Einde ondersteuning SD-decoders
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Nickz, wel, dat is nu de wereld waarin wij leven: je hebt er al profijt mee gedaan!
Sorry, maar zo werkt het niet, als ik elk aangekocht toestel binnen de 5 jaar maar naar de schroothoop moet brengen wegens een nieuwe technologie... Blijkbaar vinden sommige mensen dit perfect normaal en aanvaardbaar. Sterk. (Jaja, de meerderheid van het elektronisch afval wordt nog steeds niet correct ingezameld!)
Ik blijf erbij, er had geen gezeur en gezaag geweest als Telenet een commercieel interessante geste had gedaan naar de getroffen klanten.
Oh ja, de 5 maand is ook al voor veel klanten minder vermits er vorige week nog een heel aantal klanten pas op de hoogte gebracht werden door middel van een brief. Communicatie is ook niet de sterkste kant.
Sorry, maar zo werkt het niet, als ik elk aangekocht toestel binnen de 5 jaar maar naar de schroothoop moet brengen wegens een nieuwe technologie... Blijkbaar vinden sommige mensen dit perfect normaal en aanvaardbaar. Sterk. (Jaja, de meerderheid van het elektronisch afval wordt nog steeds niet correct ingezameld!)
Ik blijf erbij, er had geen gezeur en gezaag geweest als Telenet een commercieel interessante geste had gedaan naar de getroffen klanten.
Oh ja, de 5 maand is ook al voor veel klanten minder vermits er vorige week nog een heel aantal klanten pas op de hoogte gebracht werden door middel van een brief. Communicatie is ook niet de sterkste kant.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Hij wordt wel degelijk onbruikbaar gemaakt. ik kan er niks meer mee doen, ik kan hem wegens de vendor lock in ook aan niemand doorverkopen.boulder schreef:Hij wordt niet onbruikbaar gemaakt, dit is gewoon een leugen.duizend schreef:Iedereen die dit wil en wat moeite doet om vooraleer hij iets koopt wat opzoekwerk te doen, kan dit gemakkelijk terugvinden.
Dat telenet de SD decoder onbruikbaar ging maken wist NIEMAND, zelfs telenet blijkaar niet
Hij kan gewoon de H.264 standaard niet aan.
-
- Elite Poster
Heb ik al eens aangehaald fritz!box geeft 5 jaar GARANTIE, das beter dan 2 jaar GARANTIE en 3 jaar ONDERSTEUNINGboulder schreef:Ja, laat mij eens weten wie beter doet dan 5 jaar ondersteuning, hee. .duizend schreef:Dat was niet gemeld of zelfs gekend als ik de mijne gekocht heb.
Vanaf nu weet ik waar ik aan toe ben en kan ik een deftige beslissing nemen. Ik zal me geen twee keer aan dezelfde steen stoten.
Microsoft geeft 10 - 15 jaar ondersteuning op zijn os
De PC die veroudert blijft gewoon WERKEN, ik kan er nog alles mee doen wat ik er mee kon doen als ik hem pas gekocht had.boulder schreef:Ik ben absoluut geen voorstander van de vendor lock.duizend schreef:Zeven keren als/als/als om toch maar te proberen om de vendor lock in en het onbruikbaar maken van de telenetbox goed te praten.
Maar doen alsof dat hier iets mee t maken heeft is nonsens.
Ik heb al een paar keer een PC gekocht, en die dan helemaal zelf samengesteld (van moederbord tot behuizing).
Die PC's verouderen net zo goed als een toestel dat volledig gesloten is.
Het is een illusie te denken dat je de vooruitgang kunt stoppen daarmee..
Mijn digicorder met vendor lock in werkt NIET MEER, ik moet hem wegsmijten en vervangen als ik nog wil tv kijken
-
- Elite Poster
Maar jou dreambox 8000 WERKT nog steeds, je kan hem nog gebruiken, je kan hem nog verkopen, er staan er verschillende tweedehands te koop.boulder schreef:Vrije hardwarekeuze belet op geen enkele manier dat technologie evolueert, en toestellen minder bruikbaar raken.duizend schreef:zelfde opmerking als hier wat hoger
als/als/als/als terwijl er vrije hardwarekeuze is
Ik heb in 2009 een Dreambox 8000 gekocht, volledig volgens het principe van de vrije hardwarekeuze.
Het wordt ondertussen niet meer gemaakt.
Mijn telenet digicorder werkt binnenkort niet meer en ik kan hem nergens meer verkopen wegens de vendor lock in ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat bedoel je met vendor lock?duizend schreef:Hij wordt wel degelijk onbruikbaar gemaakt. ik kan er niks meer mee doen, ik kan hem wegens de vendor lock in ook aan niemand doorverkopen.
Waarschijnlijk kan je die nog wel gebruiken als "DBV-C kabeltuner" in landen die nog altijd SD zenders op de kabel hebben (voorbeeld Duitsland)? Vanzelfsprekend zal je er alleen oversleutelde zenders mee kunnen ontvangen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ik stel voor dat hij dan verhuist naar Duitsland met zijn SD Digicorder (en beeldbuis-tv?). Hij kan ginder dan gaan klagen over de kabelmaatschappij wanneer die ook overschakelen op MPEG-4
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je slaat weer eens de bal mis. In Duitsland zal je niet hoeven klagen. In Duitsland blijft MPEG-2 naast MPEG-4 bestaan en blijven er 30 analoge kanalen uitgezonden worden. Want de coaxkabel heeft een frequentiespectrum van 862 MHz dat door de Duitse kabelmaatschappijen wél volledig benut wordt in tegenstelling tot Telenet dat slechts een frequentiespectrum van 600 MHz gebruikt.nickz schreef:Ik stel voor dat hij dan verhuist naar Duitsland met zijn SD Digicorder (en beeldbuis-tv?). Hij kan ginder dan gaan klagen over de kabelmaatschappij wanneer die ook overschakelen op MPEG-4
Het wordt misschien eens tijd dat je inziet dat Telenet een monopolist is die continu kunstmatige technische beperkingen invoert om de klanten op kosten te jagen.
Het schrappen van de MPEG-2-frequenties is puur een onfrisse commerciële truc om klanten te dwingen om een duurder abonnement met huurdecoder te nemen.
Laatst gewijzigd door raf1 25 mei 2014, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Dan heb ik liever enkel MPEG-4, met hogere bitrates (en dus hogere kwaliteit), dan MPEG-2 en MPEG-4 naast elkaar, beide met een lage bitrate. Ik veronderstel trouwens dat men in Duitsland dan nog geen MPEG-4 zal gebruiken voor alle SD-zenders, zoals Telenet hier wel gaat doen.
Er wordt ook niemand verplicht om een duurder abonnement of een huurdecoder te nemen. Je kan een HD Digibox kopen voor € 79 in plaats van € 99 of een HD Digicorder voor € 199 in plaats van € 249.
Ik zou zeggen: kijk eens wat TV Vlaanderen voor een decoder vraagt: € 362 voor iets met twee tuners (Telenet Digicorder heeft er drie), geen interactiviteit, geen automatische opname van series en een software waar je constant problemen mee hebt: http://webshop.tv-vlaanderen.be/nl/digi ... en-webshop. Vrije hardware zeg je? Ja, met een CI-module en smartcard voor € 129 (bij Telenet € 69): http://webshop.tv-vlaanderen.be/nl/digi ... en-webshop
Er wordt ook niemand verplicht om een duurder abonnement of een huurdecoder te nemen. Je kan een HD Digibox kopen voor € 79 in plaats van € 99 of een HD Digicorder voor € 199 in plaats van € 249.
Ik zou zeggen: kijk eens wat TV Vlaanderen voor een decoder vraagt: € 362 voor iets met twee tuners (Telenet Digicorder heeft er drie), geen interactiviteit, geen automatische opname van series en een software waar je constant problemen mee hebt: http://webshop.tv-vlaanderen.be/nl/digi ... en-webshop. Vrije hardware zeg je? Ja, met een CI-module en smartcard voor € 129 (bij Telenet € 69): http://webshop.tv-vlaanderen.be/nl/digi ... en-webshop
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Ik kan me vinden bij raf1 en duizend.
Steeds word hier opnieuw herhaald dat de boxen de nieuwe MPEG4 standaard niet aankunnen, er dus enkel geen 'nieuwe content' ontvangen kan worden en dat we nu eenmaal vooruit moeten.
1) Dat was volgens mij niet eens de initiële reden voor telenet om de boxen op zwart te zetten (lees nog eens de allereerste post).
2) De besparing op bandbreedte bij de overschakeling van MPEG2 naar MPEG4 vervalt in het niets in vergelijking met de besparing bij het schrappen van analoog.
3) Een jaar geleden zei men bij telenet nog dat men analoog nog niet hoeft te schrappen omdat de capaciteit voldoende is (zelfs op 600Mhz dus). Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00471748.
Steeds word hier opnieuw herhaald dat de boxen de nieuwe MPEG4 standaard niet aankunnen, er dus enkel geen 'nieuwe content' ontvangen kan worden en dat we nu eenmaal vooruit moeten.
1) Dat was volgens mij niet eens de initiële reden voor telenet om de boxen op zwart te zetten (lees nog eens de allereerste post).
2) De besparing op bandbreedte bij de overschakeling van MPEG2 naar MPEG4 vervalt in het niets in vergelijking met de besparing bij het schrappen van analoog.
3) Een jaar geleden zei men bij telenet nog dat men analoog nog niet hoeft te schrappen omdat de capaciteit voldoende is (zelfs op 600Mhz dus). Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00471748.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Al die complot theorieenraf1 schreef:Het schrappen van de MPEG-2-frequenties is puur een onfrisse commerciële truc om klanten te dwingen om een duurder abonnement met huurdecoder te nemen.
Als TN bij ieder abonnement 10 cent bij doet kan het veel meer verdienen dan dit kleine groepje met SD decoders nu te pesten (en een heleboel negatieve media aandacht over zich heen te krijgen). Denk je nu echt dat ze zo dom zijn in Mechelen ?
- MaT
- Elite Poster
@r2504: als je mijn voorgaande post leest zie je dat ik ook twijfel aan de technische noodzaak om MPEG2 te beëindigen. Ik denk ook dat het meer een commerciële zet is maar dan niet voor de enkele duurdere abonnementjes maar wel op langere termijn.
Daarbij, denk je dat ze geen negatieve aandacht krijgen als ze de prijs zomaar 10 cent optrekken?
-Als ze dat doen zonder dat de concurrent hetzelfde doet is dat wel degelijk slecht voor het imago.
-Prijsstijgingen zitten sowieso al vermomd in de 'aanpassing aan de levensduurte' of introductie van nieuwe formules.
-Bij een verhoging van de prijs, ookal is het maar 1 cent, kunnen klanten opzeggen zonder contractbreuk.
Daarbij, denk je dat ze geen negatieve aandacht krijgen als ze de prijs zomaar 10 cent optrekken?
-Als ze dat doen zonder dat de concurrent hetzelfde doet is dat wel degelijk slecht voor het imago.
-Prijsstijgingen zitten sowieso al vermomd in de 'aanpassing aan de levensduurte' of introductie van nieuwe formules.
-Bij een verhoging van de prijs, ookal is het maar 1 cent, kunnen klanten opzeggen zonder contractbreuk.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Deel van't meubilair
Ben je daar nu echt ernstig in ? Dit is gewoon een stap die vandaag of morgen moest gebeuren... net zoals het afschaffen van het analoge signaal... en alle complot theorieeen is gewoon nonsens, de image schade die men hiermee aanricht is gewoon vele malen groter dan wat de extra huur of verkoop van decoders ooit zal opbrengen.MaT schreef:Ik denk ook dat het meer een commerciële zet is maar dan niet voor de enkele duurdere abonnementjes maar wel op langere termijn.
Alle andere providers hebben hetzelfde probleem gehad... en zullen dit in de toekomst ook nog hebben. Het mooie is dat er van TN uit nu een duidelijk commitment is over de termijn dat een decoder ondersteuning zal krijgen (en zoals bij alles zullen er altijd zijn die nooit tevreden zijn met het cijfertje dat daarop plakt).
- MaT
- Elite Poster
Ja, vergeet niet dat MPEG2 geschrapt word doordat telenet de oudere modellen laat verdwijnen (wegens geen ondersteuning van de fabrikant) en niet andersom zoals hier word voorgesteld.
