Pagina 9 van 9

Geplaatst: 05 jul 2008, 12:37
door Special_K
sail0rbe schreef:Discoveryline opgezegd! Ik hoop dat er nog meer mensen volgen. Belgacom komt hier nooit meer binnen!
Hoe hebt ge dat opgelost: TN of satelliet genomen :???:

Geplaatst: 05 jul 2008, 20:36
door verb
Vandaag was ik een pc gaan depanneren en op de werkplek lag een Belgacom factuur van bijna 150€. Ik wou natuurlijk niet in de details gaan kijken en sprak die mensen er gewoon op aan. Bleek dat zij een ADSL Go abonnement hadden en daarbij vrij veel volumeblokken nodig hadden, want met 2 studerende kinderen gaat het volume er snel door. Daar bovenop nog een classic telefoonlijn met wat betalende services en de kassa bij Belgacom rinkelt weer.

Dus ik begin een gesprek over alternatieve providers zoals Dommel, EDPnet, DX-ADSL, enz... Ik verwachtte mij dan aan vragen over kwaliteit van service of betrouwbaarheid maar nee, ik kreeg de vraag of die even goedkoop waren als Belgacom! :lol:

Toen ik over de prijzen bij de concurrentie vertelde vielen ze bijna van hun stoel, Belgacom zal zeer binnenkort alweer een goede klant verliezen :lol: . Tot zover mijn goede daad van vandaag. :wink:

Geplaatst: 05 jul 2008, 20:40
door b012145214
verb schreef:Vandaag was ik een pc gaan depanneren en op de werkplek lag een Belgacom factuur van bijna 150€. Ik wou natuurlijk niet in de details gaan kijken en sprak die mensen er gewoon op aan. Bleek dat zij een ADSL Go abonnement hadden en daarbij vrij veel volumeblokken nodig hadden, want met 2 studerende kinderen gaat het volume er snel door. Daar bovenop nog een classic telefoonlijn met wat betalende services en de kassa bij Belgacom rinkelt weer.

Dus ik begin een gesprek over alternatieve providers zoals Dommel, EDPnet, DX-ADSL, enz... Ik verwachtte mij dan aan vragen over kwaliteit van service of betrouwbaarheid maar nee, ik kreeg de vraag of die even goedkoop waren als Belgacom! :lol:

Toen ik over de prijzen bij de concurrentie vertelde vielen ze bijna van hun stoel, Belgacom zal zeer binnenkort alweer een goede klant verliezen :lol: . Tot zover mijn goede daad van vandaag. :wink:
Hehe, goed gedaan :-D

& bedankt Belgacom voor de prijsverhoging (geen ironie), nu kan ik mijn telefoonlijn opzeggen zonder te hoeven betalen :twisted:

Geplaatst: 05 jul 2008, 21:32
door UB_removed1963
Special_K schreef:
sail0rbe schreef:Discoveryline opgezegd! Ik hoop dat er nog meer mensen volgen. Belgacom komt hier nooit meer binnen!
Hoe hebt ge dat opgelost: TN of satelliet genomen :???:
Dommel Homeconnect.

Geplaatst: 05 jul 2008, 21:54
door seagull
Ik heb een classic lijn voor mijn bedrijfje en een discovery lijn voor privé.
Bellen doe ik via 3starsnet met een IP telefooncentrale.
Intern gaat alle telefonie over een IP netwerk.
Nu die discoverlijn duurder wordt wil ik de discoverylijn opzeggen en overschakelen naar ISDN (kan met apparte facturatie voor bedrijf en privé).
Ik zie dat ook Telenet ISDN 2 aanbiedt voor bedrijven, maar op de site vind je geen prijzen.
Iemand een idee van de prijs voor een digital voice abbo?
Zijn er nog andere alternatieven?
Mobistar en Scarlet bieden alleen ISDN 30 aan.
Tele2/KPN biedt enkel 2 x ISDN 2 of ISDN 30 aan

