Filmtips

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Klopt helemaal Ernie, ik heb dus een langharige die ongeveer om de 6 maanden naar de kapper moet voor een trim en plukbeurt en ja de kapster laat de staart graag 'weelderig' 😉

Deze hond komt in 3 formaten waarbij de kleinste meer als gezelschapshond word gehouden,
De medium zoals ik er 1 heb word in Portugal ingezet voor de jacht op klein grut.
En de grote Podengo is eigenlijk niet als huisdier te gebruiken omdat deze zomaar over een tuinafsluiting van 2m. springt.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Een vriend heeft een Podengo: die is écht heel slank (jachthond achtig, heeft ook een sterk jachtinstinct) snorbaard, korte haren - behalve een bles op zijn rug - en een dunne staart.
Hij is ermee naar de hondenschool gedaan (gehoorzaamheid) en heeft ook wedstrijden gedaan.
In het begin zeiden ze dat met die hond niks aan te vangen was maar hij heeft behoorlijk wat ermee klaargekregen.
Heppie NY!
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Blijven we bij de films?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

To verdener (2008) Netflix - Sara en haar familie leven sinds jaar en dag volgens de geboden van Jehovah. Maar als ze verliefd wordt op Teis, staat ze voor een heel moeilijke beslissing. Deense film met interessante mix van verschillende invalshoeken/thema's zoals geloof, liefde, gezinswaarden, verbondenheid, onbegrip, verstoting,...

De titel betekent trouwens 2 werelden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De gratis AppleTV actie die nog vandaag en morgen loopt, heeft me al een leuke film opgeleverd: Killers of the flower moon (2023)

De film is geregisseerd door Martin Scorsese en er spelen enkele toppers in mee zoals Di Caprio en Robert De Niro. Het gaat over de behandeling van de native Americans door de nieuwkomers die het vooral op hun land en grondstoffen gemunt hebben. De film duurt wat te lang maar is voor de rest best te genieten met ook af en toe beelden van de realiteit destijds.

Het verhaal is ook gebaseerd op gebeurde feiten al is en blijft het uiteraard een film en geen documentaire.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Met de apple actie ook no Wolfs en Napoleon gezien. Wolfs was onderhoudend met Brad Pitt en G. Clooney als professionele "opkuisers" van problemen.

Napoleon met Jaoquin Phoenix was vooral langdradig en dan had ik de korte versie nog gekozen. Mooie beelden en dure decors maar de beelden van Moskou waren overduidelijk fake. Nu heb ik op een paar dagen alles gezien wat me interesseerde op AppleTV, ik vraag me echt af wie daarvoor betaalt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Ik ben mijn achterstand van opnames bekijken aan het inhalen, waaronder heel wat films.
Eentje die mij aangenaam verraste was "Beauty and the Dogs", een Tunesische film gebaseerd op waargebeurde feiten.
Hij toont hoe de politie corrupt en oppermachtig is, en vrouwenrechten niets waard zijn in moslimland Tunesië.
De film gaat over een jonge vrouw die verkracht wordt door politieagenten, waarna diezelfde politie er alles aan doet omdat ze geen klacht zou (kunnen) indienen.
De film is op feiten gebaseerd, en werd uitgezonden op Canvas (juli 2023).

https://www.imdb.com/title/tt6776572/?ref_=fn_all_ttl_1
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

---- Recente films, gerangschikt van slecht naar goed, naar mijn oordeel:

Godzilla Minus One (2023) -- een moderne Japanse Godzilla film die veel meer naar een tearjerker neigt dan naar een actie/rampenfilm. Met ondermaatse CGI in vergelijking met de Hollywood Godzilla blockbusters dus ik bleef wat op m'n bloedlust zitten.
Beetlejuice Beetlejuice (2024) -- het origineel stamt godbetert uit 1988 dus tijd genoeg om het vervolgscript goed uit te werken en net daar wringt het schoentje want geen enkele verhaallijn wordt mooi afgerond. Prachtig gemaakt wel, maar ja.

Dune - Part Two (2024) -- het eerste deel (Dune - Part One (2021)) vond ik maar een beetje iffy in afwachting van dit tweede, maar alle epische verwachtingen worden waargemaakt. Een serieuze upgrade van David Lynch z'n smakelijke Dune (1984).

---- Oudere films, chronologisch gerangschikt:

Two Way Stretch (1960) -- Peter Sellers in een vermakelijke lichte komedie maar dan als diamantrover zonder daarbij een typetje te spelen, zowat het omgekeerde van The Pink Panther (1963).
The List of Adrian Messenger (1963) -- een detective thriller met een cast vol grote filmsterren, uiteraard wat trager dan moderne films maar houdt de aandacht toch goed vast.

Colossus - The Forbin Project (1970) -- een interessante kijk op het AI gebeuren vanuit de (inmiddels weer afgestofte) oude doos.
The Mechanic (1972) -- Charles Bronson is een "acquired taste" die je misschien nooit helemaal kan savoureren, maar als koele killer blijft hij zeker een coole kikker.
The Outfit (1973) -- Robert Duvall in een andere mafia knaller (no disrespect to The Godfather (1972)), met veel actie op een goed ritme.

Airplane II - The Sequel (1982) -- iets minder quoteable en met veel woordspelingen, maar toch genoeg goeie grapjes om een degelijke opvolger te zijn.
Spaceballs (1985) -- Mel Brooks met een Star Wars spoof die eerder een mooie hommage aan het hele genre is. De grappen houden erg goed stand na 40 (*slik*) jaar.
Communion (1989) -- gebaseerd op het bekende boek van Whitley Strieber over zijn 'alien abduction' ervaringen. Christopher Walken is natuurlijk de perfecte acteur om zo'n creepy en weird verhaal te vertolken, en dat is de film dan ook, maar de animatronics doen te gedateerd aan en ze worden te vaak getoond om hun oorspronkelijke impact te behouden. De muziek vond ik ook de verkeerde sfeer neerzetten, al is dat misschien ook een trucje om de kijker wat te desoriënteren. Desalniettemin kan je jezelf hiermee nog steeds een onbehaaglijk gevoel aanjagen.

Under Siege (1992) en Under Siege 2 - Dark Territory (1995) -- Steven Seagal in 2 fantastische actiefilms, bijna een contradictio in terminis, en zelfs zonder de hulp van topacteurs in deel 2 (dat ik trouwens nog beter vind). Morgen wel vooraf de kerst taart eens checken!

Predestination (2014) -- fantastische tijdreis thriller met Ethan Hawke. Vermijd reviews wegens mogelijke spoilers.

---- comedy specials:

James Acaster - Hecklers Welcome (2024) -- ik had meer hecklers verwacht, en de rare cuts verbergen die interacties misschien, maar 't was een redelijk normale vertelshow doch geen topper voor hem.
Paddestoel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 8 keer

Landman: serie, maar wat voor 1, steengoed.
Steengoed verhaal, steengoede acteurs, grappige dialogen soms ook, luchtige serie, geen woke shit.
Dikke aanrader.
Int begin moestk der wat inkomen maar dat duurde niet lang.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook zeer positief, hopelijk komt er een seizoen 2 8)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ken het niet, misschien later eens bekijken (de eerste aflevering is blijkbaar gratis te zien op vtm go)
Greetz cyberbug

Afbeelding
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

En Streamz (via VrtMax) ook waar ik het ontdekt heb.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Thornton en Demi Moore... Ik ga ook een blik werpen op Landman.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Niemand "One Hundred Years of Solitude" op Netflix gezien? ;)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 4 keer

Petrikske schreef: 4 maanden geleden Thornton en Demi Moore... Ik ga ook een blik werpen op Landman.
Zeker doen.
Is op het lijf van Thornton geschreven…
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Van hem heb ik enkel de The Straight Story een film uit 1999 gezien.
Man die met een grasmaaier 360 km aflegde om zijn zieke broer te gaan bezoeken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Gisteren heb ik naar A new kind of wilderness (2024) gekeken. Eigenlijk is het een documentaire gebaseerd op ware feiten maar je kan het ook als film bekijken.

Het gaat over een gezin dat zoveel mogelijk in harmonie met de natuur wil leven op een boerderij in Noorwegen. Hun leven wordt ernstig door elkaar geschud door een tragische gebeurtenis. De vrouw van het gezin, een talentvolle fotografe, en haar beelden komen uitvoerig in de docu aan bod. Het is een verhaal met enorm veel invalshoeken en ondanks dat er weinig gezegd wordt lijk je de personages goed te begrijpen, ook in wat ze niet zeggen.

Wat de docu helemaal geweldig maakt is dat het niet een film is maar echte mensen en echte gebeurtenissen. Soms grappig, soms ontroerend maar altijd zo echt.

De docu verzamelde al 6 prijzen en 10 nominaties, wat ook al wat zegt.

Uiteraard kan je deze niet te missen parel vinden op ons aller VRTmax: https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/a-new-kin ... #meer-info
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Cerrar los ojos (Close your eyes) recent gezien, zeer aan te bevelen!
https://www.imdb.com/title/tt21284358/? ... s%2520ojos
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Waar is deze film te zien?
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

via de minder bekende (lees tussen de lijnen) kanalen ;)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Wist niet dat dit topic er was, nu ja ik ga mss. een tip geven over een oude film, maar die is wel goed vind ik. De natural met Robert Redford, glenn Close(!!) en Kim Basinger is een hele goede (sport)film en met een happy end.
Het gaat over een baseball speler Roy Hobss die een hele moeilijke start kent van zijn loopbaan, en eigenlijk volledig van de weg geraakt, maar hij maakt een come back dankzij een ploeg die in moeilijkheden zit, en dat op een ogenblik dat hij al ver over de gemiddelde leeftijd zit, voor die sport. messchien heeft iedereen hem gezien?? ik weet het niet, maar het is echt wel de moeite.

https://www.bing.com/videos/riverview/r ... &FORM=VIRE
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Babygirl: gezien in Sfinx Gent

Nicole Kidman laat haar klasse en nog veel meer zien in deze aangename film over machtsverhoudingen en veranderingen inzake sociale acceptatie van gedrag. Antonio Banderas doet ook mee. Ook leuke soundtrack bij de film.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Minari (2020) op VRTmax
Een Koreaanse vader besluit zijn land te verlaten om de 'Amerikaanse droom' te leven. Vervolgens vestigt hij zich met zijn vrouw en zoon in Arkansas, het beloofde land van de jaren 80. Maar in deze plattelandsregio van de Verenigde Staten is integratie niet gemakkelijk.

Acteur is bekend van Walking dead maar de absolute toprol is voor het vijfjarig zoontje. Film heeft een oscarnominatie gekregen maar dat is wat overdreven. Het lijkt op een poging van de Amerikanen om een arthouse film te maken. De film is zeker niet verkeerd maar veel Amerikaanser en gladder dan arthouse films. Toch zeker de moeite om te bekijken.

Minari betekent trouwens waterselderij en heeft op zich niet zoveel met de film te maken :)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

topic voor documentaires zit hier :wink:
viewtopic.php?p=1015682&hilit=documentaire#p1015682
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

RIP Gene Hackman,
Tijd om The French Connection nog eens vanonder het stof te halen, al is de lijst met tijdloze Hackman klassiekers lang.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02/27 ... overleden/

Beelden en foto's vh koppel uit 2024
https://nypost.com/2025/02/27/entertain ... xico-home/
Laatst gewijzigd door Petrikske 3 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Gisteren naar The Shooter (2007) gekeken. Het is een beetje een kruising van Rambo en McGyver maar toch net iets beter dan de gemiddelde "held schiet al de rest aan flarden". Wat er leuk aan is is dat ondanks dat het al een oudere film is er veel zaken in zitten die nu actueel zijn. Een aanslag op een president en veel politieke inmenging en belangen binnen de staat. Een bedenking die ik me maakte was dat als deze kerel de aanslag op Trump had uitgevoerd de kogel aan zijn ene oor in was gegaan en aan de andere kant uit :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Enemy of the State (1998)

Will Smith, Gene Hackman, John Voight...

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Hotel Mumbai (2019)

Het waargebeurde verhaal van de verwoestende aanvallen in Mumbai in 2008. Een groep zwaar bewapende Pakistaanse militanten opent de aanval op oa het iconische Taj hotel in India. Gedurende 68 uur worden honderden mensen gegijzeld, klinken er schoten en woedt er een enorme brand. Veel mensen komen om.

De film was zeer onderhoudend met continue spanning. Het verhaal was sappig genoeg om er niet in te overdrijven.

Wie in India was zal er veel dingen uit herkennen.

Een aanrader momenteel te zien op Netflix
Paddestoel
Member
Member

A working man ; nieuwe film met Jason Statham. Popcorn filmpje, zie die graag spelen, wraak filmpje, niks mis mee, puur vermaak.

The Electric state; netflix film. Gemengde gevoelens bij deze film. Het moet het vooral hebben vh visuele, robots zijn prachtig en leuk om naar te kijken. De film zelf liet wat te wensen over.

Heart eyes; eindelijk nog eens een goeie slasher.

Companion; leuke sf thriller

Kid snow; gaat niet zozeer om de slechts paar slappe gevechten maar het verhaal errond die ik heel goed vond.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Wil (2023) Deels Belgische film naar een boek van Jeroen Olyslaegers.

Film heeft wat last van budget maar toch goed gemaakt. Hoofdpersonnage (Stef Aerts) is goed uitgewerkt maar andere personages minder. Matteo Simoni heeft een mindere rol.

Film gaat over de rol van de Antwerpse politie bij de bezetting. Het verhaal is interessant omdat het genuanceerd toont dat er harde en verscheurende keuzes moesten gemaakt worden onder soms keiharde druk waaronder sommigen bezweken.

Film gezien op Netflix.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Los van de kwaliteit van Wil is de film in deze tijden de moeite om te zien.

Ook nu, we staan er bij en kijken er naar.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

hihihi, hahaha...

Thema is inderdaad tijdloos. Kiezen is verliezen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

nachtfilm..
Tip van Luitenant-generaal Mart de Kruif (ex commandant NL Landstrijdkrachten)

Führer und Verführer (2024)
https://www.vprogids.nl/cinema/films/fi ... hrer~.html

eerst nog met de hond gaan wandelen..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Speak no evil (2024) nu te zien op Netflix.

Gezin wordt uitgenodigd om een weekend door te brengen op het landgoed van een familie waarmee ze op vakantie bevriend zijn geraakt. Maar daar loopt het snel uit de hand.

Goed geacteerd maar het verhaal is wel spannend maar bevat ook wat gaten. Door de Britse verfilming lijkt het echter realistischer dan bij Amerikaanse (horror)films.
Paddestoel
Member
Member

Havoc; dun verhaal en onrealistisch maar wel verstand op 0 en genieten want het is een vette en harde aktie film, volledig mijn ding.

Locked; uiteraard onrealistisch, is afgekeken van phonebooth maar dan met een auto, wel best vermakelijk, leuk filmpke.

Novocaine; hele goeie film. Het was eens iets anders weer.

A working man; Jason Statham in alweer een goeie aktie film.

Heart Eyes; eindelijk nog eens een vette slashfilm.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

4 Months 3 Weeks 2 Days (2007)
Krachtige film over 80s communist Roemenië en het verbod op abortus. Doordat er veel kinderen geboren werden waar niet voor gezorgd kon worden na de val van dictator belanden veelal op straat, met de bekende beelden tot gevolg in Boekarest. Aanrader!

Idi i smotri (1985)
Wordt door kunstzinnigen ook wel eens beste WOII film ooit genoemd. Sovjet makkelijk over de Duitse overname van Wit-Rusland met alle gruwel tot gevolg. Deze film heeft een nieuwe betekenis aan het woord tragisch. Aanrader!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

bollegijs schreef: 1 maand geledenIdi i smotri (1985)
Die jonge acteur (Aleksey Kravchenko) zit ook in de oorlogsfilm 9th Company

Film gaat over de oorlog van de Russen in Afghanistan en kan je eventueel bekijken via Youtube. (720p, UK subs)

devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

"A Complete Unknown", verfilming van het boek "Dylan goes electric" over Bob Dylan
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

The Coming War on China (2016) (docu)
Te bekijken op Youtube (2160p)

Bijna 10-jaar oude docu maar nog steeds heel actueel.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”