Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb je rapport over mijn post gezien maar vond het ongepast om er zelf op te reageren, dus heb ik het laten open staan. Er komen geregeld rapporten en daar gaan we dan al of niet op in (meestal wel) afhankelijk van het feit of er gedragsregels zijn geschonden of niet, volgens onze interpretatie. Ik bericht persoonlijk echter niet altijd rechtstreeks over het gevolg dat gegeven is.

We zijn nu wel erg off topic bezig. Indien gewenst gaan we verder in PB.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

eternum schreef:Nadat ik gisteren op smallband terecht gekomen was met mijn "ongelimiteerd" Turbonet abonnement (zie dit bericht) heb ik toch "nogal" wat telefoontjes van Telenet ontvangen. Ik had de indruk dat zij het issue van dit "ongelimiteerd" / "vrij" downloaden ernstig onder de loep nemen maar wel nog aan het zoeken zijn naar een goede formule...............KNIP............. :wink:


Dit vind ik nu eens een stap in de goede richting. Op naar de volgende update bij telenet.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Astralon schreef:
dendirk schreef:Er zijn nu al mensen weg hoor, waaronder mezelf.

Je hebt geen Telenet maar je komt wel even langs om ISP bashing te doen.
Het wordt echt tijd dat de Userbase crew eens serieus nadenkt over waar ze met dit forum naar toe wilt :twisted: .


Tot het einde van deze maand ben ik klant bij Telenet, wat is uw punt?
Een Internetforum is bij mijn weten een plaats voor discussie, feel free to disagree.

Uw tussenkomsten in deze thread zijn blijkbaar ook niet bepaald objectieve analyse gebaseerd op cijfergegevens hoor:

Astralon schreef:Man, man, man...
Het wordt echt tijd om je te bannen maar bij gebrek aan moderators ben ik dus wel verplicht om je in mijn vijandenlijst te zetten.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Astralon schreef:Ik heb de afgelopen dagen een aantal keren het knopje "Meld dit bericht" gebruikt om operator bashing te rapporten, o.a. één keer van jou, maar blijkbaar hebben jullie daar ondanks de forum regels een andere menig over.


Wat verwacht jij eigenlijk zelf? Verschiet je ervan dat mensen zich bedrogen voelen door dit nieuwe zéér ingenieuze systeem van Telenet. Dat werd voorgesteld als de 'crème de la crème' en uiteindelijk uitdraait op een dode mus.

Elke intelligente mens die dit systeem vergelijkt met wat andere operatoren aanbieden voelt zich in het ootje genomen.
Ik betaal maandelijks € 68,00 (Turbo+dig. tv.) en +- € 13,00 kabel, dus € 81,00.
Ik ben al jaren (+- 10) klant bij Telenet. Na al het gezeik (pardon my French) over de limieten en hoe ontoerekend ze zijn (voor sommigen), en hoe het elders (in het buitenland wel kan), staan we nu in een situatie waar Telenet ons nog maar eens (cfr. rode knop débacle), de hemel op aard belooft, en we bedrogen uitkomen.

Ik ben klant, ergo koning (tot op zekere hoogte). Bij Telenet voel ik me eerder pauper.
Dat zorgt voor frustraties, ergo bashin. En dat bashen is mijn inziens héél terecht. Zoals het syteem nu is is het kl*te, punt uit.
Dat ze het uitrollen zonder enige voorbereiding is hun zaak en is ingegeven door de concurrentie met Belgacom, waar het wel vroeger kon. Maar nogmaals, dat maakt onze (Telenet klanten) zaak niet uit. Ik betaal voor een service, en die service is ondermaats, op dit moment.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

dendirk schreef:
Astralon schreef:
dendirk schreef:Er zijn nu al mensen weg hoor, waaronder mezelf.

Je hebt geen Telenet maar je komt wel even langs om ISP bashing te doen.
Het wordt echt tijd dat de Userbase crew eens serieus nadenkt over waar ze met dit forum naar toe wilt :twisted: .


Tot het einde van deze maand ben ik klant bij Telenet, wat is uw punt?

Oei, ook in de poep genomen.
dendirk schreef:Een Internetforum is bij mijn weten een plaats voor discussie, feel free to disagree.

