Het algemene "Ik erger mij aan..." topic

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Wespen...
Wij hadden dit WE een BBQ voor wel wat volk en hebben rond de tenten wespenvangers gehangen (gevuld met appelsap) en zo'n elektrische wespenvanger.
Dat zorgde voor heel wat minder wespen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Een wespenvanger hebben we nu ook maar gehangen. Ik heb daar een tijdje over getwijfeld, want je lokt er natuurlijk ook wespen mee...
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Vandaag vloog er behalve wespen ook een luchballon (OO-BHQ) op een 30-40 meter boven ons huis. Luttele meters boven de bomen. Hoewel het me verder weinig kon schelen en er niks misliep lijkt me dat zeer gevaarlijk en bovendien verboden ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

30 a 40m is volgens mij een toegelaten hoogte als ze landing of opstijgen, maar de minimum vaarhoogte verschilt per streek dus moeilijk te zeggen.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Tenzij die aan het zoeken was naar een landingsplaats?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lijkt me lastig in een bos :lol: Zal wel een beetje stuntvliegen geweest zijn
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Na het bos kunnen velden liggen, een ballon zakt niet pas als hij boven een veld hangt en ze kunnen best ver kijken ;)

Al zullen er ook wel stunters bij zitten. Te hopen dat ze dan geen controle van de vluchtdata krijgen.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik erger mij vooral aan de grote hopen paarden stro.t die je regelmatig ziet als er een paard langs heeft gelopen. Hondenpoep moet je opkuisen (verplicht poepzakje) anders een boete, maar die paarden laten veel meer achter en die moeten het niet opkuisen. :bang: Loop er maar eens in. :twisted:
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dogshit genoeg anders op de stoep dat hier niet opgekuist wordt in Brussel naast de weg, ook gezellig. :bang:
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Sinister schreef:Dogshit genoeg anders op de stoep dat hier niet opgekuist wordt in Brussel naast de weg, ook gezellig. :bang:
Hier in Oostende ook soms, vastgesteld met camera's met 5-megapixel, maar de moeite om nadien de identiteit van het baasje op te zoeken adhv de foto is zo te zien te moeilijk voor de politie.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik denk dat toch dat er andere prioriteiten zijn, niet?
Of heb je liever als ze inbreken, dat ze zeggen: even wachten want we moeten beelden analyseren, ploegen rondsturen etc.. om hondestrond verhaal op te lossen?

Er zal een GAS boete gegeven worden op heterdaad, maar verder ook niet.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Ik erger me matig aan het nieuwe logo van Google. BAH
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ik erger me matig aan het nieuwe logo van Google. BAH
Ik vooral dan het G+ logo, maar bon we zullen deze logo's wel gewoon worden met de tijd, dat is toch meestal zo :roll:

Wat mij de laatste tijd ergert is het egoïstisch gedrag van hen die hun wagen zo parkeren dat ze telkens een halve tot driekwart autoafstand tussen hun de wagen ervoor en/of erachter laten.
Natuurlijk, iedereen wilt zijn wagen vlak voor zijn deur, sommige huishoudens hebben zelfs 2 auto's, sommige huizen geen, maar dan heb je ook van die egoïsten die er 3 à 4 m tussen laten om dan gezwind terug eruit kunnen wegrijden :bang:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

De website van Kinepolis, of beter gezegd die waar je de tickets op boekt. :evil:

Ik selecteer een aantal tickets, en bij de volgende stap waar je de zetels moet kiezen, zegt hij ineens dat ik 2 tickets met heb, en dus 2 plaatsen minder kan kiezen.

Maar dat is nog niet alles. Deze keer heb ik zowel B2B als B2C codes die ik kan verzilveren. Blijkt dat hij de B2C codes steevast vergeet te onthouden als ik naar de volgende stap ga. Na dit geknoei zijn mijn zetels ondertussen uiteraard al door iemand anders geboekt. Hoe komen ze er ook bij om die zetelkeuze pas zo laat in het proces te tonen. Ik wil éérst zien hoe vol die zaal zit, en die codes pas achteraf bij de betaling ingeven. :bang: :evil:
Afbeelding
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Het postpunt in den delhaize is handig en dichtbij... dat je de volledige winkel door moet en ik nooit iets koop in delhaize neem ik er maar bij.

