Pagina 10 van 25
Geplaatst: 19 dec 2007, 18:13
door ubremoved_983
Coop schreef:
Ik dacht dat jullie samenwoonden pc langs elkaar hadden staan, met elkaar msn'en en op dit forum zaten ?
En snachts maakten jullie ook een connectie, maar dan met elkaar.
Zijn jullie dan uiteen nu ? komt het nog ooit goed ?
Twas te denken dat den andere troll der ook bij zou komen ... grow up fsckin pubers.
OT: ik ga morgen nog eens bellen ivm opleverdatum
Geplaatst: 19 dec 2007, 18:22
door Freakazoid
Idd, negeer hun maar, dommel is heilig. We mogen blij zijn met wat we hebben. (ook al is dat nix)
OT: Ik heb vandaag (voor de eerste keer) gebeld naar de helpdesk. Maar kreeg zelfde als jou te horen. Normaal orders verzenden deze week, en dan zouden de eerste volgende week worden verbonden.
Het lijkt mij niet dat die aankomende feestdagen de dingen sneller gaan laten lopen.
Geplaatst: 19 dec 2007, 18:25
door m0djo
ditCh schreef:OT: ik ga morgen nog eens bellen ivm opleverdatum
Hou ons op de hoogte ...
Die reacties zijn inderdaad puberaal. Geen idee wat eraan vooraf gegaan is, maar dan nog.
Freakazoid schreef:Normaal orders verzenden deze week, en dan zouden de eerste volgende week worden verbonden.
Met orders bedoel je dan de modems? Wel raar dat zij die zelf verzenden. Meestal (of toch bij andere IPS's) is dat meestal een bedrijf dat die verdeling voor zijn rekening neem; bv. BNS
http://www.bns.nl/
Ik hoop in ieder geval dat ze zelf weten wat en hoe juist, want de laatste tijd is er wel wat tegenstrijdige info te horen vanuit de helpdesk.
Geplaatst: 19 dec 2007, 18:50
door Goendi
Het is al meermaals bewezen dat hij je BESTE vriend is. Laughing
Het is niet omdat ditCh & ik dezelfde mening hebben aangaande U ketter, dat wij daarom vrienden zijn. Al eens bedacht dat de oorzaak van onze gelijkgestemde snaren voornamelijk bij u gedrag te zoeken is? Knokploegen dreigen te sturen is zelden iets dat vrienden maakt hoor. Maar, die logica zal U ontglipt zijn?
*sigh* Een echte toegevoegde waarde ben jij ook niet voor het forum he ...
En zie... We zijn weer akkoord Ketter. Straf toch hé? Rara... Hoe zou dat komen? :)
Ik zit niet thuis ... maar het minste wat men kan doen is mij toch op de hoogte houden niet ? Eerst komen ze af van we kunnen pas opleveren vanaf 15/12 ... en nu zijn ze nog steeds niet bezig met opleveren ...
Is er iemand die je op de hoogte houdt uit zichzelf van een aansluiting? :) Ik ken geen enkel ISP waar je er niet zelf achter moet zitten... Het is een misvatting dat Dommel ook dat plots moet veranderen. Ik vind persoonlijk dat doordat Dommel een beter abbo heeft, het al veel meer doet als anderen. Maar blijkbaar zijn er velen die net daardoor plots op alle vlakken een pak veeleisender worden... UPC heeft je jaren verwend, ik vrees dat die standaarden op korte termijn niet terugkomen (hoe spijtig ook). Aanpassen ditCh ;)
Geplaatst: 19 dec 2007, 19:40
door elldiablo
wane topic
Pm elkaar als je elkaar iets wil duidelijk maken ...
Iedereen weet al ondertussen dat ze later zijn dan normaal , so be it .
Door zo te doen gaat het echt niet sneller gaan .
Het gaat nog altijd over een abo hier , en niet over wie wat heeft gezegt of doet of is ..daar bestaan andere topix voor .
Geplaatst: 19 dec 2007, 20:23
door Zambo
Koester de aangeboden luxe die aangeboden wordt door Dommel. Je krijgt stukken meer dan bij de standaard abonnementen bij de grote twee. Dommel werkt aan een vernieuwend internet in ons landje. geef hen aub de tijd om alles rond te krijgen. Ze maken ten minste geen "druk op de knop" misplaatse grappen. Maar communiceren via hun crm (klopt dit?). Wees daar blij om.