De stap moet ooit gebeuren, maar vandaag is daar zeker geen technische noodzaak voor. Het werkt vandaag, dus waarom zou het morgen niet kunnen werken? Analoog verdwijnt misschien in 2015, dus waarom zou MPEG2 niet meekunnen tot uiterst 2020 of tot de laatste MPEG2 box in gebruik is (welke eerst komt) bijvoorbeeld. Eens de analoge kanalen geschrapt zijn in 2015 kunnen de bitrates voor MPEG4 alsnog flink de hoogte in. 2015 is tenslotte niet zover meer jongens.
De stap moet ooit gebeuren, maar vandaag is daar zeker geen technische noodzaak voor. Het werkt vandaag, dus waarom zou het morgen niet kunnen werken? Analoog verdwijnt misschien in 2015, dus waarom zou MPEG2 niet meekunnen tot uiterst 2020 of tot de laatste MPEG2 box in gebruik is (welke eerst komt) bijvoorbeeld. Eens de analoge kanalen geschrapt zijn in 2015 kunnen de bitrates voor MPEG4 alsnog flink de hoogte in. 2015 is tenslotte niet zover meer jongens.
-
- Elite Poster
Er is wel een provider die dat mooi aangepakt heeft, eentje die het slecht aangepakt heeft en Telenet die in het begin klanten met kortingen rond de oren sloeg en nu plots de overige klanten in de kou laat staat.r2504 schreef:Alle andere providers hebben hetzelfde probleem gehad... en zullen dit in de toekomst ook nog hebben. Het mooie is dat er van TN uit nu een duidelijk commitment is over de termijn dat een decoder ondersteuning zal krijgen (en zoals bij alles zullen er altijd zijn die nooit tevreden zijn met het cijfertje dat daarop plakt).
Nogmaals, zo'n miljoenenbedrijf gaat het amper voelen als ze iedereen een deftige commerciële geste had gedaan, in tegendeel, op langere termijn loont dat. Kijk maar naar mijn ouders. Zij huren nu uiteindelijk ook hun 2e toestel, maar Telenet gaat er pas inkomsten na een jaar op hebben, misschien dat anderen gewoon analoog verder zullen kijken, of nog erger, uit onvrede de kabel opzeggen. Wat lijkt dan de beste zet te zijn? Investeren in de klant of hem behandelen op zijn TVV's?
Onderschat ook niet de positieve berichtgeving dat ze er mee hadden kunnen scoren ipv nu overal in de media voor de zoveelste keer breed uitgesmeerd te worden als een inhalig bedrijf...
Stel nu dat hun 2222 goals net niet gehaald zouden worden, dat zou pas geld gekost hebben...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Mijn standpunten zijn serieus onderbouwd, terwijl die van jou alles op een hoopje gooien.Slafes schreef:Kijk mede userbaser, met u valt totaal niet te praten... Wat een zever dat jij er telkens moet bijsleuren, amai mijn ogen... Mij en anderen dan nog blijven beschuldigen van nonsens terwijl JIJ zelf er vanalles bijsleurt om toch ergens proberen uw gelijk te halen met voorbeelden die zelfs in de verste verte niet te vergelijken zijn.
Jij bent nog niet eens bereid de waarheid te erkennen, namelijk dat elk nieuw uitgezonden programma op TV nieuwe content is, en dat de SD digicorders dus niet onbruikbaar gemaakt worden.
Net zoals een cassetterecorder bij een stopzettend aanbod van nieuwe cassetjes nog altijd de oude kan blijven afspelen, is dat ook zo bij de SD digicorder.
Dit is gewoon een feit, maar u wilt dat bij hoog en bij laag ontkennen.
En dan mag je duizend keer je zever herhalen, zolang je die waarheid niet erkent, ben je gewoon ongelofelijk aan het zagen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Lees : als ze mij alles gratis geven is het OK.Slafes schreef:Nickz, er is niemand die tegen is... Wel de manier waarop.
Dus, als jij ergens een bepaald nadeel ondervindt, dan moeten nog veel meer mensen een nadeel ondervinden, anders is het niet eerlijkSlafes schreef:Als ze echt bandbreedte hadden willen vrijmaken, dat men dan ineens ook alle analoog signaal had afgesneden... Maar dat is natuurlijk een commercieel slechte zet.
Je zult in je leven nog wel toestellen moeten vervangen die op zich nog goed werken, maar waarvan de dienst die erachter zit verandert, of stopgezet wordt.Slafes schreef:Het feit dat mensen perfect werkende toestellen moeten omruilen en er weer eens voor betalen, dat stuit mensen tegen de borst.
Maar waarom op dit ene geval eindeloos doorzagen ?
Wie het onderste uit de kan wil...Slafes schreef:De eerste mensen die kloegen kregen veel, de mensen die hoopten er iets meer uit te halen zitten met de gebakken peren en krijgen niets meer als hun toestel net 5 jaar is.
Bullshit, de omschakeling bij TV Vlaanderen heeft men heel geleidelijk ingevoerd, en dat was nu net heel irritant.Slafes schreef:Zo'n dingen storen enorm. Niemand, maar dan ook niemand had geklaagd als Telenet de uitfasering wat langer had laten aanslepen en deftige compensaties (commerciële geste) had voorzien.
Heel de tijd zenders die dubbel zaten, de ene nog in MPEG2 met een gigantische banner om te waarschuwen dat hij binnenkort enkel in H.264 te ontvangen zou zijn.
Niets ergerlijker dan dat.
Het commercieel aanbod vind ik meer dan goed, maar er zullen er altijd zijn die blijven doordrammen.
Bij u moet precies alles gratis, hee.Slafes schreef:Dat er hier dan ook mensen zitten te hameren op die CI+ module... Pffft, sorry, maar dat kost ook geld
Volgens mij heeft Telenet zelf een veelvoud moeten investeren om zelfs maar te kunnen overschakelen op H.264.
Zo'n TV maatschappij heeft massa's toestellen die allemaal eerst H.264 moeten aankunnen.
