Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

zijn er mensen die nog naar VTM kijken?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ja, uitsluitend nog via de (gratis) 30 dagen herhalingen 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Sylvester schreef:zijn er mensen die nog naar VTM kijken?
VTMNieuws moet de laatste tijd niet onderdoen voor het Journaal hoor, integendeel.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een vriend van mij heeft zijn opslag van Telenet even doorgestuurd,ook 3€ meer.
Groot is wel mijn verwondering dat hij nog een Basic Shake heeft.Ik dacht dat die allemaal omgezet waren naar Whop.
Dit is nog niet het geval blijkbaar.
Ik denk niet dat zo een mensen warm te maken zijn voor een overstap.
Laatst gewijzigd door fluppie 14 dec 2014, 13:08, in totaal 1 gewijzigd.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Sylvester schreef:zijn er mensen die nog naar VTM kijken?
Nog nooit zo'n onprofessionele nieuwsuitzendinen gezien.

Journaal blijft met gemak de betere daarin.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De groepsofferte telt ondertussen 20 000 personen.De 'ik laat mij niet pluimen' site verzamelde nu een 70 000 personen.Er zijn aanbiedingen van Proximus en Scarlet,maar ook nog van twee alternatieve operatoren,waarvan men de naam nog niet wil geven.Men denkt dat rond kerst alles voll. binnen zal zijn,en dan zal men evalueren(de meeste mensen zijn dan ook thuis).Telenet heeft niets van zich laten horen(tot nu toe).Er zou nu ook nog een Franstalige site komen,Telenet zou onder zijn klanten nog heel wat Franstalige hebben.Als Telenet de prijsverhogingen annuleert,dan zal alles gestopt worden.
Laatst gewijzigd door fluppie 16 dec 2014, 18:39, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Weet nt wat prijsstijging tn met kwaliteit journaal te maken heeft :-o
Tv-Vlaanderen doet ook mee :-)
http://m.newsmonkey.be/article/26752
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

fluppie schreef:Als Telenet de prijsverhogingen annuleert,dan zal alles gestopt worden.
Waarom??? Veel mensen hebben interesse in de groepsaankoop ongeacht hun huidige provider of het beleid van Telenet.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

fluppie schreef:De groepsofferte telt ondertussen 20 000 personen.De 'ik laat mij niet pluimen' site verzamelde nu een 70 000 personen.Er zijn aanbiedingen van Proximus en Scarlet,maar ook nog van twee alternatieve operatoren,waarvan men de naam nog niet wil geven.Men denkt dat rond kerst alles voll. binnen zal zijn,en dan zal men evalueren(de meeste mensen zijn dan ook thuis).Telenet heeft niets van zich laten horen(tot nu toe).Er zou nu ook nog een Franstalige site komen,Telenet zou onder zijn klanten nog heel wat Franstalige hebben.Als Telenet de prijsverhogingen annuleert,dan zal alles gestopt worden.
Net een mail ontvangen van die mannen

Beste

Allereerst nogmaals dank voor je inschrijving op iklaatmenietpluimen.be
We zijn intussen met meer dan 75.000!

Ben je het ook beu om tot 40% meer te betalen voor internet, digitale tv en telefonie dan in de buurlanden?

Sluit net als meer dan 25.000 anderen aan bij de groepsofferte voor telecom via http://www.groepsofferte.be

Al verschillende telecom spelers hebben bevestigd een voorstel te zullen uitwerken.
.............
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Hij zal zeker een mooie comissie opstrijken voor zijn initiatief?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

fluppie schreef:Er zijn aanbiedingen van Proximus en Scarlet,maar ook nog van twee alternatieve operatoren,waarvan men de naam nog niet wil geven.
Veel anderen zijn er niet. EDPnet, dommel en TV Vlaanderen zijn de enigen die mij binnenschieten?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:Hij zal zeker een mooie comissie opstrijken voor zijn initiatief?
Vermoedelijk... maar hij heeft dan ook het initiatief genomen.

