Pagina 10 van 13

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 03 apr 2019, 23:16
door idur
LucP schreef:...
Vraagje, ook aan anderen die al op edpnet mobile binnen kunnen: hoe heb je gemerkt dat de activering voltooid was? Heb je een sms of mail gekregen van EDPnet, of gewoon een biepje van je gsm om te zeggen dat hij zijn netwerk gevonden had, of heb je het netwerk manueel moeten selecteren?
Vrijdag merkten we dit doordat de sim van Dommel niet meer werkte. Dat kan je nu dus niet meer toepassen.

Gisteren hadden we de tweede sim van EDPnet in de andere GSM gestopt. Deze had zojuist nog altijd geen netwerk. Toch maar eens geprobeerd om de GSM af te zetten en toen ik hem weer op zette, was hij verbonden met edpnet mobile. Nu kunnen we dus weer bellen met 3 GSM's. :banana:

Alleen het internet nog. Morgen 'ns bellen om te horen of EDPnet al iets heeft gehoord van Proximus over de ADSL-lijn.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 09:10
door TanknaT
guy-pc schreef:OK, na de overgang van Dommel is mijn beltegoed van Base 0 er onverwachts al doorgedraaid door 1 noodtelefoontje :-) .
Klopt dit wel. Ik ben ook pas overgeschakeld naar dit abonnement en na 1 telefoontje ontving ik ook een SMS dat mijn tegoed overschreden was. Na contact met de klantendienst van Base volgende informatie.
- als je beltegoed wordt overschreden ontvang je automatisch een SMS je om je te verwittigen
- aangezien je bij dit abonnent geen beltegoed hebt, je betaalt immers achteraf, ontvang je dit SMSje bij je eerste gesprek, ongeacht de kosten van dit gesprek. Al is het maar 1 cent.

Beltegoed heb je niet bij dit abonnent (je betaalt immers achteraf), je hebt wel een krediet van 15 euro op je volgende factuur. Dit is het bedrag dat je betaald hebt bij het afsluiten van het abonnement en het is dus geen beltegoed.

Verwarrend? Ja natuurlijk. Dit is duidelijk vatbaar voor verbetering.

Wil je je kosten van je belgedrag controleren, ga dan naar je klantenzone, daar staan de kosten links onderaan.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 09:12
door LucP
idur schreef: Gisteren hadden we de tweede sim van EDPnet in de andere GSM gestopt. Deze had zojuist nog altijd geen netwerk. Toch maar eens geprobeerd om de GSM af te zetten en toen ik hem weer op zette, was hij verbonden met edpnet mobile.
Interessante opmerking over het aan- en uitzetten.

Toen ik dat probeerde, kreeg ik na een tijdje "SIM card registration failed", en dus ook geen edpnet mobile signaal.

Ik had dat ook al toen ik de EDPnet simkaart er de eerste keer instopte, maar dacht dat dit kwam omdat de activering nog niet voltooid was.

Voor alle zekerheid de EDPnet simkaart weer vervangen door de oude Dommel simkaart. Deze keer geen foutmelding bij het aanzetten, wel integendeel: nu opnieuw het Dommel signaal. Er lijkt dus niets mis met die gsm zelf of met zijn simkaart-slot.

Vervolgens de EDPnet simkaart in een andere gsm gestopt. Na aanzetten komt er dezelfde foutmelding "registration failed", en ook hier geen signaal. Het probleem verhuist dus mee met de simkaart van EDPnet.

Ik heb wel de pin-code van die simkaart kunnen veranderen, en ik kan er ook contacten in opslaan, dus zo kapot kan de kaart zelf niet zijn, of wel?

De bestelling bij EDPnet heeft nog steeds als status "Waiting for fulfillment completion".

Het gaat hier om een nummeroverdracht. Als ik het goed begrijp moet de vorige provider (Dommel) het nummer vrijgeven op vraag van de nieuwe. Kan het zijn dat Dommel dwarsligt? Of gewoon dat al hun personeel al weg is? Of heeft EDPnet de vraag nog niet doorgestuurd?

Het zou dus handig zijn om te weten wat die bestelstatus "Waiting for fulfillment completion" betekent, maar ik vind dat nergens terug.

UPDATE: na contact met EDPnet (en een check van de status van het bewuste gsm-nummer) blijkt dat allemaal normaal, in de zin dat het "gewoon" een vertraging in de activeringsprocedure is, als gevolg van de grote drukte. Daar heb ik begrip voor, en wacht dus verder af.

