Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:Het was wel een bestelling bij amazon.nl .

Maakt niet uit. Amazon.de/nl/fr/it/es zijn allemaal fronten van hetzelfde Amazon EU.
Tomby schreef:en/of extra drukte door Black Friday, Sint en Kerst, dat nu Colis Privé ingeschakeld wordt.

Dat speelt ook mee.
Tomby schreef:Ik zie van hier al dat dat nog dagen gaat duren eer ik mijn pakket heb.
Maar nee. Je hebt toch bij Amazon besteld, en niet bij een typisch klantonvriendelijk Frans of Belgisch bedrijf? Bestel gewoon opnieuw. Wanneer de eerste toekomt (als hij ooit toekomt) gratis terugsturen obv "te laat".

Als je ermee inzit dat het opnieuw Colis Prive wordt, bestel op .fr en kies aflevering in DPD punt. Er is ook een manier om UPS te forceren, maar dat is complexer en houdt in dat je een DG-item (dangerous goods) moet meebestellen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

CCatalyst schreef:Maar nee. Je hebt toch bij Amazon besteld, en niet bij een typisch klantonvriendelijk Frans of Belgisch bedrijf? Bestel gewoon opnieuw. Wanneer de eerste toekomt (als hij ooit toekomt) gratis terugsturen obv "te laat".
Klopt, dat was ik ook aan het overwegen eigenlijk, maar ging er al van uit dat het dan weer op dezelfde manier verzonden ging worden.
decat schreef:Prijsverschil tussen Amazon en Allekabels ook groot?
Toch wel, gisteren nog eens wat alternatieven bekeken (onlinekabels.nl, allekabels.nl, etc..) maar was toch duurder en/of niet voorradig. Dus uiteindelijk nergens opnieuw besteld omdat ik ook wou zien of ik de Amazon bestelling vooralsnog vandaag misschien kon krijgen. Blijft een beetje een gok. Anderzijds is het niet super-super-dringend, maar ja als je een nieuwe TV hebt, wil je wel direct al alles eens uitproberen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

ohh dit wordt een ramp griepprik en boosterprik in dezelfde week. Hopelijk kan ik de booster nog uitstellen want de griepprik verloopt via het werk :lol:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:Ondertussen belde Colis Privé mij terug. Nu zou de reden zijn dat de chauffeur teveel werk had en niet alles kunnen leveren heeft. Vraag me dan af waarom er dan als status update staat dat er een probleem was om te leveren en ik hen moest contacteren. Zou nu vandaag of ten laatste morgen geleverd worden, ben benieuwd.
Helemaal niet verwacht, maar het is toch vanavond nog geleverd geworden. Dus het is toch eerder hun IT processen die totaal vierkant draaien, want als er gewoon gemeld geweest was dat het gisteren nog niet geleverd kon worden, was er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

boonpwnz schreef:ohh dit wordt een ramp griepprik en boosterprik in dezelfde week. Hopelijk kan ik de booster nog uitstellen want de griepprik verloopt via het werk :lol:
Mag zelfs samen gegeven worden... In dat geval wel elk in andere arm
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

jutuiz schreef:Meer oprechte verbazing dan frustratie.

Ongeveer 10 jaar geleden verlieten wij TN, eerst naar Scarlet, dan EDPnet.
Na al die jaren ben ik met m'n intussen bejaarde papa nog eens langs gegaan in de lokale electrozaak, annex Telenet center.
Een beetje tegen m'n goesting voor vragen over "TV met een kaartje". Een doordeweekse dinsdagmorgen, "het zal wel kalm zijn zeker?".

Alsof ik terug gekatapulteerd werd naar 2011 of zo. Diezelfde wachtrij van 6 brave mensen. Diezelfde twee stressbestendige medewerkers die intussen grijs en gerimpeld staan te multitasken. Linkeroor luisterend naar het geklaag van de klant. Rechteroor luisterend door de telefoon naar de wachttoon van Telenet waar ze nog de vraag van de vorige klant aan het indienen zijn. De vragen van de mensen nog steeds in het genre:
"Ik heb al 4 keer gebeld naar Telenet en het is nog niet opgelost".
"M'n mail komt niet meer toe op m'n gsm, kan je dat eens oplossen".
"M'n bakske werkt niet meer".