Jullie product zal er wel komen, maar het is een kleine isp en de feestdagen komen eraan.
Geplaatst: 19 dec 2007, 20:29
door fieldoxide
ditCh schreef:Coop schreef:
Ik dacht dat jullie samenwoonden pc langs elkaar hadden staan, met elkaar msn'en en op dit forum zaten ?
En snachts maakten jullie ook een connectie, maar dan met elkaar.
Zijn jullie dan uiteen nu ? komt het nog ooit goed ?
Twas te denken dat den andere troll der ook bij zou komen ... grow up fsckin pubers.
OT: ik ga morgen nog eens bellen ivm opleverdatum
Laat het ons zeker weten want mijn huidig abonnement loopt af op 2 januari 2008 .
Geplaatst: 19 dec 2007, 20:44
door ubremoved_539
Zambo schreef:Koester de aangeboden luxe die aangeboden wordt door Dommel. Je krijgt stukken meer dan bij de standaard abonnementen bij de grote twee. Dommel werkt aan een vernieuwend internet in ons landje. geef hen aub de tijd om alles rond te krijgen.
Dat de communicatie gebrekkig loopt is inderdaad spijtig, zeker aangezien zoiets heel eenvoudig kan opgelost worden met een eenvoudig mailtje of post op hun website.
Nu ja... ik zou nog liever in jullie plaats enkele dagen/weken wachten dan dat ik van Telenet moet horen dat ik "binnenkort" sneller surf... ja ja, binnenkort blijkt binnen 8 maanden te zijn !
Geplaatst: 19 dec 2007, 21:03
door elldiablo
Zambo schreef:Koester de aangeboden luxe die aangeboden wordt door Dommel. Je krijgt stukken meer dan bij de standaard abonnementen bij de grote twee. Dommel werkt aan een vernieuwend internet in ons landje. geef hen aub de tijd om alles rond te krijgen. Ze maken ten minste geen "druk op de knop" misplaatse grappen. Maar communiceren via hun crm (klopt dit?). Wees daar blij om.
Jullie product zal er wel komen, maar het is een kleine isp en de feestdagen komen eraan.
vwala
Geplaatst: 19 dec 2007, 21:23
door TylerDurden
Zerror schreef:Even iets anders.
Dezelfde modem als Dommel aanbiedt, zou goedkoper (ik dacht 45 euro) te vinden zijn in Belgacom winkels.
Zou nog wel nieuwe/andere firmware dan opmoeten voor +m, maar die zou op Alcatel site terug te vinden zijn.
als je een beetje rondsurft vind je die zelfs op het net vanaf 32 EUR.
annex M upgrade moet je dan inderdaad zelf doen, maar dat is een piece of cake.
Geplaatst: 19 dec 2007, 21:37
door TylerDurden
triest dat iedereen die ook maar de minste kritiek uit op dommel dadelijk wordt verketterd.
Dommel communiceert sowieso slecht, maar in deze kwestie drijven ze het wel erg ver: vanaf 15/11 orders en betalingen accepteren, maar de nieuwe klanten niet verwittigen dat ze pas vanaf 15/12 beginnen uitrollen. Dit nieuwsje moeten deze mensen dan maar toevallig vernemen uit posts op fora zoals dit?? En dan als deze verwachting geschapen is, doodleuk zonder enige verdere communicatie niet beginnen uitrollen op deze beloofde datum!
Ik ben zelf ook dommel klant en ben zeer tevreden over hun aanbod en de kwaliteit ervan, maar op gebied van communicatie is dommel niet gewoon een beetje minder, maar doodeenvoudig ondermaats.
Dat zal dan wel aan de werkdruk en onderbestaffing liggen, en misschien maar gelukkig dat ze dan beginnen besparen op communicatie en niet op kwaliteit, maar na ontvangst van betaling van een bestelling gedurende 5 weken geen nieuws leveren is gewoon onaanvaardbaar.
