Verhoging download snelheid bij Scarlet en Belgacom ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

ale toch nog goeie nieuws, na al dat zagen en gezever van mij :)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Alleen tijd brengt raad nu, kwestie van geduld te hebben en het zaagje weg te bergen :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

bedankt voor jullie hulp zonder jullie zat ik nog steeds op deze profiel van 30Mbps, maar ik heb ze nog niet dus niet te rap blij zijn :)
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

ouarachi schreef:bedankt voor jullie hulp zonder jullie zat ik nog steeds op deze profiel van 30Mbps, maar ik heb ze nog niet dus niet te rap blij zijn :)
Schandalig dat je 16 duimpjes naar beneden hebt gekregen. Misschien iets te veel gezeurd maar uiteindelijk was er dus wel degelijk iets mis. Zo een hulp heb je anders niet gekregen, ze stonden allemaal te lachen en te beweren dat je max. 30 Mbps kon behouden.

Dit natuurlijk dankzij de grote kenner van dit forum PhD. En zijn volgers, nietwaar gm123 ? Als onze grote kenner iets post dan is het juist, amen ! En zelfs al zit hij van geen kanten bij de bron, onder de duiven van een ander schieten heeft hij persoonlijk tot een nieuwe kunst verheven. Dat hij daarmee bepaalde mensen uitlokt en zelfs in gevaar brengt, dat zal hem worst wezen. Zijn grote ego heeft hier al mensen weggejaagd.

Ik heb na rijp beraad (heb hier ongeveer een week niets gepost) besloten van dit forum voor eens en voor altijd te verlaten. Het gaat jullie goed best UBers, en als je een probleem hebt, er is hier ene die op alles een antwoord heeft, onze grote crac: Philippe_d

Salut !
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

als ik zei dat ik geholpen was was het vooral door u. jij hebt mij geholpen, die anderen klaagde maar zoals je zei dat ik op 30Mbps maar jij stuurde mij een pm wat ik moest doen, en zo werd ik geholpen
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

jammer Vuurvos ,

Ik hoop dat je niet bij je besluit zal blijven. Je inbreng hier is gewenst.
Laatst gewijzigd door hardyscript op 12 apr 2013, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Euh, het is vuurvos hé en niet krisken die deze forum wenst verlaten.
Al zie ik hem liever niet vertrekken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

juist ja, erover gekeken... bedankt Titanium
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

ik vind ook dat hij moderator moet worden of was hij dat al? die mensen weet waarover hij spreekt de meeste hier, weten niet zoveel. dus ik hoop dat je niet bij je besluit blijft, aangezien, je nog andere kunt helpen. en ben fier op u dat je mensen echt helpt zonder hun its wijs maakt
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Zo denk ik er ook over ouarachi,

In plaats van moderators hun rang te geven of af te nemen dat ze er eens een stemming over houden !!!

Er zijn hier blijkbaar rare dingen bezig.

Dan die duimpjes politiek: ben er ook nooit voor geweest. precies voor kindjes. Je hebt dat goed gedaan : bank voorruit
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Bij mijn weten was hij geen moderator, ik weet dat het vrijdag is maar toch :)

In de eerste plaats is deze forum om mensen te helpen. Soms zitten er mensen tussen die het niet direct goed snappen of meer uitleg als een ander nodig hebben. Ik vind nu persoonlijk dat ouarachi nogal zwaar afgestraft is met zijn duimpjes. We gaan dit bespreken in hoeverre de duimpjes als terecht kunnen beschouwd worden.

Voor de rest zou ik graag hebben dat wij terug ontopic gaan.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Moderatorschap heeft niks te maken met kennis. Het is een positie waarin je een engagement aangaat om er in eerste plaats voor te helpen zorgen dat de gedragsregels gevolgd worden en de mensen elkaar met respect behandelen.

Vuurvos, ik zou het jammer vinden van jou hier niet langer te zien. Misschien moet je eens Philippe persoonlijk aanspreken indien je sommige van zijn posts als aanvallend beschouwt. Maar ik heb echt de indruk dat hij hetzelfde doel nastreeft als jij: de mensen zo goed mogelijk helpen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

ouarachi

ik heb je een paar ++++++ gegeven.

