Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hij heeft het toch duidelijk over Proximus (Zie netflix o.a.)?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ken niet van elke provider uit het hoofd welke extra'tjes je krijgt hoor. Dus 't kan zijn dat jij dat duidelijk vindt, maar ik niet :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sirWard schreef:Ik bén overgestapt in november n.a.v. onderemer de prijsstijging. En raad eens?
Ik heb een gratis installatie gehad.
Ik heb een gratis activering gehad.
Ik heb een gratis modem gehad.
Netto resultaat is 0 euro... je had een werkende installatie en je hebt nu terug een werkende installatie.
sirWard schreef:Guess what, ik heb er 6 maanden Netflix gratis bij ontvangen (6 * 8,99 = 53,94 euro) wat neer komt op zowat één maand gratis.
Mooi maar ook dit doet niets aan je WEDERKERENDE kosten !
sirWard schreef:Toegeven, de maandelijkse prijs ligt iets hoger dan bij Scarlet maar ik krijg er ook meer voor in return. Ik mis niets tegenover mijn ouwe gouwe Whoppa.
Hier volg ik niet echt...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik vraag me toch af hoeveel van die 50 000 gaan overstappen ?

Voor hoeveel mensen van die 50 000 gaat hun telenet zien stijgen en hoeveel gaan er zien dalen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Volgens de CEO stapt er niemand over:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... aten.dhtml
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik ken er thans al 5 in men kennissenkring die veranderen. 4 van de 5 naar tv Vlaanderen All In.
Ik blijf nog wel even, bij Px zou ik 74.95 per maand betalen. Scheelt op maandbasis een euro (72.95 + 2.99 = 75,94 bij Tn)
Zonder naar al die extra's te kijken. Ik wil de hoogst mogelijke upload dus val ik in de maxi. Vandaar ik wel bij TN blijf.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hier ligt telenet in ieder geval al buiten.. :) Nu, dat was eerder omdat VDSL hier actief kwam en de keuze al voor het nieuws rond die prijsaanpassingen gemaakt was.
Vermoedelijk was ik als enkel-internet klant met een fibernet 60 lijntje toch ver van de beste melkkoe bij Telenet, ze zullen er niet van wakker liggen :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik denk dat sirWard naar Belgacom is overgeschakeld want de 6maand netflix geldt die ook bij Scarlet ??
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tja en ik ken er nu al 3 die ook gingen overstappen maar die het niet doen omdat hun faktuur daalt.
Zo zie je maar. Ben echt benieuwd hoeveel er gaan overlopen, zal later wel bekend worden gemaakt hoeveel klanten ze hebben verloren
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

heb het hier reeds eerder in het netflix topic aangehaald , dat wanneer je als Rio klant je abonnement opzegt omwille van Netflix je 4 maand Rio gratis krijgt, en vorige maand vertelde men mij al dat er één en ander zou veranderen in de komende weken, en ik dan kon kiezen of ik er definitief wilde mee stoppen, dit is de aanzet....
Moet zeggen na anderhalvemaand Netflix valt het aanbod me ook wat tegen, zelfs het Amerikaanse aanbod, wanneer Play More echt innoverend is, en een stuk beter wordt dan de huidige Rio, gooi ik Netflix en US Unblock weer buiten...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik ken toch al enkele mensen die gewoon hun Telenet abo hebben opgezegd, dus.... Als iedereen ze zo één of twee kent...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ken er ook al zo 3. 2 naar Scarlet, 1 naar Belgacom.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Als Proximus nu eens deftige VDSL bij mij zou kunnen aanbieden stap ik direct over :/
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Ik controleer regelmatig eens of ik eindelijk VDSL kan krijgen. Nog steeds niets :cry:
Vòòr ik naar TN ging, zat ik bij Scarlet met een ADSL lijntje van 6Mb/512kb :roll:

Dus voor mij ook:
euromusic schreef:Als Proximus nu eens deftige VDSL bij mij zou kunnen aanbieden stap ik direct over :/
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

jaker schreef:Ik controleer regelmatig eens of ik eindelijk VDSL kan krijgen. Nog steeds niets :cry:
Vòòr ik naar TN ging, zat ik bij Scarlet met een ADSL lijntje van 6Mb/512kb :roll:

Dus voor mij ook:
euromusic schreef:Als Proximus nu eens deftige VDSL bij mij zou kunnen aanbieden stap ik direct over :/
Soms moet ge er gewoon eens voor blijven bellen. Ik kon hier ook geen belgacom krijgen, maar wist dat de kabel al een half jaar in de grond lag.
Blijkbaar was dit gewoon nog niet in hun systeem aangepast en moest ik gewoon de juiste persoon hebben die dit in het systeem kon activeren zodat ik de bestelling kon doen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb niet de indruk dat de mensen (de Telenet misnoegden)het hebben over die 3 of 4€ meer,maar wel over de totaal prijs v/h abbo zelf.Iedereen geeft ook toe dat Telenet de beste zijn,maar iedereen heeft het over de all inn prijs,en maken dan een vergelijking.
Laatst gewijzigd door fluppie op 11 dec 2014, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tja zoals ik al elders heb geschreven, kwaliteit heeft zijn prijs.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Maar wat is kwaliteit dan?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Idd wat is kwaliteit??? Ik ben vorige maand met alles van Proximus over gestapt naar Whoppa en heb tot hiertoe nog niet veel positief erover te vertellen .... Telefoonlijn valt regelmatig uit en moet dan aan de modem wat prutsen om hem terug in orde te krijgen ... Internet valt regelmatig weg ... sorry maar die problemen had ik bij Proximus (mindere kwaliteit?) helemaal niet hoor ..
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Bij ons thuis heb ik eerlijk gezegd hel weinig problemen met telenet. Ja, de HGW is irritant maar ik heb er gewoon mijn eigen routen in AP mode achter staan en echt geen problemen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb raar of zelden problemen met men verbinding, als het voorvalt is het gewoonlijk 2 of 3 avonden na elkaar, en dan verdwijnt het terug voor vele maanden. Maar ik had bij adsl2+ en vdsl2 ook soms een verbinding dat zelden kon wegvallen. Kwaliteit is relatief en voor ieder verschillend ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Kwaliteit wordt objectief gemeten:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_quality ... ienst.html
http://telenet.be/nl/consumenteninlichtingen

De cijfers spreken voor zich.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Wat is objectief... Heb hier mijn bedenkingen bij. Achjah als je dat zo leest komt Proximus de installatiedata minder strikt na dan telenet.
Wel iets minder storingen bij proximus (verschil lijkt me nihil) maar de duur van defect is ook korter bij proximus.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik had het meer over :
- het is te duur
- of als er dz,n een low budget is zoals scarlet ist van ge krijgt geen fon en je krijgt geennetflix
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dan heb je het over prijzen, formules/opties die je beter liggen en het eventuele extra comfort dat die opleveren.
Ik zie persoonlijk in geen van elk een graadmeter voor "kwaliteit".
Daarvoor hou ik het liever bij de cijfers van raf1.
Stabiliteit van de lijnen/diensten, storingen en bij uitbreiding zelfs de bekwaamheid van de helpdesk.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

raf1 schreef:Kwaliteit wordt objectief gemeten:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_quality ... ienst.html
http://telenet.be/nl/consumenteninlichtingen

De cijfers spreken voor zich.
Wel opletten!
De cijfers zijn gemanipuleerd door Proximus. Ze hebben wel uitleg erbij gezet.
Termijn voor opheffing van storing :
Proximus meldt:

De gemiddelde termijn tussen de geldige storingsmelding door de geabonneerde bij de aanbieder en het ogenblik waarop de dienst is hersteld en opnieuw normaal werkt. De gevallen waarbij de herstelling afhangt van een afspraak tussen de aanbieder en de abonnee worden niet in rekening gebracht. Ook de gevallen die toegang tot apparatuur van de abonnee hebben vereist en waarvoor de abonnee geen toegang heeft verleend op het geplande ogenblik, worden uitgesloten.