Enfin. Ik stond er ook tussen. Met open mond.

Respect voor die medewerkers.
De tijd is toch blijven stil staan.
Misschien is dat ook een geruststelling,
Vorige week vrijdag zou "de Telenetman" langskomen voor de aansluiting in het nieuwbouwappartement van m'n ouders. Tussen 12u en 18u. Heel duidelijk erbij laten zetten dat het over een aansluiting van een appartement ging, en dat er een nog versterker moest gehangen worden ter plaatse, naast de zekeringskast. "Jaja, dat komt zeker in orde, aanstaande zaterdag". Verbaasd over de snelle reactie, hebben wij even verlof genomen. En rond 16u van die bewuste vrijdag hadden we uiteraard nog niemand gezien. Dan maar naar het Telenet Center gebeld omdat we al nattigheid voelen, na 16u én een vrijdag...

"Ah maar onze mensen zijn al langsgekomen om 12u41 en de zaak staat hier als afgesloten".
"Nee meneer, we hebben niemand gezien".
"Ja, maar hier staat duidelijk: "collectieve aansluiting in orde"."
"Ai. Dit gaat over zoals we gezegd hebben een aansluiting in een appartement".

Het vervolg laat zich raden, de dag erop terug aan de desk gaan hangen van het Telenet center, frustratie bij de medewerker in kwestie, en big surprise... in de eerste 14 dagen is er niemand meer ter beschikking om de installatie te doen.

PS: throwback experience nr.2. Er kwam in de winkel een meneer met een SD-kaartje binnen en vroeg om één foto af te mogen afdrukken op zo een Kodak kiosk die daar nog ergens in de winkel stond. "Ah ja, maar dat gaan we dan wel even moeten aanzetten en laten opwarmen meneer". Zalig. :P
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Zo klein is ze nu ni, maar toch …

Vanmorgen toen ik de nieuwe firewall in de kelder wou gaan plaatsen merkte ik dat ik met men voeten in het water stond :-( Alle kartonnen dozen en inhoud helemaal doorweekt natuurlijk. Blijkt dat onze boiler ergens gesprongen is en water lekte … vermoedelijk al wel ff bezig.

Om het makkelijk te maken was er natuurlijk geen kraantje aan de water invoer van de boiler (oud huis hè) dus moest ik de hoofd kraan afsluiten.

Beginnen opruimen en de oudste dochter maar even toegestaan dat ze in de media kamer Xbox mocht spelen. 2u later, gamma bezoekje gedaan voor vlakzuiger en een afsluitkraan, krijg ik een melding van Belfius dat er 200 EUR is afgeschreven van de kredietkaart na Xbox Live … godverdommese kleine had Robux gekocht voor 200 EUR … “op uw Xbox werkte dat, als ik dat op de computer doe gaat da nooit ….”

Ngaaaah … duur weekendje zonder rust … en dat na een loodzware werkweek wegens een klant die , na een jaar te waarschuwen, eindelijk effectief pech had en de oude (10j) server waar hun Navision2009 database op draaide de geest gaf … eer ik dat gefixed had met al die fxxxn Ad/kerberos delegaties waren we 2dagen en een nacht verder :-(

Ach, we hebben geen Corona, er is terug (koud) stromend water en heb een pintje in de hand … relativeren is een kunst hè.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Ik stoor me mateloos aan de reclame op hln via mobiele browser.

Bedoel reclame die over heel men scherm loopt of reclame die je per ongeluk activeert met swipen. Dat is geen reclame meer omdat ik iets wil kopen maar juist ergernis alom :evil:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:Ik stoor me mateloos aan de reclame op hln via mobiele browser.
Bedoel reclame die over heel men scherm loopt of reclame die je per ongeluk activeert met swipen. Dat is geen reclame meer omdat ik iets wil kopen maar juist ergernis alom :evil:
Dat is zelfs niet alleen op een telefoon problematisch maar ook op een tablet. Ik heb al dagen gehad dat ik gewoon niets kon lezen omdat de gehele content achter een grote ad zat waar de wegklip-knop ontbrak :bang: . Sowieso vraag ik me af waarom ik nog op HLN kijk, want voor de kwalitatieve content moet je 't ook al niet doen :p.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Ik stoor me mateloos aan de reclame op hln via mobiele browser.

Thuis voorkomt AdGuardHome dit soort zever.
Onderweg is het wat lastiger.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Het is vooral onderweg dat ik graag even kijk wat de nieuwtjes zijn en dan kan ik inderdaad niet gebruik maken van een adblocker maar nu gaat het echt wel ver.

Denk dat ik gewoon een andere krant moet gaan nemen.

Thuis geen last wegens adblockers en meestal kijk ik dan op mijn pc zelf.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hier daarvoor een always on WireGuard (enkel op WiFi thuis niet) die via de thuisrouter (en filters) terug het net op gaat. Impact op batterij is laag.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Of Brave browser
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

NuKeM schreef:Hier daarvoor een always on WireGuard (enkel op WiFi thuis niet) die via de thuisrouter (en filters) terug het net op gaat. Impact op batterij is laag.
Dat werkt zeer goed (Wireguard VPN server op een Pi4 bij mij).
En dan wil ik m'n smartphone continu op 4G laten staan en ook via de VPN werken ook als ik thuis ben...
... maar dan kan de Sonos niet gebruiken.

Toch weer een kleine frustratie van de dag.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Thuis een PiHole voor het ganse netwerk
en onderweg AdGuard om adds eruit te halen.

Beide gebruiken dezelfde add-blocking lijst: https://oisd.nl/downloads
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Werkt dat ook bij Youtube. Ik gebruik dat vooral op PC en daar heb ik een adblocker maar toen ik het eens op een ipad wou gebruiken was het niet te harden, eigenlijk bijna onbruikbaar.

Dat die reclamemakers niet snappen dat door zo'n overkill je mensen gewoon weg jaagt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Werkt dat ook bij Youtube.
Geen idee, vermoedelijk niet.
Ik gebruik al jaren Vanced, als YouTube vervanger:
- geen adds
- scherm kan uit tijdens het luisteren

Je kan Vanced trouwens ook gebruiken op een Google TV Chromecast, dan moet je gewoon de APK sideloaden.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:Hier daarvoor een always on WireGuard (enkel op WiFi thuis niet) die via de thuisrouter (en filters) terug het net op gaat. Impact op batterij is laag.
Thanks NuKeM ... was WireGuard al ff uit het oog verloren, maar de iOS client daarvan is matuur precies. Zonet mijn en de vrouw haar GSM in orde gebracht zodat we nu altijd/overal via de VPN surfen (On-Demand = On, All networks, Cellular & WiFi, DNS = AdguardHome)

@jutuiz, zodat het 'overal' werkt staat de WireGuard op mijn homefirewall (OpnSense) en is die ook actief als ik op de homeWiFi zit (DNS vertaald dan de VPN peer naar intern adres), zodoende blijft alles werken voor ons (incl. Spotify casten, Sonos, ...)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn PX decoder. Resetten hielp niet om de opnames op de HDD te redden. Ik wil de decoder dus omruilen want opnemen is het belangrijkste wat ik ermee doe.

Ik bel dus naar Px, een telefoniebedrijf, en na 20 minuten neemt iemand op. Ik leg hem het probleem uit en zeg dat ik een decoder wens om te ruilen. Ik zou een V5mini kunnen bestellen, dat is echter een toestel zonder HDD blijkt na enige navraag door de calltaker. Ik vraag of er ook een andere mogelijkheid is maar dat kan blijkbaar niet. Ik informeer ook naar de mogelijkheid om eventueel een Apple TV te kunnen ruilen want dat systeem zou ik wel eens willen proberen. De calltaker is er niet van op de hoogte.

Ik besluit dat ik beter naar de winkel kan en vraag of hij kan zien of er stock is in de winkel waar ik naartoe wil gaan. Think not possible.

OK, ik bedank de brave man en besluit zelf de winkel te contacteren. Blijkbaar heeft elke winkel dezelfde telefoonnummer, nl die waar ik al 20 minuten plus gesprek aan gehangen heb :bang: Waarom kan je een winkel met TELEFONIE als business niet gewoon opbellen?

Het vervolg kan ik al raden. Met de defecte decoder naar de winkel. Daar blijkt er geen stock te zijn waardoor ik een paar uur voor niets heb uitgetrokken voor kapotte brol van een firma waar ik maandelijks toch een mooi bedrag voor betaal. Ik hoop dat ik toch lucky ben en dat ze me kunnen helpen want zo'n "ervaring" doet me alweer besluiten dat ik de boel beter gewoon volledig buiten smijt en enkel nog de internetverbinding hou.

Gisteren nog zo'n ervaring. We willen een opgenomen film bekijken maar die blijkt al bezig te zijn bij de start. OK, misschien een paar minuten gemist. Na 20 minuten volgt de aftiteling! WAARDELOOS.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

MClaeys schreef:Of Brave browser
Die werkt bij mij alvast prima op mijn Samsung smartphone, geen reclame e.d. meer op de site van HLN of NB.

Wel nog een klein issue. Die clipjes (filmpjes) die automatisch afspelen als je op het nieuwsitem klikt. Bijvoorbeeld Van Ranst die commentaar geeft bij de nieuwe variant.

Als ik dàt nog kon uitzetten was het perfect. Iemand een tip?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Neeje, idem voor spotify en de reclame die DPD er voor hun radio streams voorknalt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:Als ik dàt nog kon uitzetten was het perfect. Iemand een tip?
Open HLN, klik bovenaan op het slotje in de url-bar => Permissions => Autoplay. (Nog maar recent trouwens)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

boonpwnz schreef:ohh dit wordt een ramp griepprik en boosterprik in dezelfde week. Hopelijk kan ik de booster nog uitstellen want de griepprik verloopt via het werk :lol:
Waarom een ramp?
Ik hoorde van een arts die werkt in het vaccinatiecentrum dat ze mensen die hun griepvaccin meebrengen beide vaccins zetten, eentje in elke arm :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:
phil48 schreef:Als ik dàt nog kon uitzetten was het perfect. Iemand een tip?
Open HLN, klik bovenaan op het slotje in de url-bar => Permissions => Autoplay. (Nog maar recent trouwens)
Gelukt voor geluid, voor video autoplay was er geen instelling.

edit: in brave browser "instellingen" kan je wel video automatisch afspelen uitvinken, maar desondanks openen die clips nog altijd. Damn
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Vreemd, met autoplay blocked spelen bij mij de hln video's in artikelen niet automatisch. Misschien eem verschil per Android versie.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Android 11. Eergisteren nog een security update gehad. En de recentste versie van Brave.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
- geen adds

Je kan Vanced trouwens ook gebruiken op een Google TV Chromecast, dan moet je gewoon de APK sideloaden.
Er is geen app voor ios :(
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:
heist_175 schreef:
- geen adds
Er is geen app voor ios :(
Dat is het logische gevolg van een ecosysteem dat volledig dichtgetimmerd is: je mag enkel doen wat de baas van de fruitmand u toelaat te doen.
Voor zo'n businessmodel en vendor-lock-in pas ik echt wel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bwah, vaak zijn er eerst apps voor ios en het nadeel heeft ook een voordeel want er zit minder brol in de apps.

Ik heb een android gehad maar ik vond het niet beter, integendeel. Snel al geen updates meer en gebruiks(on)gemak kon ik moeilijk aan wennen. Soit, ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen. Jammer voor Youtube, ik gebruik het dan maar niet op ios.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Snel al geen updates meer
Daar heb je gelijk in.
Dat Google/Android daar niets ten gronde aan doet, verbaast me. LineageOS kan het wel...
Jammer voor Youtube, ik gebruik het dan maar niet op ios.
Gek dat er geen browsers (op een telefoon) zijn waar je extensies kan inladen, zoals in Firefox, Chrome, ...
Dan zou je in een browser gewoon een extense "adblock YT" toevoegen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

heist_175 schreef: Gek dat er geen browsers (op een telefoon) zijn waar je extensies kan inladen, zoals in Firefox, Chrome, ...
Kan (sinds iOS 15) perfect op Safari(iPhone). 8)

Overigens is vanced niet echt kompatibel met de gebruiksvoorwaarden van Google, er is dus een reëele kans dat het ooit geblokkeerd wordt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
Waarom een ramp?
Ik hoorde van een arts die werkt in het vaccinatiecentrum dat ze mensen die hun griepvaccin meebrengen beide vaccins zetten, eentje in elke arm :-D
oooh hahah :lol:
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

De hoge gezondheidsraad heeft dat inderdaad goed gekeurd, puur om toch maar die griep prik te kunnen laten zetten gezien de timing en de situatie waarin we zitten. Maar ik zou er toch wat tijd tussen laten als het kan want beiden hebben neveneffecten die mekaar kunnen versterken en je gaat ook nooit weten van welk vaccin je 'last' hebt als je ze gelijktijdig laat toedienen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Het is beetje laat om dat nog af te blazen maar ik begrijp je wel. Voordeel is wel dat ik griepvaccin op woensdag krijg en booster op donderdag waarbij ik vrijdag zaterdag en zondag thuis ben. Ik zal zorgen dat ik voor die 3 dagen al eten heb.
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Offtopic om over uit te wijden, maar moest dit wel kwijt.

Dat kan echt geen kwaad he, wordt altijd al gedaan, vaccins gelijktijdig zetten.

Enkel van invloed als ze dezelfde vectoren gebruiken, wat hier dus niet het geval is.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

:banana: De vrouw kon niet lachen met het nieuw speelgoed. Ze heeft dan maar een herschikking van de woonkamer bedacht. Ik kon er eerst nog met lachen maar een uur later lag dat spul al volledig gedemonteerd in de hoop dat ik de foutcode kon wegkrijgen.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

9livesuni schreef: in de hoop dat ik de foutcode kon wegkrijgen.
De foutcode van een vrouw wegkrijgen?
Onmogelijk.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Iemand in dienst van Proximus die zomaar zonder verwittigen de fiber op straat doorknipt.
Maakt me geen bal uit om welke reden.
We zitten 3u zonder internet met telewerk en online lessen.

Echt gezellig.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:Android 11. Eergisteren nog een security update gehad. En de recentste versie van Brave.
Hier Android 10 en laatste update was van juli ergens. Misschien een verschil in api tussen de Android versies, want hier spelen ze niet af. Ik heb wel geen afzonderlijke keuze voor audio, enkel twee toggles, een voor Auto-play en een voor notifications.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:
phil48 schreef:Android 11. Eergisteren nog een security update gehad. En de recentste versie van Brave.
Hier Android 10 en laatste update was van juli ergens. Misschien een verschil in api tussen de Android versies, want hier spelen ze niet af. Ik heb wel geen afzonderlijke keuze voor audio, enkel twee toggles, een voor Auto-play en een voor notifications.

Is uiteindelijk gelukt, instellingen voor brave "per website" - scripts uitvoeren uitklikken voor HLN.be en nu spelen ze niet meer af :))))
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”