Eigenaardig genoeg heeft men wel de tijd genomen om bestaande klanten die cityconnect bestelden er via mail op te wijzen dat dit niet mogelijk is en de bestellingen te annuleren
Geplaatst: 19 dec 2007, 22:21
door m0djo
elldiablo schreef:Maar communiceren via hun crm (klopt dit?).
Nee, er is geen communicatie. Op tickets wordt niet geantwoord. Aan telefoon is het allemaal nogal vaag.
elldiablo schreef:Jullie product zal er wel komen, maar het is een kleine isp en de feestdagen komen eraan.
Vindt ge dat zelf niet een beetje belachelijk? Omdat de feestdagen eraan komen, hebben ze het te druk om zich met hun zaak bezig te houden ofzo? Ik ben wel een betalende klant, die een service verwacht, binnen een redelijke termijn. We zijn al meer dan een maand ver.
Overigens hebben ze dit speciaal in Leuven opgezet voor de Chello klanten onderdak te bieden. Als het nog langer door gaat, zit ik vast aan telenet.
En zo ben ik zeker niet de enige!
Geplaatst: 19 dec 2007, 22:43
door ljd
Het geld dat je betaald hebt gaat maar in vanaf de dag dat je internet actief is.
Ikzelf als dommelaar moet zeggen dat communicatie niet het sterkste punt is van dommel. Dit is echt wel een groot minpunt , maar daarvoor zou ik mijn dommel zeker en vast niet opzeggen, zeker niet als je vergelijkt met Telenet enzo
Geplaatst: 19 dec 2007, 22:55
door broli
Zullen de early adopters het nog een dag kunnen volhouden of gaan ze door de lint...morgen zien we het besluit van "Hoe durft dommel me te laten wachten!"
Geplaatst: 19 dec 2007, 23:13
door m0djo
ljd schreef:Het geld dat je betaald hebt gaat maar in vanaf de dag dat je internet actief is.
Ikzelf als dommelaar moet zeggen dat communicatie niet het sterkste punt is van dommel. Dit is echt wel een groot minpunt , maar daarvoor zou ik mijn dommel zeker en vast niet opzeggen, zeker niet als je vergelijkt met Telenet enzo
Dat weet ik wel, en ik heb ook nooit gezegd dat ik mijn aansluiting-in spé zou opzeggen.
broli schreef:Zullen de early adopters het nog een dag kunnen volhouden of gaan ze door de lint...morgen zien we het besluit van "Hoe durft dommel me te laten wachten!"
Gij zijt ook de plezantste thuis hè. Zal hij een reply sturen of zal hij toch eerst nadenken, we zien het morgen in een nieuwe post van broli.
Geplaatst: 20 dec 2007, 00:10
door gr4vity
Mensen, Dommel begint een volledig eigen netwerk he
Ik weet niet of iemand dit realiseert, maar dat heeft wel meer aarde in de grond (of hoe het spreekwoord weer is
) dan je zou denken hoor.
Ik ben zeker dat Bart, Sandra en de rest van het dommel team absoluut hun best doen om een goed en compleet product te kunnen leveren naar hun klanten toe. En sorry maar dit kost idd tijd.
Mijn vraag aan jullie, willen jullie morgen aangesloten worden en problemen ervaren of willen jullie liever een weekje langer wachten en
optimaal kunnen genieten van de luxe waarvoor je natuurlijk ook betaald?
Geplaatst: 20 dec 2007, 00:24
door fieldoxide
broli schreef:Zullen de early adopters het nog een dag kunnen volhouden of gaan ze door de lint...morgen zien we het besluit van "Hoe durft dommel me te laten wachten!"
geweldig,grapjas,we houden nog vol,alweer een dagje dichterbij tot de verlossende activatie.
Geplaatst: 20 dec 2007, 02:51
door elldiablo
Vindt ge dat zelf niet een beetje belachelijk? Omdat de feestdagen eraan komen, hebben ze het te druk om zich met hun zaak bezig te houden ofzo? Ik ben wel een betalende klant, die een service verwacht, binnen een redelijke termijn. We zijn al meer dan een maand ver.
Overigens hebben ze dit speciaal in Leuven opgezet voor de Chello klanten onderdak te bieden. Als het nog langer door gaat, zit ik vast aan telenet.
