Dommel Mobile
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Daarnet in m'n Andoid dual sim phone Dommel Mobole Freedom simkaart ingesteld als 3G en met gegevensverbinding aan om dit even te testen.
Er verschijnt bij app Gmail en Google Play 'geen verbinding".
Ter info, Normaal gebruik ik Dommel enkel voor bellen en sms, en gebruik ik het andere kaartje voor data met Proximus, deze is nu tijdelijk uitgeschakeld. Kan ook maar 1 provider uit beide sims kiezen voor 3G en data.
Het icoontje bovenaan veranderd wel in 3G, maar er verschijnen geen witte balkjes erbij.
Ligt dit aan een instelling bij Dommel zelf of zou het aan de instellingen op de smartphone liggen ?
Er verschijnt bij app Gmail en Google Play 'geen verbinding".
Ter info, Normaal gebruik ik Dommel enkel voor bellen en sms, en gebruik ik het andere kaartje voor data met Proximus, deze is nu tijdelijk uitgeschakeld. Kan ook maar 1 provider uit beide sims kiezen voor 3G en data.
Het icoontje bovenaan veranderd wel in 3G, maar er verschijnen geen witte balkjes erbij.
Ligt dit aan een instelling bij Dommel zelf of zou het aan de instellingen op de smartphone liggen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
Hoe activeer ik mobiel internet?
om mobiel internet te activeren op uw smartphone dient u enkel de apn van dommel.com in te voeren in de configuratie van uw specifieke toestel.
apn : internet.bmbpartner.be
gebruikersnaam : niets invullen
wachtwoord : niets invullen
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Bedankt, het werkt, weer wat bijgeleerd 

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Kan je een sms ticket kopen via je gsm met dommel als provider? iemand ervaring mee ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
ook domiciliering geactiveerd, klein probleempje met formulieren die op zich lieten wachten, Helpdesk gebeld op zaterdagmiddag en maar dikke minuut wachtmuziek moeten aanhoren en vervolgens snel & goed geregeld. Tot nu toe niks dan lof voor de kleine "underdog".DIBO schreef:Zelf ook overgestapt naar Dommel (van Alditalk) met behoud van nummer. Alles snel & prima verlopen
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ben pas overstapt naar Dommel. Er zijn wel een paar instellingsopties beschikbaar via hun website maar ik heb geen optie gevonden aangaande de voice-mail.
Ook als ik via de telefoon de functie gebruik om niet door te schakelen gaat die naar voice-mail. Ik heb een verzoek gezonden naar Dommel-helpdesk om de voice-mail eraf te gooien. Hopelijk willen ze dat doen. Niets is zo irritant als voice-mail.
Ook als ik via de telefoon de functie gebruik om niet door te schakelen gaat die naar voice-mail. Ik heb een verzoek gezonden naar Dommel-helpdesk om de voice-mail eraf te gooien. Hopelijk willen ze dat doen. Niets is zo irritant als voice-mail.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Bij m'n Dommel Mobile Free een limiet laten instellen. Alles werd geregeld via ticket. Deze zou met inbegrip van data zijn
Als ik inlog zie ik wel niks dat er ergens een limiet op zit.
Als ik inlog zie ik wel niks dat er ergens een limiet op zit.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Dit ook gevraagd aan Dommel:
"Onze excuses voor de verwarring. Dit kan u vanaf nu inderdaad zelf instellen via de site.
Echter is het zo dat voor u de limiet die u had nog steeds van kracht zijn. Dit gebeurde via een andere procedure en is inderdaad voor u nu niet zichtbaar."
"Onze excuses voor de verwarring. Dit kan u vanaf nu inderdaad zelf instellen via de site.
Echter is het zo dat voor u de limiet die u had nog steeds van kracht zijn. Dit gebeurde via een andere procedure en is inderdaad voor u nu niet zichtbaar."
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik vroeg 5 € en heb 10 € gekregen als limiet;
Staat dit ergens beschreven wat men kan instellen ?
Staat dit ergens beschreven wat men kan instellen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Als limiet aanvaard krijgt men een mail ( kan een paar dagen duren )lacer schreef:Ik vroeg 5 € en heb 10 € gekregen als limiet;
Staat dit ergens beschreven wat men kan instellen ?
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Inderdaad,, daarnet mailtje als bevestiging ontvangen:
Maar online kan je het niet checken.De limiet staat op € 10.
Dat is ook het minimum
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Zou ik dus NOOIT doen, als je leest wat men met telecom providers zeer frekwent tegenkomt als je iets wijzigt of naar een andere operator verhuist...DIBO schreef:DIBO schreef:ook domiciliering geactiveerd
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Idem.nete schreef:Zou ik dus NOOIT doen, als je leest wat men met telecom providers zeer frekwent tegenkomt als je iets wijzigt of naar een andere operator verhuist...DIBO schreef:DIBO schreef:ook domiciliering geactiveerd
Niemand krijgt dat van mij. Dat is gewoon je geldbeugel op tafel leggen en "grabbel maar".
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 10 keer
Op zich lijkt dit erger dan het is. Je kan (zonder enige verantwoording) je dommiciliëring altijd nog terugvorderen door een eenvoudig berichtje te sturen naar je bank.
Bron: http://www.sepabelgium.be/sites/default ... 3-nl_0.pdfDe schuldenaar kan de onvoorwaardelijke terugbetaling vragen van een reeds uitgevoerde invordering
binnen een termijn van acht weken vanaf de inning.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Jawel, U logt gewoon in bij Dommel,dan ziet men links boven,tweede regel 'mijn paketten',daar klikt U op,dan ziet men een groene lijn,met in het midden Beheer,en daaronder een grote vette U.lacer schreef:Inderdaad,, daarnet mailtje als bevestiging ontvangen:
Maar online kan je het niet checken.De limiet staat op € 10.
Dat is ook het minimum
Klik dan op de U,en u zal daar alles terugvinden,ook de limiet die men op dat moment heeft.
Ik kan begrijpen dat sommigen tegen domiciliering zijn,maar daarvoor is er dan ook een max. bedrag in te stellen,zodanig dat men het risico alvast kan beperken.
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Thanks, gevonden door op de U te klikken
Echter mijn limiet werdt niet gewijzigd naar 10 € via ticket er stond nog 250€ als maand limiet. Had dit hier ergens gelezen dat Dommel het ook zo deed.
Heb dit nu zelf gewijzigd naar 10 € en zoals hiet wat hoger vermeld, zullen ze dit bevestigen met een sms.
Die sms komt ook niet onmiddellijk merk ik op, maar goed, ik wacht wel af.

