Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik vraag me nog steeds af wat TN bedoelt met "innovatieve" producten ?

Of is na 15 jaar eindelijk poorten open zetten als laatste provider van Belgie innovatief ?

Of nee, Tring... een proprietary VoIP oplossing aanbieden ?

Of nee, Yelo TV... iets wat een simpele startup sneller en beter kan ?

Of... tja, wat eigenlijk ?

Trouwens op zich geeft dit debacle gewoon aan dat we in Belgie te maken hebben met kartelvorming... niet meer, niet minder.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee ze bedoelen daarmee dat je nog altijd geen programma kan opnemen wanneer het begint en stopt bij het einde :-D
iets wat je met een videorecorder 20 jaar geleden zonder problemen kon :banana:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Soms geloof ik echt dat die marketing mensen op een onbewoond eiland wonen en hun eigen onzin nog geloven ook :bang:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

proximusboyke schreef:nee ze bedoelen daarmee dat je nog altijd geen programma kan opnemen wanneer het begint en stopt bij het einde :-D
iets wat je met een videorecorder 20 jaar geleden zonder problemen kon :banana:
Inderdaad. Grappig dat iets wat men 20 à 30 jaar geleden kon met analoog nu nog altijd niet met digitaal kan.
Wedden dat we sneller reclame 'niet' kunnen doorspoelen dan correct opnemen in het begin en op het einde van een programma.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dan lees je eens goed nieuws: Telenet zet eindelijk eens hun poorten <1024 open en ik denk 'aha, zal ik dan eindelijk eens een valabel alternatief hebben voor mijn prehistorisch 5/0.5 ADSL lijntje?'. Dan ga ik hun prijzen bekijken voor enkel internet en val bijna van mijn stoel.
Nu blijkt dat ze die prijzen nog gaan optrekken ook!
Imbecielen...
Ik moet helemaal geen 160Mbit, met 16 zou ik al content zijn, zolang ik maar een degelijke upload heb en geen limieten (on-line backups vreten nogal).
Ik wil gerust €10 meer betalen voor een Basic internet met vrij downloaden, dat zou dan ten minstens toch ergens ruwweg te vergelijken zijn met EDPnet VDSL...

Weg potentiële klant...

Dat wordt dus effectief wachten tot Proximus eens de goedheid heeft VDSL eindelijk door te trekken tot bij ons (wat ze als 1.5 jaar beloven, maar telkens achteruitstellen). Of misschien dat mobistar wat meer verstand heeft eens ze op de kabel zitten...
VoIQ: I think before I talk
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Je kan bij Telenet Basic Internet wel tot 500 GB bijkopen aan 5€/25GB. Cheap as hell!! :P
Voor "maar", ahum, 100€ extra per maand mag je 500 GB extra downloaden (1000 GB extra tijdens de daluren).
TN_extra_volume.png
TN_extra_volume.png (10.62 KiB) 2113 keer bekeken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk,als er geen vdsl is in Uw straat,dat men mss zich moet verenigen,met alle potentiele klanten samen,en op die manier proberen om aan een vdsl lijn/en ROP kast te geraken.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

eternum schreef:Je kan bij Telenet Basic Internet wel tot 500 GB bijkopen aan 5€/25GB. Cheap as hell!! :P
Voor "maar", ahum, 100€ extra per maand mag je 500 GB extra downloaden (1000 GB extra tijdens de daluren).
TN_extra_volume.png
Allez dan heb ik mij daar alleen al honderden euros op uitgespaard.

Ps : zou die uitspraak over die bmw garage echt het resultaat kunnen zijn van "mediatraining"? :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

r2504 schreef:Soms geloof ik echt dat die marketing mensen op een onbewoond eiland wonen en hun eigen onzin nog geloven ook :bang:
En als wij hun loonzakje zien dan zouden wij ook spontaan..... :bang: :bang: :bang: :bang:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

r2504 schreef:Ik vraag me nog steeds af wat TN bedoelt met "innovatieve" producten ?
Dingen die al lang bestaan blokkeren, tegenwerken en beperken. Achteraf de dienst in een telenet jasje (nog steeds beperkt) uitbrengen als klantenlokker, klantenbinder of gewoon melkkoe.

"innovatief" moet je in de eerste plaats zien vanuit het oog van de aandeelhouders en de eigen kwartaalcijfertjes.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In ons kapitalistisch systeem is innovatie alleen maar een middel om economische groei te realiseren. Of deze innovatie een positieve of negatieve invloed heeft op het welzijn of geluk van de mens speelt totaal geen rol.

Hoog tijd om te beseffen dat commerciële bedrijven alleen maar innoveren om hun producten of diensten duurder te kunnen verkopen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Telenet komt met video-on-demand-dienst Play


..dit las ik net op tweaters....

