Pagina 8 van 15

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 27 mei 2015, 20:13
door boulder
Het heeft dan nog geholpen ook.
Hij is al actief.
Nu nog zien hoe ik mijn mobiel internet kan afzetten (ik wil enkel Wifi gebruiken).
Kan ik dat afzetten, zodat hij niet ongewenst begint een 3G of 4G verbinding op te zetten ?
Bij Simyo kon ik dat soort zaken helemaal tunen bij de provider zelf.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 28 mei 2015, 08:58
door satsurfer
Kan niet via webclient volgens mij. Gewoon mobiele data uitzetten.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 11:33
door FUBAR
Ik heb een SIM-kaart nodig voor de navigatie in mijn auto. Deze heeft alleen mobiele data (3G) nodig voor het ophalen van de real-time traffic info. Momenteel gebruik ik de SIM-kaart die ik gratis bij mijn Proximus "all-in-one" abonnement (internet + GSM + TV) heb gekregen, maar ik heb besloten om van internet provider te veranderen en dan valt de gratis mobile data SIM uit de boot.

De auto verbruikt amper 20 MB / maand, aangezien je Dommel per kB betaalt en zonder abonnementskosten is, lijkt mij dit wel een heel fijne aanbieding: 2¢ * 20 = 40 ¢ per maand voor verkeersinfo en de beste dekking want Proximus-netwerk.

Kunnen jullie Dommel hiervoor aanraden?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 11:38
door satsurfer
dommel biedt enkel 3G aan, geen 4G, maar voor traffic is dat geen probleem. Let wel: als je uw data aanzet, gaat hij ook automatisch uw mails ophalen (of wel moet je dit op voorhand uitschakelen)

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 11:39
door karine
IK ben heel tevreden van Dommel maar niet van het Proximus netwerk.
Er zijn plaatsen waar ik zelfs niet bereikbaar ben.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 13:42
door FUBAR
satsurfer schreef:dommel biedt enkel 3G aan, geen 4G, maar voor traffic is dat geen probleem. Let wel: als je uw data aanzet, gaat hij ook automatisch uw mails ophalen (of wel moet je dit op voorhand uitschakelen)
Dat begrijp ik niet goed: de navigatie in mijn auto heeft voor zover ik weet geen mail-account geconfigureerd. Welke mails zou hij dan gaan ophalen?
karine schreef:IK ben heel tevreden van Dommel maar niet van het Proximus netwerk.
Er zijn plaatsen waar ik zelfs niet bereikbaar ben.
Ik kan mij voorstellen dat Proximus geen perfecte dekking heeft, maar tot nu heb ik nog geen betere provider gehad in België.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 13:51
door satsurfer
FUBAR schreef:Dat begrijp ik niet goed: de navigatie in mijn auto heeft voor zover ik weet geen mail-account geconfigureerd. Welke mails zou hij dan gaan ophalen?
voordien schreef je
FUBAR schreef:Ik heb een SIM-kaart nodig voor de navigatie in mijn auto. Deze heeft alleen mobiele data (3G) nodig voor het ophalen van de real-time traffic info.
Ik had hier uit afgeleid (was niet zo éénduidig) dat je een smartphone gebruikte met een navigatie-app (tomtom, waze, google maps,...) Vond het al raar dat het maar 20 MB/maand betrof.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 15:13
door dweezil
satsurfer schreef:dommel biedt enkel 3G aan, geen 4G, maar voor traffic is dat geen probleem. Let wel: als je uw data aanzet, gaat hij ook automatisch uw mails ophalen (of wel moet je dit op voorhand uitschakelen)
is 4g available?

yes, 4g is available for all dommel mobile freedom clients (if supported by your phone)
Ook ik heb dommel mobile en ben er zeer tevreden van. Ik telefoneer zelden met gsm en heb zelden data of nodig en als het toch nodig is werkt het via 4g.

Een goedkoper abo ga ik niet vinden, mijn laatste 3 facturen:
dec 1,9106 euro
jan 1,2418 euro
feb 2,7163 euro

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 16:33
door FUBAR
dweezil schreef:Ook ik heb dommel mobile en ben er zeer tevreden van. Ik telefoneer zelden met gsm en heb zelden data of nodig en als het toch nodig is werkt het via 4g.