Ik laat mijn blabla hierboven toch maar staan, voor het geval er hier nog andere "overstappers" zijn die dezelfde verschijnselen zien.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 10:57
door fluppie
Wat die Base0 betreft,ik vind dit schandalig duur,0,30€ per minuut,men moet er goed over nadenken of een abo formule niet goedkoper zal uitkomen!

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 11:04
door philippe_d
De mensen die Base0 kiezen doen dat niet om te bellen, maar als voorzorg om hun nummer niet kwijt te spelen.
Base0 is een goedkope èn snelle manier om in een shop je nummer over te zetten.
Dat geeft hen tijd om later een definitieve keuze te maken, welke formule best bij hen past.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 11:10
door rahx360
Het lijkt eerder dat Dommel ons goed liggen heeft gehad en het onnodig moeilijk maakt. Eergisteren sim kaartje van Jimm geactiveerd en email ontvangen dat het nummer overgedragen is maar tot vandaag nog steeds geen bereik. In de brief stond wel dat het tot 3 werkdagen kon duren. Wachten en hopen dat door die korte tijdspanne het niet fout gelopen is, wat me totaal niet zou verbazen.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 11:19
door Berda
Migratie Jim Mobile Base -> Orange rond?

In een eerder bericht maakte ik melding van een work-a-round om netwerkuitval tijdens de migratie bij Jim tegen te gaan. Toen ik vandaag mijn gsm opzette stelde ik vast dat de R naast de signaalsterkemeter weg is. Ik heb mijn telefoon dan eens terug op 'automatisch netwerk verbinden' gezet en ja hoor, nu lockte hij onmiddellijk zelf op "Mobistar/Jim Mobile". Bij mij schijnt alles dus terug normaal te werken. Straks ook eens kijken op mijn vrouw haar GSM of het daar ook al terug werkt ...

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 12:17
door DIBO
rahx360 schreef:Eergisteren sim kaartje van JIM geactiveerd en email ontvangen dat het nummer overgedragen is maar tot vandaag nog steeds geen bereik. In de brief stond wel dat het tot 3 werkdagen kon duren.
Zelfde situatie gehad, paar keer herstart en APN, etc. manueel correct gezet met de handleidingen op de JIM site; nadien zonder veel problemen actief geworden.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 15:29
door Flippi
philippe_d schreef:De mensen die Base0 kiezen doen dat niet om te bellen, maar als voorzorg om hun nummer niet kwijt te spelen.
Base0 is een goedkope èn snelle manier om in een shop je nummer over te zetten.
Dat geeft hen tijd om later een definitieve keuze te maken, welke formule best bij hen past.
Of ze kiezen het net wel om te bellen en sms'en, maar heel weinig dan.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 17:13
door LucP
LucP schreef: UPDATE: na contact met EDPnet (en een check van de status van het bewuste gsm-nummer) blijkt dat allemaal normaal, in de zin dat het "gewoon" een vertraging in de activeringsprocedure is, als gevolg van de grote drukte. Daar heb ik begrip voor, en wacht dus verder af.
Om mezelf te quoten: gedaan met wachten, de activering is gelukt, de nummeroverdracht ook.

Ik kreeg een mailtje van EDPnet in die zin, maar als ik dan probeerde manueel hun netwerk te selecteren kreeg ik nog altijd "no access". Terug op "automatisch" gezet, gsm af- en aangezet, en voila, klaar.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 18:27
door guy-pc
philippe_d schreef:De mensen die Base0 kiezen doen dat niet om te bellen, maar als voorzorg om hun nummer niet kwijt te spelen.
Base0 is een goedkope èn snelle manier om in een shop je nummer over te zetten.
Dat geeft hen tijd om later een definitieve keuze te maken, welke formule best bij hen past.
Wat ook mijn situatie is! Ik ga overstappen naar JIM Mobile, maar gezien de problemen bij JIM (migratie van BASE naar Orange) dacht ik misschien nog even te wachten. Dus nu zou het blijkbaar wel kunnen?
TanknaT schreef:
guy-pc schreef:OK, na de overgang van Dommel is mijn beltegoed van Base 0 er onverwachts al doorgedraaid door 1 noodtelefoontje :-) .
Klopt dit wel.
Ja, hoor, ik heb iemand in een noodsituatie geholpen, met als gevolg een zeer duur telefoongesprek aan de hoge BASE 0-tarieven.

