Pagina 8 van 13

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 17:59
door ITnetadmin
philippe_d schreef:
Fluppeke schreef:De voip nummers staan bij schedom zelf, nog maar de vraag wie de CDRC gaat betalen aangezien ze daar uitgesmeten zijn.
De regulator/Bipt heeft hier een belangrijke rol in te spelen, en doet dat duidelijk niet.
De CRDC heeft - op bevel van het BIPT - Dommel terug toegang gegeven. Dommel kan dus terug vlot de uitportatie van vaste nummers goedkeuren (en doen dat ook zoals blijkt in deze topic).
Mogen die dat eigenlijk zomaar, iemand daaruit smijten?
Hoe kan je nu in godsnaam je nummer porteren in zo'n geval als die dienst de eerste is om alle functionaliteit af te zetten?
Geluk dat het BIPT voor 1 keertje nog ns getoond heeft dat ze ballen hebben.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 18:09
door guy-pc
I.v.m. mobiel: ondertussen zijn we overgegaan naar Base 0. Ik wil gerust overwegen om terug naar Dommel te gaan, maar dan moet ons beltegoed van 2x 15 euro wel eerst opgebruikt zijn... En zou ik graag iet of wat gerustgesteld willen zijn wat betreft het voortbestaan van Dommel.

Qua paniekzaaierij kan het wel tellen: eergisteren een mail de wereld in sturen dat we snel moeten opkrassen, eergisteren naar de BASE shop gegaan, gisteren BASE geactiveerd, vandaag een mail dat we toch hadden kunnen blijven?!

Ik wil ook even het personeel van Dommel laten weten dat ik hoop dat ze hun werk kunnen blijven behouden en ik wens vooral hen veel succes toe... Als "weinigbeller" zal ik hen binnen enkele maanden wel eens contacteren (of misschien sneller, want de tarieven van BASE 0 zijn ook niet echt mals)! ;-)

Wordt vervolgd...

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 18:22
door fluppie
Leuke dag vandaag,eerst een mail van Telenet voor Dommel klanten.
Scarlet mobile moeten afzeggen,omdat voor mij Orange intresanter is.
Daarna een Mail van Dommel,geen paniek,alles komt goed U mag U abo behouden??????(dus alle werk nutteloos)
Ik had al twee Orange Kolibrie besteld(met die inner cirkle,voor gratis bellen tussen die twee nrs) meer zelfs,had de SIM kaarten deze morgen al.
Alles gedaan zoals op de brief,maar niets werkte geen singnaal,blijkt wel een verkeerde brief te zijn meneer,met de foute uitleg.Oei wij moeten nog de nr overdracht regelen en zo,allee ik blijf nog enkele dagen bij Dommel zo te zien.
Moet nu wachten op een mail van Dommel.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 18:31
door Goendi
GuntherDW schreef:
Goendi schreef:- Dommel betaald zijn rekeningen niet, maar hun klanten wel
Of je leest niet, of je probeert gewoon je zin erdoor te drammen.
Er was een rechtzaak gaande over de tarieven die dommel moest betalen. Dat ziet belgacom dus als "betaalt zijn rekeningen niet".
Jij zou dus Proximus op hun blauwe ogen geloven dat ze je nadien mooi de overschotten terugbetalen als ze hun gelijk krijgen?

De rekeningen zijn net betwist, daar gingen de rechtzaken over.
Fantastische interpretatie. Volgens mij gaf de rechter proximus gelijk. Dat betekent in een rechtstaat: Dommel moet betalen. Dat doen ze niet, ze zetten hun klanten in de koude & innen de bedragen die hun klanten hen betaalden.

