Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Waarom moet je je als agent zo laten bekogelen, vraag ik me af?
Als je op het nieuwsblad ziet dat daar iemand een heb van een aantal meter hoog naar beneden gooit richting een agent.
Dat is voor mij poging tot doodslag en mag ook zo bestraft worden.
Na 2 waarschuwing met scherp schieten met rubberkogels.
Nu spelen agenten levende boksbal.
Als je op het nieuwsblad ziet dat daar iemand een heb van een aantal meter hoog naar beneden gooit richting een agent.
Dat is voor mij poging tot doodslag en mag ook zo bestraft worden.
Na 2 waarschuwing met scherp schieten met rubberkogels.
Nu spelen agenten levende boksbal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als ge sterken drank gaat kopen met een babyface moet ge ook uwe pas tonen, er zijn landen waar dat zelfs altijd moet als ge drank gaat kopen. Dus ik zie hier niet echt het verschil mee. Ge gebruikt een CST code dus hij kent uw (vermoedelijke) naam, enige wat hij moet checken is ben jij wel wie je bent (moet zelfs niet met uwe pas dacht ik). Indien ja, geen extra privacy geschonden dan al het geval was met de CST zelf. Indien nee, tja.timmermc schreef:Toch valt het me zwaar om mijn identiteit via kaart bekend te maken aan een cafébaas of restaurateur die ik van boe of ba helemaal niet ken. Of aan één of andere sloeber die CST pasjes staat te controleren aan een ingangsdeur.
Privacy schendingen in het openbaar kan ik niet tegenhouden, maar ik bezit nog volledige controle over wie exact zaken heeft met mijn identiteit en dat zeker niet gebeuren door een kwibus aan een deur.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Inderdaad, gepast straffen, maar dan moet je ze eerst kunnen pakken natuurlijk. En als dat al lukt dan is dat toch toevallig "een onschuldige betoger" zeker.
Die oudere mevrouw op VRT nieuws vatte het mooi samen:
"Alleman die een vaccin heeft valt als vliegen, ze worden ziek."
journalist: u kent dus zelf mensen die ziek geworden zijn ?
"Neen, maar ze waren wel allemaal gevaccineerd."
Zonde van de zendtijd.
Van mij mogen ze allemaal tegen het vaccin zijn, ze hoeven zelfs niet gevaccineerd te worden, maar dan:
1. blijven ze in hun kot
2. tekenen ze aan contract waarin ze hun plaats op IC afstaan aan iemand die wel wil geholpen worden EN waarin ze akkoord gaan om hun zorgen tgv covid zelf te bekostigen.
En dan praten we verder over hun vrijheid.
J.
Die oudere mevrouw op VRT nieuws vatte het mooi samen:
"Alleman die een vaccin heeft valt als vliegen, ze worden ziek."
journalist: u kent dus zelf mensen die ziek geworden zijn ?
"Neen, maar ze waren wel allemaal gevaccineerd."
Zonde van de zendtijd.
Van mij mogen ze allemaal tegen het vaccin zijn, ze hoeven zelfs niet gevaccineerd te worden, maar dan:
1. blijven ze in hun kot
2. tekenen ze aan contract waarin ze hun plaats op IC afstaan aan iemand die wel wil geholpen worden EN waarin ze akkoord gaan om hun zorgen tgv covid zelf te bekostigen.
En dan praten we verder over hun vrijheid.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Jammer dat ook hier weer zwaar gepolariseerd wordt: óf je bent pro-vaccinatie, óf je bent anti-vaxer. Als je bedenkingen uit bij een vaccin (al dan niet tegen COVID19) wordt je meteen in het anti-vax-hokje geduwd. Enige zin/ruimte voor nuancering en/of kritische vragen is er blijkbaar niet (meer).
Computer(k)nul
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Maar is dat zo?Sinna schreef:Enige zin/ruimte voor nuancering en/of kritische vragen is er blijkbaar niet (meer).
In de media verschijnen sinds 1/1/2020 paniekerige én rustige berichten over het virus, de besmetting, de ziekte, ...
Zowel voor- als tegenstanders komen aan bod, voor zowat alles wat al dan niet beslist wordt.