Door Dimitri Reijerman, woensdag 10 december 2014 12:45, 63 reacties, 5.026 views • Feedback
Submitter: djgerry300


Telenet heeft de video-on-demand-dienst Play aangekondigd. Play moet de bestaande Rex- en Rio- pakketten vervangen en is vanaf 15 december verkrijgbaar. Play kost maandelijks 10 euro, terwijl het Play More-pakket, met toegang tot tv-series en films, 25 euro per maand kost.

De Play-dienst belooft content van lokale zenders, films, series en een terugkijkfunctie. Met de zogeheten Terugkijk TV-dienst van Play kunnen tv-programma’s tot zeven dagen terug bekeken worden. In totaal worden 25 zenders gedekt, waaronder de belangrijkste Vlaamse en Waalse tv-zenders en kanalen als Njam, Studio100 TV en Libelle. Ook belooft Telenet twintig themazenders aan het Play-aanbod toe te voegen.

Aanvullend komt Telenet met het 24,95 euro per maand kostende Play More. Volgens Telenet bevat dit pakket internationale topseries die in complete seizoenen zijn te bekijken. Ook zouden er recente films in deze dienst opvraagbaar zijn.

Bestaande Rex-klanten worden vanaf 15 december automatisch overgezet naar Play. Rio-abonnees zullen toegang krijgen tot Play More, terwijl Prime- en Plus-abonnees kunnen kiezen of zij de overstap willen maken.

Telenet gaat met de introductie van Play ook zijn Yelo-app voor Android en iOS vernieuwen. De kabelaar stelt dat de app onder andere als afstandsbediening voor de Play-dienst gebruikt kan worden. Tevens wil Telenet een app uit gaan brengen voor Windows 8 en Windows Phone 8. Deze applicatie moet in het voorjaar van 2015 beschikbaar komen.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

eternum schreef:Je kan bij Telenet Basic Internet wel tot 500 GB bijkopen aan 5€/25GB. Cheap as hell!! :P
Voor "maar", ahum, 100€ extra per maand mag je 500 GB extra downloaden (1000 GB extra tijdens de daluren).
Right, met mijn 10€ zou ik dus aan 150GB per maand geraken... Komt goedkoper uit dan de Internet 60, maar ben ik nog geen ballen mee!

Ik heb het zopas eens berekend: met Basic Internet kan je je volume in 7.5 uur opsouperen (voor een Internet 60 is het zelfs 5.7 uur)...
Als je het anders berekent en vertrekt van je downloadvolume dan is Basic Internet eigenlijk een 316kbps lijn, met burst-mogelijkheid tot 30Mbps :oops:

Een internetabonnement waar je in minder dan een dag je totale volume kan opgebruiken zou eigenlijk niet mogen bestaan...
fluppie schreef:Ik denk,als er geen vdsl is in Uw straat,dat men mss zich moet verenigen,met alle potentiele klanten samen,en op die manier proberen om aan een vdsl lijn/en ROP kast te geraken.
Dat is nu net het mottige: ze hebben begin dit jaar onze dorpskern en alle nutsvoorzieningen volledig vernieuwd en die ROP kast staat er al, op nog geen 50m van mijn deur! Nu alleen nog de centrale upgraden zeker???
De helft van de straat zijn oude mensen, die hoogstwaarschijnlijk geen internet hebben, de rest heeft hoogstwaarschijnlijk allemaal telenet (in elk geval geen FON spots binnen bereik, wel Homespots...), dus veel zal er niet te verenigen vallen, vrees ik...
VoIQ: I think before I talk
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Vandaag nieuwe factuur business internet 120, ga deze protesteren, wegens niet opleveren wat ze in hun nieuwsbrief schrijven:

http://sim.telenet.be/optiext/optiexten ... Yuc8S3tQjG
Zonder extra kosten voortaan profiteren van een nog beter en krachtiger internet: dat is wat Telenet u sinds 16 juni biedt!

....

Meer downloaden

Ook het totale maandelijkse downloadvolume verhoogt: respectievelijk naar 2 Terabytes (Business Internet 80) en 3 Terabytes (Business Internet 120). Zonder u het hoofd op hol te willen brengen: 1 TB (terabyte) staat gelijk aan alle informatie in een grote universiteitsbibliotheek, ofwel het volume opgeslagen op 212 enkelzijdige dvd-schijven!
Als dit in hun newsletter staat moeten ze dit uiteraard ook opleveren, en dat doen ze niet, want de limiet is slechts 2 TB volgens mijn telenet.

ENGAGOR THAT CHARLOTTE TELENET
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet verdedigt prijsverhoging

Telenet lijkt niet van plan om de aangekondigde tariefverhoging in te trekken. CEO John Porter wees in de marge van de presentatie van de Play en Play More-pakketten op dat de tariefverhoging nodig is om te kunnen investeren in sneller internet. Het bedrijf wil wel om met de klanten te bekijken of ze wel het meest passende abonnement hebben.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141210_01422258
Waarschijnlijk gaan ze nu iedereen een Basic abbo aanbevelen :lol:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Best grappig eigenlijk: volgens hem willen de mensen meer snelheid maar tegelijk gaan ze met de klanten bekijken of een goedkoper (minder snel) abonnement beter bij hen past :lol:

Nu heeft hij wel een beetje gelijk ook. Veel mensen kunnen heel wat euro's besparen als ze van het idee afraken dat ze per definitie het allersnelste moeten hebben.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Wie weet krijgt mijn voorstel die ik deed aan telenet nog gehoor: Basic internet in een triple pakket !
(maar dan minstens 150 GB bij Basic)
Laatst gewijzigd door Patje op 10 dec 2014, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik hoef niet meer snelheid, Ik hoef veel meer volume....
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Patje schreef:Wie weet krijgt mijn voorstel die ik deed aan telenet nog gehoor: Basic internet in een triple pakket !
(maar dan minstens 150 GB bij Basic)
Dat bestond toch vroeger? Met de invoering van hun roze olifantjes (lees: Whop en Whoppa) is dit triple pakket uit het aanbod verdwenen.

Los hiervan, ik merk gewoon als simpele consument en werkmens dat de houding van dit bedrijf eentje is van "pure arrogantie" op dit moment. Ik wacht nu nog even om te zien of die protest groep iets kan forceren. Indien niet zal het televisiegedeelte hier buiten vliegen. Na de vaste lijn zal dit het tweede product zijn die afgestoten zal worden. Vaste lijn is reeds enige tijd vervangen door voip, en zoals het er nu naar uitziet zal televisie vervangen worden door Netflix, Youtube en toestanden .... oh ja en een goed boek.

Ik denk dan "Telenet je hebt het ver geschopt dezer dagen"
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet topman geloofd nooit dat die 60 000 klagers zich gaan veranderen

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... aten.dhtml

Volgens hem verlaagd Telenet ook prijzen,geeft Rex als voorbeeld!

Ik denk als er zich een 10 000 verleggen dit al grote gevolgen zal hebben.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Jongens, er is een oplossing in de maak.
Ik heb mijn beklag gedaan over de prijsverhoging, via het online Telenet klachtenformulier.
En ik heb gehoor gekregen.
Vandaag het antwoord ontvangen :

Beste klant,

We werken nog aan een oplossing voor uw dossier met referentienummer F_xxxxxxxx_xxxxxxxx. Wij informeren u zodra wij een oplossing voor u hebben.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Telenet Klantendienst


Voila, het probleem is voor mij al opgelost..... Ik krijg geen prijsverhoging !

:bang:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Euch,ik wil niet negatief overkomen,maar dat staat er niet,een 'oplossing' zou (volgens Telenet dan) ook nog iets anders kunnen zijn.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik kan je alvast zeggen dat de whoppa en kabelaansluiting hier buiten gevlogen zijn.

Aan de telefoon laten weten dat voornamelijk de prijsverhoging de reden was, maar ik ben later "altijd terug welkom".

En met de staat als grote aandeelhouder bij de concurrent steun ik "onze kas" nog eens extra. :roll:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Applaus voor elke klant die ook effectief de daad bij het woord voert :beerchug:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

De laatste prijsverhoging was ook voor mijn schoonzus de druppel...

Ik heb haar whoppa gedowngraded naar internet & TV en VoIP bij OVH.

Telefoonkosten meegerekend is dit een besparing van ongeveer 30€ per maand of een leuke citytrip per jaar gratis :-D

Met snow,... zou dit natuurlijk een nog grotere besparing kunnen zijn maar dit was de eenvoudigste oplossing voor het ogenblik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

fluppie schreef:Euch,ik wil niet negatief overkomen,maar dat staat er niet,een 'oplossing' zou (volgens Telenet dan) ook nog iets anders kunnen zijn.
Je kunt natuurlijk ook zoutzuur gebruiken, dat lost alles op.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