Dat je principieel tegen Proximus bent omwille van hun monopolie - zeer nobel. Dat je dan zo naief bent te denken dat een ander het per definitie bij het rechte einde heeft... Wake up.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 18:41
door MarkDM
Je moet de posts hierboven lezen. De rechter gaf Proximus geen gelijk. De rechter wou zich niet uitspreken in kortgeding.
Dommel moest wachten op een uitspraak in een gewone rechtszaak.
Ze hadden intussen wel hun openstaande rekeningen moeten betalen om dit debacle te voorkomen vind ik. Nu hebben ze zelfmoord gepleegd.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 18:49
door Goendi
MarkDM schreef:Je moet de posts hierboven lezen. De rechter gaf Proximus geen gelijk. De rechter wou zich niet uitspreken in kortgeding.
Dommel moest wachten op een uitspraak in een gewone rechtszaak.
Ze hadden intussen wel hun openstaande rekeningen moeten betalen om dit debacle te voorkomen vind ik. Nu hebben ze zelfmoord gepleegd.
Ik heb het vonnis gelezen. En neen, er was geen kortgeding - het was een handelsrechtbank die het uitsprak. Akkoord, het ging niet over de grond van de zaak - maar dat doet er weinig aan af. Ze kregen ongelijk, en hadden dus moeten zorgen dat ze hun klanten niet in de koude lieten staan.

Terzijde: dat betekent overigens evenveel als "de rechter gaf Proximus gelijk" (want hij gaf ze geen ongelijk!). En... Schedom had veel eerder een "gewone rechtzaak" moeten inleiden.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 19:16
door guy-pc
Trouwens: ik blijf het straf vinden dat de medewerkster van de ombudsman, met wie ik gebeld heb, letterlijk sprak van een "faillissement"...

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 21:37
door B.Kafka
Heeft nog iemand problemen met Dommel mail? Ik krijg al enkele uren niets meer binnen, zeer vervelend want ik ben bezig al mijn accounts bij online winkels en organisaties over te zetten naar een nieuw adres. Vaak sturen ze een mail naar je oude adres ter beveiliging.

Heeft Dommel de boel al uitgezet?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 22:15
door Wilfired
Dommel overgenomen door ex bhaalu managers voorspelde al weinig goed nieuws.
Vroeger bij meneer Dom was het al erg, maar daar waar het web van vennootschappen van de ex bhaalu mensen zich spint is het opletten geblazen

Eerste zichtbare feit was een groot deel klanten in de steek gelaten door afschaffing van de nieuwsgroepen

Onlangs uit de crdc gesmeten, reden niet bekend... maar te kiezen uit: financiële/technische/operationele problemen

Ondertussen maandenlang geen (correcte) betalingen naar proximus onder de drogreden van wholesale regels willen volgen maar enkel de gereguleerde tarieven willen betalen.

Omdat men daardoor geen nieuwe klanten kon activeren werd dit weggezet met de grove leugen: ‘wegens groot succes kunnen we geen nieuwe klanten aanvaarden’

Nu weten we ook waarom united telecom naar edpnet overgeschakeld is,
die zullen de rotte geur van de beerput wel tijdig geroken hebben... of heeft ex bhaalu hen wél tijdig geïnformeerd?

Alvast is het misselijkmakend dat die ex bhaalu mensen ondertussen een crowdfunding hebben opgezet om via een cvba geld van goedgelovige mensen binnen te halen voor hun zogenoemde choice tv project maar ondertussen hun dommel klanten voor blok te zetten ondanks men al van in januari een communicatie had kunnen doen.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 22:20
door Flippi
Goed nieuws! Uw mobiel freedom abonnement zoals u dat kent blijft bestaan, met dezelfde voorwaarden en prijzen.
Benieuwd of ze dit ook echt zullen waarmaken voor de internationale tarieven.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 29 mar 2019, 23:06
door Didymus
Goendi schreef:Ik heb het vonnis gelezen. En neen, er was geen kortgeding - het was een handelsrechtbank die het uitsprak. Akkoord, het ging niet over de grond van de zaak - maar dat doet er weinig aan af.
Je spreekt jezelf hier tegen. Als het niet over de grond van de zaak ging, dan was het wel een uitspraak in kortgeding. Ondernemingsrechtbank (de vroegere handelsrechtbank) is gewoon de bevoegde rechtbank omwille van de partijen, kortgeding gaat over het soort procedure (hier een snelle beslissing om onherroepelijke schade te voorkomen) dat er wordt gevoerd, maar dat kan voor een gewone burgerlijke rechtbank, arbeidsrechtbank, ondernemingsrechtbank, etc.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 00:52
door guido4096
Er lijkt mij toch wel een en ander logisch te redeneren en te concluderen. Als het bedrijf inderdaad 20000 klanten had, die elk iedere maand 50 euro binnenbrengen. Dat is een omzet van 12 miljoen per jaar. Een openstaande factuur van 2 miljoen is veel geld, maar met zo’n gegarandeerde omzet zeker niet problematisch voor de toekomst. Dommel heeft ervoor gekozen om dat bedrijf in recordtempo - een paar dagen - kapot te maken; minstens 90% van de klanten is weg of zal weg zijn tegen 1 April, terwijl ze nog steeds een groot stuk kosten hebben: dus ze zijn binnenkort failliet. Als je bedrijf een toekomst heeft dan laat je je bedrijf niet kapot gaan omdat je een dispuut heb, puur en alleen uit principiële overwegingen.