Maar als je verzinsels wil verpatsen, dan is het niet onlogisch dat je niet serieus genomen wordt.
Ja, er moet meer ingezet worden op preventie (vermijden diabetes, meer beweging, ...), maar dat gaat ons nu niet helpen om een golf te onderdrukken.
Blijf kritisch, maar hoedt u voor verzinsels.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Dus misschien moeten ze dan maar de CST linken aan het bevolkingsregister? Dan krijgt de scannende partij naast het CST geldig/niet geldig onmiddelijk de foto in het groot op hun scan-apparaat? Maar dan zal het kot ook wel weer te klein zijn zeker :-ptimmermc schreef: Privacy schendingen in het openbaar kan ik niet tegenhouden, maar ik bezit nog volledige controle over wie exact zaken heeft met mijn identiteit en dat zeker niet gebeuren door een kwibus aan een deur.
Dan maar geen bezoekje, jammer voor hen en ik laat me intussen in mijn burgervrijheid wel verder straffen door dat CST.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Dizzy schreef: Wat me ook opvalt is het gebrek aan alternatieven. Je kan tegen iets zijn maar dan moet je ook met iets anders en liefst beters afkomen.
Klopt volledig. Wat dat betreft kunnen ze evengoed gaan betogen tegen slecht weer, tegen het gebruik van een paraplu en Frank Deboosere (de viroloog van dienst) bedreigen.
Mensen zijn vrij radeloos geworden en neem dat maar letterlijk: voor geen rede vatbaar.
-
- Elite Poster
Ja, en dan speel je de zaken nog wat tegen elkaar uit ook... Ze moeten nu eenmaal in orde zijn. Als ze bij een controle dat blijken niet te zijn, mogen ze nog zware boetes ophoesten ook. Maar hey, dan hebben jullie tenminste jullie pas niet moeten tonen9livesuni schreef:De meeste zaken maken niet echt een probleem van die CST, mag je in die ene zaak niet binnen spendeer dan je centen bij de buurman waar je wel binnen mag.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Het is dan ook moeilijk te nuanceren, of je prikt in je arm, of niet, je kan niet een beetje prikken, sorry.Sinna schreef:Jammer dat ook hier weer zwaar gepolariseerd wordt: óf je bent pro-vaccinatie, óf je bent anti-vaxer. Als je bedenkingen uit bij een vaccin (al dan niet tegen COVID19) wordt je meteen in het anti-vax-hokje geduwd. Enige zin/ruimte voor nuancering en/of kritische vragen is er blijkbaar niet (meer).
Kritische vragen, tuurlijk, laat ze maar komen, maar als ik dan zeg dat wie niet geprikt is, genuanceerd of niet, maar niet geprikt, beperkt wordt in z'n bewegingen en ook moet opdraaien voor gevolgen, dan mag dat ook weer niet.
Als je je niet laat vaccineren en je wordt ziek, wil je dan op kosten van de gemeenschap geholpen worden ? of leggen we dat plafond dan op de prijs van het vaccin ? Als je niet gevaccineerd bent, en je wordt ziek, laat je dan je plaats op IC aan iemand die een ongeval had waar hij/zij niet aan kon doen ?
Als je wacht op een operatie, vergaat van de pijn, maar je operatie gaat niet door omdat er, in geval van nood, geen plaats op IC kan voorzien worden omdat er teveel covid patienten liggen, ga je dan nog twijfelen om een vaccin te nemen ?
Laten we nuanceren en kritisch zijn.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Klanten die blijven strontvervelende k*t .PDF bestanden doorsturen in plaats van een deftig bestand zoals een dwg en dan verwachten dat ik daar deftig mee verder kan.
We zitten niet in de kleuterklas, werk eens als de grote mensen met serieuze bestanden.