Er bestaan geen domme vragen toch, dit is een forum toch ???

@ goztow ,

dan is vuurvos toch een van de mensen die kans maakt op moderator als ik je taakomschrijving lees :-)
(enneuhhh, ik ken vuurvos niet persoonlijk he :-) )
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik vermoed dat dit nu niet direct aan de orde is, gezien het laatste bericht van Vuurvos. Eigenlijk zijn Philippe en Vuurvos heel erg complementair aan elkaar! Juist daarom is het jammer dat er ergens een beetje wrevel is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

hardyscript schreef:ouarachi

ik heb je een paar ++++++ gegeven.

Er bestaan geen domme vragen toch, dit is een forum toch ???

@ goztow ,

dan is vuurvos toch een van de mensen die kans maakt op moderator als ik je taakomschrijving lees :-)
(enneuhhh, ik ken vuurvos niet persoonlijk he :-) )

idd er bestaad enkel domme antwoorden, die ik heb gekregn, dat ik toch op 30Mbps alleen Vuurvos was anders van meening en die had gelijk ook!! dus hij weet over wat hij spreekt
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

on topic, moet ik nu mijn modem zo aanlaten, of telkens uitzetten, zodat ik op profiel sta van 50Mbps?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Vooral aanlaten. Als je hem voortdurend uitschakelt, dan kan dit gezien worden als een onstabiliteit en beland je misschien op een repair-profiel. Vanaf nu is het geduld uitoefenen, dit kan tot 90 dagen duren.
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Nondeju...nu vind ik het toch wel wat lang duren om eerlijk te zijn. Ik sta nog altijd op een 30Mbit profiel met een Downstream Training Margin van 24.4 dB. Die 90 dagen is wel wat veel, het was mooi geweest als je DLM zelf kon triggeren via een tel.nr. (maar dan beperkt tot 1 keer per maand of zoiets om te voorkomen dat mensen dagelijks dat nummer aan het bellen zijn).

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  29920 kbps        6048 kbps
Modem max:             91756 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        75336 kbps         15784 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           183 m Estimated!
Training margin:       24.4 dB
Attenuation:           3.4 dB
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Wel je kan blijkbaar onrechtstreek DLM wakkerschudden, zie hier.
Zoals reeds een paar maal in het forum gepost, jammer dat er geen 50/6 DARE provisioning profiel bestaat, want dan zou de lijntest DARE, na controle direct 50/6 kunnen toekennen waar mogelijk.
Nu zit ik zelf al een kleine 2mnd te wachten om minstens mijn 50/6 terug te krijgen en heb een week geleden dan het lijntest nr gebeld, maar ondertussen heb ik nog geen DLM verhoging gezien. En met een training margin van rond de 30, zou de lijnkwaliteit geen bezwaar mogen zijn... Ook al veel geschreven, geduld is een mooie deugd....
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Geen idee waarom maar ik zit al heel lang o p 50/6 maar mijn snelheid blijft gecapt op 30 down :(. Regio brussel. Niks met de stralingsnormen te maken vermoed ik :D.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vuurvos schreef:Schandalig dat je 16 duimpjes naar beneden hebt gekregen. Misschien iets te veel gezeurd maar uiteindelijk was er dus wel degelijk iets mis. Zo een hulp heb je anders niet gekregen, ze stonden allemaal te lachen en te beweren dat je max. 30 Mbps kon behouden.

Dit natuurlijk dankzij de grote kenner van dit forum PhD. En zijn volgers, nietwaar gm123 ? Als onze grote kenner iets post dan is het juist, amen ! En zelfs al zit hij van geen kanten bij de bron, onder de duiven van een ander schieten heeft hij persoonlijk tot een nieuwe kunst verheven. Dat hij daarmee bepaalde mensen uitlokt en zelfs in gevaar brengt, dat zal hem worst wezen. Zijn grote ego heeft hier al mensen weggejaagd.

