Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

't Is daarom dat je activatie en installatiekosten moet betalen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:'t Is daarom dat je activatie en installatiekosten moet betalen?
Ik heb het over problemen na de initiële installatie.

Bij de initiële installatie teken je namelijk niet af als het niet perfect werkt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 snapt het weer niet goed...

De Telenet technieker komt ook GRATIS als het probleem bij jou ligt als je gebruik maakt van die tip. Zijn woorden. Niet de mijne.

In alle geval, zelfs met nieuwe kabel problemen, dus het probleem ligt bij Telenet, niet bij haar. Zal wel miserie zijn om die 30 euro zelfs terug te vorderen.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

kristofmertens schreef: Installatiedatum is 21/9, dan weet ik jullie meer te vertellen.
Ik moet enkel om de zoveel tijd als tegenprestatie mijn mening en ervaring delen, kleine moeite :-D
any news? :)
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

mobistartechnieker is net buiten. ik heb meteen enkele bevindingen om met jullie te delen. groen is positief, rood is negatiever:

Internet:
- internet ziet er goed uit! testen met kabel was 190Mbps download & 11Mbps upload. Als dit ongelimiteerd wordt aangeboden heeft telenet een zware concurrent! ik werk momenteel ook op de mobistarinternetverbinding.

Tv:
- beeldkwaliteit is telenetwaardig. Logisch = zelfde kabel. Beeld lijkt iets helderder :) decoder bepaald heel veel
- decoder reageert trager als telenet. bij het zappen moet het geluid even inlopen (net als bij bgc)
- je kan de tv-zenders momenteel niet van plaats zetten. de standaardnummering moet dus behouden blijven
- je kan de decoder via wifi aansluiten voor interactiviteit wat handig als je geen kabel aan je tv hebt hangen. mijn internetkabel is namelijk voor telenetbox
- terugkijk tv & VOD is momenteel niet mogelijk. hopelijk in de toekomst wel?
- ik mis belangrijke radiozenders zoals q-music en joe fm?

Volgens de technieker zou het kunnen dat er over 3 maanden een nieuwe decoder komt. Dit is alvast de 2de versie en de vorige heeft er maar 3 maand geweest. Met de nieuwe decoder dus mogelijk verbeteringen aan bovenstaande?
Ik ga sowieso deze bevindingen meedelen bij mijn eerste contact.

Alles hangt dus af van de testen in de toekomst maar voor TV ben ik nog niet overtuigd omwille van kritische punten zoals heel belangrijk ontbrekende radiozenders. Internet ziet er wel al goed uit voorlopig. De vraag is enkel of de handigheid zoals telenet homespots ook bij mobistar zal komen. Voorlopig zou ik telenet dus niet opzeggen omwille van de TV-mogelijkheden. Er kan wel nog veel veranderen op 6 maanden. Misschien een combi van telenet tv en mobistar internet?

Afwachten! Ik ben benieuwd... Het kan een mooi product worden in de toekomst. Ik test met plezier uit de komende maanden :)
Laatst gewijzigd door TiTanium 25 sep 2015, 16:43, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Rood voorbehouden aan de Crew.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

even off topic, ik dacht dat rode kleur alleen maar door moderators mocht gebruikt worden, of heb ik het verkeerd voor.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Nu ben ik toch curieus of dit IPTV is of DVB-C. Kan iemand nog eens testen met live feed of het zonder coax ook werkt? Het zou het iets trager zappen wel kunnen verklaren...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
FORZA M
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Roygenz schreef:Nu ben ik toch curieus of dit IPTV is of DVB-C. Kan iemand nog eens testen met live feed of het zonder coax ook werkt? Het zou het iets trager zappen wel kunnen verklaren...
Ik zou het zeer straf vinden moest men als het over IPTV gaat investeren om een hybride decoder te plaatsen, en dan ook nog eens de coax aan te sluiten. (Waartoe zou die coax dan dienen als alles via IP verloopt?).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

jackho schreef:even off topic, ik dacht dat rode kleur alleen maar door moderators mocht gebruikt worden, of heb ik het verkeerd voor.
Inderdaad, ik heb het aangepast naar blauw :beerchug:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Cecemel schreef:je kan de decoder via wifi aansluiten voor interactiviteit wat handig als je geen kabel aan je tv hebt hangen. mijn internetkabel is namelijk voor telenetbox
draadloos is voor interactiviteit, niet voor beeldsignaal. :-D
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

was even weg van huis (3 uurtjes) en de decoder bleef aanstaan. Toen ik tv aanzette liep men geluid niet synchroon. Bij zappen geen geluid meer. Ff decoder uit en aanzetten en het probleem was verholpen. Ik hoop toch dat ze investeren in betere decoders. Wat ik ook mis is DLNA. Momenteel stream ik bestanden van mijn NAS via digibox maar dit gaat voorlopig met mobistar dus ook niet. Internet nog steeds zeer stabiel. Is ook zelfde modem als telenet dus qua internet zit je volgens mij gewoon in hetzelfde stabiele telenetstraatje :)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Bevat deze decoder ook een harde schijf zodat men ook kan opnemen?
Welke TV zenders kan je ontvangen? Zijn er ook HD zenders bij?
Cecemel
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

een HDD van 500GB om op te nemen.
Zenders hier:
- VTM HD
- EEN HD
- CANVAS HD
- VIER HD
- 2BE HD
- Disney Channel HD
- Nickelodeon HD
- Vitaya
- Acht
- Discovery HD
- National Geographic HD
- Eurosport HD
- NOS 1 HD,2 HD en 3 HD
- Jim TV
- TMF
- VTM Kzoom
- Cartoon Network
- Regionale zender
- Kanaal Z
- Ketnet HD
en dan nog Franse en buitenlandse zoials LA une, TF1, BBC, ...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is een beetje hetzelfde aanbod van Telenet behalve dat de PRIME zenders niet aanwezig zijn wat normaal is want die zenders zijn immers eigendom van Telenet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Is de tv zender Animal planet niet aanwezig??
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:Is de tv zender Animal planet niet aanwezig??
De vraag is moeten alle zenders aanwezig zijn... om uiteindelijk dan misschien haast evenveel te betalen als bij TN ?

Wat mij betreft mag het lijstje zelfs nog korter.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ideaal zou zijn dat je uw zenderlijst zelf kunt samenstellen en zo berekend wordt via prijs/zender.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Roygenz schreef:Nu ben ik toch curieus of dit IPTV is of DVB-C. Kan iemand nog eens testen met live feed of het zonder coax ook werkt? Het zou het iets trager zappen wel kunnen verklaren...
Quasi 100% zeker dat het geen IPTV is. Anders zou TN zijn kabel gewoon internetcapaciteit in de vuilbak gooien. De kabelstructuur leent zich daar totaal niet voor. (toch niet als je ook nog redelijke internet snelheden en limieten wil geven)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

In principe zouden ze IPTV kunnen ervan maken door een andere modem te installeren. Dan zal je kabelmodem gewoon als een IPTV server werken... Maar dat gaat zeker niet met deze modem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Quasi 100% zeker dat het geen IPTV is. Anders zou TN zijn kabel gewoon internetcapaciteit in de vuilbak gooien. De kabelstructuur leent zich daar totaal niet voor. (toch niet als je ook nog redelijke internet snelheden en limieten wil geven)
Als er enkele tientalle mensen op je node een andere zender bekijken (of zelfs even pauseren) zou dat inderdaad massaal veel bandbreedte zijn die er inderdaad niet is. Langs de andere kant heb je vandaag reeds hetzelfde met Netflix... het is hetzelfde concept, misschien wat beperkt door de volumes die TN vandaag geeft.

In ieder geval bevestigde iemand dat z'n TV gewoon bleef werken zonder coax... al is dan maar de vraag waarom je een coax zou moeten aansluiten ?
Dima_2005 schreef:In principe zouden ze IPTV kunnen ervan maken door een andere modem te installeren.
Waarom zou je een andere modem nodig hebben... en enige wat anders is is de TV decoder.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Welja, IPTV zou ik ook niet logisch vinden op coax, maar ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat het beeld door bleef spelen na ontkoppelen van de coax, en dat uitbreiding in het huis ook mogelijk was zonder coaxcabel, maar via powerline of ethernet... Vandaar mijn twijfel... :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Misschien een 2de toestel wel via wifi of ethernet?
Zolang je eerste decoder maar ingeschakeld hebt (en dat die wel met coax is verbonden)?

Als dat kan, sta ik op de eerste rij.

EDIT: verduidelijking
Laatst gewijzigd door ygeffens 27 sep 2015, 15:13, in totaal 1 gewijzigd.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Quasi 100% zeker dat het geen IPTV is. Anders zou TN zijn kabel gewoon internetcapaciteit in de vuilbak gooien. De kabelstructuur leent zich daar totaal niet voor. (toch niet als je ook nog redelijke internet snelheden en limieten wil geven)
Als er enkele tientalle mensen op je node een andere zender bekijken (of zelfs even pauseren) zou dat inderdaad massaal veel bandbreedte zijn die er inderdaad niet is. Langs de andere kant heb je vandaag reeds hetzelfde met Netflix... het is hetzelfde concept, misschien wat beperkt door de volumes die TN vandaag geeft.

In ieder geval bevestigde iemand dat z'n TV gewoon bleef werken zonder coax... al is dan maar de vraag waarom je een coax zou moeten aansluiten ?
Dima_2005 schreef:In principe zouden ze IPTV kunnen ervan maken door een andere modem te installeren.
Waarom zou je een andere modem nodig hebben... en enige wat anders is is de TV decoder.

Hier lukt het allesinds NIET zonder coax.
Het zou wel handig zijn, aangezien ik op de slaapkamer een CI+ kaartje heb, aangezien ik daar al over een powerline beschik.
De vraag is wat daar mee gaat gebeuren, gaat Mobistar deze functie/optie ook invoeren?
Willen zij klanten van Telenet afpakken zullen ze toch met dezelfde functies op de markt moeten komen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kristofmertens schreef:Hier lukt het allesinds NIET zonder coax.
Lijkt mij het meest logische... uiteindelijk is het Mobistar aanbod technisch IDENTIEK aan dat van Telenet.

Het enige verschil dat je dus zou mogen hebben is het aantal zenders (niet de kwaliteit) en de snelheid/volume van internet.
kristofmertens schreef:Het zou wel handig zijn, aangezien ik op de slaapkamer een CI+ kaartje heb, aangezien ik daar al over een powerline beschik.
De vraag is wat daar mee gaat gebeuren, gaat Mobistar deze functie/optie ook invoeren?
Misschien niet vanaf dag één... maar ik twijfel er niet aan dat het ook komt.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Pas op, de kwaliteit kan wél verschillen, zelfs aanzienlijk. Herinner je je nog indi?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sylvester schreef:zelfs aanzienlijk
Er kan een verschil zitten in de MPEG decoder... al geloof ik niet dat daar vandaag nog "aanzienlijke" verschillen opzitten tussen de verschillende merken.

Als er dus al iets is ga je dat volgens mij nooit zien aan de kwaliteit... enkel misschien aan iets andere kleurwaarden (bv. meer rood).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik vond indertijd het beeld van indi toch veel beter dan Telenet ondanks dat het dezelfde kanalen waren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Waar ik mij nog vragen bij stel?

Mobistar huurt nu bandbreedte bij Telenet, deze laatste blijft eigenaar van het netwerk?
Wat als ik Telenet zou opzeggen, krijg ik dan nog de analoge zenders zoals bij Telenet?
Is het bij Mobistar dan enkel digitaal kijken + internet?
Lijkt me vrij logsich aangezien het analoge aanbod stilaan aan het afbouwen is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Als je digitale tv neemt bij Mobistar zullen de analoge zenders ook wel te bekijken zijn vermoed ik.
Filters voor enkel internet klanten heeft Telenet, maar als er digitale zenders tot bij de klant moeten (al dan niet via Mobistar), zullen de analoge er niet uit gefilterd kunnen worden

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Sylvester schreef:Ik vond indertijd het beeld van indi toch veel beter dan Telenet ondanks dat het dezelfde kanalen waren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Maar ze zaten wel op een ander netwerk, er was meer bandbreedte op het Indi netwerk.
Hier is de situatie anders.
Het is gewoon simulcasting, de zenders zitten één keer op de kabel, enkel de encryptie zit erop voor Telenet en voor Mobistar.
De beeld en geluidsstreams zijn dus identiek.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenniey schreef:Als je digitale tv neemt bij Mobistar zullen de analoge zenders ook wel te bekijken zijn vermoed ik.
Telenet heeft volgens mij geen "alléén-analoge" filter... hun TOF doet zowel analoog als digitaal... dus indien ze deze verwijderen voor Mobistar heb je ook analoge TV (al zou ik dat louter als leuk extraatje beschouwen voor zolang het nog bestaat).
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ygeffens schreef:Misschien een 2de toestel wel via wifi of ethernet?
Zolang je eerste decoder maar ingeschakeld hebt (en dat die wel met coax is verbonden)?

Als dat kan, sta ik op de eerste rij.

EDIT: verduidelijking

Als we 5 jaar verder zijn gaat telenet iptv toepassen .
De coax kabel naar je decoder zal dan verleden tijd zijn . Of toch in overgangsfase ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

boulder schreef:
Sylvester schreef:Ik vond indertijd het beeld van indi toch veel beter dan Telenet ondanks dat het dezelfde kanalen waren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Maar ze zaten wel op een ander netwerk, er was meer bandbreedte op het Indi netwerk.
Hier is de situatie anders.
Het is gewoon simulcasting, de zenders zitten één keer op de kabel, enkel de encryptie zit erop voor Telenet en voor Mobistar.
De beeld en geluidsstreams zijn dus identiek.
Vergissen we ons niet? Het zat op identiek dezelfde kabel, met dezelfde muxen, en zelfs hardwarematig bijna dezelfde decoders. En toch was het beeld anders.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Neen, we vergissen ons niet. We spreken over het jaar 2006. INDI had niet dezelfde muxen. INDI had een eigen netwerk en verzorgingsgebied, dus eigen toelevering en encoders en hogere bitrates, hun digitale basiskanalen waren niet geëncrypteerd en dus beschikbaar op alle toestellen met DVB-C-tuners.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

De eerste jaren nadat Telenet begon met digital tv op de netwerken van de zuivere intercommunales maakten de boxen van Telenet en die van Indi gebruik van dezelfde muxen. Als er toen een verschil was in (al dan niet objectieve) beeldkwaliteit zat dit toch wel echt in de decoders.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

raf1 schreef:Neen, we vergissen ons niet. We spreken over het jaar 2006. INDI had niet dezelfde muxen. INDI had een eigen netwerk en verzorgingsgebied, dus eigen toelevering en encoders en hogere bitrates, hun digitale basiskanalen waren niet geëncrypteerd en dus beschikbaar op alle toestellen met DVB-C-tuners.
Nee hoor, zelfde muxen. Er zou gewoon geen plaats op de kabel zijn voor ieder hun eigen mux : Telenet en indi.
Ik heb het dan inderdaad over de periode dat beiden gelijktijdig op de kabel zaten. Misschien had ik dat niet duidelijk gesteld.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dan moet je wel heel goed opletten wat je vergelijkt.
Je moest dan een Telenet box vergelijken, die in ex-Indi gebied stond, met een Indi box in ex-Indi gebied.
Anders ben je weer bandbreedteverschillen aan het vergelijken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Wanneer gingen die kabel groothandelsprijzen goedgekeurd worden? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit in oktober was.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

BREAKING NEWS?

http://foto.tijd.be/Deze_deal_toelaten_ ... 20152.foto

De Tijd 25/9/2015:

kort samengevat (mag niet kopiëren en plakken) :-(
De lancering staat gepland op 17 november. Maar Mobistar vermoedt dat de kans klein is dat die dag gehaald wordt....begin oktober krijgt de EU-commissie het dossier, en hebben ze 1 maand tijd om opmerkingen te geven....dus midden november wordt krap!!!
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik ga maar 1 zin kopiëren uit datzelfde artikel, dat is normaal geen probleem gezien je wel iets meer dan 100 karakters mag kopiëren:

"wil de operator nog dit jaar breedband en digitale tv bij Telenet inkopen om die vervolgens aan zijn eigen klanten, gebundeld met mobiele diensten, te verkopen."

Het ziet er dus naar uit dat zijn 3P gaan aanbieden met hun abonnementen. Zouden ze wachten met aanpassen van hun abo's (of dit was volgens mij originele plan) tot lancering van hun kabelaanbod?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”