Geplaatst: 06 sep 2008, 17:01
Ken,
ik had al Dommel (netconnect plus, ik BETAAL dus voor mijn upgrade naar 12Mbps tussen haakjes en kan mijn abo perfect opzeggen als ik wil, ben al meer dan een jaar klant).
Maar: al die mensen die Homeconnect hebben besteld hebben recht een goed werkend product te ontvangen in overeenstemming met wat Dommel adverteert op haar website (dat is NIET het geval op dit ogenblik!) - daar betalen ze ook voor: hier in België is gewoon alles veel te duur wat internet betreft en is Homeconnect eigenlijk een van de eerste aanbiedingen die nog maar "in de buurt komt" van wat het zou moeten zijn (als het volledig zou werken)... En de Nederlanders maar lachen met ons dat we ons zo laten afzetten en braaf en gedwee blijven accepteren dat internet hier zo gelimiteerd is en zo veel kost ...
Ik kan best begrijpen waarom zoveel mensen Homeconnect interessant vinden. Jij niet dan? Als we in juni wisten wat we nu weten had ik mijn kameraad ook waarschijnlijk niet aangeraden dit te nemen zolang Dommel het niet helemaal in orde had... (hij heeft reeds +300 EUR aan telefoonkosten naar de Dommel helpdesk gepleegd en nog zijn alle issues niet opgelost!) De problemen zijn trouwens de hoofdreden dat ik nog niet ben overgeschakeld naar Homeconnect...
Wbt. het contract: de leverancier kan er in zetten wat hij wil, als het niet wettelijk is - is het niet bindend en als de leverancier zelf het contract niet respecteert (lees: de beloofde diensten die ze op hun site adverteren bij het product deels of niet binnen redelijke termijn levert en problemen evt. oplost) kan het contract zondermeer worden verbroken doormiddel van een aangetekende in gebreke stelling. De voorwaarden hiervoor zijn dat de klant moet kunnen aantonen dat hij enige moeite heeft getoond zijn leverancier op de hoogte te stellen van het probleem en zijn vraag voor een oplossing er van kan bewijzen. Dat kan worden perfect worden bewezen op basis van e.g. een aangetekend schrijven en telefoonfactuur met gespreken naar de helpdesk + correspondentie naar hun helpdesk via het ticketsysteem. Als dommel na 2 weken (10 werkdagen) geen antwoord laat of het probleem oplost kan je zondermeer je contract stop zetten en sta je wettelijk ook recht in je schoenen (als je al je facturen correct hebt betaald tot dan tenminste).
De reden waarom zoveel mensen moeilijk beginnen doen en hier komen zeuren lijkt me evident: ze hadden een product besteld dat idd. veel belovend was (ze willen het dus liever houden ALS het goed zou werken), maar de leverancier komt de afspraken niet na! Dat de 12Mbit wat vertraging heeft, tot daarnog aan toe - dat is niet helemaal alleen hun fout. Ik ga hier niet zitten miereneuken over het feit dat ze 12Mbit aanbieden en het in de praktijk waarschijnlijk maar 8~10Mbps zal zijn hoor. Het is wel hun fout dat er zo slecht over wordt gecommuniceerd en dat zij geen duidelijk bindende afspraken hebben gemaakt met Belgacom (of schijnbaar toch niet optreden tegen het feit dat deze niet worden nagekomen). Een aantal diensten die door Dommel momenteel bij de Homeconnect abo adverteert worden gewoon niet aangeboden!!! Dat is bedrieglijke reklame. Het feit dat deze diensten niet onmiddellijk allemaal vanaf 1 juli werden aangeboden tot daar nog aan toe, maar ik herinner u er aan dat Dommel Homeconnect had aangekondigd in MEI en mensen het product konden bestellen van omstreeks half JUNI, terwijl de dienst beloofd werd voor 1 juli. Er werd op dat ogenblik NERGENS vermeld dat deze diensten niet van bij aanvang werden opgeleverd (nadien hebben ze wel een paar * bij op hun site gezet, maar dit dekt lang nog niet alles) Intussen zien we dat het product nog steeds niet volledig overeenstemt met wat wordt geadverteerd op hun website, dat dommel arrogant en geirriteerd reageert tegen de ombudsdienst Telecom en een aantal van haar "mondigere" klanten en dat (nu, 6 september) +2 maand na de officiële launch van het product (dus na meer dan 1/6e van de minimum abonnementsperiode die Dommel onder contract oplegt) Dommel nog steeds in gebreke blijft! Ik denk dat er heel veel klanten zijn die al zeer veel geduld hebben gehad met Dommel. Ze mogen best tevreden zijn dat er niet meer een dergelijk aangetekend schrijven hebben gestuurd + ik zie er nog heel wat vertrekken als de situatie niet zeer snel opgelost geraakt.
