Pagina 10 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 16:21
door VOiD
Ik krijg gewoon maandelijks een factuur dat automatisch van m'n Visa afgaat. Waarom zou je dan krediet gaan opladen ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 19:51
door Michael
hoe heb je dat klaargespeeld dat het automatisch van je kaart gaat?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 20:32
door VOiD
Gewoon bij de bestelling betalen met Visa, vervolgens ging dat vanzelf.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jun 2012, 13:06
door dejean
De OVH betalingsmogelijkheden zijn niet helemaal duidelijk. Kan iemand bevestigen of je ook limieten kan instellen.
of een soort prepaid, als het vooraf betaalde bedrag op is , gedaan met bellen. Dit om niet voor verrassingen te staan.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jun 2012, 13:25
door ubremoved_15739
Ja, je kan een limiet instellen.
Zie ook: http://guides.ovh.com/TelFaqDepotGarantie.

Zelf gebeurt mijn OVH afrekening via creditkaart. Superhandig.
De documenten zijn altijd héél netjes en gedetailleerd: geen discussie mogelijk.

Voor een overzicht betreffende andere betalingsmogelijkheden kan je eens kijken op deze pagina op de OVH website.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jun 2012, 13:36
door raf1
Voor telefonie bij OVH zijn de betalingsmogelijkheden beperkt. Je moet eens in het contract kijken:
https://www.ovh.com/fr/support/document ... phonie.pdf
14.2. Modalités de Paiement
Les abonnements payés d'avance sont garantis pour la période concernée.
Le paiement doit être fait :
- soit par carte bancaire (Visa®, Mastercard®, Carte Bleue® ou Eurocard®),
- soit par prélèvement automatique (sous réserve de prélèvement sur un compte bancaire
situé en France et que le Client ait transmis l'ensemble des documents requis).
Bij mij gebeurt de betaling ook automatisch via Visa, ik vraag me eigenlijk af of je als Belg op een andere manier kan betalen en hoe je dat dan instelt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jun 2012, 13:48
door ubremoved_15739
"prélèvement automatique" vindt men terug onder "Groupe" => "Facturation" => "Informations bancaires" => "Changer mes coordonnées bancaires".

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jun 2012, 13:51
door raf1
Werkt niet voor Belgische banken veronderstel ik.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jun 2012, 13:53
door ubremoved_15739
"The proof of the pudding is in the eating."

8)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jun 2012, 21:06
door satsurfer
Kan ik gewoon een line SIP individuelle aanvragen, maar mijn -weepee- nr. niet porteren.

Maar zou wel graag de CLIP hebben van mijn DIDweepnr. (zoals betamax doet)

Heb hier ooit iets over gelezen.....

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 00:02
door ubremoved_15739
Je niet-geporteerde WeePee nummer kan je bij mijn weten (nog?) niet meesturen.

Maar, waarom zou je je WeePee nummer niet porteren?
Behoudens een opzegvergoeding van 100 euro die WeePee binnen het eerste jaar aanrekent, is dit gratis.
Bij OVH betaal je 1,18 euro/maand voor een line SIP individuelle (incl nieuw nummer).
Indien je je WeePee nummer porteert naar OVH ben je zowel bereikbaar op je nieuwe OVH nummer als op je geporteerde WeePee nummer via dezelfde line SIP individuelle. Het meegestuurde uitgaande nummer kan je dan kiezen: of je nieuwe OVH nummer of je geporteerde WeePee nummer.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 00:30
door krisken
Iemand die toevallig weet heeft of je je nummer kan kiezen bij OVH?
Kennis heeft een nummer bij WeePee dat hij wilt houden, maar voor zijn vriendin zou hij graag een nummer hebben uit de zone 050 met dezelfde 4 cijfers achteraan.

