Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Is er een voordeel tegenover de OLED65B9PLA (of de C) ? Ik dacht een nieuwe aan te schaffen met de nieuwe consoles in het verschiet, 120fps enzo. Er zit geen haast bij maar bovenstaande stond dus op de verlanglijst.
Geen ervaring met Oled, heb dus wel wat schrik voor de inbranding, maar het beeld van LG is echt knap.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

CX reeks is beste reeks die ook door pro's wordt gebruikt, ik ken iemand die bedrijfsvideo's maakt met zeer dure camera's en hij gebruikt de C9, de CX is marginaal beter, C9 is sold out.

B is budget
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Professional ben ik niet, dus niet perse X van doen (maar als de prijs t zelfde is, why not). De twijfel tussen B en C momenteel was er omdat bij B 120hz bij de specs staat en bij C 100. Maar heb me nog niet kunnen inlezen of ze dat ook aan 4K aankunnen. Momenteel een full HD plasma in huis.

OT: Na een half jaar is men onze laatste vensterbank komen plaatsen, dus weer een ruimte om af te werken. We hebben er wat moeten achter zitten, maar dat kwam door onderbemanning, kan gebeuren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wel ik heb nog nooit zoveel last gehad van mijn groot hoofd maar nu toch wel.

Het ovenlampje gisteren besteld en vandaag al kunnen afhalen en installeren in de oven maar het werkt :banana:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

1.

Brussel het fietsparadijs ;)
ze mogen Brussel meer afzetten, het zal mensen meer motiveren om te fietsen
geccombineerd met trails, 70 km tochtje

2. MTB route in de buurt van Halle zou de moeite zijn

https://mtbroutedatabase.be/vlaamsbrabant/halle.htm
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Wat een bommeke, Microsoft koopt ZeniMax Media, moederbedrijf van Bethesda. Binnenkort dus wat extra games op Gamepass te verwachten.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

1. Koop gisteren voor 1200 euro aan SSD's bij Alternate, zitten er plots vier draadloze BT koptelefoons met microfoonfunctie erbij aan de afhaalbalie.

Ik: heb ik dat besteld?
Alt: das een actie ;)

Geluidskwaliteit is nogal bass heavy en ik ga er niet naar luisteren (zit in ultra high-end cost is not object style, dit is echt zeer basic kwaliteit), maar als koptelefoon om handenvrij te bellen / skypen is het wel zeer clean geluid en hij sluit goed rondom je oren, en ik wou al lang een headset en heb er nu vier ;)

2. Canyon Spectral ON in "colors of sea" arrived, wat een mooie fiets
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag aardig verrast door de LG OLED CX, maar out of the box vond ik hem ronduit slecht en artificieel beeld.

Met de plasma die 1080P was, had ik tussen de surround processor en de plasma een Darbee zitten die meer detail uit je content haalt, en daardoor lijkt 1080P meer op 4K. Het is echt schokkend wat die Darbee aan detail nog erbij tovert.

Maar vandaag dan een testje: op de Anthem surround processsor twee HDMI feeds naar de nieuwe OLED, eentje direct naar de HDMI 1 ingang, en een tweede feed met de Darbee er nog tussen naar HDMI 2. En dan ook direct maar de AI upscale in de OLED aangezet. Zo kunnen we kijken of de Darbee dan nog iets doet.

En raar maar waar, het effect van de Darbee is gewoon zeer subtiel geworden en niet meer schokkend.

Om de OLED echter te doen spelen zoals een plasma met behoud van zwart, heb ik de gamma curve op 1.9 gezet, en de brightness (=grijsniveau) lichtjes verhoogd. Zo speelt de OLED veel rustiger en zwemmen tinten in zwarte kostuums niet in een artificieel zwart, terwijl de zwarte elementen in de film nog steeds pikzwart zijn. Uit de doos is de OLED zo zwart en mapped teveel tinten op pitch black zwart dat het artificieel leek.

De OLED heeft wel minder noise dan de plasma, deze laatste heeft een soort PWM modulatie van de pixels om meer schakeringen te maken, en ruis ervaar je als een digitale versie van film grain. Bij de OLED is die grain er niet meer, dus dat is het enige waar ik nog moet aan wennen: het is veel meer clean.

De oude 65 inch plasma is echter nog steeds een zeer goede TV, en die ga ik wel recycleren voor een ander projectje.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wereldrecord gebroken. Op 14 september 2 buitenspots bij Aliexpress besteld. Vandaag 28 september werden ze geleverd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Apple is normaal niet mijn ding maar hun San Francisco font kan ik wel smaken, met in 't bijzonder "SF UI Text Condensed Semibold" dat mijn ogen weer wat rust gunt.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

ub4b schreef:Vandaag aardig verrast door de LG OLED CX, maar out of the box vond ik hem ronduit slecht en artificieel beeld.

KNIP

De oude 65 inch plasma is echter nog steeds een zeer goede TV, en die ga ik wel recycleren voor een ander projectje.
Dat vind ik nu het gekke van heel het verhaal. dat je er extra moet bijplaatsen om deftig beeld te hebben. Zo als dat de content die je afspeelt niet voldoet aan je standaard. ik heb altijd begrepen dat een CD/dvd/bluray gecreëerd is met de bedoeling het er uit te laten zien zoals het is geproduced.
en je zo weinig mogelijk tot niets dient toe te voegen om het te bekijken.
heb je een film die met een bepaalde kleurweergave of met HDR informatie is gemaakt en je hele set kan die kleuren aan, dan dien je niets toe te voegen toch ? out of the box zou het dan goed moeten zijn. Net hetzelfde met geluid. een goed samengestelde CD hoeft geen extra equalizer aanpassingen om goed te klinken. als je bijvoorbeeld zoveel moet toevoegen om een DVD er te laten uitzien als een blu-ray weergave, dan kan je toch beter de bluray versie aanschaffen en krijg je er ook nog eens beter geluid bij.
en zo hoef je ook geen extra beelden gecomponeerd tussen de frames met hoge frequenties op beeldschermen, terwijl de content maar 24/25 of 30 frames bevat.
Maar om het positief af te sluiten en on-topic te blijven vind ik dat de hele maand september vlot is verlopen. gisteren besefte ik pas dat de maand bijna om was terwijl ik met het idee rondliep dat de maand nog maar half was. het was door de mail van de loonfiche dat mijne euro gevallen was. :-o .
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

75km gefietst met een electrische MTB zonder ondersteuning op de eerste 62 km (das 10 kilo extra pushen t.o.v. mijn andere high-end full carbon MTB)
28 kmu gaat vlotjes en daar valt de ondersteuning uit, dus na einde rit batterij nog max aantal streepkes.

Die extra 10 kilo tov mijn full carbon is wel goede fitness, zag het direct op de weegschaal vandaag.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Gravel bandjes op een oude Trek MTB gestoken die al gepimped was met een XT groep, andere velgen met platte spaken en een verende voorvork (in 1993 was dat niet zo common), damn wat spurt dat ding nu vooruit. Met groot onderhoud erbij was het wel een 150 euro, maar soit - voor 150 koop je niks wat in de buurt komt.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Zelden écht positieve ervaringen om te delen, maar deze is wél écht positief: Kristof Calvo wordt geen minister. \0/

(Hoewel ergens ook wel spijtig want met hem als minister was er zeker wat meer theater in de wetstraat ...)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

-
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 17 mei 2021, 22:21, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ongeveer een week geleden kreeg ik een bericht van een buur dat hij dacht dat er een kip ontsnapt was uit de kippenren.
Onze kipjes zijn amper groter dan een duif, dus zag ik snel dat het niet de onze was.

Ondertussen loopt dat beest hier heel de tijd rond in de tuin en ik vind dat wel leuk.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ooit tijdens de lockdown ging ik wandelen in het muziekbos - en toen had ik het idee: ik koop een deftige mountain bike erbij ipv m'n oude Trek 7000, dan kan ik hier toerkes doen.

Ondertussen 2 deftige Canyon MTB's erbij (één full carbon 12 kilo full manueel, en eentje hybride enduro carbon / alu met ondersteuning) en doe nu zonder veel moeite tochtjes van 50 a 75km, en vandaag met één van de twee naar daar gefietst, en de afdaling eens gedaan, en dit was echt kicken. Tochtje van 75 km deze ochtend.

Ondertussen heb ik een 12 kilo gravel bike voor de vriendin in order met Shimano XT onderdelen, zodat ze bepaalde tochtjes op meer platte stukken kan meedoen ;)

Het fietsvirus .... it's real

Dit weekend 70km tocht naar Flobecq met een lokale club, bring it on ;)
Ondertussen is de oude Trek een gravel bike geworden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Mijn bijna dagelijkse wandeling met Pedro (mijn witte Perzische kater) aan de leiband. En af en toe vergezeld van mijn rosse kater die uit eigen beweging mee wandelt als hij op dat moment toevallig buiten in de tuin ligt. Ondertussen al paar filmpjes van gemaakt. Wel veel bekijks van voorbijrijders en -gangers. Logisch, wie gaat er dan ook wandelen met zijn kat aan de leiband?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Hebben wij onze kat van jong af geleerd. Maar veel wandelen is er niet aan, elke bloem is zo interessant dat het een wandelpauze verdient :lol:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Hebben wij onze kat van jong af geleerd. Maar veel wandelen is er niet aan, elke bloem is zo interessant dat het een wandelpauze verdient :lol:
LOL, zo herkenbaar. Af en toe eens op zijn rug rollen, snuffelen aan hagen, putje graven om te plassen, rustpauze,...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Mijn bijna dagelijkse wandeling met Pedro (mijn witte Perzische kater) aan de leiband.
Ik had ooit een garfield, en die ging mee wandelen met mij in het bos, zonder leiband. Maar bij het eerste koppel dat we passeerden in het bos, was ik hem even kwijt.

Op de terugweg vond hij paarden interessanter net bij de parking en wou niet terug in de auto springen. Heb hem alsnog in de auto kunnen lokken.

Dus ja ik begrijp uw keuze.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Die van ons (hond) durfde ook al eens de bitch uithangen door tijdens het wandelen gewoon te gaan liggen. :lol:
Gelukkig valt nu niet meer veel voor.
Schermafbeelding 2020-10-06 om 14.09.04.png
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De optie "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts". Dank u moderators!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Fijne ervaring met Bpost en USPS.
Pakket opgestuurd naar USA en na exact 7 dagen geleverd, zonder invoerrechten te moeten betalen.
En de chocolade venten nog in 1 geheel!!

Werd er wel om 19u30 geleverd, dat zie ik alvast hier niet gebeuren.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De hoeveelheid vogels in de tuin [emoji846] Merels, roodborstjes, koolmezen, pimpelmezen, zelfs een groene specht gespot (al denk ik dat die verloren gevlogen was, tuin heeft nog geen bomen die specht-waardig zijn)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

devilkin schreef:De hoeveelheid vogels in de tuin [emoji846]
Zalig he dit jaar? Hier letterlijk honderden mussen, vinkjes en andere kleine vogels gezien dit jaar... Maar vooral ook veel andere, oa spechten en zo. En heerlijk, het aantal torenvalkjes en sperwers en buizerds in de kucht. Als ik de zoon ga ophalen zie ik tussen Diksmuide en Alveringem minstens 10 torenvalken, al dan niet stilhangend vliegend in de lucht. Boven de velden hier achter (Beerst richting Koekelare - veel groen) heel vaak meerdere buizerds uren aan het zweven...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Dit contrast .... ongeveer 1.5 km uiteen .... op de MTB route vandaag.
plaatje01.jpg
plaatje02.jpg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Melding gehad dat Brussels Airlines mijn dossier afgehandeld heeft en ik mijn geld terug krijg.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Hoe makkelijk kan het zijn om OSX opnieuw te installeren nadat een SSD schijf de plaats heeft ingenomen van mijn oude harde schijf? Bij Apple hebben ze gedacht: een kind kan de was doen. En inderdaad, SSD schijf erin, ongeformatteerd, MacMini opstarten, meteen 3 toetsen indrukken en de Mac legt verbinding met servers bij Apple en laat rechtstreeks via het internet OSX installeren op een blanco harde schijf.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer

Jack Daniels schreef:Hoe makkelijk kan het zijn om OSX opnieuw te installeren nadat een SSD schijf de plaats heeft ingenomen van mijn oude harde schijf? Bij Apple hebben ze gedacht: een kind kan de was doen. En inderdaad, SSD schijf erin, ongeformatteerd, MacMini opstarten, meteen 3 toetsen indrukken en de Mac legt verbinding met servers bij Apple en laat rechtstreeks via het internet OSX installeren op een blanco harde schijf.
Idd dat gebruiksgemak is fantastisch. Kunnen anderen veel van leren
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Jack Daniels schreef: MacMini opstarten, meteen 3 toetsen indrukken en de Mac legt verbinding met servers bij Apple en laat rechtstreeks via het internet OSX installeren op een blanco harde schijf.
optie 1) het is gewoon een unattended install van een default OS: dan moet je nog vanalles aanpassen
optie 2) het installeert alles wat je al had inclusief je gegevens e.d. wat wil zeggen dat apple alles van je remote heeft

indien optie 1 vind ik dat niet veel wauw of vernieuwend aan, quasi elke computer van een 'echt merk' heeft al eeuwen een recovery.
vroeger een partitie, tegenwoordig als ik me niet vergis ook wel vaker op een aparte schijf o.i.d (en een cd'tje insteken anders is ook niet veel werk)

indien optie 2.... brr, ik heb liever niet dat ze mijn dingen hebben "ook al is het gebruiksvriendelijker"

overigens, neem linux: je kopieert je home folder, formatteert, installeert een nieuwe linux, zet je home folder terug, en quasi al je dingen werken gewoon zoals het hoort. inclusief je profielen, bookmarks, instellingen, ....

apple maakt het misschien "shiny" maar om het wauw of echt vernieuwend te vinden, meh.
er bestaat ook al een eeuwigheid network booting en tegenwoordig kan je bios zelfs gewoon op internet dusjah (dat vind ik overigens alles behalve interessant)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer

Splitter schreef:
Jack Daniels schreef: MacMini opstarten, meteen 3 toetsen indrukken en de Mac legt verbinding met servers bij Apple en laat rechtstreeks via het internet OSX installeren op een blanco harde schijf.
optie 1) het is gewoon een unattended install van een default OS: dan moet je nog vanalles aanpassen
optie 2) het installeert alles wat je al had inclusief je gegevens e.d. wat wil zeggen dat apple alles van je remote heeft

indien optie 1 vind ik dat niet veel wauw of vernieuwend aan, quasi elke computer van een 'echt merk' heeft al eeuwen een recovery.
vroeger een partitie, tegenwoordig als ik me niet vergis ook wel vaker op een aparte schijf o.i.d (en een cd'tje insteken anders is ook niet veel werk)

indien optie 2.... brr, ik heb liever niet dat ze mijn dingen hebben "ook al is het gebruiksvriendelijker"

overigens, neem linux: je kopieert je home folder, formatteert, installeert een nieuwe linux, zet je home folder terug, en quasi al je dingen werken gewoon zoals het hoort. inclusief je profielen, bookmarks, instellingen, ....

apple maakt het misschien "shiny" maar om het wauw of echt vernieuwend te vinden, meh.
er bestaat ook al een eeuwigheid network booting en tegenwoordig kan je bios zelfs gewoon op internet dusjah (dat vind ik overigens alles behalve interessant)
steek een nieuwe ssd in een windows machine en je hebt al een installer nodig. Veel recente pc’s hebben al geen dvd station dus moet je al een usb-stick hebben. En als je dan geen extra pc meer hebt om die te maken, zit je vast. Ik heb het dan voor de gewone consument.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

quovadis schreef:steek een nieuwe ssd in een windows machine en je hebt al een installer nodig. Veel recente pc’s hebben al geen dvd station dus moet je al een usb-stick hebben. En als je dan geen extra pc meer hebt om die te maken, zit je vast. Ik heb het dan voor de gewone consument.
helemaal juist, maar je kan hun prijzen ook niet echt vergelijken.
Het verschil moet ergens gerechtvaardigd worden...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

quovadis schreef: Veel recente pc’s hebben al geen dvd station dus moet je al een usb-stick hebben. En als je dan geen extra pc meer hebt om die te maken, zit je vast. Ik heb het dan voor de gewone consument.
de "gewone consument" vervangt wss niet zelf zijn ssd :)
maar ik snap wel je punt... anderzijds, stel dat je geen internet hebt (ja er zijn nog mensen...) hoe installeer je dan die mac die via internet alles wil doen.
cadsite schreef:maar je kan hun prijzen ook niet echt vergelijken.
Het verschil moet ergens gerechtvaardigd worden...
alvast niet bij de laders die apple niet meelevert :angel:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben zeer zeker een gewone consument. Maar dankzij Google en YouTube heb ik de klus toch maar mooi geklaard. Meteen het oude ram geheugen ook een update gegeven. Twee latjes van 4 giga in de plaats van 2x2 giga. Apple geeft je trouwens keuze uit drie combinaties van toetsen. Ofwel ga je voor OSX dat werd meegeleverd met de Mac bij aankoop. Ofwel ga je voor de meest recente versie van OSX die de Mac aankan. Ofwel ga je voor de versie van OSX die op de Mac geïnstalleerd was op het moment dat je de schijf hebt vervangen. Ik heb de meest recente versie genomen want dat was ook de versie die geïnstalleerd was.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 30 okt 2020, 20:53, in totaal 1 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Het verschil moet ergens gerechtvaardigd worden...
Dat Apple zowel de hardware als software beheert zal er ook wel veel mee te maken hebben. Microsoft zal zo iets niet moeten gaan eisen bij fabrikanten vrees ik, alhoewel dat PXE-boot in een netwerkomgeving zowat hetzelfde is, maar dan niet consumentgericht.

OT: Weekend. Heb het nodig, al gaan ze tegenwoordig wat in niks op omdat het dezelfde 4 muren zijn dan tijdens het werken.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 00#p848833
Pengu schreef:En voor de mensen die denken dat ik echt zot ben, dit is maar het begin.
Dankuzeer voor de lach op mijn gezicht.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Met twee van de drie MTB's was een klein probleem, en net voor de feestdag één van de drie binnengestoken, en de andere een nieuwe buitenband voor besteld en de velg vandaag ook meegedaan, en vandaag terug 2 werkende high-end fietskes ;) Vandaag ook al de nieuwe concept store van de dealer half gezien, maar was daar voor een herstelling op afspraak.

Zo nu kunnen we weer een paar corona kilo's er af rijden.

Blij dat er nog service van echte vakmannen is
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Stable release van Proxmox Backup Server, met deftige integratie in Proxmox VE.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”