Je kwam zelf eerder aanzetten met vooruitbetalingen in de bouwsector. Wel, dat was nu juist een erg slecht voorbeeld: je betaalt daar namelijk een voorschot (dat kan idd. perfect) + schijven van zodra bepaalde delen van de woning zijn opgeleverd (m.a.w. bepaalde werken zijn uitgevoerd) volgens het contract dat je met de aannemer hebt overeengekomen. Als jij een woning koopt en de pannen liggen niet op het dak, een muur staat scheef, niet volgens plan of op instorten, en de stopcontacten zijn niet geplaatst: betaal jij die dingen dan?
Ook in geval van overmacht dient Dommel aan te tonen dat ze alles in het werk hebben gesteld om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie hier geen bewijs van. Meer: het lijkt wel of ze bijna gans de zomervakantie op een eiland in Tahiti in een hangmat hebben gezeten en pas nu wakker worden uit hun zomers geluier...
Ik hoop dat ze alles spoedig terug een beetje in orde brengen want het duurt echt veel te lang - en dat kost hun alleen maar klanten en is zeer slecht voor hun reputatie...
Mvg,
David
ik had al Dommel (netconnect plus, ik BETAAL dus voor mijn upgrade naar 12Mbps tussen haakjes en kan mijn abo perfect opzeggen als ik wil, ben al meer dan een jaar klant).
Maar: al die mensen die Homeconnect hebben besteld hebben recht een goed werkend product te ontvangen in overeenstemming met wat Dommel adverteert op haar website (dat is NIET het geval op dit ogenblik!) - daar betalen ze ook voor: hier in België is gewoon alles veel te duur wat internet betreft en is Homeconnect eigenlijk een van de eerste aanbiedingen die nog maar "in de buurt komt" van wat het zou moeten zijn (als het volledig zou werken)... En de Nederlanders maar lachen met ons dat we ons zo laten afzetten en braaf en gedwee blijven accepteren dat internet hier zo gelimiteerd is en zo veel kost ...
Ik kan best begrijpen waarom zoveel mensen Homeconnect interessant vinden. Jij niet dan? Als we in juni wisten wat we nu weten had ik mijn kameraad ook waarschijnlijk niet aangeraden dit te nemen zolang Dommel het niet helemaal in orde had... (hij heeft reeds +300 EUR aan telefoonkosten naar de Dommel helpdesk gepleegd en nog zijn alle issues niet opgelost!) De problemen zijn trouwens de hoofdreden dat ik nog niet ben overgeschakeld naar Homeconnect...
Wbt. het contract: de leverancier kan er in zetten wat hij wil, als het niet wettelijk is - is het niet bindend en als de leverancier zelf het contract niet respecteert (lees: de beloofde diensten die ze op hun site adverteren bij het product deels of niet binnen redelijke termijn levert en problemen evt. oplost) kan het contract zondermeer worden verbroken doormiddel van een aangetekende in gebreke stelling. De voorwaarden hiervoor zijn dat de klant moet kunnen aantonen dat hij enige moeite heeft getoond zijn leverancier op de hoogte te stellen van het probleem en zijn vraag voor een oplossing er van kan bewijzen. Dat kan worden perfect worden bewezen op basis van e.g. een aangetekend schrijven en telefoonfactuur met gespreken naar de helpdesk + correspondentie naar hun helpdesk via het ticketsysteem. Als dommel na 2 weken (10 werkdagen) geen antwoord laat of het probleem oplost kan je zondermeer je contract stop zetten en sta je wettelijk ook recht in je schoenen (als je al je facturen correct hebt betaald tot dan tenminste).
De reden waarom zoveel mensen moeilijk beginnen doen en hier komen zeuren lijkt me evident: ze hadden een product besteld dat idd. veel belovend was (ze willen het dus liever houden ALS het goed zou werken), maar de leverancier komt de afspraken niet na! Dat de 12Mbit wat vertraging heeft, tot daarnog aan toe - dat is niet helemaal alleen hun fout. Ik ga hier niet zitten miereneuken over het feit dat ze 12Mbit aanbieden en het in de praktijk waarschijnlijk maar 8~10Mbps zal zijn hoor. Het is wel hun fout dat er zo slecht over wordt gecommuniceerd en dat zij geen duidelijk bindende afspraken hebben gemaakt met Belgacom (of schijnbaar toch niet optreden tegen het feit dat deze niet worden nagekomen). Een aantal diensten die door Dommel momenteel bij de Homeconnect abo adverteert worden gewoon niet aangeboden!!! Dat is bedrieglijke reklame. Het feit dat deze diensten niet onmiddellijk allemaal vanaf 1 juli werden aangeboden tot daar nog aan toe, maar ik herinner u er aan dat Dommel Homeconnect had aangekondigd in MEI en mensen het product konden bestellen van omstreeks half JUNI, terwijl de dienst beloofd werd voor 1 juli. Er werd op dat ogenblik NERGENS vermeld dat deze diensten niet van bij aanvang werden opgeleverd (nadien hebben ze wel een paar * bij op hun site gezet, maar dit dekt lang nog niet alles) Intussen zien we dat het product nog steeds niet volledig overeenstemt met wat wordt geadverteerd op hun website, dat dommel arrogant en geirriteerd reageert tegen de ombudsdienst Telecom en een aantal van haar "mondigere" klanten en dat (nu, 6 september) +2 maand na de officiële launch van het product (dus na meer dan 1/6e van de minimum abonnementsperiode die Dommel onder contract oplegt) Dommel nog steeds in gebreke blijft! Ik denk dat er heel veel klanten zijn die al zeer veel geduld hebben gehad met Dommel. Ze mogen best tevreden zijn dat er niet meer een dergelijk aangetekend schrijven hebben gestuurd + ik zie er nog heel wat vertrekken als de situatie niet zeer snel opgelost geraakt.
Je kwam zelf eerder aanzetten met vooruitbetalingen in de bouwsector. Wel, dat was nu juist een erg slecht voorbeeld: je betaalt daar namelijk een voorschot (dat kan idd. perfect) + schijven van zodra bepaalde delen van de woning zijn opgeleverd (m.a.w. bepaalde werken zijn uitgevoerd) volgens het contract dat je met de aannemer hebt overeengekomen. Als jij een woning koopt en de pannen liggen niet op het dak, een muur staat scheef, niet volgens plan of op instorten, en de stopcontacten zijn niet geplaatst: betaal jij die dingen dan?
Ook in geval van overmacht dient Dommel aan te tonen dat ze alles in het werk hebben gesteld om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ik zie hier geen bewijs van. Meer: het lijkt wel of ze bijna gans de zomervakantie op een eiland in Tahiti in een hangmat hebben gezeten en pas nu wakker worden uit hun zomers geluier...
Ik hoop dat ze alles spoedig terug een beetje in orde brengen want het duurt echt veel te lang - en dat kost hun alleen maar klanten en is zeer slecht voor hun reputatie...
Mvg,
David