Fon HotSpot info actief @ e-services

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Het is wel zo (correct me if I'm wrong, Eva) dat je, als ADSL klant, in e-servcies een Fonspot user-id kan aanmaken. Met deze user-id kan je
  • - voorlopig wel gebruik maken van alle Belgacom Fonspots.
    - geen gebruik maken van buitenlandse Fonera hotspots.
Als ADSL-klant kan je een user-id aanmaken en deze gebruiken zowel op Belgacom FON hotspots als op een FON-netwerk in het buitenland.

Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb de laatste tijd ook veel problemen met fon.
Ik ben namelijk vrachtwagenchauffeur, en dit was een mooi oplossing om toch internet onderweg te hebben buiten mijn generation connect kaartje.
Maar nu heb ik het probleem dat ik op mijn laptop wel ingelogd geraak maar na een min of 5 à 10 word ik eraf gegooid en krijg ik de melding dat mijn gebruikersnaam / pass niet juist is. En dit terwijl het de eerste minuten wel juist was.
Iemand een oplossing hiervoor?
Het ligt niet aan mijn laptop want deze is dit weekend volledig geformatteerd geweest.
Ik heb fon ook al aangezet sindsdien bgc ermee begonnen is, en ben nog steeds niet zichtbaar op de kaart van fon.
Ik gebruik ook altijd firefox om in te loggen. IE heb ik nog niet geprobeerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

metal schreef:nu heb ik het probleem dat ik op mijn laptop wel ingelogd geraak maar na een min of 5 à 10 word ik eraf gegooid en krijg ik de melding dat mijn gebruikersnaam / pass niet juist is
Gebeurt dit als je inlogt op een Belgacom Fonspot, of als je inlogt op een andere Fon Hotspot ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

google maps wordt gebruikt en die is niet correct inzake "huisnummers"
google is daar nog verbeteringswerken aan het doen
dus als je een fonspot in je straat vind kan het goed zijn dat jij het bent

ik hoop dat je niet aan het "rijden" bent als je verbonden bent?
heb je per toeval je microgolf oventje gebruikt als je uitgelogd geraakt?

eventueel eens kijken of je wifi ingesteld staat om regelmatig andere netwerken te proberen?
je sessie komt dan nl ook te vervallen?

eventueel een sterker antenne kopen om via usb aan je laptop te hangen?
metal
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
metal schreef:nu heb ik het probleem dat ik op mijn laptop wel ingelogd geraak maar na een min of 5 à 10 word ik eraf gegooid en krijg ik de melding dat mijn gebruikersnaam / pass niet juist is
Gebeurt dit als je inlogt op een Belgacom Fonspot, of als je inlogt op een andere Fon Hotspot ?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar belgacomhotspots gezien, en bij elke bgc hotspot is het hetzelfde.
Dus op andere fon hotspots heb ik nog geen ervaring.

@skynetbbs, rijdend doe ik dit niet en dan is het zeker dat je niet eens ingelogd geraakt omdat het bereik van zo een bbox2 toch maar beperkt is.
En ik probeer het altijd als ik stil sta en geen dingen aan heb staan die eventueel storingen kunnen veroorzaken.
En een sterkere antenne ga ik mij nog wel eens aanschaffen, maar dit is zeker niet nodig bij de bgc hotspots die ik probeer, want de signaalsterkte is 4 van de 5 blokjes. En dit gebeurd ook alleen maar op de bgc hotspot, want op een onbeveiligd netwerk (dat ik daar ook kan pakken) kan ik uren zonder probleem surfen.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 40 keer

Weet er iemand hoe het komt dat ik soms niet kan inloggen op een FON-hotspot?
Veelal lukt het me om in te loggen, maar af en toe krijg ik de melding "uw login of wachtwoord is niet correct".
Wanneer ik dan de dag nadien opnieuw probeer in te loggen op dezelfde FON-hotspot, dan lukt het wel. (gebruikersnaam en wachtwoord worden in IE onthouden dus typfouten zijn uitgesloten, aangezien het de éne keer wel werkt en de andere keer dan weer niet)
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

jorisx, ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Heb het hier al een paar keer vermeld, maar nooit antwoord ... ik kan op een hotspot met mijn iPhone of Ericsson (Android) niet aanloggen, terwijl ik met m'n laptop gewoon kan inloggen.
Snap er niks van ... lijkt me nog zeker niet op punt te staan die Fon HotSpots
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

met één account kan je maar op één toestel tegelijk met een hotspot verbonden zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jorisx
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 40 keer

ik heb maar 1 device waarmee ik aanmeld op FON-hotspot, dus dat zou geen conflict kunnen geven...
jollito
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 7 keer

uiteraard heb ik dit ook steeds getest als ik met m'n laptop niet aangelogd was ... dus dit is zeker niet de reden waarom het niet werkt
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Werkt bij jullie de hotspot via iphone, 5.0.1 en altijd een 404 op de captive portal, wel belgacom etc maar altijd 404.

