dit toch (buiten het 3 TB aanbod) niet eens zo'n goeie aanbieding ?
Het is voor die mensen dat de upscale techniek hier van toepassing is. Je moet net die mensen laten geloven dat ze het nodig hebben.