Het is inderdaad een plaats voor discussie maar dan wel een plaats met regels en wederzijds respect.
Ik heb o.a. voor jou een nieuw topic aangemaakt. Daar kan je al je frustratie van je afschrijven.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar nee maar astralon noemt iedereen een belgacomfanboy of bashing ik ook, hij vergeet wel één ding ik ben niet zoals hij als 99 personen het slecht tot zeer slecht noemen dat hij het goed vind.
als ik een belgacomfanboy wel ik zou da moeten zijn zou ik tv zeker nie afkraken en slecht vinden zoals ik nu doe.
Als he slecht is moet je dat durven bekennen, ik zeg niet dat hun producten van telenet slecht zijn integendeel !!!!!
Maar je moet durven toegeven als er al tientallen mensen op een forum klagen dat er iets niet klopt !!!!
Dat is zo een beetje alsof dat 99 mensen zwart zeggen en jij zegt wit ja welk kleur zou het dan zijn ???
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Disme schreef:Wat verwacht jij eigenlijk zelf?

De titel is vrij duidelijk dacht ik: "Vrij Downloaden - FAQ".

In zo'n topic verwacht ik dat mensen hun ervaringen m.b.t. tot "Vrij Downloaden" delen en zich niet beperken tot "bij Belgacom is't beter", "Telenet s****", enz...
Het is toch echt zo moeilijk niet om in een paar woorden je (negatieve) ervaringen te delen met de andere gebruikers.
Dat je daarnaast ook nog eens concludeert dat je het nieuwe systeem maar niets vindt is mijns inziens geen enkel probleem, ik zit hier niet om Telenet te verdedigen. Ik probeer gewoon op een objectieve manier gegevens te verzamelen en de "meter" en het "vrij downloaden"-principe te begrijpen.

Bij mijn weten heb ik ook op nog geen enkele plaats de nieuwe meter of het systeem verdedigt :wink: .
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

Ok,

Mijn meter is een stap teruggevallen na 2 dagen van just in het rood tot eind in het geel.
Maar eergisteren kreeg ik een bericht dat ik nog maar 10gb mocht downloaden??

Mag ik nu terug meer downloaden?

Mijn meter zegt van wel maar die waarschuwing van niet :eek:

Op wat moet ik nu verdergaan.

Mijn aanrekeningsperiode start de 15de, dus zal vanavond eens over de 10gb downloaden voor 0.00u.
Zal dan rap zien zeker wat klopt.

Ik zou toch verwachten dat je die melding enkel krijgt als je meter eind het rood staat.

Iemand die kan verduidelijken? :)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Astralon heeft volkomen gelijk. Beperk je aub tot het vrij downloaden alleen. Dat het gras groener is aan de overkant, dat is goed mogelijk, maar toch heb ik hoopvolle verwachtingen bij telenet. Lees de hele meute op de website wat het vrij downloaden betreft, en het word beetje bij beetje duidelijk. Kinderziektes zijn er om opgelost te worden. Alleen is telenet weer eens te snel geweest met hun update. Eerst een mail sturen waarin ze zeggen dat het pas op de 15e van de maand in dienst gaat, en het vroeger aktiveren. Ok het abonement bij telenet is duurder dan op een ander, maar de snelheid is ook wat beter.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

lordraider schreef:KNIP
Iemand die kan verduidelijken? :)


Bel eens naar telenet.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben al enige tijd een gelukkige Dommel Speedconnect plus gebruiker.
Moet zeggen dat ik wel tempted was voor Fibernet 100, vooral omwille van de upload.
Maar als ik deze klucht hier allemaal lees over vrij downloaden ... man man man ben ik blij dat ik bij Dommel zit !
Dat is pas écht unlimited zonder gezever én nog eens een pak goedkoper.

Toen Telenet "onbeperkt" aankondigde dacht ik echt "hell froze over" ... maar het blijkt toch allemaal gebakken lucht, alweer.
lordraider
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 mar 2010, 12:37

zal ik doen als het volgende aanrekeningsperiode terug van dat is.
hopelijk zijn dit nog bugs in het systeem.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Gr4vity (voorzitter van de RvB) via PB stuurt als je wenst dat ze discreet behandeld worden :).

Kuch. Ondervoorzitter ;)

Maar goed; waar ligt de grens van off-topic en provider-bashing... Zolang het relevant is (binnen de grenzen) en beleefd blijft... is het dan off-topic en bashing? We zijn hier altijd al tegen het "zomaar verwijderen" van berichten geweest en off-topic gebabbel valt niet altijd zomaar af te splitsen...
Suggesties hoe we hier mee om moeten/kunnen gaan mogen in het Userbase-subforum of via PM gemeld worden.

En ja, dit is een oud zeer.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

lordraider schreef:Mijn aanrekeningsperiode start de 15de, dus zal vanavond eens over de 10gb downloaden voor 0.00u.
Zal dan rap zien zeker wat klopt.

Wel op tijd beginnen met downloaden zodat "het systeem" tijd genoeg heeft om te reageren en jou een nieuwe verwittiging te sturen of je op small-band te gooien.

lordraider schreef:Ik zou toch verwachten dat je die melding enkel krijgt als je meter eind het rood staat.

Hout vasthouden, maar bij mij staat die meter al een tijdje helemaal op het eind in het rood en ik download/upload elke dag nog tussen de 15 en 18 GB.
Tot nu toe heb ik nog geen verwittiging gekregen. Op het einde van deze maand (reset op 2 augustus) zal ik waarschijnlijk ook eens extreem gaan downloaden om te kijken wat er gebeurt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

meon schreef:
Goztow schreef:Gr4vity (voorzitter van de RvB) via PB stuurt als je wenst dat ze discreet behandeld worden :).

Kuch. Ondervoorzitter ;)

Shit, 20 sweepslagen voor mij :(.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goztow schreef:
meon schreef:
Goztow schreef:Gr4vity (voorzitter van de RvB) via PB stuurt als je wenst dat ze discreet behandeld worden :).

Kuch. Ondervoorzitter ;)

Shit, 20 sweepslagen voor mij :(.
In de poep genomen door de voorzitter. :banana:
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Astralon schreef:
Disme schreef:Wat verwacht jij eigenlijk zelf?

De titel is vrij duidelijk dacht ik: "Vrij Downloaden - FAQ".

In zo'n topic verwacht ik dat mensen hun ervaringen m.b.t. tot "Vrij Downloaden" delen en zich niet beperken tot "bij Belgacom is't beter", "Telenet s****", enz...
Het is toch echt zo moeilijk niet om in een paar woorden je (negatieve) ervaringen te delen met de andere gebruikers.
Dat je daarnaast ook nog eens concludeert dat je het nieuwe systeem maar niets vindt is mijns inziens geen enkel probleem, ik zit hier niet om Telenet te verdedigen. Ik probeer gewoon op een objectieve manier gegevens te verzamelen en de "meter" en het "vrij downloaden"-principe te begrijpen.

Bij mijn weten heb ik ook op nog geen enkele plaats de nieuwe meter of het systeem verdedigt :wink: .


Wat ik wil zeggen is dat het toch niet verwonderlijk is dat Telenet-klanten lichtelijk gefrustreerd raken door heel dit gedoe.
Zoals ik al zei: Telenet schept verwachtingen (ongelimiteerd, daarna vervangen door 'vrij downloaden') die niet worden ingelost.
Het is mijns inziens dan ook normaal dat er wordt verwezen naar andere providers, die hetzelfde aankondigden, doch wél hun beloftes nakwamen.
Als een argument stevig onderbouwd is vind ik dat het hier moet kunnen worden gepost, zelfs al komen er enkele schuttingswoorden in voor.

Velen zeggen overal, wacht nog even af. Mss juist, maar langs de andere kant is het niet normaal dat Telenet zo'n warboel opstart en zo zijn klanten eigenlijk als proefkonijnen gebruikt. Bij BGC is bij mijn weten niet zo'n heisa geweest bij het invoeren van hun FUP.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik wil geen stok in het hoenderhok gooien, maar ik vraag mij af of Telenet de klant geen blaaskes wijsmaakt.

Als ik op een flyer in joekels van letters zet dat iedereen van mij een gratis laptop krijgt met daarachter een klein '*' dat verwijst naar de kleine lettertjes waarin staat dat alhoewel de laptop gratis is, je me toch 12 maanden €150 per maand moet betalen voor .... de muis die je er verplicht moet bijnemen ... dan denk ik dat de economische inspectie binnen afzienbare tijd toch voor mijn deur zal staan.

Kortom, is dit misleiding van de consument ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Uzzi schreef:Kortom, is dit misleiding van de consument ?

Dat is nu wat ik persoonlijk te weten zou willen komen en dat kan mijns inzien alleen maar door gegevens te verzamelen.
Het is duidelijk dat de helpdesk op dit moment ook geen verduidelijking kan brengen en dus moeten we zelf gaan downloaden en een beetje statistiek gaan doen.
En nogmaals, ook ik vind het niet normaal dat we dit moeten doen maar op dit moment is er geen alternatief :-( .

Wat wat zou Telenet moeten doen opdat het geen misleiding is?
Een limiet van 500 GB voor TurboNet en één van 1TB voor FiberNet? Of moet iedereen gewoon aan volle snelheid 30 dagen aan een stuk kunnen downloaden? Als je dit laatste wilt zit je dus met harde limieten van pakweg 1TB per dag voor FiberNet 100 en een 300GB per dag voor TurboNet. Lijkt me niet echt realistisch.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Hout vasthouden, maar bij mij staat die meter al een tijdje helemaal op het eind in het rood en ik download/upload elke dag nog tussen de 15 en 18 GB.
Tot nu toe heb ik nog geen verwittiging gekregen. Op het einde van deze maand (reset op 2 augustus) zal ik waarschijnlijk ook eens extreem gaan downloaden om te kijken wat er gebeurt.

Zou er een verschil zijn in tussen een "professioneel" abbo (Astralon) en een "thuis" abbo (lordraider)?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Mogen personen die op een minder drukke node meer downloaden (en in drukkere periodes) dan overvolle nodes?
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik heb even zitten rekenen. Onder het mom dat ze je niet om smalband zetten tijdens de groene periodes.
Met fibernet haal je een snelheid van 100 Mbit. Maak er met alle obstructies ongeveer 91 Mbit van.
dwz : 11.375 Mb/sec (dit klopt ongeveer). Na een uur heb je dan ongeveer 41GB binnengehaald.
Reken 6 uur/dag een rustige periode en dit 30 dagen, dan heb je bijna 7.4 TB binnengehaald. Je staat dan wel in het rood, maar je surft in de rustige periodes wel aan de volle snelheid. Lees mijn bovenstaande repliek over wat op de website van Telenet te vinden is.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Wat wat zou Telenet moeten doen opdat het geen misleiding is?
Een limiet van 500 GB voor TurboNet en één van 1TB voor FiberNet? Of moet iedereen gewoon aan volle snelheid 30 dagen aan een stuk kunnen downloaden? Als je dit laatste wilt zit je dus met harde limieten van pakweg 1TB per dag voor FiberNet 100 en een 300GB per dag voor TurboNet. Lijkt me niet echt realistisch.

Ik stel voor minimaal 2 Tib voor Turbonetters en 3Tib voor Fibernet of MEER.
Als Telenet dit niet aan kan,moetten ze direct stoppen met ons elke dag Fibernet proberen
aan te smeren, Mensen doe jullie ogen open,Telenet weet niet wat crisis is,of niet gezien verleden week op TV en in de krant.
Gisteren was een Nederlander hier die lachte zich kreupel,toen ik hem dat half rondje (zogezegd de nieuwe meter) toonde.Daar weten ze echt niet wat smallband is of fup.Hij lachte nog harder,toen ik zei dat een Nederlander de grote baas is van Telenet.
En die Nederlander zit elke maand ruim over de 1.5Tib,en zo al maanden.
Laat je nie doen verdorie,door die GELDWOLVEN.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

seagull schreef:Zou er een verschil zijn in tussen een "professioneel" abbo (Astralon) en een "thuis" abbo (lordraider)?

Die bedenking heb ik mij ook al gemaakt. Zullen we ten gepaste tijde wel eens uittesten.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Capaciteit hangt niet enkel van de provider af hoor, maar ook van de backbone,
Wij hebben echt geen AMS-IX hier in België staan ze :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Astralon schreef:
seagull schreef:Zou er een verschil zijn in tussen een "professioneel" abbo (Astralon) en een "thuis" abbo (lordraider)?

Die bedenking heb ik mij ook al gemaakt. Zullen we ten gepaste tijde wel eens uittesten.


Dan ga k mij de vraag stellen waar ze de lijn trekken, want ik heb een turbonet XL account, die op btw nr gefactureerd is...

hoe zit dat bij jouw precies Astralon ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

honda4life schreef:Capaciteit hangt niet enkel van de provider af hoor, maar ook van de backbone,
Wij hebben echt geen AMS-IX hier in België staan ze :lol:

Ze hebben net hun apparatuur verbetert in het exchange van België. Dus er moet toch genoeg capaciteit voorhanden zijn, denk ik.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

FlashBlue schreef:hoe zit dat bij jouw precies Astralon ?

Turbonet XL gefactureerd op BTW nummer. Als ik bel kom ik op de KMO helpdesk.
Laatst gewijzigd door Astralon op 14 jul 2010, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Astralon schreef:Wat wat zou Telenet moeten doen opdat het geen misleiding is?
Een limiet van 500 GB voor TurboNet en één van 1TB voor FiberNet? Of moet iedereen gewoon aan volle snelheid 30 dagen aan een stuk kunnen downloaden? Als je dit laatste wilt zit je dus met harde limieten van pakweg 1TB per dag voor FiberNet 100 en een 300GB per dag voor TurboNet. Lijkt me niet echt realistisch.


Het gaat mij eerder om de gebruikte terminologie : vrij downloaden. Vrij betekent volgens mij nog altijd 'zonder belemmeringen'. Ik heb de indruk dat Telenet zijn uiterste best aan het doen is om die term vrij downloaden zoveel mogelijk uit te hollen. Wanneer is de 'vrij' van Telenet niet meer de term 'vrij' die 'de man in de straat' hanteert.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:Het gaat mij eerder om de gebruikte terminologie : vrij downloaden.


In dat opzicht had men inderdaad beter gekozen voor FUP.

Trouwens bij het * op hun website spreekt men over "grote volumes" ?

De grootste kriebels komen echter van het idee dat de huidige meter blijkbaar terug het concept van de glijdende meter van weleer lijkt te gebruiken.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 op 14 jul 2010, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als ik Telenet bezig hoor, is een volume van 50 GB ook al groot.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Uzzi: Dus volgens jou moet Telenet 30TB voor een Fibernet en 10 TB voor een Turbonet toelaten?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Astralon schreef:Turbonet XL gefactureerd op BTW nummer. Als ik bel kom ik op de KMO helpdesk.


Identiek als hier dus... Ik ben eens curieus wat ze gaan doen als ik overdrijf dan.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Eigenlijk is het best grappig.
Telenet probeert om het downloaden een beetje in te perken zodat hun netwerk niet op de knieën gaat.
En de telenetters proberen massaal om "toch eens te zien waar de limiet ligt" en downloaden alles wat er te pakken te krijgen is.
Een beetje lomp (in mijn ogen dan toch) om in te tekenen op een abbo waar vroeger een harde limiet op stond en waar je dus ook mee akkoord was, en nu ineens totaal niet meer mee toekomt.
Dan had je toch beter een echt unlimited abbo genomen bij een provider die niet van die onnozele termen als "vrij downloaden" en "shakes" lanceert

Anderzijds, met 500GB tot 1TB heeft toch het gros van de bevolking momenteel wel genoeg zeker ???
Waarom laat telenet iedereen onder de 500 GB niet gerust en beginnen ze pas met hun telemeter zever boven die limiet ?
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

De vraag is nog onbeantwoord hoe de smalband reageert. Is die constant 512Kbps of gaat de snelheid omhoog 's in de groene uren? Ik zal dit straks uitproberen, tenminste als ik geverifieerd heb dat mijn VDSL2 actief is.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja als je 1000 gb zult delen door 30 dagen zal je aan iets meer dan 33gb per dag komen
let op vrij te gebruiken heb je zin vandaag 120gb te gebruiken en morgen niks dan zal dat zonder probleem lukken.
Telenet kan en wilt belgacom niet volgen heb ik deze namiddag van een iemand gehoord van telenet die in een winkel was en dat die verkoper klaagde dat er mensen kwamen zeuren over de limieten.
Wel wist de man de vertellen dat ze wel belgacom gaan volgen voor het bellen naar mobiele nrs in de daluren met vast
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

dendirk schreef:De vraag is nog onbeantwoord hoe de smalband reageert. Is die constant 512Kbps of gaat de snelheid omhoog 's in de groene uren? Ik zal dit straks uitproberen, tenminste als ik geverifieerd heb dat mijn VDSL2 actief is.
Misschien zo?
:banana:

Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

eternum schreef:
dendirk schreef:De vraag is nog onbeantwoord hoe de smalband reageert. Is die constant 512Kbps of gaat de snelheid omhoog 's in de groene uren? Ik zal dit straks uitproberen, tenminste als ik geverifieerd heb dat mijn VDSL2 actief is.
Misschien zo?
:banana:

Afbeelding


Als dat alles is :lol:
Valt nog goed mee, ik heb FUP met een beetje meer bandbreedte :lol:
Wat er gaat gebeuren als je zo blijft doorgaan bij Telenet is me wel een raadsel natuurlijk :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

honda4life schreef:
eternum schreef:
dendirk schreef:De vraag is nog onbeantwoord hoe de smalband reageert. Is die constant 512Kbps of gaat de snelheid omhoog 's in de groene uren? Ik zal dit straks uitproberen, tenminste als ik geverifieerd heb dat mijn VDSL2 actief is.
Misschien zo?
:banana:

Afbeelding


Als dat alles is :lol:
Valt nog goed mee, ik heb FUP met een beetje meer bandbreedte :lol:
Wat er gaat gebeuren als je zo blijft doorgaan bij Telenet is me wel een raadsel natuurlijk :lol:

Het (voorlopige) antwoord. :angel:
Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

En nog een trapje lager. :wink:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”