Ik heb na rijp beraad (heb hier ongeveer een week niets gepost) besloten van dit forum voor eens en voor altijd te verlaten. Het gaat jullie goed best UBers, en als je een probleem hebt, er is hier ene die op alles een antwoord heeft, onze grote crac: Philippe_d
Onder de duiven schieten, mensen in gevaar brengen, worst wezen, groot ego, mensen wegjagen .... dit zijn allemaal woorden die hard aankomen, en pijn doen :(.
Maar dit is in Forum waar iedereen zijn mening mag zeggen, als dat jouw visie heb ik daar begrip voor ...
ouarachi schreef: idd er bestaad enkel domme antwoorden, die ik heb gekregn, dat ik toch op 30Mbps alleen Vuurvos was anders van meening en die had gelijk ook!! dus hij weet over wat hij spreekt
Ik ben er mij tenvolle van bewust dat wij jou aanvankelijk een verkeerd advies hebben gegeven, waarvooor mijn excuses. Met de summiere info die U ons gaf, en op basis van de modemwaarden, was dat een logische (maar voorbarige) conclusie.
We hebben hieruit 2 dingen geleerd:
  1. We hebben niet genoeg aandacht gegeven aan jouw binnenbekabeling (omdat we er verkeerdelijk vanuit gingen dat iemand's VDSL2 installatie normaal gezien conform zou moeten zijn, wat bij jou dus niet het geval was).
  2. Jouw geval, alsook het geval van rtl enkele weken terug, heeft geleerd dat, indien iemand een 17a profiel krijgt (gebaseerd op gedocumenteerde criteria van Belgacom), en dit niet in lijn is met je modemresultaten, er iets anders aan de hand is.
Hiermee wil ik deze discussie afsluiten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

vuurvos schreef:Dit natuurlijk dankzij de grote kenner van dit forum PhD. En zijn volgers, nietwaar gm123 ? Als onze grote kenner iets post dan is het juist, amen ! En zelfs al zit hij van geen kanten bij de bron, onder de duiven van een ander schieten heeft hij persoonlijk tot een nieuwe kunst verheven. Dat hij daarmee bepaalde mensen uitlokt en zelfs in gevaar brengt, dat zal hem worst wezen. Zijn grote ego heeft hier al mensen weggejaagd.

Ik heb na rijp beraad (heb hier ongeveer een week niets gepost) besloten van dit forum voor eens en voor altijd te verlaten. Het gaat jullie goed best UBers, en als je een probleem hebt, er is hier ene die op alles een antwoord heeft, onze grote crac: Philippe_d

Salut !
Wat een drama dat gij er van maakt zeg. Ik snap trouwens niet waarom je mij er uit pikt als "volger", aangezien mijn commentaar volledig terecht was en niet beïnvloed was door posts van andere personen. Ik reageerde enkel op wat ouarachi schreef. Ik heb hem ook nooit negatieve duimpjes gegeven.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

jongens wordt eens volwassen, wie let er nu op die duimpjes,
je mag van mijn part alle duimpje naar beneden aanklikken als je daar plezier aan beleeft,
ik kom hier op het forum om iemand te helpen en inlichtingen te geven in de mate van mijn mogelijkheden natuurlijk ,
zelf al blijkt het dat mijn uitleg dan nog 100% verkeerd was,
zeg het dan gewoon en liefst waarom, zo leren we allemaal bij, de rest is allemaal bijzaak waar we totaal niks aan hebben.

We moeten toch hier niet op het forum komen om te bewijzen dat we slimmer zijn dan een ander,
zelf al is dit zo dan is het maar normaal in feite dat je met die betere kennis probeert een ander uit zijn probleem te helpen.

we zouden er beter ene op :beerchug:
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

iedereen, maakt wel is fouten, en ik ben daar nie kwaad om. het feit is moest ik niet zo aandringend was, zou ik op 30Mbps gebleven zijn, nu zou het veranderen, (weet niet hoe lang ik nog moet wachten) maar toch za het veranderen, en iedereen die mij wijs maakte dat ik op 30Mbps ga zitten, neem ik niet kwalijk, iedereen maakt wel is fouten, en we leren van ons fouten. maar ik ben blij dat ik door een forum lid geholpen was, die wist wast ik moest doen en had mij een pm gestuurd, wat was zijn nick nu weer voorus of vuurus :) ik herner mij geen nicks. soit laten we on topic blijven en mensen helpen, en alles concreet bekijken voor we een besluiten maken, dat hij/zij niet op 50Mbps kan

mvg
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

@ jackho

Zo denk ik er ook over. Die duimpjes zijn er overbodig aan...

MOD: Graag vraag ik iedereen nu ontopic te blijven. Deze discussie hoort niet bij deze topic.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

ik heb mij ginformeerd en 90dagen, voor je op profiel van 5Mbps is veel te lang.m normaal is dat 8dage
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Dat zou goed kunnen. Ik ben geen expert, maar afgaande op een ervaring bij mezelf is dit niet altijd waar. Ik werd ongeveer 2 weken na de automatische lijntest (zat op repairprofiel voorheen) op 50 Mbps gezet. Ik spreek mij hierbij ook niet uit over het algemeen geval.
Nuja, twee weken is inderdaad al veel korter dan 90 dagen. 90 dagen wordt ook gezegd als maximumtermijn.

Voor jou zit er niets anders op dan wachten (helaas), maar ik vermoed (vermits er recent veel op je lijn veranderd is), dat er een kans bestaat dat het sneller gebeurt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is hier op het forum al duidelijk gemaakt geweest dat daar geen vaste regel voor bestaat,
de DLM evalueert met varierende tussentijden en na bv tien dagen kan het zijn dat je eventueel op een hogeren waarde gezet wordt,
indien de evaluateie positief was, anders evalueert de DLM verder en dit kan max tot 90 dagen diuren.
Als er tijdens deze 90 dagen geen positieve evaluatie optreedt dan wordt ook uw lijnsnelheid niet verhoogd.
Gans de cyclus begint dan weer opnieuw.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

In de week van 28 maart had men op mijn lijn een lijntest gedaan wegens werken op toevoerkabel in aanpalende straat en stond terug op 30/6 en sinds deze morgen staan we terug op 50/6 .
Dit even ter info Regio Gent (Zwijnaarde) en test op speedtest is http://www.speedtest.net/result/2644594155.png
Via VDSL tool heb ik volgende waarden

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             100280 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        82335 kbps         17250 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           322 m Estimated!
Training margin:       20.5 dB
Attenuation:           10.6 dB
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als je op de waarden van het VDSLTOOL af gaat zou er nog meer inzitten,
zelf tot 70/6 maar daar zal de DLM natuurllijk over beslissen of het al dan niet mogelijk is.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik heb geduld en ben al tevreden met huidige resultaat wetende dat er grote werken gaan starten in de straat waar de ROP staat en er zich nog veel problemen kunnen voorkomen.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

jackho schreef:Als je op de waarden van het VDSLTOOL af gaat zou er nog meer inzitten,
zelf tot 70/6 maar daar zal de DLM natuurllijk over beslissen of het al dan niet mogelijk is.
asl vdsl2tool zegt dat de modem dat aankan, waarom zou bg dat niet aanpassen op 70/6?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vdsl2tool geeft een indicatie wat mogelijk is, maar kan niet als geheel correct behandeld worden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
bulletpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:08
Bedankt: 1 keer

Heb hier rap rap eens wat posts gelezen en vang via tal van wegen op dat Belgacom zijn snelheden heeft verhoogd. In deze thread zie ik toch ook al behoorlijk wat mensen bij wie dit inderdaad reeds het geval is. Ik blijf echter precies op 30/6 steken. Is er een termijn voor ? Dit zijn mijn waarden met de VDSL tool
3.0 :

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			30056 kbps			6048 kbps
Max: 			62239 kbps			13040 kbps
Profile: 		17a
Distance:		398 m
Training:		18,2 dB
Attenuation:	13,2 dB
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Als jullie al klagen over trage verbindingen wat moet ik dan doen? Huilen zeker?

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is dit VDSL2?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik weet dat niet, vermoedelijk eerder nog ADSL of ADSL2.

Kan ik als leek dat ergens controleren?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat voor modem heb je thuis staan (eventueel foto ervan posten bvb)?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Oeps, dat had ik moeten posten uiteraard. Mijn excuses.

Als modem heb ik de Sagem fast 3464.
Ik heb Scarlet One zonder TV.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Surf even naar www.hierzo.net, klik op "DSL Tools" en daar even de VDSL2 tool downloaden + laten lopen.
De resultaten mag je hier posten :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”