Iemand trouwens een idee hoelang je klant moet blijven bij BASE 0 om zonder extra kosten over te gaan naar JIM? Moet je een maand klant zijn of kan je al na 1 week overstappen?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 20:31
door TanknaT
guy-pc schreef: Iemand trouwens een idee hoelang je klant moet blijven bij BASE 0 om zonder extra kosten over te gaan naar JIM? Moet je een maand klant zijn of kan je al na 1 week overstappen?
Wat de verkoper in de Base shop mij vertelde: - "er is geen minimum contractduur". Best dat je dat nog eens navraagt in een Base shop of tel bij de klantendienst.

Bellen met Base-0 is inderdaad duur. Dacht 25 cent/min. Met het krediet dat je koop kan je dus maar 1 uur bellen en dat is wel een heel verschil met Dommel. Echter, de overschakeling ging heel snel en soepel, dit in tegenstelling van wat ik lees over het overschakelen naar bv Px Pay en Go, waar de kostprijs van een gesprek, onder voorbehoud van vergissingen, zelfs 30 cent /min is.

Je zou ook kunnen overwegen om terug naar Dommel te gaan als zij opnieuw hetzelfde abonnement aanbieden. Heeft al iemand gebruik gemaakt van de mogelijkheid om bij Dommel te blijven met hun nieuwe provider.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 21:03
door tofketofke
Ik ben ook overgestapt naar Jim Mobile. Alles werkt, maar heb wel gemerkt dat het netwerk altijd H of H+ is. Vroeger, bij Dommel stond er quasi altijd 4G achter de operatornaam. Iemand een idee hoe dit komt? (Ter info: in de instellingen van mijn GSM staat 4G ingesteld als hoogste verbindingssnelheid, dus daar ligt het niet aan) :cry:

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 21:20
door B.Kafka
Hier is Jim nog altijd roaming on Orange.

Vraag over EDPnet internet: ik ben een nogal grote verbruiker, en heb in de week dat ik aangesloten ben al behoorlijk wat gigabytes verzet. De reden waarom ik Dommel prettig vond, en nu bij EDPnet zit, is dat beide echt ongelimiteerd internet aanbieden. Tenminste dat dacht ik - momenteel haal ik amper 1MB/s (12mbit). Profiel is wel hetzelfde. Ik heb al eens de verbinding verbroken, zodat ik een ander IP adres krijg, maar noppes.

Is dit normaal bij EDPnet - toch een soort smalband?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 21:28
door datakiller
B.Kafka schreef:Is dit normaal bij EDPnet - toch een soort smalband?
(Offtopic)

Over hoeveel GB gaat het?

6.6: https://www.edpnet.be/nl/conditions/alg ... en.html#p6

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 21:43
door B.Kafka
Volgens de voorwaarden staan de limieten op het contract, en het mijne staat op onbeperkt. Ook heb ik geen waarschuwing gekregen. Het gaat om een 250GB. En dat is niet eens mijn normale verbruik, mijn gemiddelde bij Dommel was 1.6TB/mnd.
Met edpnet internet krijg je écht ongelimiteerd internet. Geen verdoken regels in de algemene voorwaarden. Ongelimiteerd is echt ongelimiteerd!
Ik mag hopen dat dit geen flauwe kul is.

Hoe kan ik herkennen of ik op smalband zou zitten, is dat ergens op mijn EDPnet management pagina te zien?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 22:05
door datakiller
B.Kafka schreef:Volgens de voorwaarden staan de limieten op het contract, en het mijne staat op onbeperkt. Ook heb ik geen waarschuwing gekregen. Het gaat om een 250GB. En dat is niet eens mijn normale verbruik, mijn gemiddelde bij Dommel was 1.6TB/mnd.

Hoe kan ik herkennen of ik op smalband zou zitten, is dat ergens op mijn EDPnet management pagina te zien?
Ik denk niet dat het om smallband gaat, welke snelheid heb je naar de EDPNet server ( https://edpnet.speedtest.net/ )?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 22:41
door B.Kafka
Speedtest levert 18mbit/s op.

