Pagina 8 van 18

Geplaatst: 14 apr 2005, 19:53
door Blue-Sky
Brinta schreef:Ik snap het ook niet. Eerst allemaal zagen dat ze super snel kunnen downloaden enzo snel aan hun limieten komen en nu klagen dat ze maar 3.3Mbit hebben.
Als je hier nakijkt zie je dat bij Real DSL aangegeven was 3.3Mbps/ 512Kbbs.

Geplaatst: 15 apr 2005, 01:50
door Gast
aangezien de FAQ me naar hier stuurt en omdat Realdsl blijkbaar niet antwoord op moeilijk vragen stel ik ze hier maar: heeft er iemand enig idee hoe Realdsl tegenover illegale toestanden staat?

Zowat al het traffiek dat over realdsl loopt zal illegaal zijn. Hoe staan zij daartegenover? Gaat er niets gebeuren zonder klacht van bv. IFPI? Of gaan er willekeurig gebruikers worden buitengegooid omdat er bv. mp3's worden gedownload / geupload zoals destijds bij a2f...

Dit is toch wel redelijk belangrijk me dunkt :-)

Geplaatst: 15 apr 2005, 08:00
door ubremoved_983
Gast,

Realroot zelf gaat je nooit aanspreken over het feit dat je al dan niet illegale dingen download. Maar je moet wel begrijpen als realroot een klacht krijgt over een bepaalde gebruiker (over het downloaden van illegale dingen) dat er hier op verdergegaan moet worden.

Geplaatst: 15 apr 2005, 09:41
door ubremoved_539
Anonymous schreef:Zowat al het traffiek dat over realdsl loopt zal illegaal zijn.


Blijkbaar heb jij die intentie om het voor illegale dingen te gebruiken, maar er zullen ook mensen zijn die interesse hebben in een vast IP-adres en open poorten, en niet echt aan 10 GB willen vast zitten, maar zeker geen unlimited nodig hebben.

Spijtig dat mensen zoals jij dit mooi initiatieef weeral gaan verzieken !

Geplaatst: 15 apr 2005, 09:50
door The_Borg
Dat is idd belangrijk, laat ons eerlijk zijn, 80% van alle traffic over breedband is illegaal al is het niet meer. De bloei van de breedbandmarkt is simpelweg gebaseerd op het downloaden van illegal stuff.

Geplaatst: 15 apr 2005, 16:43
door kabukicho
Hallo all,

Kan er iemand mij uitleggen wat de voordelen en nadelen zijn een vast/dynamic IP adres?

Grtz

Geplaatst: 15 apr 2005, 17:12
door Typhobob
Lol , de snelheden zijn nu al gedaalt tot 1400KBIT/sec (bron last 40).
Ofwel was die persoon net iets aan het downloaden, wat natuurlijk ook mogelijk is.

En 310K/sec is niet voldoende voor een 3.3Mbit lijn.

Geplaatst: 15 apr 2005, 17:13
door crapiecorn
Vast ip is redelijk handig als je een soort van server wilt draaien(http,ftp,ssh,..) dan moet je geen dyndns draaien voor je ip telkens up to date te brengen. Een nadeel kan zijn als je ergens op ip gebanned wordt, je niet zomaar na een paar dager er terug op kan.Met een dynamic ip heb je tegen dan waarschijnlijk een nieuw ip adress toegewezen gekregen,...

Geplaatst: 15 apr 2005, 17:21
door KK
kabukicho schreef:Hallo all,

Kan er iemand mij uitleggen wat de voordelen en nadelen zijn een vast/dynamic IP adres?

Grtz

Enkele voordelen:
  • Je kan een server draaien die steeds op hetzelfde IP bereikbaar is.
  • Indien je een eigen domein hebt kan je dat laten linken aan je IP.
Enkele nadelen:
  • Als iemand met slechte bedoelingen je IP kent, kan die je het leven zuur maken (DDoS attacks bv).
  • Als je ergens gebanned wordt op IP (zoals een forum, IRC, ...) kan dit niet omzeild worden. (alhoewel dit niet echt als een nadeel beschouwd kan worden aangezien het omzeilen van bans meestal als abuse aanzien wordt).

Dit zijn slechts enkele voor- en nadelen, er zijn er waarschijnlijk wel meer, maar dit waren degenen die mij momenteel te binnen schoten 8)

Geplaatst: 15 apr 2005, 18:57
door herkato
ditCh schreef:Gast,

Realroot zelf gaat je nooit aanspreken over het feit dat je al dan niet illegale dingen download. Maar je moet wel begrijpen als realroot een klacht krijgt over een bepaalde gebruiker (over het downloaden van illegale dingen) dat er hier op verdergegaan moet worden.

Kleine nuance.
Je kunt haast niets illegaal downloaden.
Lees hier eens een wettelijke tekst:

Is downloaden verboden?
Nee. Iedereen mag voor eigen gebruik kopieën maken van muziek, films
of teksten, ook als de bron illegaal is. Iedereen mag dus alles wat op
Internet voorhanden is, vrijuit downloaden. Software is de enige
uitzondering; die is extra beschermd via de Europese software
richtlijn en mag niet zonder toestemming gedownload worden.

Is uploaden verboden?
Ja en nee. Het is niet toegestaan om zonder toestemming
auteursrechtelijk beschermde werken aan te bieden. Wie een
uitwisselprogramma gebruikt als KaZaa, Limewire of Grokster moet er
dus goed op letten dat hij alles mag downloaden, maar niet zomaar -via
de shared folder- aan mag bieden aan derden. Maar natuurlijk mag
iedereen wel eigen werk aanbieden via uitwisselprogramma's, van
home-video tot foto-collecties. Bovendien mag iedereen vrijuit gebruik
maken van werken die tot het publieke domein behoren. Dat kunnen
nieuwe werken zijn die onder Creative Commons of public domain
licentie zijn vrijgegeven, boeken waarvan de schrijver meer dan 70
jaar geleden is overleden of films, tv-series en concerten die meer
dan 50 jaar geleden zijn opgenomen.

groetjes.

Geplaatst: 15 apr 2005, 19:12
door Cyrus23
Ik zou graag overstappen naar realdsl maar het jammere is dat ik juist een contract heb afgesloten met edpnet. Adsl2fit jammer genoeg failliet al was het nodig. Ze bleven spelen met hun klanten en de speeds waren soms erbarmelijk. Gelukkig is er realadsl en zo te zien is het een leuk alternatief voor de zware adsl2fitters. Nu nog hopen dat het stabiel blijf waardoor nieuwe poorten naar beter adsl kunnen geopend worden

Geplaatst: 15 apr 2005, 19:21
door Nob
Kleine nuance.
Je kunt haast niets illegaal downloaden.
Lees hier eens een wettelijke tekst:


En van welke wettelijke/officiële bron heb jij deze tekst? Want ik geloof dit net zo min als wat de ifpi beweert: "copiëren is stelen".


greetz,

Nob

Geplaatst: 15 apr 2005, 19:28
door Kurt Breezer
Laten we het over Realdsl hebben. De klanten die er al zijn, mogen gerust eens hun bevindingen melden. :-D

Geplaatst: 15 apr 2005, 19:56
door alfadude
Mijn ervaringen.
+Download rotsvast op 310KB/s maakt ni uit welk uur van de dag.
+FUP
+hoge upload
-nieuwsserver is gene goeie(zal nog wel beteren zeker)
-Ik weet nog ni waar ik een email alias kan instellen of welk mijn pop3 server is.

Ik ben in elk geval zeer tevreden.
8)

Geplaatst: 15 apr 2005, 20:08
door Tae
3,3mbit is toch zo slecht nog niet al haal je maar 300kb s dan vind ik het nog de moeite om REALadsl te kiezen.

Spijtig genoeg kan ik internet niet direct missen voor een weekje of langer dus heb ik maar EDpnet gekozen maar als dit contract ten einde loopt en er veranderd niets dan stap ik ook over naar Realadsl :-)

Maar we zullen zien hoe het verder verloopt in de eerst volgende maanden :wink:

Geplaatst: 15 apr 2005, 21:09
door herkato
Nob schreef:
En van welke wettelijke/officiële bron heb jij deze tekst? Want ik geloof dit net zo min als wat de ifpi beweert: "copiëren is stelen".


greetz,

Nob


Wel, als een goede jager weet "Brein" wat hij mag schieten en wat niet.
Hijzelf zegt natuurlijk niet expliciet wat hij niet mag schieten om iedereen wat schrik aan te jagen.
Om het de mensen wat duidelijker te maken heeft "Bits of Freedom" nu wel een uitgebreider bericht laten verschijnen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij daar ten overstaan van miljoenen mensen op zijn bek wil gaan.

Kijk even naar punt 2 van het bericht en je ziet mijn bron, oke 't is geen wettelijke/officiele wettekst met hoofdstukken en paragrafen uit het wetboek zoals je misschien graag zou zien, maar zeker ook geen prietpraat.

http://www.bof.nl/nieuwsbrief/nieuwsbrief_2005_6.html

groeten.