Maw: ze weten donders goed waar ze (Dommel) mee bezig zijn en ze hebben er voor gezorgd dat ze (eigenaars) er op deze manier beter vanaf komen dan wanneer ze die factuur van 2 miljoen hadden betaald. En of die factuur 2 miljoen of 4 is of zelfs nog een beetje meer, daar gaat het niet meer om. Ik ben er van overtuigd dat een manier van handelen als deze alleen maar kan worden verklaard uit eigenbelang. Ik wil er dus zo snel mogelijk weg zijn, terwijl ik er sinds 2007 klant was: over het algemeen tevreden, maar voor een groot deel omdat ik me niet stoorde als het “af en toe” niet werkte.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 08:49
door boulder
Ik snap het niet meer.
Ik kreeg dus ook bericht dat ik mijn Mobiel Freedom nummer kan behouden "op een ander netwerk", ze zeggen dus niet op welk netwerk, maar ik vermoed dat het dat van Telenet is.
Echter, als ik naar de site zelf surf zie ik daar niets over, en blijven ze zeggen dat ze stoppen op 31 maart.
Ik heb die webform ingevuld om mijn abonnement te behouden, maar misschien gaat mij dat nog zuur opbreken.
Waarschijnlijk zal ik een aantal dagen zonder ontvangst zitten, daar kan ik nog wel mee leven.
Het nummer kwijtspelen is echter vervelender.

Ik vind het in elk geval ongelooflijk slecht gecommuniceerd, en ook zeer onlogisch.
Als ze effectief in staat zijn om verder te gaan op het Telenet netwerk, waarom zetten ze dat dan niet op hun website?
guido4096 schreef:Er lijkt mij toch wel een en ander logisch te redeneren en te concluderen. Als het bedrijf inderdaad 20000 klanten had, die elk iedere maand 50 euro binnenbrengen
50€ per maand, beweren ze dat?
Daar geloof ik niets van.
Al die mobiele klanten, dat zijn mensen die waarschijnlijk net heel weinig uitgeven.
Vergeet niet dat Dommel pas in de laatste maanden een minimumbedrag van 3€/maand aanrekende.
Ik heb vaak minder betaald per maand.
Voor 50€/maand moeten ze al klanten hebben die GSM en internet combineerden, om aan dat gemiddelde te geraken al heel veel van dergelijke klanten.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 08:58
door Flippi
guido4096 schreef:Er lijkt mij toch wel een en ander logisch te redeneren en te concluderen. Als het bedrijf inderdaad 20000 klanten had, die elk iedere maand 50 euro binnenbrengen.
Als er tussen die klanten veel klanten zitten met een profiel zoals dat van mijzelf en mijn vrouw, dan blijven ze heel ver onder dat bedrag van 50 €.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 09:23
door guido4096
ik bedoelde de adsl klanten. Dat is al minimaal 45 aan abonnementsgeld

