Pagina 9 van 11

Geplaatst: 06 jul 2006, 19:06
door rsca
Hmm

Is die QoS uitgeschakeld want ik ben constant aan een snelheid van 300 kB's aan het downloaden.

groetjes rsca

Geplaatst: 06 jul 2006, 19:17
door netdata
prodata schreef:Op het nieuwe netwerk halen de meeste mensen hun snelheid wel...
daar staat de CAP wel af ! en dit sinds begin vorige week (enkel op het nieuw netwerk)


Zoals ik al reeds zei... staat idd af... !

Geplaatst: 06 jul 2006, 19:24
door rsca
Ik zit nog op het oude netwerk :-D


Data Rate: Stream Type Actual Data Rate

Up Stream
512 (Kbps.)

Down Stream
3360 (Kbps.)

Geplaatst: 07 jul 2006, 11:08
door bjansens
OpThaCop schreef:Als je van plan bent als server te spelen, heb je toch bandbreedte nodig?

Zegt wie? Der zijn echt wel toepassingen waarvoor je geen massa's bandbreedte nodig hebt. En zelfs als je web-server wilt spelen (http) is dit doenbaar als je site niet al te populair is.

Geplaatst: 07 jul 2006, 17:21
door OpThaCop
bjansens schreef:
OpThaCop schreef:Als je van plan bent als server te spelen, heb je toch bandbreedte nodig?

Zegt wie? Der zijn echt wel toepassingen waarvoor je geen massa's bandbreedte nodig hebt. En zelfs als je web-server wilt spelen (http) is dit doenbaar als je site niet al te populair is.


Ik ben maar van plan dat ie een server wilt opzetten aangezien hij 8 static ip adressen ziet zitten (Waarom in gods naam 8 static ip's anders?).

En met 20GB kom je toch maar nauwelijks toe met normaal verbruik, laat staan dat hij een server wilt :roll:

Geplaatst: 10 jul 2006, 09:52
door ubremoved_539
Misschien moeten jullie eens kijken naar http://www.yabuadsl.eu/be/default.asp?m ... rt&lang=nl

Bij het overschrijden van je limiet krijg je daar nog steeds 1 Mbit/256 Kbps met FUP... da's meer dan normaal bij RealDSL :lol:

Geplaatst: 10 jul 2006, 12:39
door netdata
r2504 schreef:a's meer dan normaal bij RealDSL :lol:


Ik weet niet of je goed gelezen hebt, maar de beperkingen op sneheid op 2 poorten zijn opgeheven...

Pfff ik vind het erg dat jij steeds in de tegen aanval gaat terwijl je zelf nog nooit realdsl hebt gehad en je enkel baseerd op de negatieve uitlatingen HIER op dit forum..

Geplaatst: 10 jul 2006, 12:44
door ubremoved_539
prodata schreef:Pfff ik vind het erg dat jij steeds in de tegen aanval gaat terwijl je zelf nog nooit realdsl hebt gehad en je enkel baseerd op de negatieve uitlatingen HIER op dit forum..


Tsss... wat een veronderstelling. Ik heb inderdaad geen RealDSL (net zo min dat ik destijds A2F heb gehad), en heb het gelukkig ook nooit aanbevolen aan iemand ditmaal (heb m'n lesje geleerd na A2F) maar dat neemt niet weg dat ik een aantal mensen ken die RealDSL hebben (nog ééntje om precies te zijn, de rest heeft het tot groot plezier reeds buiten gesmeten).

Geplaatst: 10 jul 2006, 13:12
door UB_removed1963
prodata schreef:
Pfff ik vind het erg dat jij steeds in de tegen aanval gaat terwijl je zelf nog nooit realdsl hebt gehad en je enkel baseerd op de negatieve uitlatingen HIER op dit forum..


r2504 heeft wel gelijk.(ondanks dat hij misschien geen RealDSL heeft)

Geplaatst: 10 jul 2006, 15:48
door fr3d0
Ik hoop dat sommigen beseffen dat er ook mensen zijn die helemaal geen problemen hebben met realdsl.
Ik heb mijn abbo van mei vorig jaar en tot op heden heb ik slechts 1x enkele dagen snelheidsproblemen gehad. Verder heb ik nooit moeten ervaren dat mijn internet eruit lag of dergelijke.
Behalve met de facturatie ivm domiciliëring heb ik nog nooit moeten bellen / emailen.
Ik zit nog steeds op het oude netwerk en haal zonder problemen 350 kbyte/s op constante basis.
Voor mij is de aangeboden formule van geekdsl op maat gemaakt.
Ik ben geen constante leecher die er elke maand honderden GB's doorhaal, maar als ik eens een maand veel GB's wil verzetten kan ik dat ook.
Mijn balans na meer dan een jaar realdsl is toch nog steeds positief, veel beter dan A2F indertijd.

Geplaatst: 10 jul 2006, 16:14
door netdata
Dit klopt...
En zo zijn er nog VELE de enkele die problemen hebben wat waar is...
Maken het beeld van deze ISP zo negatief.

jammer dat er enkel gerageerd word op negatieve uitlatingen

Geplaatst: 11 jul 2006, 09:29
door BBB
prodata schreef:... de enkele die problemen hebben wat waar is...
Maken het beeld van deze ISP zo negatief.

jammer dat er enkel gerageerd word op negatieve uitlatingen


Ik heb ook al een aantal negatieve dingen gepost, maar heb er ook veel bijgeschreven dat ik desondanks de tekortkomingen nog altijd tevreden ben.

Het is soms lastig als je niet kan inbellen of je snelheid vast zit tegen enkele kB/s ... ik post gewoon de problemen die ik ondervonden heb hier op het forum. En dit is niet om een negatief beeld te geven van deze ISP maar om een correct beeld te geven.

Het is niet correct als je zegt dat er geen enkel probleem is geweest met deze ISP, maar het omgekeerde is ook niet waar.

Geplaatst: 11 jul 2006, 22:06
door Braincel
jwouters schreef:
Braincel schreef:M.a.w de belofte die mij in het begin werd belooft van die upgrade naar 4mbit geld alleen voor de mensen die nu intekenen.
Maar die hebben dan weer die 0.2 euro aan hun broek.
Prachtig niet.


Neen iedereen krijgt overtijd een 4mbit profiel...


Zeg maar overtijds zijn nu een paar maanden verder nog steeds 3.3mbit.
Enig idee hoelang dit gaat duren.

Geplaatst: 12 jul 2006, 15:55
door bjansens
BBB schreef:En dit is niet om een negatief beeld te geven van deze ISP maar om een correct beeld te geven.

Het is niet correct als je zegt dat er geen enkel probleem is geweest met deze ISP, maar het omgekeerde is ook niet waar.

Als alleen maar de negatieve aspecten van een ISP belicht worden, en niet de positieve, dan lijkt me dat ongeacht of die negatieve aspecten nu correct zijn of niet, het beeld dat wordt opgehangen van die ISP incorrect is. (Volgt ge nog? ;))

Geplaatst: 12 jul 2006, 16:31
door khsw
bjansens schreef:Als alleen maar de negatieve aspecten van een ISP belicht worden, en niet de positieve, dan lijkt me dat ongeacht of die negatieve aspecten nu correct zijn of niet, het beeld dat wordt opgehangen van die ISP incorrect is. (Volgt ge nog? ;))


Als echter het percentage van klanten met klachten beduidend hoger is dan bij een andere provider, dan schept dit toch een weergave van de realiteit :twisted:

Geplaatst: 12 jul 2006, 16:34
door ubremoved_983
khsw schreef:Als echter het percentage van klanten met klachten beduidend hoger is dan bij een andere provider, dan schept dit toch een weergave van de realiteit :twisted:


En hoe weet jij dan hoeveel klanten er in totaal zijn ? Dus jouw redenering gaat niet op omdat er geen officiële cijfers zijn van het aantal klanten !

Geplaatst: 12 jul 2006, 16:46
door Robbe
bjansens schreef:Als alleen maar de negatieve aspecten van een ISP belicht worden, en niet de positieve, dan lijkt me dat ongeacht of die negatieve aspecten nu correct zijn of niet, het beeld dat wordt opgehangen van die ISP incorrect is. (Volgt ge nog? ;))

ge hebt wel een punt alsge zegt datge zowel positieve als negatieve reacties moet hebbe om een idee van de werking te hebbe, mor da zulde hier nooit gemakkelijk uit kunne destillere, mensen komen hier vooral voor hun problemen met de isp eh :-)

mor kheb wel de indruk dat RDSL aan het verbeteren is, ... nudat ze zichzelf nietmeer 'cappen' met het excuus dat het voor hun onkunde te compensere is
nu nog de tegenstrijdigheden uit hun faqhalen & ze zijn goe bezig
( wat is bvb het nu van te zegge daze ne newsserver hebbe, als die eigelijk geschrapt is, hoelang staat die zijn statusal ni op 'niet werkende' )

Geplaatst: 12 jul 2006, 17:01
door BBB
bjansens schreef:
BBB schreef:En dit is niet om een negatief beeld te geven van deze ISP maar om een correct beeld te geven.

Het is niet correct als je zegt dat er geen enkel probleem is geweest met deze ISP, maar het omgekeerde is ook niet waar.

Als alleen maar de negatieve aspecten van een ISP belicht worden, en niet de positieve, dan lijkt me dat ongeacht of die negatieve aspecten nu correct zijn of niet, het beeld dat wordt opgehangen van die ISP incorrect is. (Volgt ge nog? ;))


BBB schreef:ik heb ook af en toe "problemen" met realdsl, maar ik ben nog altijd zeer tevreden. [...] Ik kan nu zelfs met QoS nog voldoende downloaden. Het is alleen minder aangenaam als de snelheid soms weg valt.
en idd de vergelijking realdsl <=> a2f gaat niet op.


BBB schreef:ik ben altijd een tevreden klant geweest bij RealDSL, ondanks de problemen die er soms waren.
De problemen wogen niet op tegen het volume dat ik kon downloaden.


Zijn dit dan ook negatieve aspecten, dat ik desondanks de problemen die ik gepost heb nog altijd een tevreden klant ben?

Edit: Rode fontkleur word enkel gebruikt door Moderators
Weetgraag

Geplaatst: 14 jul 2006, 17:28
door UB_removed1963
Na alle problemen die ik met RealDSL heb gehad vandaag opeens een 'rappel' binnengekregen om zogezegd een factuur van 1-3-2006 te betalen! Laat me niet lachen, na alle technische problemen die ik met mijn lijn heb gehad dan nog zo een stunt durven uithalen..(in een mail aan Inez heeft zij me trouwens zwart op wit bevestigd dat alles in orde/betaald was..maanden geleden ondertussen). Dit is werkelijk om ziek van te worden, kunnen die mannen nu niks fatsoenlijk doen?! zelfs als je der weg bent blijven ze je achtervolgen met stomiteiten van jewelste.

Geplaatst: 14 jul 2006, 19:50
door proz
Waarschijnlijk heeft iemand van RealDSL een hoop papieren in een schuif zien liggen bij de grote schoonmaak en die dan maar opgestuurd. Geen zorgen maken zou ik zeggen.

Geplaatst: 09 aug 2006, 20:23
door Braincel
jwouters schreef:
Braincel schreef:M.a.w de belofte die mij in het begin werd belooft van die upgrade naar 4mbit geld alleen voor de mensen die nu intekenen.
Maar die hebben dan weer die 0.2 euro aan hun broek.
Prachtig niet.


Neen iedereen krijgt overtijd een 4mbit profiel...


Overtijds of overjaars we zijn ondertussen augustus en deze post dateerde van 21 mei ;)

Geplaatst: 25 aug 2006, 22:06
door SniFManS
Kan er iemand eens vermelden waar je kan zien wat je verbruikt hebt ?
Ben nu enkele maanden klant bij realdsl en 100 % ben ik niet tevreden maar al bij al nu dat alles werkt valt het wel mee . Echter aan info is het wel niet te doen , geen uitleg geen ,degelijke site ,geen degelijke support van de helpdesk . Maar ik heb 20 gig limiet maar vind dus nergens de plaats waar ik kan zien wat ik al heb binnen gehaald heb . Daarbij was me gezegd dat ze een mail stuuren als ik bijna aan die 20 gig zat . Niks mail gezien maar nu zit ik van af nu wel met een download van 20 k man
Ga beter toch uit zien naar andere provider , betaal liever wat meer als ik maar service verkrijg en beter netwerk .

Geplaatst: 26 aug 2006, 10:52
door netdata
Dit kon je zien op een website maar die is momenteel down, wegens nieuwe setup...

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:16
door khsw
prodata schreef:momenteel down

Momenteel down?
Komaan zeg, die is al meer dan anderhalve maand down ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11253 ). Probeer je normaal gezien de downtime in een produktie-omgeving niet zo klein mogelijk te houden? Of klooien ze bij RealDSL direct maar op hun live-omgeving? Leuk als ze datzelfde doen voor hun hosting :?

Sniffie schreef:Daarbij was me gezegd dat ze een mail sturen als ik bijna aan die 20 gig zat

Tuurlijk, in beloven zijn ze super bij RealDSL, maar die beloftes nakomen :roll:

Sniffie schreef:Ga beter toch uit zien naar andere provider

Verstandige besluit! 't Is een ongelofelijke luxe (allé als je van bij RealDSL komt toch) om uw PC aan te zetten en meteen connectie te hebben aan een deftige snelheid. :wink:

Geplaatst: 26 aug 2006, 14:15
door OpThaCop
Ik denk dat ik de president ben bij RealDSL. Heb namelijk maar weinig problemen met RDSL, gisteren was de connectie wel weggevallen (na een 2 weken zonder last ofzo gezeten te hebben).

De snelheid is hier ook goed, en packetloss ook al lange tijd niet meer gezien. Heb destijds ook wel een paar tickets geopend ivm packetloss enzo, maar in deze regio (013) moet ik zeggen dat ik geen klagen meer heb...

'k Vind het wel spijtig dat anderen al zo lang last hebben van snelheid en verbinding! Moet dan ook eerlijk zijn, ik zou het ook niet willen en zou ook uitkijken naar een andere provider...


En ja, ik zou ook wel liever m'n volume willen raadplegen, maarja, zoveel down ik nu ook weer niet + heb toch FUP ... :wink:

Geplaatst: 26 aug 2006, 15:33
door SniFManS
prodata schreef:Dit kon je zien op een website maar die is momenteel down, wegens nieuwe setup...



En welke webstek was dat dan misschien ? Ken enkel die van www.realdsl.be de hoofpagina en dan de support site ;
http://support.realdsl.be/ maar die stelt helemaal niks voor .
Zit nu drie maand bij realdsl dus die heeft nog nooit gewerkt dan ?
dat kan toch nie ! Je leest op de site van realroot toch heel andere dingen , als ik me niet vergis zijn die ook eens op gunk t geweest omdat ze tal van belangrijke zaken onderhouden en zorgen ook voor game server enzo .

Geplaatst: 26 aug 2006, 16:59
door khsw
Sniffie schreef:En welke webstek was dat dan misschien? Ken enkel die van www.realdsl.be de hoofpagina en dan de support site ;
http://support.realdsl.be/ maar die stelt helemaal niks voor .

In communicatie zijn ze absoluut niet sterk... Normaal gezien zou je het volume moeten kunnen checken op http://customer.realdsl.be

Geplaatst: 26 aug 2006, 17:05
door Ofloo
Ik kan toch niet inloggen op customer.realdsl.be, 'k dacht dat eerst ook maar werkt niet meer..

Geplaatst: 26 aug 2006, 17:34
door khsw
Ofloo schreef:Ik kan toch niet inloggen op customer.realdsl.be, 'k dacht dat eerst ook maar werkt niet meer..


Daar gaat het net om, de website ligt al meer dan anderhalve maand plat ( http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11253 )

Geplaatst: 07 sep 2006, 19:05
door SniFManS
is er al nieuws ? heb ne mail gestuurd maar daar krijgde gewoon gereactie op .

Geplaatst: 15 sep 2006, 13:03
door Vampier
Ik zeg maar zo
zolang de volume meter niet werkt voor ons kunnen ze je er ook niet op afrekenen dus dl zou ik zeggen hehe

Geplaatst: 15 sep 2006, 15:06
door BBB
Vampier schreef:Ik zeg maar zo
zolang de volume meter niet werkt voor ons kunnen ze je er ook niet op afrekenen dus dl zou ik zeggen hehe


Tot ze je op smallband zetten voor 30 dagen, zoals bij mij gebeurd is
(zonder dat ze tegen u zeggen dat je op smallband zit, dit kom je dan pas de 3de keer dat je belt teweten doordat je blijft vragen stellen.)

Geplaatst: 15 sep 2006, 15:22
door proz
Volgens mij hebben ze gewoon IEDEREEN een limiet gegeven en hebben ze de pagina waar de klant dat kan checken offline gehaald... handig voor hen.

Ze willen zelfs niet schriftelijk bevestigen of ik als een van de eerste klanten nog steeds ongelimiteerd surf (men zegt van wel). Op Userbase kunnen ze wel posten maar een officieel bericht daar heeft men een allergie voor bij RealDSL. Facturen maken lukt nog net ... bij sommigen toch.

Geplaatst: 15 sep 2006, 15:27
door BBB
proz schreef:... als een van de eerste klanten nog steeds ongelimiteerd surf ....


Ik ben ook nog één van de eerste klanten die "ongelimiteerd" surft, maar ik ben wel op smallband gesmeten voor 30 dagen omdat ik de F.U.P. niet respecteerde, maar om u daarvan op de hoogte te brengen was te moeilijk, ik heb "zogezegd" een email gekregen op mijn realdsl-mail-adres (maar dat was ook maar een leugen, want daar waren alleen maar facturen toegekomen)
en ze hebben er geen enkel probleem mee om de factuur op de 1ste van de maand te sturen (alhoewel ze in het begin op de 15de kwam; en we zijn pas "effectief" aangesloten op de 25ste (volgens hun de 15de)) maar nu krijgen we de factuur al de 1ste van de maand (bijna 2 maand op voorhand dus)

Geplaatst: 15 sep 2006, 15:40
door flakey
Ik denk niet dat ze iedereen een limiet hebben gegeven. Ik heb ook nog getekend voor FUP destijds en ik heb toch nog nooit een hogere factuur gekregen dan de vaste 47€/maand terwijl ik volgens mij toch zeker al een paar keer over de nieuwe limiet heb gezeten, want wat is dat nu? 20 GB?

Wat ik kan opmaken uit de vaagheden die RealDSL sporadisch eens lost is dat de FUP-klanten ook FUP blijven behouden maar dat er strenger wordt toegekeken op de 100GB die destijds als billijk werd gezien. Wat er precies gebeurt als je erover gaat is mij eveneens een raadsel en bovendien is er geen enkele manier om je verbruik na te gaan.

Als ze dit nu voor eens en voor altijd eens uit de doeken zouden willen doen zou ik eigenlijk vet tevreden zijn met mijn abo. Een limiet van 100GB voor die prijs, tegenwoordig ook goede snelheden, connectie is niet altijd even stabiel maar daar kan ik mee leven. Ik lees hier ergere dingen *kuch* EDPnet *kuch* :twisted:

Geplaatst: 15 sep 2006, 15:52
door flakey
Ik ben ook nog één van de eerste klanten die "ongelimiteerd" surf, maar ik ben wel op smallband gesmeten voor 30 dagen omdat ik de F.U.P. niet respecteerde


Dus er wordt wel degelijk op smallband gesmeten, wat was je verbruik dan? En je krijgt dus eerst een herinnering op je rdsl-mailadres?
Kan er mij dan iemand eens uitleggen hoe ik aan die mail geraak want ik heb die nog nooit gebruikt.

Geplaatst: 15 sep 2006, 17:06
door BBB
flakey schreef:Dus er wordt wel degelijk op smallband gesmeten, wat was je verbruik dan?

naar t schijnt rond de 400GB, maar aangezien ik de meter niet kon raadplegen weet ik dat niet zeker.
flakey schreef:En je krijgt dus eerst een herinnering op je rdsl-mailadres?

Zeggen ze, maar ik heb die mail nooit gekregen
flakey schreef:Kan er mij dan iemand eens uitleggen hoe ik aan die mail geraak want ik heb die nog nooit gebruikt.

Ik had die mail voordien ook nog nooit gebruikt.
[email protected]/'uw wachtwoord' ; pop.realdsl.be ; smtp.realdsl.be
mijn facturen heb ik daar wel aangekregen

Geplaatst: 18 sep 2006, 19:33
door SpoBo
mja ik begin mij ook wel af te vragen hoeveel ik nu / maand gebruik. Tis een beetje onrechtvaardig om iemand zomaar op smallband te zwieren zonder dat deze persoon op de hoogte van de feiten is... natuurlijk misbruiken van het netwerk omdat ze het zogezegd ni kunnen bijhouden is ook ni al te proper é :)

Trekt op niks

Geplaatst: 20 sep 2006, 14:53
door jimplug
Ik ben al sinds maart 2005 bij realdsl en ik moet zeggen dat in t begin ik niet veel problemen had alleen met modem en router compatibliteit toen.
Ik heb dus de basic toen genomen en toen was het nog ongelimiteerd.
Maar: sinds enkele maanden ondervind ik serieuze problemen met realdsl.
Ik HAD dus ongelimiteerd volume: tot een paar maanden terug.
Vanaf het moment dat ik de 100 gb overschrijdt ( en dat gebeurt elke maand normaal bij mij ) begon mijn internet gewoon niet meer te werken.
Theoretisch is alles in orde: syncronisatie, router, modem, verbinding alles ok, en toch kon ik geen site open doen of op msn.
Indien ik na vele malen proberen (10 a 15 x) toch iemand aan de telefoon krijg van de helpdesk maken ze mij wijs dat ze mij niet op smallband gezet hebben omdat het volgens hen niet mag? Dus op smallband stond ik niet, wat dan wel?? Niemand weet het zelfs die van de helpdesk zelf ook niet. Dit heb ik sindsdien +- 5x per week voor. Dwz. dat ik 5x per week GEEN INTERNET VERBINDING HEB, en dat ik dan elke keer 10-tallen keren moet bellen om 1x binnen te geraken maar dan zo 5x per week. :evil:
Ze zeggen niet dat ik teveel download omdat ik een ongelimiteerde formule had genomen maar dan doen ze het zo. Ze cappen gewoon mijn verbinding omdat (zoals zij zeggen aan de telefoon) er zogezegd een zware gebruiker opzitten die ZE DAN OP SMALLBAND gaan zetten om terug bandbreedte vrij te maken voor andere mensen....
OMG! Waar trekt dit op? Op niks, nul mijn botten!
Ik betaal voor een verbinding die nog niet half zijn tijd fatsoenlijk werkt!!!
IK BEN ER ZEKER VAN dat als ik een andere provider vindt zonder datalimiet die zich aan hun woord houden dat ik ONMIDDELIJK HET AFBOL BIJ REALDSL!!
Terwijl ik dit typ krijg ik net telefoon van e-leven.
Deze formule van starter 6M (6m/640Kbps) kost 39.9€/mnd en werkt ook volgens fair policy, alleen ligt hier de lat iets hoger.
max. 100 a 120 gb. Ga je hier 1x over op 3 maanden word er nog niks gezegd, is dat elke maand meer dan kunnen ze het contract beeindigen :-o
Vertel mij mensen aub welke provider geen datalimiet heeft zonder gezeik aub... :?

Geplaatst: 20 sep 2006, 15:40
door Limburg
Wanneer het je lukt om meer dan 100Gb te downloaden, dan heb je toch geen slechte verbinding?
jimplug schreef:Ze zeggen niet dat ik teveel download omdat ik een ongelimiteerde formule had genomen maar dan doen ze het zo. Ze cappen gewoon mijn verbinding omdat (zoals zij zeggen aan de telefoon) er zogezegd een zware gebruiker opzitten die ZE DAN OP SMALLBAND gaan zetten om terug bandbreedte vrij te maken voor andere mensen....

Maandenlang heb ik een slechte verbinding gehad met veel packetloss (geen dsl probleem) en daardoor snelheden van soms onder 20kB/s, maar de laatste maand draait het als een zonnetje.
Kennelijk hebben de maatregelen van RDSL een goed effect op het netwerk (tenminste bij mij).

De packetloss is weg en de snelheid is (bijna) altijd maximaal.
Ik gebruik geen 100GB maar slechts 5 tot 10 GB/m maar ik ben zeer gelukkig met m'n vaste IP en alle open poorten voor die prijs.

Ga zo door RDSL!

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3512 kbit/s or 439 kbyte/s
- Upload speed : 429 kbit/s or 54 kbyte/s
Wed Sep 20 2006 at 15:47:39 UTC+0200