als je zelf een favorietenlijst maakt en opslaat, en deze nadien selecteert, blijft deze favorietenlijst zo staan.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 27 jan 2018, 22:18
door boonpwnz
Ah mooi
Technieker is bij mij langsgeweest voor een uurtje rond 18u. alles werd mooi geregeld maar heeft wel de oude modem en decoder van 8 december 2017 moeten meenemen want die kon niet meer geregistreerd worden. Dus hij heeft nieuwe geplaatst en werkt super
- je hebt geen klok op decoder
- je kan niks opvragen, yerwijl je zou denken VTM VRT nieuws dat dit het absolute minimim is, waardoor je echt alles moet gaan opnemen, wil je kijken
- als je iets opneemt begint telenet vanaf het begin te tonen terwijl orang 5 min ervoor als het zo staat geprogrammeerd.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 14:19
door krisken
Is een klok op de decoder iets negatiefs? Van elke provider heeft de nieuwste versie van hun decoders dit niet meer.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 14:35
door D3bian
Misschien heeft het iets te maken met "blauw licht" toestanden. Decoders worden ook al eens in slaapkamers geplaatst het LCDtje geeft dan een lichtschijnsel. Dunno, had het ook al opgemerkt.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 15:05
door TiTanium
proximusboyke schreef:- je hebt geen klok op decoder
koop een horloge
proximusboyke schreef:- je kan niks opvragen, yerwijl je zou denken VTM VRT nieuws dat dit het absolute minimim is, waardoor je echt alles moet gaan opnemen, wil je kijken
Het moet hem ergens in de prijs zitten é...
proximusboyke schreef:- als je iets opneemt begint telenet vanaf het begin te tonen terwijl orang 5 min ervoor als het zo staat geprogrammeerd.
Je kan toch doorspoelen? Bij proximus begint het ook vroeger af te spelen.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 15:28
door proximusboyke
TiTanium het is niet onoverkomelijk , zijn gewoon kleine dingen die ik wel gemakkellijk vond bij telenet die je niet hebt bij orange.
Wat niet wil zeggen dat ik orange slecht vind of niet zou aanrade, het zijn gewoon bevindingen.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 15:49
door boonpwnz
Die minuten op voorhand bij opnames kun je instellen dus snap je probleem niet?
Technieker heeft me dat uitgelegd :)Je kan dat standardiseren in de instellingen ergens.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 16:05
door proximusboyke
probleem is het niet echt maar gewoon dat ze altijd praten over digitale vooruitgang.
Als ik dingen met mij videorecorder kon doen wat ik nu niet kan nl naar een programma kijken en niet van een uur tot uur dat noem ik geen vooruitgang telenet had dit sinds kort eindelijk gesnapt als je nieuws opnam en je keek later dan zag je nieuws en geen paar min ervoor die ge had opgenomen.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 22:27
door ubremoved_539
krisken schreef:Is een klok op de decoder iets negatiefs? Van elke provider heeft de nieuwste versie van hun decoders dit niet meer.
De TN decoder heeft een klok als hij uitstaat... dat is net het moment dat ik geen interesse heb in de tijd
Als hij aanstaat zie ik gewoon het zendernummer... al is een druk op de Home knop genoeg om te tijd te zien.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 22:32
door decat
De decoder is inderdaad iets minder dan die van Telenet, nu de klok kan ons geen barst schelen.
Hij is wel wat lomer dan die van TN.
Wanneer je bv een bij TN een programma van het begin hebt gekeken kan je halfweg of op het einde nog steeds op rec duwen en het programma vanaf het tijdstip van kijken opslaan. Bij Orange is dit niet mogelijk.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 23:03
door ubremoved_539
decat schreef:Wanneer je bv een bij TN een programma van het begin hebt gekeken kan je halfweg of op het einde nog steeds op rec duwen en het programma vanaf het tijdstip van kijken opslaan. Bij Orange is dit niet mogelijk.
Dat zijn features die er bij TN ook pas later zijn gekomen... of Orange dit ook gaat doen is natuurlijk koffie-dik kijken.
TN mag dan wel de duurste zijn... je krijg er ook wel iets voor in de plaats (misschien niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen maar het is allesinds meer dan Orange). Iedere consument is dan ook vrij die keuze te maken .
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 28 jan 2018, 23:09
door proximusboyke
ook zie je niet op de decoder naar welke zender je kijkt
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 jan 2018, 06:00
door boonpwnz
Dat zie je bij proximus ook niet want daar is geen schermpje meer aanwezig.