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 10:19
door fluppie
Ik begin mij stilaan af te vragen of Telenet geen brood ziet (op termijn mss..)in een overname van Dommel,een soortgelijk verhaal van Proximus en Scarlet bedoel ik dan.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 11:34
door DIBO
DIBO schreef:Overgestapt naar JIM Mobile met ...Online de transfer geregeld, sim-kaart zou er binnen 3 werkdagen moeten zijn.
Donderdag 12u online de transfer aangevraagd
Vrijdag 07u email ontvangen met "Je nieuwe JIM Mobile simkaart is verstuurd"
Dus tot nu toe mag ik helemaal niet klagen over de snelheid van de JIM Mobile administratie. Normaal gesproken zit maandag de sim in de bus, ben eens benieuwd of de 'echte' overschakeling (met nummerbehoud) ook zo vlot zal verlopen.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 11:40
door verb
Mijn vader had nog een netconnect lite abonnement met een 4mbit ADSL lijn, ik had al gezegd om over te stappen maar hij wou nooit. Nu overgestapt naar Orange met een Flybox en 150GB volume.
Véél sneller en zelfs nog een beetje goedkoper.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 12:09
door openaf
Woensdag ochtend transfer (mobiel) aangevraagd bij Scarlet. Gisteren (vrijdag) simkaart gekregen en een paar uur later al overgeschakeld. Alles werkt prima.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 12:28
door Albert Peetermans
fluppie schreef:Ik begin mij stilaan af te vragen of Telenet geen brood ziet (op termijn mss..)in een overname van Dommel,een soortgelijk verhaal van Proximus en Scarlet bedoel ik dan.
Volgens mij zal het verlopen als volgt:
Telenet heeft dus aangeboden om de klanten over te nemen, want ze glippen weg naar andere providers. Dit aanbod lijkt voor alle partijen een goede oplossing: Dommel heeft zijn klanten niet in de steek gelaten, de passieve klant kan gewoon blijven en denken dat alles hetzelfde blijft, en Telenet kan zijn klantenbestand aandikken.
Na verloop van tijd -ik schat: binnen het jaar- zal Telenet in de marge aankondigen dat de Dommel-klanten "volledig geïntegreerd worden" in het Telenet-klantenbestand, en dat de merknaam Dommel verdwijnt. Het ging toch maar om een zeer klein aantal en die mensen moeten niet ongerust zijn: zij moeten niets doen, zij kunnen gewoon aan dezelfde voorwaarden verder surfen en bellen!
... en dit 5 maanden lang!

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 12:42
door MarkDM
DIBO schreef:
DIBO schreef:Overgestapt naar JIM Mobile met ...Online de transfer geregeld, sim-kaart zou er binnen 3 werkdagen moeten zijn.
Donderdag 12u online de transfer aangevraagd
Vrijdag 07u email ontvangen met "Je nieuwe JIM Mobile simkaart is verstuurd"
Dus tot nu toe mag ik helemaal niet klagen over de snelheid van de JIM Mobile administratie. Normaal gesproken zit maandag de sim in de bus, ben eens benieuwd of de 'echte' overschakeling (met nummerbehoud) ook zo vlot zal verlopen.
Ik heb al woensdagmorgen de transfer online aangevraagd bij Jimmobile.
Tot nu toe geen teken van leven :cry:

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 12:54
door Goztow
De passieve klant zal juist niet kunnen verder doen zoals vroeger. Voor internet moet hij van koper naar coax en voor gsm moet hij een nieuwe sim steken. Het wordt waarschijnlijk nog een boeltje voor veel klanten.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 14:22
door Beppi
Ik vermoed dat Telenet geen zin heeft om de schuldenberg van schedom over te nemen...
Klanten overnemen tegen een eenmalige fee is logischer.

Wat wel mogelijk zou zijn is dat telenet de overstappende klanten tijdelijk op koper laten staan tot op het moment dat ze omgeschakeld zijn naar coax.
Voor zakelijke klanten gebruiken ze koper als backup, dus dat moet mogelijk zijn.
Maar de vraag is of er animo is om dit alles regelen...

Langs de kant van dommel moet je niets verwachten van sympathie of medeleven met de klant.
Dat hebben ze in het bhaalu tijdperk duidelijk laten merken!

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 14:48
door rmag
MarkDM schreef:Ik heb al woensdagmorgen de transfer online aangevraagd bij Jimmobile.
Tot nu toe geen teken van leven
Hier idemdito.
Status SIM kaartje: nog steeds niet verstuurd

