Pagina 10 van 26
Geplaatst: 14 feb 2004, 14:24
door Sub Zero
Spacekiek schreef:ik kan blijkbaar geen 8Mbit verbinding nemen... zou dit in de toekomst wél mogelijk zijn moest belgacom de centrale updaten? Hoe kan ik dit te weten komen?
Die 8Mbit is alleen mogen als Scarlet een volledige DSLAM in de centrale heeft staan. Dus alleen in de grote steden. Ze plaatsen er geen meer bij als mijn info goed is. De plaatsen waar 8Mbit te verkijgen is liggen bij deze dus vast en er komen er geen meer bij. Je zal tevreden moeten zijn met 4Mbit
Cheers
Geplaatst: 14 feb 2004, 21:04
door zippy
Ik speel geregeld een online spel(subspace) waarbij ik tegenwoordig nogal last heb van 'High packetloss'
Ik heb een 4Mbit connectie bij ADS2FIt en ben gevestigd in hartje Leuven.
Het volgende krijg ik te zien bij het vragen naar mijn packetloss:
PACKET LOSS ServerToYou:5.1% YouToServer:0.0%
Dus enkel verlies van de hosting server(USA) naar mij toe.
Aan wat kan dit liggen? Aan mijn connectie?
Het rare is dat ik vrienden in belgie heb die hier totaal geen last van hebben.
En nee, ik zorg er voor dat ik niks aan't uppen/dowen ben tijden het spelen.
Geplaatst: 15 feb 2004, 03:57
door C-Phest
Sub Zero schreef: Ze plaatsen er geen meer bij als mijn info goed is. De plaatsen waar 8Mbit te verkijgen is liggen bij deze dus vast en er komen er geen meer bij. Je zal tevreden moeten zijn met 4Mbit
Great ... dus mijn vrees was gegrond. Als ik mijn 8Mbit opzeg wegens de hier welgekende reden (=<4Mbit) dan kan ik het vergeten om ooit nog eens terug ne 8Mbit vast te krijgen.
Kan ik gewoon blijven overbetalen. /me baalt
Geplaatst: 15 feb 2004, 11:35
door The Oddity
C-phest, snap uw logica niet.
Het is idd zo dat er geen nieuwe DSLAMS van Scarlet in nieuwe LEXEN worden geplaatst vanwege de grote kosten die daaraan verbonden zijn. Maar als je nu aansluitbaar bent op 8Mbps, dan zal je ook volgend jaar aansluitbaar zijn. Maw: het is niet omdat je nu op zou zeggen dat je binnen afzienbare termijn niet weer aansluitbaar zou zijn eh.. tenzij je verhuist natuurlijk.
Wat betreft die snelheid, zij kunnen er héél weinig over kwijt. Ik kan alleen bevestigen dat er effectief vanalles aan het gebeuren is en dat er op termijn verbetering moet komen. Een gedailleerde uitleg volgt hier zeker en vast van zodra dit kan. Die 8Mbps lijnen zullen/moeten hoger geraken en daar wordt dus aan gewerkt!
Geplaatst: 15 feb 2004, 12:07
door NuKeM
The Oddity schreef:C-phest, snap uw logica niet.
Het is idd zo dat er geen nieuwe DSLAMS van Scarlet in nieuwe LEXEN worden geplaatst vanwege de grote kosten die daaraan verbonden zijn. Maar als je nu aansluitbaar bent op 8Mbps, dan zal je ook volgend jaar aansluitbaar zijn. Maw: het is niet omdat je nu op zou zeggen dat je binnen afzienbare termijn niet weer aansluitbaar zou zijn eh.. tenzij je verhuist natuurlijk.
Nee hoor, Scarlet investeerd niet meer in nieuwe apparatuur. Hierdoor investeren ze dus ook niet meer in extra poorten op hun eigen DSLAMs. Dit heeft als gevolg dat als er bvb (ik zeg maar wat) 200 poorten beschikbaar zijn en die zitten vol, dat als C-Phest zijn poort 'vrij geeft' die ingenomen kan worden door iemand anders... (ik stel nu even dat alles poorten bij C-Phest vol zitten). Dus als C-Phest dan opnieuw 8Mbit/s wil nemen kan het goed zijn dat hij te horen krijgt dat dat niet meer mogelijk is.
