Pagina 9 van 20
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:01
door iRockabizzydilly
Hij heeft het toch duidelijk over Proximus (Zie netflix o.a.)?
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:04
door BMaster
Ik ken niet van elke provider uit het hoofd welke extra'tjes je krijgt hoor. Dus 't kan zijn dat jij dat duidelijk vindt, maar ik niet
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:08
door ubremoved_539
sirWard schreef:Ik bén overgestapt in november n.a.v. onderemer de prijsstijging. En raad eens?
Ik heb een gratis installatie gehad.
Ik heb een gratis activering gehad.
Ik heb een gratis modem gehad.
Netto resultaat is 0 euro... je had een werkende installatie en je hebt nu terug een werkende installatie.
sirWard schreef:Guess what, ik heb er 6 maanden Netflix gratis bij ontvangen (6 * 8,99 = 53,94 euro) wat neer komt op zowat één maand gratis.
Mooi maar ook dit doet niets aan je WEDERKERENDE kosten !
sirWard schreef:Toegeven, de maandelijkse prijs ligt iets hoger dan bij Scarlet maar ik krijg er ook meer voor in return. Ik mis niets tegenover mijn ouwe gouwe Whoppa.
Hier volg ik niet echt...
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:17
door proximusboyke
Ik vraag me toch af hoeveel van die 50 000 gaan overstappen ?
Voor hoeveel mensen van die 50 000 gaat hun telenet zien stijgen en hoeveel gaan er zien dalen ?
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:19
door Jack Daniels
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:31
door TiTanium
Ik ken er thans al 5 in men kennissenkring die veranderen. 4 van de 5 naar tv Vlaanderen All In.
Ik blijf nog wel even, bij Px zou ik 74.95 per maand betalen. Scheelt op maandbasis een euro (72.95 + 2.99 = 75,94 bij Tn)
Zonder naar al die extra's te kijken. Ik wil de hoogst mogelijke upload dus val ik in de maxi. Vandaar ik wel bij TN blijf.
[ Post made via mobile device ]
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:32
door Roygenz
Hier ligt telenet in ieder geval al buiten..
Nu, dat was eerder omdat VDSL hier actief kwam en de keuze al voor het nieuws rond die prijsaanpassingen gemaakt was.
Vermoedelijk was ik als enkel-internet klant met een fibernet 60 lijntje toch ver van de beste melkkoe bij Telenet, ze zullen er niet van wakker liggen
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:40
door laroyj
ik denk dat sirWard naar Belgacom is overgeschakeld want de 6maand netflix geldt die ook bij Scarlet ??
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:40
door proximusboyke
tja en ik ken er nu al 3 die ook gingen overstappen maar die het niet doen omdat hun faktuur daalt.
Zo zie je maar. Ben echt benieuwd hoeveel er gaan overlopen, zal later wel bekend worden gemaakt hoeveel klanten ze hebben verloren
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 13:38
door laroyj
heb het hier reeds eerder in het netflix topic aangehaald , dat wanneer je als Rio klant je abonnement opzegt omwille van Netflix je 4 maand Rio gratis krijgt, en vorige maand vertelde men mij al dat er één en ander zou veranderen in de komende weken, en ik dan kon kiezen of ik er definitief wilde mee stoppen, dit is de aanzet....
Moet zeggen na anderhalvemaand Netflix valt het aanbod me ook wat tegen, zelfs het Amerikaanse aanbod, wanneer Play More echt innoverend is, en een stuk beter wordt dan de huidige Rio, gooi ik Netflix en US Unblock weer buiten...
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 16:43
door ubremoved_22196
Ik ken toch al enkele mensen die gewoon hun Telenet abo hebben opgezegd, dus.... Als iedereen ze zo één of twee kent...
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 16:50
door krisken
Ken er ook al zo 3. 2 naar Scarlet, 1 naar Belgacom.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 19:12
door euromusic
Als Proximus nu eens deftige VDSL bij mij zou kunnen aanbieden stap ik direct over :/
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 19:48
door jaker
Ik controleer regelmatig eens of ik eindelijk VDSL kan krijgen. Nog steeds niets
Vòòr ik naar TN ging, zat ik bij Scarlet met een ADSL lijntje van 6Mb/512kb
Dus voor mij ook:
euromusic schreef:Als Proximus nu eens deftige VDSL bij mij zou kunnen aanbieden stap ik direct over :/
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 20:00
door Avenger 2.0
jaker schreef:Ik controleer regelmatig eens of ik eindelijk VDSL kan krijgen. Nog steeds niets
Vòòr ik naar TN ging, zat ik bij Scarlet met een ADSL lijntje van 6Mb/512kb
Dus voor mij ook:
euromusic schreef:Als Proximus nu eens deftige VDSL bij mij zou kunnen aanbieden stap ik direct over :/
Soms moet ge er gewoon eens voor blijven bellen. Ik kon hier ook geen belgacom krijgen, maar wist dat de kabel al een half jaar in de grond lag.