En zo ben ik zeker niet de enige!
het ging me meer over
"Koester de aangeboden luxe die aangeboden wordt door Dommel. Je krijgt stukken meer dan bij de standaard abonnementen bij de grote twee. Dommel werkt aan een vernieuwend internet in ons landje. geef hen aub de tijd om alles rond te krijgen. Ze maken ten minste geen "druk op de knop"
btw ik had het niet geschreven :d
Geplaatst: 20 dec 2007, 03:41
door Goendi
In reactie op wat ik zei:
Het is niet omdat ditCh & ik dezelfde mening hebben aangaande U ketter, dat wij daarom vrienden zijn. Al eens bedacht dat de oorzaak van onze gelijkgestemde snaren voornamelijk bij u gedrag te zoeken is? Knokploegen dreigen te sturen is zelden iets dat vrienden maakt hoor. Maar, die logica zal U ontglipt zijn?
Kreeg ik onderstaande privéboodschap van 'Ketter':
Goendi ik vraag het nogmaals , laat me zien waar ik dit ooit hier geschreven hebt. Als je het me NIET kan laten zien doe ik je een proces aan wegens laster.En begin nu je bericht maar aan te passen maar dat zal te laat zijn want de bewijzen zijn er toch al.Je weet ondertussen dat ik NIET moet werken en je mag er gerust van zijn dat ik meer € zal hebben dan jou om tot het einde te gaan. Laughing
Even voor de duidelijkheid Ketter, dit poste jij op zondag 13 mei 2007, om 00.24:
En goendi jij bent niet meer dan een meeloperke van ditCh want ik heb de indruk dat als er ergens iets gezegt word dat je hem ter hulp moet komen omdat hij zich anders alleen moet verdedigen en dat nog niet kan.
En waarom zou Dommel me een andere modem moeten aanraden??Ik heb toch zelf deze modem gekocht.Goendi maar ik verzeker U dat je me ooit nog tegen het lijf gaat lopen en dat je me nooit zal vergeten. Wink
Blij dat ik duidelijkheid kon scheppen. Terzijde, laster is een strafprocedure. Het vereist een vooronderzoek, en wordt geleid door een onderzoeksrechter. Wees er gerust van dat als (en ik zeg als, want het is als burger U goed recht te doen en laten wat je wil binnen de grenzen van de wet, net zoals het mijn grondwettelijk recht is een mening te hebben) die strafklacht geseponeerd wordt, ik u zal laten vervolgen voor roekeloos beding, en een navenante schadevergoeding eisen. Wetende dat U over voldoende liquide middelen beschikt, zal dit geen probleem vormen.
Wat minder interessant is, is dat roekeloos beding strafbaar is, en dat geldt evengoed voor dreigementen en pesterijen. Waar ik mijn mening geef, probeer jij de jouwe af te dwingen op een totaal ongepaste manier. Weet goed dat ik die absoluut niet zal slikken! Het wordt misschien tijd dat U volwassen wordt, en leert accepteren dat niet iedereen U even leuk vind.
Geplaatst: 20 dec 2007, 03:46
door elldiablo
mods its time to close this topic :o)
Geplaatst: 20 dec 2007, 07:56
door dietervanb
Denk dat ze in de lagere school wat meer huiswerk moeten geven.
Dan zal die onzin hier snel gedaan zijn.
Geplaatst: 20 dec 2007, 08:07
door ketter
Goendi schreef:
Even voor de duidelijkheid Ketter, dit poste jij op zondag 13 mei 2007, om 00.24:
Goendi maar ik verzeker U dat je me ooit nog tegen het lijf gaat lopen en dat je me nooit zal vergeten. Wink
Goendi dat is heel wat anders dan een knokploeg sturen zoals U steeds maar weer aanhaald.Maar jij bent niet meer dan aan Anale veeg zonder ruggegraat die hier zowat mensen komt beschuldigen van iets wat helemaal zo niet geschreven geweest is.
Jij bent gewoon een meeloper van verschillende huigelaars die niks beters te doen hebben dan woorden te verdraaien.
Jij bent gewoon een janneke dat ALTIJD gelijk moet hebben en geen tegenstand kan dulden en probeer dat nu eindelijk toch is in te zien.