Echter mijn limiet werdt niet gewijzigd naar 10 € via ticket er stond nog 250€ als maand limiet. Had dit hier ergens gelezen dat Dommel het ook zo deed.
Heb dit nu zelf gewijzigd naar 10 € en zoals hiet wat hoger vermeld, zullen ze dit bevestigen met een sms.
Die sms komt ook niet onmiddellijk merk ik op, maar goed, ik wacht wel af.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
inderdaad, en anderzijds wil ik de 'kleine underdog' op de telecom markt zoveel mogeijk steunen en zo weinig mogelijk last bezorgen als 'kleinverbruiker'.-etienne- schreef:Op zich lijkt dit erger dan het is.
allez, ben ik toch niet de enige die niet direct door had dat de U dient om op te klikkenlacer schreef:Thanks, gevonden door op de U te klikken

idd., duurt even, maar op 2 sims is bij mij na enkele dagen de gevraagde (en verschillende) limiet actief.fluppie schreef:Dat kan inderdaad enkele dagen duren,maar het komt wel
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Even een heads-up: op 3 dommel aanrekeningen van vorige en deze maand bij ons thuis werd een gesprek aangerekend naar het nummer 00000000, dit telkens voor de volle minuut. Klantendienst ging er achterna, fout in hun systeem dus. Iets om in de peiling te houden!
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ok, bedankt om te melden. Dat wordt dus de factuur in de gaten houden 

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Proximus Pay&Go => Dommel Mobile Freedom
24/09 (zondag) kopie van ID verstuurd na bestelling, contract tekenen is blijkbaar niet meer nodig
25/09 sim verzonden
26/09 sim overgezet binnen het uur na het starten van het activatieproces
Alles in orde tot zover & zelfde netwerk voor minder.
24/09 (zondag) kopie van ID verstuurd na bestelling, contract tekenen is blijkbaar niet meer nodig
25/09 sim verzonden
26/09 sim overgezet binnen het uur na het starten van het activatieproces
Alles in orde tot zover & zelfde netwerk voor minder.


TV:

ISP:

Tel.:



- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
tegenwoordig is het niet meer zo, omdat het hetzelfde netwerk is, dat je dezelfde kwaliteit hebt.
Wat ik niet wil zeggen dat dommel andere kwaliteit geeft, is in het algemeen.
Wat ik niet wil zeggen dat dommel andere kwaliteit geeft, is in het algemeen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Ik ging ook meestal van deze veronderstelling uit.proximusboyke schreef:tegenwoordig is het niet meer zo, omdat het hetzelfde netwerk is, dat je dezelfde kwaliteit hebt.
Wat ik niet wil zeggen dat dommel andere kwaliteit geeft, is in het algemeen.
Dit zal misschien in vele gevallen nog waar zijn, maar bij Vectone liep het mis ( gesprekken, sms'en, onbereikbaarheid ) terwijl ik met Base of Medion Mobile geen problemen had.
Over Dommel. Ik heb al maanden geen 4G meer en vroeger wel. Is dit bij iedereen zo? Het stoort mij natuurlijk niet echt, want ik ga toch niet zwaar downloaden of streamen aan 2cent per mb.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik heb ook een aantal "gedetailleerd overzichten van de telefoongesprekken" ingekeken waarop dit nummer (0000000000000) plus kosten vermeld staan (onder de rubrieken "nationale oproepen" en "nationale berichten").Ratface schreef:Even een heads-up: op 3 dommel aanrekeningen van vorige en deze maand bij ons thuis werd een gesprek aangerekend naar het nummer 00000000, dit telkens voor de volle minuut. Klantendienst ging er achterna, fout in hun systeem dus. Iets om in de peiling te houden!
Andere "gedetailleerd overzichten van de telefoongesprekken" (van andere SIM kaarten/telefoonnummers) bevatten dan weer wél netjes alle details...
Telefonisch contact met Dommel bracht geen duidelijkheid: "Je zal toch wel weten met wie je gebeld hebt zeker! " ...
Men zou een ticket aanmaken maar daarna heeft Dommel, tot op heden, niets meer van zich laten horen.
Heeft Dommel aan jou iets laten weten in verband met dit nummer "0000000000000"?
PS Blijkbaar heeft Dommel ook een bijzonder stel afrondingsregels.

- 0.0001 euro wordt 0.01 euro
- 0.4112 euro wordt 0.42 euro
- etc.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Neen, ik heb er toen niks meer van gehoord, ik ben dat eerlijk gezegd een beetje vergeten.
€ 0.0401 werd op mijn laatste factuur ook € 0.05, dit is toch gewoon diefstal van een extra 25% ?
Wederom iets om op te letten!
€ 0.0401 werd op mijn laatste factuur ook € 0.05, dit is toch gewoon diefstal van een extra 25% ?
Wederom iets om op te letten!
Laatst gewijzigd door Ratface 05 okt 2017, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Is dat eerste niet zonder btw en tweede getal met?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Neen.
Ze ronden gewoon verkeerd af: altijd naar boven.
Een voorbeeldje (van een kennis):
Gedetailleerde afrekeningen, Proforma facturen en facturen, die ik heb kunnen inzien, vertonen telkens dezelfde wijze van afronden die Dommel blijkbaar hanteert: altijd naar boven.
Indien iemand meerdere mobiele nummers heeft bij Dommel, zal Dommel vooreerst per nummer deze foutieve afrondingen doorvoeren.
Telkenmale opnieuw.
Al deze foutieve afrondingen verschijnen dan cumulatief op één gezamenlijke Proforma factuur én de uiteindelijke factuur (dewelke men pas ontvangt na effectieve betaling).
Het zou, mijn inziens, veel correcter (en netjes) zijn van Dommel om vooreerst alle verschuldigde bedragen exclusief BTW op te tellen.
En dit bedrag te verhogen met het verschuldigde BTW bedrag mét toepassing van de correcte afrondingsregel.
Al bij al gaat het over kleine bedragen (maar kan uiteraard wel oplopen over een lange looptijd).
De transparantie (zoals dat opduikende nummer "0000000000000") en de foutieve wijze van afronden lijken een integraal deel uit te maken van Dommels adagium "circle of friends".
Zulke zaken komen niet vertrouwenwekkend over, lijkt me.
Ze ronden gewoon verkeerd af: altijd naar boven.
Een voorbeeldje (van een kennis):
- Gedetailleerde afrekening:
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0009 euro (exclusief BTW)
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0011 euro (inclusief BTW)
- 0.0009 * 1.21 (BTW) = 0.001089. Het afronden gebeurde hier zoals het hoort.
- Op de Proforma factuur wordt de 0.0011 euro ook afgerond, naar boven wel te verstaan: 0.01 euro
- Dat is duidelijk niet afronden zoals het hoort.
Gedetailleerde afrekeningen, Proforma facturen en facturen, die ik heb kunnen inzien, vertonen telkens dezelfde wijze van afronden die Dommel blijkbaar hanteert: altijd naar boven.
Indien iemand meerdere mobiele nummers heeft bij Dommel, zal Dommel vooreerst per nummer deze foutieve afrondingen doorvoeren.
Telkenmale opnieuw.
Al deze foutieve afrondingen verschijnen dan cumulatief op één gezamenlijke Proforma factuur én de uiteindelijke factuur (dewelke men pas ontvangt na effectieve betaling).
Het zou, mijn inziens, veel correcter (en netjes) zijn van Dommel om vooreerst alle verschuldigde bedragen exclusief BTW op te tellen.
En dit bedrag te verhogen met het verschuldigde BTW bedrag mét toepassing van de correcte afrondingsregel.
Al bij al gaat het over kleine bedragen (maar kan uiteraard wel oplopen over een lange looptijd).
De transparantie (zoals dat opduikende nummer "0000000000000") en de foutieve wijze van afronden lijken een integraal deel uit te maken van Dommels adagium "circle of friends".