Maar nu had ik vrijdag toch eens iets gekocht... 3 ouder mensen voor mij en niet zoveel op den band... en toch lang moeten wachten.
Madam 1 kreeg/had een pluspuntbrolbon die maar geldig was tot 11/11 en moest daarover nog lameren met de madam aan de kassa en de madam achter haar die ze blijkbaar kende. 'ja pak gij die maar, gij komt hier toch ook al is in de week blablabla
madam 2 voor mij had nog een andere bon bij .. pluspunten extra bij aankoop van 10€ .. madam had voor 9.60 gekocht...terug de winkel in sloffen in om iets bij te halen.
En ik maar wachten en ondertussen dacht ik bij mezelf...allerlaatste keer dat ik hier iets koop. Moet zien da"k in"t vervolg niets meer vergeet in de colruyt ;)
Want waar ik me dan tijdens het wachten ook aan erger..als ge dan toch zo op de kleintjes kijkt..waarom gade dan winkelen in den delhaize ...
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

net geen twee maand dat er zich nog iemand geërgerd heeft en de klassiekers komen weer naar boven. Websites dat niet doen wat je verwacht en wachten aan de kassa door tamme klanten.
Wel ik erger me aan mijn schouder. Deze doet al enkele weken lastig en niemand die uitsluitsel kan geven wat er mis is. Een peesscheur is het niet, echo en foto gaven uitsluitsel. Een ontsteking was er maar door pillen verminderd. Nu is de beweeglijkheid minder en hoor ik regelmatig een knak en soms een pijnscheut. Alleen kine en oefeningen voorlopig op het programma maar dit kan lang duren vertelde men me. :-(
En dit na het tillen van een servertje :roll:
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik erger mij aan depressies. Ze komen op de meest onverwachte momenten en ze nemen een grote hap uit je leven...

En dan ervaar ik het als partner. Bleh!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wanneer gaan we grote kuis houden?
Wanneer gaan we aan onze veiligheid denken?
Wanneer zal het besef komen dat niet iedereen KAN en wil samen leven?
Wanneer zullen we weer onze waarden, normen en tradities beschermen?

Ik wil niet dat mijn kinderen in deze samenleving opgroeien. We willen gastvrij zijn, maat terwijl willen ze hun eigen traditie en godsdienst ons opdringen, en de onze laten verdwijnen.
Voor mij is het genoeg... Ik hoop dat waar onze voorvaders voor gevochten, we terug fier gaan beschermen..
Er is een limiet op liefdadigheid en gastvrijheid, wanneer het de eigen vrijheid in gedrang brengt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Een heel terechte vraag.

Met de huidige demografie in Europa (maar ook in de VS en in Japan) is onze huidige maatschappij niet meer haalbaar.
We moeten massaal immigratie organiseren (dat zeg ik niet, dat zegt The Economist op basis van economische argumenten).
Dus ofwel organiseer je dat als land, ofwel laat je u verrassen.

In Japan slapen ze nog, daar zijn ze dermate in een nationalistische kramp geschoten (al meerdere jaren), dat de politiek (die wel over degelijk cijfermateriaal beslist) bang is om de realiteit te benoemen.
In de VS organiseren ze wél de immigratie van hoger opgeleiden, maar zitten ze bij de lageropgeleiden in een reactief model, zoals in Europa.
In Europa, inclusief België, doen we niets. Ook hier zijn er heel wat nationalistische partijen die liever toogpraat verkopen, dan op lange termijn denken. Liever nu meer stemmen halen, dan de maatschappij (puur demografisch) voorbereiden op de toekomst.

Dus ik ben het met je eens.
Wanneer gaan we aan onze veiligheid denken en niet gewoon mensen een matras geven en klaar. Wanneer lees ik iets over hoe we die instroom, die we nu enkel ondergaan en niet organiseren, in de komende 5 - 10 jaar gaan absorberen. Gaan we opnieuw ghetto's laten ontstaan, of gaan we de nieuwkomers echt begeleiden en constructief helpen integreren, werken, ...? (ter info: voorstel NVA/OVLD: het eerste jaar mogen ze niet werken, van stigmatisatie gesproken)

Onze voorvaderen hebben gevochten (letterlijk met doden) om de sociale bescherming te organiseren, door de grenzen pottoe te maken, zijn we zeker dat we dat onderuit halen.

Wat godsdienst betreft zie ik geen probleem.
Mocht je het daar niet mee eens zijn: lees de bijbel eens tegoei en lees dan de koran eens tegoei, of de thora.
Afhankelijk van de psalm, parabel of soera lees je de goorste oorlogspropaganda of de zoetste poëzie. Met selectief citeren, kom je nergens.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb het nieuws gewoon afgezet vanmorgen, ik vroeg me af wat die gasten ooit bijgebracht hebben aan onze samenleving & ik kwam niet verder dan de pittabar om de hoek. Ik zal spijtig genoeg het nieuws nog veel moeten afzetten.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik erger mij nu heel erg aan het feit dat ik nog geen excuses of veroordeling heb gehoord vanuit Islamistische hoek. Zowel vanuit die landen of uit hogerhand van bijvoorbeeld imams die hier in onze westerse maatschappij leven.

Ze hebben er misschien niets mee te maken maar wat er nu is gebeurd, is wel gebeurd uit hun geloof. Wel, ik kots daarvan.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Het is niet omdat jij die veroordeling niet gezien of gehoord hebt, dat ze er niet is geweest hè...
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Pengu schreef:Ik erger mij nu heel erg aan het feit dat ik nog geen excuses of veroordeling heb gehoord vanuit Islamistische hoek. Zowel vanuit die landen of uit hogerhand van bijvoorbeeld imams die hier in onze westerse maatschappij leven.

Ze hebben er misschien niets mee te maken maar wat er nu is gebeurd, is wel gebeurd uit hun geloof. Wel, ik kots daarvan.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buite ... =1.2496095
Egypte veroordeelde de aanslagen en drukte steun uit met Frankrijk. "Egypte beklemtoont zijn steun aan de internationale inspanningen om terrorisme te bestrijden", aldus het kantoor van president Abdel-Fattah al-Sisi.

De Saudische minister van Buitenlandse Zaken Abdel al-Jubeir noemde de aanslagen een "schending van iedere etiek, moraal en religie". Saudi-Arabië vraagt om de internationale inspanningen te verdubbelen om terreur uit te roeien.

De woordvoerder van de Jordaanse regering zei dat zijn land het Franse volk bijstaat "tegen deze bloedige en deze baldadige daden van agressie". Ook de emir van Koeweit, Sabah al-Ahmad, veroordeelde de aanslagen als een "schending van alle religies en menselijke waarden".

Afghanistan "deelt het verdriet" van de nabestaanden en naasten van de slachtoffers bij de aanslagen in Parijs. "Deze meedogenloze moorden tonen dat de terroristen geen enkele grens kennen", verklaarde president Ashraf Ghani in een persbericht.

De Iraanse president Hassan Rouhani noemt de aanslagen "een onmenselijke misdaad". Hij stelt zijn reis naar Europa uit. Rouhani werd vandaag verwacht in Italië en in Frankrijk. De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken trekt vandaag naar de Oostenrijkse hoofdstad Wenen om deel te nemen aan een vergadering over Syrië en de strijd tegen terreurgroep IS.
[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

dat zijn reacties van staten die zelf ook te lijden hebben onder islam-terrorisme

behalve saoedie-arabie staat eigenljk een oorzaak is van fundamentalisme. Wat hebben zij al gedaan om terroristen te bestrijden en vluchtelingen op te vangen?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ik erger mij nu heel erg aan het feit dat ik nog geen excuses of veroordeling heb gehoord vanuit Islamistische hoek.
Waarom zou iemand zich moeten excuseren voor de daden van een paar zotten?
Maar misschien moet je eens gaan luisteren in de plaatselijke moskee? Wie weet predikt de imam wel verwijten naar die zotten toe, of wie weet heeft ie het zelfs over verdraagzaamheid. Stel u voor.

Of nog: als er een racistische moord gepleegd wordt, wie moet zich in diezelfde logica dan allemaal gaan verontschuldigen?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Alsof wij ooit onze excuses hebben aangeboden....

http://www.knack.be/nieuws/wereld/terro ... 24191.html
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Whoever kills an innocent life it is as if he has killed all of humanity.
Koran, surat Al-Ma'idah 5:32

'k Denk dat sommigen de Koran niet voor 100% gelezen hebben ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik erger me vooral aan het feit dat de pers zeer veel prijs geeft over de gang van zaken. Als de pers nu eens niet zoveel rond bazuint over de gang van zaken in de strijd tegen IS, dan verwacht ik minder problemen. Nu vertellen ze in de pers dat er grenscontroles zijn behalve de kleinere wegen. Goed bezig. :?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Geeft de pers zoveel vrij of proberen ze ongeconfirmeerde info te gebruiken om in de kijker te komen? In het laatste geval zou het bepaalde (foute) gevoelens kunnen versterken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Whoever kills an innocent life it is as if he has killed all of humanity.

Ik denk niet dat ze ons als "onschuldig" beschouwen... wij zijn de ongelovigen !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:Whoever kills an innocent life it is as if he has killed all of humanity.

jij ook niet. In welke context wordt dat geschreven? Wat zegt de rest van het boek over het doden van ongelovigen, homo's, het misbruiken van vrouwen en kinderen, etc.
Zoals hierboven gezegd wordt: wat is precies een "onschuldige".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een analyse van de tekst geeft volgende conclusie;
There is no doubt that Islam is a Totalitarian Supremacist Theocracy that has no mercy for infidels. There are also no innocent infidels, they are all guilty of mischief against Allah and are not a part of mankind.
Misschien moeten we eens twee keer nadenken voor we hier met open armen deze "vluchtelingen" ontvangen ! Europa haalt gewoon het paard van Troje binnen !
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Zoals ik al zei: je kan citeren en concluderen wat je wil.
Lees de bijbel of de thora er maar eens op na, daar staat veel oorlogstaal in.

@paard van troje
Vaal zal afhangen van hoe we die mensen opvangen. Niet zozeer welke matras, maar wel: wat is het traject voor de komende 5 à 10 jaar? Daar hoor ik niets van.
Wel dat er ergens 2 op de vuist zijn gegaan. Als clickbait is dat prima, maar dat is niet de essentie van het probleem.
De toegevoegde waarde op (middel)lange termijn, bepalen we mee zelf. Steken we nu onze kop in het zand, of gaan we voor een "investering" op lange termijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

heist_175 schreef:Vaal zal afhangen van hoe we die mensen opvangen. Niet zozeer welke matras, maar wel: wat is het traject voor de komende 5 à 10 jaar? Daar hoor ik niets van.
We kunnen onze eigen mensen nog niet eens allemaal een deftige toekomst bieden... en jij gaat dat doen voor een bende gelukzoekers (want dat is de overgrote meerderheid nog steeds, anders ben je tevreden eens je uit je oorlogsland weg bent... dan reis je niet gans Europa door). Trouwens moest dit al lukken... de komende jaren krijg je dan nog eens een vervolg migratie die minstens factor 3 zo groot zal zijn !
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Voor ge met verzen begint te zwaaien misschien best dit eens lezen :http://www.theatlantic.com/magazine/arc ... ts/384980/
Het is wat lang, maar interessanter dan de mis of de zevende dag.

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik erger me vooral aan zowat 90% van de mensen op mijne Facebook. Man man man, de ware aard komt bovendrijven en 't is geen schoon zicht... :|
ooh. shiny.
cougare
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik erger mij serieus aan al die naieve terroristen !

Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Cloink, bedoel je al die kuddebeesten die nu de Franse driekleur in hun profielfoto hebben? Ik erger mij daar ook aan, want dat heeft totaal geen nut en niemand wordt daarmee geholpen. Dat is gewoon meedoen met de rest om erbij te horen :|
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nee dat heeft geen zin, net als een begrafenis geen zin heeft. Komop laten we een beetje empathie tonen. Interessante dingen verschijnen toch sowieso niet in die feed...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nuja, ik erger me ook enorm aan die vlaggetjes. Helemaal geen overzicht meer opeens...
Dat je wat empathie toont: ok. Maar meesten zetten die vlaggetjes inderdaad niet uit empathie, maar inderdaad uit kuddegedrag...

Vestigt alleen maar aandacht op wat de terroristen wouden bereiken: aandacht. En met aandacht verhoogt oog de vrees.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”