Pagina 9 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 mei 2012, 21:39
door liegebeestig
satsurfer schreef:@ liegebeestig....vergeet nt dat bellen nr telenet niet inbegrepen is bij nomado.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ter info & offtopic: Ik heb op dit moment Nomado, en bel binnen dat Globe pack zonder problemen naar Telenet

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 mei 2012, 21:48
door satsurfer
@liegebeestig.

Ik heb in september vorig jaar nog gechat met hen (omdat ik diverse berichtgevingen las op forum), en van diverse mensen van nomado te horen gekregen...Telenet zit niet in de pack.....Daarom heb ik dan voor weepee gekozen als inbound.

Maar als het voor U wel werkt, zo veel te beter.... :-D

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 mei 2012, 21:41
door Michael
Kan je met een nummer van OVH tegelijkertijd op 2 apparaten actief zijn, bv. mijn linksys PAP2T en mijn iphone via een voip app?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 mei 2012, 06:15
door ubremoved_15739
Nee, dat is niet mogelijk met een Ligne SIP individuelle van OVH.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 mei 2012, 01:57
door Splitter
Het mooie aan computers en internet is dat (bijna) alles mogelijk is :)

als je meerdere toestellen wil gebruiken, en ik veronderstel ook natuurlijk van buiten je eigen netwerk, zijn er een paar (al dan niet simpele) stappen:

1) zorg dat je een pc hebt die je thuis staan hebt en die blijft aanstaan (windows of linux)
2) download de "myvoipapp" software (myvoipapp.com)
3) stel portforwarding / dmz in op je router naar de pc die je wil gebruiken hiervoor
4) zorg dat je een dyndns adres hebt
5) stel je gegevens in in de myvoipapp
6) stel je softphone in om te verbinden naar je dyndns adres, zodat hij registreert op je myvoipapp software
7) profit

althans, dat zou zo moeten werken :)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 mei 2012, 13:14
door xming
Ook OVH besteld en geactiveerd, blijkbaar wachten ze op die 7-dagen bedenktijd over is voor dat ze de dienst activeren, hehe. Nr. is 03 386 xx xx voor de nieuwsgierigen.

- hoe werk de facturatie? Krijgt men een mailtje per maand om te betalen? Of is het beter om eens krediet op ovh te zetten? Hoe doen jullie het?
- nummer overdracht met VDSL/ADSL waar het nummer gekoppeld is aan de VDSL/ADSL, heeft iemand al ervaring ermee?

Ik ben klant bij Scarlet (internet + tel. 40euro/m) als ik naar inetrnet only ga dan wordt het 35 euro.

De normale procedure zou zijn:

- nummer overdracht aanvragen bij ovh
- scarlet ziet dat het tel. nr. niet meer bij hun is, dus verandert abo naar internet only en verlaagt het naar 35euro/m, enige ervaringen?

Nu, bij ovh staat er dat men het nummer van de VDSL/ADSL niet mag overdragen wegens het afsluiten van de lijn, maar ik denk niet dat hier het geval is, scarlet internet+tel is al raw copper, alleen gaat het voip nummer weg van Scarlet naar OVH.

En krijg ik dan weer een 12 maanden contract aan mijn benen als het overschakelt van internet+tel naar internet-only?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 mei 2012, 22:22
door Ken
Indien je een nummer overdraagt die gekoppeld is aan een andere dienst ga je normaalgezien een nieuw jaarcontract aan gezien je een downgrade doet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 mei 2012, 18:35
door Michael
Iemand een idee hoe dit werkt bij ovh:
Intercom mode: automatic answering with speaker activation
Intercom Mode: activated, prefix: 3691
Ik heb zo een compatibel toestel, maar wat is dit juist?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 mei 2012, 14:31
door Michael
niemand?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 mei 2012, 21:16
door Splitter
google en de website van ovh:

http://www.ovh.fr/telephonie/services_i ... tercom.xml
http://guide.ovh.com/TelFaqIntercom

edit: indien je het niet wil vertalen, het is simpelweg een soort automatisch antwoorden met inschakeling van de luidspreker,
persoonlijk niet iets dat ik echt handig vindt in dagelijkse situaties (al zullen er vast uitzonderingen zijn)

edit2: babyfoon-modus kan ik me er ineens wel bij indenken waarvoor het wel handig zou zijn! :)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 mei 2012, 22:14
door VOiD
Intercom is een "droge voeding kassa 2 systeem" :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 15:29
door proximusboyke
is dit juist 9€ voor 3 uur per maand te bellen naar vaste nrs ?
dit is toch duur

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 15:48
door VOiD
Het forfait van 9€ is voor 3 uur mobiel te bellen. Vaste lijnen zijn gratis (99 unieke nummers, max. 1 uur per call)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 15:56
door proximusboyke
ja maar bij telenet kost het 10 euro voor 1000 minuten dat is 5 x zoveel

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 16:02
door jorgo
Je vergeet de 20 euro per maand aan abonnementskosten voor FreePhone Europe..

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 16:06
door VOiD
En OVH is gans de dag hé, niet enkel tijdens de daluren !

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 19:33
door proximusboyke
idd freephone europe kost 10 extra

void bij telenet kan je optie mobile 24/24 krigen voor 10 euro per maand 1000 minuten

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 19:41
door VOiD
Dus da's dan Freephone Europe aan 20€/maand + Optie Freephone Mobile 24/7 aan 10€. 30€ in totaal. Goeie prijs al je veel belt maar slechte deal als je weinig belt. Maar in dat geval zou ik eerder naar een Betamax provider overstappen zoals internetcalls dan heb je 1300 minuten naar mobiel voor die 30€ :)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 20:02
door philippe_d
Je stelt Internetcalls wel iets te rooskleurig voor ...

- gezien je per volle minuut betaalt, betaal je per gesprek gemiddeld 30 sec teveel. Als een gemiddeld gesprek 3 min duurt, betaal je dus 3.5 min, of 2.33 cent/min (bij kortere gesprekken is het "verlies" nog groter)
- Reken daarbij de transactiekosten + BTW, dan komt dit op 2.99 cent/min.
Je hebt dus ook maar ca 1000 minuten naar mobiel voor die 30 € :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 20:40
door VOiD
Philippe,

Je hebt een punt :)

Maar het komt steeds op hetzelfde verhaal neer natuurlijk, afhankelijk van je belgedrag de goedkoopste oplossing zoeken. Persoonlijk vind ik 1000 minuten naar GSM zeer veel en ik vraag me af hoeveel mensen hieraan komen. Maja, als je ze 'toch hebt' ga je automatisch ook meer en langer bellen..

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 29 mei 2012, 21:35
door Michael
betamax belkwaliteit :bang:
OVH is een super alternatief :)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 mei 2012, 17:34
door Michael
Hebben er nog mensen problemen bij het bellen naar 078 nummers? krijg altijd een bezettoon... :-(

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 mei 2012, 20:03
door Dennahz
OVH bevalt tot nu toe zeer, maar dan ook zeer goed. Alleen als ik aan het uploaden ben is er wat storing (logisch), voor de rest eigenlijk totaal geen verschil met de Telenet lijn.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 mei 2012, 20:54
door satsurfer
werk je niet met een fritz of andere voip router met -Preferential- Qos? (quality of service)
geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de gebruiker. Dus als je aan het bellen bent, geeft hij efkes meer voorkeur aan het voip gedeelte, dat je geen onderbrekingen hebt.

Zou OVH wel nemen, als ze ook CNIP ondersteunen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 11:23
door liegebeestig
Heeft OVH nu ook de functie waarbij soms de naam vd beller verschijnt ipv het nummer (is dat CNIP?)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 11:44
door satsurfer
kan je bij OVH ook een FWD-account die gelinkt is aan 2 toestellen (smartphone & fritzbox) zoals bij weepee? mij niet duidelijk op hun site.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 15:06
door raf1
Michaelv schreef:Hebben er nog mensen problemen bij het bellen naar 078 nummers? krijg altijd een bezettoon... :-(
Inderdaad, ik krijg SIP-error 500 als ik 078 35 35 34 (Eandis) bel. Ik heb dit probleem ondertussen nog eens doorgegeven op de mailinglist van OVH.
De verkorte nummers, o.a. 1700 en 1207 werken ook nog niet, maar ik heb wel eind mei bericht ontvangen dat dit probleem gecatalogiseerd werd als bug/incident en dat dit binnenkort wordt opgelost. Wel jammer dat deze bugs zo lang blijven aanslepen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 16:09
door Michael
Ja, ik moest ook Eandis bellen, en ik maar denken wat voor een slechte klantenservice.. altijd bezettoon :p !

