Pagina 9 van 12

Geplaatst: 13 jun 2008, 02:58
door xenne
de eerste (2?) betalingen moet je nog manueel doen. domicilatie moet je eerst nog in orde brengen met uw bank via formulier dat je van dommel krijgt (kan ook via online banking met gegevens op dat formulier)

normaal zegt dommel belgacom op.

Geplaatst: 14 jun 2008, 14:47
door gerree
xenne kzit me een probleemke denkek :D

kwist ni da ge die eerste 2 moest betalen met overschrijving en de vervaldag is vandaag
wat kan ik het beste doen?
1. Het nu gaan betalen en gewoon afwachten
2. Hen verwittigen en wachten tot zij antwoord geven.
3. Niks doen (hoewel ik dit toch ni ga doen :P)

Geplaatst: 14 jun 2008, 15:32
door a3ke
gerree schreef:xenne kzit me een probleemke denkek :D

kwist ni da ge die eerste 2 moest betalen met overschrijving en de vervaldag is vandaag
wat kan ik het beste doen?
1. Het nu gaan betalen en gewoon afwachten
2. Hen verwittigen en wachten tot zij antwoord geven.
3. Niks doen (hoewel ik dit toch ni ga doen :P)
in het crm paneel ziet ge proformafacturen staan , daar ziet ge eventuele openstaande facturen , indien de datum tot betaling naderd moet ge dus zien dant betaald is ej

Geplaatst: 14 jun 2008, 16:32
door gerree
a3ke schreef:
gerree schreef:xenne kzit me een probleemke denkek :D

kwist ni da ge die eerste 2 moest betalen met overschrijving en de vervaldag is vandaag
wat kan ik het beste doen?
1. Het nu gaan betalen en gewoon afwachten
2. Hen verwittigen en wachten tot zij antwoord geven.
3. Niks doen (hoewel ik dit toch ni ga doen :P)
in het crm paneel ziet ge proformafacturen staan , daar ziet ge eventuele openstaande facturen , indien de datum tot betaling naderd moet ge dus zien dant betaald is ej
ja het probleem is dat het over due is

Geplaatst: 09 jul 2008, 00:55
door Divian
Aangezien ik in feite nog geen antwoord op deze vraag gevonden heb, ook hier eens navragen:

Enig idee hoe lang ik zou mogen wachten vanaf aankoop van box tot effectief gebruik internet? (momenteel zit ik binnen enkele dagen zonder internet)

Geplaatst: 09 jul 2008, 07:48
door klooooon
Hier ook hun eerste 50€ factuur steekt in de bus
terwijl ik al 3 weken aan het wachten ben ze kunnen zien dat ze mij actief zetten voor ze centen zien van mij

en dan krijg ik nog het volgende te lezen
[001]....... adsl netconnect
015............
aaaaaaaaa.dommel.be
manage adsl website manage adsl email resend account-details by email package info 2008/08/16 no prolongation

wat wil dit nu juist zeggen

Geplaatst: 09 jul 2008, 21:33
door pina
een vraagje: als je cityconnect hebt, wordt je max downloadspeed van de nieuwsgroepen gelimiteerd tot 3mbps? Dat staat toch in de openingspost...

Geplaatst: 09 jul 2008, 22:26
door ljd
8 * 512kbit krijg je voor nieuwsgroepen.

Geplaatst: 09 jul 2008, 23:11
door pina
dus krijg je eigenlijk maar een maxsnelheid van 4mbps, ondanks uw connectie 24mbps aankan? :|

Geplaatst: 10 jul 2008, 18:26
door ljd
Indeed. Als je meer snelheid wenst moet u een payserver aanschaffen.

Geplaatst: 11 jul 2008, 13:22
door sikk
Iemand die weet of je je wachtwoord van je nieuwsserver/adsl account kunt veranderen?

Ik zie via crm en via de homeconnect software geen mogelijkheid.

Sikk

Geplaatst: 11 jul 2008, 13:26
door BBB
ljd schreef:Indeed. Als je meer snelheid wenst moet u een payserver aanschaffen.
ik dacht dat ik ergens in een post gelezen had dat een cityconnecter toch sneller kon downloaden met de newsgroupen van dommel, maar ik zal me dan wel vergist hebben.

Geplaatst: 12 jul 2008, 02:04
door silencer
BBB schreef:
ljd schreef:Indeed. Als je meer snelheid wenst moet u een payserver aanschaffen.
ik dacht dat ik ergens in een post gelezen had dat een cityconnecter toch sneller kon downloaden met de newsgroupen van dommel, maar ik zal me dan wel vergist hebben.
idem

Geplaatst: 12 jul 2008, 15:28
door ljd
Zal toch niet in een post geweest van dommel zelf.

Geplaatst: 15 jul 2008, 15:54
door turboke
Heb hier ook een paar kleine vraagjes. Kan iemand me zeggen wanneer je abonnement met Dommel juist begint ? Is het vanaf de eerste maal waarop je connectie krijgt, of de dag waarop je je activatiecode krijgt ? Ook zou ik graag te weten komen hoelang het duurt alvorens je je inloggegevens krijgt ? Bij voorbaat dank voor het antwoord ! :wink:
Ps, ik hoop dat ik mijn keuze van Dommel als provider niet ga beklagen, wanneer ik alle slechte reacties ivm activeren ed lees, krijg ik al angstzweet.... :oops:

Geplaatst: 15 jul 2008, 17:12
door a3ke
Direct vanaf je je gegevens krijgt (als je contract dus binnen is etc ) , je moet idd zogezegd op voorhand en meestal al voor die maand erna betalen

Termijn is heel moeilijk te zeggen , men eerste dommel op ander adress (die nog actioef is hoor ) september vorig jaar heeft maand geduurd om bestaande bcg lijn te heractiveren etc

Nu hier zelfs geen bcg lijn aanwezig heeft alles amper 11 dagen geduurd (7 werkdagen) tot werkende dommellijn (netconnect) , dit was een dik 2 maand geleden

Niet te begrijpen dus hoor kwa termijn

Geplaatst: 15 jul 2008, 18:04
door klooooon
Vraagje
ik gebruik sinds deze morgen een dsl temp account van home connect
Maar ik raak niet in mijn router ;is dit normaal

het 192 168 2 1 adres werkt dus niet
iemand enig idee

Geplaatst: 15 jul 2008, 18:07
door ljd
kijk eens naar de gateway bij je lan instellingen. Mss is die gewoon anders.

Geplaatst: 15 jul 2008, 18:10
door turboke
Thx voor het snelle antwoord, A3ke. Mag ik u nog vragen of u de snelheid hebt die u verwacht had, en of u enige nadelen ondervindt aan Dommel in het algemeen als provider (bvb. helpdesk, andere problemen) ? Ging het activeren bij u ook zo moeilijk zoals ik hier dikwijls lees ?

Geplaatst: 15 jul 2008, 18:15
door Jimmypop
Ik heb dus vrijdag 04/07 alles doorgefaxt. Sta op de crm als actief. We hebben wel al geen telefoon meer (niet kunnen bellen of opgebeld worden) sedert 08/07 (zit nu bij telenet en dit is nog niet opgezegd). Ik heb ook nog geen activatie brief gekregen.

Ik kan er eigenlijk niet mee lachen, dat we al een week zonder telefoon zitten maar ondertussen mag je wel de volle pot betalen voor iets dat je niet kan gebruiken.

Geplaatst: 15 jul 2008, 18:16
door klooooon
ljd schreef:kijk eens naar de gateway bij je lan instellingen. Mss is die gewoon anders.
nope adres klopt jammer genoeg
als ik de router eens op en afzet raak ik er terug in
maar na een kleine 5 minuten niet meer

ik vraag me af of dommel mijn router nu nog kan updaten

Geplaatst: 24 jul 2008, 04:28
door Fireblade
Beginpost zou moeten aangepast worden, meer bepaald discoveryline. duurder geworden.

Geplaatst: 11 aug 2008, 18:12
door silencer
Problemen met adsl? kom hier alles! te weten:

http://www.kitz.co.uk/adsl/index.htm

Geplaatst: 21 aug 2008, 21:34
door turboke
Alles werkt bij mij, het enige wat ik nog verwacht is een snelheidsverhoging naar 12 mb/sec., maar naar eigen zeggen van Dommel ligt de fout bij Belgacom, wat mij niet eens verwonderd...... :x

nieuwsgroep

Geplaatst: 30 aug 2008, 23:50
door woete
Hey,

Vanmiddag werkte zowel news.dommel als oldnews.dommel nieuwsgroep.
Vanavond kan ik echter niet connecteren?
Gebeurd dit vaak dat de nieuwsserver offline gaat?

Geplaatst: 31 aug 2008, 00:17
door icekiller2k6
nope...

hier werkt hij gewoon dus...

sommige hebben er meer last van als andere..

zit je misschien over je limiet?

Geplaatst: 31 aug 2008, 00:44
door woete
Neen,
homeconnect, dus geen limieten.

Maar ik heb wel opendns ingesteld ipv dommeldns.
Heb het even terug op dommeldns gezet maar dat heeft het precies niet opgelost.

Geplaatst: 31 aug 2008, 10:08
door woete
Aug 31 10:05:53 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.2.100 DST=193.109.184.88 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=63 ID=22810 DF PROTO=TCP SPT=50715 DPT=119 WINDOW=8192 RES=0x00 SYN URGP=0

Na een dnslookup blijkt 193.109.184.88 = newsbalancer.schedom-europe.net

Maar gisteren kon ik wel nog inloggen & downloaden, vandaag met zelfde login niet meer?

Geplaatst: 31 aug 2008, 10:39
door BBB
woete schreef:Neen,
homeconnect, dus geen limieten.

Maar ik heb wel opendns ingesteld ipv dommeldns.
Heb het even terug op dommeldns gezet maar dat heeft het precies niet opgelost.
Ik heb ook homeconnect en opendns ingesteld en ik heb geen enkel probleem (juist één bestandje van +/- 15MB van de newsserver binnengehaald)

Geplaatst: 31 aug 2008, 12:29
door ThaMan
Was normaal gisteren niet een update van de software gepland ?
Die mag gaan komen hoor, zodat ik eindelijk meer dingen kan instellen kwestie telefonie (ken je beller etc...)

Geplaatst: 31 aug 2008, 15:26
door FredWP
BBB schreef:
woete schreef:Neen,
homeconnect, dus geen limieten.

Maar ik heb wel opendns ingesteld ipv dommeldns.
Heb het even terug op dommeldns gezet maar dat heeft het precies niet opgelost.
Ik heb ook homeconnect en opendns ingesteld en ik heb geen enkel probleem (juist één bestandje van +/- 15MB van de newsserver binnengehaald)
OpenDNS heeft niks te maken met uw downloadsnelheid. Het enige waar in je snelheid kunt in merken is dat websites die je pas bezoekt sneller laden (snellere DNS queries).

Geplaatst: 31 aug 2008, 15:30
door Lord Utopia
Promotie: Activering naar 12 Mbps kost 49 EUR ! (je moet wel nieuwe klant zijn)
NetConnect Pro is blijkbaar ook weggevallen.

Geplaatst: 31 aug 2008, 15:31
door BBB
FredWP schreef:
BBB schreef:
woete schreef:Neen,
homeconnect, dus geen limieten.

Maar ik heb wel opendns ingesteld ipv dommeldns.
Heb het even terug op dommeldns gezet maar dat heeft het precies niet opgelost.
Ik heb ook homeconnect en opendns ingesteld en ik heb geen enkel probleem (juist één bestandje van +/- 15MB van de newsserver binnengehaald)
OpenDNS heeft niks te maken met uw downloadsnelheid. Het enige waar in je snelheid kunt in merken is dat websites die je pas bezoekt sneller laden (snellere DNS queries).
Wie heeft er hier over snelheid gesproken? Het gaat over dat er geen verbinding kon gemaakt worden met de newsserver, en ik heb een bestandje via de newsserver binngehaald om te kijken ofdat ik wel connectie kon maken ...

Geplaatst: 31 aug 2008, 17:33
door Fireblade
Lord Utopia schreef:Promotie: Activering naar 12 Mbps kost 49 EUR ! (je moet wel nieuwe klant zijn)
NetConnect Pro is blijkbaar ook weggevallen.
Ze beginnen al gelijk Telenet... enkel voor nieuwe klanten..

Ik vind het ook niet echt kunnen van Dommel. Ze laten de homeconnect klanten gewoon stikken, en ondertussen staan ze te paraderen met hun speedpack voor Netconnect.


Trouwens, zijn er geen problemen voor diegenen die van Netconnect Pro naar een ander pakket overgeschakeld werden, of waren er gewoonweg geen Pro-klanten? :P

En ze zouden die 12 mbps eigenlijk van hun website (Homeconnect) moeten doen, als ze het niet aanbieden hebben ze niet het recht om het erop te zetten..

EDIT: En trouwens, moeten ze hun schade inhalen misschien, dat ze nu toch in het weekend werken?

Geplaatst: 31 aug 2008, 20:11
door Lord Utopia
Dommel is altijd in het weekend aan het werken. En quit being so dramatic :roll:

Geplaatst: 09 sep 2008, 13:49
door Gent32m
Er woekert duidelijk een 12 Mbits homeconnect koorts de laatste dagen op Userbase...

Geplaatst: 09 sep 2008, 20:12
door Fireblade
tja.. ze moeten aanbieden wat ze zeggen he.. die 12 mbps zou wel welkom zijn.

Geplaatst: 09 sep 2008, 21:54
door woete
tja 't is niet serieus hé,

andere abonnementen bij Dommel kunnen speedpack bestellen en krijgen dan ineens datum mee wanneer ze worden omgeschakeld (na betaling!)

bij de homeconnecters moet er niets betaald worden,maar daar is het gewoon afwachten? Lijkt me toch echt wel dat dommel deze 'investering' (activatiekost aan belgacom) probeert te spreiden. eikels

Geplaatst: 10 sep 2008, 17:28
door Synthesis
Wat zijn eigenlijk ALLE nummers waar Dommel bereikbaar op is? Ik las ergens dat iemand een 7777 nummer of zo had, dat gratis zou moeten zijn...

Weet iemand iets meer?

Geplaatst: 10 sep 2008, 17:31
door Synthesis
woete schreef:tja 't is niet serieus hé,

andere abonnementen bij Dommel kunnen speedpack bestellen en krijgen dan ineens datum mee wanneer ze worden omgeschakeld (na betaling!)

bij de homeconnecters moet er niets betaald worden,maar daar is het gewoon afwachten? Lijkt me toch echt wel dat dommel deze 'investering' (activatiekost aan belgacom) probeert te spreiden. eikels
Net Belgacom aan de lijn gehad...volgens een mederwerker zou gans Belgie tussen nu en eind December die snelheidsverhoging moeten krijgen...dus ik vermoed ook niet meer die activatiekost daarvoor betalen.