Pagina 10 van 17
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:11
door fieldoxide
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 10096 kbit/s or 1262 kbyte/s
- Upload speed : 954 kbit/s or 119 kbyte/s
Thu Jan 31 2008 at 16:10:13 UTC+0100
Net een nieuwe test gedaan,ben blij met de resultaten, nu de lijn nog wat stabieler krijgen,ikzel gebruikl een Dlink DSL-2740B draadloze modem/router.De pc is wel niet draadloos verbonden,gebruik die enkel voor mijn xbox 360 spelcomputer (xbox live )
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:17
door fieldoxide
fieldoxide schreef:http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 10096 kbit/s or 1262 kbyte/s
- Upload speed : 954 kbit/s or 119 kbyte/s
Thu Jan 31 2008 at 16:10:13 UTC+0100
Net een nieuwe test gedaan,ben blij met de resultaten, nu de lijn nog wat stabieler krijgen,ikzel gebruikl een Dlink DSL-2740B draadloze modem/router.De pc is wel niet draadloos verbonden,gebruik die enkel voor mijn xbox 360 spelcomputer (xbox live )
Iemand enig idee wat ik aan die disconnects kan doen,dit hersteld zich wel automatisch maar is toch wel vervelend.
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:20
door deej
Blijkbaar is het inderdaad de firmware van de modems die problemen geeft, vooral de Thompsons.
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:32
door Epo
HIer vandaag ook al ettelijke disconnects. Internet valt volledig uit: het IP adres releasen en renewen lost het probleem wel op.
Ik gebruik nu een Modem van Belgacom (Speedtouch 536v6, met 6.2 firmware, op Annex M).
Ik heb ook nog de Dommel modem (Speedtouch 516v6), waar ik binnenkort eens de 7.4 firmware op ga zetten, om te kijken of de situatie verbetert.
Ik hoop dat de synch speed nog omhoog getrokken zal worden...
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:33
door ruben
Downgrade / upgrade de firmware van de modem, dat kan je altijd proberen. Als je het liggen hebt proberen met een andere modem kijken of het hetzelfde is.
Kijk ook zeker na dat het je modem zelf is die geen disconnects maakt als er bv een bepaalde periode geen activiteit is.
Post ook even de error hier zodat mede Cityconnecters deze kunnen vergelijken met die van hun.
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:41
door fieldoxide
Heb net even kontakt opgenomen met de helpdesk van dommel wegens de vele disconnects,moest eerst mijn binnenbekabeling eens degelijk nakijken, vooral de kabel tussen de telefoon en de garage (waar het fameuze kastje staat van belgacom) , als dat in orde was moest ik terug kontakt opnemen met hun en dan gingen ze het verder bekijken ,gebruik een Dlink DSL-2740B modem/router .
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:42
door Epo
En daarnet weer disconnect.
Het is echt wel een disconnect hoor, misschien zelfs een timeout. Het internet valt uit, intranet werkt perfect, alle activiteit stopt gewoon. Het IP adres naar Dommel toe vernieuwen (dus een nieuwe lease voor hetzelfde IP aanvragen!) verhelpt het probleem, en maakt de verbinding terug actief.
Dit is precies tijdsgebonden, want de voorbije dagen was er geen probleem. Misschien hun DSLAM die nu al capaciteitsproblemen ondervindt?
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:51
door Epo
Wow de verbinding houdt het zelfs geen 10 minuten uit momenteel...
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:53
door ubremoved_983
Hier trouwens geen disconnects. Heb al heel de dag een smokeping lopen naar mijn Dommel IP en ziet er vrij stabiel uit.
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:56
door fieldoxide
ditCh schreef:Hier trouwens geen disconnects. Heb al heel de dag een smokeping lopen naar mijn Dommel IP en ziet er vrij stabiel uit.
Hier net geprobeerd om hun nieuwsserver uit te testen,begint goed maar valt dan regelmatig uit ,echt uitvallen en dan terug connecteren.
Geplaatst: 31 jan 2008, 16:59
door ubremoved_983
Laatste 3 uur ... alleen hoge latency
Geplaatst: 31 jan 2008, 17:02
door Epo
Goesting om ook zo eentje te runnen op mijn ip? 83.101.44.45
Geplaatst: 31 jan 2008, 17:07
door ubremoved_983
Epo schreef:Goesting om ook zo eentje te runnen op mijn ip? 83.101.44.45
Komt in orde ... ik PM je de url waar je het kan volgen
.
Je modem / router moet wel ICMP requests toelaten
Code: Selecteer alles
--- 83.101.44.45 ping statistics ---
9 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 8004ms
Geplaatst: 31 jan 2008, 17:58
door ljd
zo te zien er verschillende mensen die af en toe Disconnect hebben. Ik zou zeggen modemlogs bijhouden en opsturen naar Dommel.
Ze zullen hun adsl2+ centraleke nog een beetje mogen tweaken.
@ ditch /dev/null grapjas
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:12
door Epo
Het zou kunnen dat er een verband tussen gebruik van usenet en de disconnects bestaat. Daarstraks ging het betrekkelijk goed, maar zodra ik iets van Usenet download (Dommel server, 7 threads, ~800KB/s), gaat het na ettelijke tijd fout.
De disconnect lost ook zichzelf niet, ik wachtte 10min. Enkel het ip adres vernieuwen blaast de connectie opnieuw leven in.
Modem logs kan ik niet nakijken: Mijn modem staat bridged, en ik heb een WRT54G router met Tomato firmware op. Daar renew ik het IP adres. Ik kan enkel in de modem inloggen als ik mijn PC er rechtstreeks aanhang.
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:21
door fieldoxide
Heb net nog eens gebeld met dommel aangaande het disconnect probleem,er kon geen lijntest uitgevoerd worden door dommel want er waren problemen met de server, ik moest morgen eens terugbellen,binnenbekabeling en hardware is hier volledig in orde,het vreemde is dat ik bij edpnet geen last had van disconnects,maar cityconnect is nog een nieuw product dus er zullen zeker wat kinderziektes inzitten,voor de rest wel tevreden , mooie down en uploadsnelheid, ik zit op ongeveer 2800 meter van de centrale op de vismarkt.
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:26
door xenne
fieldoxide schreef:fieldoxide schreef:Hier nog enkele waardes
Rate (Kbps) : 10013 1257
SNR Margin (dB) : 6.2 4.3
Attenuation (dB) : 37.0 17.3
Output Power (dBm) : 18.5 12.4
Heb wel al last van disconnects,modem valt regelmatig uit,misschien ergens een setting die niet juist staat?
slechte SNR waarden
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:40
door AeroFury
Ik vermoed ook dat jouw SNR waarden de reden zijn van je disconnects.
Wel zeer mooie snelheid op 2800m.
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:44
door fieldoxide
AeroFury schreef:Ik vermoed ook dat jouw SNR waarden de reden zijn van je disconnects.
Wel zeer mooie snelheid op 2800m.
Als het aan mijn snr waardes ligt wat kan ik daar dan aan doen?
Heb net mijn binnenbekabeling nogmaals nagekeken en alles ziet daar normaal uit .
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:47
door Goendi
Kunnen de mensen eens opzoeken of ze veel FEC errors zien verschijnen op die speedtouch modems? :) Kheb zo'n gevoel dat het voornamelijk een speedtouch firmware probleem is.... Net zoals ik hier heb met Tele2 speedtouch modems op ADSL2+ (voorheen op ADSL -nooit- last van FEC errors en disconnects en dergelijke).
Khebbet allesinds ni op speedtouch door die issues... Kben benieuwd wat die Linksys van ditCh geeft...
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:48
door AeroFury
fieldoxide schreef:AeroFury schreef:Ik vermoed ook dat jouw SNR waarden de reden zijn van je disconnects.
Wel zeer mooie snelheid op 2800m.
Als het aan mijn snr waardes ligt wat kan ik daar dan aan doen?
Heb net mijn binnenbekabeling nogmaals nagekeken en alles ziet daar normaal uit .
Hetgeen ik weet van SNR waarden is dat deze dalen naarmate ze jouw op een hoger profiel zetten. Als het echt de reden is van je disconnects vrees ik dat de enige oplossing om er vanaf te raken te syncen is op een lager profiel.
Geplaatst: 31 jan 2008, 18:57
door xenne
AeroFury schreef:fieldoxide schreef:AeroFury schreef:Ik vermoed ook dat jouw SNR waarden de reden zijn van je disconnects.
Wel zeer mooie snelheid op 2800m.
Als het aan mijn snr waardes ligt wat kan ik daar dan aan doen?
Heb net mijn binnenbekabeling nogmaals nagekeken en alles ziet daar normaal uit .
Hetgeen ik weet van SNR waarden is dat deze dalen naarmate ze jouw op een hoger profiel zetten. Als het echt de reden is van je disconnects vrees ik dat de enige oplossing om er vanaf te raken te syncen is op een lager profiel.
idd, op lager profiel syncen en je zal hogere SNR waarden krijgen en dan zullen de disconnects tot het verleden behoren. of zet uw modem anders waar telefoonlijn binnenkomt, want zo te zien zit jij ook met veel binnenbekabeling
Geplaatst: 31 jan 2008, 19:17
door fieldoxide
xenne schreef:AeroFury schreef:fieldoxide schreef:AeroFury schreef:Ik vermoed ook dat jouw SNR waarden de reden zijn van je disconnects.
Wel zeer mooie snelheid op 2800m.
Als het aan mijn snr waardes ligt wat kan ik daar dan aan doen?
Heb net mijn binnenbekabeling nogmaals nagekeken en alles ziet daar normaal uit .
Hetgeen ik weet van SNR waarden is dat deze dalen naarmate ze jouw op een hoger profiel zetten. Als het echt de reden is van je disconnects vrees ik dat de enige oplossing om er vanaf te raken te syncen is op een lager profiel.
idd, op lager profiel syncen en je zal hogere SNR waarden krijgen en dan zullen de disconnects tot het verleden behoren. of zet uw modem anders waar telefoonlijn binnenkomt, want zo te zien zit jij ook met veel binnenbekabeling
Modem staat aan mijn pc , dan de telefoonkabel(die je bij je modem krijgt) in de spitter in de muur ,die afstand is ongeveer 1.5 meter,dan lloopt de kabel over de muur in de gang bij ons zo door de muur in de garage, deze is daar aangesloten aan dat aansluitpunt van belgacom,afstand tot daar is ongeveer 12 meter,anders moet ik eens vragen aan belgacom of ze het aansluitpunt niet dichter kunnen maken,die telefoon komt uit in de garage naast ons en deze is gemeenschappelijk,daar hangen zo twee kastjes naast elkaar,zou het kunnen dat dat signaal verlies heeft omdat die kabel op de twee kastjes is aangesloten ?
Geplaatst: 31 jan 2008, 19:26
door ubremoved_983
Het probleem ligt dus keihard bij die modem. Met mijn gewone adsl2+ linksys ( geen annex m ) sync ik opeens veel hoger:
Your DOWNLOAD Speed:
13520 kbps or 1690 KB/sec
an efficiency of ~56%
Your UPLOAD Speed:
948 kbps or 119 KB/sec
Geplaatst: 31 jan 2008, 19:35
door ruben
fieldoxide schreef:xenne schreef:AeroFury schreef:fieldoxide schreef:
Als het aan mijn snr waardes ligt wat kan ik daar dan aan doen?
Heb net mijn binnenbekabeling nogmaals nagekeken en alles ziet daar normaal uit .
Hetgeen ik weet van SNR waarden is dat deze dalen naarmate ze jouw op een hoger profiel zetten. Als het echt de reden is van je disconnects vrees ik dat de enige oplossing om er vanaf te raken te syncen is op een lager profiel.
idd, op lager profiel syncen en je zal hogere SNR waarden krijgen en dan zullen de disconnects tot het verleden behoren. of zet uw modem anders waar telefoonlijn binnenkomt, want zo te zien zit jij ook met veel binnenbekabeling
Modem staat aan mijn pc , dan de telefoonkabel(die je bij je modem krijgt) in de spitter in de muur ,die afstand is ongeveer 1.5 meter,dan lloopt de kabel over de muur in de gang bij ons zo door de muur in de garage, deze is daar aangesloten aan dat aansluitpunt van belgacom,afstand tot daar is ongeveer 12 meter,anders moet ik eens vragen aan belgacom of ze het aansluitpunt niet dichter kunnen maken,die telefoon komt uit in de garage naast ons en deze is gemeenschappelijk,daar hangen zo twee kastjes naast elkaar,zou het kunnen dat dat signaal verlies heeft omdat die kabel op de twee kastjes is aangesloten ?
Zucht, voor de 28282ste keer :
Zet je modem in de garage waar het isra punt zich blijkbaar bevind, als daar geen outlet is maak er dan een of vraag aan belgacom om er een te maken.
Ga dan met utp bekabeling vanaf de garage naar je pc ipv 12 meter telefoonlijn te hebben, dat is echt veel en vertraagt je connectie alleen maar.
Geplaatst: 31 jan 2008, 19:38
door KingsMonkeys
zit met zelfde disconnect probleem als vele anderen
op 2.8km van centrale (modem op 1m van aansluitingspunt, vandaar UTP kabel) en een redelijk hoge sync 10000 / 1350.
gebruik de Speedtouch 516v6 met Dommel's firmware 7.4.2.6
heb ook al FEC errors gevonden in de statistieken van de modem
en de SNR margin lag op 6dB zowel up als down.
Denk dat ze ofwel een betere firmware gaan moeten geven, ofwel iets conservatiever laten syncen (tenzij je dat ergens zelf kunt instellen)
Resetten van lijn lukt ook enkel door IP te releasen en terug connectie te herstellen (heb het de laatste twee dagen al verschillende malen mogen doen.
Geplaatst: 31 jan 2008, 19:38
door fieldoxide
ruben schreef:fieldoxide schreef:xenne schreef:AeroFury schreef:
Hetgeen ik weet van SNR waarden is dat deze dalen naarmate ze jouw op een hoger profiel zetten. Als het echt de reden is van je disconnects vrees ik dat de enige oplossing om er vanaf te raken te syncen is op een lager profiel.
idd, op lager profiel syncen en je zal hogere SNR waarden krijgen en dan zullen de disconnects tot het verleden behoren. of zet uw modem anders waar telefoonlijn binnenkomt, want zo te zien zit jij ook met veel binnenbekabeling
OK , bedankt voor de informatie ,
zal dat even proberen.
Modem staat aan mijn pc , dan de telefoonkabel(die je bij je modem krijgt) in de spitter in de muur ,die afstand is ongeveer 1.5 meter,dan lloopt de kabel over de muur in de gang bij ons zo door de muur in de garage, deze is daar aangesloten aan dat aansluitpunt van belgacom,afstand tot daar is ongeveer 12 meter,anders moet ik eens vragen aan belgacom of ze het aansluitpunt niet dichter kunnen maken,die telefoon komt uit in de garage naast ons en deze is gemeenschappelijk,daar hangen zo twee kastjes naast elkaar,zou het kunnen dat dat signaal verlies heeft omdat die kabel op de twee kastjes is aangesloten ?
Zucht, voor de 28282ste keer :
Zet je modem in de garage waar het isra punt zich blijkbaar bevind, als daar geen outlet is maak er dan een of vraag aan belgacom om er een te maken.
Ga dan met utp bekabeling vanaf de garage naar je pc ipv 12 meter telefoonlijn te hebben, dat is echt veel en vertraagt je connectie alleen maar.
Geplaatst: 31 jan 2008, 19:59
door fieldoxide
KingsMonkeys schreef:zit met zelfde disconnect probleem als vele anderen
op 2.8km van centrale (modem op 1m van aansluitingspunt, vandaar UTP kabel) en een redelijk hoge sync 10000 / 1350.
gebruik de Speedtouch 516v6 met Dommel's firmware 7.4.2.6
heb ook al FEC errors gevonden in de statistieken van de modem
en de SNR margin lag op 6dB zowel up als down.
Denk dat ze ofwel een betere firmware gaan moeten geven, ofwel iets conservatiever laten syncen (tenzij je dat ergens zelf kunt instellen)
Resetten van lijn lukt ook enkel door IP te releasen en terug connectie te herstellen (heb het de laatste twee dagen al verschillende malen mogen doen.
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben, misschien is ere wel een 'cityconnect disconnect ' virus in omloop in Heverlee .
We gaan dit zeker verder opvolgen,maar zoals ik eerder zei het is een nieuw product dus er zullen hier en daar nog wel wat 'schoonheids' foutjes zitten .
Geplaatst: 31 jan 2008, 20:01
door fieldoxide
fieldoxide schreef:KingsMonkeys schreef:zit met zelfde disconnect probleem als vele anderen
op 2.8km van centrale (modem op 1m van aansluitingspunt, vandaar UTP kabel) en een redelijk hoge sync 10000 / 1350.
gebruik de Speedtouch 516v6 met Dommel's firmware 7.4.2.6
heb ook al FEC errors gevonden in de statistieken van de modem
en de SNR margin lag op 6dB zowel up als down.
Denk dat ze ofwel een betere firmware gaan moeten geven, ofwel iets conservatiever laten syncen (tenzij je dat ergens zelf kunt instellen)
Resetten van lijn lukt ook enkel door IP te releasen en terug connectie te herstellen (heb het de laatste twee dagen al verschillende malen mogen doen.
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben, misschien is ere wel een 'cityconnect disconnect ' virus in omloop in Heverlee .
We gaan dit zeker verder opvolgen,maar zoals ik eerder zei het is een nieuw product dus er zullen hier en daar nog wel wat 'schoonheids' foutjes zitten .
Wat is eigenlijk een 'degelijke ' snr ' waarde om goed te synchroniseren ?
Geplaatst: 31 jan 2008, 20:46
door xenne
fieldoxide schreef:Wat is eigenlijk een 'degelijke ' snr ' waarde om goed te synchroniseren ?
hoe hoger hoe beter, maar 6 is het minimum. als je daar onder duikt mag je disconnects verwachten. SNR heeft ook de neiging om iets te zakken op drukke momenten, zo ronde de klok van 20H00-21H00. btw, ik hoop dat je de raad van ruben zal opvolgen.
Geplaatst: 31 jan 2008, 20:59
door fieldoxide
xenne schreef:fieldoxide schreef:Wat is eigenlijk een 'degelijke ' snr ' waarde om goed te synchroniseren ?
hoe hoger hoe beter, maar 6 is het minimum. als je daar onder duikt mag je disconnects verwachten. SNR heeft ook de neiging om iets te zakken op drukke momenten, zo ronde de klok van 20H00-21H00. btw, ik hoop dat je de raad van ruben zal opvolgen.
SNR Margin (dB) : 5.7 5.3
Dit zijn mijn waardes voor de moment,is iets verbetert , het enige dat ik gedaan heb is in mijn configuratiescherm van mijn modem op het scherm advanced,advanced adsl bij modulation type op adsl2/adsl2+ gezet,dit stond in het begin op autosense,je kan dat daar ook op annex L en op annex M zetten maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Goed nieuws is dat ik al meer dan 1 uur geen disconnects meer heb gehad.
Geplaatst: 31 jan 2008, 21:03
door KingsMonkeys
ik weet niet in hoeverre het dichter plaatsen van uw modem de disconnects gaan verminderen. Anders zou ik met de modem naast het aansluitpunt van de telefoon geen disconnects mogen hebben.
Als je die afstand vermindert zal je totale SNR wel verbeteren, maar zal de modem overgaan tot een hoger sync profiel, waardoor de SNR margin redelijk constant blijft.
Enige oplossing dat ik zie is dat ge in uw modem kunt instellen dat hij bvb minimaal 8-10db margin moet nemen, en indien dit niet mogelijk is, het sync profiel verlagen. (Al denk ik niet dat we als gebruikers daar toegang tot hebben)
Geplaatst: 31 jan 2008, 21:09
door xenne
KingsMonkeys schreef:
Als je die afstand vermindert zal je totale SNR wel verbeteren, maar zal de modem overgaan tot een hoger sync profiel, waardoor de SNR margin redelijk constant blijft.
dat klopt ook ja. 't is in de centrale dat ze het wellicht nog beetje moeten finetunen
Geplaatst: 01 feb 2008, 04:44
door Draco888
xenne schreef:KingsMonkeys schreef:
Als je die afstand vermindert zal je totale SNR wel verbeteren, maar zal de modem overgaan tot een hoger sync profiel, waardoor de SNR margin redelijk constant blijft.
dat klopt ook ja. 't is in de centrale dat ze het wellicht nog beetje moeten finetunen
Ik denk dat het zowel in de centrale als de firmware is dat ze nog wat moeten bijwerken.
Tjah das iets waar early adopters rekening moeten met houden he.De Cityconnecters in nieuwe gebieden zullen u dankbaar zijn voor uw moeite/lijden.
Geplaatst: 01 feb 2008, 05:48
door Mr.T
Iedereen doet hier alsof er aan een dslam zoveel te tweaken valt. Veel hoef je daar echt niet in te stellen hoor.
Ook wat betreft de software moet je niet rekenen op grote veranderingen. Na al die jaren ervaring is Alcatel best wel capabel om een degelijk product af te leveren.
Geplaatst: 01 feb 2008, 13:44
door deej
Mr.T schreef:Iedereen doet hier alsof er aan een dslam zoveel te tweaken valt. Veel hoef je daar echt niet in te stellen hoor.
Ook wat betreft de software moet je niet rekenen op grote veranderingen. Na al die jaren ervaring is Alcatel best wel capabel om een degelijk product af te leveren.
Het probleem ligt hem vooral bij de Thompson modems.
Geplaatst: 01 feb 2008, 22:07
door tequila
Maar fieldoxide heeft er ook zoveel last van met een D-Link als ik het goed begrijp? Ik ben momenteel niet thuis maar sinds gisteren tot vandaag in de namiddag was het zo goed als 2 keer per half uur van dat. Soms om de 5 minuten, soms iets langer.
Op een lager profiel heeft trouwens geen nut. Ik sta op een iets lager profiel als gisteren en ik heb den indruk dat het nog erger is geworden. Toen belgacom de aansluiting in de kelder is komen testen synten ze op 21xxx ik sync 3 verdiepen hoger op 20xxx. Nu na de omschakeling naar annex m op 19xxx. Dus de binnenbekabeling is geen probleem denk ik (is ook nog maar enkele jaren oud).
Als het niet de DSLAM is wat dan? Om eerlijk te zijn was ik al niet erg onder de indruk van de snelheid op een kleine 800m van de centrale, en nu is het bovendien nog eens een verbinding die zo onstabiel is als wat.
Toch zeker nog geen last van capaciteitsproblemen zeker?
Geplaatst: 01 feb 2008, 23:36
door fieldoxide
tequila schreef:Maar fieldoxide heeft er ook zoveel last van met een D-Link als ik het goed begrijp? Ik ben momenteel niet thuis maar sinds gisteren tot vandaag in de namiddag was het zo goed als 2 keer per half uur van dat. Soms om de 5 minuten, soms iets langer.
Op een lager profiel heeft trouwens geen nut. Ik sta op een iets lager profiel als gisteren en ik heb den indruk dat het nog erger is geworden. Toen belgacom de aansluiting in de kelder is komen testen synten ze op 21xxx ik sync 3 verdiepen hoger op 20xxx. Nu na de omschakeling naar annex m op 19xxx. Dus de binnenbekabeling is geen probleem denk ik (is ook nog maar enkele jaren oud).
Als het niet de DSLAM is wat dan? Om eerlijk te zijn was ik al niet erg onder de indruk van de snelheid op een kleine 800m van de centrale, en nu is het bovendien nog eens een verbinding die zo onstabiel is als wat.
Toch zeker nog geen last van capaciteitsproblemen zeker?
Ik had vanmorgen nog een perfecte verbinding, in de namiddag wou mijn vrouw wat surfen en er was gewoon geen signaal meer,heb toen contact opgenomen met dommel, ze hebben toen een lijntest gedaan en daarna vertelden ze me dat ze een of andere aanpassing op mijn lijn hadden gedaan,toen ik vroeg wat zei de persoon van dommel 'iets met ruisonderdrukking' , volgens mij hebben ze mijn profiel iets lager geplaatst,alhoewel daarstraks synchroniseerde ik op ongeveer een 9980Kbps ,ga de volgende dagen mijn noise margins eens goed in het oog houden,iemand van de familie komt volgende week ook mijn bekabeling nakijke(niemand die netwerken installeert), en misschien de nodige aanpassingen doen indien het echt nodig zou blijken.
Er zijn blijkbaar toch nog mensen die problemen hebben met noise margins en (of) synchronisatiesnelheden.
Heb daarstraks wel mijn modem eens op en afgezet aangezien hij geen verbinding meer wou maken,na een tijdje ging het lichtje van de connectie terug branden,maar ik denk wel niet dat het de bedoeling is dat je om de 5 minuten die modem gaat resetten,daarstraks heb ik dan nog even gesurft en wat gebruik gemaakt van de nieuwsgroepen (rond een uur of 1900 uur ) en toen leek alles weer stabiel,het is dus echt met momenten dat het probleem optreedt.
Geplaatst: 03 feb 2008, 13:57
door fieldoxide
Vandaag al veel disconnects op mijn lijn, om het uur toch wel een 5 tal keer ,snr waarden gaan continue up en down, de ene keer 8.3 db de andere keer zakken ze zelf tot onder de min,zou dit kunnen dat het redelijk druk is op de dslams van dommel ?
Gisterenavond eigenlijk weinig tot geen problemen gehad .
Zijn er nog mensen met problemen vandaag ?
Geplaatst: 03 feb 2008, 14:41
door ubremoved_983
Hier geen problemen. Vanacht 1 disconnect gehad. Voor de rest door de dag geen disconnects.
Haal hier snelheden tot 1.6 Mb/s download en rond de 190 Kb/s upload. Zeer tevreden, maar ze mochten hun modems toch wel van de juiste firmware voorzien