Geplaatst: 15 feb 2004, 12:14
door The Oddity
Mja, ok, in dat opzicht kan hij idd pech hebben dat die dslam vol komt te zitten. You got a point. Was dus mijn beperkte visie op het probleem. Ik bekeek het gewoon kwestie van geografische aansluitbaarheid...
Nuja, dan kan het best zijn je lijn nog niet op te geven
Geplaatst: 16 feb 2004, 08:40
door Djorre
Misschien ben ik hier aan het verkeerde adres maar ik begrijp ergens iets niet goed. Ik ben sinds begin februari klant bij ADSL2FIT, de aanvraag is vlot verlopen, maar nu beginnen de problemen pas. Ik haal maximum 10KByte/sec download, ik heb de modem en pc rechtstreeks op de inkomende lijn aangesloten maar toch haal ik nog maar die snelheid, ik heb eens gedurende een half uur snelheden gehaald van 150KByte/sec en dat was het downloaden van een service pack van MS site.
Heeft er hier iemand een verklaring voor? ik heb eens een test gedaan via jullie site :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 49 kbit/s or 6 kbyte/s
- Upload speed : 418 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Feb 13 2004 at 10:38:54 UTC+0100
Lijkt dit niet een beetje langs de lage kant? Ik heb een alcatel speedtouch 510A v4 modem, dit ter info.
Ik heb voor dit probleem al een ticket aangemaakt en ik moet zeggen dat het wel handig is om de problemen zo te kunnen opvolgen maar ik vrees dat het wel de verkeerde kant gaat opgaan.
alvast dank voor enige feedback
Geplaatst: 16 feb 2004, 09:14
door Visi0n4ir
@Djorre
Zou niet echt verder gaan op die speedtests ik heb namelijk sterk de indruk dat al deze machines ferm overbelast zijn. Op speedtests haal ik max 28 kb/s terwijl ik volgens mijn du-meter mooi 350 kb/s (average) haal. Nu is het wel zo dat een kameraad van me hetzelfde probleem had (ook trouble ticket ingelegd, zonder resolutie) maar toen ik ff een korte nieuwe ongeplooide netwerkkabel gebruikte haalde hij mooi zijn snelheid.
Lijkt onwaarschijnlijk maar toch het geval wie weet ligt het probleem hier (you never know).
Geplaatst: 16 feb 2004, 09:24
door Lion
Hello djorre
Heb je tussen uw adslmodem en stopcontactbelgacom een platte kabel?
Zoja begin al vast deze te vervangen door een highspeed Rj11 kabel
(zo'n rond kabel verkrijgbaar bvb in teleboetiek van Belgacom)
Geplaatst: 16 feb 2004, 09:28
door Visi0n4ir
Lion schreef:Hello djorre
Heb je tussen uw adslmodem en stopcontactbelgacom een platte kabel?
Zoja begin al vast deze te vervangen door een highspeed Rj11 kabel
(zo'n rond kabel verkrijgbaar bvb in teleboetiek van Belgacom)
Lijkt me sterk aangezien ik net dezelfde modem heb als djorre en bij mij doet ie het goed met een platte kabel. (kan natuurlijk altijd zijn hardwareprobs zijn altijd rare dingen)
Geplaatst: 16 feb 2004, 09:35
door Sub Zero
Ik stel me toch vragen bij zo een "hispeed adsl verlengkabel". Bij mij thuis zit er zo een 20-25m platte brolkabel tussen die al jaren langs de trap ligt en onder 2 deuren door gaat. Die heeft al heel wat te verduren gehad en het werkt nog perfect. Mijn oplossing is verre van ideaal. Maar als je zo een Speedtouch hebt, zet deze dan waar BGC binnen komt en doe de rest met UTP-kabel. Dat zal nog altijd de beste oplossing zijn.