Geplaatst: 05 jul 2008, 23:24
door b012145214
sail0rbe schreef:
Special_K schreef:
sail0rbe schreef:Discoveryline opgezegd! Ik hoop dat er nog meer mensen volgen. Belgacom komt hier nooit meer binnen!
Hoe hebt ge dat opgelost: TN of satelliet genomen :???:
Dommel Homeconnect.
Bij Dommel homeconnect betaalt Dommel nog altijd een raw copper-lijn aan Belgacom hoor en ze gebruiken het ADSL-netwerk van Belgacom, dus heb je nog altij Belgacom hoor

Geplaatst: 06 jul 2008, 00:20
door UB_removed1963
b012145214 schreef: Bij Dommel homeconnect betaalt Dommel nog altijd een raw copper-lijn aan Belgacom hoor en ze gebruiken het ADSL-netwerk van Belgacom, dus heb je nog altij Belgacom hoor
Alsof ik dat niet wist...maar de factuur komt wel niet meer van Belgacom! Ze zullen er alleszinds niet blij mee zijn bij Belgacom als veel volk dit doet.

Geplaatst: 06 jul 2008, 07:36
door CueBoy
sail0rbe schreef:Alsof ik dat niet wist...maar de factuur komt wel niet meer van Belgacom! Ze zullen er alleszinds niet blij mee zijn bij Belgacom als veel volk dit doet.
Bwah, dat weet ik nog zo niet... voor raw copper vangen ze méér als voor een disco lijn. Denk je echt dat Belgacom dat erg vindt ? :P

Geplaatst: 06 jul 2008, 09:33
door Special_K
sail0rbe schreef:
Special_K schreef:
sail0rbe schreef:Discoveryline opgezegd! Ik hoop dat er nog meer mensen volgen. Belgacom komt hier nooit meer binnen!
Hoe hebt ge dat opgelost: TN of satelliet genomen :???:
Dommel Homeconnect.
Iedere maand €13 in de BGC kas. Gelukkig zijn je telefoongesprekken daar nu niet meer bij.

Geplaatst: 06 jul 2008, 11:06
door Dfrog
sail0rbe schreef:
b012145214 schreef: Bij Dommel homeconnect betaalt Dommel nog altijd een raw copper-lijn aan Belgacom hoor en ze gebruiken het ADSL-netwerk van Belgacom, dus heb je nog altij Belgacom hoor
Alsof ik dat niet wist...maar de factuur komt wel niet meer van Belgacom! Ze zullen er alleszinds niet blij mee zijn bij Belgacom als veel volk dit doet.
Belgacom zal liever hebben dat je Homeconnect neemt ipv de oplossing van Scarlet. Als echte anti-belgacommer moet je consequent zijn 8)

Geplaatst: 06 jul 2008, 12:00
door verb
hollebollegijs schreef:gij denkt dat een aparte netwerkbeheerder alles gaat oplossen?

de prijzen die de alternatieve providers betalen, blijven hetzelfde hoor.
of ze nu betalen aan belgacom of aan die netwerkbeheerder. want prijzen zijn vastgelegd door het bipt.

en wie zegt dat het dan beter wordt. daar heb ik sterk mijn twijfels hoor.
er is geen enkele garantie dat het zal beter gaan.
Laat ons eerlijk zijn, het BIPT is gewoon een schijnorganisatie die nooit iets zal doen om Belgacom minder winst te laten maken. Het BIPT wordt gecontroleerd door de overheid en de overheid verdient veel geld door Belgacom, daar moet je geen tekeningske bij maken. Het is een soort excuustruus om te verkondigen dat de tarieven van Belgacom wel eerlijk zijn.

Maar de tarieven van Belgacom aan alternatieve providers zijn niet eerlijk, integendeel ze zijn gewoon afperserij. En de raw copper is daar het beste voorbeeld van.

Geplaatst: 06 jul 2008, 18:31
door Zambo
verb schreef:
hollebollegijs schreef:gij denkt dat een aparte netwerkbeheerder alles gaat oplossen?

de prijzen die de alternatieve providers betalen, blijven hetzelfde hoor.
of ze nu betalen aan belgacom of aan die netwerkbeheerder. want prijzen zijn vastgelegd door het bipt.

en wie zegt dat het dan beter wordt. daar heb ik sterk mijn twijfels hoor.
er is geen enkele garantie dat het zal beter gaan.
Laat ons eerlijk zijn, het BIPT is gewoon een schijnorganisatie die nooit iets zal doen om Belgacom minder winst te laten maken. Het BIPT wordt gecontroleerd door de overheid en de overheid verdient veel geld door Belgacom, daar moet je geen tekeningske bij maken. Het is een soort excuustruus om te verkondigen dat de tarieven van Belgacom wel eerlijk zijn.