We zitten niet in de kleuterklas, werk eens als de grote mensen met serieuze bestanden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Of leveranciers die (uiteindelijk) een 3D step-file doorsturen dat totaal de mist ingaat bij inroepen in parametrisch tekensoftwarecadsite schreef:Klanten die blijven strontvervelende k*t .PDF bestanden doorsturen in plaats van een deftig bestand zoals een dwg en dan verwachten dat ik daar deftig mee verder kan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Klopt niet want je kan best tegen vaccinatie zijn zonder achter de gekste theorieën en groepen te lopen. Ik heb ook niets tegen mensen die geen vaccin willen MAAR dan wel met de gevolgen voor hen. Je kan hier vrij kiezen maar kiezen is verliezen. Nu hebben we te maken met mensen die kiezen maar niet de gevolgen van hun keuzes willen dragen, die schuiven ze af op anderen, die dat nog altijd aanvaarden ook! Als zo'n mensen komen jammeren dat er geen vrijheid is en dat het allemaal nazi's zijn dan begint mijn geduld op te geraken.Sinna schreef:Jammer dat ook hier weer zwaar gepolariseerd wordt: óf je bent pro-vaccinatie, óf je bent anti-vaxer. Als je bedenkingen uit bij een vaccin (al dan niet tegen COVID19) wordt je meteen in het anti-vax-hokje geduwd. Enige zin/ruimte voor nuancering en/of kritische vragen is er blijkbaar niet (meer).
Vrijheid is niet absoluut en stopt waar deze van anderen begint. Wil je dat niet, OK, ga zelf uw eigen commune stichten met gelijkgezinden. Niemand heeft een recht gekregen om de gezondheid van anderen te schaden en het stopt niet bij gezondheid.
Neen, soms moet je de dingen gewoon benoemen, asociaal egoïstisch gedrag moet niet gepromoot worden en kan volledig terecht kritiek krijgen van mensen die WEL moeite willen doen voor anderen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Dizzy schrijft ...Vrijheid is niet absoluut en stopt waar deze van anderen begint...
Dat werkt uiteraard in beide richtingen, waardeloze stelling dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- heist_175
- Elite Poster
Niet zo waardeloos.wied schreef:Dizzy schrijft ...Vrijheid is niet absoluut en stopt waar deze van anderen begint...
Als je de balorige belhamel wil uithangen en geen 5G-coronaspuit wil, neem je niet veel later wel de IC-plaats in van een ontploffing in Turnhout, of ontneem je kankerpatiënten een normale behandeling.
Als je geen CST wil, drink dan een pintje thuis. Ik kan thuis geen MRI-scanner plaatsen hé .
-
- Elite Poster
Neen, dat werkt enkel in beide richtingen als de gevolgen ook in beide richtingen werken MAAR daar knelt het schoentje precies. Men wil de vrijheid maar niet de gevolgen van de eigen keuzes. Zo werkt het niet en zal het ook nooit werken. Zo'n houding is inderdaad waardeloos.wied schreef:Dizzy schrijft ...Vrijheid is niet absoluut en stopt waar deze van anderen begint...
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Yep, of zo'n 3D step file die zo ver door geëxplodeerd is, dat er enkel een nietszeggende verzameling van lijnen overblijft. Handig, héél handig...Med schreef:Of leveranciers die (uiteindelijk) een 3D step-file doorsturen dat totaal de mist ingaat bij inroepen in parametrisch tekensoftware
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Snel nog even mijn frustratie posten over de hopeloze helpdesks in Vlaanderen.
Eerst was er Scarlet(schoonouders), totaal contact gehad met 8 mensen waarvan 2 die bekwaam waren om de zaak op te lossen.
Toen was er Telenet(ouders) totaal contact gehad met 3 mensen waarvan 1 bekwaam was.
En nu is er Luminus(hier thuis), totaal contact gehad met 3 medewerkers waarvan er 1 bekwaam was. Die tweede maakte me zelfs wijs dat hij een zogezegd fout factuur geannuleerd had tot ik dan vandaag een aanmaning kreeg om te betalen.
Eerst was er Scarlet(schoonouders), totaal contact gehad met 8 mensen waarvan 2 die bekwaam waren om de zaak op te lossen.
Toen was er Telenet(ouders) totaal contact gehad met 3 mensen waarvan 1 bekwaam was.
En nu is er Luminus(hier thuis), totaal contact gehad met 3 medewerkers waarvan er 1 bekwaam was. Die tweede maakte me zelfs wijs dat hij een zogezegd fout factuur geannuleerd had tot ik dan vandaag een aanmaning kreeg om te betalen.
-
- Elite Poster
frustratie/irritatie ?
