Pagina 10 van 15
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 19 jun 2017, 14:15
door lacer
Daarnet in m'n Andoid dual sim phone Dommel Mobole Freedom simkaart ingesteld als 3G en met gegevensverbinding aan om dit even te testen.
Er verschijnt bij app Gmail en Google Play 'geen verbinding".
Ter info, Normaal gebruik ik Dommel enkel voor bellen en sms, en gebruik ik het andere kaartje voor data met Proximus, deze is nu tijdelijk uitgeschakeld. Kan ook maar 1 provider uit beide sims kiezen voor 3G en data.
Het icoontje bovenaan veranderd wel in 3G, maar er verschijnen geen witte balkjes erbij.
Ligt dit aan een instelling bij Dommel zelf of zou het aan de instellingen op de smartphone liggen ?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 19 jun 2017, 16:05
door dweezil
Hoe activeer ik mobiel internet?
om mobiel internet te activeren op uw smartphone dient u enkel de apn van dommel.com in te voeren in de configuratie van uw specifieke toestel.
apn : internet.bmbpartner.be
gebruikersnaam : niets invullen
wachtwoord : niets invullen
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 19 jun 2017, 16:45
door lacer
Bedankt, het werkt, weer wat bijgeleerd

Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 19 jun 2017, 18:01
door kaarsenbril
Kan je een sms ticket kopen via je gsm met dommel als provider? iemand ervaring mee ?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 19 jun 2017, 19:18
door johann
Neen, Dommel heeft geen overeenkomsten ter zake.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 19 jun 2017, 20:13
door DIBO
DIBO schreef:Zelf ook overgestapt naar Dommel (van Alditalk) met behoud van nummer. Alles snel & prima verlopen
ook domiciliering geactiveerd, klein probleempje met formulieren die op zich lieten wachten, Helpdesk gebeld op zaterdagmiddag en maar dikke minuut wachtmuziek moeten aanhoren en vervolgens snel & goed geregeld. Tot nu toe niks dan lof voor de kleine "underdog".
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 20 jun 2017, 20:55
door fluppie
Voor de mensen die een limiet per maand hebben ingesteld,men krijgt een sms'ken als de maximum limiet echt is ingesteld,ik heb dit vandaag gekregen.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 jun 2017, 17:59
door WalterB1
Ben pas overstapt naar Dommel. Er zijn wel een paar instellingsopties beschikbaar via hun website maar ik heb geen optie gevonden aangaande de voice-mail.
Ook als ik via de telefoon de functie gebruik om niet door te schakelen gaat die naar voice-mail. Ik heb een verzoek gezonden naar Dommel-helpdesk om de voice-mail eraf te gooien. Hopelijk willen ze dat doen. Niets is zo irritant als voice-mail.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 25 jun 2017, 20:23
door lacer
Bij m'n Dommel Mobile Free een limiet laten instellen. Alles werd geregeld via ticket. Deze zou met inbegrip van data zijn
Als ik inlog zie ik wel niks dat er ergens een limiet op zit.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 25 jun 2017, 21:15
door satsurfer
Dit ook gevraagd aan Dommel:
"Onze excuses voor de verwarring. Dit kan u vanaf nu inderdaad zelf instellen via de site.
Echter is het zo dat voor u de limiet die u had nog steeds van kracht zijn. Dit gebeurde via een andere procedure en is inderdaad voor u nu niet zichtbaar."
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 jun 2017, 13:06
door fluppie
Ik heb gisteren nog een limiet aangepast voor iemand,maar ik had de indruk dat een limiet lager dan 10€ niet meer mogelijk is??
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 jun 2017, 14:18
door lacer
Ik vroeg 5 € en heb 10 € gekregen als limiet;
Staat dit ergens beschreven wat men kan instellen ?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 jun 2017, 22:27
door fendtje
lacer schreef:Ik vroeg 5 € en heb 10 € gekregen als limiet;
Staat dit ergens beschreven wat men kan instellen ?
Als limiet aanvaard krijgt men een mail ( kan een paar dagen duren )
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 jun 2017, 22:44
door lacer
Inderdaad,, daarnet mailtje als bevestiging ontvangen:
De limiet staat op € 10.
Dat is ook het minimum
Maar online kan je het niet checken.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 27 jun 2017, 23:36
door nete
DIBO schreef:DIBO schreef:ook domiciliering geactiveerd
Zou ik dus NOOIT doen, als je leest wat men met telecom providers zeer frekwent tegenkomt als je iets wijzigt of naar een andere operator verhuist...
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 jun 2017, 08:30
door cadsite
nete schreef:DIBO schreef:DIBO schreef:ook domiciliering geactiveerd
Zou ik dus NOOIT doen, als je leest wat men met telecom providers zeer frekwent tegenkomt als je iets wijzigt of naar een andere operator verhuist...
Idem.
Niemand krijgt dat van mij. Dat is gewoon je geldbeugel op tafel leggen en "grabbel maar".
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 jun 2017, 10:11
door -etienne-
Op zich lijkt dit erger dan het is. Je kan (zonder enige verantwoording) je dommiciliëring altijd nog terugvorderen door een eenvoudig berichtje te sturen naar je bank.
De schuldenaar kan de onvoorwaardelijke terugbetaling vragen van een reeds uitgevoerde invordering
binnen een termijn van acht weken vanaf de inning.
Bron:
http://www.sepabelgium.be/sites/default ... 3-nl_0.pdf
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 jun 2017, 10:58
door fluppie
lacer schreef:Inderdaad,, daarnet mailtje als bevestiging ontvangen:
De limiet staat op € 10.
Dat is ook het minimum
Maar online kan je het niet checken.
Jawel, U logt gewoon in bij Dommel,dan ziet men links boven,tweede regel 'mijn paketten',daar klikt U op,dan ziet men een groene lijn,met in het midden Beheer,en daaronder een grote vette U.
Klik dan op de U,en u zal daar alles terugvinden,ook de limiet die men op dat moment heeft.
Ik kan begrijpen dat sommigen tegen domiciliering zijn,maar daarvoor is er dan ook een max. bedrag in te stellen,zodanig dat men het risico alvast kan beperken.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 jun 2017, 11:22
door lacer
Thanks, gevonden door op de U te klikken
Echter mijn limiet werdt niet gewijzigd naar 10 € via ticket er stond nog 250€ als maand limiet. Had dit hier ergens gelezen dat Dommel het ook zo deed.
Heb dit nu zelf gewijzigd naar 10 € en zoals hiet wat hoger vermeld, zullen ze dit bevestigen met een sms.
Die sms komt ook niet onmiddellijk merk ik op, maar goed, ik wacht wel af.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 jun 2017, 15:01
door fluppie
Dat kan inderdaad enkele dagen duren,maar het komt wel,ik denk dat er nu staat 'limiet op 10€(pending) dus nog aan het verwerken.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 jun 2017, 19:59
door DIBO
-etienne- schreef:Op zich lijkt dit erger dan het is.
inderdaad, en anderzijds wil ik de 'kleine underdog' op de telecom markt zoveel mogeijk steunen en zo weinig mogelijk last bezorgen als 'kleinverbruiker'.
lacer schreef:Thanks, gevonden door op de U te klikken
allez, ben ik toch niet de enige die niet direct door had dat de
U dient om op te klikken
fluppie schreef:Dat kan inderdaad enkele dagen duren,maar het komt wel
idd., duurt even, maar op 2 sims is bij mij na enkele dagen de gevraagde (en verschillende) limiet actief.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 jun 2017, 20:34
door WalterB1
Dommel verwijderde de voice-mail op mijn verzoek. Dus ze doen dat. Ben ik blij om.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 07 jul 2017, 10:14
door Ratface
Even een heads-up: op 3 dommel aanrekeningen van vorige en deze maand bij ons thuis werd een gesprek aangerekend naar het nummer 00000000, dit telkens voor de volle minuut. Klantendienst ging er achterna, fout in hun systeem dus. Iets om in de peiling te houden!
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 07 jul 2017, 16:34
door lacer
Ok, bedankt om te melden. Dat wordt dus de factuur in de gaten houden

Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 07 jul 2017, 19:46
door fluppie
Bedankt om te melden,zeker iets om op te letten.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 sep 2017, 15:13
door JoskeVermeulen
Proximus Pay&Go => Dommel Mobile Freedom
24/09 (zondag) kopie van ID verstuurd na bestelling, contract tekenen is blijkbaar niet meer nodig
25/09 sim verzonden
26/09 sim overgezet binnen het uur na het starten van het activatieproces
Alles in orde tot zover & zelfde netwerk voor minder.

Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 sep 2017, 18:38
door proximusboyke
tegenwoordig is het niet meer zo, omdat het hetzelfde netwerk is, dat je dezelfde kwaliteit hebt.
Wat ik niet wil zeggen dat dommel andere kwaliteit geeft, is in het algemeen.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 sep 2017, 18:46
door tommydnp
proximusboyke schreef:tegenwoordig is het niet meer zo, omdat het hetzelfde netwerk is, dat je dezelfde kwaliteit hebt.
Wat ik niet wil zeggen dat dommel andere kwaliteit geeft, is in het algemeen.
Ik ging ook meestal van deze veronderstelling uit.
Dit zal misschien in vele gevallen nog waar zijn, maar bij Vectone liep het mis ( gesprekken, sms'en, onbereikbaarheid ) terwijl ik met Base of Medion Mobile geen problemen had.
Over Dommel. Ik heb
al maanden geen 4G meer en vroeger wel. Is dit bij iedereen zo? Het stoort mij natuurlijk niet echt, want ik ga toch niet zwaar downloaden of streamen aan 2cent per mb.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 sep 2017, 21:16
door Flippi
Ik wel nog 4G bij Dommel.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 sep 2017, 22:15
door johann
Ook hier geen absoluut geen probleem met 4G.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 03:47
door ubremoved_15739
Ratface schreef:Even een heads-up: op 3 dommel aanrekeningen van vorige en deze maand bij ons thuis werd een gesprek aangerekend naar het nummer 00000000, dit telkens voor de volle minuut. Klantendienst ging er achterna, fout in hun systeem dus. Iets om in de peiling te houden!
Ik heb ook een aantal "gedetailleerd overzichten van de telefoongesprekken" ingekeken waarop dit nummer (0000000000000) plus kosten vermeld staan (onder de rubrieken "nationale oproepen" en "nationale berichten").
Andere "gedetailleerd overzichten van de telefoongesprekken" (van andere SIM kaarten/telefoonnummers) bevatten dan weer wél netjes alle details...
Telefonisch contact met Dommel bracht geen duidelijkheid: "Je zal toch wel weten met wie je gebeld hebt zeker! " ...
Men zou een ticket aanmaken maar daarna heeft Dommel, tot op heden, niets meer van zich laten horen.
Heeft Dommel aan jou iets laten weten in verband met dit nummer "0000000000000"?
PS Blijkbaar heeft Dommel ook een bijzonder stel afrondingsregels.
- 0.0001 euro wordt 0.01 euro
- 0.4112 euro wordt 0.42 euro
- etc.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 11:09
door Ratface
Neen, ik heb er toen niks meer van gehoord, ik ben dat eerlijk gezegd een beetje vergeten.
€ 0.0401 werd op mijn laatste factuur ook € 0.05, dit is toch gewoon diefstal van een extra 25% ?
Wederom iets om op te letten!
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 11:31
door liegebeestig
Is dat eerste niet zonder btw en tweede getal met?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 11:44
door Ratface
Neen, bedrag inclusief BTW op de detailed overview is € 0,0401. Enkele dagen later kreeg ik mijn pro-forma factuur voor € 0,05.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 12:12
door blidi
De prijzen zijn in euro per minuut. Na de eerste minuut gebeurt de facturatie per seconde.
Misschien is dit de reden dat ze 0.0401 afronden naar 0.05.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 13:38
door ubremoved_15739
Neen.
Ze ronden gewoon verkeerd af:
altijd naar boven.
Een voorbeeldje (van een kennis):
- Gedetailleerde afrekening:
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0009 euro (exclusief BTW)
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0011 euro (inclusief BTW)
- 0.0009 * 1.21 (BTW) = 0.001089. Het afronden gebeurde hier zoals het hoort.
- Op de Proforma factuur wordt de 0.0011 euro ook afgerond, naar boven wel te verstaan: 0.01 euro
- Dat is duidelijk niet afronden zoals het hoort.

Dit is niet het enige voorbeeld dat ik heb kunnen inzien.
Gedetailleerde afrekeningen, Proforma facturen en facturen, die ik heb kunnen inzien, vertonen telkens dezelfde wijze van afronden die Dommel blijkbaar hanteert:
altijd naar boven.
Indien iemand meerdere mobiele nummers heeft bij Dommel, zal Dommel vooreerst per nummer deze foutieve afrondingen doorvoeren.
Telkenmale opnieuw.
Al deze foutieve afrondingen verschijnen dan cumulatief op één gezamenlijke Proforma factuur én de uiteindelijke factuur (dewelke men pas ontvangt na effectieve betaling).
Het zou, mijn inziens, veel correcter (en netjes) zijn van Dommel om vooreerst alle verschuldigde bedragen exclusief BTW op te tellen.
En dit bedrag te verhogen met het verschuldigde BTW bedrag mét toepassing van de correcte afrondingsregel.
Al bij al gaat het over kleine bedragen (maar kan uiteraard wel oplopen over een lange looptijd).
De transparantie (zoals dat opduikende nummer "0000000000000") en de foutieve wijze van afronden lijken een integraal deel uit te maken van Dommels adagium "circle of friends".
Zulke zaken komen niet vertrouwenwekkend over, lijkt me.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 13:50
door fendtje
Zulke zaken komen niet vertrouwenwekkend over, lijkt me.[/quote]
Ga naar telenet , proximus kennen dat probleem niet.
Maar ja een minuutje met een prepaid kost dan okk maar 0,3 €
Mobile data maar 0,15 cent per mb.
De keuze is snel gemaakt me dunkt.
Altijd het kleinste bovenhalen om iets af te breken.
En andere duurdere te verheerlijken.
Wil niet zeggen dat iets correct moet zijn.
Moeten met 2 mobile's nu toch weeral 5 € betalen zeker bij dommel.
Andere abbo's zijn toch zo goedkoop.
We gebruiken dan ook een telefoon waar het voor nodig is.
( niet om te zeggen wat eten we vandaag , of kom wat later thuis, heb een broodje ...met gegeten)
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 14:02
door ubremoved_15739
fendtje schreef:Wil niet zeggen dat iets correct moet zijn.
Dat is nu net mijn punt.
fendtje schreef:Altijd het kleinste bovenhalen om iets af te breken.
En andere duurdere te verheerlijken.
Met alle respect, maar dat is jouw interpretatie.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 15:27
door woutervh
eternum schreef:Neen.
Ze ronden gewoon verkeerd af:
altijd naar boven.
Een voorbeeldje (van een kennis):
- Gedetailleerde afrekening:
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0009 euro (exclusief BTW)
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0011 euro (inclusief BTW)
- 0.0009 * 1.21 (BTW) = 0.001089. Het afronden gebeurde hier zoals het hoort.
- Op de Proforma factuur wordt de 0.0011 euro ook afgerond, naar boven wel te verstaan: 0.01 euro
- Dat is duidelijk niet afronden zoals het hoort.

Neen, dat is niet afronden zoals we het ooit geleerd hebben.
Maar verwacht je dan da't ze't correct afronden naar €0? Dus niets betalen terwijl je wel verbruikt hebt?
Ze maken het zichzelf moeilijk door te lang hun nauwkeurigheid mee te nemen...
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 05 okt 2017, 15:53
door cadsite
woutervh schreef:Neen, dat is niet afronden zoals we het ooit geleerd hebben.
Maar verwacht je dan da't ze't correct afronden naar €0? Dus niets betalen terwijl je wel verbruikt hebt?
Ze maken het zichzelf moeilijk door te lang hun nauwkeurigheid mee te nemen...
Afronden doe je maar op 1 manier juist. Hetgeen zij doen is niet afronden.
Nauwkeurigheid meenemen is niet moeilijk, dat is correct. Je gaat me toch niet proberen wijs te maken dat ze die tarieven manueel narekenen? Een PC heeft volgens mij niet echt super veel moeite om te rekenen met een paar cijfers na de komma.