Cheers
PS : ik weet het, shame on me van die kabel. Maar ICT'ers zijn van nature uit heel lui
Geplaatst: 16 feb 2004, 09:41
door Djorre
het rare is dat ik mijn modem ook aangesloten heb waar mijn lijn van BGC binnenkomt maar bon dat maakt niet veel uit, de snelheid is dezelfde. Downloaden maximum aan 10 Kbyte/sec. Ik zou eventueel wel eens kunnen kijken naar een andere kabel. Ik vraag me wel af of het probleem niet in de centrale bij belgacom zou kunnen zitten. Als ik een ping doe naar
www.google.com raak ik niet onder de 65ms en regelmatig heb ik last van lost packages.
Geplaatst: 16 feb 2004, 11:39
door Sub Zero
Ik denk dat je best eens een lijntest aanvraagt. Je moet deze normaal aanvragen bij A2F, maar als je nar de storingen van BGC belt en dat heel lief vraagt zonder er bij te zeggen dat je A2F hebt zullen ze het misschien ook doen. Anders moet je via A2F gaan.
Je hebt zo een Speedtouch 510, deze kan zelf al een aantal gegevens over je lijn verschaffen. Ga naar Basic > System Info > Diagnostic (denk ik, ik ben niet huis, dus ik kan het niet controleren). Daar kan je normaal meerdere parameters vinden zoals line attr en noise margin enzo. Zoek deze eens op (of ergens anders in de webinterface als ik mis ben) en post deze eens.
Cheers
Trojan?!?
Geplaatst: 16 feb 2004, 19:37
door Somatik
... het vervolg van mijn avonturen met adsl2fit...
Vrijdag rond 16:30, mijn lijn valt uit, wat gekeken of het niet aan mijn kant was, helpdesk proberne te bereiken, was reeds gesloten. Waarom moet dat altijd de vrijdagnamiddag gebeuren zodat je een gans weekend zonder inet zit...
Zaterdag lees ik thuis op de status reports
13/02/2004 16:11:29 Geblokkeerd wegens klacht CID 20040213003 - Infected by Trojan BACK ORIFFICE
De computer verbonden met mijn adsl modem is ten eerste een linux machine, deze kan onmogelijk geinfecteerd zijn met deze trojan die op windows draait, waar halen ze in gods naam de informatie vandaan???
Ik heb op mijn beide andere pc's een antivirus staan met laatste definities, daarbij moesten ze infected zijn (bijna onmogelijk, backoriffice bestaat reeds zeeeeeer lang) dan nog zou ik moeten portforwarden op mijn linux router om ze toegankelijk te maken.
Ten 3e een trojan is MIJN probleem, mijn pc word daardoor opengesteld, waarom zouden ze mij daarvoor van internet gooien, en dan nog zonder enige waarschuwing! De meeste providers zouden een mail sturen van u heeft een trojan, blabla, als deze niet verwijderd is binnen de week sluiten we uw verbinding af...
Deze morgen bel ik de helpdesk om te vragen wat er gaande is, de heer aan de lijn weet met moeite wat een trojan is (een soort virus, meer weet hij niet), hij vraagt van een virus scan te doen op mij pc en dan een mail te sturen naar info@ads.... en daarna zullen ze mijn lijn weer activeren. Hehe, leuk, een mail sturen zonder internet. Dan heeft hij mijn lijn uiteindelijk toch geactiveerd als ik beloofde van zo snel mogelijk te mailen.
Dit is nu reeds de 3e keer dat ik onterecht van inet wordt gesmeten, bij deze ga ik toch een schadevergoeding vragen voor de 2 weken dat ik in het totaal offline ben geweest (2 andere keren omdat ze mijn betaling niet terugvonden).
Alé benieuwd hoelang ik het nu zal volhouden zonder problemen, we waren juist zo goed op weg.