Maar de tarieven van Belgacom aan alternatieve providers zijn niet eerlijk, integendeel ze zijn gewoon afperserij. En de raw copper is daar het beste voorbeeld van.
Inderdaad het BIPT is het zoveelste geld-smijt-weg met het geld van de belastingsbetaler. Het is gewoon een schijnvertoning als je ziet wat het Nederlandse OPTA kan verwezelijken en wat die allemaal doen om voor een open en eerlijker concurentie beeld te zorgen. Belgacom moet dringen gesplits worden in een bedrijf die internet-telefonie-tv aanbiedt en moet hun netwerkbeheer overdragen aan een neutrale partij. Hierbij zeg ik heel duidelijk overdragen aan ..., die neutrale partij moet en mag het niet afkopen, ze moeten zelfs geld toekrijgen van Belgacom. Daar dat netwerk reeds dubbel en dik is terugbetaald uit de tijd van de RTT door de belastingbetaler en nu door de mega prijzen die Belgacom aan zijn klanten aanrekent. Zie het zoveelste debackle rond hun mega-prijsverhogingen van 45%.

Het blijft gewoon schadalig dat de alternatieve providers verplicht zijn het raw copper te betalen of dat hun klanten verplicht worden om een disco lijn (die plots 45% duurder wordt) te nemen als Belgacom dit voor hun eigen producten niet aanrekent. Dat is in wezen de puurste vorm van concurentie vervalsing.

Europa wanneer komen jullie in actie tegen Belgacom.

Geplaatst: 06 jul 2008, 21:17
door nogChoco
Als je alle schuldigen afgaat, vergeet dan zeker de vakbonden niet want die willen geen verdere privatisering van Belgacom. En die gaan nooit het algemeen belang boven hun eigenbelang stellen.

Geplaatst: 07 jul 2008, 09:22
door Gent32m
Ipv hierover te praten, kunnen we ook samen actie ondernemen ?
Bv een petitie online ondertekenen (en opsturen).

Hoeveel "virtuele" handtekeningen hebben we hiervoor nodig ?

Geplaatst: 07 jul 2008, 09:33
door Maglor
Oh nee, niet weer...


En ja, ik weet het: iets doen is beter dan niets doen. Maar als het toch niets uithaalt doe ik toch liever het tweede.

Als je dan toch iets wil proberen, waarom dan geen wetsvoorstellen laten indienen? Of koppel dat aan je petitie. Van Quickenborne zal maar wat graag mee op de kar springen.

Spijtig dat we in dat opzicht niet in Zwitserland wonen:
Wat Zwitserland zo uniek maakt is dat de burgers de mogelijkheid hebben om gelijk welke wet die door het parlement is goedgekeurd per referendum tegen te houden. Om zo'n referendum te starten moeten 50.000 handtekeningen opgehaald worden. De Zwitsers kunnen ook, na het ophalen van 100.000 handtekeningen, zelf een (grondwetgevend) wetsvoorstel indienen. Alle beslissingen die per referendum werden genomen worden rechtstreeks in de Grondwet ingeschreven. Ten slotte is er ook een automatisch referendum als de Grondwet wordt gewijzigd door het parlement. Op die manier is er een waterdichte beveiliging van de beslissingen die door de voltallige bevolking werden genomen tegen latere wijzigingen door de volksvertegenwoordigers.
Bron

Geplaatst: 07 jul 2008, 12:25
door pivdstee
Ik snap niet waarom het niet mogelijk is geweest tot nu toe om het netwerkbeheer af te splitsen van de andere activiteiten van Belgacom.

Dit is wel mogelijk geweest bij andere grote ex-staatsbedrijven met een (al dan niet ex-) monopolie. Spoorwegen en energie hebben dit doorgemaakt, en daar zijn de grote investeringen eveneens door de belastingbetaler betaald indertijd.

Of dit de BESTE oplossing is, dat weet ik niet. De problemen bij de spoorwegen zijn schijnbaar verergerd, en in de energiesector is het ook niet helemaal pluis (de concurrentie schijnt niet bijzonder veel meer op te brengen voor de consument), maar het is tenminste een TRANSPARANTE oplossing. En je brengt tenminste alle dienstenproviders (in dit geval ISPs) op een gelijke voet.

Of Belgacom hier misbruik maakt van haar positie laat ik in het midden (ik ben geen specialist en ik weerhou er mij dan ook van om, in tegenstelling tot velen hier, ongefundeerde uitspraken te doen). Maar het is wel een feit dat de mogelijkheid bestaat, en dit kan niet mijns inziens.

Het aanbieden van de discovery lijn is op zich al een aberratie, ik heb zelf zo'n mijn waar ik nooit mee bel, dus als ik het BIPT moet geloven lijdt Belgacom hieraan al een paar jaar "verlies" in mijn geval.

Je schaft er ook geen monopolies mee af natuurlijk, integendeel zou ik zelf zeggen. Maar je krijgt wel een ONAFHANKELIJKE netbeheerder die elders verantwoording moet afleggen dan bv. een dienstenprovider. En dit mag voor mijn part een vzw zijn die dit beheert (maar ik vrees dat dit een beetje onmogelijk is), maar een structuur waarin zowel ISPs als de eindgebruiker in vertegenwoordigd zijn wat betreft controle van de rkeneing en dus drukken van de prijs moet toch op één of andere manier mogelijk zijn (ok ik ben naief...)

Wat we dan precies gaan betalen voor het koper is eigenlijk voor mij eerder irrelevant. Punt is dat iedereen op gelijke voet komt. Eerlijk is eerlijk.

Geplaatst: 15 sep 2008, 18:36
door joostcappon
ik zou ook graag discovery line opzeggen omdat deze nu duurder is dan row-copper. row-copper optie kost 7€ bij dx-adsl dus dat is goedkoper dan discovery line.

hoe kan ik het best discovery opzeggen?

Geplaatst: 15 sep 2008, 19:43
door Special_K
Het beste kan je het doen met een aangetekend schrijven en dit voor het einde van de maand. BGC schijnt dit ook telefonisch te doen maar dan heb je geen bewijs als er administratief iets fout loopt.

Geplaatst: 15 sep 2008, 20:37
door Matthias_VL
Zijn wrede mensen toch bij Belgacom hoor.

Heb begin van deze maand die Discovery Line opgezegd.
Op de factuur van augustus werd reeds abonnement van september 2008
bijgerekend.
Gezien ze nooit terugbetalen heb ik gevraagd pas eind september 2008 de lijn buiten dienst te stellen.

Nu komt het : - heb ook een pack vorig jaar afgesloten ( intnernet + tv )
voor 12 maanden.
Nu spreken ze van een conversie, kreeg mijn opzegbevestiging van de Discovery Line en een een nieuw contract van alweer 1 jaar die ingaat op 30 september 2008 , dus contractueel gebonden tot september 2009.


Gaat dat zomaar ? De Discovery Line / element behoorde niet tot het pack
en ADSL + TV zonder vaste lijn is reeds lang verkrijgbaar.
Waarom weer een contract van 1 jaar ?
Weet iemand of ik dat hoef te pikken ?

Re: Belgacom verhoogt tarief Discovery lijn met 45%

Geplaatst: 16 jan 2009, 01:42
door Patrick V
Dat ze eerst eens zorgen dat ze de internetsnelheden stabiel kunnen krijgen vooraleer met die TV rommel het kopernet/DSLAM's te overbelasten, niet zoals tegenwoordig met schandalige en irritante fluctuaties, investeren in capaciteit vooraleer en masse nieuwe klanten "in te pluggen", alsook interventies, onderhoud en controle laten bij hun dochter Scarlet te wensen over :evil: :evil: :evil: