Ter info & offtopic: Ik heb op dit moment Nomado, en bel binnen dat Globe pack zonder problemen naar Telenetsatsurfer schreef:@ liegebeestig....vergeet nt dat bellen nr telenet niet inbegrepen is bij nomado.
[ Post made via mobile device ]
OVH: DID in België
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@liegebeestig.
Ik heb in september vorig jaar nog gechat met hen (omdat ik diverse berichtgevingen las op forum), en van diverse mensen van nomado te horen gekregen...Telenet zit niet in de pack.....Daarom heb ik dan voor weepee gekozen als inbound.
Maar als het voor U wel werkt, zo veel te beter....
Ik heb in september vorig jaar nog gechat met hen (omdat ik diverse berichtgevingen las op forum), en van diverse mensen van nomado te horen gekregen...Telenet zit niet in de pack.....Daarom heb ik dan voor weepee gekozen als inbound.
Maar als het voor U wel werkt, zo veel te beter....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Nee, dat is niet mogelijk met een Ligne SIP individuelle van OVH.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Het mooie aan computers en internet is dat (bijna) alles mogelijk is
als je meerdere toestellen wil gebruiken, en ik veronderstel ook natuurlijk van buiten je eigen netwerk, zijn er een paar (al dan niet simpele) stappen:
1) zorg dat je een pc hebt die je thuis staan hebt en die blijft aanstaan (windows of linux)
2) download de "myvoipapp" software (myvoipapp.com)
3) stel portforwarding / dmz in op je router naar de pc die je wil gebruiken hiervoor
4) zorg dat je een dyndns adres hebt
5) stel je gegevens in in de myvoipapp
6) stel je softphone in om te verbinden naar je dyndns adres, zodat hij registreert op je myvoipapp software
7) profit
althans, dat zou zo moeten werken
als je meerdere toestellen wil gebruiken, en ik veronderstel ook natuurlijk van buiten je eigen netwerk, zijn er een paar (al dan niet simpele) stappen:
1) zorg dat je een pc hebt die je thuis staan hebt en die blijft aanstaan (windows of linux)
2) download de "myvoipapp" software (myvoipapp.com)
3) stel portforwarding / dmz in op je router naar de pc die je wil gebruiken hiervoor
4) zorg dat je een dyndns adres hebt
5) stel je gegevens in in de myvoipapp
6) stel je softphone in om te verbinden naar je dyndns adres, zodat hij registreert op je myvoipapp software
7) profit
althans, dat zou zo moeten werken
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Ook OVH besteld en geactiveerd, blijkbaar wachten ze op die 7-dagen bedenktijd over is voor dat ze de dienst activeren, hehe. Nr. is 03 386 xx xx voor de nieuwsgierigen.
- hoe werk de facturatie? Krijgt men een mailtje per maand om te betalen? Of is het beter om eens krediet op ovh te zetten? Hoe doen jullie het?
- nummer overdracht met VDSL/ADSL waar het nummer gekoppeld is aan de VDSL/ADSL, heeft iemand al ervaring ermee?
Ik ben klant bij Scarlet (internet + tel. 40euro/m) als ik naar inetrnet only ga dan wordt het 35 euro.
De normale procedure zou zijn:
- nummer overdracht aanvragen bij ovh
- scarlet ziet dat het tel. nr. niet meer bij hun is, dus verandert abo naar internet only en verlaagt het naar 35euro/m, enige ervaringen?
Nu, bij ovh staat er dat men het nummer van de VDSL/ADSL niet mag overdragen wegens het afsluiten van de lijn, maar ik denk niet dat hier het geval is, scarlet internet+tel is al raw copper, alleen gaat het voip nummer weg van Scarlet naar OVH.
En krijg ik dan weer een 12 maanden contract aan mijn benen als het overschakelt van internet+tel naar internet-only?
- hoe werk de facturatie? Krijgt men een mailtje per maand om te betalen? Of is het beter om eens krediet op ovh te zetten? Hoe doen jullie het?
- nummer overdracht met VDSL/ADSL waar het nummer gekoppeld is aan de VDSL/ADSL, heeft iemand al ervaring ermee?
Ik ben klant bij Scarlet (internet + tel. 40euro/m) als ik naar inetrnet only ga dan wordt het 35 euro.
De normale procedure zou zijn:
- nummer overdracht aanvragen bij ovh
- scarlet ziet dat het tel. nr. niet meer bij hun is, dus verandert abo naar internet only en verlaagt het naar 35euro/m, enige ervaringen?
Nu, bij ovh staat er dat men het nummer van de VDSL/ADSL niet mag overdragen wegens het afsluiten van de lijn, maar ik denk niet dat hier het geval is, scarlet internet+tel is al raw copper, alleen gaat het voip nummer weg van Scarlet naar OVH.
En krijg ik dan weer een 12 maanden contract aan mijn benen als het overschakelt van internet+tel naar internet-only?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Indien je een nummer overdraagt die gekoppeld is aan een andere dienst ga je normaalgezien een nieuw jaarcontract aan gezien je een downgrade doet.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Iemand een idee hoe dit werkt bij ovh:
Ik heb zo een compatibel toestel, maar wat is dit juist?Intercom mode: automatic answering with speaker activation
Intercom Mode: activated, prefix: 3691
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
google en de website van ovh:
http://www.ovh.fr/telephonie/services_i ... tercom.xml
http://guide.ovh.com/TelFaqIntercom
edit: indien je het niet wil vertalen, het is simpelweg een soort automatisch antwoorden met inschakeling van de luidspreker,
persoonlijk niet iets dat ik echt handig vindt in dagelijkse situaties (al zullen er vast uitzonderingen zijn)
edit2: babyfoon-modus kan ik me er ineens wel bij indenken waarvoor het wel handig zou zijn!
http://www.ovh.fr/telephonie/services_i ... tercom.xml
http://guide.ovh.com/TelFaqIntercom
edit: indien je het niet wil vertalen, het is simpelweg een soort automatisch antwoorden met inschakeling van de luidspreker,
persoonlijk niet iets dat ik echt handig vindt in dagelijkse situaties (al zullen er vast uitzonderingen zijn)
edit2: babyfoon-modus kan ik me er ineens wel bij indenken waarvoor het wel handig zou zijn!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
is dit juist 9€ voor 3 uur per maand te bellen naar vaste nrs ?
dit is toch duur
dit is toch duur
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Het forfait van 9€ is voor 3 uur mobiel te bellen. Vaste lijnen zijn gratis (99 unieke nummers, max. 1 uur per call)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- proximusboyke
- Elite Poster
ja maar bij telenet kost het 10 euro voor 1000 minuten dat is 5 x zoveel
- proximusboyke
- Elite Poster
idd freephone europe kost 10 extra
void bij telenet kan je optie mobile 24/24 krigen voor 10 euro per maand 1000 minuten
void bij telenet kan je optie mobile 24/24 krigen voor 10 euro per maand 1000 minuten
-
- Elite Poster
Dus da's dan Freephone Europe aan 20€/maand + Optie Freephone Mobile 24/7 aan 10€. 30€ in totaal. Goeie prijs al je veel belt maar slechte deal als je weinig belt. Maar in dat geval zou ik eerder naar een Betamax provider overstappen zoals internetcalls dan heb je 1300 minuten naar mobiel voor die 30€
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je stelt Internetcalls wel iets te rooskleurig voor ...
- gezien je per volle minuut betaalt, betaal je per gesprek gemiddeld 30 sec teveel. Als een gemiddeld gesprek 3 min duurt, betaal je dus 3.5 min, of 2.33 cent/min (bij kortere gesprekken is het "verlies" nog groter)
- Reken daarbij de transactiekosten + BTW, dan komt dit op 2.99 cent/min.
Je hebt dus ook maar ca 1000 minuten naar mobiel voor die 30 €
- gezien je per volle minuut betaalt, betaal je per gesprek gemiddeld 30 sec teveel. Als een gemiddeld gesprek 3 min duurt, betaal je dus 3.5 min, of 2.33 cent/min (bij kortere gesprekken is het "verlies" nog groter)
- Reken daarbij de transactiekosten + BTW, dan komt dit op 2.99 cent/min.
Je hebt dus ook maar ca 1000 minuten naar mobiel voor die 30 €
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Philippe,
Je hebt een punt
Maar het komt steeds op hetzelfde verhaal neer natuurlijk, afhankelijk van je belgedrag de goedkoopste oplossing zoeken. Persoonlijk vind ik 1000 minuten naar GSM zeer veel en ik vraag me af hoeveel mensen hieraan komen. Maja, als je ze 'toch hebt' ga je automatisch ook meer en langer bellen..
Je hebt een punt
Maar het komt steeds op hetzelfde verhaal neer natuurlijk, afhankelijk van je belgedrag de goedkoopste oplossing zoeken. Persoonlijk vind ik 1000 minuten naar GSM zeer veel en ik vraag me af hoeveel mensen hieraan komen. Maja, als je ze 'toch hebt' ga je automatisch ook meer en langer bellen..