Ik denk niet dat je daartoe verplicht bent, je kunt nog altijd je opnames bekijken, en voor zover ik weet blijft digitale radio nog wel een tijdje werken.Slafes schreef:Dat er nu ook geen inzamelactie is voor de oude digicorders en dat ze zeker gerecycleerd zouden worden stoot mij dan ook weer persoonlijk tegen de borst, we zijn als mens al ongelooflijk vervuilend, maar dat wil niet zeggen dat we mensen verplicht hun toestel laten weggooien op het stort...
Maar als het gratis is, dan kan het milieu u geen zier schelen.Slafes schreef:Ook daar mag Telenet best zijn "groen" kantje wat meer in de verf zetten.
-
- Elite Poster
Onbruikbaar maken, dat zou zijn alsof men doelbewust een update doet waardoor hij niet meer opstart.duizend schreef:Hij wordt wel degelijk onbruikbaar gemaakt. ik kan er niks meer mee doen, ik kan hem wegens de vendor lock in ook aan niemand doorverkopen.
Zoals gezegd, je kunt je opnames blijven bekijken, er zal gewoon binnenkort geen enkele zender meer in MPEG2 op de kabel zitten.
Telenet spreekt ook altijd van het digitale TV signaal, er zitten ook digitale radiozenders op de kabel, dus vermoed ik ten stelligste dat de radiozenders in dezelfde audionorm zullen blijven uitzenden, en dus beluisterbaar blijven.
Dat is dus heel wat anders dan onklaarbaar maken.
De vendor lock is er, maar waar denk je dat je nog een kabelmaatschappij gaat vinden die nog op MPEG2 werkt ?
Idem ditto met het crazy idee om er een mediaplayer van te maken.
Hoeveel media vind je nog in MPEG2 ?
Alles wat uitkomt is H.264, DivX, XVid, enz.
-
- Elite Poster
Die garantie wil helemaal niet zeggen dat zij elke nieuwe standaard zullen ondersteunen.duizend schreef:Heb ik al eens aangehaald fritz!box geeft 5 jaar GARANTIE, das beter dan 2 jaar GARANTIE en 3 jaar ONDERSTEUNING
Het is dus vooral een hardwaregarantie.
Ja, en garandeert MS u dat zij alle nieuwe standaarden gaan ondersteunen ?duizend schreef:Microsoft geeft 10 - 15 jaar ondersteuning op zijn os
Neen, natuurlijk niet.
Wie een erg grote harddisk had, kon niet blijven met XP werken, en moest omschakelen naar Vista of hoger.
De ondersteuning beperkt zich vaak tot security updates.
Ja, en je digicorder blijft ook gewoon WERKEN, maar de DIENST van live TV wordt niet meer in MPEG2 aangeboden.duizend schreef:De PC die veroudert blijft gewoon WERKEN, ik kan er nog alles mee doen wat ik er mee kon doen als ik hem pas gekocht had.
Als mijn bank voor Homebank geen ondersteuning meer biedt voor XP, sta ik in een zeer gelijkaardige situatie.
Het is het onderscheid tussen een TOESTEL en een DIENST.
De DIENST Live TV wordt niet meer in MPEG2 aangeboden, uw toestel zelf blijft werken, vermits uw opnames in MPEG2 nog altijd zijn af te spelen.duizend schreef:Mijn digicorder met vendor lock in werkt NIET MEER, ik moet hem wegsmijten en vervangen als ik nog wil tv kijken
-
- Elite Poster
Net zoals jouw digicorder straks nog altijd WERKT, alleen kan hij alleen met MPEG2 video overweg.duizend schreef:Maar jou dreambox 8000 WERKT nog steeds, je kan hem nog gebruiken, je kan hem nog verkopen, er staan er verschillende tweedehands te koop.
Mijn telenet digicorder werkt binnenkort niet meer en ik kan hem nergens meer verkopen wegens de vendor lock in ...
Kijk, ik kocht mijn Dreambox 8000 dus in 2009, voor 999€ (exclusief harddisk, en met 2 satelliettuners inbegrepen).
Hoewel het systeem open source is, betekent dat niet dat alle nieuwe standaarden die uitkomen ook ondersteund worden.
Het toestel kon van bij het begin met H.264 overweg (mag wel voor die prijs!), maar H.265, nougabollen.
DVB-S2 kon hij van bij het begin, maar DVB-S2X zal hij ook niet kunnen.
Dus die 4K demokanalen kan ik wel streamen naar mijn PC, zolang ze niet in DVB-S2X uitzenden, en dat zal niet lang duren.
DVB-C2, idem ditto, het systeem heeft 2 slots waarin je verschillende soorten tuners kunt pluggen (bijv. DVB-C/T, of DVB-S2), maar er zijn nooit DVB-C2 of DVB-T2 tuners uitgekomen.
Ja, ik kan hem nog doorverkopen, maar eens iedereen aan het overschakelen is naar H.265 en/of DVB-S2X zal ik er ook nog maar weinig voor krijgen, en kijk eens naar de begininestering.
Hier wordt geklaagd en gezaagd over 50€, ik zie geen van die klagers 1050€ uitgeven voor een toestel.
-
- Elite Poster
Wat een bullshit vertel jij toch allemaal.raf1 schreef:Het schrappen van de MPEG-2-frequenties is puur een onfrisse commerciële truc om klanten te dwingen om een duurder abonnement met huurdecoder te nemen.
Die klanten kunnen net zo goed een koopdecoder nemen, of overschakelen naar CI+.
En dat Duitsers eindeloos lang MPEG2 gaan ondersteunen, dat is ook quatsch natuurlijk.
Alsof die kabelmaatschappijen de bandbreedte niet efficiënter kunnen benutten voor ofwel meer kanalen, of internet via de kabel.
-
- Elite Poster
Daar hebben ze volgens mij een simpeler uitleg genomen, hoeveel mensen kennen er MPEG2, MPEG4 ?MaT schreef:Ik kan me vinden bij raf1 en duizend.
Voor de meeste mensen is dat Chinees.
Klopt, maar wie nu nog analoog kijkt, dat zijn echt de verstokte analoog kijkers.MaT schreef:2) De besparing op bandbreedte bij de overschakeling van MPEG2 naar MPEG4 vervalt in het niets in vergelijking met de besparing bij het schrappen van analoog.
Maar er komen ook HD kanalen bij.MaT schreef:2)3) Een jaar geleden zei men bij telenet nog dat men analoog nog niet hoeft te schrappen omdat de capaciteit voldoende is (zelfs op 600Mhz dus). Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00471748.
2Be HD, Vier HD, Vijf HD zitten nu ook al een paar jaar op de kabel, en er zijn nog massa's kanalen waar we nog geen HD versie van hebben op de kabel, maar die wel al bestaan.
-
- Elite Poster
Je kunt als kabelprovider maar stoppen met uitzenden in MPEG2 als iedereen een box heeft die de nieuwe standaard aankan, dat lijkt mij toch logisch.MaT schreef:Ja, vergeet niet dat MPEG2 geschrapt word doordat telenet de oudere modellen laat verdwijnen (wegens geen ondersteuning van de fabrikant) en niet andersom zoals hier word voorgesteld.
Waarom moest TV Vlaanderen dan overschakelen ?MaT schreef:De stap moet ooit gebeuren, maar vandaag is daar zeker geen technische noodzaak voor.
Waarom zit Belgacom al zo lang op H.264 ?
Waarom zie je overal providers omschakelen ?
Als er een veel betere codec is, zoals H.264, dan is MPEG2 gewoon bandbreedteverspilling.
Je kunt dubbel zoveel zenders op een mux zetten met H.264 als met MPEG2, of je kunt hetzelfde aantal zenders in veel betere kwaliteit erop krijgen.
Mensen met analoog kunnen evengoed dezeflde redenering maken : het werkt vandaag, dus waarom zou het morgen niet werken ?MaT schreef:Het werkt vandaag, dus waarom zou het morgen niet kunnen werken? Analoog verdwijnt misschien in 2015, dus waarom zou MPEG2 niet meekunnen tot uiterst 2020 of tot de laatste MPEG2 box in gebruik is (welke eerst komt) bijvoorbeeld. Eens de analoge kanalen geschrapt zijn in 2015 kunnen de bitrates voor MPEG4 alsnog flink de hoogte in. 2015 is tenslotte niet zover meer jongens.
Het eindresultaat is technologische stilstand.
-
- Elite Poster
Alsof jij zicht hebt op de investeringen en kosten van dat bedrijf.Slafes schreef:Nogmaals, zo'n miljoenenbedrijf gaat het amper voelen als ze iedereen een deftige commerciële geste had gedaan, in tegendeel, op langere termijn loont dat
Zo'n TV keten van de bron tot bij jou thuis is lang, en daar zitten veel toestellen tussen, die allemaal eerst H.264 aan moeten kunnen.
Dus reken maar dat Telenet eerst zelf heeft mogen investeren, en veel meer dan een digicorder vervangen.
jij bent gewoon iemand die alles voor niets wilt.
-
- Elite Poster
Je hebt op jezelf prachtig een volle pagina geschreven... Prachtig stukje proza, en totaal niet meer gelezen... Je krijgt het laatste woord, maar nog een laatste iets,... Jij weet net zo min wat een geste kost aan klanten, dus aub, hou er mee op met anderen van van alles te verwijten waar je zelf nada, niets, noppes, nul over weet... Trouwens, klagen bij Telenet is krijgen, en dat weet je goed genoeg. Alsof dat geen geld kost, en dat kan toch probleemloos precies.
Ik wil niet alles gratis, ik ben er zelfs niet in betrokken want ik heb geen SD digicorder, ik heb wel een vorm van empathie voor alle gedupeerden en ben tegen het misbruik van het monopolie om klanten te kunnen afzetten. Ik hoop dat er snel een alternatief op de kabel komt zodat klanten weer op de eerste plaats komen.
Ik wil niet alles gratis, ik ben er zelfs niet in betrokken want ik heb geen SD digicorder, ik heb wel een vorm van empathie voor alle gedupeerden en ben tegen het misbruik van het monopolie om klanten te kunnen afzetten. Ik hoop dat er snel een alternatief op de kabel komt zodat klanten weer op de eerste plaats komen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Lees ik nu 5 posts achtereen van dezelfde persoon Pro telenet. Man toch heb je aandelen of te veel tijd? Ik heb de mijnen met veel winst verkocht in het begin van het jaar. En het dividend was al die jaren genoeg om elk jaar mijn televisie van te betalen.
Kortom ik weet uit ervaring waarom telenet dergelijke beslissingen neemt.PUUR COMMERCIEEL.
En ik hoef dat DVB-C signaal op de kabel ook niet gratis. Neen ik wil niet betalen om in een kinderlijk telenet eco systeem te stappen.
Scarlet trio met 2 digicorders draaien hier sinds januari en telenet ligt buiten.
Ondertussen verlangt telenet wel van ons dat die kabel aan onze gevel mag hangen. heb ik nooit toestemming voor gegeven hoor
Kortom ik weet uit ervaring waarom telenet dergelijke beslissingen neemt.PUUR COMMERCIEEL.
Ja natuurlijk , bedrijven investeren om er daarna geen winst uit te halen..zo gaat dat..liefdadigheid voor ons....en wij dan zagen over ons sd digicorder/box..'t is erg hééZo'n TV keten van de bron tot bij jou thuis is lang, en daar zitten veel toestellen tussen, die allemaal eerst H.264 aan moeten kunnen.
Dus reken maar dat Telenet eerst zelf heeft mogen investeren, en veel meer dan een digicorder vervangen.
Ik wil gerust betalen voor een DVB-C signaal op de kabel dat voldoet aan de standaarden en niet gecodeerd (zenders in het basispakket). INDI KON het.telenet WIL het niet. En ik wil gerust betalen voor hardware die ik zelf kies bijvoorbeeld een mediacenter PC met goeie hardware een SSD en grote HDD zal meer kosten dan een digicorder.jij bent gewoon iemand die alles voor niets wilt.
En ik hoef dat DVB-C signaal op de kabel ook niet gratis. Neen ik wil niet betalen om in een kinderlijk telenet eco systeem te stappen.
Scarlet trio met 2 digicorders draaien hier sinds januari en telenet ligt buiten.
Ondertussen verlangt telenet wel van ons dat die kabel aan onze gevel mag hangen. heb ik nooit toestemming voor gegeven hoor
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Iedereen kan op http://nl.investors.telenet.be/ lezen hoeveel miljoenen euro's Telenet verkwanseld heeft met DVB-T-, voetbal- en 3G-licenties.
En dan gaat boulder hier eens komen beweren dat Telenet arm is. Da's een goeie.
En dan gaat boulder hier eens komen beweren dat Telenet arm is. Da's een goeie.
- MaT
- Elite Poster
1) Is dat een reden om met een totaal andere uitleg op de proppen te komen? Wat zou jij ervan vinden als je garagist zegt dat je autobatterij versleten is als het probleem een defecte ECU is. Hoeveel mensen weten wat een ECU is?boulder schreef: Daar hebben ze volgens mij een simpeler uitleg genomen, hoeveel mensen kennen er MPEG2, MPEG4 ?
Voor de meeste mensen is dat Chinees.
2) Telenet heeft genoeg marketing mensen in dienst die technische termen kunnen vertalen zodat de gewone mens de noodzaak snapt van een onpopulaire maatregel. Desnoods moet vliegtuigjes, clowntjes, pinguins en roze olifanten... whoppa!
Ja en? Kunnen we die mensen niet eens digitaal opdringen? Verplichten om een box te kopen of huren? Al die bandbreedte die zij verspillenboulder schreef: Klopt, maar wie nu nog analoog kijkt, dat zijn echt de verstokte analoog kijkers.
Of ligt dat iets gevoeliger?
Zeer logisch, daarom stopt telenet met MPEG2 als nog niet iedereen een box heeft die de nieuwe standaard aankan. Koop of huur maar een nieuw duur toestel zeggen ze doodeenvoudig.boulder schreef: Je kunt als kabelprovider maar stoppen met uitzenden in MPEG2 als iedereen een box heeft die de nieuwe standaard aankan, dat lijkt mij toch logisch.
Je vergelijkt met andere providers die niet in dezelfde situatie zitten als telenet:boulder schreef:Waarom moest TV Vlaanderen dan overschakelen ?MaT schreef:De stap moet ooit gebeuren, maar vandaag is daar zeker geen technische noodzaak voor.
Waarom zit Belgacom al zo lang op H.264 ?
Waarom zie je overal providers omschakelen ?
TV Vlaanderen huurt bandbreedte en dus hebben zij er alle belang bij om zo efficient mogelijk ermee om te gaan.
Belgacom werkt met IPTV en moet de bitrate van de streams zo laag mogelijk houden om zo weinig mogelijk impact te hebben op de internet snelheid en mensen met lagere maximum snelheden meer zenders tegelijk te laten ontvangen.
Telenet heeft de kabel voorlopig volledig voor zichzelf en TV & internet staan los van elkaar. Zij hoeven dus niet over schakelen enkel en alleen maar omdat het efficienter is.
Dat is een reactie op de stelling dat het bandbreedteverspilling is en daarom zo snel mogelijk afgevoerd moet worden.boulder schreef: Mensen met analoog kunnen evengoed dezeflde redenering maken : het werkt vandaag, dus waarom zou het morgen niet werken ?
Het eindresultaat is technologische stilstand.
Een beetje offtopic... de digibox en digicorders zijn nu net de definitie van technologische stilstand. Het potentiële gebruiksgemak en de geavanceerde mogelijkheden die digitale TV kan bieden, worden ons door telenet ontzegt (om ze soms via eigen diensten zelf aan te bieden).
Laatst gewijzigd door MaT 28 mei 2014, 22:22, in totaal 1 gewijzigd.
- MaT
- Elite Poster
Kijk he boulder, grote concurrent belgacom kan blijkbaar wel gratis een omruiling doen van verouderde decoders:
OOK wanneer deze in promo gekocht was voor €1:
http://www.9lives.be/forum/tv/579177-te ... st17309407
http://bgctv.skynetblogs.be/Vanaf 01/09/2012 zal er een banner verschijnen op de TV ©
Alle TV klanten die momenteel één of meerdere TILGIN decoders (V1, V2) hebben kunnen deze kosteloos inruilen voor een nieuw model dat HD compatibel is (V3),tot uiterlijk tegen eind juni 2013
-
- Elite Poster
Dan koop je gewoon een CI+ module en je eigen hardware, maar dan zal je veel meer betalen en geen toegang hebben tot de interactieve diensten (waaronder ook de tv-gids van twee weken in plaats van twee dagen). Bovendien geldt er dan ook geen servicebeleid van vijf jaar.Fluppeke schreef:Neen ik wil niet betalen om in een kinderlijk telenet eco systeem te stappen.
Die tv-kabel aan jouw gevel is een 'voorziening van algemeen nut', dat is zo wettelijk geregeld.
Analoge tv en digitale tv zijn twee aparte producten. Ik kan best begrijpen dat Telenet geen derde product 'digitale tv light' (MPEG-2) wil bijcreëren, naast de gewone digitale tv die straks in MPEG-4 zal zijn; een product dat dan slechtere beeldkwaliteit zal bieden en op termijn wellicht ook minder zenders. Een onmiddellijke overschakeling van de ene op de andere standaard is veel logischer dan alles dubbel te gaan uitzenden (wat technisch niet eens mogelijk is zonder een capaciteitsuitbreiding), zeker gezien de relatief kleine groep klanten die nog een SD-decoder gebruiken. De klanten die nog analoge tv gebruiken op één of meerdere tv-toestellen zijn veel talrijker.MaT schreef:Ja en? Kunnen we die mensen niet eens digitaal opdringen? Verplichten om een box te kopen of huren? Al die bandbreedte die zij verspillen
Of ligt dat iets gevoeliger?
De (refurbished) V3 decoder die je dan in de plaats kreeg was ook toen al een oude, energieverslindende bak. Geef mij dan toch maar een gloednieuwe decoder van de nieuwste generatie, met de modernste technologie, tegen een verlaagde prijs (zoals Telenet nu aanbiedt), in plaats van de oude rommel van een ander.MaT schreef:Kijk he boulder, grote concurrent belgacom kan blijkbaar wel gratis een omruiling doen van verouderde decoders:http://bgctv.skynetblogs.be/Vanaf 01/09/2012 zal er een banner verschijnen op de TV ©
Alle TV klanten die momenteel één of meerdere TILGIN decoders (V1, V2) hebben kunnen deze kosteloos inruilen voor een nieuw model dat HD compatibel is (V3),tot uiterlijk tegen eind juni 2013
Verder nog een boodschap aan de mensen die nog steeds blijven zeuren omdat ze nu een HD-decoder moeten aanschaffen ter vervanging van hun SD-decoder die ze meer dan vijf jaar geleden hebben aangekocht (en waarmee ze al die jaren dus al véél huur hebben uitgespaard!): ga anders eens bij het OCMW schooien om een nieuwe decoder, als je het dan toch vindt dat je alles op andermans kosten moet krijgen ('gratis' bestaat immers niet)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Onder andere de 3 Nederlandse zenders, de 4 BBC zenders, ARD, ZDF zenden al in HD uit maar zowel Telenet en Belgacom zenden ze enkel in SD door , allee Telenet zendt toch al BBC 1 in HD door.boulder schreef: Maar er komen ook HD kanalen bij.
2Be HD, Vier HD, Vijf HD zitten nu ook al een paar jaar op de kabel, en er zijn nog massa's kanalen waar we nog geen HD versie van hebben op de kabel, maar die wel al bestaan.
-
- Elite Poster
En dat is beter dan gewoon ondersteuning, want de fritzbox blijft gewoon zijn werk doen, ook al komen er nog 100 nieuwe standaarden uit.boulder schreef:Die garantie wil helemaal niet zeggen dat zij elke nieuwe standaard zullen ondersteunen.duizend schreef:Heb ik al eens aangehaald fritz!box geeft 5 jaar GARANTIE, das beter dan 2 jaar GARANTIE en 3 jaar ONDERSTEUNING
Het is dus vooral een hardwaregarantie.
Of ga je weer beginnen met de als/als/als
De harddisken waar XP niet mee werkt zijn pas enkele jaren op de markt, xp bestaat al meer dan 15 jaar.boulder schreef:Ja, en garandeert MS u dat zij alle nieuwe standaarden gaan ondersteunen ?duizend schreef:Microsoft geeft 10 - 15 jaar ondersteuning op zijn os
Neen, natuurlijk niet.
Wie een erg grote harddisk had, kon niet blijven met XP werken, en moest omschakelen naar Vista of hoger.
De ondersteuning beperkt zich vaak tot security updates..
Als ze mijn decoder ook 15 jaar ondersteunen ben ik tevreden.
Trouwens, je zal nog vele jaren harddisks van minder dan 2TB kunnen kopen,
Je bent weer bezig met vergelijkingen alla als/als/als
Neen want dan maak je gewoon een dualboot met Linux en xpboulder schreef:Ja, en je digicorder blijft ook gewoon WERKEN, maar de DIENST van live TV wordt niet meer in MPEG2 aangeboden.duizend schreef:De PC die veroudert blijft gewoon WERKEN, ik kan er nog alles mee doen wat ik er mee kon doen als ik hem pas gekocht had.
Als mijn bank voor Homebank geen ondersteuning meer biedt voor XP, sta ik in een zeer gelijkaardige situatie.
Het is het onderscheid tussen een TOESTEL en een DIENST...
De telenet digicoder is special ontworpen om de DIENST live TV te kunnen bekijken. Ik moest hem van telenet net daarvoor kopen, ik had geen vrije hardwarekeuze.boulder schreef:De DIENST Live TV wordt niet meer in MPEG2 aangeboden, uw toestel zelf blijft werken, vermits uw opnames in MPEG2 nog altijd zijn af te spelen.duizend schreef:Mijn digicorder met vendor lock in werkt NIET MEER, ik moet hem wegsmijten en vervangen als ik nog wil tv kijken
De dienst is hier onlosmakelijk verbonden met de hardware door telenet.
Telenet maakt dus de decoder onbruikbaar, dat snapt toch iedereen
-
- Elite Poster
Amaai seg, uzelf zo tegenspreken in dezelfde postboulder schreef:Onbruikbaar maken, dat zou zijn alsof men doelbewust een update doet waardoor hij niet meer opstart.duizend schreef:Hij wordt wel degelijk onbruikbaar gemaakt. ik kan er niks meer mee doen, ik kan hem wegens de vendor lock in ook aan niemand doorverkopen.
Zoals gezegd, je kunt je opnames blijven bekijken, er zal gewoon binnenkort geen enkele zender meer in MPEG2 op de kabel zitten.
Telenet spreekt ook altijd van het digitale TV signaal, er zitten ook digitale radiozenders op de kabel, dus vermoed ik ten stelligste dat de radiozenders in dezelfde audionorm zullen blijven uitzenden, en dus beluisterbaar blijven.
Dat is dus heel wat anders dan onklaarbaar maken.
De vendor lock is er, maar waar denk je dat je nog een kabelmaatschappij gaat vinden die nog op MPEG2 werkt ?
Idem ditto met het crazy idee om er een mediaplayer van te maken.
Hoeveel media vind je nog in MPEG2 ?
Alles wat uitkomt is H.264, DivX, XVid, enz.
"Je decoder is nog heel bruikbaar want je kan er nog altijd je eigen opnames mee afspelen"
"Je kan met je decoder als mediaspeler niks doen want er bestaat weinig in mpeg2"
De decoder wordt onbruikbaar gemaakt door telenet, als je eerlijk bent zie je dat zelf ook wel in.
Ik kan zelfs de harddisk er niet van recuperen om hem in een pc te steken wegens de vendor lock in.
Misschien kan je me overtuigen in een volgende post door aan te halen dat ook het klokje nog blijft werken ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ik reageer niet meer op zulke posts.
Mijn mening : als vaste klant is het schandalig dat ik mijn toestel gekocht heb, en mag wegsmijten.
en VERPLICHT wordt om er weer ene te kopen of extra te huren? Erg ....
Mijn mening blijft dat het poen scheppen is .... al vele jaren ... en wij maar JA knikken ....
PS : 2 digicorders huren = 16,7€/maand : da's toch nie normaal om verdomme je tv beelden te zien dat je geabonneerd op bent???????
Mijn mening : als vaste klant is het schandalig dat ik mijn toestel gekocht heb, en mag wegsmijten.
en VERPLICHT wordt om er weer ene te kopen of extra te huren? Erg ....
Mijn mening blijft dat het poen scheppen is .... al vele jaren ... en wij maar JA knikken ....
PS : 2 digicorders huren = 16,7€/maand : da's toch nie normaal om verdomme je tv beelden te zien dat je geabonneerd op bent???????
Telenet kennende zullen ze ons dat nog nie geven als we de stekker er nog inlatenduizend schreef: Misschien kan je me overtuigen in een volgende post door aan te halen dat ook het klokje nog blijft werken ...
-
- Elite Poster
Dees is echt de beste van den avond.nickz schreef: Verder nog een boodschap aan de mensen die nog steeds blijven zeuren omdat ze nu een HD-decoder moeten aanschaffen ter vervanging van hun SD-decoder die ze meer dan vijf jaar geleden hebben aangekocht (en waarmee ze al die jaren dus al véél huur hebben uitgespaard!): ga anders eens bij het OCMW schooien om een nieuwe decoder, als je het dan toch vindt dat je alles op andermans kosten moet krijgen ('gratis' bestaat immers niet)
"Telenet vraagt belachelijk veel huur voor hun decoder en dus wie hem gekocht heeft, heeft al veel uitgespaart"
Dus de lomperik die geen geld uitspaart door maandelijks braaf huur af te dokken zal eens komen vertellen dat het nu wel genoeg geweest is
Da's al bijna even goed als de slimmerik hier die een dreambox koopt van over de 1000 euro en dan verschiet dat hij tweedehands na 6 jaar maar een paar honderd meer waard is. Kleine tip, met gsm's, gpssen, computers, tablets is dat juist hetzelfde.
Ik persoonlijk wil trouwens de nieuwe decoder niet gratis, ik wil hem aan aankoopprijs (geen kost voor telenet, geen kost voor de andere klanten)
Had ik dat al eens niet gezegd ? Maar daar gaat niemand op in natuurlijk
(nog 922 keer herhaal ik het als het moet )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Maar weet je wel de aankoopprijs? Want daar plakt Telenet ook het bedrag op dat ze willen, ze hoeven dat niet publiek te maken.
Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
- MaT
- Elite Poster
Er moet helemaal geen derde product gemaakt worden. Alles kan blijven zoals het nu is. De nieuwste boxen kunnen met zowel MPEG2 als MPEG4 overweg (http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-verbruik). SD kanalen kunnen dus in MPEG2 blijven en HD kanalen kunnen perfect in MPEG4 aangezien de SD boxen toch geen HD kunnen afspelen. Er hoeft dus niets extra dubbel uitgezonden te worden.nickz schreef: Analoge tv en digitale tv zijn twee aparte producten. Ik kan best begrijpen dat Telenet geen derde product 'digitale tv light' (MPEG-2) wil bijcreëren, naast de gewone digitale tv die straks in MPEG-4 zal zijn; een product dat dan slechtere beeldkwaliteit zal bieden en op termijn wellicht ook minder zenders. Een onmiddellijke overschakeling van de ene op de andere standaard is veel logischer dan alles dubbel te gaan uitzenden (wat technisch niet eens mogelijk is zonder een capaciteitsuitbreiding), zeker gezien de relatief kleine groep klanten die nog een SD-decoder gebruiken. De klanten die nog analoge tv gebruiken op één of meerdere tv-toestellen zijn veel talrijker.
Het gaat erom dat belgacom hier een geste deed naar de klant toe zodat ze konden blijven verder kijken zonder meerkost. Natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste, maar toch al beter dan wat ze ervoor hadden. En energieverslindend zijn ze allemaal, ook die van telenet. Zeker als je stelt dat je die bakjes voor de simpele ontvangst van digitale kabel TV nergens voor nodig hebt.nickz schreef:De (refurbished) V3 decoder die je dan in de plaats kreeg was ook toen al een oude, energieverslindende bak. Geef mij dan toch maar een gloednieuwe decoder van de nieuwste generatie, met de modernste technologie, tegen een verlaagde prijs (zoals Telenet nu aanbiedt), in plaats van de oude rommel van een ander.
Denk je dat telenet geen refurbished toestellen aanbied? Think again: http://www.zdnet.be/hardware/134280/tel ... erkplaats/
PS: Met die link te posten hierboven heb ik toevallig nog eens gekeken wat de db-ad200 die hier staat verbruikt. 18W en 14W standby! Ik dacht dat er ondertussen verbeteringen aangebracht waren maar niet echt dus. Snel de stekker uitgetrokken uit dat onding.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Bedankt voor de link, es interessant om te zien hoe ze ons nog es pluimen na een omruiling of zelfs mensen die nieuwer toestel kochten en oude inleverden.MaT schreef: Denk je dat telenet geen refurbished toestellen aanbied? Think again: http://www.zdnet.be/hardware/134280/tel ... erkplaats/
PS: Met die link te posten hierboven heb ik toevallig nog eens gekeken wat de db-ad200 die hier staat verbruikt. 18W en 14W standby! Ik dacht dat er ondertussen verbeteringen aangebracht waren maar niet echt dus. Snel de stekker uitgetrokken uit dat onding.
Wat verbruik betreft : ik heb tv en digicorder aangesloten op een stopcontact die ik met afstandsbediening kan in/uit schakelen.
(zo'n setje van 3 stopcontacten).
Heb ik gedaan nadat ik es met een stroomverbruiker-meettoestel es gecheckt had, was soms boven 20W in standby.
Zo spaar 'k veel uit in een jaar.(18 uur/dag x 20W ...). eigenlijk X2 want boven ook een TV en digicorder.
Duurt alleen beetje langer als hij eerste maal opstart, maar dat word je gewoon
-
- Deel van't meubilair
Je kan die toestellen ondertussen al meer dan een jaar in een soort energie spaarstand zetten zodat ze nog 1 a 2 W verbruiken... misschien moet je je eerst eens informeren dus !MaT schreef:PS: Met die link te posten hierboven heb ik toevallig nog eens gekeken wat de db-ad200 die hier staat verbruikt. 18W en 14W standby! Ik dacht dat er ondertussen verbeteringen aangebracht waren maar niet echt dus. Snel de stekker uitgetrokken uit dat onding.
- MaT
- Elite Poster
Misschien moet jij eens goed lezen welk type ik heb en je informeren