Windows 10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja, als je 4GB ram of meer hebt, kan je 32bit OS die niet allemaal aanspreken.

32bit OSen hebben namelijk een 4GB memory limit, dat is incl ram, grafische kaart, en alle andere memory.
Realistisch heb je dus ongeveer 3GB ram waar je over kan beschikken, hoeveel je ook steekt.
Vandaar de noodzaak aan het upgraden naar 64bit systemen.

http://www.zdnet.com/article/clearing-u ... confusion/



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

ITnetadmin schreef:32bit OSen hebben namelijk een 4GB memory limit, dat is incl ram, grafische kaart, en alle andere memory.
Niet alle OS'en hebben daar last van hé. Bij Windows is het vooral een gevolg van de licentiepolitiek en drivercompatibiliteit dat ze de 4GB limiet hanteren. Met behulp van Physical Address Extension kan een 32bit OS tot 64GB geheugen aanspreken, iets wat ze in andere OS'en dan ook gedaan hebben.

Maar tegenwoordig is het idd een no-brainer om x64 te installeren. Ik download de x86 images zelfs niet meer sinds de release van Windows 8.
Afbeelding
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ooit PAE gebruikt in een "real life" omstandigheid ? ooit de desbetreffende docs gelezen ?

.. hier is een mooie over het gebruik van die optie
quote
"Microsoft Windows implements PAE if booted with the appropriate option, but current 32-bit desktop editions enforce the physical address space within 4 GB even in PAE mode. According to Geoff Chappell, Microsoft limits 32-bit versions of Windows to 4 GB as a matter of its licensing policy,[5] and Microsoft Technical Fellow Mark Russinovich says that some drivers were found to be unstable when encountering physical addresses above 4 GB ...."

Russinovich stelt in een eindconclusie of men een systeeminstabiliteit wil aanvaarden als boete voor het gebruik van méér geheugen (en dan nog typisch van 3,25 naar 3,75 GB oid)

BTW dit is IMHO een stok-oude technologie van toepassing in XP (waar het nauwelijks werkte) en windows server 2000-2003 .. ik zou er niet te veel bonen op te weken leggen ... :roll:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

PAE klinkt voor mij zo'n beetje als patchwerk om iets bestaands nog wa in leven te houden.
Zoals iedereen hier direct zal toegeven (denk ik), is full x64 toch altijd de beste optie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

't is zelfs niet éénduidig klaar of het na W7 SP1 nog in leven gehouden werd ... :-) altans méér dan louter in theorie ..
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Regulus, je zegt eigenlijk net hetzelfde wat ik bedoel. Op Windows was het inderdaad zo goed als ongezien om PAE te gebruiken. In Linux daarentegen gebruiken ze PAE zonder problemen, en is het bij vele distro's zelfs standaard ingeschakeld. En dat is net de misvatting die ik uit de wereld wil helpen: niet alle x86 OS'en hebben last van die limiet.
Afbeelding
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

ITnetadmin schreef: Zoals iedereen hier direct zal toegeven (denk ik), is full x64 toch altijd de beste optie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Helaas is geen enkele windows x64 native, tenzij de itanium edities van vroeger, linux daarentegen is tenminste full native x64
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Sinister schreef:Je zegt het zelf al, een laptop, met wsl 2 hidden partities voor te recoveren heb je dit al gecheckt? Ook met een speciale bootloader voor dit mogelijk te maken.
Is allemaal niet zo evident om dit van elke fabrikant te supporteren, dit is de taak van uw fabrikant dan.
Wil je dat het werkt, zwier alle partities eraf en probeer opnieuw, of gebruik hirens bootcd om alle data te overwriten met zeros, low level format.
FWIW .. Na veel gezoek en gevloek de boosdoener gevonden ... Mijn exotische (en mis gelezen 8 => B) foutcode betekent dat bepaalde hardware niet conform is of kan gevonden worden.
De boosdoener is dus de 2e HDD die ik na een overdracht op SSD gebruik als slave disk. Maar zelfs de oude OS partitie uitvegen helpt dus niet.
De HDD gedemonteerd (zit in een caddy) en via de mediatool geupdate'd .. Werkt ok behalve dat ik na 30% de schrik van mijn leven onderga wanneer ik, na de reboot, in de BIOS terrecht kom en daar schijnbaar niet meer uitgeraak !! De "system optimized defaults" terug zetten loste het probleem op ... enne W10 installeert de ELAN drivers voor het touchpad maar aangezien ik dat ding niet gebruik ...
.. en BTW de system reserved partition wordt door W10 automatisch aangepast in grootte ...
Meteen die 2e HDD opgekuist zoals het hoort ..
Misschien heeft iemand die op de sukkel is hier toch wat aan :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Mijn enige minpuntje of ergernis is dat iedere dag mijn schermbeveiliging steeds terug gaat naar 1 minuut nadat deze werd ingesteld op 10 minuten, voor de rest heel tevreden van Windows 10.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik ken iemand die op een w10 home een visitor account heeft gemaakt, maar sinds een update zit dat ding in qwerty op die account, en hij wil er niet uit.
Hoewel de settings duidelijk op belgian keyboard staan.
En het US keyboard dat ik uninstall reinstallt hij telkens terug vanzelf (maar staat dus zeker niet default).
Weer zo'n toestanden waar de software het denkt beter te weten dan de admin, zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat heb ik voor op mijn admin account onder windows 8.1 maar enkel om mijn paswoord in te voeren staat die in qwerty !
Eens ik ingelogd ben is alles terug azerty
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Het inlogscherm heeft andere standaardinstellingen dan diegene die je per account kan definiëren in het configuratiescherm. Als je die van het inlogscherm wil aanpassen, moet je het register induiken...
Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

het lijkt erop dat ik niet eens een gast-account kan activeren. Hebben niet alle windowsversies deze mogelijkheid?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Kenw00t schreef:Het inlogscherm heeft andere standaardinstellingen dan diegene die je per account kan definiëren in het configuratiescherm. Als je die van het inlogscherm wil aanpassen, moet je het register induiken...
Nope... Bij Language - Change date, time, region formats. Administrative tab. Daar kan je keyboard settings aanpassen voor current user, welcome screen en new user accounts.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ook voor het admin account dan of niet ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Als je ingelogt bent met de admin user dan is dat de Current user he ;)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ok, een misverstandje ;-)
maar mijn probleem is dat ik nog niet ingelogd ben als administrator, en k dan blijkbaar in qwerty sta ipv azerty om mijn password in te voeren,
en eens ingelogd dan sta ik wel goed in azerty.
Dit is automatisch gebeurd tijdens de upgrade naar windows 8.1, mss komt het ook weer automatisch goed als ik upgrade naar Windows 10 :wink:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Heb ik ook gemerkt, dat deze vaak op qwerty staat na een upgrade naar Windows 10. Meestal kon ik onderaan wel gewoon het toetsenbord op Belgisch zetten en dan blijft het daar ook op staan (toch voor zover ik gemerkt heb). Geen idee wat de reden is, misschien als er meerdere keyboards op de 8.1 installatie geïnstalleerd waren dat hij er standaard het Engelse uitpikt ofzo.

Bij Windows 8 kan je het alvast op de manier uit mijn vorige bericht vastzetten op Azerty bij het loginscherm.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Zoveel mensen hier met een azerty dan?
@Patje hier ook, na 1 minuut direct scherm vergrendeld. Gelukkig heb ik een fingerprint reader, maar het blijft vrij ambetant.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je kan in regio instellingen naar administration gaan (ofzoiets). En daar moet je default instellen. Zal dan werken. [FACE WITH TEARS OF JOY] als ik thuis ben, zal ik is screenshot posten

Sent from my A0001 using Tapatalk
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

You wish.
Er stond een BE en een NL keyboard ingesteld, met BE als actief.
NL keyboard verwijderd, relog/restart, resultaat: er staat een BE en een US keyboard ingesteld, met BE als standaard.
Ten allen tijde blijft dat ding qwerty op die account.
US keyboard verwijderen werkt niet, die komt vanzelf terug.
De kinderziektes zijn duidelijk nog in volle gang.
Voor de duidelijkheid: het gaat hem niet om een guest account (dat heeft w10 naart schijnt niet?) maar om een zelfgemaakt visitor account.
Enfin, tis een home en geen pro, dus de nuttige tools staan er weer ni bij.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Eerst settings op je eigen account goed zetten, en dan region intypen:
Afbeelding
Copy settings gebruiken. En daar 2 vinkjes aanzetten. OK. En rebooten.

Je kan accounts die problemen hebben eventueel verwijderen en terug toevoegen. Zo had ik ook 1 account die problemen had, en dat was de snelste oplossing.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

MClaeys schreef:
Kenw00t schreef:Het inlogscherm heeft andere standaardinstellingen dan diegene die je per account kan definiëren in het configuratiescherm. Als je die van het inlogscherm wil aanpassen, moet je het register induiken...
Nope... Bij Language - Change date, time, region formats. Administrative tab. Daar kan je keyboard settings aanpassen voor current user, welcome screen en new user accounts.
Jep, die functie van in het screenshot bedoelde ik dus.
thomasv schreef:Zoveel mensen hier met een azerty dan?
@Patje hier ook, na 1 minuut direct scherm vergrendeld. Gelukkig heb ik een fingerprint reader, maar het blijft vrij ambetant.
In België nog steeds het meest gebruikte inderdaad. Vraag maar aan iBood hoeveel geklaag ze krijgen als er een laptop met Qwerty te koop staat. Perzoonlijk maakt het me weinig uit, ik heb thuis Azerty maar werk net zo vlot met Qwerty. Aan mijn schoonouders en vriendin etc... moet ik dat echter niet proberen geven :) kwestie van gewoonte. Qwertzu heb ik nog niet volledig onder de knie.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Mijn inziens belangrijke tip:

snel opstarten staat standaard aan maar dat moet zeker en vast uitgeschakeld worden

2 redenen tot nu gevonden

- snel opstarten verhindert correcte afhandelen van Numlock altijd aan bij opstarten
- snel opstarten geeft problemen met oudere USB - toestellen.