Zulke zaken komen niet vertrouwenwekkend over, lijkt me.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Zulke zaken komen niet vertrouwenwekkend over, lijkt me.[/quote]
Ga naar telenet , proximus kennen dat probleem niet.
Maar ja een minuutje met een prepaid kost dan okk maar 0,3 €
Mobile data maar 0,15 cent per mb.
De keuze is snel gemaakt me dunkt.
Altijd het kleinste bovenhalen om iets af te breken.
En andere duurdere te verheerlijken.
Wil niet zeggen dat iets correct moet zijn.
Moeten met 2 mobile's nu toch weeral 5 € betalen zeker bij dommel.
Andere abbo's zijn toch zo goedkoop.
We gebruiken dan ook een telefoon waar het voor nodig is.
( niet om te zeggen wat eten we vandaag , of kom wat later thuis, heb een broodje ...met gegeten)
Ga naar telenet , proximus kennen dat probleem niet.
Maar ja een minuutje met een prepaid kost dan okk maar 0,3 €
Mobile data maar 0,15 cent per mb.
De keuze is snel gemaakt me dunkt.
Altijd het kleinste bovenhalen om iets af te breken.
En andere duurdere te verheerlijken.
Wil niet zeggen dat iets correct moet zijn.
Moeten met 2 mobile's nu toch weeral 5 € betalen zeker bij dommel.
Andere abbo's zijn toch zo goedkoop.
We gebruiken dan ook een telefoon waar het voor nodig is.
( niet om te zeggen wat eten we vandaag , of kom wat later thuis, heb een broodje ...met gegeten)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat is nu net mijn punt.fendtje schreef:Wil niet zeggen dat iets correct moet zijn.
Met alle respect, maar dat is jouw interpretatie.fendtje schreef:Altijd het kleinste bovenhalen om iets af te breken.
En andere duurdere te verheerlijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Neen, dat is niet afronden zoals we het ooit geleerd hebben.eternum schreef:Neen.
Ze ronden gewoon verkeerd af: altijd naar boven.
Een voorbeeldje (van een kennis):
- Gedetailleerde afrekening:
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0009 euro (exclusief BTW)
- mobiel internet, 4 sessies, 0.0555 mbyte = 0.0011 euro (inclusief BTW)
- 0.0009 * 1.21 (BTW) = 0.001089. Het afronden gebeurde hier zoals het hoort.
- Op de Proforma factuur wordt de 0.0011 euro ook afgerond, naar boven wel te verstaan: 0.01 euro
- Dat is duidelijk niet afronden zoals het hoort.
Maar verwacht je dan da't ze't correct afronden naar €0? Dus niets betalen terwijl je wel verbruikt hebt?
Ze maken het zichzelf moeilijk door te lang hun nauwkeurigheid mee te nemen...
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Afronden doe je maar op 1 manier juist. Hetgeen zij doen is niet afronden.woutervh schreef:Neen, dat is niet afronden zoals we het ooit geleerd hebben.
Maar verwacht je dan da't ze't correct afronden naar €0? Dus niets betalen terwijl je wel verbruikt hebt?
Ze maken het zichzelf moeilijk door te lang hun nauwkeurigheid mee te nemen...
Nauwkeurigheid meenemen is niet moeilijk, dat is correct. Je gaat me toch niet proberen wijs te maken dat ze die tarieven manueel narekenen? Een PC heeft volgens mij niet echt super veel moeite om te rekenen met een paar cijfers na de komma.