Vanochtend nog haalde ik 5MB/s, op dezelfde server nu 1.2MB/s (mijn servers, niet die van EDPnet, vanochtend geen speedtest gedaan)

Edit: profile is nog steeds 70/30. De modem toonde gisteren 64/30 en nu is dat 64/10 throughput. Dus technische storing? Ik zal tot morgen moeten wachten voor helpdesk, eens zien wat ze zeggen. Vervelende is dat je met de hele familie op dit netwerk zit, en met 1.2MB/s lukt dat niet.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 23:23
door guido4096
Hier na migratie naar edpnet; ik had sinds maandag een sync op de Vdsl van 110 Mbit down en 44 Mbit up. De maximale capaciteit van de lijn, er was blijkbaar nog geen limiterend profiel op de centrale actief voor mijn lijn. Een paar uur geleden is er een resync getriggerd door de DSL centrale en nu is er een profiel van 100/30 actief. Toch wel jammer dat Proximus de lijnen niet volledig benut.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 23:30
door GuntherDW
Bij mij is hij pas nadat ik de FB 7530 aangesloten had, ongeveer een uur nadien dat er een TBF getriggered werd, en ik terug gesmeten werd op 50/15, terwijl ik ook eerst van 110/40 (50 max) kon genieten met m'n bbox3 denk ik.

Ondertussen wel na 2 uur ofzo ook op 100/30, maar zou liefst op m'n vorige 100/35 at least landen eigenlijk. Zit nu sinds maandag op die 100/30. DLM kan wel tijdje duren natuurlijk voordat het je omhoog gooit als je lijn niet zo heel veel overschot heeft.

Al moet ik wel zeggen dat metdertijd de lijnstats ietsje gebeterd zijn tov initial stats

Is het mensen hier trouwens al gelukt om van de baby jumbo frames gebruik te maken om hun fritzbox? Je zou tot 1518 MTU kunnen gaan normaalgezien, om zo een 1500 MTU te kunnen benutten over PPPoE indien de DSL provider het ondersteunt. Echter krijg ik het niet voor elkaar om >1500 te gaan bij de fritzbox terwijl ik naar andere hosts in m'n netwerk het geconfirmed heb dat het wel werkt waaronder m'n ESX server of m'n Mikrotik RB.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 04 apr 2019, 23:55
door woutervh
TanknaT schreef: Je zou ook kunnen overwegen om terug naar Dommel te gaan als zij opnieuw hetzelfde abonnement aanbieden. Heeft al iemand gebruik gemaakt van de mogelijkheid om bij Dommel te blijven met hun nieuwe provider.
Precies wat ik ook overweeg. Kun je als "nieuwe" klant intekenen? Iemand reeds ervaring mee?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 04:38
door Flippi
Woensdag 27 maart om 16u > naar een Proximus winkel om te switchen van Dommel naar Proximus Pay&GO+.
Vrijdag 29 maart om 12u > verbinding met Dommel valt weg.
Vrijdag 29 maart om 14u > verbonden met Proximus netwerk en GSM-nr. alvast "gered".

Geen belwaarde geladen bij Proximus, maar direct online een sim aangevraagd bij JIM.
Donderdag 4 april de sim ontvangen.
Nog geen 2 minuten na registratie van de sim valt het Proximus netwerk weg en evenveel minuten later al verbonden met JIM Mobile (via netwerk van Orange). Dat is vlug!
Enkel nog het toegangspunt manueel toegevoegd (APN > web.be).

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 07:30
door guy-pc
I.v.m. eventueel opnieuw met mobiel overschakelen naar Dommel: persoonlijk ben ik dat niet zo geneigd, hoewel ik Dommel een soort van "warm hart" toedraag. Ik denk dat ik eerst wat de kat uit de boom ga kijken. Ik zou zeker ook graag willen weten wat de ervaring van anderen is alvorens ik terugkeer. Vandaar mijn (voorlopige) stap naar JIM Mobile.

Fijn dat het gelukt is via Proximus Pay&Go; persoonlijk heb ik gegokt op BASE 0 voor mijn gemoedsrust. Ik ben nu eenmalig meer geld kwijt, maar... so be it!

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 10:13
door tofketofke
Vraagje voor Flippi: werkt de 4G bij jou? Ik kan wel op internet, maar blijkbaar niet aan 4G snelheid.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 10:51
door peppe
voordat ik overschakelde heb ik mijn profiel getest. 70/40 haalbaar nu blijkt dat ik op 30/10 sta.

De medewerkster van edpnet vertelde mij dat het 2 weken zal duren eer de lijn naar 70 zal gaan.. Is dit correct?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 11:46
door GuntherDW
"getetest", als in je adres ingegeven bij hun lijntest.be tool, of effectief je huidige verbinding getest/gechecked?
Hun lijntest.be tool geeft je enkel een max theoretisch lijnprofiel aan naargelang je afstand/demping, geen effectief profiel.

Naargelang hoe DLM reageert kan het inderdaad tot 2 weken duren voor je terug op je oude snelheid zit, al kan het ook sneller natuurlijk. Keyword is kan. Staat heel mooi uitgelegd in hun FAQ.

Alsnog, als je 70 "max" te horen kreeg zou je in zone 3 met vectoring of zone 1 zonder vectoring zitten. Maar dan die 40 upload... Dat is enkel zone 1 en 2, en dan zou je "max 100Mbit download" te horen krijgen.
Wie/wat gaf je die nummers?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 12:48
door boulder
TanknaT schreef: Je zou ook kunnen overwegen om terug naar Dommel te gaan als zij opnieuw hetzelfde abonnement aanbieden. Heeft al iemand gebruik gemaakt van de mogelijkheid om bij Dommel te blijven met hun nieuwe provider.
Ik, maar die SIM komt maar niet.
Ze zeggen ook niet duidelijk wanneer hij zal komen.
Vanavond als ik thuiskom eens kijken of hij al aangekomen is.
Vervelend ook dat je alleen maar via mail kunt communiceren.
Ondertussen moet ik via Skype bellen (als ik wifi heb, onderweg niet), en kan niemand mij nog bereiken op mijn GSM nummer...

Daarnet de vraag gesteld of ze een idee hebben op welke termijn zo'n SIM er komt.
"zo spoedig mogelijk", wat ben je daarmee?
Voor hetzelfde geld duurt het nog een maand of zo, en ik zie het al gebeuren dat ze het uiteindelijk toch niet voor elkaar krijgen, en dat je nummer ook niet meer over te dragen is, en dan sta je daar...

Edit: ik zie dat hun website nu eindelijk aangepast is.
Ongelofelijk hoe traag ze communiceren.
Hoe lang stond daar nu niet dat je best naar Telenet kan gaan, en nu pas zeggen ze ook op hun website dat je je abonnement kunt behouden.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 16:07
door B.Kafka
Update van mijn kant: EDPnet terug normaal, misschien tech storing of overbelasting gisterenavond. Ik blijf het met argusogen volgen. Jim nog altijd roaming, geen verandering.

En tenslotte krijg ik net een rekening van Dommel in de bus, voor de resterende mobile kosten. Dat mag, maar over het teveel betaalde internet abo geld (50 EUR) hoor ik niets meer, dat ben ik blijkbaar kwijt.

Edit: en op de CRM van Dommel staat de mobile nog steeds op active. Wel is mijn internet service verdwenen, dus dat hoef ik zeker niet meer op te zeggen. Maar de minimale 3 EUR gaan ze dus blijven aanrekenen ondanks dat ik de sim niet meer gebruik.

DUS wie nog niet opgezegd heeft, en niet van plan is in te tekenen voor een nieuwe sim, niet vergeten je abo op te zeggen!!

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 16:50
door redman
@B.Kafka

Gelieve te checken bij Edpnet via een ticket of er genoeg vlan capaciteit is.
Ik veronderstel door de vele migratie's er nog mensen hier last van hebben.

Edpnet doet hier niet moeilijk over en besteld de nodige capaciteit bij bij proximus.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 16:51
door B.Kafka
Zal ik doen, bedankt voor de tip!

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 17:20
door guido4096
B.Kafka schreef:Dat mag, maar over het teveel betaalde internet abo geld (50 EUR) hoor ik niets meer, dat ben ik blijkbaar kwijt.
Als je je internet abbonnement via domiciliering betaalde, dan kun je eenvoudig de betaling terug draaien via je bank; kost je een minuut in je bank app. Dat heb ik gedaan; en daarna het wel verschuldigde bedrag - mobiele telefoon kosten - apart alsnog betaald.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 17:39
door B.Kafka
Helaas, geen domiciliering. Ik heb Dommel gemaild en ze 'zouden me op de hoogte houden via de website'. Dus als ze het besluiten terug te betalen, zal het daar aangekondigd worden, neem ik aan. Ik vraag me alleen af of ze wettelijk recht hebben op dat geld, aangezien zij het contract hebben opgezegd, en nu de betaalde dienst niet leveren.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 20:43
door guido4096
Volgens mij ben je dat dan kwijt. Geloof nooit dat ze nog een maand overleven.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 21:18
door B.Kafka
Waarschijnlijk. Afwachten maar en intussen proberen die Fritzbox te configureren.