Het is altijd mooi achterover in je stoel te gaan liggen en (daarna) dergelijke dingen te zeggen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Inderdaad gemakkelijk gezegd. Net zoals alles stakers, die evenveel recht hebben als een ander om een succesvol bedrijf op te starten en veel geld te verdienen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

MaT schreef:
fluppie schreef:Er zijn aanbiedingen van Proximus en Scarlet,maar ook nog van twee alternatieve operatoren,waarvan men de naam nog niet wil geven.
Veel anderen zijn er niet. EDPnet, dommel en TV Vlaanderen zijn de enigen die mij binnenschieten?
Misschien ook wel goed, want de concurrentie van de kleinere providers is momenteel zo goed als dood met de sterke positie van proximus/scarlet en telenet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind dit ook een beetje raar,een alternatieve provider,waarvan de naam niet mag genoemd worden.Eerst dacht ik aan Snow,maar dat kan niet meer.Ik pers.denk mss toch aan Mobistar?? gewoon omdat het eigenlijk om een offerte gaat,voor volgend jaar,en het bedrijf mss hoopt dat de regulator(groothandelstarieven) er op die manier(we hebben een XX aantal klanten,om te beginnen,als U er wat spoed achter zet) er wat vaart zal inbrengen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

of zelf voor (virtuele) operator gaan spelen..neem nu dat je per direct 10.000 klanten hebt...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

VTMNieuws moet de laatste tijd niet onderdoen voor het Journaal hoor, integendeel.

Inderdaad, dat is zo.
Maar dat komt volgens mij ook door de verzwakking van het Journaal zelf.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Weet niet naar welke VTM nieuws jullie kijken, maar de keren dat ik kijk zie ik toch elke keer wel een nieuwslezer die zich verspreekt. Of een babbeltje doet met de andere (sport)nieuwslezer, waarvan je niet eens deftig verstaat van wat ze net gemompeld hebben tegen elkaar.

Ze brengen het nieuws misschien wel leuker op een manier. Zeker als het over dagelijkse dingen gaat (bv. in winkels, of De Lijn prijsstijgingen), dan brengen ze dat wel mooi voor.
Langs de andere kant zijn de mensen die ze interviewen vaak niet van de slimste. :lol:

VTMnieuws moet je dan ook kijken voor de entertainment. Informatie opdoen staat nooit op de 1e plaats als je daar naar kijkt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gohja voor sommige zal vtm nooit goed zijn.
Dat zijn meestel de mensen die zeggen bvb stef wauters beste nieuwslezer, gaat hij naar de vtm dan is het plots de slechtste.
Zie je ook met de slimste mens op vrt topprogramma commercieele zenders plots heel slect dat is zever !!!

maar ik had het dat vtm het toont met commercieele redenen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Hij zal zeker een mooie commissie opstrijken voor zijn initiatief?
En dan zeggen dat ik de indruk heb dat die man niet eens van plan was om over te stappen.. maar eerder druk zetten op telenet.
(immers iemand die wil overstappen doet dat gewoon in plaats van te dreigen en hier zoveel moeite in te steken)
Het zou wel typisch zijn...commissie opstrijken en zelf bij telenet blijven :roll:
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Jij bent er Flup. Overstappen is voor hem niet aan de orde.
Hij wil die prijsverhoging weg.
Het zou wel een goeie grap zijn mocht hij bot vangen, zijn groepsaankoop elders slagen en blijken dat hij in een voor px blinde vlek woont :twisted:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik denk dat niemand van al die klagende klanten wil overstappen, maar gewoon dat het tegen de borst stoot dat klanten het gelach van de aandeelhouders moeten betalen. Als de cijfers kloppen die in de berichten staan... Algemeen gezien wordt er blijkbaar tegenwoordig 50% van de winst uitgekeerd aan de aandeelhouders in grote bedrijven, winst die ze zouden kunnen steken in innovatie. Bij Telenet niet anders dus wij klanten betalen die mensen die al het geld hebben om aandelen te kopen nogmaals een bonusje uit van zo'n 800 miljoen? Dan vind ik deze prijsstijging ook wel behoorlijk onterecht. Wees dan zo eerlijk om te zeggen dat de prijsverhoging voor de aandeelhouders hun zakken te vullen is ipv voor de innovatie en het verbeteren van het product.