Een goedkoper abo ga ik niet vinden, mijn laatste 3 facturen:
dec 1,9106 euro
jan 1,2418 euro
feb 2,7163 euro
Dát zijn inderdaad de facturen waar ik voor ga. :D

Voordat ik een SIM-kaart aanvraag bij Dommel, heb ik een ticket geopend om mijn intussen achterhaalde klantgegevens aan te passen. Als dat in orde is, word ik ook weer Dommel-klant.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 17:53
door BertG3
4G is ondertussen wel al beschikbaar op Dommel toch ?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 20:29
door satsurfer
En tickets voor de lijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 20:32
door BertG3
Staat niet in de lijst, maar dat is natuurlijk geen referentie want Colruyt Mobile staat er ook nog in. Testen is dus de enige optie...

https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... icket.html

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 15 feb 2016, 21:14
door johann
Neen, sms-tickets worden niet ondersteund.
4G anderzijds wel, voor wie er nog aan mocht twijfelen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 16 jun 2016, 12:33
door AfAX
Momenteel wachten op nieuwe Mobile Dommel Freedom abo's.

"Door het overweldigende succes van ons mobile freedom aanbod, zijn we genoodzaakt een (korte) wachttijd in te bouwen voor nieuwe bestellingen. Ondertussen kan u uiteraard wel bij ons terecht voor uw internet- en vaste telefonie abonnement!
Als u graag op de hoogte wil gebracht worden op het ogenblik dat nieuwe mobiele bestellingen mogelijk zijn, vul dan hieronder uw telefoonnummer, naam en e-mail adres in! Wij contacteren u dan zo snel mogelijk!
bedankt voor uw geduld en begrip."

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 16 jun 2016, 13:35
door springfield
AfAX schreef:Momenteel wachten op nieuwe Mobile Dommel Freedom abo's.

"Door het overweldigende succes van ons mobile freedom aanbod, zijn we genoodzaakt een (korte) wachttijd in te bouwen voor nieuwe bestellingen. Ondertussen kan u uiteraard wel bij ons terecht voor uw internet- en vaste telefonie abonnement!
Als u graag op de hoogte wil gebracht worden op het ogenblik dat nieuwe mobiele bestellingen mogelijk zijn, vul dan hieronder uw telefoonnummer, naam en e-mail adres in! Wij contacteren u dan zo snel mogelijk!
bedankt voor uw geduld en begrip."
En waarom is die wachttijd er dan?

Kan nooit geloven dat hun formule zo'n groot succes heet. Dit is echt wel amateuristisch.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 16 jun 2016, 13:53
door satsurfer
bronvermelding? Staat niets op de site...

tja, met 2 of 3 man op de 'help'desk voor gans België van internet en gsmabbo's te voorzien. :eek:

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 16 jun 2016, 16:20
door AfAX
Je krijgt dit als je clickt op "bestellen". Hetgeen ik hierboven tussen quotes vermeld heb is een copy/paste van de msg die verschijnt met de mogelijkheid om je gegevens achter te laten.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 07 jul 2016, 12:03
door tinamar
springfield schreef:
AfAX schreef:Momenteel wachten op nieuwe Mobile Dommel Freedom abo's.

"Door het overweldigende succes van ons mobile freedom aanbod, zijn we genoodzaakt een (korte) wachttijd in te bouwen voor nieuwe bestellingen. Ondertussen kan u uiteraard wel bij ons terecht voor uw internet- en vaste telefonie abonnement!
Als u graag op de hoogte wil gebracht worden op het ogenblik dat nieuwe mobiele bestellingen mogelijk zijn, vul dan hieronder uw telefoonnummer, naam en e-mail adres in! Wij contacteren u dan zo snel mogelijk!
bedankt voor uw geduld en begrip."
Dit is nog altijd zo. :cry:

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 07 jul 2016, 19:22
door johann
Da's niet het enige probleem bij Dommel momenteel. Het beveiligingscertificaat van de website waarop hun crm-systeem draait, is vervallen op 1 juli.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 27 jul 2016, 19:30
door satsurfer
wat zijn roamingkosten data bij dommel? Zie ze nt online staan. Mijn schoonbroer in FR en kan nt internetten...

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 27 jul 2016, 20:06
door BertG3
tarieven vanuit frankrijk :
bellen naar belgië €0.08 / min
bellen naar eu €0.08 / min
bellen naar wereld €0.75 / min
oproep ontvangen €0.06 / min

mobiel surfen €0.08 / mb

sms naar belgië €0.03 / sms
sms naar eu €0.03 / sms
sms naar wereld €0.03 / sms
sms ontvangen €0.00 / sms

mms naar belgië €0.20 / mms
mms naar eu €0.20 / mms
mms naar wereld €0.20 / mms
mms ontvangen €0.50 / mms

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 27 jul 2016, 20:23
door satsurfer
thx BertG3. Maar hoe zou dit komen dat hij in be kan surfen, maar niet in buitenland.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 27 jul 2016, 21:42
door IYZY
satsurfer schreef:Maar hoe zou dit komen dat hij in be kan surfen, maar niet in buitenland.
Zijn alle basic checks gedaan?
Dataroaming staat aan? Toestel eens herstart?

Voor mijn moeder was het ook heel interessant. Ze heeft een iPhone maar leest enkel haar mails, gebruikt iMessage, FaceTime Audio en haar navigatie.
Haar factuur was dus nooit hoger dan €8 (vind je geen abonnement voor), en wanneer ze naar het buitenland ging had ze altijd 4G! Dataroaming bleef gewoon aan staan, voor zo'n gunstige prijzen.

Nu heeft ze Orange IOM omdat ze vaak tethered naar haar iPad. Die roaming aan 6c/MB is ook mooi natuurlijk!

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 27 jul 2016, 23:05
door satsurfer
thx IYZY heb hen sms gestuurd en 't was de oplossing.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 06 aug 2016, 11:52
door X3madsniffer
Ik heb problemen met overschakeling naar de nieuwe simkaart van Dommel.
Zondag ll. heb ik mijn activatie opgestart met overdracht van eigen nummer.
Momenteel met prepaid kaart aangesloten bij Orange. In de hoop, zoals beloofd bij Dommel, zou het max 1 werkdag duren om de kaart te activeren.
Aldus gewacht tot dinsdag ll.(na 24u) maar geen succes bij de aansluiting.Ticket geopend en hierop antwoord bekomen om nogmaals de activatiegegevens door te geven.
Donderdagnamiddag nog niets actief. Naar de helpdesk gebeld en nogmaals antwoord bekomen dat ze de zaak gingen doorgeven. Ik antwoord hierop dat de belofte na meer dan 3 DAGEN noch steeds niet nagekomen is en het verzoek gekregen om met mijn oude simkaart door te werken :bang: .
Ik vraag beleefd wat het probleem is en de repliek hierop is dat de oude provider di Orange de portatie niet uitgevoerd heeft en dat ze zogezegd nogmaals contact zouden opnemen met de provider voor bevestiging.
Nu zaterdagmiddag,aldus NA 1 WEEK, nog steeds nougabollen....... :evil:
k ben sinds meer dan 2 jaren klant bij Dommel NETLINE en mag zeggen dat de lijn vrij stabiel is, bij 1 lange onderbreking verleden jaar voor een 10 tal dagen na. :?
Nog forumleden hier meer ervaring mee of tips om de druk hoger te zetten.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 06 aug 2016, 21:14
door rmag
Ik begrijp de heisa hier niet.
- Je kan nog steeds bellen, gebeld worden op je oude simkaart
- Je kan de overschakeling niet op een zondag starten. Ik dacht dat dat ergens in de voorwaarde staat.
- Ik dacht dat er geen nieuwe Mobile Dommel Freedom abo's werden aangenomen. Op de webside is er nog steeds een registratie lijst.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 07 aug 2016, 11:29
door X3madsniffer
Ik heb integendeel wel een overeenkomst voor de abo"dommel.com mobile freedom" gekregen.
Met de oude simkaart doorwerken was een optie maar met de prepaid kaart was ik ongetwijfeld voor elke nieuwe lading bij de oude provider het saldo kwijt wanneer de overdracht gelukt was.
Waarom vermeld Dommel in de brief (met activatiegegevens) dan dat na de activatie (aldus vanaf maandagmorgen) het MAXIMAAL 1 werkdag kan duren vooraleer ik kan bellen en deze toezegging niet nakomt, zelfs niet NA 5 werkdagen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2016, 14:33
door BertG3
En je kan weer bestellingen plaatsen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 10 aug 2016, 17:34
door Lorias
Merci.

Zojuist 2 nieuwe nummers besteld en via mail de gevraagde kopies van de identiteitskaarten doorgestuurd.

Curieus hoe lang het duurt voor de simkaarten hier zijn.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 12:44
door satsurfer
ik zou ipv een microsim een nano-sim moeten hebben (nieuw toestel).

Ofwel laten knippen (maar welke Orange/Proximus shop zal dit willen doen voor andere operator). Stuurt Dommel gratis een nieuwe? En verloopt dat vlot (dommel kennende)

http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
"standaard zijn de dommel.com simkaarten duo-formaat, dit wil zeggen dat ze zowel de klassieke als de micro simkaart ondersteunen. voor enkele toestellen heeft u echter een nano simkaart nodig (vb iphone 5, iphone 5s,...). het is perfect mogelijk om dit formaat van simkaart te bestellen mits een eenmalige activatiekost van 5,00 euro. op het einde van de bestelprocedure kan u aanduiden of u een nano simkaart wenst."

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 13:30
door fendtje
X3madsniffer schreef:Ik heb problemen met overschakeling naar de nieuwe simkaart van Dommel.
Zondag ll. heb ik mijn activatie opgestart met overdracht van eigen nummer.
Momenteel met prepaid kaart aangesloten bij Orange. In de hoop, zoals beloofd bij Dommel, zou het max 1 werkdag duren om de kaart te activeren.
Aldus gewacht tot dinsdag ll.(na 24u) maar geen succes bij de aansluiting.Ticket geopend en hierop antwoord bekomen om nogmaals de activatiegegevens door te geven.
Donderdagnamiddag nog niets actief. Naar de helpdesk gebeld en nogmaals antwoord bekomen dat ze de zaak gingen doorgeven. Ik antwoord hierop dat de belofte na meer dan 3 DAGEN noch steeds niet nagekomen is en het verzoek gekregen om met mijn oude simkaart door te werken :bang: .
Ik vraag beleefd wat het probleem is en de repliek hierop is dat de oude provider di Orange de portatie niet uitgevoerd heeft en dat ze zogezegd nogmaals contact zouden opnemen met de provider voor bevestiging.
Nu zaterdagmiddag,aldus NA 1 WEEK, nog steeds nougabollen....... :evil:
k ben sinds meer dan 2 jaren klant bij Dommel NETLINE en mag zeggen dat de lijn vrij stabiel is, bij 1 lange onderbreking verleden jaar voor een 10 tal dagen na. :?
Nog forumleden hier meer ervaring mee of tips om de druk hoger te zetten.
Deze week ook overgeschakeld.
Maandag nog niks
dinsdag gsm uitgeschakeld en terug opgestart en daar was dommel.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 13:46
door gm123
satsurfer schreef:ik zou ipv een microsim een nano-sim moeten hebben (nieuw toestel).

Ofwel laten knippen (maar welke Orange/Proximus shop zal dit willen doen voor andere operator). Stuurt Dommel gratis een nieuwe? En verloopt dat vlot (dommel kennende)

http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
"standaard zijn de dommel.com simkaarten duo-formaat, dit wil zeggen dat ze zowel de klassieke als de micro simkaart ondersteunen. voor enkele toestellen heeft u echter een nano simkaart nodig (vb iphone 5, iphone 5s,...). het is perfect mogelijk om dit formaat van simkaart te bestellen mits een eenmalige activatiekost van 5,00 euro. op het einde van de bestelprocedure kan u aanduiden of u een nano simkaart wenst."
Ik heb mijn nano-sim gewoon zelf geknipt met de schaar. :D Die €5 "activatiekost" (wat een bullshit) zou ik alvast niet betalen. Voor €1 a €2 koop je in China een sim card cutter.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 14:50
door X3madsniffer
fendtje schreef:
X3madsniffer schreef:Ik heb problemen met overschakeling naar de nieuwe simkaart van Dommel.
Zondag ll. heb ik mijn activatie opgestart met overdracht van eigen nummer.
Momenteel met prepaid kaart aangesloten bij Orange. In de hoop, zoals beloofd bij Dommel, zou het max 1 werkdag duren om de kaart te activeren.
Aldus gewacht tot dinsdag ll.(na 24u) maar geen succes bij de aansluiting.Ticket geopend en hierop antwoord bekomen om nogmaals de activatiegegevens door te geven.
Donderdagnamiddag nog niets actief. Naar de helpdesk gebeld en nogmaals antwoord bekomen dat ze de zaak gingen doorgeven. Ik antwoord hierop dat de belofte na meer dan 3 DAGEN noch steeds niet nagekomen is en het verzoek gekregen om met mijn oude simkaart door te werken :bang: .
Ik vraag beleefd wat het probleem is en de repliek hierop is dat de oude provider di Orange de portatie niet uitgevoerd heeft en dat ze zogezegd nogmaals contact zouden opnemen met de provider voor bevestiging.
Nu zaterdagmiddag,aldus NA 1 WEEK, nog steeds nougabollen....... :evil:
k ben sinds meer dan 2 jaren klant bij Dommel NETLINE en mag zeggen dat de lijn vrij stabiel is, bij 1 lange onderbreking verleden jaar voor een 10 tal dagen na. :?
Nog forumleden hier meer ervaring mee of tips om de druk hoger te zetten.
Deze week ook overgeschakeld.
Maandag nog niks
dinsdag gsm uitgeschakeld en terug opgestart en daar was dommel.


Update:

Nadat ik laatste woensdag nog geen activatie gekregen heb, terug de helpdesk gecontacteerd.
NU pas blijkt dat mijn simkaartnummer niet correct was. Blijkt het laatste cijfer er teveel aan was (moest 13 cijfers ipv 14 cijfers).
Helpdesk van de oude (Orange) opgebeld en mijn nummer opgevraagd.
Donderdag terug naar Dommel met de juiste cijfers, activatie terug opgestart en tot vandaag zaterdag nog altijd NIETS. Terug naar Dommel(jaja :? , ze werken nu ook al op zaterdag) en de vraag gesteld wat er nu weeral fout gelopen is.
Nu weeral belofte, voor de zoveelste keer , :bang: gekregen dat ze maandag de zaak terug zullen onderzoeken.
Dit is nu al VEERTIEN dagen dat dit spelletje aan de gang is. :help:

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 15:01
door fryelectro
Ik vrees dat ze je liggen hebben want maandag 15/8 is een wettelijke feestdag en dan denk ik niet dat ze iets gaan doen...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 15:21
door proximusboyke
ik begrijp niet waarom mensen daar klant willen komen, na zoveel negatieve comentaren.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 17:56
door dweezil
Allez dan zal ik maar een positief commentaar geven. Een overschakeling van Proximus Pay & Go naar dommel mobile met overdracht nummer in mei 2015 verliep probleemloos. Sindsdien geen enkel probleem gehad.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 18:19
door cadsite
Ik heb enkel dommel voor mijn iPad, nooit een probleem gehad.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 20:09
door X3madsniffer
dweezil schreef:Allez dan zal ik maar een positief commentaar geven. Een overschakeling van Proximus Pay & Go naar dommel mobile met overdracht nummer in mei 2015 verliep probleemloos. Sindsdien geen enkel probleem gehad.
Dat zal veel te maken hebben omdat Dommel gebruik van het Proximus netwerk :-(
Bij mij moet deze omschakeling en nummerportering komen van Mobistar (Orange nu).

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 aug 2016, 20:20
door BertG3
Hier ook 2 nummers bij Dommel. Nooit problemen gehad. Dat verhaal van dat extra cijfertje bij Orange herken ik. Ik had hetzelfde probleem. Ligt niet aan Dommel maar aan Orange. Zij houden hun niet aan het aantal karakters van een simkaartnummer blijkbaar.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 16 aug 2016, 20:14
door LaserJet
Elke keer ik mijn nummer invoer bij de bestelpagina voor een simkaart met huidig nummer overdracht, refresht de pagina en verdwijnt mijn nummer :eek: :eek:

Iemand dit al voorgehad?