johan.devos schreef:Ik heb haar whoppa gedowngraded naar internet & TV en VoIP bij OVH.
tja, met 100 GB limiet kom ik helaas niet toe, anders was whoppa ook al lang gedowngraded...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Wel gelezen op die nieuwe pay and pay more site dat "de oude pakketten niet vanzelf zullen stoppen". Laat ons hopen dat dat ook met de oude pluspakketten het geval zal zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Sylvester je moe U geen ilusie maken.
Ik heb net hetzelfde gekregen op de vraag f mijn prijsverhoging van 5.09€ met of zonder btw was :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik hoop dat we vlug iets horen v.d voorwaarden die gaan gelden bij een event. groepsaankoop bij Proximus,en Scarlet.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In 2012 is er ook een groepsaankoop geweest bij Scarlet. Dit waren de voordelen die je toen kreeg:
Afbeelding
bron:
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Als de éénmalige kosten al wegvallen, dan gaat dat al veel mensen overtuigen denk ik!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De groep van misnoegde Telenet klanten is in ieder geval nog aan het oplopen,maar diegene die effectief de overstap gaan maken zal in vgl mss maar 1 op 7 zijn denk ik.De voorwaarden,maar ook de bereikbaarheid(snelheid internet),en dan nog het werk (geen tijd,luiheid) gaan hier een rol spelen.
Er is wel een % van klanten (mensen met een beperkt inkomen)die vooral uitkijken naar de prijs,en die het al heel lang veel te veel vinden,maar niemand kan zeggen hoeveel dit juist is,die gaan zeker weg.Bij Belgacom Group vind men die ook belangrijk,want Scarlet doet ook mee.Ik vraag mij af of Belgacom een schatting heeft laten maken,over die laatste groep.Mss hebben die de cijfers over de aanvragen v/h sociaal tarief bij Proximus eens bekeken.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Mensen met sociaal tarief kunnen mogelijks wel beter bij Telenet zitten indien met TV heeft, aangezien volgens wat ik vind sociaal tarief op de vergoeding van de kabel ~6 EUR/maand uitmaakt, en dat er bij Proximus TV niet is wegens geen kabel natuurlijk. Voor zover ik vind zijn er bij Belgacom geen voorwaarden op TV, wel sociaal tarief voor telefonie en internet (wat dan bij Telenet niet altijd het geval is voor telefonie, zoals voor mensen met leefloon). Maar goed, da's allemaal eerder een uitzondering en voor het overgrote deel niet van toepassing op die groeiende groep, waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

De vraag is als ze het totaalplaatje bekijken, hoeveel gaan er dan nog overstappen.
Voor vele mensen die ik ken wordt het goedkoper, nieveel maar toch 1 a 2 euro.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

BMaster schreef:Als de éénmalige kosten al wegvallen, dan gaat dat al veel mensen overtuigen denk ik!
Inderdaad. Als die 100 euro installatie weg valt, dan gaan er zeker meer mensen overstappen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

1/7 is al heel optimistisch. Ik denk eerder aan een 1/10 .
Hoe langer dit in de media komt hoe meer mensen gaan overstappen.

Die groepsaankoop 2012 zal nog het one pakket geweest zijn.
Bij scarlet loopt de 'promotie' op de eenmalige kosten van trio nog (99€) bij snow is deze er niet meer (€199) ...Ik denk dat men bij scarlet dus ook wel beseft dat ze niets hoeven te doen om het goedkoopste pakket aan te bieden..het zou me dus verwonderen moest er een grote geste komen voor misnoegde telenet klanten (mssn 1 maand gratis?).
Misschien dat ze dus eerder met proximus een aanbieding zullen doen.
Ik vrees dat snow zijn eenmalige hoge kosten nodig heeft (te weinig klanten en te kleine marge) en dat scarlet zijn werk als low cost merk van bgc goed heeft gedaan (en klanten bij snow weggehouden)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

raf1 schreef:In 2012 is er ook een groepsaankoop geweest bij Scarlet. Dit waren de voordelen die je toen kreeg:
Afbeelding
bron:
Avenger 2.0 schreef:
BMaster schreef:Als de éénmalige kosten al wegvallen, dan gaat dat al veel mensen overtuigen denk ik!
Inderdaad. Als die 100 euro installatie weg valt, dan gaan er zeker meer mensen overstappen.
:bang:
Ik bén overgestapt in november n.a.v. onderemer de prijsstijging. En raad eens?
Ik heb een gratis installatie gehad.
Ik heb een gratis activering gehad.
Ik heb een gratis modem gehad.
Guess what, ik heb er 6 maanden Netflix gratis bij ontvangen (6 * 8,99 = 53,94 euro) wat neer komt op zowat één maand gratis.

Ik heb daar géén groepsaankoop voor gedaan. :roll:

Toegeven, de maandelijkse prijs ligt iets hoger dan bij Scarlet maar ik krijg er ook meer voor in return. Ik mis niets tegenover mijn ouwe gouwe Whoppa.
Put your money where your mouth is.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik begrijp niet wat je zegt sirWard. Je bent overgestapt naar Scarlet (denk ik toch?) maar je zegt dat de maandelijkse prijs iets hoger ligt dan bij Scarlet? Of ben je naar ergens anders overgestapt? In elk geval: hoe heb je die gratis installatie en netflix gekregen? :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”