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 16:40
door DIBO
Volledigheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat ik reeds JIM klant was, dat zal vermoedelijk het verschil uitmaken.
Hoewel ik er toch ook direct geld moest opzetten om de identiteit te bevestigen.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 16:47
door krisken
Ik zal mezelf nog maar eens quoten zeker (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p783077)
Ik zou iedereen hier aanraden om, als de je waarheid niet kent achter het Dommel/Billi/Proximus verhaal, niet te veel valse beschuldigingen in het rond te strooien. Een aantal mensen in dit topic hebben reeds een aantal vermoedens uitgesproken welke - mogelijks - kloppen. Anderen slaan dan weer de nagels op de kop. En nog anderen beschuldigen meteen anderen nog voordat ze ook maar iets weten.
Met andere woorden : als je niet weet wat er exact is gebeurd, dan zwijg je beter. Dit is niet bepaald het moment om in dit topic vermoedens rond te sturen die op niks gebaseerd zijn. Ik heb inmiddels reeds met twee personen uit het Billi / Dommel kamp gesproken en zelfs zij wisten amper af van de situatie. Op heden (!) weten deze mensen bijvoorbeeld nog steeds niet of ze nog een job hebben of niet.

En wat faling betreft : als je even de betreffende BTW nummers opzoekt vind ik niks hierover terug...

Persoonlijke situatie op dit moment :
- Mobiele telefonie : "Afwachten oplevering" De 4 SIMkaarten van EDPnet zijn gisteren per post toegekomen. Helaas moet je persoonlijk contact opnemen met EDPNet om deze te activeren (en de nummeroverdracht te laten doorgaan). Daar het al na 17u was heb ik dit niet kunnen doen, dus zal even zonder mobiele telefonie zitten (uitgaand, inkomend zou blijven werken of althans dat hebben ze gisteren proberen verkrijgen). Een jammer puntje : ik heb 4 nrs overgedragen naar EDPnet en kreeg dus 4 brieven toe met 4 aparte SIMkaarten. Helaas staat in geen enkele brief genoteerd welke SIMkaart hoort bij welk nummer. Dit zal dus zoeken worden tijdens de activatie...
- Vaste telefonie : "Afwachten oplevering" Twee telefoonnummers zijn eveneens in portatie naar EDPnet. Dit kan altijd wat langer duren. Gelukkig geen nummers welke ik vaak gebruik.
- Internet : "Afwachten oplevering" Heb via de EDPnet helpdesk mijn login al enkele dagen gekregen (van donderdagochtend). Nu pas (zaterdag) de mail gekregen met de officiële logingegevens voor PPPoE. Helaas zal de oplevering pas gebeuren op ... 10 april! Ik vrees dat ik het een paar dagen zal moeten doen via mijn Orangeverbinding en zonder fixed ip, dus geen backups van de servers die doorkomen ... Geen idee waarom dit pas zo laat kan, daar ze het CID nummer etc reeds hadden. Morgen dus eens voor bellen.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 17:58
door rahx360
rmag schreef:
MarkDM schreef:Ik heb al woensdagmorgen de transfer online aangevraagd bij Jimmobile.
Tot nu toe geen teken van leven
Hier idemdito.
Status SIM kaartje: nog steeds niet verstuurd

Woensdagavond heb ik via de website de overstap naar Jimm mobile aangevraagd, vrijdag bericht ontvangen dat de sim kaar verzonden was. Ik veronderstel dat dit in orde komt. Komt ook voordeliger uit sinds hun maandelijkse 3 euro vast kost.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 21:32
door duizend
donderdagnacht toch maar overschakeling aangevraagd naar edpnet via de website.
vrijdagmorgen om 07:45 inloggegevens gekregen en ingevoerd in de FB

zo simpel kan het zijn ... :banana:

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 30 mar 2019, 23:03
door tester789
ben eens beniewd wanneer het afsluit, om nu middernacht, 4u als je nieuw ip adres krijgt of morgenavond. Ja ik zit er nog mee, edpnet zag ik niet zitten, heb veel last van lag in mijn games en neem geen risico meer, volle bak telenet 200mps, als je tv hebt van telenet kost het echt niet zo veel meer, en je belt ook gratis als je whoppa neemt.

