Streamz: Vlaamse Netflix

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

En geloof je echt dat in dit landje iedereen gelijk is voor de wet!!!???
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

wied schreef:En geloof je echt dat in dit landje iedereen gelijk is voor de wet!!!???
Nee.
Iemand met een gekleurde huid of een niet-Vlaamse wordt nog steeds anders behandeld, maar er is een verschil tussen uitwassen, oprispingen of enkelingen, tegenover een racistische beleid: Rusland, Israël, Myanmar, ...

Als je de beleidslijnen al start met een racistisch discours, kan je nooit hopen dat iedereen gelijk behandeld wordt.
Als de beleidslijnen starten van gelijkwaardigheid, kan je iedereen die daarvan afwijkt terecht wijzen (of bestraffen).

Heus niet iedereen houdt zich strict aan de verkeerswetgeving, maar het zou nog veel onveiliger zijn mocht er geen verkeerswetgeving zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster

En hoe denkt ge over de gemeenschappen in dit landje, en de bescherming van (franstalige) minderheden?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Kunnen we het hier over Streamz blijven hebben ipv een politiek topic van te maken?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fabos
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Kwaliteit van de 1080p streams is wel goed, 8000 kbit en 192 kb/s AAC audio.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zoals het er nu uitziet zal er nog meer over politiek en Streamzzzzzz gepost worden. Mss kan het politieke deel (RVB en hun beslissingen) afgesplitst worden en naar maatschappelijke discussies verhuisd, dan kan hier het technische deel verder gaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
glda19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

wie gaat daar nu voor betalen. Ik zeker niet 10 € langs hier 10 € lang daar uiteindelijk 100 € per maand ja ja mij niet gezien
wouter5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

FC De Kampioenen is echt k*tkwaliteit. Zelfs de nieuwere afleveringen. Hiervoor ga ik alleszins niet betalen.
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

wouter5 schreef:FC De Kampioenen is echt k*tkwaliteit. Zelfs de nieuwere afleveringen. Hiervoor ga ik alleszins niet betalen.
ik hou het voor HBO, eens ik daarmee rond ben zeg ik het op
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Er staan enkele interessante series op zoals Bat Woman en Doom Patrol, maar de zoekfunctie werkt niet en wat ik niet begrijp is dat de dingen die bvb bij VTM GO te zien zijn hier dan weer niet op staan. Dat had ik eigenlijk wel verwacht om eerlijk te zijn.

Voor niet Telenet klanten is er immers geen terugkijk tv inbegrepen he...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Inderdaad graag terug on-topic posten :-)
(Politiek kan als het relevant blijft en direct gelinkt is aan Streamz)
wied
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schrijft: ...die bvb bij VTM GO te zien zijn hier dan weer niet op staan...

Die inhoud bewaren zij veiligheidshalve voor hun bestaande "gratis" account adepten natuurlijk :-D
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ja, en zo passeren ze 2x langs de kassa. Ik vind dat eigenlijk wel jammer. Had nog completer geweest en zonder reclame kunnen herbekijken was een serieuze meerwaarde.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Ja, en zo passeren ze 2x langs de kassa.
Wat had je dan gedacht? En waarom maar 2 keer, als 3 keer ook kan?

DPG+Telenet/SBS hebben het slim gespeeld door in hun communicatie heel de tijd te spreken over een Vlaamse Netflix. De Vlaamse partijen (met hun navelstaarderij) in hun nopjes natuurlijk, maar ze hebben zich compleet laten inpakken. Alsof Telenet (een Amerikaanse onderneming met een kantoortje in Mechelen) zich druk zou maken over hoe Vlaams hun productie wel is, die willen gewoon meer geld. En Netflix (a) is een bedreiging voor hun winstmotor, dus zijn alle truken goed om die winst op een andere manier veilig te stellen. Met het schot in eigen voet van Bracke weten we hoe verknocht Telenet is aan politieke mandaten en bestuurders, om zaken gedaan te krijgen die (enkel) de politiek kan regelen: voor wat hoort wat. De Vlaamse politiek heeft zich dus gewoon laten inpakken om de winst van DPG en Telenet veilig te stellen.

Pro memory: CDV'er Dalle heeft een ex-DPG sub-topper binnengehaald op zijn kabinet.
Hopelijk en vermoedelijk is het laatste woord nog niet gezegd over de deal tussen VRT en Streamz:
- politiek is het gewoon corrupt: zowel mediaminister Dalle als de voorzitter van de Raad Van Bestuur is een CDV'er
- een typevoorbeeld van slecht bestuur: de raad van bestuur buitenhouden bij een deal die van strategisch ongelooflijk belang is, zowel voor de VRT als voor de andere 2 actoren (Telenet/SBS + DPG). De onderneming VRT wordt hier door de politiek misbruikt om de gaten die Telenet/DPG niet dicht krijgen, alsnog te dichten
- juridisch is het nog niet zeker dat alles wel klopt: zowel de reeks "Jan De Lichte" als "Black Out" werden gefinancierd door de providers (Jan De Lichte -> Proximus -- Black Out -> Telenet) volgens hun verplichtingen van het mediadecreet, de zogenaamde "investeringsplicht". Dat mediadecreet stipuleert dat zulke reeksen (gefinancieerd vanuit de "investeringsplicht" niet tegen betaling in preview mogen worden aangeboden.

Hopelijk spant de oppositie een proces aan tegen deze aanfluiting van goed bestuur en het flagrant overtreden van de eigen (Vlaamse) decreten.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200917_97743013
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200918_97031215
zonder reclame kunnen herbekijken was een serieuze meerwaarde.
Waarom 2 keer betalen als 3 keer ook kan :beerchug:
En de minister van media, die verkozen is door de bevolking en ten dienste staan van diezelfde bevolking, keek ernaar en zag dat het goed was. Hoe incompetent kan je zijn. Met goedkeuren van NVA, CDV en OVLD.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ik bekijk zoveel dat ik nog bijna niets van tijd heb gehad om iets te bekijken wat op de app van streamz staat.
2 afl van cold courage gezien, top vindk het nog niet echt. Die 2 vrouwen die vaak samen zijn trekken de boel naar beneden en is boring.
De rest is nog leuk en acteren ook beter zoals die leider vd partij, dan gaat het niveau naar omhoog.

Voor de rest nog geene tijd gehad.
De app op de nvidia shield werkt tot nu toe heel goed.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Durf je vanavond of het komende weekend echt aan te vatten zonder Streamz?

Mijn leven is plots niet meer compleet.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dat enkele honderdduizenden klanten hun aanbod zagen uitgebreid bij de omschakeling van Play naar Streamz, was geen leugen. Er kwam onder meer fictie bij van eigen bodem, zoals De bende van Jan De Lichte en Fair trade. De prijs van 11,95 euro per maand bleef ook ongewijzigd. Alleen is er vanaf 13 oktober toch een implicatie: de vroegere Play-klanten verliezen dan de toegang tot een twintigtal themazenders. Het gaat onder meer om National Geographic Wild, E!, History, holebizender OUTtv en kinderzenders Nicktoons en Boomerang.

Bron: HNB
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb precies toch de indruk dat Streamz meer data verbruikt dan andere streamingdiensten als Netflix, Yelo (telenet) en Youtube.
Nergens officiële info over te vinden.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

https://customerservice.streamz.be/know ... treamz-app
Hoeveel mobiele data verbruikt de Streamz-app?
Het dataverbruik van de Streamz-app wordt bepaald door verschillende factoren, waardoor we geen exact cijfer kunnen meegeven. Er wordt steeds in HD gestreamd, waardoor het dataverbruik hoger kan liggen dan bij andere activiteiten op je toestel. Daarom raden we aan om Streamz te gebruiken wanneer je toestel met het internet is verbonden via een Wi-Fi-verbinding.

We vinden het ook belangrijk om te vermelden dat de Streamz-app op de achtergrond data bijlaadt als dit zo is ingesteld. Bij vele toestellen kan je per app instellen of de toepassing op de achtergrond data kan verbruiken. Je vindt de optie mogelijk in het instellingenmenu. Als je de optie niet meteen terugvindt, dan raadpleeg je best de handleiding van je toestel.
https://customerservice.streamz.be/know ... a-verbruik
In welke resolutie kan ik Streamz kijken? Kan ik de resolutie aanpassen zodat ik minder data verbruik?
Streamz wordt aangeboden in Full HD. Afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding kiest de videoplayer automatisch de beste optie. Je kan je resolutie zelf ook aanpassen via het tandwieltje in de rechterbenedenhoek van het videoscherm als je via web surft. In de Streamz-app is dat momenteel nog niet mogelijk.
[conspiracymode]
Dat komt omdat ergens in de ganse Streamz keten zit een Huawei-toestel dat elke stream ook meteen naar Chinese servers stuurt voor opslag
[/conspiracymode]
:bdaysmile:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Vier zet wel hele reeksen op Streamz... Oa Niveau 4.

Wat ik wel merk op Streamz: hoe ongebruiksvriendelijk dat ding is tegenover Netflix. Amper iets op te vinden, eerder per toeval op botsen. Alles van Vier vinden? Onmogelijk. Een reeks die je volgt springt altijd terug naar de eerste aflevering etc etc... Gebruiksgemak is echt slecht.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen 3 series beginnen bekijken op streamz;

- De 1ste was cold courage; Was middelmatig. Het geleuter tussen beide vrouwen die je vaak te zien krijgt was te slaapverwekkend en het acteren is niet zo top tussen die 2. Ook zou zoiets zeker alst over politiek gaat echt moeten meeslepen, iedere afl zou er wat moeten zijn maar het is allemaal te plat vind ik. Het is te weinig.

- De 2de was Jan De Lichte; vanaf de 2de afl mee gestopt, ik vond dat niet goed, het pakte gewoon niet.

- De 3de was Fair Trade en dat is een topserie. Als je graag Matroesjka's ziet dan ga je dit ook wel vet vinden. Goeie acteurs die de serie echt naar een hoog niveau brengen. Er zit van alles in net zoals in Matroesjka's, drugs, aktie, seks, corrupte flikken en ga zo maar door. Heel de tijd is het leuk en spannend, iedere afl is echt super. Niet gedacht dat ik dat zou kunnen posten + er zit ook regelmatig een vleugske humor in die echt fun is.

Morgen terug eens aan een andere beginnen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Fair trade ook gezien, maar daar zitten soms ook rare sprongen in waarvan ik denk, heu? :)

Functioneel naakt effectief nogal veel aanwezig. :banana:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Fair trade ook gezien, maar daar zitten soms ook rare sprongen in waarvan ik denk, heu? :)

Functioneel naakt effectief nogal veel aanwezig. :banana:
Ja , dat wel maar who cares haha.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Gisteren 3 afl gezien. Best wel ok.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ben verre van een fan van streamingdiensten maar als ik mag kiezen geef mij dan maar Disney+ voor slechts 6,99 per maand in plaats van de snel snel in elkaar geflanste Streamz dat 11,95 per maand kost, bijna het dubbele. Om voor de elvendertigste keer De Kampioenen te zien zeker? Nee dank je.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Jack, als ik heel eerlijk mag zijn, ik heb Disney+ ik heb geen jonge kinderen, de Star Warsen en Marvels heb ik al allemaal gezien en dan merk je dat het aanbod voor 6,99 wel erg laag is en dat Streamz wel wat meer aanbod heeft. Ik heb dus letterlijk nog niets van Disney+ gekeken. The Mandalorian had ik al via een andere bron gekeken. Toegegeven, het Streamz aanbod is ook heel erg schraal en het kost eigenlijk te veel. Zeker het pakket met film er bij is eigenlijk verschrikkelijk duur. Aan de andere kant, heb er al een film of 10 van gekeken en als mensen wat slim zijn delen ze ook gewoon. Daar gaan we waarschijnlijk weer mottig om doen, maar om de pil wat minder zuur te maken...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen 4de aant bekijken op aanraden van een maat:

Amigo's: Topserie ook.
Dikke aanrader.
wied
Elite Poster
Elite Poster

In vergelijking met de originele Star Wars episodes is die Mandalorian het bekijken zelfs niet waard :-D
1207
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:als mensen wat slim zijn delen ze ook gewoon. .
is da ni de evidentie zelve?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:In vergelijking met de originele Star Wars episodes is die Mandalorian het bekijken zelfs niet waard :-D
Mandalorian is top.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

wied schreef:In vergelijking met de originele Star Wars episodes is die Mandalorian het bekijken zelfs niet waard :-D
als je nu nog eens de originele Star Wars episodes bekijkt dan zijn die ook niet zo goed hoor. Maar het sentiment eromheen maakt ze wel goed.

Ivm Mandalorian; het is niet top maar ook niet slecht
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Iemand dezelfde problemen? Telkens wanneer het abo verloopt moeten we manueel betalen, op zich geen probleem maar dan betaal je en is je abo niet instant actief. Gisteren betaald, vandaag nog steeds niet actief.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Hier gaat het automatisch van de rekening. Betaling via Mastercard.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ticket geopend, hebben maar contact opgenomen met een medewerker en deze wist ook niet aan wat het lag... Is al de 2e keer. Toch ook niet echt gebruiksvriendelijk dan.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Update. Volgens de mail een algemeen inlog probleem. Valt moeilijk te geloven.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Geeft Streamz eigenlijk 5.1 audio door, want als ik gisteren een 14 dagen trial abo nam, en een film naar mijn NVIDIA Shield TV (ronde tube) streamde, kreeg ik enkel stereo.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Nog mega goeie series op streamz te bekijken:
Warrior en The Undoing.

The Undoing is een mini serie maar wel heel goed. Ik hou van series zoals deze en bv ook Defending Jacob. Ze zetten je constant op het foute spoor van wie de dader is ;). Love it.
Ps: Die jonge madam in The Undoing is een bom en ik heb het niet over Nicole Kidman haha.

Warrior zit voorlopig aan 2 seizoenen. Doet me een beetje denken aan Bruce Lee, Peaky Blinders en Deadwood, zo'n heel heel klein beetje een mix is het. Ik weet niet of anderen dit ook zo zien?

Sowieso een steengoeie serie.
1207
Elite Poster
Elite Poster

johand schreef:Geeft Streamz eigenlijk 5.1 audio door, want als ik gisteren een 14 dagen trial abo nam, en een film naar mijn NVIDIA Shield TV (ronde tube) streamde, kreeg ik enkel stereo.
beeldkwaliteit is bedroevend, geluid idem, gebruiksgemak blijft een geklooi (of het ligt aan mij), heb het buitengesmeten
wou het houden voor hbo maar dat zal dan voor volgend jaar zijn
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Didymus schreef:Streamingdienst HBO Max komt in tweede helft van 2021 uit in Europa

Gaat Streamz de exclusieve rechten op HBO kunnen verlengen, dat blijft een heikel punt.
Het gaat nooit goed zijn.
Kunnen ze de deal wel verlengen, gaat het véél meer geld kosten, dat ze ook in het Streamz-abonnement moeten doorrekenen.
Kunnen ze de deal niet verlengen (wat het meest waarschijnlijke lijkt), dan is de huidige kost voor Streamz compleet van de pot gerukt.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”