-
- Elite Poster
werk je niet met een fritz of andere voip router met -Preferential- Qos? (quality of service)
geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de gebruiker. Dus als je aan het bellen bent, geeft hij efkes meer voorkeur aan het voip gedeelte, dat je geen onderbrekingen hebt.
Zou OVH wel nemen, als ze ook CNIP ondersteunen.
geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de gebruiker. Dus als je aan het bellen bent, geeft hij efkes meer voorkeur aan het voip gedeelte, dat je geen onderbrekingen hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Heeft OVH nu ook de functie waarbij soms de naam vd beller verschijnt ipv het nummer (is dat CNIP?)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Inderdaad, ik krijg SIP-error 500 als ik 078 35 35 34 (Eandis) bel. Ik heb dit probleem ondertussen nog eens doorgegeven op de mailinglist van OVH.Michaelv schreef:Hebben er nog mensen problemen bij het bellen naar 078 nummers? krijg altijd een bezettoon...
De verkorte nummers, o.a. 1700 en 1207 werken ook nog niet, maar ik heb wel eind mei bericht ontvangen dat dit probleem gecatalogiseerd werd als bug/incident en dat dit binnenkort wordt opgelost. Wel jammer dat deze bugs zo lang blijven aanslepen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Nee, een Linksys WRT54G met DD-WRT firmware. Dus dat is sowieso wel mogelijk. Moet het alleen nog even testen en instellen.satsurfer schreef:werk je niet met een fritz of andere voip router met -Preferential- Qos? (quality of service)
Binnenkort koop ik wel een betere router, want 54Mbit WiFi is te weinig als je intern veel bestanden uitwisselt.
We stappen toch over naar Belgacom, dus wellicht leveren zij ook wel iets fatsoenlijks (ijdele hoop).
-
- Elite Poster
Neem betamax....dacht gratis tijdens freedays naar 078.Michaelv schreef:Ja, ik moest ook Eandis bellen, en ik maar denken wat voor een slechte klantenservice.. altijd bezettoon !
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Weet er iemand hoe het werkt kan je per nummer contact / factuur gegevens zetten en toch alles onder 1 handle houden ?
Bij ovh, ik wil nummers voor een partij, factureren op hen, maar alles op mijn account.
Bij ovh, ik wil nummers voor een partij, factureren op hen, maar alles op mijn account.
- Ken
- Elite Poster
Je kan jou nic handle als technical of admin account zetten, facturatie op diegene dat je wilt.Tomsworld schreef:Bij ovh, ik wil nummers voor een partij, factureren op hen, maar alles op mijn account.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
- Ken
- Elite Poster
Je plaatst de bestelling best op de nic-handle (nieuw of bestaand) van de toekomstige eigenaar en betaler van het product, daarna pas je de technical of admin contact aan, en facturatie laat je zo staan.
Zo heb ik m'n eigen login om zaken te kunnen aanpassen in de config en kan m'n klant of iemand anders niks aanpassen maar betaald hij wel zelf.
Zo heb ik m'n eigen login om zaken te kunnen aanpassen in de config en kan m'n klant of iemand anders niks aanpassen maar betaald hij wel zelf.
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Plus Member
Kreeg vandaag een factuur van € 0,50 voor het bellen naar een GSM-nummer. Hmm, lijkt mij wat overdreven om telkens een factuur te sturen per gesprek, doe dat dan 1x per maand?
Zal eens kijken naar andere providers voor het bellen naar GSM ook
Zal eens kijken naar andere providers voor het bellen naar GSM ook
- Ken
- Elite Poster
Best is dat je krediet oplaad op je OVH VoIP account. Dan gaat het daar gewoon af en krijg je normaal gezien op 't einde van de maand een factuur met het opgeladen bedrag + abonnement.
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Plus Member
Wist niet dat dat nodig was, zal dat dan direct doen! Dacht dat ik gewoon iedere maand een factuur moest betalen.
Mijn Frans is niet echt super (lees: verder dan croissant en baguette kom ik niet), dus vandaar dat het soms wat verwarrend is. De site werkt ook wel in het Nederlands, maar soms schakelt ie toch weer over naar het Frans.
Thanks!
Mijn Frans is niet echt super (lees: verder dan croissant en baguette kom ik niet), dus vandaar dat het soms wat verwarrend is. De site werkt ook wel in het Nederlands, maar soms schakelt ie toch weer over naar het Frans.
Thanks!
- Ken
- Elite Poster
Ja, het is nog niet allemaal op punt qua facturatie, maar in principe zal het binnenkort wel goed komen. Op de OVH mailing list zijn er ook veel klagers
TV = FTA IPTV + Netflix