Geplaatst: 20 dec 2007, 08:10
door ubremoved_983
ketter schreef:
Goendi dat is heel wat anders dan een knokploeg sturen zoals je steeds maar weer aanhaald.Maar jij bent niet meer dan aan Anale veeg zonder ruggegraat die hier zowat mensen komt beschuldigen van iets wat helemaal zo niet geschreven geweest is.
Jij bent gewoon een meeloper van verschillende huigelaars die niks beters te doen hebben dan woorden te verdraaien.
Ronduit kinderachtig ...
Geplaatst: 20 dec 2007, 09:08
door dietervanb
Kindertjes, kom terug in de rij.
Speeltijd is voorbij !
Geplaatst: 20 dec 2007, 10:36
door fieldoxide
dietervanb schreef:Kindertjes, kom terug in de rij.
Speeltijd is voorbij !
Ja mannen,
komaan zeg, het topic is hier toch algemene cityconnect thread,laat ons daar gewoon over 'debatteren'.
In ieder geval vandaag is het donderdag en ben benieuwd of er enig nieuws gaat zijn.
Geplaatst: 20 dec 2007, 12:50
door Marie-Anne
29 november heb ik mij aangemeld en betaald (€ 144,39 incl. speedtouch 516 v6 adsl2+ annex a/m router) voor adsl2+ oftewel Dommel Cityconnect.
Op 4 en 6 december twee (
2) tickets aangemaakt, welke nog steeds openstaan (onbeantwoord gebleven)
Hoe dan ook, ik krijg meer en meer het
gevoel, dat ik er
NIET verstandig aan heb gedaan, om voor Dommel te kiezen (ex. Chello).
Geplaatst: 20 dec 2007, 13:07
door cloink
Zonder Dommel goed te praten (dat kan nl. niet, hun "support" is erg ondermaats): dat is normaal... Op voorhand betalen is hier de gehanteerde norm, klanten verwittigen hoort niet tot hun cultuur. Je zal sooner or later aangesloten worden en de facturatie zal achteraf in orde gebracht worden.
Een lichtpuntje: eens het allemaal draait, draait het ook geweldig en heb je niet echt nood aan de "support", zodat het enige, doch ernstige, gebrek aan Dommel zo goed als weg valt.
Geplaatst: 20 dec 2007, 13:56
door toettoet
ik sluit me eigenlijk volledig aan bij bovenstaande poster.
hun support laat te wensen over maar hun producten voorlopig nog niet
waardoor er nasupport niet vaak nodig is maar wel de support voor als ge nog geen verbinding hebt
Geplaatst: 20 dec 2007, 14:12
door tarzan1990
TylerDurden schreef:triest dat iedereen die ook maar de minste kritiek uit op dommel dadelijk wordt verketterd.
Dommel communiceert sowieso slecht, maar in deze kwestie drijven ze het wel erg ver: vanaf 15/11 orders en betalingen accepteren, maar de nieuwe klanten niet verwittigen dat ze pas vanaf 15/12 beginnen uitrollen. Dit nieuwsje moeten deze mensen dan maar toevallig vernemen uit posts op fora zoals dit?? En dan als deze verwachting geschapen is, doodleuk zonder enige verdere communicatie niet beginnen uitrollen op deze beloofde datum!
Ik ben zelf ook dommel klant en ben zeer tevreden over hun aanbod en de kwaliteit ervan, maar op gebied van communicatie is dommel niet gewoon een beetje minder, maar doodeenvoudig ondermaats.
Dat zal dan wel aan de werkdruk en onderbestaffing liggen, en misschien maar gelukkig dat ze dan beginnen besparen op communicatie en niet op kwaliteit, maar na ontvangst van betaling van een bestelling gedurende 5 weken geen nieuws leveren is gewoon onaanvaardbaar.
Eigenaardig genoeg heeft men wel de tijd genomen om bestaande klanten die cityconnect bestelden er via mail op te wijzen dat dit niet mogelijk is en de bestellingen te annuleren
je haalt me de woorden uit de mond, ik ben tevreden dat ik niet de enigste die erover zo denkt
let maar op of je krijgt hier onder je neus geduwt dat je dommel afbreekt
zie een paar topics eerder van mij
Geplaatst: 20 dec 2007, 14:36
door dietervanb
Als je lid bent van Test-aankoop moet je eens bellen, want ik lees in hun artikel over "kopen op internet" :
Leveringstijd: een product moet binnen
een termijn van 30 dagen geleverd
worden. Gebeurt dat niet, dan
mag de consument de aankoop annuleren
en een terugbetaling eisen van
de reeds betaalde sommen.
Nu weet ik niet dat dit voor een dienst zoals een internetaansluiting ook geldig is.
Maar je moet wel de afweging maken of het de moeite waard is. Wat is het alternatief ?
Zo heb ik destijds ook een TV-toestel in Duitsland gekocht. Was plots niet meer in stock. Ik kon kiezen ofwel terugbetaaald worden (en elders bestellen maar pak duurder) ofwel 2 weekjes geduld oefenen.
Raad eens wat ik gekozen heb.
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:00
door Zambo
tarzan1990 schreef:TylerDurden schreef:triest dat iedereen die ook maar de minste kritiek uit op dommel dadelijk wordt verketterd.
Dommel communiceert sowieso slecht, maar in deze kwestie drijven ze het wel erg ver: vanaf 15/11 orders en betalingen accepteren, maar de nieuwe klanten niet verwittigen dat ze pas vanaf 15/12 beginnen uitrollen. Dit nieuwsje moeten deze mensen dan maar toevallig vernemen uit posts op fora zoals dit?? En dan als deze verwachting geschapen is, doodleuk zonder enige verdere communicatie niet beginnen uitrollen op deze beloofde datum!
Ik ben zelf ook dommel klant en ben zeer tevreden over hun aanbod en de kwaliteit ervan, maar op gebied van communicatie is dommel niet gewoon een beetje minder, maar doodeenvoudig ondermaats.
Dat zal dan wel aan de werkdruk en onderbestaffing liggen, en misschien maar gelukkig dat ze dan beginnen besparen op communicatie en niet op kwaliteit, maar na ontvangst van betaling van een bestelling gedurende 5 weken geen nieuws leveren is gewoon onaanvaardbaar.
Eigenaardig genoeg heeft men wel de tijd genomen om bestaande klanten die cityconnect bestelden er via mail op te wijzen dat dit niet mogelijk is en de bestellingen te annuleren
je haalt me de woorden uit de mond, ik ben tevreden dat ik niet de enigste die erover zo denkt
let maar op of je krijgt hier onder je neus geduwt dat je dommel afbreekt
zie een paar topics eerder van mij
Het idee Dommel is inderdaad goed en zalig binnen het Belgische internet landschap. Blijkbaar heeft Dommel toch zijn huiswerk niet zo goed gemaakt voor de lancering van hun ADSL2+ aanbod.
Ik zit ondertussen ook op ADSL2+ maar van een andere provider en hier zaten 24 dagen tussen aanvraag en activering. Met een correcte communicatie iedere keer. Kwestie dat het ook anders kan.
Dommel je gaat je moeten herpakken zulle.
123 en hop een schop onder je kont en vooruit met de geit.
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:02
door Lord Utopia
Ze weten zelf heus wel dat ze achterlopen, ze zitten duidelijk met te weinig volk. Zal wel opgelost geraken.
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:05
door ubremoved_983
Lord Utopia schreef:Ze weten zelf heus wel dat ze achterlopen, ze zitten duidelijk met te weinig volk. Zal wel opgelost geraken.
Sorry ... maar waarom vind iedereen deze mentaliteit bij Dommel ok ? "zal wel opgelost geraken". Als er iets zolang aansleept bij Telenet / Belgacom schreeuwt iedereen hier moord & brand.
Tot op heden ben ik een zeer ontevreden Dommel klant ...
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:07
door Lord Utopia
Ik heb niet gezegd dat ik die mentaliteit ok vind. Het zal ook opgelost geraken.
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:19
door ubremoved_983
*zucht*
Ik heb net nog maar eens gebeld ... deze keer de optie 3 genomen ( verkoop ). Daar wist men mij te vertellen dat ze nog op een onderdeel wachten ( ?!? ) om met de aansluitingen te beginnen. Men kon mij ook niet zeggen of de aansluitingen dit jaar nog mogelijk waren ( hij spreekt zijn collega van maandag alvast tegen ).
