Belgacom vernieuwt internetaanbod volledig: snel en onbprkt
Iemand een logische verklaring voor het volgende? Op ISPMonitor haal ik systematisch 20Mbit downstream, en ongeveer 900 kbit upstream. Op Speedtest.net haal ik op de server in Mechelen maar 10Mbit downstream en 450 kbit upstream. Nooit sneller geraakt dan 11 Mbit. Op de server in Brussel bij Rack66 haal ik ongeveer 12Mbit downstream en 700 kbit upstream. Snelste was 15 Mbit down. Legt Telenet een rem op testen van Skynetklanten om hun eigen statistieken op te pompen of zo? En van waar het verschil met ISPmonitor? Ik heb de snelheid van ISPMonitor echt zien verdubbelen in de laatste dagen, maar op Speedtest.net is er niet echt veel veranderd. Iemand slimmer dan ik? Suggesties? Ik snap het niet.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Als dit echt zo is (iemand bewijzen of bronnen ?? ) vind ik dit ronduit schandalig. Maar bon, eerst bewijzen.camarilo schreef:Ik denk echt wel dat Telenet er (lichtjes - mag niet té veel opvallen) de rem opgooit van zo gauw een IP nummer van Belgacom hun bezoekt voor een test. Gebeurt bij mij ook.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
nee geloof ik niet, aangezien het geen meter van telenet zelf is
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Een paar bemerkingen:
1) De speedtest via de Telenet server is ook bij niet optimaal (zie verschil in upload) en ik ben Telenet klant.


2) Run ik dezelfde speedtest op een Windows 7 machine dan heb ik dit probleem niet.
3) Telenet heeft geen controle over de servers van andere hosters zoals Rack66 (Brussels).
Dus de server in Brussel zou normaal redelijk waardes moeten opleveren.
1) De speedtest via de Telenet server is ook bij niet optimaal (zie verschil in upload) en ik ben Telenet klant.


2) Run ik dezelfde speedtest op een Windows 7 machine dan heb ik dit probleem niet.
3) Telenet heeft geen controle over de servers van andere hosters zoals Rack66 (Brussels).
Dus de server in Brussel zou normaal redelijk waardes moeten opleveren.
Ik heb hetzelfde met ISP Monitor. Maar als ik naar http://192.168.1.1/ ga dan zie ik dat de snelheid die ik krijg, over men max download snelheid op http://192.168.1.1/ zit. Dus volgens mij is er iets mis met ISP Monitor.knuppel schreef:Iemand een logische verklaring voor het volgende? Op ISPMonitor haal ik systematisch 20Mbit downstream, en ongeveer 900 kbit upstream. Op Speedtest.net haal ik op de server in Mechelen maar 10Mbit downstream en 450 kbit upstream. Nooit sneller geraakt dan 11 Mbit. Op de server in Brussel bij Rack66 haal ik ongeveer 12Mbit downstream en 700 kbit upstream. Snelste was 15 Mbit down. Legt Telenet een rem op testen van Skynetklanten om hun eigen statistieken op te pompen of zo? En van waar het verschil met ISPmonitor? Ik heb de snelheid van ISPMonitor echt zien verdubbelen in de laatste dagen, maar op Speedtest.net is er niet echt veel veranderd. Iemand slimmer dan ik? Suggesties? Ik snap het niet.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Bij mij zijn de resultaten overal exact gelijk: Mechelen, Brussel, Amsterdam .... (download 18.90 Mbps, upload 1.40 Mbps). Insinuaties over het manipuleren van de metingen zijn m.i. volledig onterecht.knuppel schreef: Legt Telenet een rem op testen van Skynetklanten om hun eigen statistieken op te pompen of zo? En van waar het verschil met ISPmonitor? .
Wat betreft ISP monitor: hier al uitgebreid aan bod gekomen in dit Forum: de resultaten zijn niet altijd zeer betrouwbaar (hoewel ik constateer dat sedert 24 februari de metingen plots een stuk aannemelijker zijn, misschien hebben ze er bij ISP Monitor aan gewerkt)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Je kan op http://192.168.1.1/ onmogelijk zien welke (internet) snelheid je krijgt. Hier zie je op welke snelheid jouw modem synchroniseert, dit is niet de snelheid van jouw internet verbinding ...AoP schreef: Ik heb hetzelfde met ISP Monitor. Maar als ik naar http://192.168.1.1/ ga dan zie ik dat de snelheid die ik krijg, over men max download snelheid op http://192.168.1.1/ zit.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Als mn modem gesync'd is op 1Mbit, kan ik dan bevoorbeeld een film downloaden @ 2Mbit/sec?philippe.deleye schreef: Je kan op http://192.168.1.1/ onmogelijk zien welke (internet) snelheid je krijgt. Hier zie je op welke snelheid jouw modem synchroniseert, dit is niet de snelheid van jouw internet verbinding ...
Philippe.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Natuurlijk niet.AoP schreef:Als mn modem gesync'd is op 1Mbit, kan ik dan bevoorbeeld een film downloaden @ 2Mbit/sec?philippe.deleye schreef: Je kan op http://192.168.1.1/ onmogelijk zien welke (internet) snelheid je krijgt. Hier zie je op welke snelheid jouw modem synchroniseert, dit is niet de snelheid van jouw internet verbinding ...
Philippe.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat klopt _ isp monitor heeft onlangs een auto update (5.7.5) gehad met verbeterde metingen in downloadphilippe.deleye schreef:(hoewel ik constateer dat sedert 24 februari de metingen plots een stuk aannemelijker zijn, misschien hebben ze er bij ISP Monitor aan gewerkt)
Philippe.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Volgens http://www.belgacomboost.be/nl/k_generation.html pagina zou generation 20/2 mbit krijgen. Is dit een fout? In de brief staat namelijk 20/1.5
Ik heb ik de praktijk nu 18/1.5 (nog altijd 2 mbit onder de beloofde download snelheid).
Afwachten, of is dit het?
Ik heb ik de praktijk nu 18/1.5 (nog altijd 2 mbit onder de beloofde download snelheid).
Afwachten, of is dit het?
- camarilo
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
- Locatie: 't Stad
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Oh, My oh, My... Ze zijn er nog lang niet uit daar bij Belgacom... Dit is wat ik verbruikt heb deze maand, ongeveer, denk minder, maar kom:

En dit is wat de meter toont:

Moeilijk te geloven dat ze het daar nog in de hand hebben...
Ik heb Generation Internet, of zogezegd toch en heb géén enkel blok bijbesteld. Hier klopt dus echt weinig tot niks van...

En dit is wat de meter toont:

Moeilijk te geloven dat ze het daar nog in de hand hebben...
Ik heb Generation Internet, of zogezegd toch en heb géén enkel blok bijbesteld. Hier klopt dus echt weinig tot niks van...

-
- Elite Poster
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ze hebben gewoon 1x zo'n 100GB pack teveel bijgeteld en dat als 'reeds verbruikt' gemarkeerd. Zal wel ter zijner tijd rechtgezet worden.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- camarilo
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
- Locatie: 't Stad
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
En ik zal wel ter mijnen tijd mijn abonnement betalen - oh, dat kan niet.
Ben tevreden met de snelheid van de internet verbinding, maar de administratie online wat ook deel uit maakt van het abonnement draait daar volledig in de soep...in het begin van de week zeiden ze dat het tegen het einde van de week wel zal opgelost zijn maar dat is bijlange nog niet zo. Valt me serieus tegen. Maar ja.
Ben tevreden met de snelheid van de internet verbinding, maar de administratie online wat ook deel uit maakt van het abonnement draait daar volledig in de soep...in het begin van de week zeiden ze dat het tegen het einde van de week wel zal opgelost zijn maar dat is bijlange nog niet zo. Valt me serieus tegen. Maar ja.
-
- Pro Member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 5 keer
volumemeter werkt.... geen 75 maar 95 Gb....
gisteren bevestiging gekregen, gratis omschakeling naar VDSL2 en gratis modem onderweg....
en ook Comfort View gratis.... 

gisteren bevestiging gekregen, gratis omschakeling naar VDSL2 en gratis modem onderweg....


-
- Plus Member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 7 keer
geen problemen hier
omschakeling is al gebeurd
volume meter = 500 GB
max. snelheid : 18.6 MB/S+ vpn connectie stond op
Max upload 2.1 MB/S
zit 500 - 700 Meter van ROP
... dus ja 
rond aalst
maar ik zie nergens mijn extra volume pack van 25 GB moet ik daarvoor bellen?
omschakeling is al gebeurd
volume meter = 500 GB
max. snelheid : 18.6 MB/S+ vpn connectie stond op
Max upload 2.1 MB/S
zit 500 - 700 Meter van ROP


rond aalst
maar ik zie nergens mijn extra volume pack van 25 GB moet ik daarvoor bellen?
-
- Premium Member
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
- Twitter: xtrshop
- Locatie: Antwerpen - Wilrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 46 keer
Voila, 't is in orde voor mij, lekker snel en 95 Gb download volume.jan28 schreef:toch allemaal zo moeilijk niet, donderdagmiddag (16.00) gebeld voor VDSL, modem en decoder komen woensdag met Taxipost (kon vroeger maar ik kon niet) en vrijdag wordt het signaal omgezet. Op mijn vraag niet donderdag wegens geen tijd. Vandaag zit het schrijven ter bevestiging van mijn abonnementsverandering in de bus.

heb modem ook en morgen wordt VDSL2 geactiveerd. Alleen blijft het idioot dat je daarvoor moet bellen, 2 dezelfde abo's geven zo compleet verschillende snelheden...
En of het nu 15 of 20 mbps download is, who cares... is allemaal theorie
En of het nu 15 of 20 mbps download is, who cares... is allemaal theorie
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Ik werk met alléén met VOIP.SplinterByte schreef:Nog altijd dus. Geen optie om met voip te werken vind ik.
Dagelijks disconnect't mijn router tussen 4u en 5u 's morgens om de gedwongen 36u disconnect te vermijden. Dit duurt minder dan een minuut, en de kans dat ik aan het telefoneren ben tussen 4u en 5u is zo goed als nul.
Ik vind dit geen belemmering om met voip te werken.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Bij mij duurt de reset minder dan 5 sec. Maar ik ben akkoord dat deze disconnect eigenlijk overbodig is. Het feit dat Belgacom om de 36u de internetverbinding verbreekt maar niet de telefoonverbinding is eigenlijk zelfs concurrentievervalsing ten opzichte van de voip providers. Voer voor de ombudsman ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
http://www.belgacomboost.be/nl/faq.htmlIk haal de aangekondigde snelheden niet. Wat kan ik doen?
Neem contact op met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of uw lijn kan worden opgewaardeerd naar de VDSL2-technologie. Voor een vaste kostprijs van € 50 (gratis op aanvraag van de klant in het kader van de verbetering van onze internetproducten) ontvangt u een nieuwe B-Box 2-modem met installatiekit.
Dus.. je kan van onder die kostprijs van 50 euro geraken? (gratis op aanvraag van de klant in het kader van de verbetering van onze internetproducten)
- camarilo
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
- Locatie: 't Stad
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bij mij is er nog niets veranderd...remember, ik vroeg een Generation Internet abo aan met d'office 175 gigabyte download volume.
Aan de telefoon maar zeggen dat alles in orde is maar ondertussen reflecteren die gegevens niet op mijn persoonlijke account pagina(s) bij Belgacom. Vreemd, dat is nu toch al een tijdje. Zijn er nog anderen die tussen half Februari en nu een Generation Internet aanvroegen en in dezelfde situatie zitten als ik?
Hier enige pix:


Aan de telefoon maar zeggen dat alles in orde is maar ondertussen reflecteren die gegevens niet op mijn persoonlijke account pagina(s) bij Belgacom. Vreemd, dat is nu toch al een tijdje. Zijn er nog anderen die tussen half Februari en nu een Generation Internet aanvroegen en in dezelfde situatie zitten als ik?
Hier enige pix:


- camarilo
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 16:02
- Locatie: 't Stad
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Net nog is gebeld, samengevat, ze hebben géén controle over de e-services, kunnen er zelfs niet op inloggen en werken alleen met de info dat ze daar in hun bestanden hebben. Waar dienen die e-services dan voor? Wel, hij zij dat als er problemen zijn met de e-services dat ik dan de e-services moet contacteren en dat kan alleen langs het internet. Dit is hier echt wel moerassig gebied, die bureaucratie van Belgacom. 

-
- Elite Poster
- Berichten: 2413
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
hebben ze bij Belgacom 80mb/s abonnementen of is dat met antivirus aan?

Geen idee, maar ik was wat met verschillende browsers aan het testen en dit waren resultaten[/quote]
en als je gewoon iets download via http (linux ofzo) hoeveel bekom je dan?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Of ze hebben bij belgacom de sluizen open gezet of die hollandse server slaat op hol.....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png