Hetzelfde zoals je direct naar https://belgacom.portal.fon.com/ surft.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

Beste Tomsworld,

Aanvaardt je gebruikte browser cookies? Deze foutmelding komt voor op iOS wanneer dit niet het geval is.

Mvg,

Eva
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@Eva

Inderdaad na even gekeken te hebben is dat de oplossing, maar ik heb dat nooit verzet bij mijn weten, dus is dat een default setting geworden ? Indien wel gaat dat wel vervelend worden.

Ik hoop dat er ergens een soort app komt van fon, zoals de btfon app die automatisch in kan loggen.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Contacteer:

Tomsworld,

De iOS-app is wel gepland, maar is nog niet voor meteen.

Mvg,

Eva.
metal
Elite Poster
Elite Poster

Eva,

Weten jullie nu misschien al een oplossing voor het altijd krijgen van de error dat de inloggegevens fout zijn?
Ik heb dit namelijk nog steeds en is zeer irriterend (gebruik het bijna dagelijks)
Ik heb ook al fon sinds bgc ermee begonnen is, maar sta na die maanden ook nog altijd niet op de kaart bij fon zelf.
Is er iets verkeerd ingesteld ofzo dat er nog niet opsta en altijd van het netwerk gegooid word?
Rogerbee
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Zolang er geen programma is voor de iPhone heb ik mijn fon Belgacom gedeactiveerd.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik weet niet of het hier al gezegd is geweest, maar heb vandaag in de bus een begeleidende brief gekregen met uitleg over de Fon-hotspots en daarbij een sticker die ik kan ophangen om in mijn "bedrijf" (activiteit in bijberoep) Belgacom Fon te promoten.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

leuk kun je het inscannen die brief & sticker?
gillet
Starter
Starter

Goeieavond allemaal.
Blij dat ik dit hier heb gevonden, want ik voel mij ondertussen al een beetje :bang: :bang: :bang:

Het systeem zoals gecommuniceerd door Belgacom sprak mij wel aan, dus even de stappen gezet zoals vermeld op hun folder die bij mijn factuur zat. De eerste dag leek alles in orde.
Vandaag had mijn laptop problemen om mijn privé netwerk te vinden. FON_belgacom was wel beschikbaar, maar staat als onbeveiligd aangemerkt en als eigenaar van de BBOX wou ik gebruikmaken van mijn eigen netwerk.

Bij nadere controle blijkt dus dat mijn privé netwerk niet meer verschijnt in de lijst van de beschikbare netwerken. Ik kan nu dus inloggen op het FON-netwerk van m'n eigen hotspot, maar niet meer op mijn eigen netwerk. Dit heeft als bijkomend gevolg dat ik slechts met één toestel tegelijk online kan en aangezien ik niet de enige in huis ben, is dit allesbehalve.
Iemand een idee hoe ik mijn eigen netwerk terug te pakken kan krijgen?
Alvast bedankt.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

je ander netwerk zal er wel zijn
maar doordat je het fon netwerk hebt "goedgekeurd" heeft het eventueel voorkeur boven je privé netwerk
in windows kun je "prioriteiten" geven aan bepaalde netwerken....

met het gratis programma "insidder" dat je op de website van metageek vind kun je zien of je bbox idd nog dat ander netwerk toont
gillet
Starter
Starter

skynetbbs schreef:met het gratis programma "insidder" dat je op de website van metageek vind kun je zien of je bbox idd nog dat ander netwerk toont
Hey skynetbbs, ik heb onmiddellijk jouw voorstel geprobeerd, maar mijn netwerk wordt dus niet meer gevonden. In de lijst van insidder komt het niet meer voor. Gisteren had ik het netwerk ook nog een nieuw SSID toegekend omdat ik dat hier in deze thread ook meende te hebben gelezen.
Ik heb deze vraag ook op het belgacom support forum gesteld maar daar is het antwoord het rebooten van de BBOX. Nu moet ik weer op zoek naar mijn login-gegevens. :oops:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat laatste is niet nodig.
- bij een reboot gaan je login gegevens niet verloren
- bij een herstel naar "factory default" gaan de login gegegvens wel verloren, maar ze worden er automatisch terug ingezet (ZTC).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Twitter: SandersBert
Bedankt: 4 keer

gillet schreef:
skynetbbs schreef:met het gratis programma "insidder" dat je op de website van metageek vind kun je zien of je bbox idd nog dat ander netwerk toont
Hey skynetbbs, ik heb onmiddellijk jouw voorstel geprobeerd, maar mijn netwerk wordt dus niet meer gevonden. In de lijst van insidder komt het niet meer voor. Gisteren had ik het netwerk ook nog een nieuw SSID toegekend omdat ik dat hier in deze thread ook meende te hebben gelezen.
Ik heb deze vraag ook op het belgacom support forum gesteld maar daar is het antwoord het rebooten van de BBOX. Nu moet ik weer op zoek naar mijn login-gegevens. :oops:
Trek het stopcontact van de BBOX 20 seconden uit en steek hem er weer in. Normaal gezien moet alles weer werken.
gillet
Starter
Starter

@philippe_d: Hmm, dat wist ik niet. Had net een medewerker van belgacom aan de lijn die beloofde terug te bellen. Als dat niks wordt, is het rebooten de volgende stap. I'll keep you posted.

Zal ik doen, KoeKe
gillet
Starter
Starter

Dit wordt blijkbaar het laatste hoofdstuk:
Een return to factory settings was blijkbaar nodig. Zoals voorspeld werden ook hier de verbindingsgegevens hersteld en nu is mijn persoonlijk netwerk terug beschikbaar. :banana:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

als ik probeer in te loggen op het captive portal met de laptop krijg ik vaak onderstaande foutmelding

Afbeelding

als ik dan blijf proberen lukt het uiteindelijk wel ooit eens om in te loggen....

vreemd genoeg heb ik dit probleem niet op smartphone of tablette op zelfde locatie?
zijn er nog mensen met dit probleem?
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Dit probleem heb ik ook. Heb jij er ondertussen al oplossing voor gevonden?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ja, dat is mij ook al meermaals voorgevallen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

dr.trimble schreef:Dit probleem heb ik ook. Heb jij er ondertussen al oplossing voor gevonden?
neen... oplossing zal van belgacom/fon moeten komen denk ik... inloggen op het captive portal via 192.168.182.1:3990 lukt gewoon vaak niet
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Tijdelijk niet beschikbaar krijg ik praktisch ALTIJD op mijn iPhone4 terwijl ik met mijn iPod 4gen hier nooit last mee heb.
Om een lang verhaal kort te maken .... ergens onderweg met mijn iPhone4 inloggen op een FON-spot lukt dus héél héél zelden.
Thuis heeft m'n buur ook een FON-spot en daar lukt het ook niet op. Met de laptop en/of iPod 4gen vrijwel meteen.
Ik heb de instellingen tussen mijn 2 i-toestellen al vergeleken ... alles staat kanl hetzelfde.

Ik snap er geen reet meer van.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

mijn eigen ervaring, op android devices welke automatisch inloggen via de applicatie geen enkel probleem... als ik manueel wil inloggen op captive portal bv met laptop vaak tijdelijk niet beschikbaar.... nogal teleurstellend dat dit al maanden aansleept en geen enkele actie komt van belgacom en/of fon, ondertussen wel dagelijks reclame op radio & tv
xenne
Elite Poster
Elite Poster

na modem swap (bbox2, hardware versie 15) laat mijn hotspot het na een goeie 10 min afweten met de melding - hotspot is down : heartbeat triggered offline
iemand een idee wat de reden zou kunnen zijn? vroeger dat probleem nooit gehad.......
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Er zijn al veel die dit voor gehad hebben zeker na een FR, maar de echte reden ken ik niet !

