Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
waarom dan communiceren (7E dag, afspraak, vtm-nieuws, ...) dat reizen naar Italie geen probleem was in de krokus terwijl er ginds gevallen bekend waren?heist_175 schreef: Midden februari waarschuwden onze (Belgische) wetenschappers voor zwaar onheil. De politiek heeft er nog 3-4 weken over gedaan om over te gaan tot actie.
hij pleitte zelfs om scholen open te houden ...
Quarantaine voor de mannen na de krokus was niet nodig
massaal testen zinloos, terwijl Azie het tegendeel bewees
...
het spijt me, als ze wilden waarschuwen meot je dat goed doen
wat ze goed gedaan hebben is het virus kapotrelativeren tot de beelden uit Bergamo hier waren
vandaag de zoveelste bocht vn Van Ranst
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200225_04864971
vandaag wil hij ze verplcihten
en voor je afkomt met:" wetenschappelijke kennis evolueert en toen wisten we minder"
in Azie waren mondmaskers in Februari al overal verplicht
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Je kan niet beweren dat materiaal absoluut nodig is als je het gewoon niet hebt. Dat is gewoon zinloos en zou ook niet gepikt worden door de politici die verantwoordelijk zijn voor het gebrek aan materiaal. Het materiaal dat er was moest gerantsoeneerd worden voor de IC-zorg, al de rest had pech. De wetenschappers mochten hun bochtenwerk op TV gaan tonen terwijl de rest onder de tafel ging schuilen op zoek naar excuses.
De kiezer kan veel rekeningen vereffenen maar uiteindelijk straft hij gewoon zichzelf. Dat is ook rechtvaardig want wie heeft deze bende verkozen. Wie liep er achter kracht van verandering aan die vooral een besparing op de SZ was. Trouwens, met die haatneuters zal het een pak beter gaan want daar zit uiteraard wel kwaliteit
De kiezer kan veel rekeningen vereffenen maar uiteindelijk straft hij gewoon zichzelf. Dat is ook rechtvaardig want wie heeft deze bende verkozen. Wie liep er achter kracht van verandering aan die vooral een besparing op de SZ was. Trouwens, met die haatneuters zal het een pak beter gaan want daar zit uiteraard wel kwaliteit
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
maggie's filmpje vergeten dat we klaar waren?Dizzy schreef:Je kan niet beweren dat materiaal absoluut nodig is als je het gewoon niet hebt.
voor de rest paraplu's (wetenschap vs politici) en zwarte pieten alsof de bevolking schuld is.
ter info
Ik ben geboren NA de 2e staatshervorming en mocht pas gaan stemmen toen de 5e in de steigers stond.
heeft natuurlijk neits met de incompetentie of het bochtenwerk vd wetenschappers te maken
stonden ze teveel onder druk vd politici hadden ze hetzelfde als die Waal moetne doen en eruit stappen
Laatst gewijzigd door 1207 22 jun 2020, 21:42, in totaal 1 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Zever... Desnoods naai je zelf een mondmasker ineen
Staan liegen omdat er geen materiaal is is gewoon crimineel.
Van een politieker kan ik dat nog ergens verwachten, van een viroloog niet echt.
Farche, na farche, na farche, dat was het...en wij maar schuilen en de verkeerde maatregelen opvolgen.
[youtube]E4j0T13HQSU[/youtube]
Staan liegen omdat er geen materiaal is is gewoon crimineel.
Van een politieker kan ik dat nog ergens verwachten, van een viroloog niet echt.
Farche, na farche, na farche, dat was het...en wij maar schuilen en de verkeerde maatregelen opvolgen.
[youtube]E4j0T13HQSU[/youtube]
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
5 Dagen geleden vermelde ik hier dat het er weer 'loeihard' aan toe gaat in Peking en Duitsland. Intussen zijn de cijfers toch wel op enkele dagen sterk gestegen, van 400 naar 1500 besmette gevallen in het Duitse stadje Gütersloh. En je kunt het nu zien als een clustertje, een lokaal uitbraakje of... Voor mij klinkt deze stijging verontrustend zeker nu hier zoveel Duitse toeristen aan zee zijn uit Noordrijn-Westfalen.
Wat de cijfers in Peking zijn, wie gelooft nog Chinese autoriteiten?
Maar in elk geval doen de Duitse cijfers toch echt voor onze virologen een alarmbel rinkelen, we gaan ontdekken wat de veiligheidsraaad woensdag ervan denkt of gaan ze weer dit afdoen als een niemendalletje.
Wat de cijfers in Peking zijn, wie gelooft nog Chinese autoriteiten?
Maar in elk geval doen de Duitse cijfers toch echt voor onze virologen een alarmbel rinkelen, we gaan ontdekken wat de veiligheidsraaad woensdag ervan denkt of gaan ze weer dit afdoen als een niemendalletje.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Idd, en dat zijn besmettingen van al even geleden. Wie weet naar waar die mensen ondertussen geweest zijn, misschien wel naar hier. Itt met Nederland zijn de wegengrenzen met Duitsland nooit gesloten geweest, en er waren evenmin controles.timmermc schreef:5 Dagen geleden vermelde ik hier dat het er weer 'loeihard' aan toe gaat in Peking en Duitsland. Intussen zijn de cijfers toch wel op enkele dagen sterk gestegen, van 400 naar 1500 besmette gevallen in het Duitse stadje Gütersloh. En je kunt het nu zien als een clustertje, een lokaal uitbraakje of... Voor mij klinkt deze stijging verontrustend zeker nu hier zoveel Duitse toeristen aan zee zijn uit Noordrijn-Westfalen.
Doe ze x100 voor een waarheidsgetrouwer getal.timmermc schreef:Wat de cijfers in Peking zijn, wie gelooft nog Chinese autoriteiten?
Dat laatste.timmermc schreef:Maar in elk geval doen de Duitse cijfers toch echt voor onze virologen een alarmbel rinkelen, we gaan ontdekken wat de veiligheidsraaad woensdag ervan denkt of gaan ze weer dit afdoen als een niemendalletje.
Een nieuwe lockdown zal pas komen als het weer eens te laat is. Lessen zijn niet getrokken, er wordt veel te weinig getest en ook die trend is dalend, een efficient rapporteringsysteem is er nog steeds niet, er is geen app, contacttracers zijn aan de deur gezet, en de ziekenhuizen/rusthuizen zijn niet beter voorbereid dan eerder dit jaar, er is geen vaccin en er is evenmin een bewezen geneesmiddel.
Een geluk is nu wel dat zowat alle scholen weer gesloten zijn, ofwel wegens uitbraken ofwel wegens geen zin meer.
- iceke
- Elite Poster
Zeg maar uitbraak, MAAR, je kan al die besmettingen terug brengen naar een paar besmettingsbronnen(vleesverwerkend bedrijf, sociaal woonflat)timmermc schreef:5 Dagen geleden vermelde ik hier dat het er weer 'loeihard' aan toe gaat in Peking en Duitsland. Intussen zijn de cijfers toch wel op enkele dagen sterk gestegen, van 400 naar 1500 besmette gevallen in het Duitse stadje Gütersloh. En je kunt het nu zien als een clustertje, een lokaal uitbraakje of... Voor mij klinkt deze stijging verontrustend zeker nu hier zoveel Duitse toeristen aan zee zijn uit Noordrijn-Westfalen.
Laat ons hopen dat ze de juiste conclusies trekken, wat ze niet gaan doen trouwens, die marionet van het WHO gaat ons deze zomer gewoon mondkapjes laten dragen terwijl de kans op besmetting nihil is(De kans dat je nu een corona verspreider tegenkomt is 1 op 25000 ?)timmermc schreef: Maar in elk geval doen de Duitse cijfers toch echt voor onze virologen een alarmbel rinkelen, we gaan ontdekken wat de veiligheidsraaad woensdag ervan denkt of gaan ze weer dit afdoen als een niemendalletje.
https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB
Als ik hier mijn omringende gemeenten aanvink, zie ik 5 besmettingen de laatste week op een totaal van 120K
Doe me een plezier en kijk eens naar dat filmpje hierboven.
Uitbraken ? Ik heb hier nog geen 1 uitbraak gezien in scholen, laat staan uitbraken.CCatalyst schreef: Een geluk is nu wel dat zowat alle scholen weer gesloten zijn, ofwel wegens uitbraken ofwel wegens geen zin meer.
Raar he ? Af en toe hoor je dat er een kind besmet is dat al weken in't school/opvang/kdv zit, en toch zie je daar geen andere besmettingen/uitbraak uit voortvloeien, niet bij de andere kinderen, niet bij het personeel.
Laat nu net dat de groep zijn die zich 100% niet aan de maatregelen houd, geen mondmaskers, geen hygiëne, geen social distancing.
- timmermc
- Elite Poster
Wellicht zijn de cijfers uit bovenstaand filmpje relevant voor veel steden, maar zeker niet voor steden aan zee.iceke schreef:https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/giyUB
Als ik hier mijn omringende gemeenten aanvink, zie ik 5 besmettingen de laatste week op een totaal van 120K
Doe me een plezier en kijk eens naar dat filmpje hierboven.
De populatie is aan zee in enkele dagen verdrievoudigd en laat het komende weekend broeiheet zijn, kan je dit cijfers nog eens verdubbelen.
Het werd gisteren al moeilijk om te bewegen en terzelfdertijd afstand te bewaren, zucht!
Er moeten er maar een paar tussen zitten...
- iceke
- Elite Poster
mjah, wij zitten al 2 weken gezellig samen op een terras in Antwerpen, gaan met 10.000 samen demonstreren in Brussel & houden mini tomorrowland in Gent.. zie je de cijfers omhoog gaan ? Maak u dus vooral niet teveel zorgen over die aangespoelde vreemden die je vanaf nu een maand of 4 op bezoek krijgt. Van de zeelucht zullen ze geen Corona krijgen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Na de volgende verkiezingen hebben we een 'extreem' beleid, is het links of rechts, wie zal het zeggen. Ik word daar alvast niet vrolijk van.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- iceke
- Elite Poster
In België gaan we nooit een extreem beleid hebben, de enige die daar tot op zeker niveau in meewil is cd&v.
Vlaanderen wordt rechtser, Wallonië linkser, België onbestuurbaarder.
We mogen al blij zijn als er ooit eens een beleid komt
Vlaanderen wordt rechtser, Wallonië linkser, België onbestuurbaarder.
We mogen al blij zijn als er ooit eens een beleid komt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb de indruk dat morgen zal beslist worden dat mondmaskers verplicht worden,in alle winkels.iedereen heeft de beelden v/d feestende jongeren ook gezien,en daarenboven alhoewel mondmaskers sterk aangeraden worden,er zijn tal van winkels waar gewoon niemand een mondmasker draagt.
Ben van mening dat in de begin v/d crisis de mondmaskers niet aangeraden werden door invloed v/d VLD,omdat het verhaal De Block,en het in de fik steken v/e strategische voorraad teveel /te lang in de schijnwerpers zou staan.Dit is totaal zinloos geweest,betreffende politica doet het heel slecht in de peilingen.
Ben van mening dat in de begin v/d crisis de mondmaskers niet aangeraden werden door invloed v/d VLD,omdat het verhaal De Block,en het in de fik steken v/e strategische voorraad teveel /te lang in de schijnwerpers zou staan.Dit is totaal zinloos geweest,betreffende politica doet het heel slecht in de peilingen.
- iceke
- Elite Poster
Nee, helemaal niet.
Vooral omdat het niet in de richtlijnen stond van het who.
Nu staat het er wel in en zal dat advies ook meegegeven worden aan de regering. Vijgen na Pasen dus.
Vooral omdat het niet in de richtlijnen stond van het who.
Nu staat het er wel in en zal dat advies ook meegegeven worden aan de regering. Vijgen na Pasen dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Men heeft gewoon bewust gelogen in het begin van de crisis over de mondmaskers omdat er gewoon amper waren (en deze noodzakelijk waren voor het zorgpersoneel). De vraag is hoe ga je wetenchappers ooit nog geloven als je weet dat ze geen enkel probleem hebben om bewust te liegen
Dat politiekers niets anders doen weten we ondertussen al wel langer... en ook daar geloven mensen nog in dus misschien is het allemaal niet zo erg
Trouwens als een supermarkt en winkels een probleem zijn (waar mensen amper in contact komen met elkaar, de contacten zeer beperkt zijn in de tijd en social distancing zelden een probleem is) dan vraag ik me af waarom de horeca nog open is (want wat ik daar zie tart alle verbeelding) ?
Dat politiekers niets anders doen weten we ondertussen al wel langer... en ook daar geloven mensen nog in dus misschien is het allemaal niet zo erg
Trouwens als een supermarkt en winkels een probleem zijn (waar mensen amper in contact komen met elkaar, de contacten zeer beperkt zijn in de tijd en social distancing zelden een probleem is) dan vraag ik me af waarom de horeca nog open is (want wat ik daar zie tart alle verbeelding) ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Mondmaskers(al dan niet zelfgemaakte of sjaals/bandana's) waren nuttig geweest tijdens het begin/hoogtepunt van de epidemie. In Nederlandse winkels worden ze ook niet gedragen en daar zijn er geen uitbraken.
Ze nu gaan verplichten is als een condoom aandoen de ochtend ná een one-night stand. Te laat en nutteloos.
Ze nu gaan verplichten is als een condoom aandoen de ochtend ná een one-night stand. Te laat en nutteloos.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Na de gebeurtenissen o.a. in Brussel(waar feestende jongeren los gaan) denkt men dat de mogelijkheid erin zit dat er terug een spike aankomt,het virus is niet weg,de betere omstandigheden komen door de lockdown,daarmee wil men nu al mondmaskers in de winkels verplichten,om het virus voor te blijven m.i.een goede maatregel.
Men kan duidelijk zien dat redelijk wat landen al getroffen worden door nieuwe uitbraken.
Men kan duidelijk zien dat redelijk wat landen al getroffen worden door nieuwe uitbraken.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Niet echt, want in uw analogie kan je elk bezoek aan de winkel omschrijven als een one-night stand.Stroper schreef:Mondmaskers(al dan niet zelfgemaakte of sjaals/bandana's) waren nuttig geweest tijdens het begin/hoogtepunt van de epidemie. In Nederlandse winkels worden ze ook niet gedragen en daar zijn er geen uitbraken.
Als je elke dag een one-night stand hebt, of meerdere, kan je ook na de 10 "beurt" beter nog met een condoom verder doen (wel altijd een verse .
Beter laat dan nooit zeker.
Als je ziet dat ze in Duitsland op een reproductiegetal van 2,xx zitten, moeten er maatregelen genomen worden om dat getal terug naar beneden te krijgen. Niemand zit te wachten op een lockdown-bis, als je het ook met mondmaskers terug naar beneden krijgt is dat precies wel te verkiezen?
En er moet een "systeem" komen dat feestjes zoals in Elsene én betogingen zoals BLM "regelt".
Betogen kan met een mondmasker, feesten misschien ook ?
We willen ook vermijden dat "de menigte" kwaad wordt en op de politie begint te timmeren hé.
Politie toont wel vaker onredelijk gebruik van geweld, maar dat geeft "de menigte" evenmin het recht om poitie te molesteren.
- timmermc
- Elite Poster
Dat is net wat ik gisteren ter bevestiging hoorde in een interview met Dr. Fauci op NBC. Die verklaarde heel eerlijk, dat het dragen van een mondmasker aan het Amerikaanse publiek werd afgeraden om reden van grote tekorten aan N95 materiaal.DarkV schreef:Men heeft gewoon bewust gelogen in het begin van de crisis over de mondmaskers omdat er gewoon amper waren (en deze noodzakelijk waren voor het zorgpersoneel). De vraag is hoe ga je wetenchappers ooit nog geloven als je weet dat ze geen enkel probleem hebben om bewust te liegen
De zee, duinen, strand nu nog niet het grote probleem. Maar terrasjes, markten, ijskreem, wat ik daar zie, gewoon bangelijk! Mensen voelen zich duidelijk helemaal niet meer bedreigd, zwijg er zelfs over tegen sommigen, want men begint naar je op te zien alsof je raaskalt. Tot...DarkV schreef:...dan vraag ik me af waarom de horeca nog open is (want wat ik daar zie tart alle verbeelding) ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Laat ons niet naïef zijn.heist_175 schreef:als je het ook met mondmaskers terug naar beneden krijgt is dat precies wel te verkiezen?
Sowieso een goed maatregel (dat had al vanaf de versoepeling gemoeten), maar op zich volstaat dat niet.
Was gisteren toevallig in een ziekenhuis en zelfs daar zag ik mensen arriveren zonder mondmasker of gewoon naast vreemden gaan zitten in een wachtkamer, zonder afstand te houden. Niemand - ook personeel - reageerde daar stevig op.
Dus je mag iets strenger optreden, zeker als (lokale) overheid. Bierfeestjes en grote samenscholingen na sluitingstijd op het gemeenteplein "afbreken" is niet populair voor de politici - maar ze zullen het moeten doen. Of er komt een tweede golf en dan gaat de horeca weer dicht.
Wie wint dan?
- timmermc
- Elite Poster
Als mondmaskers verplicht worden dan weten we eigenlijk genoeg, en het zal gebeuren, er was de voorbije dagen een te grote 'warmmaker' hierover. Meteen een handige reden om dit morgen door te drukken en aanvaardbaar te maken bij de bevolking zijn natuurlijk de voorbije feestjes geweest. Is er is iets op til wat we beter niet weten?
Een tweede lock-down gaan ze ook absoluut niet meer toelaten, de economie moet ten allen prijze blijven draaien. Desnoods gaat men offers onder de bevolking toelaten om sluiting tegen te gaan.
Een tweede lock-down gaan ze ook absoluut niet meer toelaten, de economie moet ten allen prijze blijven draaien. Desnoods gaat men offers onder de bevolking toelaten om sluiting tegen te gaan.
Laatst gewijzigd door timmermc 23 jun 2020, 17:03, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
dat is natuurlijk redelijk debiel als je weet dat een groot deel met zelfgemaakte dingen rondloopt.timmermc schreef: Dat is net wat ik gisteren ter bevestiging hoorde in een interview met Dr. Fauci op NBC. Die verklaarde heel eerlijk, dat het dragen van een mondmasker aan het Amerikaanse publiek werd afgeraden om reden van grote tekorten aan N95 materiaal.:
strategie en voorraden heeft te maken met medische maskers, de ffpp dingen.
op de tram zoiets dragen si redelijk waanzinnig
maar blijkbaar slaagt men er niet eens in om die verschillen uit te leggen en dan krijg ej dokters die maskers afraden. Ik had ook al in februari zelf een masker kunnen ineensteken
- iceke
- Elite Poster
Dat is helemaal niet waanzinnig, als er stock is.. is die er niet dan gebruik je the next best thing.
Mondmaskers nu (op het einde van een pandemie) verplichten is gewoon dwaas, even dwaas als een helm verplichten op de fiets.
We hebben een half jaar geleefd op cijfertjes, we hebben een half jaar vertikt om conclusies te trekken uit die cijfertjes.
Wat ben je met handen wassen en winkelkarretjes desinfecteren als je corona oploopt door het in te ademen....
Wat ben je met 1.5 meter als een heel fabriek/cruise schip/woonblok/concertzaal/kerk besmet wordt....
Wat ben je met gezichtsbedekking als dat virus er gewoon doorheen geademd wordt....
De kans dat je nu, vandaag nog een corona besmetting oploopt is nihil, de kans dat dit nog eens terugkomt is groot, tijd dus om conclusies te trekken wat er is verkeerd gelopen & welke maatregelen hebben geholpen.
Tijd ook om de juiste mensen te gaan beschermen, nl. ouderen en zorgpersoneel.
Mondmaskers nu (op het einde van een pandemie) verplichten is gewoon dwaas, even dwaas als een helm verplichten op de fiets.
We hebben een half jaar geleefd op cijfertjes, we hebben een half jaar vertikt om conclusies te trekken uit die cijfertjes.
Wat ben je met handen wassen en winkelkarretjes desinfecteren als je corona oploopt door het in te ademen....
Wat ben je met 1.5 meter als een heel fabriek/cruise schip/woonblok/concertzaal/kerk besmet wordt....
Wat ben je met gezichtsbedekking als dat virus er gewoon doorheen geademd wordt....
De kans dat je nu, vandaag nog een corona besmetting oploopt is nihil, de kans dat dit nog eens terugkomt is groot, tijd dus om conclusies te trekken wat er is verkeerd gelopen & welke maatregelen hebben geholpen.
Tijd ook om de juiste mensen te gaan beschermen, nl. ouderen en zorgpersoneel.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik ga me dit beklagen maar ik ga het toch vragen.
kan je hier wat verder op in gaan? En wat met een veiligheidsgordel in de auto?even dwaas als een helm verplichten op de fiets
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Goztow er is nog een verschil tussen een veiligheidsgordel in de auto en een helm op de fiets.
Ik ga altijd een veiligheidsgordel in de auto dragen maar een helm op de fiets? geen haar die eraan denkt.
Als je dat in correlatie met de mondmaskers doet hebk net hetzelfde gedrag. Waar er echt gevaar is dat ik te dicht ben dan draag ik een mondmasker maar ga me niet verplichten om dit te dragen als excuus in de winkel omdat mensen te dichtbij zitten terwijl je in de horeca obers ziert hun mondmasker naar beneden doen om een bestelling op te nemen
Ik ga altijd een veiligheidsgordel in de auto dragen maar een helm op de fiets? geen haar die eraan denkt.
Als je dat in correlatie met de mondmaskers doet hebk net hetzelfde gedrag. Waar er echt gevaar is dat ik te dicht ben dan draag ik een mondmasker maar ga me niet verplichten om dit te dragen als excuus in de winkel omdat mensen te dichtbij zitten terwijl je in de horeca obers ziert hun mondmasker naar beneden doen om een bestelling op te nemen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het valgevaar op de fiets lijkt me niet veel kleiner dan ongeval met de auto. En als je op je hoofd terecht komt kan het ook met je gedaan zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- iceke
- Elite Poster
Statistisch gezien heb je meer kans om hersenletsel op te lopen van te wandelen dan van te fietsen.. ga je dat daar dan ook verplichten ?
Je hebt ook meer kans op schaafwonden, dus iedereen verplicht lange mouwen en broek ?
Je hebt ook meer kans op schaafwonden, dus iedereen verplicht lange mouwen en broek ?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Zwaar off-topic maar 'k kan 't niet laten:
Een helm verplichten op een fiets heeft helaas meestal het tegengestelde effect: automobilisten rijden dan nóg dichter tegen je, want aja: die fietser heeft toch een pot op z'n kop.
Edit: maar ik draag er standaard wel ene sinds mijn kinderen fietsen.
Een helm verplichten op een fiets heeft helaas meestal het tegengestelde effect: automobilisten rijden dan nóg dichter tegen je, want aja: die fietser heeft toch een pot op z'n kop.
Edit: maar ik draag er standaard wel ene sinds mijn kinderen fietsen.
Laatst gewijzigd door Sinna 23 jun 2020, 14:10, in totaal 1 gewijzigd.
Computer(k)nul
- heist_175
- Elite Poster
Goztow schreef:Ik ga me dit beklagen maar ik ga het toch vragen.kan je hier wat verder op in gaan? En wat met een veiligheidsgordel in de auto?even dwaas als een helm verplichten op de fiets
Dezelfde discussie en argumentatie (geen eigenlijk) had je ook bij de introductie van de autogordel.boonpwnz schreef:Goztow er is nog een verschil tussen een veiligheidsgordel in de auto en een helm op de fiets.
Autobestuurders rijden zo zot en wild, dat ik mijn kinderen leer dat een fietshelm perfect normaal is. Ik rij zelf - sinds we kinderen hebben - ook altijd met een helm. Het is een kleine moeite en heeft een groot effect op overlevingskansen én levenskwaliteit na een ongeval.
-
- Elite Poster
Kleine moeite?
Voor mij ist een hel alles wat op mijn hoofd moet als een hoofddeksel is een hel
Ik draag daarom behalve 1 dag mss in de winter nooit een muts. Een pet draag ik niet. Ik kan die dingen niet verdragen. En dan moet ik verplicht nen helm aanzetten?
Ik rij echt per week veel met de fiets heb nooit iets tegengekomen en das geen argument maar ik heb toch al meer met een auto meegemaakt dan met een fiets.
Trouwens even on topic
De feestjes gebeuren niet alleen in Brussel
https://www.hln.be/in-de-buurt/brugge/b ... ~a8d59c99/
Voor mij ist een hel alles wat op mijn hoofd moet als een hoofddeksel is een hel
Ik draag daarom behalve 1 dag mss in de winter nooit een muts. Een pet draag ik niet. Ik kan die dingen niet verdragen. En dan moet ik verplicht nen helm aanzetten?
Ik rij echt per week veel met de fiets heb nooit iets tegengekomen en das geen argument maar ik heb toch al meer met een auto meegemaakt dan met een fiets.
Trouwens even on topic
De feestjes gebeuren niet alleen in Brussel
https://www.hln.be/in-de-buurt/brugge/b ... ~a8d59c99/
- iceke
- Elite Poster
Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat een helm of een mondmasker dragen dom is hé, het verplichten is dom.heist_175 schreef: Autobestuurders rijden zo zot en wild, dat ik mijn kinderen leer dat een fietshelm perfect normaal is. Ik rij zelf - sinds we kinderen hebben - ook altijd met een helm. Het is een kleine moeite en heeft een groot effect op overlevingskansen én levenskwaliteit na een ongeval.
Persoonlijk draag ik het alleen (en altijd)met de koersfiets.
Mijn dochter alleen als mijn madam erbij is
Is dat een risico ? Ja, maar dat heb je met zoveel dingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Even proberen de discussie recht te trekken.
Nederland is een veel veiliger fietsland, dan Belgie, nochtans zie je daar veel minder Fluohesjes/Fietshelmen dan in Belgie. Gewoon omdat de ruimtelijke planning ermee rekening houdt.
Bij Corona moet men op gelijkaardige wijze rekening houden met de zwakkeren. Wat we nu weten is dat het risico voor -45 jarigen en een gezond BMI zeer laag is(maar inderdaad niet 0).
Iedereen nog eens laten fysiek afscheid nemen van de ouderen in het rusthuis(wat gebeurt is door op 11 maart aan te kondigen dat vanaf vrijdag 13 maart geen bezoek meer mogelijk was), heeft voor veel meer doden gezorgd dan de jongeren die op 13 april nog eens gingen pintelieren.
Nederland is een veel veiliger fietsland, dan Belgie, nochtans zie je daar veel minder Fluohesjes/Fietshelmen dan in Belgie. Gewoon omdat de ruimtelijke planning ermee rekening houdt.
Bij Corona moet men op gelijkaardige wijze rekening houden met de zwakkeren. Wat we nu weten is dat het risico voor -45 jarigen en een gezond BMI zeer laag is(maar inderdaad niet 0).
Iedereen nog eens laten fysiek afscheid nemen van de ouderen in het rusthuis(wat gebeurt is door op 11 maart aan te kondigen dat vanaf vrijdag 13 maart geen bezoek meer mogelijk was), heeft voor veel meer doden gezorgd dan de jongeren die op 13 april nog eens gingen pintelieren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat is een reflex in bepaalde partijen maar ik vind dat niet zo verantwoordelijk. Ze namen al de taak van politici over en spraken eigenlijk eerder voor de politici die de echte beslissingen namen. Je kan je afvragen of zich harder afzetten tegen de politici op dat moment zoveel beter was, er gingen niet meer materiaal door komen enkel meer ruzie/tijdverlies.1207 schreef:stonden ze teveel onder druk vd politici hadden ze hetzelfde als die Waal moeten doen en eruit stappen
De rekening voor de betrokken politici zal wel volgen, velen zijn compleet door de mand gezakt en het geheel toonde vooral dat een aantal zaken zo niet langer kan. Ik merk dat de roep om herfederaliseren sterker wordt. We hebben nu gezien wat deze versnippering waard is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Alleen is dat net de groep (65+) die het meest vrije tijd heeft en dus relatief het ruimst aanwezig is op terrasjes, zeedijken, tea rooms, winkels, ijskraampjes enz.Stroper schreef: Bij Corona moet men op gelijkaardige wijze rekening houden met de zwakkeren.