Waar jij je toch zo druk in maakt. Verandering is slecht etc..
Waarom zou je moeten weten op welke zender je zit?
Ik heb me dat nooit afgevraagd meestal weet ik adhv programmas op welke zender ik zit.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 jan 2018, 09:09
door proximusboyke
euhm dat zijn toch een tread van bevindingen ???
Dit zijn kleine details die ik mis, ga daarom niet zeggen dat ik van orange weg wil
waar ik me veel meer aan erger is dat er al een afstandsbediening stuk is.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 jan 2018, 09:30
door ToMiKoN
Een voordeel van de Orange decoder ivm Telenet is dat de audioknoppen op je afsandsbediening rechtstreeks de audio van je tv aan sturen. Zo kom je niet met een dubbele volume regeling. Handig en simpel en geen verrassingen als je je televisie naar een andere HDMI kanaal zet. Ik dacht dat dit ook zo bij Proximus zo was.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 jan 2018, 10:44
door boonpwnz
Proximusboyke. Sorry ik nam het weer iets te persoonlijk op
@ tomikon dat klopt en kan ik bevestigen
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 jan 2018, 11:44
door devilkin
ToMiKoN schreef:Een voordeel van de Orange decoder ivm Telenet is dat de audioknoppen op je afsandsbediening rechtstreeks de audio van je tv aan sturen. Zo kom je niet met een dubbele volume regeling. Handig en simpel en geen verrassingen als je je televisie naar een andere HDMI kanaal zet. Ik dacht dat dit ook zo bij Proximus zo was.
Da's toch gewoon HDMI CEC? (en dat werkt evenzeer op een Telenet digicorder)
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 jan 2018, 11:47
door ubremoved_539
devilkin schreef:toch gewoon HDMI CEC
Mijn ervaring is dat er aan CEC weinig "gewoon" aan is... het is vaak al een wonder als het iets doet (ondanks dat beide toestellen voldoen aan de CEC standaard).
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 jan 2018, 12:59
door satsurfer
boonpwnz schreef:Waarom zou je moeten weten op welke zender je zit?
Ik heb me dat nooit afgevraagd meestal weet ik adhv programmas op welke zender ik zit.
als je een satelliet radiozender beluisterd? (1 uit de duizenden) Ook handig dat je song/artist ziet, of programma e.d.
Tegenwoordig staat bij meeste zenders hun logo ingebrand in het scherm.
Maar zo'n display vind ik nog altijd leuk
een instapmodel satellietdecoder met goede specs en dvb-s2x tuner (4K!) van 149 € heeft ook geen display meer.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 05 feb 2018, 01:21
door proximusboyke
Bij mij zal het veel moeten veranderen of ze mogen den boel komen afbreken !!!!!!
meer dan de helft van de programmas neemt hij niet op, als ik dan kijk in de tv gids dan staat er overal geen info beschikbaar, als ik de stekker uittrek en terug insteek heb ik alles terug.
Ten pas en den onpas zegt hij dat ik geen abo heb of dat de kabel nie is verbonden met zo een rood hand
Dat zijn zo al van die dingen die in de beginjaren van telenet ook was.
internet geen klagen.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 05 feb 2018, 07:43
door FabriFibra
Al eens contact gehad met de klantendienst? Ikzelf had sinds vorige week ook een aantal issues, heb een ticket nummer gekregen en een rechtstreeks nummer dat ik kon bellen met een persoonlijk wachtwoord om binnen te geraken. Ze hebben mij toen zeer goed verder geholpen en zijn nu zelfs nog bezig met de opvolging. Probleem lijkt wel opgelost te zijn bij mij door het vervangen van de coax kabel die van mijn wandcontactdoos naar de digibox ging.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 05 feb 2018, 09:23
door proximusboyke
mmm daar geloof ik nie zo in, want bij de overschakeling hebik 2xIEW5GB aangevraagd heb ik 2x2GB gekregen en zijn dat probleem al van 15/01 aan het oplossen. Hoe moeilijk kan het zijn om te wijzigen, heb trouwens een bevestigingsmail van aanvraag 2x5GB.
Dus als ze zoiets onnozels nog nie kunnen oplossen du-ie hun core business is ja dan hou ik mij hart vast voor internet en tv.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 05 feb 2018, 09:45
door boonpwnz
Ik herken niets van jou problemen Proximusboyke
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 05 feb 2018, 09:54
door ubremoved_539
proximusboyke schreef:Dat zijn zo al van die dingen die in de beginjaren van telenet ook was.
Oh ja ? Ik heb bij TN nooit problemen geweten met digitale TV.
proximusboyke schreef:mmm daar geloof ik nie zo in
Ze gaan heus niet ruiken dat jou decoder een probleem heeft... dus als je er niet in wil geloven dat hen contacteren noodzakelijk is om een oplossing te vinden voor je probleem dan lijkt het me dat je best opstapt. Je data probleem is trouwens iets puur administratief, terwijl me dit eerder een technisch probleem lijkt (misschien wel je coax tot aan je TV ?).
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... ge/9979906
Orange Belgium moet het vanaf dit jaar zonder 'huurder' Telenet stellen. En de televisiebundel, op het netwerk van het Mechelse kabelbedrijf, blijft geld kosten in plaats van op te brengen.
Kort samengevat hangt Telenet als een donkere schaduw boven de prestaties van Orange Belgium.
Telenet, marktleider in Vlaanderen, doet Orange twee keer pijn. Enerzijds door zijn bijna 3 miljoen mobiele klanten over te hevelen van het Orange-netwerk naar het eigen netwerk dat het drie jaar geleden verwierf met de overname van BASE. Daardoor ziet Orange de huur wegvallen die dit jaar 30 miljoen euro aan brutowinst (ebitda) kost.
Anderzijds boekt Orange verlies op zijn televisie- en internetbundel die het aanbiedt via het netwerk van Telenet. Vorig jaar vrat de zogenaamde Love-bundel (tv plus internet) 18,5 miljoen euro brutowinst (ebitda) op.
Ook dit jaar zal Orange gebukt gaan onder 'verlieslatende liefde'. Topman Michaël Trabbia belooft het verlies op het Love-product de komende jaren weg te werken door de kosten te verlagen. Maar de eigen processen efficiënter maken is niet genoeg. Orange betaalt voor Love ook huur aan Telenet voor het gebruik van diens netwerk. En die is volgens Trabbia te hoog om te concurreren met Telenet en Proximus.
Daarom maant de Fransman de telecomwaakhond BIPT andermaal aan om in te grijpen. 'Om Love break-even te maken moet de waakhond de huidige financiële en operationele voorwaarden voor de groothandelstoegang tot de kabel aanzienlijk verbeteren.' Lees: de huurprijs moet van Trabbia met 10 euro omlaag tot 17 euro per kabelklant. Afwachten of de Belgische telecomwaakhond en de Europese Commissie binnen enkele maanden Oranges visie volgen bij de herziening van het groothandels- of huurprijs.
NIEUWS!!! (officieel)
Last but not least biedt Orange zijn klanten voortaan ook vaste telefonie aan voor 10 euro extra per maand. De operator kan zich nu helemaal met Telenet en Proximus meten die al veel langer de zogenaamde 'quadruple play' aanbieden: vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. http://www.standaard.be/cnt/dmf20180207_03345096
gaan ze in die 10 € ook onbeperkt bellen naar gsm mogelijk maken of een app waarmee je (naar analogie van Triing) onbeperkt kan bellen?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 22 feb 2018, 07:21
door Vaganzza
satsurfer schreef:NIEUWS!!! (officieel)
Last but not least biedt Orange zijn klanten voortaan ook vaste telefonie aan voor 10 euro extra per maand. De operator kan zich nu helemaal met Telenet en Proximus meten die al veel langer de zogenaamde 'quadruple play' aanbieden: vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. http://www.standaard.be/cnt/dmf20180207_03345096
gaan ze in die 10 € ook onbeperkt bellen naar gsm mogelijk maken of een app waarmee je (naar analogie van Triing) onbeperkt kan bellen?
satsurfer schreef:
NIEUWS!!! (officieel)
Last but not least biedt Orange zijn klanten voortaan ook vaste telefonie aan voor 10 euro extra per maand. De operator kan zich nu helemaal met Telenet en Proximus meten die al veel langer de zogenaamde 'quadruple play' aanbieden: vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. http://www.standaard.be/cnt/dmf20180207_03345096
gaan ze in die 10 € ook onbeperkt bellen naar gsm mogelijk maken of een app waarmee je (naar analogie van Triing) onbeperkt kan bellen?
"Bel onbeperkt naar GSM of vaste lijnen in België"
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 22 feb 2018, 08:33
door Vaganzza
satsurfer schreef:thx. 1-1 [emoji3]
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 29 maa 2018, 18:38
door Xardy
Sinds vandaag orange, installatie verliep vlot en tot nu toe best tevreden.
Ik vroeg mij enkel af of ik ergens hdmi-cec kan instellen? Bij telenet kon dit zodat als ik de digicorder opzet de tv ook opstart en automatisch op de juiste ingang staat.
Bij orange moet ik nu appart de tv opzetten en hem dan op de juiste ingang zetten. Waardoor ik weer 2 afstandsbedieningen nodig heb.
De installateur wist mij ook te zeggen dat zij sinds vandaag via de app live tv kunnen kijken. Dus komt er binnekort voor iedereen aan.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 06 apr 2018, 19:52
door wouter5
Hebben jullie nog last van de lipsync issue bij het veranderen van zender? Had het hen nog eens gevraagd op Twitter, maar zij beweren dat het al een aantal maanden geleden is opgelost...
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 06 apr 2018, 19:53
door Parshift
wouter5 schreef:Hebben jullie nog last van de lipsync issue bij het veranderen van zender? Had het hen nog eens gevraagd op Twitter, maar zij beweren dat het al een aantal maanden geleden is opgelost...
Hadden ze mij bij de klantendienst ook beloofd voor ik terug overstapte. Niets van waar, het is er nog altijd.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 07 apr 2018, 13:26
door boonpwnz
Ik heb geen last van die lipsync. MAar ben ook nog maar 2 maand ofzo internet en TV klant. Wel gehad dat mijn modem eens een paar dagen af en toe restarte uit zijn eigen. Gemeld aan orange en nu geen last meer van.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 04 mei 2018, 00:36
door satsurfer
https://www.tijd.be/tablet/newspaper/po ... g/10008023
Concurrenten voor Proximus en Telenet mogen volgens het BIPT niet verplicht worden tegelijk internet, tv en vaste telefonie aan te bieden. Ze zullen ook uitsluitend internet kunnen aanbieden, wat volgens hem een nieuwe dynamiek op de markt kan brengen.
Telenet zal niet langer de hefboom in handen hebben om de winstmarge van Orange te bepalen. Orange gebruikt namelijk de kabel van Telenet en betaalt daar een vergoeding voor. Die wordt nu berekend aan de hand van de Telenet-prijs. Het BIPT wil een berekening op basis van de werkelijke kosten.
Als de Europese Commissie het rapport bevestigt, kunnen de nieuwe spelregels van kracht worden.
Joepie!
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 05 mei 2018, 18:19
door satsurfer
[youtube][/youtube]
Stephane Janssens, chief customer experience
Christina Zanchi: Chief Consumer Officer
CEO Michaël Trabbia
47'20" eind juni zouden ze rapport van EU moeten binnenkrijgen. Dus in toekomst gaan ze geen packs meer moeten verkopen.
dus hopelijk vervalt gsmabboverplichting dan!
42'00": VOWifi/VOlte binnen enkele weken lanceren (44'10")
53'20": er zou komende maanden (dus niets concreet) een software-update komen voor de lipsync en de snelheid bij het zappen.
54'14": Live TV/Streaming (mobiel)! eind mei! VOD (films, TV-series, video's, netflix, youtube, spotify, deezer,...) "ontwikkelingen zijn lopende"
Live Demo: 56'15"
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 05 mei 2018, 20:22
door giolovin
satsurfer schreef:42'00": VOWifi/VOlte binnen enkele weken lanceren (44'10")
Wat heeft VoWifi/VoLTE met kabeltelevisie te maken?
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 06 mei 2018, 11:56
door wouter5
Inderdaad beetje Off-topic, maar zijn toch leuke toevoegingen imho.
Vooral de update voor de slome digicorder. Dit is bij mij de grootste ergernis momenteel. Als ze dat kunnen fixen, hebben ze in mijn ogen toch een heel sterk product. Zeker als je ziet dat de beeldkwaliteit beter is ivm Telenet (1080p vs 720p-1080i).
TV kijken via de tablet deed ik nu al met de account van mijn ouders dusjah
VoLTE/VoWifi is een zeer goede toevoeging. Niet zo zeer voor de kwaliteit (kan me niet veel schelen eigenlijk), maar voor het feit dat als je in de auto gebeld wordt en je hebt Waze aanstaan, dat je dan niet op de 2G vliegt en je internetvervinding behouden wordt. Nu hopen dat ze dit ook gaan activeren voor de mensen met Tempo Giga.
Re: Orange TV bevindingen
Geplaatst: 07 mei 2018, 09:12
door ubremoved_539
wouter5 schreef:Zeker als je ziet dat de beeldkwaliteit beter is ivm Telenet (1080p vs 720p-1080i).
Beide gebruiken dezelfde signalen... en die zijn heus geen 1080p.