http://pvda.be/artikels/top-1000-van-de ... emeenschap
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

proximusboyke schreef:gohja voor sommige zal vtm nooit goed zijn.
Dat zijn meestel de mensen die zeggen bvb stef wauters beste nieuwslezer, gaat hij naar de vtm dan is het plots de slechtste.
Zie je ook met de slimste mens op vrt topprogramma commercieele zenders plots heel slect dat is zever !!!

maar ik had het dat vtm het toont met commercieele redenen
het niveau van de slimste mens is al jaren keer op keer aan het zakken, ongeacht de zender aanpassing

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk toch dat er een % is van Telenet klanten die,als ze de voorwaarden kennen die andere providers geven gaan overstappen.Eerst en vooral deze die het fin. niet zo breed hebben,en proberen p/m iets uit te sparen(ik heb er geen idee van hoeveel dit er zijn,maar er is zeker een % die het zo bekijkt.Dan heeft men nog een groep waarbij Telenet het zwaar verpest heeft,maar het % daar is niet in te schatten.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik weet dat het een hele tijd geleden niet mogelijk was om fatsoenlijke VDSL te krijgen in de straat.
Door dat hele gedoe ben ik toch nog eens gaan zoeken en informeren wat er allemaal nodig en mogelijk is.
Maar eigenlijk ben ik (enorm) teleurgesteld.
Ik hoor van zovelen dat Proximus of aanverwanten wel een goed alternatief is, en zelfs beter.
Ik woon in een stadskern op een plaats met tamelijk veel inwoners, en dit ook per oppervlakte. Nu zou je toch zeggen dat Belgacom hier investeert in goede voorzieningen.
Even de testen gedaan :
Internet : Maximum 27.5 down, 1.8 up;
TV : 2 x HD , maar opnames blijven maximum 30 dagen en geen series opnemen.

Wat is dit allemaal voor onzin?
Van 160 Mbps (en kan nog hoger) bij Telenet naar 27.5 Mbps maximum, dus heel waarschijnlijk nog lager met interne bekabeling.
Maar 2 tv's ? En wat als ik kijk naar beide TV's, ga ik dan nog 27.5 Mbps houden of wordt dat nog lager?

Dat is geen internet, dat is geen TV kijken, dat is voorhistorisch ! Dit is belachelijk.
Dan zal ik me toch maar erbij neerleggen dat ik een paar euro meer moet gaan betalen. Ik weet nu ook waarvoor ik ze betaal.
Gelukkig kan ik onze 4 TV's blijven gebruiken.
We kijken niet continu naar alle 4, maar technisch perfect mogelijk, inclusief 2 extra opnames per TV, inclusief series, onbeperkt in tijd of toch totdat de digicorder het begeeft.
Zonet nog updates binnengehaald voor mijn Macbook en iPhone. Dit gaat toch allemaal lekker snel.
Houwe zo!

Edit > het wordt nog beter : bij EDP net krijg ik maar 17 Mbps down. :eek:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voor wat hoort wat zeggen ze dan, ik vraag me altijd af wat het probleem is ?
24 tv's, 48 opnames, 10 x sneller internet, maar wel zagen dat het te duur is :angel:
Ik steek al jaren het geld dat ik uitspaar tov Telenet in hun aandelen :angel:

Om geld uit te sparen op telecom moet je flexibel & inventief te werk gaan, ik ben al jaren tevreden met mijn 25mbps lijntje,voip & een schotel.
Je kan blijven klagen over gesloten poorten, vrij downloaden, gesloten hardware enz. maar zolang je daar zelf niks aan doet gaan die topics hier maand na maand, jaar na jaar blijven terug komen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik denk dat MacBook en iPhone-eigenaars goed zitten bij Telenet.
Zelfde prijsklasse. :lol:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

telenet vraagt gewone prijzen !!
hun upload zou mogen naar 20 gaan voor die prijs maar anders best ok
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

proximusboyke schreef:telenet vraagt gewone prijzen !!
Ja, dat meen je toch niet?
55 euro/maand http://www.upc.nl/internet/abonnementen ... -internet/ (inclusief digitale kabeltv, vrij te ontvangen met elk tv-toestel)
23% duurder voor minder: 67,80 euro/maand http://telenet.be/nl/internet/internet-160
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kijk ofwel neem je het belgisch systeem

belgie :
daar heeft bijna iedereen snel internet zelfs het kleinste boeredorp van belgie zoutenaaie haalt 60 met telenet en waar de geadverdeerd snelheden min of meer gehaald worden (op een paar uitzonderingen na)

ofwel krijg je het systeem van nederland en frankrijk

waar ze enkel investeren in de grote steden maar waar in vele dorpen maar heel weinig internet is. soms 10 maar heel veel 1a2

en in nederland waar 90% maar de helft van de geadverdeerde snelheid haalt kijk maar naar consumentenprogrammas als radar kassa waar regelmatig veel aandacht wordt geschonken omdat ze de snelheden nooit halen of waar ze gewoon bijna geen internet hebben.
http://tweakers.net/nieuws/95778/kassa- ... -niet.html
dit is de whoppa in nederland
http://www.upc.nl/pakketten/abonnemente ... er-pakket/
https://www.ziggo.nl/alles-in-1
zo een groot verschil is er nu ook niet
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

@ Sylvester,dat is inderdaad wel pech hebben,ik haal hier in huis een 28 mbps,en daar kan ik mee leven,maar bij U (test)zal er ongetwijfeld nog wat afgaan.U heeft nog de mogelijkheden om Basic internet te nemen bij Telenet,plus een schotel van tv Vlaanderen.Anders zal het een lage snelheid zijn,of betalen aan Telenet,spijtig voor U,maar ik kan er echt niets aan doen.Mss kan U in Uw straat nog even informeren naar de snelheden van Belgacom of Scarlet klanten?Dan heeft U nog een zicht op de praktische situatie.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

proximusboyke schreef:kijk ofwel neem je het belgisch systeem

belgie :
daar heeft bijna iedereen snel internet zelfs het kleinste boeredorp van belgie zoutenaaie haalt 60 met telenet en waar de geadverdeerd snelheden min of meer gehaald worden (op een paar uitzonderingen na)

ofwel krijg je het systeem van nederland en frankrijk

waar ze enkel investeren in de grote steden maar waar in vele dorpen maar heel weinig internet is. soms 10 maar heel veel 1a2

en in nederland waar 90% maar de helft van de geadverdeerde snelheid haalt kijk maar naar consumentenprogrammas als radar kassa waar regelmatig veel aandacht wordt geschonken omdat ze de snelheden nooit halen of waar ze gewoon bijna geen internet hebben.
http://tweakers.net/nieuws/95778/kassa- ... -niet.html
dit is de whoppa in nederland
http://www.upc.nl/pakketten/abonnemente ... er-pakket/
https://www.ziggo.nl/alles-in-1
zo een groot verschil is er nu ook niet
Dat €55 pakketje is nochtans zeer interessant, ga je jammer genoeg nooit vinden in België.

Telenet Internet 160 is standalone al duurder dan het duurste tripel pack van Ziggo (een dikke €5).
De promoties daaronder zijn toch ook wel de moeite. Zelf kiezen wat je wilt.

Neen, er is wat mij betreft wél een groot verschil.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

en in Nederland zijn er geen limieten en geen flubber FUP, al kom ik met mijn huidige 2 TB limiet ('s nachts 4 TB) aardig toe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:55 euro/maand http://www.upc.nl/internet/abonnementen ... -internet/ (inclusief digitale kabeltv, vrij te ontvangen met elk tv-toestel)
23% duurder voor minder: 67,80 euro/maand http://telenet.be/nl/internet/internet-160
Het ergste is nog dat het hetzelfde bedrijf is... maar in een Belgische context zijn de TN prijzen spijtig genoeg "normaal".