Geplaatst: 15 apr 2005, 22:14
door Tranendal
herkato schreef:
Wel, als een goede jager weet "Brein" wat hij mag schieten en wat niet.
Hijzelf zegt natuurlijk niet expliciet wat hij niet mag schieten om iedereen wat schrik aan te jagen.
Om het de mensen wat duidelijker te maken heeft "Bits of Freedom" nu wel een uitgebreider bericht laten verschijnen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij daar ten overstaan van miljoenen mensen op zijn bek wil gaan.

Kijk even naar punt 2 van het bericht en je ziet mijn bron, oke 't is geen wettelijke/officiele wettekst met hoofdstukken en paragrafen uit het wetboek zoals je misschien graag zou zien, maar zeker ook geen prietpraat.

http://www.bof.nl/nieuwsbrief/nieuwsbrief_2005_6.html

groeten.


Wel, wat Herkato zegt is waar, maar helaas geldt dit in Nederland.
Hier in belgië staan ze natuurlijk weer achter wat betreft het invoeren van de europese richtlijn, maar alle vorderingen op vlak van de wet te herzien kun je nalezen op de volgende site:
http://www.euro-copyrights.org/
Dit is een zeer begrijpelijke faq voor nederland:
http://www.euro-copyrights.org/index/1/37

Nog een half jaar tot een jaar wachten en dan zal er (hopelijk) iets gelijkaardigs als in nederland doorgevoerd worden...

Geplaatst: 16 apr 2005, 01:06
door Ano
Ik heb een aantal uur op IRC een aantal chats gevolgt tussen gebruikers

Als je er je mening zegt of een vraag stelt ,kickt men je uit het channel, klantvriendelijkheid kennen ze er blijkbaar al niet!

Geplaatst: 16 apr 2005, 02:27
door pm
Ano schreef:Ik heb een aantal uur op IRC een aantal chats gevolgt tussen gebruikers

Als je er je mening zegt of een vraag stelt ,kickt men je uit het channel, klantvriendelijkheid kennen ze er blijkbaar al niet!


Heb ik ook al gemerkt :-D
Niet erg slim om zo n mense admin rechten te geven op zulke irc kanalen dat je bedrijf vertegenwoordigen :wink:
Ma t blijft altijd leuk om af te kijken :lol:

Geplaatst: 16 apr 2005, 03:34
door Limburg
Ano(niem) schreef:Ik heb een aantal uur op IRC een aantal chats gevolgt tussen gebruikers
Als je er je mening zegt of een vraag stelt ,kickt men je uit het channel, klantvriendelijkheid kennen ze er blijkbaar al niet!

Het was voornamelijk gezever tussen niet-klanten.
Jammer dat deze niet-klanten zich niet wat bescheidener opstellen.
Ik, als rdslgebruiker, had geen zin om in deze non-discusie mee te gaan.

Geplaatst: 16 apr 2005, 09:11
door Gast
Limburg schreef:
Ano(niem) schreef:Ik heb een aantal uur op IRC een aantal chats gevolgt tussen gebruikers
Als je er je mening zegt of een vraag stelt ,kickt men je uit het channel, klantvriendelijkheid kennen ze er blijkbaar al niet!

Het was voornamelijk gezever tussen niet-klanten.
Jammer dat deze niet-klanten zich niet wat bescheidener opstellen.
Ik, als rdslgebruiker, had geen zin om in deze non-discusie mee te gaan.


vragen waarom ze de speeds niet halen die aangegeven zijn in de FAQ is voor u dus gezever? kheb anders nog altijd geen verklaring gezien...

Geplaatst: 16 apr 2005, 09:17
door |T-J|
Limburg schreef:
Ano(niem) schreef:Ik heb een aantal uur op IRC een aantal chats gevolgt tussen gebruikers
Als je er je mening zegt of een vraag stelt ,kickt men je uit het channel, klantvriendelijkheid kennen ze er blijkbaar al niet!

Het was voornamelijk gezever tussen niet-klanten.
Jammer dat deze niet-klanten zich niet wat bescheidener opstellen.
Ik, als rdslgebruiker, had geen zin om in deze non-discusie mee te gaan.


de vraag is of u wel het recht hebt om deze klanten dan absoluut te verwijderen uit het channel.

ik dat u misschien toch wel eens deze tactiek moet herzien want voor wat "gezever" denk ik ook zeker dat er meer democratische oplossingen zijn.

Geplaatst: 16 apr 2005, 09:20
door ubremoved_983
|T-J| schreef:de vraag is of u wel het recht hebt om deze klanten dan absoluut te verwijderen uit het channel.

ik dat u misschien toch wel eens deze tactiek moet herzien want voor wat "gezever" denk ik ook zeker dat er meer democratische oplossingen zijn.


"As an owner of a channel, a channel operator is not required to have reasons for their actions." [RFC1459]

Geplaatst: 16 apr 2005, 09:31
door meon
ditCh schreef:"As an owner of a channel, a channel operator is not required to have reasons for their actions."

"(potentiele) klant is koning" [Kotler]
Een RFC aanroepen om iets dat in sé een marketing-aspect is (hoe omgaan met klanten) vind ik verkeerd. RFC = Request for comment. Ewel, die hebt ge gekregen.

Geplaatst: 16 apr 2005, 09:36
door ubremoved_983
Zij kwamen op een ander kanaal dan het realdsl kanaal hun vragen stellen, dit kanaal is 1 geen officieel communicatiekanaal van realroot, 2 mensen zitten daar ter ontspanning, 3 als ik mij meen te herinneren (en kan de logs er bij nemen) zijn ze gekickt door "nen hollander" die verder nix met realroot te maken heeft buiten wa te chatten oep hun channel ;)

Geplaatst: 16 apr 2005, 09:55
door Sand
Toch ni super profi. Je laat je als bedrijf toch maar met dit gedrag associëren...

Geplaatst: 16 apr 2005, 10:01
door ubremoved_983
Als ik op een kanaal zit #microsoft wilt dan ook zeggen dat dit daarom over microsoft gaat ? Het kanaal #realroot bestaat al jaren op ircnet (waar blijkbaar menig van jullie nog nooit van gehoord hebben ;)) ... en is altijd gewoon een kanaal geweest om te socializen ... 90% van de mensen daar heeft niet eens iets met realroot te maken (zijnde klant / zijnde werknemer) dus je kan daar toch geen support verwachten. Die mensen zijn eerder geirriteerd door het feit dat die vragen steeds komen in hun eerst zo rustige kanaal ... tuurlijk moeten deze vragen beantwoord worden (waarvan notie genomen, ik maak er maandag onmiddellijk werk van).

Geplaatst: 16 apr 2005, 10:20
door Sandman
ik zie je punt, maar het gaat toch veelal om indrukken die mensen krijgen, niet om feiten ... helaas.

ne mens die in sé slecht is, maar vreiendlijk mensen groet zal beter onthouden worden als ne mens die veel voor gemeenschap doet , maar continu grommelt...

-> let op belang van de indruk die je maakt :).

Geplaatst: 16 apr 2005, 10:27
door ubremoved_983
Sandman schreef:ik zie je punt, maar het gaat toch veelal om indrukken die mensen krijgen, niet om feiten ... helaas.

ne mens die in sé slecht is, maar vreiendlijk mensen groet zal beter onthouden worden als ne mens die veel voor gemeenschap doet , maar continu grommelt...

-> let op belang van de indruk die je maakt :).


dat begrijp ik volledig ... maar de persoon in kwestie die kickte heeft niets met realdsl te maken ... maar iemand die al jaar en dag op dat kanaal zit ga er toch niet afgooien omdat realroot een nieuw product uitbrengt wat volk lokt naar dat channel ... nuja end of discussion ... persoonlijk vind ik dat support via IRC geen plicht is voor een ISP, een deftige mailbeantwoording / call handling en FAQ daarentegen wel !

Geplaatst: 16 apr 2005, 11:41
door Limburg
|T-J| schreef:de vraag is of u wel het recht hebt om deze klanten dan absoluut te verwijderen uit het channel.

Mocht de indruk onstaan zijn dat ik de kicker was: ik was het niet!

RealDSL speed

Geplaatst: 16 apr 2005, 13:16
door PatMan
RealDSL Downloadspeed 349 kb/sec (=kbit) upload 411 kb/sec

Niet te geloven eh..

Geplaatst: 16 apr 2005, 14:40
door KK
Even bij de laatste 40 resultaten gaan kijken en die van RealDSL er tussenuit gehaald:

RealDSL 246 389 14:16 16/04/2005
RealDSL 363 395 14:13 16/04/2005
RealDSL 325 246 13:55 16/04/2005
RealDSL 384 411 13:53 16/04/2005
RealDSL 444 402 13:53 16/04/2005

Eerste cijfer is downloadsnelheid en tweede is uploadsnelheid, beide in kbit/sec.
Het beste dat erbij staat is dus 444 kbit/sec, triestige situatie dus...

Ik denk dat ik toch nog een tijdje bij Versatel ga blijven :roll:

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:12
door ubremoved_983
De reden van de trage snelheden op dit moment is een gepland onderhoud (wat voor maandag gepland is, maar echter onverwachts is verschoven naar vandaag) bij 1 van onze toeleveranciers. Dit is tegen 19:00 vanavond opgelost normaalgezien.

Verwacht in de loop van volgende week een deftige statuspagina online te hebben!

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:16
door pm
Ter illustratie, ik volg het realdsl kanaal stil en ik hoorde van mense die een vraag stelde in realroot dat ze direct werden gekickt, ik joinde dat kanaal ook eens zonder een woord te zeggen en werd ook gekickt.
Niet dat ik dat er vind ;) maar de indruk die je nalaat als isp vertegenwoordiger is alles behalve prof.
Geeft een iets of wat amateuristische indruk, en dan denken dat een kick geen kwaad kan voor het imago... zulke zaken gaan rond van mond tot mond en van forum naar forum en ik denk dat men dat daar wat onderschat wat dat het imago van dat bedrijf aandoet.

Anyway mij doet het er niet toe wie wat doet op dat kanaal :) ik hoop alleen dat het product dat ze leveren goed gaat blijven ;)

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:28
door ubremoved_983
dus als we het channel +i zetten of +k hebben jullie der geen probleem mee ? Blijkbaar verwachten jullie gewoon support via irc ... geen id waar dat ooit vermeld stond hoor :-)

Ik zou anders ook wel graag skynet / telenet support willen via irc ;)

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:31
door Ikke
ditCh schreef:dus als we het channel +i zetten of +k hebben jullie der geen probleem mee ? Blijkbaar verwachten jullie gewoon support via irc ... geen id waar dat ooit vermeld stond hoor :-)

Ik zou anders ook wel graag skynet / telenet support willen via irc ;)


Als nieuwe host zou je dat beter wel doen.
Mijn indruk over realdsl is echt slecht na het volgen van hoe jullie pottentiële klanten behandelen op IRC.
Ik raad RealDSL tot nu toe ook af aan iedereen!

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:32
door ubremoved_983
Ikke schreef:Als nieuwe host zou je dat beter wel doen.
Mijn indruk over realdsl is echt slecht na het volgen van hoe jullie pottentiële klanten behandelen op IRC.
Ik raad RealDSL tot nu toe ook af aan iedereen!


roflol ? dus nieuwe producten omtrend IT en internet moeten allemaal IRC support hebben volgens u ?

/strijk ;)

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:40
door Ikke
ditCh schreef:
Ikke schreef:Als nieuwe host zou je dat beter wel doen.
Mijn indruk over realdsl is echt slecht na het volgen van hoe jullie pottentiële klanten behandelen op IRC.
Ik raad RealDSL tot nu toe ook af aan iedereen!


roflol ? dus nieuwe producten omtrend IT en internet moeten allemaal IRC support hebben volgens u ?

/strijk ;)


Ah jong uw houding staat mij niet aan tov nieuwe klanten, de manier waarop je die mensen behandeld op IRC slaat op niets,als je er geen support op wil geven dan moet je ook maar geen IRC kanaal hebben,want je weet zoiezo dat mensen op alle mogelijke manieren gaan proberen om contact op te nemen. En een bedrijf met mensen die iets of wat willen verkopen zullen danook die mensen helpen!

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:45
door ubremoved_983
Ikke schreef:Ah jong uw houding staat mij niet aan tov nieuwe klanten, de manier waarop je die mensen behandeld op IRC slaat op niets,als je er geen support op wil geven dan moet je ook maar geen IRC kanaal hebben,want je weet zoiezo dat mensen op alle mogelijke manieren gaan proberen om contact op te nemen. En een bedrijf met mensen die iets of wat willen verkopen zullen danook die mensen helpen!


gij hebt de vorige posts niet gelezen ? het kanaal #realroot bestaat al langer als vandaag en is gewoon een kanaal om te socializen [EOF] dit kanaal staat los van realdsl

Geplaatst: 16 apr 2005, 15:51
door KK
Ik dacht dat A2F een amateuristisch boeltje was, maar als ik het hier zo bekijk lijkt het alsof Realroot/RealDSL minstens even erg is. Een paar pubers met grootheidswaanzin die denken ff een ISP uit de grond te gaan stampen...