Dus 'k ben even zeer benieuwd als u of er iemand weet waarom dit gebeurt en wat dan de beste oplossing is om het terug actief te krijgen.

mvg.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

na factory reset van de modem ben je het hotspot tabblad kwijt, dat is al paar maanden bekend, maar dit kan je terugkrijgen door te bellen naar 0800 20 640 (ondertussen ook al eens gedaan vandaag) ... dit is hier wel iets anders.... maar het is blijkbaar wel geen alleenstaand geval, ondertussen nog al zo'n gevallen tegen gekomen... bizar..... ik lees hier nu net dat er door belgacom een nieuwe 'sleutel' zou moeten verzonden worden.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ja inderdaad na wat zoeken heb ik die uitleg ook gelezen op ricy's blog (hij verwijst trouwens naar u).

Op welke manier krijg je die sleutel dan van BGC is dit na het bellen naar 0800 20 640 ?

mvg
xenne
Elite Poster
Elite Poster

0800 20 640 is enkel voor deactivatie van de Fon hotspot (de hotspot kan je natuurlijk ook afzetten via de webinterface) ... maar na factory reset ben je het Fon hotspot tabblad kwijt, dus heb je niets meer. als je dan belt naar 0800 20 640 en de hotspot deactiveert komt het tabblad meteen terug in de modeminterface, staat dan wel disabled, maar je kan de hotspot daar dan terug enablen en alles werkt dan terug.

hoe je die nieuwe 'sleutel' zou moeten bekomen weet ik niet, ik heb er ook maar op één plaats iets van gelezen, dus of dit correct is weet ik niet.... ik kan enkel zeggen dat sinds de modem swap de hotspot het na 10min het laat afweten met die foutmelding. dinsdag belt technieker mij normaal, zal hem er eens over aanspreken, of anders een Eva contacteren... 't is mij ondertussen ook duidelijk dat dit geen alleenstaand probleem is, ondertussen al diverse topics van gevonden op bevriende fora

uiteindelijk maakt het weinig uit of die hotspot aan of afstaat zal je zeggen, correct - de hotspot moet immers toch niet aanstaan om van andere gebruik te maken (voorlopig). alhoewel dat ik vernomen heb dat in het buitenland fon moeilijk zou doen als je zelf niet deelt? kan iemand dit bevestigen/ontkennen?
maar uiteindelijk wil ik er toch gewoon het fijne van weten
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad dit van fon in het buitenland en al dan niet moeten opstaan van je FON_Belgacom in je BBOX om ze te kunnen gebruiken,
zijn alleen maar meldingen van mensen die blijkbaar problemen ondervinden,
dat heb ik ook al van talrijke mensen horen zeggen maar nog niks officieels gehoord of gelezen !

mvg
xenne
Elite Poster
Elite Poster

heb contact gehad met helpdesk, hebben me ticket gegeven voor andere modem... is blijkbaar niet anders op te losse volgens hen... afgaande uit de logs doet hij 3 pogingen a.sagbel01.hb.fon.com te setten telkens met 5min tussentijd, 't is dus geen toeval dat de hotspot het exact na 10min laat afweten wegens a.sagbel01.hb.fon.com host as unresolved. eigenlijk weinig zin om andere modem te halen hiervoor... wie zegt dat de volgende het ook niet gaat hebben, want zoals gezegd is het hier geen alleenstaand geval
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Het is zo dat de BGC specialisten nogal vlug voorstellen van de BBOX te vervangen en zeker op een zondag !
mvg.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik kreeg ondertussen onderstaande reactie van Eva van Belgacom, wellicht interessant voor iedereen die eens van modem verandert in de toekomst

Code: Selecteer alles

Hallo xenne,

"Haertbeat triggered offline" betekent dat de modem zich als hotspot aanmeldt, maar dat de modem door FON niet als hotspot herkend wordt. Dit fenomeen is logisch bij nieuw geplaatste modems. Bij de initiële ZTC verstuurt de nieuwe modem zijn unieke sleutel naar FON, en dient FON deze te verwerken. We hebben al gemerkt dat dit in sommige gevallen een week (of soms langer) kan duren eer FON de modem als hotspot toelaat. Jouw nieuwe modem heeft op 7/7 zijn gegevens naar FON verstuurd.

Een nieuwe modem zal dus niet helpen, integendeel. In dit geval zit er niets anders op dan te wachten.

Mvg,
Eva.
zal beetje geduld moeten hebben dus.... heb wel de indruk dat ZTC ook niet werkt want gisteren na een factory reset na half uur nog niets binnen gekregen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”