Heeft EDPnet een speciale firmware erop laten zetten? Volgens de handleiding moet ik onder wireless een heleboel ondermenu's hebben maar zelfs in advanced view zie ik enkel Radio Network en Schedule. De andere dringend nodige zaken als Radio Channel en vooral Security zijn er gewoon niet. Voorlopig dus geen wireless hier.

Edit: forget it, als je effectief eerst een wireless netwerk aanzet komen die menu punten pas. Dat is niet consequent en nutteloos, maar goed, we kunnen er nu tenminste aan. Jammer dat dit niet in de handleiding staat... google wist het uiteindelijk wel.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 05 apr 2019, 23:00
door lacer
De Dommel proforma factuur ontvangen van maart, maar deze maal geen gedetailleerd mobiel telefoon overzicht.
Zal nu niet veel meer uitmaken vermits ik einde maart overgestapt ben naar een andere provider.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 06 apr 2019, 03:22
door Flippi
tofketofke schreef:Vraagje voor Flippi: werkt de 4G bij jou? Ik kan wel op internet, maar blijkbaar niet aan 4G snelheid.
Ondertussen JIM Mobile op een 3-tal plaatsen kunnen testen.
Ik zit dus op het Orange-netwerk.

Op mijn werk in Gent-Wondelgem, binnen in een gebouw met veel beton, staal en glas: 4G (4/4 streepjes signaalsterkte).
In Eeklo binnen in een oud schoolgebouw: 4G (2/4 streepjes signaalsterkte).
In Waarschoot buiten in mijn tuin: 4G (1/4 streepjes signaalsterkte).
In Waarschoot binnen in mijn woning: H+ (4/4 streepjes signaalsterkte).

Afhankelijk van de locatie zag ik ook al een paar keer 4G+ passeren.
De situatie bij mij thuis is dus dat mijn toestel buiten connectie maakt met een veraf gelegen 4G antenne waarvan het signaal te zwak is om binnen nog te kunnen ontvangen. Binnen schakelt mijn toestel over naar een dichtbij gelegen antenne met een sterker signaal, maar aan lagere datasnelheid.

Hangt dus echt van de locatie af...

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 06 apr 2019, 20:42
door TomMe
B.Kafka schreef:Helaas, geen domiciliering. Ik heb Dommel gemaild en ze 'zouden me op de hoogte houden via de website'. Dus als ze het besluiten terug te betalen, zal het daar aangekondigd worden, neem ik aan. Ik vraag me alleen af of ze wettelijk recht hebben op dat geld, aangezien zij het contract hebben opgezegd, en nu de betaalde dienst niet leveren.
Zelfde situatie hier. Misschien kan de ombudsman helpen?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 08 apr 2019, 11:06
door fluppie
Ik wacht ook nog op twee facturen van Dommel,vooraleer ik de Domi. kan afsluiten,een van Maart en van April ook nog.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 08 apr 2019, 14:32
door B.Kafka
Wie heeft hier recent Dommel opgezegd, en hoe? Ik heb vorige week mijn mobile opgezegd, ik krijg geen bevestiging en de dienst blijft op actief staan.

Ik heb mails gestuurd naar [email protected] (krijg bericht dat die mail niet bezorgd kon worden), naar [email protected] (geen foutmelding, maar ook geen bezorgbevestiging, dus Dommel heeft die uitgezet) en ik heb een ticket ervoor aangemaakt met in bijlage mijn opzeg in PDF.

Moet ik nu echt een aangetekende brief gaan sturen? :x

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 08 apr 2019, 17:13
door NuKeM
Hoe zit dat trouwens als je niets onderneemt? Ik hoop dat de boel dan automatisch opgezegd werd (aangezien ze in hun eerste mail zelf de dienstverlening hebben stopgezet)?
Ik gebruikte mijn simkaart enkel in een smartphone met Waze in de wagen. Ondertussen een alternatief gevonden en ik ga er dus van uit dat ik richting Dommel niets meer moet ondernemen... Enkel laatste factuur nog betalen en klaar...