Nummer WeePee is bvb 050 xx yyyy, dan wilt hij bij OVH een nummer nemen met dezelfde 4 cijfers (yyyy) achteraan.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 03:12
door ubremoved_15739
Ja, allicht wel.
Je kan bij OVH via je Manager:
  • een "premium" nummer aanvragen (5 euro/maand excl.);
  • of een "gewoon" nummer (1 euro/maand excl.).
Via de Manager zie ik in de zone 050 echter slechts twaalf "premium" en 10 "gewone" beschikbare nummers.
Slechts 22 beschikbare nummers in de zone 050 lijkt me nogal weinig. (Behoudens overweldigend succes van OVH in zone 050 :wink: )
Maar, allicht kan je best eens contact opnemen met OVH of het gewenste nummer nog vrij is / beschikbaar is?

Mogelijkheid twee: misschien heeft WeePee in haar "thuis zone" (050) alle nummers reeds opgeslokt (nog 9555 vrije nummers in het aan WeePee toegekende nummerblok)? :roll:

Edit: Toegekend nummerblok van WeePee / OVH in de zone 050:
  • WeePee: 050/96xxxx
  • OVH: 050/920xxx
Ge gaat al geluk moeten hebben ... om de laatste vier nummers gelijk te hebben.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 08:12
door satsurfer
eternum schreef:Je niet-geporteerde WeePee nummer kan je bij mijn weten (nog?) niet meesturen.
thx eternum.

Mocht ik willen geporteerd worden, wacht ik wel ff tot na de zomer, dan heb ik geen 100 € boete aan mijn been.

2 zaken waarvoor ik nog niet overschakel:
- weepee werkt gewoon goed, nooit geen problemen mee. Heb indruk dat OVH nog altijd in opstartfase zit. Communicatie verloopt toch wat stroever door taalbarrière. Geen zin om betakonijn of 'early-adopter' te spelen :-D
- weepee ondersteunt -meestal- CNIP. Vind ik wel leuk. (Als de 1207 niet weer hun script veranderd heeft.)
- momenteel werk ik met FWD-account en 2 SIP-accounts: dus op locatie 1 (fritzbox) en locatie 2 (smartphone). m.a.w. als ze bellen op mijn DID-nr. en beide toestellen staan op, dan bellen ze ook allebei... :-D

bij mijn weten lukt dit niet bij OVH, of toch niet bij een 'ligne SIP individuelle'

Mss. vraag ik eens of ze niet-geporteerde nr. willen/kunnen meesturen. Vermoed van niet.
Mocht dit wel lukken, zou ik ze wel nemen....gewoon om een constantere kwaliteit van gesprekken te hebben ipv betamax. mobiel zou ik nog internetcalls behouden. Bel niet zoveel, en ze zijn gewoon zo belachelijk goedkoop. :eek:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 10:21
door krisken
eternum schreef:Ja, allicht wel.
Je kan bij OVH via je Manager:
  • een "premium" nummer aanvragen (5 euro/maand excl.);
  • of een "gewoon" nummer (1 euro/maand excl.).
Via de Manager zie ik in de zone 050 echter slechts twaalf "premium" en 10 "gewone" beschikbare nummers.
Slechts 22 beschikbare nummers in de zone 050 lijkt me nogal weinig. (Behoudens overweldigend succes van OVH in zone 050 :wink: )
Maar, allicht kan je best eens contact opnemen met OVH of het gewenste nummer nog vrij is / beschikbaar is?

Mogelijkheid twee: misschien heeft WeePee in haar "thuis zone" (050) alle nummers reeds opgeslokt (nog 9555 vrije nummers in het aan WeePee toegekende nummerblok)? :roll:

Edit: Toegekend nummerblok van WeePee / OVH in de zone 050:
  • WeePee: 050/96xxxx
  • OVH: 050/920xxx
Ge gaat al geluk moeten hebben ... om de laatste vier nummers gelijk te hebben.
Bedankt om dit even op te zoeken! Persoon heeft nog steeds geluk : zijn nummer begint met 050 960 :D

Kan je dit ook eens opzoeken wat de nummerblokken voor OVH zijn voor de zones 09 en 056?

Kris

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 10:50
door raf1
Als je nog geen OVH-klant bent, kan je eigenlijk ook één en ander uittesten via de OVH Demo Manager
Nederlandstalige versie: https://www.ovh.com/managerv3/demo-mana ... anguage=nl
Franstalige versie: https://www.ovh.com/managerv3/demo-mana ... anguage=fr

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 11:27
door philippe_d
krisken schreef: Kan je dit ook eens opzoeken wat de nummerblokken voor OVH zijn voor de zones 09 en 056?
Als je de nummerlijst van het BIPT filtert op date_res=9/11/2010, dan denk ik dat je de hele OVH reeks ziet:
  • 056 = 56941xxx (WeePee = 5696xxxx)
    092 = 9286xxxx
    093 = 9359xxxx (WeePee = 9395xxxx)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2012, 11:42
door philippe_d
Michaelv schreef:Iemand een idee hoe dit werkt bij ovh:
Intercom mode: automatic answering with speaker activation
Intercom Mode: activated, prefix: 3691
Ik heb zo een compatibel toestel, maar wat is dit juist?
Dat wil zeggen dat binnenkomende oproepen automatisch opgenomen worden, zonder dat de ontvanger de telefoon moet "opnemen".
Van zodra je dit nummert belt, wordt je verbonden.
Vergelijk het met de intercom in een grootwarenhuis: De kassierster belt het nummer van de "intercom", ze moet niet wachten: ze kan onmiddellijk spreken (door het PA systeem).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 jul 2012, 12:04
door jorgo
raf1 schreef:Voor telefonie bij OVH zijn de betalingsmogelijkheden beperkt. Je moet eens in het contract kijken:
https://www.ovh.com/fr/support/document ... phonie.pdf
14.2. Modalités de Paiement
Les abonnements payés d'avance sont garantis pour la période concernée.
Le paiement doit être fait :
- soit par carte bancaire (Visa®, Mastercard®, Carte Bleue® ou Eurocard®),
- soit par prélèvement automatique (sous réserve de prélèvement sur un compte bancaire
situé en France et que le Client ait transmis l'ensemble des documents requis).
Bij mij gebeurt de betaling ook automatisch via Visa, ik vraag me eigenlijk af of je als Belg op een andere manier kan betalen en hoe je dat dan instelt.
De enige methode die ik kan vinden tot dusver, is door per overschrijving een bedrag over te maken. Je kan je factuurbedrag hier daarna van aftrekken.
Het probleem hierbij is dat dit enkel met gehele getallen werkt. Bij een typisch factuurbedrag van 4,77 EUR (1hr naar alle belgische gsmnetwerken) verlies je dus 23 cent.
Ik heb een ticket aangemaakt bij support om te vragen of er nog andere methoden zijn om te betalen anders dan creditcard.

*EDIT*
OVH schreef: Bonjour,


Merci d'avoir contacté le service client OVH;

Ceci n'est effectivement pas possible, vous trouverez ci dessous le lien vous permettant de régler la facture:

https://www.ovh.com/cgi-bin/order/displ ... rPassword=******

Restant à votre disposition.

Cordialement,
Mathieu. V

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 aug 2012, 00:11
door Tomsworld
Heeft er hier iemand ervaring met OVH, linge sip enterprise, en 2 nummers en dan de juiste nummer buiten gestuurd krijgen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 aug 2012, 00:19
door Ken
Je kan de lijnen in een groep steken denk ik en dan een van die nummers kiezen of zelfs een ander nummer als uitgaande CLIP.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 aug 2012, 11:07
door Tomsworld
@Ken

Dat heb ik gedaan en ik kan idd een nummer zetten in de ovh interface en dat werkt. Maar wat ik wil, en volgens het forum en mailinglist kan is dat meesturen vanuit mijn pbx, dus voor sommige posten nummer x andere nummer y.

Al veel geprobeerd veel manieren maar niets dat lijkt te werken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 aug 2012, 21:12
door satsurfer
telkens je inlogt op de 'manager' krijg je een mailtje.

Kan je dat uitschakelen? Ik vind dat nergens terug. Door het bos zie je de bomen niet meer terug.

"Om de instellingen van deze alarmsignalen te wijzigen, dient u zich naar uw manager te begeven."

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 aug 2012, 22:17
door liegebeestig
Ik overweeg om mijn nr van Nomado naar OVH te porteren, maar wil toch ook dat zowel mijn smartphone als mijn Fritzbox tegelijk rinkelen als er iemand belt op het nr. Nu bij Nomado is dat geen probleem, maar met een ligne SIP individuelle wel. De oplossing met een virtuele PBX is me niet helemaal duidelijk. Kan iemand de instructies daarvoor stap voor stap even opsommen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 aug 2012, 22:21
door satsurfer
zou je eerst kwaliteit OVH eens testen gedurende 1 maand, vooraleer je uw nr. porteert?

Mijn beste ervaringen (incoming) zijn nog altijd weepee. OVH zal ik mijn oordeel hier later vellen. (enkele dagen actief)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 aug 2012, 23:56
door liegebeestig
ja, maar ik zit nu met een nr dat eind van de maand vervalt bij Nomado, dus ik moet er ergens mee naartoe.

Voor OVH ben ik nogal gerust in de kwaliteit van de gesprekken. Ik ben vooral bezorgd om de beperkingen bij dubbel gebruik.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 aug 2012, 02:04
door Tomsworld
Je hebt een virtuele pabx nodig of 2 sip entreprise lijnen maar das veel te duur als je meerdere clients wil.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 aug 2012, 16:07
door liegebeestig
@Tomsworld Ja, ik weet wat een virtuele pabx doet, en Ik ken PBXes.com zelfs. Maar ermee werken, moeilijk. Kun je me in de goeie richting zetten?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 aug 2012, 16:31
door Tomsworld
@liegebeestig, ik ken de services ook maar eigenlijk geen concrete ervaringen, ik heb wel ervaring met asterisk etc. Zelf heb ik het vroeger zo opgelost. Ondertussen gebruik ik het prive niet meer. Gsm is zo goedkoop geworden dus sorry. Misschien iemand anders hier.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 11:26
door liegebeestig
Iemand ervaring met een virtuele PBx in combinatie met OVH?

Praktisch lijkt het mogelijk:
*je maakt twee extensions in de pbx, bv voor de fritzbox en voor de iPhone
*vervolgens activeer je OVH als Trunk
*je laat beide extensions rinkelen als er iemand belt naar de OVH-trunk

Klopt het dat je met een Ligne sip individuelle dan op twee plaatsen geregistreerd bent (namelijk de twee extensions van je pbx), maar dat je niet tegelijk kan uitbellen met de twee extensions? En gebeld worden? Als je in gesprek bent via ovh op de ene extension, zal de andere extension niet bellen als er een tweede lijn van OVH binnenkomt?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 15:00
door benny
satsurfer schreef:telkens je inlogt op de 'manager' krijg je een mailtje.

Kan je dat uitschakelen? Ik vind dat nergens terug. Door het bos zie je de bomen niet meer terug.

"Om de instellingen van deze alarmsignalen te wijzigen, dient u zich naar uw manager te begeven."

Via ovh.com manager v5 krijg ik geen mail. Via ovh.fr - manager v3 wel. Via v5 kan je ook alles van voip beheren.
https://www.ovh.com/managerv5/

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 19:06
door mrombouts
Heb deze tread helemaal doorgelezen, geen eenduidig antwoord gevonden:
Incoming calls = weepee
Outgoing calls = OVH

Is het mogelijk om OVH zodanig te configureren dat er met CLIP het nummer dat bij weepee geregistreerd weer te geven? Of enkel het nummer dat je bij OVH hebt gekregen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 20:42
door ubremoved_15739
Dat is volgens mij (nog) niet mogelijk.
Tenzij je jouw Weepee nummer overbrengt naar OVH natuurlijk.
Indien je al zo'n "Ligne SIP individuelle" hebt, kost je dat maandelijks niets extra om er op die manier twee nummers op hebben te staan.
Het porteren naar OVH zelf is gratis indien je al langer dan één jaar klant bent bij WeePee.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 20:55
door johcla
satsurfer schreef:telkens je inlogt op de 'manager' krijg je een mailtje.

Kan je dat uitschakelen? Ik vind dat nergens terug. Door het bos zie je de bomen niet meer terug.

"Om de instellingen van deze alarmsignalen te wijzigen, dient u zich naar uw manager te begeven."
Via het Franse menu is het als volgt:
Accueil > Administration > Paramètres > Restriction d'accès

Dan verander je 'Autorisé + mail' naar 'Autorisé'

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 22:01
door satsurfer
mrombouts schreef:Is het mogelijk om OVH zodanig te configureren dat er met CLIP het nummer dat bij weepee geregistreerd weer te geven? Of enkel het nummer dat je bij OVH hebt gekregen?
thx johcla voor de tip..

heb dit 2 maand terug gevraagd en was niet mogelijk. Wat bij betamax wel kan, maar eigenlijk is het niet zo 'legaal'. OVH vraagt ID + factuur gas e.d. om uw domicilie te verifiëren.

Bij betamax kan je vb. bij iemand zijn nr. als outgoing selecteren, en zo met iemand anders zijn nr. bellen.

Ik heb nu ook weepee ingoing, OVH outgoing (ter test) ipv betamax voor fix. gsmnr's gebruik ik nog internetcalls....te goedkoop :-D

persoonlijk zie ik het niet zitten om OVH ook als ingoing te hebben.
Heb jaren gezaagd aan AVM om CNIP mogelijk te maken. Nu dit enkele maanden ondersteund wordt, zou ik OVH nemen, die geen CNIP ondersteunt :oops:

Ook kwaliteit weepee vind ik voorlopig iets beter. (enkel beoordelen op ingoing). No-nonsense interface, en vooral 2 SIP accounts en 1 forwarding.
leuk om 'on-net' gratis via 3G en thuis te bellen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 22:14
door satsurfer
johcla schreef:Via het Franse menu is het als volgt:
Accueil > Administration > Paramètres > Restriction d'accès

Dan verander je 'Autorisé + mail' naar 'Autorisé'
wat is die 'soap''?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 aug 2012, 22:15
door satsurfer
benny schreef:Via ovh.com manager v5 krijg ik geen mail. Via ovh.fr - manager v3 wel. Via v5 kan je ook alles van voip beheren.
https://www.ovh.com/managerv5/
na inloggen bij v5, word je naar de V3 manager omgeleid. eerste interface is wat 'gelikter'
078 nr. kan ik ook niet bellen, dan maar betamax gekozen (niet tijdens freedays!)

zal eens een ticket aanmaken hiervoor.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 aug 2012, 09:06
door patrix
078 nr. kan ik ook niet bellen, dan maar betamax gekozen (niet tijdens freedays!)
zal eens een ticket aanmaken hiervoor.
Het hoeft niet. Het is een bekend probleem:
http://forum.ovh.com/showthread.php?t=78236&page=3
http://travaux.ovh.com/?do=details&id=6851

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 sep 2012, 08:03
door boran_blok
OVH noemt een kat tenminste een kat en zegt duidelijk waar de oorzaak zit. Bij belgacom natuurlijk.

Zowel alle infrastructuur bezitten als een medespeler zijn op de markt is niet bevorderlijk voor een vlotte concurrentie.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 sep 2012, 11:38
door Michael
Ik wil een lijn van een aparte groep bij een andere groep steken, maar krijg dit bericht: "Number 00325286**** is a individual offer, we cannot affect switch operation." Iemand een idee?