Ik kan er begrip voor op brengen dat een product nog niet klaar is ... maar aub waarom dit dan al verkopen ? Ik heb echt de indruk dat ze gewoon snel publiek wouden gaan om een hoop Chello klanten te strikken ...
PS: hij wou het dan ook nog goedpraten dat de inschrijvingen vanaf 15 november voorinschrijvingen waren ... zo staat het anders niet op de site
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:34
door wimpie3
ALS het product er ooit komt... van een technische "insider" die goed thuis is in het telecom wereldje hoorde ik onlangs dat hun eigen testen met annexM slecht zijn afgelopen. Volgens hem zou alleen 2+ met maximaal 1 Mbit/s mogelijk zijn in Belgie. We zien wel of hij gelijk krijgt, maar een goed gevoel heb ik hier in ieder geval ook niet bij...
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:44
door ubremoved_983
wimpie3 schreef:ALS het product er ooit komt... van een technische "insider" die goed thuis is in het telecom wereldje hoorde ik onlangs dat hun eigen testen met annexM slecht zijn afgelopen. Volgens hem zou alleen 2+ met maximaal 1 Mbit/s mogelijk zijn in Belgie. We zien wel of hij gelijk krijgt, maar een goed gevoel heb ik hier in ieder geval ook niet bij...
*zucht*
Geplaatst: 20 dec 2007, 15:49
door ubremoved_539
wimpie3 schreef:Volgens hem zou alleen 2+ met maximaal 1 Mbit/s mogelijk zijn in Belgie.
Onze koperdraad is anders of wat ?
Is het tijd om wat FUD te zaaien ?
Geplaatst: 20 dec 2007, 16:13
door fieldoxide
ditCh schreef:*zucht*
Ik heb net nog maar eens gebeld ... deze keer de optie 3 genomen ( verkoop ). Daar wist men mij te vertellen dat ze nog op een onderdeel wachten ( ?!? ) om met de aansluitingen te beginnen. Men kon mij ook niet zeggen of de aansluitingen dit jaar nog mogelijk waren ( hij spreekt zijn collega van maandag alvast tegen ).
Ik kan er begrip voor op brengen dat een product nog niet klaar is ... maar aub waarom dit dan al verkopen ? Ik heb echt de indruk dat ze gewoon snel publiek wouden gaan om een hoop Chello klanten te strikken ...
PS: hij wou het dan ook nog goedpraten dat de inschrijvingen vanaf 15 november voorinschrijvingen waren ... zo staat het anders niet op de site
lap,wat voor een slecht nieuws is dit nu weer, laat ons hopen dat dit niet waar is want dan is de maat wel serieus vol bij mij.
Geplaatst: 20 dec 2007, 16:23
door Toxeh
Annex M is wel degelijk opgenomen in het BRUO kader, dus regulatorisch lijkt het mij in orde. Zie attached file.
Het is niet toegelaten om het op te leveren verder dan 3000m.
Er staan nog andere beperkingen, maar momenteel geen tijd om het uit te zoeken.
Allicht zijn er ook technische beperkingen, maar die hangen volledig af van de te gebruiken DSLAMs, filters en modems. Koper blijft koper, dat verandert niets aan de zaak, enkel de kwaliteit van het signaal kan hierdoor variëren.
Verder valt er over Annex M zeer weinig relevante info te vinden. Volgens wikipedia:
The main difference between this specification and ITU G.992.5 (ADSL2+) is that the upstream/downstream frequency split has been shifted from 138kHz up to 276kHz, allowing upstream bandwidth to be increased from 1 Mbit/s to 3.5 Mbit/s, with a corresponding decrease in download bandwidth.
Nog een beetje relevante info over annex M op volgende link voor de geïnteresseerden:
http://www.internode.on.net/adsl2/faq/annex-m.php
Ik verwacht met zo'n technologie alleszins heel veel kinderziektes, en ik hoop van harte dat het gebruik er van geen effect heeft op de sync's van andere ADSL aansluitingen in het Leuvense.
Aan diegenen die hierop overstappen, alvast veel geduld gewenst in het nieuwe jaar. Als de support van Dommel inderdaad te wensen over laat, dan zal je het nodig hebben met deze technologie.