Jammere zaak allemaal
,
Francis
Geplaatst: 16 feb 2004, 19:45
door The Oddity
Even opmerken dat indien je een virus infectie hebt bij Skynet, je ze ook zonder pardon disconnecten en schorsen. Dan sturen ze een briefje en je zit makkelijk 5d zonder internet.
Nuja, in principe zou het niet kunnen dat je met die trojan infected bent.. maar anderzijds regenen klachten ook niet zomaar.. maw er moet ergens overlast geweest zijn ofwel zijn klachten verkeerd geinterpreteerd dat jij met die trojan bij iemand anders aan het knoeien waard.. (ik zeg maar iets..)
Moet ergens verklaring voor zijn, weet ook niet direct wat.
Geplaatst: 16 feb 2004, 19:51
door CueBoy
The Oddity schreef:Nuja, in principe zou het niet kunnen dat je met die trojan infected bent.. maar anderzijds regenen klachten ook niet zomaar.. maw er moet ergens overlast geweest zijn ofwel zijn klachten verkeerd geinterpreteerd dat jij met die trojan bij iemand anders aan het knoeien waard.. (ik zeg maar iets..)
Ah ! Maar wat zou je dan, als serieus bedrijf, moeten doen ?
Communiceren !
CueBoy, gratis bedrijfsconsulent
Geplaatst: 16 feb 2004, 20:04
door NuKeM
Ik krijg de indruk dat ze percies nogal rap zijn met afsluiten (als ik even het verhaal van Somatik als 100% correct en betrouwbaar aanschouw).
In principe zouden ze zelf ook eens moeten nakijken of de klacht gegrond is, als dat mogelijk is.
Misschien moet er eens een testje gedaan worden. Bvb 2 mensen waarvan minstens één met Adsl2fit spreken af om eens een fake abuse te doen (bvb hij zit mij te portscannen enzo), indien ze de persoon dan afsluiten zijn ze niet correct geweest in mijn ogen.
Als ik ISP was zou ik mijn klant niet afsluiten tot het tegendeel bewezen is of als er echt genoeg klachten zijn die de schuld overduidelijk maken.
Pas op, ik zeg niet dat iemand dat nu moet gaan testen, ik denk ook niet dat ze bij A2F gaan kunnen lachen als gij afkomt "Mag ik terug aangesloten worden meneer?", met als reden dat het gewoon om te testen was... de abuse abuses (~testen) is een abuse op zich die ze misschien kunnen doortrekken!!
Geplaatst: 16 feb 2004, 20:05
door AnD
poorten mag je toch scannen ?
Geplaatst: 16 feb 2004, 20:24
door NuKeM
Voor de duidelijkheid, A2F vertelde me dat ze zo goed mogelijk de klachten checken en dat het 'testen' dat ik hierboven aanhaalde beter niet gedaan wordt...
Ook zei hij dat portscans niet mogen (ook al dacht ik dat dat wel mocht als beide partijen accoord waren voor bvb een security check).
Geplaatst: 16 feb 2004, 20:35
door CueBoy
NuKeM schreef:Voor de duidelijkheid, A2F vertelde me dat ze zo goed mogelijk de klachten checken en dat het 'testen' dat ik hierboven aanhaalde beter niet gedaan wordt...
Ah, dus A2F verstaat onder de noemer "zo goed mogelijk de klachten checken" we sluiten mensen af wanneer we het denken.
Als je zoiets (= afsluiten) doet zonder nog maar het minste contact op te nemen met de klant, dan getuigt dit -mijns inziens- van weinig respect voor diezelfde klant.
Soit, ook op communicatie-vlak scoren ze in mijn puntentelling niet goed. (ze kunnen naast Skynet gaan staan).
Geplaatst: 16 feb 2004, 21:04
door Djorre
sub zero,
je vroeg me om wat gegevens op te zoeken van mijn modem, hieronder staat wat ik gevonden heb, hopelijk raak jij er beter wijs uit want bij a2f zeggen ze dat het probleem bij mijn modem zit, ook al heb ik het probleem met andere modems van ander type.