Dit zijn dus ALLE klantenstoringen die ze niet meetellen. Zij tellen dus alleen de netwerkstoringen.
Bij Telenet worden de klantenstoringen allemaal meegeteld, wat uiteraard een heel ander beeld geeft. Uiteraard duurt het oplossen van eenklanten storing veel langer, want dat is afhankelijk van de tijd van melding tot tijd van afspraak, of de tijd dat de klant thuis zal zijn.
Dus eigenlijk doet Telenet het veel beter. Want wat Telenet zelf niet eens vermeldt is dat zij voor een netwerkstoring binnen de 2 uren ter plaatse zijn, en opgelost is binnen de 4 uren en dit voor alle diensten. Voor storingen waarbij 10 of meer klanten geaffecteerd zijn is dat 24 op 7. Voor 2 tot 9 klanten (!) is dat nog steeds van 8 uur 's morgens tot 12 h 's nachts. Als je het goed interpreteert, doet Proximus daar dus gemiddeld 28 uren over voor Internet en Telenet in principe maximum 4 uren. Een beetje dom van Telenet, om dat niet te vermelden, oftewel slim van Proximus om dat te verdraaien.
dredalious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Alle cijfers ten spijtg, Proximus/BGC heeft een slechte naam bij het grote publiek: te moeilijk, niet snel, geen service.... Dat is een naam waar je niet rap vanaf geraakt (zo blijkt nog maar eens). Terwijl Telenet als snel, comfortabel en gemakkelijk aanzien wordt. De 5% IT'ers die technisch genoeg onderlegt zijn doen er spijtig genoeg niet toe.

Enfin, BGC heeft het aan hun eigen te danken, ze hadden het model van Tnet moeten volgen: een simpel uitziend bakje dat tegen de muur wordt gevezen, standaard door een technieker. Met de BBOX3 is het al beter, maar die stomme voet hat er niet aan mogen zijn.

Wat ik mij herinner van de tnet installaties (ouderlijk huis en huur app): telenet technieker komt langs, heeft alles bij, pakt alles uit, sluit alles aan (draadjes op de modem, de modem op de digicorder), start de modem op en gaat ondertussen het en en ander administratief regelen, geeft/schrijft het wifi wachtwoord op, checkt even op je tv en pc werkt et voila, klaar is kees terwijl jij een koffie drinkt. (de modem verkrijgt automatisch de juiste credentials etc)

De herinnering aan een BGC installatie (thuis): extra betalen voor een technieker? Nee, stuur maar pakketje op, hier is mijn adres. Ah, dat gaat niet, ik moet mij begeven naar een BGC winkel of een koala punt. Thuis de dozen uitpakken, aansluiten, merken dat de nodige lichtjes niet opbranden, bellen naar BGC, horen dat de lijn niet aangesloten is en dat er dan toch maar gratis een technieker zal langskomen, .... STUUR DAN TOCH DIRECT DIE TECHNIEKER LANGS! Technieker langsgeweest (vriendelijke mensen bij zowel BGC als TNET), maar dan moet ik nog ergens zelf m'n login en ww gaan invullen op dat bbox gedrocht.
Enfin, tis dat ik IT'er ben en dus alles nog vlot zelf kon doen, ik zie mijn ouders dat niet gedaan krijgen hoor... Die hebben overlaatst een nieuwe modem gekregen van TNET en zelfs het overpluggen bleek al een brug te ver.

Positief punt bij BGC: ik heb enkel UTP kabels nodig, wat een gemak is, want bij de verbouwing heb ik in iedere hoek wel een dubbel utp contact gestoken. De TV (en bijgevolg de helft van het huis) is ondertussen al 3 keer verplaatst van zijn origineel bedoelde plaats, en nergens meer dan 1m kabel nodig.
En natuurlijk: Bridged mode... weekje na installatie de routerboard er achter gehangen en wat fun beginnen hebben.

En eigenlijk heel gek: eigenlijk zou de installatie van BGC gemakkelijker moeten zijn dan die van TNET: die COAX kabels moet je strippen en bevestigen, je moet coax trekken tot de digicorder en utp tot de PC (enig idee hoeveel mensen het verschil niet kennen tussen al die kabeltjes?), er moet meestal nog een versterker/splitter voor de modem geinstalleerd worden, ... Terwijl BGC gewoon een telefoonlijn is met standaard draadjes en kopjes die je overal vind en overal inpassen. En vanaf de router heb je nog enkel UTP nodig, of je nu naar een PC of digicorder gaat. Met een paar wijzingen zouden die ook een veel betere service kunnen leveren: als iemand internet neemt, activeer dan die lijn, hoef ik daar echt voor te bellen... Of: zorg voor zo'n mooie mijn.telenet.be interface om de modem te bedienen en auto-provisioning te doen.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik heb niet gezegd of gesuggereerd dat Proximus een slechte naam heeft, enkel dat ze hun cijfers een beetje verbloemen.
Met als besluit : ze kunnen misschien eens overwegen om hun snelheid van interventie voor netstoringen wat op te drijven. Maar dat laat ik in het midden, ik weet niet hoe moeilijk het is om fouten op het koperpaar op te sporen en op te lossen.
Het koperpaar heeft ook zo zijn voordelen.
Maar volgens mij is een TN-Proxymus discussie hier niet op z'n plaats.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Toevallig deze morgen op Radio 2 gehoord (inspecteur Decaluwé). Testaankoop sluit zich aan bij de actie van "ik laat mij niet pluimen". Met veel bewoordingen kwam het erop neer dat er eigenlijk er helemaal niks gaat gebeuren: Yvo Mechels van TA: er moet concurrentie komen, de prijzen moeten lager naar analogie met het buitenland, dit moet een signaal worden naar de politiek, er moeten groepsaankopen voor digitale diensten komen... blablabla. Veel geblaat en weinig wol. Zaken die we al tientallen keren gehoord hebben. En geloof me vrij. Telenet ligt écht niet wakker van 50 of 60.000 klanten die een andere provider zoeken, de spreekwoordelijke druppel op de gloeiend hete plaat. Anno 2014 heeft Telenet net iets minder dan 1 miljoen klanten die bij hen een pakket afnemen.
Bron:
http://www.zdnet.be/nieuws/155256/telen ... n-groeien/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zo mag je dat (M.I.) niet bekijken,als er 10 000 overstappen (ongeveer 1/10 van de klagers)dan vallen er heel wat inkomsten weg(en die ben je ten minste voor 6 maanden kwijt),en dat heeft een heel slechte publiciteit.De kans dat er nog anderen gaan volgen(zoals bij Elektrabel) is wel zeer groot dan.
Ik hoop dat de Belgacom Group de mensen zeer goed zal informeren(deze keer) over de bereikbaarheid!!!
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Is inderdaad zo. Die 10.000 gaan weg, dat staat vast. Maar dan komt de mondelinge 'reclame' van familie naar familie/vrienden.
En dat zijn er veel meer die ook over de streep worden getrokken. Niet onmiddellijk maar na verloop van tijd.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Telenet gebruikers die willen opstappen kunnen dat gratis doen tot 1 maand na het ontvangen van de nieuwe factuur met de prijsverhoging.
Dus tot medio februari 2015 als ik mij niet vergis.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar dat is het nu net dat is zever naar anologie met het buitenland.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

lacer schreef:Telenet gebruikers die willen opstappen kunnen dat gratis doen tot 1 maand na het ontvangen van de nieuwe factuur met de prijsverhoging.
Dus tot medio februari 2015 als ik mij niet vergis.
Je kan dat altijd gratis doen. Zou mooie boel worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

fluppie schreef:Zo mag je dat (M.I.) niet bekijken,als er 10 000 overstappen...
Als je het klantenbestand afrondt naar 1 miljoen, dan vertegenwoordigen die 10.000 overstappers zegge en schrijve 1% van hun klanten. Ik zou eerlijk gezegd, als bedrijf, verre van onder de indruk zijn van 1% van (de eisen van) mijn klanten. Trouwens heel deze discussie is een storm in een glas water. Zal wel koelen zonder blazen. De doorsnee Vlaming is nu éénmaal zo: zeuren dat de prijsstijging hem niet bevalt en het hele boeltje daar bij laten. Hij zal wel braaf verder blijven (meer) betalen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Is blijkbaar ook gewoon 1 persoon die vooral fb plat spamt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Aan de andere kant dacht electrabel ook dat het zou overwaaien en de klanten niet massaal zouden weggaan. Time will tell...

Sent from my G630-U20 using Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je goed begint na te denken en alles bekijkt dan ziet het plaatje er heel anders uit.
In mijn geval wordt het zelfs goedkoper.
En zo duur, jah wat is duur.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hoeveel er nu werkelijk gaan overstappen kunnen we nog niet echt zeggen,maar de manier waarop de Belgacom group de potentiele klanten gaat benaderen speelt een grote rol.(Ze zijn daar blijkbaar nog over aan het nadenken bij Belgacom,niet te verwonderen.).
Als men iedere misnoegde klant kan pers.aanschrijven(e-mail) en men kan de snelheid v/d vdsl lijn vermelden(event. plaats ROP kast) of zoiets in die trend. die deze klant zal hebben,plus de mogelijkheden van abbo keuzes,en de voorwaarden groepsaankoop,dan denk ik dat ze een goede kans maken.
Als men de potentiele klanten in het duister laat tasten wat de kwaliteit en snelheid zal zijn van zijn vdsl lijn,dan zal het voor Belgacom een teleurstelling worden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

en vtm maar blijven aandacht geven aan dat feit
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”