Voor de mensen die trouwens een schotel promoten... maak eens het rekensommentje wat het je kost wil je twee (of drie) TV's in huis waarbij je telkens 2 programma's simultaan kan opnemen. Het mag dan wel leuk zijn dat je een programma op DVD kan branden, maar 95% van de Vlaming ligt hier gewoon niet van wakker... wel van de Vlaamse zenders, hun kwaliteit en het gebruiksgemak (veel succes met TVV dan).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ub4b misschien is het daardoor dat ook zoveel mensen de snelheid nie halen via de kabel, omdat er teveel zijn die profiteren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Als gebruik maken van waar je voor betaalt ook al "profiteren" is...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Snap dat 'profiteren' niet hoor. Er zijn een zeer klein aanatl mensen die downloaden om te downloaden en de content niet eens gebruiken jah.. maar hoeveel zijn er dat?
Ik denk dat het merendeel van de mensen hetgeen wat men download wel degelijk gebruikt.. ik begrijp de term 'profiteren' dus eigenlijk niet goed. Als ik mijn lijn van 50mbits dag en nacht laat draaien.. ben ik dan aan het profiteren omdat ik geen limiet heb?
Zou niet weten wat te doen met die content :p


OP basis van wat belangrijk is voor u (of uw situatie) kan je een keuze maken.

Snelheid (naar mijn mening vaak overschat... welke nuttige toepassing heeft momenteel meer dan 50mbits nodig?)
Prijs (iedereen maakt zijn rekening zelf)
Limiet (diegene die internet weinig gebruiken hebben hier weinig boodschap aan... netflix en andere grote gebruikers daarentegen)
Laatst gewijzigd door Flup 22 dec 2014, 12:25, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Heronic ge hebt altijd die profiteren en dan is jan met de pet altijd het slachtoffer.
En meestal zijn dat geen belgen.
Hoe was het met base voeger, twaren ook geen belgen hoor die misbruik maakten van het systeem.
Een nu hoor ik al sommige zeggen dat ik racist ben, en dat ben ik niet maar het valt gewoon op.
Het komt altijd op het zelfde neer, altijd dezelfde groep die misbruik maakt van het systeem.
Zijn ook zei die van 5 6 7 iphones 1 maken
en als je zit te downloaden om te downloaden en iedere maand 7.8TB zit te downloaden bassie en adriaan mega mindy arabische films in full hd en gans dienen zever om dat terug te verwijderen als uw telemeter op 0 staat en te herbeginnen om te kunnen stoefen dat ge bijna alles hebt opgebruikt dat je mocht ja dan is er natuurlijk een probleem op den duur
Laatst gewijzigd door proximusboyke 22 dec 2014, 13:23, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Je ben er goed van op de hoogte, leg eens uit, vanwaar heb je die info ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:Voor de mensen die trouwens een schotel promoten... maak eens het rekensommentje wat het je kost wil je twee (of drie) TV's in huis waarbij je telkens 2 programma's simultaan kan opnemen. Het mag dan wel leuk zijn dat je een programma op DVD kan branden, maar 95% van de Vlaming ligt hier gewoon niet van wakker... wel van de Vlaamse zenders, hun kwaliteit en het gebruiksgemak (veel succes met TVV dan).
Voor schotelkijkers is het heel eenvoudig: je hebt 1 satellietontvanger per tv nodig. Maar dan zou je intern al moeten gaan sharen. Ik weet namelijk niet of je meer dan 1 smartcard aan hetzelfde abonnement kan koppelen. Om nog maar te zwijgen dat je sinds een hele tijd max. 4 verschillende kanalen kan bekijken/opnemen. Een maatregel geïmplementeerd door de aanbieders van satelliet tv om cardsharing tegen te gaan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”