Ze komen wel wel maar dinsdag, zal het wel overleven zeker, maar het is toch zeer ambetant, wat een bende klootzakken bij het bestuur van dommel, 3 dagen verwittigen voor afsluiting, dat zou toch moeten wettelijk geregeld worden dat je dat niet zomaar kan, maar ja 20000 klanten zal wel niet genoeg zijn om een wet erover te maken zeker.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 04:57
door ITnetadmin
We kennen niet veel details, maar van wat ik vernomen heb, was het niet Dommel die wou stoppen, maar Proximus die hen de toegang tot het netwerk ontzegt wegens onbetaalde facturen.
En had Proximus Dommel al een paar maanden hiervan op de hoogte gebracht.
Of de facturen in dispuut zijn weet ik niet, maar als dat zo is kan ik me voorstellen dat zolang Dommel in rechtzaak erover zit, zij geen paniek bij hun klanten willen veroorzaken.
De rechtbank is dan echter te traag waardoor iedereen ineens voor voldongen feiten staat.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 09:54
door rhx
B.Kafka schreef:Heeft nog iemand problemen met Dommel mail? Ik krijg al enkele uren niets meer binnen, zeer vervelend want ik ben bezig al mijn accounts bij online winkels en organisaties over te zetten naar een nieuw adres. Vaak sturen ze een mail naar je oude adres ter beveiliging.

Heeft Dommel de boel al uitgezet?

Heb het ook al gemerkt. Mails komen niet meer aan.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 11:17
door Martco
Ik heb wel nog mails gekregen van dommel.be.
De laatste was 11.05u.
Gr,Martco.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 11:36
door Goendi
Interessant weetje: mijn vrouw ontving gisteren telefoon van ... "Proximus". De inleiding: of ze op de hoogte was van de situatie van Schedom, en of we niet geinteresseerd waren in Proximus (waar we overigens 3 dagen eerder op hadden ingetekend).

Hallo Proximus: overtreden jullie daarmee niet de wetgeving ivm wholesale? Ik dacht het wel...

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 15:19
door jantje81
fluppie schreef:Ik begin mij stilaan af te vragen of Telenet geen brood ziet (op termijn mss..)in een overname van Dommel,een soortgelijk verhaal van Proximus en Scarlet bedoel ik dan.
Telenet heeft al een eigen 'Scarlet' in huis: Base. Ik verwacht dat dat op termijn hun low-budget/basic-oplossing zal gaan worden. Het is ook zo dat Scarlet veel bekender was toen het door Proximus werd overgenomen dan Dommel vandaag.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 18:02
door pevepe
Scarlet is niet te vergelijken met Base. Base is/was één van de 3 grote netwerkoperatoren met een eigen GSM netwerk. Telenet zal dit netwerk verder uitbouwen.
Jim mobile zit voorlopig op het Base/Telenet netwerk, weet iemand wanneer ze overgaan op Orange?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 21:48
door B.Kafka
Martco schreef:Ik heb wel nog mails gekregen van dommel.be.
De laatste was 11.05u.
Gr,Martco.
Het werkt af en aan. Vanochtend was het ok, nu weer niet. Gelukkig ben ik rond met het omzetten van al mijn inlogs bij diensten, winkels etc., een heel werk en zeker met een niet werkende mail waardoor je vaak geen adres kon veranderen. Nu maar hopen dat Google er niet mee stopt, want ik heb het op een gmail omgezet :lol:

Benieuwd of het morgen nog werkt.

Moeten we in dat geval zelf opzeggen? Of mag ik de mail van woensdag zien als verbreking van het contract internet en telefonie door Dommel zelf?

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 31 mar 2019, 22:48
door grauxh
B.Kafka schreef:Moeten we in dat geval zelf opzeggen? Of mag ik de mail van woensdag zien als verbreking van het contract internet en telefonie door Dommel zelf?
De mail van Dommel was maar op één punt glashelder: "We zijn dan ook verplicht de dienstverlening aan u en uw overeenkomst met Dommel of Billi hierover op te zeggen." Zij hebben jou dus al opgezegd, en het is niet nodig of nuttig om een "tegenopzeg" te doen.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 01 apr 2019, 00:07
door tester789
eigenaardig, we zijn 1 april ( paar minuten over middernacht) en het werkt nog altijd, en nee t'is geen aprilgrap

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 01 apr 2019, 00:23
door krisken
Hier (Area 1 - Oostvlaanderen & Westvlaanderen) ligt alles er al uit sinds gisteren 18u.

Re: Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Geplaatst: 01 apr 2019, 09:21
door peppe
Bijna half tien en internet werkt nog altijd maargoed sinds ik mijn login gegevens van edpnet nog niet heb


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro