Netflix en account delen binnenkort voorbij?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

splinterbyte schreef: 14 jun 2023, 17:23
ddd schreef: 14 jun 2023, 16:36 Dan zit je ofwel niet op de Belgische Netflix, ofwel staat uw taalinstelling niet in het Nederlands.
Toch wel hoor,
Preferred setting was: audio language=EN & subtitle=NL
De meeste speelde dan ook goed af zo.
Maar sommigen zoals Gravity had dan weer enkel FR subtitles, niet eens EN laat staan NL ..
Kan zijn dat ze dit later gefixt hebben want heb toen de "error" reported. Kan het zelf niet nakijken want heb geen NF abbo meer nu :)
Dat is maar heel even geweest een paar jaar geleden. En was ook maar een paar weken/maanden zo, hebben ze snel teruggedraaid. Ik had het ook gerapporteerd.
Het was idd hetzelfde toen als Prime nog altijd is, alle talen door elkaar. Grote reden dat ik daar niks kijk.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

ITnetadmin schreef: 14 jun 2023, 18:39 Als ik een reeks kijk die ik echt wil volgen, is dat ook op de dag van release of de dag erna.
Anders weet je het plot al door een paar amerikanen die niet kunnen snappen dat de rest van de wereld graag zou hebben dat ze hun spoilers nog wat langer verborgen zouden houden (want "het internet is amerikaans" volgens de amerikanen).
Ik weet niet wat je dan allemaal volgt maar het is hoogstuitzonderlijk dat ik iets verneem over een serie of film. Meestal lopen series al een hele tijd voor we beginnen kijken. Prison Break was eigenlijk al gedaan toen we er aan begonnen, Breaking Bad idem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Enkele voorbeelden: de Star Trek reeksen (bv recent Picard), de Star Wars reeksen (bv Mandalorian), Silo (met veel mysteries en reveals), etc...

Picard had een gigantische reveal in episode 9, die ik echt niet had willen weten op voorhand, Mandalorian had wel wat guest stars wiens aanwezigheid ik liever niet op voorhand weet (en de plot twist van vorig jaar ivm Luke was ook iets dat je zonder spoilers moet meemaken), Silo is als mystery reeks een gigantische spoiler pitfall.

Vroeger bv een reeks als Game of Thrones, waarbij elke delay in het bekijken gegarandeerd je plezier geruineerd zag.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

OK, dat snap ik wel, maar ik zie nergens spoilers van series en ik ga er ook niet naar op zoek. Dus ga ik er van uit dat je ergens info over die series volgt.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Het is gewoon niet mogelijk om zelfs maar 10% van Netflix helemaal te volgen. Wat wel klopt is wat ITnetadmin zegt dat mensen een bepaalde serie volgen en daarin meegaan, dat is ook de bedoeling. Die gaan niet stoppen met kijken als de streamer de boel stopt of de eerste series niet meer geeft. Ook als er lange tussenperiodes zijn tussen seizoenen die kunstmatig zo opgezet zijn dan zullen mensen elders toch proberen hun favoriete serie te kijken.

En ja, de media geven meer aandacht aan series en dus moet je inderdaad opletten of de plot is "spoiled" door een bericht. Dat is trouwens met andere zaken ook zo, voetbal kijk je live want de kans is groot dat je de uitslag kent of kan afleiden en dan hoef je niet meer te kijken. Voetbal is ook één van de dingen die het meest illegaal wordt bekeken want ze geven de wedstrijden niet overal of je moet verschillende abo's hebben en vooral mensen leven daar enorm bij mee, soms vereenzelvigen ze zich zelfs met een team. Liever een match dus met Turkse commentaar dan de match missen. En het feit van delen is in sport al veel langer een gewoonte, hoeveel mannen spreken af en kijken samen naar een match, eigenlijk doen de cafés dat ook en ook niet altijd mooi geregistreerd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef: 14 jun 2023, 20:03 of je moet verschillende abo's hebben
Dat valt in Belgie gelukkig nog mee. Met Play Sports/Eleven Stream Big heb je Pro League/Serie A/La Liga/Premier League/Bundesliga/Ligue1/Eredivisie/NFL/NBA/Golf/F1/UFC/... voor €20/maand (echt een koopje vergeleken met bv. de UK).

Ook qua streaming diensten valt dit heel goed mee (Netflix, Disney, Prime & Streamz), bij onze noorderburen heb je nog Videoland/SkyShowtime/HBO Max/Viaplay, terwijl veel van die series bij ons wel op 1 van de 4 platformen komen. Ook de prijzen zijn hier (een pak) lager dan in bijvoorbeeld de VS (Prime €3/$15 & Disney €9/$11).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

on4bam schreef: 14 jun 2023, 19:34 OK, dat snap ik wel, maar ik zie nergens spoilers van series en ik ga er ook niet naar op zoek. Dus ga ik er van uit dat je ergens info over die series volgt.
Uiteraard. Ik zit dan ook in FB groepen, discord servers, etc waarin men over zulke reeksen praat.
En met mij vele anderen.
Dan kan je je echt niet veroorloven om een paar dagen te moeten wachten, laat staan een week.

Kijk naar Paramount+, die Star Trek beheren.
Toen de nieuwe reeks van SNW (Strange New Worlds) uitkwam, was dat in de US (5 mei 2022).
Veel landen kregen dat dezelfde datum, maar sommigen hadden veel minder geluk.
Nederland? 25 mei.
UK? 22 juni.
Frankrijk? 1 december.
Duitsland? 7 december.
Dat is toch *echt* niet meer van deze tijd?
Subs en dubs moet je eigenlijk op voorhand afhebben. En lukt dat niet, release het dan al zo en zet ze erbij wanneer ze klaar zijn.

Nu, Paramount+ is daar super erg in.
Zelfs de teasers, trailers, en behind the scenes opnames die ze op hun site en youtube gooien, zijn US-only (de rest van de wereld kan die alleen maar zien door reposts).

Maar reeksen waar je echt in meegaat, moet je meteen kunnen zien; 1 global release date, want het surprise effect kan je maar 1 keer hebben.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

‘Kan je je niet veroorloven’…
Drama drama drama
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

OK, je volgt dus groepen waar men over series discussieert en wil daarom nu, direct, tout de suite, kunnen kijken. Snap ik maar om mocht ik niet gespoilerd willen worden zou ik van die groepen wegblijven i.p.v. op welke manier ook te willen kijken op de releasedag. Als VRT een van een serie maar 1 aflevering per week lost (undercover bv.) wachten we ook tot ze allemaal online staan om te beginnen kijken.

Maar goed, dat heeft niet meer met Netflix delen te maken (maar met de "ik wil het nu" generatie).
Bye, Maurice
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Drama is misschien overdreven maar ik kan me voorstellen dat dit toch lastig kan zijn.
Geen probleem als je van thuis werkt of je collega's hebt die respect hebben voor mensen die een aflevering nog niet gezien hebben.

Maar ik kan me voorstellen dat dit in veel gevallen toch lastig kan zijn als de rest van je vriendengroep dit kijkt.
En ook op social media kan ik me voorstellen dat de meeste er niet aan denken om een spoiler tag te gebruiken.

In ander nieuws ook HBO Max (Nederland) gaat maatregelen invoeren tegen account sharing en mensen die niet op het zelfde adres wonen.
HBO Max ziet enkel nog leden van huishouden als 'geautoriseerde gebruikers'
Geen idee of hier een apart topic voor nodig is. (ik vermoed van niet) daarmee post ik het hier, en HBO max is ook niet rechtstreeks in België te krijgen.

Ik vermoed dat nu het hek van de dam is met Netflex (en nu ook HBO) andere zoals Disney+ ook snel gaan volgen.
Greetz cyberbug

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

thomiwilli schreef: 14 jun 2023, 21:44 Ook de prijzen zijn hier (een pak) lager dan in bijvoorbeeld de VS (Prime €3/$15 & Disney €9/$11).
Moet je ook weer in perspectief plaatsen. De gemiddelde Amerikaan verdient netto de helft meer dan de gemiddelde Belg. Voor Disney betalen ze dus minder relatief voor het inkomen, ook voor Netflix betalen ze minder (uiteraard het gevolg van de vele concurrentie), voor Prime dan weer duidelijk meer maar het Amerikaanse Prime Programma is ook wel veel uitgebreider dan het onze.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 15 jun 2023, 08:04 Moet je ook weer in perspectief plaatsen. De gemiddelde Amerikaan verdient netto de helft meer dan de gemiddelde Belg.
En ook dat moet je weer in perspectief plaatsen. :lol:
De gemiddelde Belg heeft veel meer verzekeringen door de staat betaald dan de gemiddelde Amerikaan.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Ik volg het thema hier maar half en heb zelf nooit Netflix gehad vanwege toch geen tijd ondanks wel interesse in series en films.
Het valt op dat een paar jaar geleden het hip en trendy was om te zeggen dat je Netflix had: "Wat? Kijk jij nog lineair?" terwijl nu de indruk wordt gegeven dat je pas mee bent als je Netflix weer buiten gooit.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Ik denk dat de slimste strategie, los van de piraten, is om geregeld van streamingdienst te veranderen.
Binnenkort is Silo volledig uitgezonden, als je dan eventjes A+ neemt, kan je alles uitkijken.
Om nadien een tijdje Amazon Prime te pakken om Reacher te bingen.
etc

Als je altijd hip wil zijn, zou ik eens langs de psy passeren :).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze zijn allemaal pissed op netflix en ze zullen allemaal hun account eens buitengooien zie …

… maar ze moeten wel hun serieke bekijken de seconde nadat het op netflix staat …

Een drugkartel dat een jaar lang gratis drugs uitdeelt kan van deze klantenwerving nog iets leren :angel:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik denk dat ze bij De Standaard hier meelezen :-D
Bye, Maurice
heist_175
Moderator
Moderator

Ik las daar wel iets interessants:
Die cijfers komen evenwel niet van Netflix zelf, want zij geven zulke cijfers niet vrij, maar van het Amerikaanse consultancybureau Antenna, dat het aantal abonnees van streamingdiensten monitort.
Dus het eigenlijk gewoon een marketingstunt van een consultingbureau dat beweert de cijfers te volgen.
Het zal wachten zijn tot ergens in een prospectus of kwartaalcijfers de juiste cijfers bovenkomen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 15 jun 2023, 12:19 Dus het eigenlijk gewoon een marketingstunt van een consultingbureau dat beweert de cijfers te volgen.
Mijn grafiek hierboven was ook van dat bureau. Methodologie staat hier uitgelegd: https://www.antenna.live/methodology

Basically aangekochte betaaldata van banken, kredietkaartnetwerken, etc. Zal dat exact overeenkomen met het juiste aantal abonnees? Nee. Zo kan men bv geen abonnees identificeren die voor Netflix betalen via bepaalde derde partijen zoals hun TV-provider (staat ook vermeld onderaan de grafiek). Kan men met met zo'n data wel trends identificeren (stijgingen sign-ups/cancels, daling sign-ups/cancels etc) zoals men hier deed? Zoals je wel zal weten, kan je met die data zeker trends identificeren.
heist_175 schreef: 15 jun 2023, 12:19Het zal wachten zijn tot ergens in een prospectus of kwartaalcijfers de juiste cijfers bovenkomen.
Volgende cijfers zijn pas binnen een maand, en ze zijn altijd heel summier. Slechts enkele datapunten en het detail gaat niet dieper dan de grote regio's (USCAN, LATAM, EMEA, APAC).
on4bam schreef: 15 jun 2023, 10:01 Ik denk dat ze bij De Standaard hier meelezen :-D
Journalisten komen hier idd wel eens inspiratie of extra materiaal voor artikels halen denk ik.
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 15 jun 2023, 15:04
heist_175 schreef: 15 jun 2023, 12:19Het zal wachten zijn tot ergens in een prospectus of kwartaalcijfers de juiste cijfers bovenkomen.
Volgende cijfers zijn pas binnen een maand, en ze zijn altijd heel summier. Slechts enkele datapunten en het detail gaat niet dieper dan de grote regio's (USCAN, LATAM, EMEA, APAC).
Als het effect zo groot is als de datagraaier ons nu wil laten geloven, gaat het heel gemakkelijk te zien zijn, ondanks de heel grote regio's.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het is toch logisch, laat mensen meer betalen voor iets en je krijgt extra klanten, zo werkt het toch altijd :)

Dat anderen gingen volgen voorspelde ik al, het heeft niet lang geduurd. De streamingoorlog is nog maar net begonnen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

on4bam schreef: 15 jun 2023, 06:55 OK, je volgt dus groepen waar men over series discussieert en wil daarom nu, direct, tout de suite, kunnen kijken. Snap ik maar om mocht ik niet gespoilerd willen worden zou ik van die groepen wegblijven i.p.v. op welke manier ook te willen kijken op de releasedag.
Maar goed, dat heeft niet meer met Netflix delen te maken (maar met de "ik wil het nu" generatie).
Nee, ik ga echt niet elke keer mezelf uit groepen halen en er terug insteken; trouwens, ik discussieer er graag over mee, dus mezelf afzonderen kan de bedoeling niet zijn.
Ik vind dat argument een flauwe dooddoener.

De "ik wil het nu" generatie heeft daar niks mee te maken; dat is een teken van "ik kan niet meer wachten".
Ik wil gerust wachten, zolang de rest van de wereld dat ook moet doen.
Van mij mogen ze gerust releases uitstellen tot ze klaar zijn om in alle landen gereleased te worden.
cyberbug schreef: 15 jun 2023, 07:04 En ook op social media kan ik me voorstellen dat de meeste er niet aan denken om een spoiler tag te gebruiken.
Vaak weigeren ze zelfs actief.
"De show is al 24u uit, waarom nog tags gebruiken?" is een veelgehoord argument, want, again, voor amerikanen is gans het internet amerikaans.
De ergste overtreders heb ik trouwens meegemaakt een paar jaar geleden, toen een seizoen van een serie een tijdje in 1 keer gedropt werd.
Daar vonden velen dat je "12u na de release tijd genoeg gehad had om de 10 afleveringen te bekijken, en dus mogen we praten over de grote seizoensfinale zonder dat te taggen ofzo"; plezant was anders.
Een aantal groepen slagen erin om een 24/48/72u spoiler ban te houden (de beste geven het een week, tot er een nieuwe aflevering is), of tenminste de discussie te beperken tot een bepaald topic of thread, maar velen kunnen het echt niet schelen.

Zelfs in vlaanderen lukt het niet; men slaagde er (vorig jaar, iirc) op de socmed pagina's van tv zenders in om de mol met woord en foto te benoemen nog geen 5 minuten na de uitzending van de ontmaskering.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

ITnetadmin schreef: 15 jun 2023, 03:02Maar reeksen waar je echt in meegaat, moet je meteen kunnen zien; 1 global release date, want het surprise effect kan je maar 1 keer hebben.
Dit was voor mij nog een reden om netflix op te zeggen, ik keek namelijk heel graag naar New Amsterdam (hospitaalserie)
In Belgie bleven het 2 seizoenen terwijl er in Amerika reeds 5 of 6 seizoenen te bekijken waren.
Als het zo moet zijn dan moet het zo maar zijn, maar het zal dan wel zijn zonder mij. :beerchug:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ITnetadmin schreef: 16 jun 2023, 20:19 Daar vonden velen dat je "12u na de release tijd genoeg gehad had om de 10 afleveringen te bekijken, en dus mogen we praten over de grote seizoensfinale zonder dat te taggen ofzo"; plezant was anders
Daarom vind ik het onder andere beter dat een streamingsdienst Afleveringen per week uitzenden + dat je elke week iets hebt om naar uit te kijken. (vooral Disney doet dit) Dat doen ze natuurlijk niet uit liefdadigheid maar zodat mensen niet voor maar een maand abonneren maar om een gewenste show te bingewatchen.
Greetz cyberbug

Afbeelding
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

cyberbug schreef: 17 jun 2023, 11:02 Dat doen ze natuurlijk niet uit liefdadigheid maar zodat mensen niet voor maar een maand abonneren maar om een gewenste show te bingewatchen.
Het probleem was ook "media exposure".
Reeksen als "Altered Carbon", "Westworld", "Lost in Space", die hun gans seizoen in een keer online zetten, kregen een week of twee interesse van de fans, waarna deze alweer zaagden over "wanneer is het volgende seizoen?" terwijl ze naar andere reeksen overstapten.
Daarentegen heb je reeksen als "The Mandalorian", die week na week opnieuw de fans bezighouden gedurende een seizoen.
Een gans seizoen releasen was goed voor de bingers, maar bracht *veel te weinig* aandacht met zich mee in vgl met de prijs van zo'n reeks.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

cyberbug schreef: 17 jun 2023, 11:02
Daarom vind ik het onder andere beter dat een streamingsdienst Afleveringen per week uitzenden + dat je elke week iets hebt om naar uit te kijken. (vooral Disney doet dit) Dat doen ze natuurlijk niet uit liefdadigheid maar zodat mensen niet voor maar een maand abonneren maar om een gewenste show te bingewatchen.
Misschien dit verhuizen naar een ander onderwerp? Heeft natuurlijk niets meer met het delen van Netflix te maken maar om zelf dan even verder te gaan.

Ik wacht liever tot alle afleveringen er staan dan week om week te kijken, dan kan je beter gewoon reguliere tv kijken en wachten tot ze daar uitgezonden worden. Eindigt een aflevering in een gigantische cliffhanger moet je een week wachten??? Ik kijk dan liever snel nog de volgende 5 minuten want anders is na een week die spanning compleet maar dan ook compleet weg.

Ik haak persoonlijk veel sneller af met een week week relaese dan dat ze dat ze er in 1 keer op staan en ik kijk zelden meer dan 1 aflevering na mekaar.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

cadsite schreef: 14 jun 2023, 18:05 Sterker nog, als ik kijk naar de kosten van toen: kijk&luistergeld (ja ik ben zo oud) + coditel.
Daar kan je nu al hééél wat streaming voor nemen hoor.
Nou dat is niet te vergelijken, want daar kreeg je toen wel Merlina met de parafix, Postbus X, De Collega's EN het Liegebeest voor terug!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Q2 earnings worden woensdag bekendgemaakt, om 21u onze tijd. Dit zullen de eerste resultaten zijn sinds de maatregelen inzake accountsharing werden ingevoerd.

De analysten zijn over het algemeen optimistisch en denken dat Netflix haar verwachtingen zal kloppen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Netflix Q2/23

+ 5.89 miljoen nieuwe betalende abonnees (stijging 8% YoY) waarvan de meeste - 2.44 miljoen - bij ons in EMEA
+ aangroei abonnees in elke regio

Op basis van deze positieve resultaten zal Netflix het verbod op password-sharing verder uitbreiden naar de laatste resterende landen waar het nog niet geldt.

Winst steeg 6% tot 1.5 miljard dollar (verwachting was 1.3 miljard).
Omzet steeg 3% tot 8.2 miljard dollar, iets onder de verwachting.

Aandeel is sinds begin dit jaar meer dan 60% gestegen.

https://www.wsj.com/articles/netflix-nf ... 3-92a620c8
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tot zover de illegale paswoord sharing die hards die Netflix een lesje gingen leren door allemaal hun abbo op te zeggen… :angel:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Tjonge jonge duizend je gaat het ver zoeken hoor.
Niet content? Bol af! :banana:
Heb nu Disney+ en Prime en betaal minder, dus ik gelukkig, Netflix gelukkig... iedereen gelukkig. :beerchug:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer

Denk er toch ook over om Netflix op te zeggen want zelfs legaal kijken bezorgt additionele romslomp.

Situatie,
- Thuis Netflix via APP op TV.
- Buitenverblijf in Belgie Netflix via APP op TV.
- Netflix op verschillende telefoons, tables en Laptops.
- 2 kinderen op kot.
- Netflix staat op email van de vrouw.

Vorige week kreeg ik op de TV in het buitenverblijf dat dit toestel geen deel uitmaakte van mijn huishouden en ik kon kiezen voor het huishouden up te daten of zeggen dat ik op vakantie was.
Heb dus gekozen voor op vakantie. Netflix stuurde een email naar de vrouw met een code die dan in de APP op de TV moest ingevoerd worden en daarna werkte Netflix.
Bij thuiskomst kreeg ik dezelfde melding op de TV als in het buitenverblijf. hier dus wel gekozen voor de optie om het huishouden up to daten. Daarna dus weeral de email procedure. Nog een geluk dat mijn vrouw thuis was of ik zou haar moeten gebeld hebben om de code door te geven.
Hou mijn hart al vast voor wanneer de kinderen terug op kot zitten en ze Netflix willen kijken.

Ben benieuwd volgende keer als wij nog eens Netflix willen kijken in het buitenverblijf.

Ik begrijp dat Netflix iets wil doen tegen het (vanaf nu) illegaal kijken, maar dat mensen die gewoon legaal kijken hiervan ook de dupe zijn kan toch niet de bedoeling zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

De mensen die legaal kijken zijn daar *altijd* de dupe van.
Hetzelfde met DRM bv, in muziek, tv series, games, ...
De legitieme user wordt beperkt in zijn keuzes en krijgt miserie, de piraat doet lustig door en heeft de betere user experience.

Of om het domweg te stellen:
"Download je een film, dan kan je hem gewoon bekijken, op eender welk platform en eender welke player.
Gebruik je een streaming service, dan mag je hopen dat hun app op jouw favoriet device werkt, en dat bv offline kijken kan.
Koop je hem op DVD, dan krijg je (vaak) unskippable reclame of 'FBI warnings'.
Ga je hem zien in de cinema, dan krijg je er ook nog ns 'piracy is a crime' onzin bij, terwijl je net veel geld neergelegd hebt om hem legitiem te bekijken.
De beste user experience, bar none, is overduidelijk bij de eerste groep."
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou het trouwens wat tijd geven voor je waarheidsgetrouwe conclusies kan trekken aangaande de populariteit van Netflix, ik vermoed immers dat veel mensen nog niet in de situatie verzeild zijn geraakt zoals stevenvs, en zelfs al zijn ze dat wel hoe vaak zullen ze blijven meegaan in het 'mail/code' verhaal?
Maar ik vermoed dat andere streamers wel zullen volgen als de cijfers voor Netflix positief blijven uitvallen, maar goed dat recht hebben ze allemaal natuurlijk.
Ik ben alvast al m'n externe HD's aan het nakijken en hier en daar aan het catalogeren, en wat hier steekt krijg ik van m'n leven niet meer uitgekeken.
Good ol' FTD days.. :angel:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Even serieus, de stappen die @stevenvs moest doorlopen in het buitenverblijf zijn nog steeds duizend keer eenvoudiger dan piraterij.
Een gezamenlijk e-mailadres voor je Netflix-huishouden waarbij je het wachtwoord deelt is nu wel aan te raden. :wink:
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Ik maakte bij de eigenaar van het Netflix abbo gewoon een forward aan in zijn mailbox. Als een mail aankomt met onderwerp "Belangrijk: je Netflix-huishouden bijwerken", dan stuurt de regel die door naar de 5 mensen waarmee we sharen. De persoon die die mail nodig heeft klikt op de knop en kan weer verder.

Werkt ondertussen al meer dan een maand zonder problemen op die manier.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

raf1 schreef: 20 jul 2023, 17:06 Even serieus, de stappen die @stevenvs moest doorlopen in het buitenverblijf zijn nog steeds duizend keer eenvoudiger dan piraterij.
Eenvoudiger?

Ik kan zelfs op een illegale manier kijken met een app volledig gratis en je kan hem downloaden op google chromecast.
Dus ik zou niet weten of dat zoveel moeilijker is dan legaal?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

stevenvs schreef: 20 jul 2023, 15:32 Denk er toch ook over om Netflix op te zeggen want zelfs legaal kijken bezorgt additionele romslomp.
Ik begrijp niet waarop je wacht, het is toch je volste recht om op te zeggen? Netflix zal er niet om treuren.

Wat jij toch additionele rompslomp noemt.
Eénmalig eens aanklikken dat een nieuw toestel op een nieuwe locatie deel uitmaakt van jouw huishouden ...
En dat laten bevestigen door de eigenaar van de account.
Is dat al teveel gevraagd????

Hoeveel hebben er al in deze topic "gedreigd" met het opzeggen van Netflix?
En zelfs het management van Netflix volledig incompetent genoemd, want ze zouden er de gevolgen van zien???
Ik denk dat ze dit jaar een goede bonus zullen opstrijken :-)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik denk dat je de fallout van dit soort veranderingen niet kan zien aan de resultaten van 1 quarter.
Op lange termijn zal user retention de belangrijke factor zijn.
Maw hoeveel van die nieuwe users gaan blijven betalen? En hoeveel ervan betalen slechts sporadisch (het streaming beurtrol systeem)?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Klopt, voor dergelijke zaken kijkt men beter op langere termijn. De meeste mensen reageren immers niet direct maar pas na verloop van tijd. Feit blijft wel dat de gebruikerservaring er niet op verbeterd is met het nieuwe systeem en zelfs als er niet minder abo's zijn wil dat niet zeggen dat er geen opzeggen maar wel dat er meer bijkomen. Zonder de regels zouden er dus mogelijk nog meer abo's geweest zijn.

Soit, iedereen doet wat hij zelf wil en wie wil bijbetalen voor een mindere dienst kan en mag dat. Anderen mogen dan weer zelf uitmaken of het hen het geld waard is of opteren voor een alternatief.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb ook geen netflix meer. Enigste wat ik wel echt wil blijven betalen is youtube premium. Voor mij is dat enorm handig. Ja er zijn niet legale alternatieven maar ik vind voor wat ik terugkrijg de prijs wel waard en zeker omdat ik het in familie deel.
Maar netflix zie ik minder een voordeel ook omdat het aanbod echt om te huilen is.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”