Diagnostics
System
Product Name = SpeedTouch 510
Vendor Name = THOMSON
Software Version = 4.2.3.0.0
Serial Number = CP0322EG956
CLI Version = 1.2.0
Bootloader Version = Not retrievable
ASIC Version = 1b01
Board Name = ADNT-Q
Modem Label Version = 2.11.28
Lan - Ethernet
Interface name = eth0
Physical address = 00:90:d0:9f:45:cb
Physical Interface 1
Mode = forwarding
Auto Negotiation = Yes
Type = 100BaseTFD
kBytes Tx/Rx = 4823 / 2733
Frames Tx/Rx = 11940 / 13792
Discarded frames = 0
Wan - Dsl
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 4096
Uptime = 00:15:40
kBytes Tx/Rx = 11619 / 779
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 12 / 24
Noise Margin (dB) up/down = 23 / 29
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 0 / 0
Loss of link (remote) = 0
alvast dank voor jullie hulp
Geplaatst: 16 feb 2004, 22:05
door Sub Zero
Voor meer info over wat de dingen willen zeggen kan je
hier terecht. De betekenis staat overal bij.
De resultaten zijn goed. Dus het moet bijna intern liggen. Kijk je MTU-waarde eens na met vb Dr TCP (te vinden op
www.dslreports.com denk ik). MTU-waarde moet 1492 zijn (of toch ongeveer). Als ze hier fel van afwijkt, zet deze eens op 1492.
Cheers
Geplaatst: 17 feb 2004, 08:43
door Djorre
alvast dank voor je hulp. Ik zal het deze avond eens proberen, het rare is dat ik in mijn ander huis geen problemen had met skynet adsl, nu na mijn verhuis heb ik wel problemen met A2F en dit op alle pc's. Hopelijk lukt dit.
Geplaatst: 17 feb 2004, 16:39
door Gast
ik heb die dr tcp eens opgestart maar er stond geen waarde bij die MTU.
Ik heb dan maar eens die waarde ingegeven die je zei. Maar er is geen verschil te merken vrees ik. Misschien dat er een fout is in de centrale van bgc maar god weet hoe ik dat die mannen kan wijsmaken. Ondertussen blijkt ook dat mijn lijn perfect is .... tot en met de modem. Als de lijn perfect is en het werkt niet met verschillende pc's, modems en zelf niet rechtstreeks op de inkomende lijn ... wel dan weet ik het ook niet meer.
Geplaatst: 17 feb 2004, 16:48
door Djorre
euhm,
sorry ik was vergeten me in te loggen.
Geplaatst: 17 feb 2004, 17:44
door C-Phest
AnD schreef:poorten mag je toch scannen ?
Inderdaad ... er zijn werkelijk sites die je helpen met nakijken of je min of meer beveiligd zit.
Denk maar aan Gibson Research (
http://www.grc.com) ... dieje kerel is zowat de guru van security ... die zijn site kijkt je internet connectie na op (gekende) security holes ...
Die check zal ik dan maar niet laten lopen zeker? Zie dat ze mij dan afsluiten omdat ze denken dat ik gehacked wordt ... of zoiets absurds
Geplaatst: 17 feb 2004, 17:52
door Sub Zero
Ok, portscannen is verboden... Tenzij met een onderlinge overeenkomst. Als jij je PC laat scannen door vb grc, dan ben je akkoord met deze scan en is het niet strafbaar. Door op die scan-knop te klikken ga je akoord met het feit dat er een portscan gedaan wordt. Alles is legaal.
Cheers
Geplaatst: 17 feb 2004, 18:06
door The Oddity
Cueboy, schiet niet direct weer dat ik den defender van A2F ben, maar ben niet volledig akkoord met uw statement:
"Ah, dus A2F verstaat onder de noemer "zo goed mogelijk de klachten checken" we sluiten mensen af wanneer we het denken. "
Dat is helemaal niet gezegd. Er is gezegd dat als een klacht binnenkomt dat die zo grondig mogelijk wordt gechecked. Maw: er worden logs geraadpleegd en mensen gecontacteerd, of de klanten daar bij zijn.. dat laat ik in het midden.. en afhankelijk van hetgeen ze vinden, nemen ze een beslissing op gebied van afsluiten of niet afsluiten. Die klachten worden dus grondig onderzocht.. niet zomaar "als ze zin hebben of als ze het denken..".
Nu contact opnemen met de klant? Daar heb ge niks aan volgens mij.. is geen bewijs... zal zich steeds proberen vrijpleiten.. andere bewijsvoering nodig, natuurlijk moeten ze bij A2F dan wel sterk in hun schoenen staan ivm afsluiten.. en dat is ons gisteren gemeld dat niemand onterecht wordt geschorst.
Wat betreft die portscans, please read what is posted!!!!!
Gij moogt niemand scannnen.. zonder dat die 'iemand' het niet weet. Gij moogt wel gescanned worden als ge uw toestemming geeft bvb bij GRC.
Mensen be reasonable.
Geplaatst: 18 feb 2004, 16:59
door C-Phest
Ik heb hier een vraag over:
Wat als ik en zeg maar een Skynet abo die ik persoonlijk ken beslissen om op elkaar een portscan te doen?
't is met wederzijdse toestemming dus legaal. Tot zover alles OK.
MAAR !! Skynet ziet dit bvb en zegt tegen A2F: Wij zien portscans komen van dat IP adres. Kijken jullie dit na aub?
A2F gaat dit doen, en idd, die melding is terecht.
A2F heeft dan volgens de letter recht op afsluiten volgens mij ... ook al is het in dit geval ongegrond ..
De kwestie is dus maw niet of het legaal is of met toestemming, maar wat de providers onderling wat abuse is en wat niet. Moeilijke kwestie dus
Geplaatst: 18 feb 2004, 17:10
door Sub Zero
Ja, ok. Maar Skynet zal A2F niet inlichten over zoiets tenzij ze zelf van hun gebruiker een klacht krijgen via
[email protected] over de desbetreffende portscan. Dus zo lang de gescande geen klacht indient zal er geen klacht tegen jou volgen en zal A2F niks doen.
Cheers
Geplaatst: 18 feb 2004, 18:06
door The Oddity
C-Phest,
Wanneer zal Skynet zelf reageren? Als het zelf persoonlijk last ondervindt of als andere klanten last ondervinden. Skynet zal pas reageren, als ge hun ip's van hun servers continu gaat beginnen scannen enzo. (spreeek dan wel over enkele honderden/duizenden scans per dag ofzo...) dan zal Skynet A2F contacteren met een logje en dan sluiten ze u af. Geen enkel probleem.
Maar dat Skynet de traffic van al zijn klanten monitorred?? Ja, maar mogen ze niet bezien zonder gerechtelijk bevel.. maw: skynet kan nooit of te nimmer zelf zeggen.. "ela gij zijt nen klant aant scannen.. ik straf u!". (tenzij het nen corporate klant is met speciale overeenkomst met Skynet en Skynet ergens als Network Admins optreden..). In dat laatste geval moet Skynet dan op de hoogte zijn.
Denk je dat ISP's tijd hebben om zich bezig te houden met het controleren van portscans op al hun abonees?
Zolang het met wederzijdse toestemming is, is er niks aan de hand!
Wanneer treedt Skynet wel op, zonder meldingen van klanten, als bvb per dag 5000 mails door een virus worden verstuurd van bij een bepaalde klant en dat de mailservers ineens zwaar belast en dat er evt klachten komen van andere users... dan zal Skynet ingrijpen.. als hun eigen netwerk belast wordt! En nen portscan: voor die paar icmp en andere pakketjes...nah toch niet
Geplaatst: 18 feb 2004, 18:56
door CueBoy
The Oddity schreef:Cueboy, schiet niet direct weer dat ik den defender van A2F ben, ...
Heb ik nog nergens beweerd (dacht ik).
The Oddity schreef:Nu contact opnemen met de klant? Daar heb ge niks aan volgens mij.. is geen bewijs... zal zich steeds proberen vrijpleiten.. andere bewijsvoering nodig, natuurlijk moeten ze bij A2F dan wel sterk in hun schoenen staan ivm afsluiten.. en dat is ons gisteren gemeld dat niemand onterecht wordt geschorst.
Nu kijk, als je de posts leest naar aanleiding waarvan ik gereageerd heb, dan kun je je toch wel vragen stellen bij het A2F beleid.
En dat A2F meldt dat niemand onterecht wordt geschorst, tja, daar geloof ik evenvéél van als van wat jij van mij gelooft
adsl2fit en hun problemen
Geplaatst: 19 feb 2004, 16:30
door misterjo
Seg mensen ik heb er eigenlijk wel genoeg van , van die a2f topics hier...
Iedereen weet dat a2f problemen had/heeft... De mensen van a2f zullen wel alles proberen in hun macht om deze zo snel mogelijk op te lossen en ik ben er bijna zeker van dat ze er zullen in slagen ook!
Alles wat in deze topic bijkomt zijn altijd dezelfde vragen/klachten of beledigingen tov a2f voorstanders...
Laten we ze een kansje geven en als het nog niet is opgelost in een half jaar dan mag je jezelf is vragen stellen maar voor nu 'kunnen jullie het niet gewoon even laten om deze provider af te breken?'
Ik heb nu ook sinds december a2f en ben 1 keer afgesloten wegens een klacht nadat ik deze bekent had hebben ze me binnen het uur nog terug aangesloten en voor de rest heb ik niet echt problemen ik vind a2f een durvende provider met groot potentiaal... Ze zijn volgens mij een van de snelst groeiende providers in België , die dan nog het RISICO durven nemen geen limieten te handteren...
( aan de mods : close topic pls
)
Greetz ,
jo
Geplaatst: 19 feb 2004, 17:39
door CueBoy
@MisterJo : je kunt zo wachten op verbetering tot met Sint-Juttemis... misschien is dat voor jou voldoende, en misschien heb jij een heilig geloof in A2F, maar daarom moet jij je nog niet ergeren aan mensen die dat heilige vuur niet hebben.
En als de A2F topics je strot uitkomen, dan moet jij ze misschien maar negeren ipv. te smeken om een topic te sluiten ! Wa-peis-de ?
Trouwens, als het forum hier de pretentie heeft het "officiële" kanaal te zijn om nieuws van A2F te verspreiden, dan moet je ook leren leven met iets minder positieve topics.
CueBoy, bij wie vrije menigsuiting hoog op het verlanglijstje staat.
/edit : opgenaaid typen is zéér moeilijk
Geplaatst: 19 feb 2004, 17:44
door NuKeM
Inderdaad CueBoy,
Deze topic zal enkel gesloten worden als er een nieuwe geopend wordt om het overzicht te behouden.
We zijn misschien zelfs van plan om enkele providers op het forum een eigen hoekje te geven zodat lange en onoverzichtelijke topics als deze vermeden kunnen worden.
Geplaatst: 19 feb 2004, 17:47
door Styno
Laten we ze een kansje geven en als het nog niet is opgelost in een half jaar dan mag je jezelf is vragen stellen maar voor nu 'kunnen jullie het niet gewoon even laten om deze provider af te breken?'
Helemaal niet accoord... ben je mischien vergeten dat we al een half jaar aan het wachten zijn?
Styno
Geplaatst: 19 feb 2004, 17:55
door NuKeM
Styno schreef:Laten we ze een kansje geven en als het nog niet is opgelost in een half jaar dan mag je jezelf is vragen stellen maar voor nu 'kunnen jullie het niet gewoon even laten om deze provider af te breken?'
Helemaal niet accoord... ben je mischien vergeten dat we al een half jaar aan het wachten zijn?