Ik heb numlock op 3 computers pas definitief goed gekregen door snel opstarten uit te schakelen en een oude Okidata laserprinter werd wel herkend maar kon niet gebruikt worden. Enkel na uitschakeling van snel opstarten werkte de printer opnieuw...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Dat heb ik bij windows 8.1 ook, dat num lock niet altijd automatisch aangaat bij opstarten
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

de oplossing bij win8 zijn dezelfde als bij win10
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Nog mensen die een probleem hebben met de Mail en Store app? Ik kreeg ze niet open. Ik heb gelezen dat Microsoft weet heeft van het probleem en dat er binnen de 48 uur een oplossing ging komen via Windows Update echter is het zo dat als ik naar updates zoek hij maar blijft zoeken...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat had ik bij de preview eens, sindsdien niet meer gehad.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Had ik daarstraks ook last van. Computer terug opgestart en probleem was opgelost.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:Gewoon in je control panel "Privacy" intypen en met gezond verstand zelf door de nodige settings stappen.
Blijkbaar is dat dus toch niet genoeg hé. Als je alles afzet blijft het OS nog steeds bedenkelijke verbindingen maken met bepaalde servers:
http://arstechnica.com/information-tech ... microsoft/

Blijkbaar zit deze Telemetry zever ondertussen ook in Win7 en 8.1 via een update. Deze stappen uitvoeren om daar vanaf te geraken:


Enfin, een RTM wil tegenwoordig niet veel meer zeggen bij MS, aangezien ze eergisteren nog maar eens een cumulative update van maar liefst 360MB online hebben gezet voor Win 10. Vroeger was dat de grootte van een service pack, en dit 2 weken na de launch. Een changelog geven ze zelfs niet meer, het is maar gissen wat er verbeterd werd. :roll:

Firefox heeft ondertussen trouwens de zoekfunctie (Cortana) gekaapd. Vind ik wel een goeie om die advertentieomzet van MS weg te snoepen (ze respecteren immers de standaard zoekmachine niet): http://www.theregister.co.uk/2015/08/11 ... h_feature/
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Intussen gehoord dat microsoft naast je persoonlijke info en interesses ("if it's free, you're the product") ook je paswoorden en bankgegevens (inclusief security codes) verzamelt en bewaart.
Maar ze beloven plechtig "niks verkeerd te doen met de data". Yeah right...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Google doet dit ook...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad zoals ik hier nog gezegd heb, van wie zouden ze dat kunnen geleerd hebben :!:
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Weet er iemand hoe men de tijdsaanduiding van de MS weather app in 24uurs formaat brengt?
Ik heb een Engelse win 10 pro met azerty toetsenbord en regional settings op België. Het ziet er naar uit dat deze app niet naar de regional settings kijkt maar naar de taal van het os want als ik de taal van Engels naar Nederlands wijzig (en de language pack installeer) is de tijdsaanduiding in de weather app ok maar dit wil ik niet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

fvhbrugge schreef:Google doet dit ook...
Wat geen excuus is, dacht ik dan zo?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Sommige anti-virus programma's doen dit ook (je moet maar eens de privacy verklaring lezen) .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Installatie op Notebook mislukt:
W10 BSOD.png
PC wordt om de 2 minuten opnieuw opgestart :cry:
Nu proberen op te starten in safe mode zeker (bestaat dat nog in Windiws 10?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Kiezen bij geavanceerde opties voor opstarten, staat daar ergens tussen... ken het nog niet allemaal van buiten, slechts één keer nodig gehad na een rare windows update.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

If you have the ”system thread exception not handled” error message appearing you will also notice that after approximately five or ten seconds your Windows 8.1 or Windows 10 device will reboot. This error message is caused by an outdated graphic driver but don’t worry because you will get rid of this issue in just ten minutes of your time.
Oplossing staat hier: http://wind8apps.com/system-thread-exception-handled/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

How to solve ”system thread exception not handled” in Windows 8.1 or Windows 10:
  • First you will need to place a Windows 8.1 or Windows 10 boot disk into your CD/DVD drive.
  • Reboot your Windows 8.1 or Windows 10 device.
  • Now after the restart of the operating system it will go directly to the bootable disk
Het probleem is dat ik geen Windows 8.1 of Windows 10 boot disk heb, ik heb direct de Upgrade gedaan vanaf Windows 7 :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”