De bijbelse bekeerders hebben met corona nu ook hun deur-aan-deur bekeringen verplaatst naar thuiswerk. Ik krijg nu regelmatig telefoons van dames die mij in deze harde tijden willen troosten met wijsheid uit de bijbel (sic).
Bijzonder vervelend.
De bijbelse bekeerders hebben met corona nu ook hun deur-aan-deur bekeringen verplaatst naar thuiswerk. Ik krijg nu regelmatig telefoons van dames die mij in deze harde tijden willen troosten met wijsheid uit de bijbel (sic).
Bijzonder vervelend.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Valt dat dan onder prostitutie? [emoji848]
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Laat me raden: Jehova's Getuigen?R2D2 schreef:frustratie/irritatie ?
Bijzonder vervelend.
-
- Elite Poster
Ik heb ze de tijd niet gegund om dat te vertellen.
Maar ik hoop dat mijn reactie shockerend genoeg was zodat ze niet meer terugbellen.
En als ze het toch nog doen maak ik ze wijs dat ik de duivel ben en dat ik hun telefoon gehacked heb waardoor iedereen die ze bellen bezeten zal worden door de duivel.
Maar ik hoop dat mijn reactie shockerend genoeg was zodat ze niet meer terugbellen.
En als ze het toch nog doen maak ik ze wijs dat ik de duivel ben en dat ik hun telefoon gehacked heb waardoor iedereen die ze bellen bezeten zal worden door de duivel.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Bij mij waren het alvast jehova's.
Die begon tegen mij te spreken alsof we jaren goed bevriend waren.
Ikke maar vragen van welke firma hij was en wat hij me wilde verkopen. Maar neen, cadsite, ik wil jou niets verkopen. Ik wil horen hoe je deze moeilijke tijd door geraakt. Ik kan je helpen om ..
OK, laat maar.
Die begon tegen mij te spreken alsof we jaren goed bevriend waren.
Ikke maar vragen van welke firma hij was en wat hij me wilde verkopen. Maar neen, cadsite, ik wil jou niets verkopen. Ik wil horen hoe je deze moeilijke tijd door geraakt. Ik kan je helpen om ..
OK, laat maar.
-
- Elite Poster
Ik kreeg een mail van de belastingen: nieuwe aanslag in u e-box.sky schreef:Myebox met een wachtrij.
Wil je myebox bekijken krijg je de melding er 3421 wachtende voor u.
Ik open mijn e-box : inloggen via its-me natuurlijk en in de e-box zit niet de aanslag maar opnieuw een document met de melding dat de aanslag te vinden is op my-minfin...
Inloggen op minfin (uiteraard weer met its-me) en ook daar weer geen aanslag maar een link naar de download....
Wie bedenkt dit?
Antwoord: Frank Robben
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ge ... 27731.html?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ja dat heb ik ook heel vaak echt heel vervelend. Ik kreijg trouwens elke keer van 3 adressen een email als er iets in mijn ebox zit.
Namelijk:
Doccle
Ebox zelf
Vlaamse overheid
Is dat echt zo moeilijk om eigenlijk 1 groot platform te krijgen?
Namelijk:
Doccle
Ebox zelf
Vlaamse overheid
Is dat echt zo moeilijk om eigenlijk 1 groot platform te krijgen?
-
- Elite Poster
Eén van de zovele problemen die we krijgen door de geweldige opdeling in België. ipv 1 deftig systeem te bouwen gaan wij 3 systemen bouwen die naast elkaar werken en 3 keer zoveel kosten en maar half zo goed werken.
-
- Elite Poster
Ik weet eigenlijk niet of ik dit bij amusement of frustratie moet plaatsen. Maar wat voor kleuters zijn de machtigste mannen ter wereld toch. Vandaag Johnson bezig gezien in het UK parlement. Wat een zielige vertoning is me dat eigenlijk. En dat vertegenwoordigt een wereldmacht... Hierna gaat hij Rusland eens de les spellen
- heist_175
- Elite Poster
Dan ben je toch wel een jaar of 50 te laat, niet?woutervh schreef: (...) UK (...) een wereldmacht...
Als het niet nog langer geleden is dat de UK op het wereldtoneel iets betekende.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Eerder het europese vriendje van de US.
J.
J.