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 16:16
door Dennahz
satsurfer schreef:werk je niet met een fritz of andere voip router met -Preferential- Qos? (quality of service)
geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de gebruiker. Dus als je aan het bellen bent, geeft hij efkes meer voorkeur aan het voip gedeelte, dat je geen onderbrekingen hebt.

Zou OVH wel nemen, als ze ook CNIP ondersteunen.
Nee, een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware. Dus dat is sowieso wel mogelijk. Moet het alleen nog even testen en instellen.
Binnenkort koop ik wel een betere router, want 54Mbit WiFi is te weinig als je intern veel bestanden uitwisselt.

We stappen toch over naar Belgacom, dus wellicht leveren zij ook wel iets fatsoenlijks (ijdele hoop).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 16:30
door satsurfer
Michaelv schreef:Ja, ik moest ook Eandis bellen, en ik maar denken wat voor een slechte klantenservice.. altijd bezettoon :p !
Neem betamax....dacht gratis tijdens freedays naar 078.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 17:24
door Michael
Echt slechte slechte kwaliteit die betamax , nix dan problemen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 jun 2012, 18:02
door Tomsworld
Weet er iemand hoe het werkt kan je per nummer contact / factuur gegevens zetten en toch alles onder 1 handle houden ?

Bij ovh, ik wil nummers voor een partij, factureren op hen, maar alles op mijn account.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 00:03
door Ken
Tomsworld schreef:Bij ovh, ik wil nummers voor een partij, factureren op hen, maar alles op mijn account.
Je kan jou nic handle als technical of admin account zetten, facturatie op diegene dat je wilt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 00:46
door Tomsworld
Maar je zet dan gewoon een bestelling als totaal nieuwe klant.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 13:19
door Ken
Je plaatst de bestelling best op de nic-handle (nieuw of bestaand) van de toekomstige eigenaar en betaler van het product, daarna pas je de technical of admin contact aan, en facturatie laat je zo staan.

Zo heb ik m'n eigen login om zaken te kunnen aanpassen in de config en kan m'n klant of iemand anders niks aanpassen maar betaald hij wel zelf.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 13:31
door Dennahz
Kreeg vandaag een factuur van € 0,50 voor het bellen naar een GSM-nummer. Hmm, lijkt mij wat overdreven om telkens een factuur te sturen per gesprek, doe dat dan 1x per maand?

Zal eens kijken naar andere providers voor het bellen naar GSM ook :)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 13:34
door Ken
Best is dat je krediet oplaad op je OVH VoIP account. Dan gaat het daar gewoon af en krijg je normaal gezien op 't einde van de maand een factuur met het opgeladen bedrag + abonnement.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 13:46
door Dennahz
Wist niet dat dat nodig was, zal dat dan direct doen! Dacht dat ik gewoon iedere maand een factuur moest betalen.
Mijn Frans is niet echt super (lees: verder dan croissant en baguette kom ik niet), dus vandaar dat het soms wat verwarrend is. De site werkt ook wel in het Nederlands, maar soms schakelt ie toch weer over naar het Frans.

Thanks!

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 14:01
door Ken
Ja, het is nog niet allemaal op punt qua facturatie, maar in principe zal het binnenkort wel goed komen. Op de OVH mailing list zijn er ook veel klagers :p

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 jun 2012, 14:21
door Dennahz
Heb er wat tegoed op gezet, maar zie dat de factuur niet direct betaald wordt van dat tegoed...
Zal wel even een mailtje sturen naar ze.