Blijkbaar was dit gewoon nog niet in hun systeem aangepast en moest ik gewoon de juiste persoon hebben die dit in het systeem kon activeren zodat ik de bestelling kon doen.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 20:26
door fluppie
Ik heb niet de indruk dat de mensen (de Telenet misnoegden)het hebben over die 3 of 4€ meer,maar wel over de totaal prijs v/h abbo zelf.Iedereen geeft ook toe dat Telenet de beste zijn,maar iedereen heeft het over de all inn prijs,en maken dan een vergelijking.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 20:28
door proximusboyke
tja zoals ik al elders heb geschreven, kwaliteit heeft zijn prijs.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 21:44
door Heronic
Maar wat is kwaliteit dan?
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 22:05
door fiestaboyke
Idd wat is kwaliteit??? Ik ben vorige maand met alles van Proximus over gestapt naar Whoppa en heb tot hiertoe nog niet veel positief erover te vertellen .... Telefoonlijn valt regelmatig uit en moet dan aan de modem wat prutsen om hem terug in orde te krijgen ... Internet valt regelmatig weg ... sorry maar die problemen had ik bij Proximus (mindere kwaliteit?) helemaal niet hoor ..
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 22:31
door euromusic
Bij ons thuis heb ik eerlijk gezegd hel weinig problemen met telenet. Ja, de HGW is irritant maar ik heb er gewoon mijn eigen routen in AP mode achter staan en echt geen problemen.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 22:39
door TiTanium
Ik heb raar of zelden problemen met men verbinding, als het voorvalt is het gewoonlijk 2 of 3 avonden na elkaar, en dan verdwijnt het terug voor vele maanden. Maar ik had bij adsl2+ en vdsl2 ook soms een verbinding dat zelden kon wegvallen. Kwaliteit is relatief en voor ieder verschillend
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 23:16
door raf1
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 23:37
door Flup
Wat is objectief... Heb hier mijn bedenkingen bij. Achjah als je dat zo leest komt Proximus de installatiedata minder strikt na dan telenet.
Wel iets minder storingen bij proximus (verschil lijkt me nihil) maar de duur van defect is ook korter bij proximus.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 11 dec 2014, 23:40
door proximusboyke
ik had het meer over :
- het is te duur
- of als er dz,n een low budget is zoals scarlet ist van ge krijgt geen fon en je krijgt geennetflix
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 00:30
door Heronic
Dan heb je het over prijzen, formules/opties die je beter liggen en het eventuele extra comfort dat die opleveren.
Ik zie persoonlijk in geen van elk een graadmeter voor "kwaliteit".
Daarvoor hou ik het liever bij de cijfers van raf1.
Stabiliteit van de lijnen/diensten, storingen en bij uitbreiding zelfs de bekwaamheid van de helpdesk.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 00:47
door Sylvester
Wel opletten!
De cijfers zijn gemanipuleerd door Proximus. Ze hebben wel uitleg erbij gezet.
Termijn voor opheffing van storing :
Proximus meldt:
De gemiddelde termijn tussen de geldige storingsmelding door de geabonneerde bij de aanbieder en het ogenblik waarop de dienst is hersteld en opnieuw normaal werkt. De gevallen waarbij de herstelling afhangt van een afspraak tussen de aanbieder en de abonnee worden niet in rekening gebracht. Ook de gevallen die toegang tot apparatuur van de abonnee hebben vereist en waarvoor de abonnee geen toegang heeft verleend op het geplande ogenblik, worden uitgesloten.
Dit zijn dus ALLE klantenstoringen die ze niet meetellen. Zij tellen dus alleen de netwerkstoringen.
Bij Telenet worden de klantenstoringen allemaal meegeteld, wat uiteraard een heel ander beeld geeft. Uiteraard duurt het oplossen van eenklanten storing veel langer, want dat is afhankelijk van de tijd van melding tot tijd van afspraak, of de tijd dat de klant thuis zal zijn.
Dus eigenlijk doet Telenet het veel beter. Want wat Telenet zelf niet eens vermeldt is dat zij
voor een netwerkstoring binnen de 2 uren ter plaatse zijn, en opgelost is binnen de 4 uren en dit voor alle diensten. Voor storingen waarbij 10 of meer klanten geaffecteerd zijn is dat 24 op 7. Voor 2 tot 9 klanten (!) is dat nog steeds van 8 uur 's morgens tot 12 h 's nachts. Als je het goed interpreteert, doet Proximus daar dus gemiddeld 28 uren over voor Internet en Telenet in principe
maximum 4 uren. Een beetje dom van Telenet, om dat niet te vermelden, oftewel slim van Proximus om dat te verdraaien.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 08:23
door dredalious
Alle cijfers ten spijtg, Proximus/BGC heeft een slechte naam bij het grote publiek: te moeilijk, niet snel, geen service.... Dat is een naam waar je niet rap vanaf geraakt (zo blijkt nog maar eens). Terwijl Telenet als snel, comfortabel en gemakkelijk aanzien wordt. De 5% IT'ers die technisch genoeg onderlegt zijn doen er spijtig genoeg niet toe.
Enfin, BGC heeft het aan hun eigen te danken, ze hadden het model van Tnet moeten volgen: een simpel uitziend bakje dat tegen de muur wordt gevezen, standaard door een technieker. Met de BBOX3 is het al beter, maar die stomme voet hat er niet aan mogen zijn.
Wat ik mij herinner van de tnet installaties (ouderlijk huis en huur app): telenet technieker komt langs, heeft alles bij, pakt alles uit, sluit alles aan (draadjes op de modem, de modem op de digicorder), start de modem op en gaat ondertussen het en en ander administratief regelen, geeft/schrijft het wifi wachtwoord op, checkt even op je tv en pc werkt et voila, klaar is kees terwijl jij een koffie drinkt. (de modem verkrijgt automatisch de juiste credentials etc)
De herinnering aan een BGC installatie (thuis): extra betalen voor een technieker? Nee, stuur maar pakketje op, hier is mijn adres. Ah, dat gaat niet, ik moet mij begeven naar een BGC winkel of een koala punt. Thuis de dozen uitpakken, aansluiten, merken dat de nodige lichtjes niet opbranden, bellen naar BGC, horen dat de lijn niet aangesloten is en dat er dan toch maar gratis een technieker zal langskomen, .... STUUR DAN TOCH DIRECT DIE TECHNIEKER LANGS! Technieker langsgeweest (vriendelijke mensen bij zowel BGC als TNET), maar dan moet ik nog ergens zelf m'n login en ww gaan invullen op dat bbox gedrocht.
Enfin, tis dat ik IT'er ben en dus alles nog vlot zelf kon doen, ik zie mijn ouders dat niet gedaan krijgen hoor... Die hebben overlaatst een nieuwe modem gekregen van TNET en zelfs het overpluggen bleek al een brug te ver.
Positief punt bij BGC: ik heb enkel UTP kabels nodig, wat een gemak is, want bij de verbouwing heb ik in iedere hoek wel een dubbel utp contact gestoken. De TV (en bijgevolg de helft van het huis) is ondertussen al 3 keer verplaatst van zijn origineel bedoelde plaats, en nergens meer dan 1m kabel nodig.
En natuurlijk: Bridged mode... weekje na installatie de routerboard er achter gehangen en wat fun beginnen hebben.
En eigenlijk heel gek: eigenlijk zou de installatie van BGC gemakkelijker moeten zijn dan die van TNET: die COAX kabels moet je strippen en bevestigen, je moet coax trekken tot de digicorder en utp tot de PC (enig idee hoeveel mensen het verschil niet kennen tussen al die kabeltjes?), er moet meestal nog een versterker/splitter voor de modem geinstalleerd worden, ... Terwijl BGC gewoon een telefoonlijn is met standaard draadjes en kopjes die je overal vind en overal inpassen. En vanaf de router heb je nog enkel UTP nodig, of je nu naar een PC of digicorder gaat. Met een paar wijzingen zouden die ook een veel betere service kunnen leveren: als iemand internet neemt, activeer dan die lijn, hoef ik daar echt voor te bellen... Of: zorg voor zo'n mooie mijn.telenet.be interface om de modem te bedienen en auto-provisioning te doen.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 09:52
door Sylvester
Ik heb niet gezegd of gesuggereerd dat Proximus een slechte naam heeft, enkel dat ze hun cijfers een beetje verbloemen.
Met als besluit : ze kunnen misschien eens overwegen om hun snelheid van interventie voor netstoringen wat op te drijven. Maar dat laat ik in het midden, ik weet niet hoe moeilijk het is om fouten op het koperpaar op te sporen en op te lossen.
Het koperpaar heeft ook zo zijn voordelen.