Styno
Moest ik A2F hebben zou ik Styno ook gelijk geven hierin.. trouwens een half jaartje wachten, je betaalt dan wel mooi dat half jaartje hé!
Anderzijds is afbreken ook niet op zijn plaats, er wordt wel degelijk aan gewerkt (wat ik als provider wel zou doen is misschien nieuwe klanten niet toelaten of duidelijk melden dat er problemen zijn en hun dus de keuze geven... kwestie van eerlijk te zijn, maar ja, ik denk dat geen enkel bedrijf zoiets zou doen
)
Geplaatst: 19 feb 2004, 18:12
door Lion
Ik prijs de personen die zich gelukkig voelen met de huidige toestanden zoals bij adsl2fit en scarlet netwerk
Ik zelf heb om beroepsreden maar terug een skynet abo aangeschaft
Dit was voor mij niet werkbaar een abo van adsl2fit
Ik raad op dit moment niemand van mijn klanten nog iets aan dat via scarletnetwerk loopt
Het was te mooi wat ze ons voorschotelden maar nu weet ik ook dat spookjes niet bestaan
Geplaatst: 19 feb 2004, 19:06
door inter
ik snap niet wat de mensen zo slecht vinden aan a2f. Behalve de snelheid die nog wat laag is en de laatste tijd soms downs heeft vind ik alles in orde. Als je wil kan je nog steeds 3-400 gb/maand binnenhalen. Stel jezelf de vraag waarom je voor a2f gekozen hebt, de voornaamste reden zal wel het ongelimiteerd gedeelte zijn. Als je dan kiest voor p2p progs enz en je wordt betrapt hoef je niet kwaad te zijn. Het is gemakkelijk om voor negatieve publiciteit te zorgen door uitspraken te doen zonder er zelf mee in contact bent gekomen of zelf aan bepaalde contractvoorwaarden niet te hebben voldaan.
deze thread is goed maar trek eens alle postings af die te maken hebben met
1) p2p programma's
2) portscans en virussen
3) slechte betalingen
4) wilde gissingen
en je zal merken dat er niet veel meer overblijft dan snelheid (waar je toch nog bovenstaande traffic kan mee genereren)
als je dan toch meer (illegale) dingen wil doen, schakel dan over naar een (duurdere) provider die je mailboxen, 0800 lijnen enz geeft en niet veel controleert. Iedereen zijn vrije keuze.
Daarom, zorg eerst dat je het zelf "meemaakt" ipv een algemeen beeld te vormen door wat er hier wordt verteld vooraleer je je eigen "zegje" er nog eens bijzet. (het is een klachtenforum!, mensen brengen hier geruchten naar voor die ze via via gehoord hebben = geloofwaardigheid 0 voor mij, zelfgemaakte fouten, ...)
Ja, ik ben zware gebruiker (3-400 Gb/maand)
ja, ik betaal mijn rekeningen op tijd
Neen, ik gebruik geen p2p progs en scan/hack niet
Neen, ik heb nog geen enkele klacht onvangen van a2f
Ja, de verbinding zou sneller mogen/moeten zijn
bedankt voor de inzet van de crew hier die als spreekbuis dient en zo snel mogelijk zoveel mogelijk informatie proberen te verkrijgen EN ons daarvan op de hoogte stellen !
Geplaatst: 19 feb 2004, 20:07
door Lion
Sorry inter
Denk dat je niet iedereen over dezelfde kam moogt sleuren
Als je echt zo'n groot gebruiker bent zul je ook wel af en toe zaken binnenhalen die beetje aangebrand zijn
Dit wou ik even zeggen want uw reactie lijkt dat alle anderen hier die negatieve reactie of hun problemen neerpennen illegale dingen doen
Ik weet zeker dat hier een aantal mensen echt problemen hebben en gelukkig daarvoor prijs ik de userbase crew dat zij proberen om te achterhalen wat er allemaal aan de hand is en wat er mogelijks aan verholpen kan worden