-
- Elite Poster
Weet je ik vind dat je vanuit de overheid het moet aanmoedigen maar ik vind de keuze van wel of geen mondmasker een keuze die elke winkel zelf moet maken. Maar dat je daar als overheid dan wel een wettelijk kader en eventuele financiering voor kan voorzien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Na de "eerste Covid-19 piek" mondmaskers in winkels gaan verplichten klinkt héél, héél geloofwaardig.
Minstens draagt het bij aan het koldergehalte van de "versoepelingen" van de Veiligheidsraad.
Of zou het al een zeer vooruitziende beslissing zijn in de aanloop van de tweede Covid-19 uitbraak?
Minstens draagt het bij aan het koldergehalte van de "versoepelingen" van de Veiligheidsraad.
Of zou het al een zeer vooruitziende beslissing zijn in de aanloop van de tweede Covid-19 uitbraak?
- timmermc
- Elite Poster
Het zou altijd kunnen.Ordon schreef:Of zou het al een zeer vooruitziende beslissing zijn in de aanloop van de tweede Covid-19 uitbraak?
Maar helaas hebben de politiek, virologen en het WHO in de afgelopen maanden bewezen dat ze weinig vooruitziend zijn (of kunnen zijn).
Ik beweer ook niet dat ze het helemaal fout hebben gedaan, tot op vandaag weet niemand hoe het 'beestje' aan te pakken valt, of met welke middelen. Zelfs de meest gerenommeerde wetenschappers niet.
Mij lijkt het beste verweermiddel om je als individu zo onopvallend mogelijk te gedragen naar het virus, tot er een dag komt dat je een getrokken loop voor de neus kan houden van dit beestje.
Voor het zover is moet je je zo klein mogelijk houden, maar velen hebben het jammer genoeg nog niet begrepen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Als ze de mondmaskers verplichten in de winkels, dan mogen ze in principe tegelijk de 1.5 meter regel daar afschaffen. Misschien is het daarvoor.
Ik raak iig niet meer wijs uit de - weeral - nieuwe manier van rapporteren van Sciensano. Men rapporteert nu slechts nog een selectie van het aantal gevallen per dag, enkele dagen later corrigeert men dat dan naar het werkelijk aantal gevallen. Om de trend "dalend" te houden, veronderstel ik? En dat sowieso enkel op de website want in de persberichten willen ze enkel nog maar gemiddeldes vermelden.
Geen idee wat ze nu weer proberen te verbergen, maar de waarheid zal ze toch inhalen. Als je ziet wat er in Duitsland gebeurd is, is er geen enkele reden om aan te nemen dat we hier veilig zitten.
Ik raak iig niet meer wijs uit de - weeral - nieuwe manier van rapporteren van Sciensano. Men rapporteert nu slechts nog een selectie van het aantal gevallen per dag, enkele dagen later corrigeert men dat dan naar het werkelijk aantal gevallen. Om de trend "dalend" te houden, veronderstel ik? En dat sowieso enkel op de website want in de persberichten willen ze enkel nog maar gemiddeldes vermelden.
Geen idee wat ze nu weer proberen te verbergen, maar de waarheid zal ze toch inhalen. Als je ziet wat er in Duitsland gebeurd is, is er geen enkele reden om aan te nemen dat we hier veilig zitten.
- heist_175
- Elite Poster
Idd, onbegrijpelijke communicatie.CCatalyst schreef:Geen idee wat ze nu weer proberen te verbergen
Als je uw cijfers anders wil presenteren, hou de oude manier dan nog een hele tijd aan, dat is transparant.
Wat ze nu doen is brolwerk.