Maar volgens mij is een TN-Proxymus discussie hier niet op z'n plaats.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 10:47
door Jack Daniels
Toevallig deze morgen op Radio 2 gehoord (inspecteur Decaluwé). Testaankoop sluit zich aan bij de actie van "ik laat mij niet pluimen". Met veel bewoordingen kwam het erop neer dat er eigenlijk er helemaal niks gaat gebeuren: Yvo Mechels van TA: er moet concurrentie komen, de prijzen moeten lager naar analogie met het buitenland, dit moet een signaal worden naar de politiek, er moeten groepsaankopen voor digitale diensten komen... blablabla. Veel geblaat en weinig wol. Zaken die we al tientallen keren gehoord hebben. En geloof me vrij. Telenet ligt écht niet wakker van 50 of 60.000 klanten die een andere provider zoeken, de spreekwoordelijke druppel op de gloeiend hete plaat. Anno 2014 heeft Telenet net iets minder dan 1 miljoen klanten die bij hen een pakket afnemen.
Bron:
http://www.zdnet.be/nieuws/155256/telen ... n-groeien/
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 10:59
door fluppie
Zo mag je dat (M.I.) niet bekijken,als er 10 000 overstappen (ongeveer 1/10 van de klagers)dan vallen er heel wat inkomsten weg(en die ben je ten minste voor 6 maanden kwijt),en dat heeft een heel slechte publiciteit.De kans dat er nog anderen gaan volgen(zoals bij Elektrabel) is wel zeer groot dan.
Ik hoop dat de Belgacom Group de mensen zeer goed zal informeren(deze keer) over de bereikbaarheid!!!
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 11:42
door Sylvester
Is inderdaad zo. Die 10.000 gaan weg, dat staat vast. Maar dan komt de mondelinge 'reclame' van familie naar familie/vrienden.
En dat zijn er veel meer die ook over de streep worden getrokken. Niet onmiddellijk maar na verloop van tijd.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 12:08
door lacer
Telenet gebruikers die willen opstappen kunnen dat gratis doen tot 1 maand na het ontvangen van de nieuwe factuur met de prijsverhoging.
Dus tot medio februari 2015 als ik mij niet vergis.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 12:17
door proximusboyke
maar dat is het nu net dat is zever naar anologie met het buitenland.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 13:03
door Sylvester
lacer schreef:Telenet gebruikers die willen opstappen kunnen dat gratis doen tot 1 maand na het ontvangen van de nieuwe factuur met de prijsverhoging.
Dus tot medio februari 2015 als ik mij niet vergis.
Je kan dat altijd gratis doen. Zou mooie boel worden.
[ Post made via mobile device ]
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 13:46
door Jack Daniels
fluppie schreef:Zo mag je dat (M.I.) niet bekijken,als er 10 000 overstappen...
Als je het klantenbestand afrondt naar 1 miljoen, dan vertegenwoordigen die 10.000 overstappers zegge en schrijve 1% van hun klanten. Ik zou eerlijk gezegd, als bedrijf, verre van onder de indruk zijn van 1% van (de eisen van) mijn klanten. Trouwens heel deze discussie is een storm in een glas water. Zal wel koelen zonder blazen. De doorsnee Vlaming is nu éénmaal zo: zeuren dat de prijsstijging hem niet bevalt en het hele boeltje daar bij laten. Hij zal wel braaf verder blijven (meer) betalen.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 13:58
door Heronic
Is blijkbaar ook gewoon 1 persoon die vooral fb plat spamt.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 14:06
door Avenger 2.0
Aan de andere kant dacht electrabel ook dat het zou overwaaien en de klanten niet massaal zouden weggaan. Time will tell...
Sent from my G630-U20 using Tapatalk
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 14:22
door proximusboyke
als je goed begint na te denken en alles bekijkt dan ziet het plaatje er heel anders uit.
In mijn geval wordt het zelfs goedkoper.
En zo duur, jah wat is duur.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 18:34
door fluppie
Hoeveel er nu werkelijk gaan overstappen kunnen we nog niet echt zeggen,maar de manier waarop de Belgacom group de potentiele klanten gaat benaderen speelt een grote rol.(Ze zijn daar blijkbaar nog over aan het nadenken bij Belgacom,niet te verwonderen.).
Als men iedere misnoegde klant kan pers.aanschrijven(e-mail) en men kan de snelheid v/d vdsl lijn vermelden(event. plaats ROP kast) of zoiets in die trend. die deze klant zal hebben,plus de mogelijkheden van abbo keuzes,en de voorwaarden groepsaankoop,dan denk ik dat ze een goede kans maken.
Als men de potentiele klanten in het duister laat tasten wat de kwaliteit en snelheid zal zijn van zijn vdsl lijn,dan zal het voor Belgacom een teleurstelling worden.
Re: Telenet wordt duurder vanaf 01/2015
Geplaatst: 12 dec 2014, 23:46
door proximusboyke
en vtm maar blijven aandacht geven aan dat feit