Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Volledig correct, ik volg dan ook geheel jouw denkwijze. Daarom dat ik ook niet denk dat ik per direct een box zou kopen hoewel het initiatief mij enorm aan staat. Beetje de kat uit de boom kijken zeg maar :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Hoe zit het eigenlijk met de review van de vergelijking tussen Bhaalu - WeePee TV - BGC en Telenet van op de beruchte BBQ? :-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

We zijn daar volop mee bezig :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Normaal geef ik je gelijk Kris, maar er zijn er blijkbaar wel meer die zich vragen stellen bij een bedrijf dat nauwelijks inkomsten lijkt te genereren. Enkel de zon gaat op voor niks, en bij de rest moet je je vragen stellen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gautier : ben ik volledig mee eens hoor, maar je moet eens opzoeken wie Bart van Coppenolle is (tip : http://www.coppenolle.com/#!/portfolio). Heeft al van een pak bedrijven de leiding gehad en zal dus wel weten wat hij doet vermoed ik dan...

PS : lees ook even dit : http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 028279.htm

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

@krisken: alle respect voor je staat van dienst hier, maar ik begrijp niet dat je eenzijdig kan beslissen om openlijk geen bedenkingen meer te uiten over het al dan niet kunnen slagen van Bhaalu om financiële redenen welke wij niet kennen en proberen te achterhalen. Ik had tevens aangehaald dat ik Telenet (of Belgacom) geen gelijkaardige situatie toebedeel omdat ze al een bepaalde staat van dienst hebben en omdat de situatie ook gewoon anders is (als we gewoon "tv-kijken" als maat nemen).

In de veronderstelling dat we Bhaalu enkel even gebruiken om TV te kijken, en dat we bij Telenet/Belgacom ook geen gebruik maken van welke-gemist-dienst-dan-ook, dan komt TV bij Bhaalu nog steeds uit de cloud (ik vermoed gestreamd) waarvan ze beweren dat die niet van hen is, en ik durf er voor te wedden dat Telenet/Belgacom echt wel zullen beweren dat de aparatuur tussen (voor hen) het vertrekpunt en het kastje waarmee het bij jou binnenkomt, van hen is. Dat is niet het geval bij Bhaalu.

Dat maakt "TV-kijken" bij Bhaalu fundamenteel verschillend, we zijn dit niet gewend, en we maken ons allemaal bedenkingen over "hoe doen ze dat toch".
Iets nieuw doet nu eenmaal vragen opkomen.

Als Bhaalu nu eens een klein tipje van de sluier zou willen wegnemen, dan denk ik dat het gespeculeer hier ook een stuk zou afnemen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien is dat tipje van de sluier misschien juist hun point-of-sale?
Als ze hierrond misschien ook maar iets uit de doeken doen is het voor de (toekomstige) concurrentie wel héél makkelijk : ze hebben meteen de pap in de mond. Immers wie hier weet hoe een telenet digibox werkt? Of een Belgacom decoder?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Voor mij is hd toch wel een must om mee te beginnen.

In de gebruiksvoorwaarden :
5. GEBRUIK VAN BHAALU: KOSTENASPECTEN
5.1 Kosten voor Bhaalu lidmaatschap
Uw bhaalu Community lidmaatschap als zodanig is gratis. Toch behoudt bhaalu zich
het recht voor om dit model op elk moment naar eigen goeddunken te wijzigen,
zonder dat dit momenteel zijn voornemen is.
Dit mag dan momenteel geen voornemen zijn, blijkbaar is er toch aan gedacht dit erin te zetten. Waarom?
Zijn er kosten? Worden er kosten verwacht? Gaat men wachten tot er genoeg boxen staan om dan een vaste inkomstenstroom te genereren?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

dus:

- je moet een tvv abbo hebben (en bent afhankelijk van hun prijszetting en aanbod)
- je moet een box kopen van bhaalu
- je moet een goede internetverbinding hebben met genoeg datalimiet
- ze kunnen als ze willen het gebruik van die box extra betalend maken

niet mijn soort toekomst hoor :)

en wat dan met extra tv's in huis?
atm heb je dan een extra decoder + extra kaartje enzo nodig....
maar met dit systeem zou je dan 1x 3 boxen kopen en op 3 tv's met 1 abbo kunnen kijken zonder meerkost?

noem me sceptisch, maar ik verwacht hier een addertje dat pijn gaat doen voor early adopters :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien wel, maar goed let's face it : Belgacom en Telenet zijn ook al omhoog gegaan qua prijs (of zenders die plots weg gaan). Zo speciaal is het dus ook niet.
Wetende dat Telenet TV in mijn regio 15.20+8 = 23.20 euro kost (en ik voor BGC TV alleen geen prijs vind???) dan mogen ze nog zo een 10 euro stijgen in prijs eer ze hieraan gelijk staan :)

OK OK OK telenet heeft wat zenders meer, maar niet iets waar ik naar kijk :) Maar dan duurt het gewoon een paar maand langer eer ik mijn 300 euro er uit heb...
Goede internetverbinding : check
Genoeg datalimiet : check

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

true dat zowat iedereen zenders wegsmijt en prijzen omhoogduwt...

maar, in het geval van bhaalu vind ik het wat extreem:

- de prijs van je internetabbo kan stijgen
- de prijs van tvv kan stijgen
- de prijs van het gebruik van die 300 euro kostende box kan stijgen

beslissen ze alle drie om 1 euro omhoog te gaan / maand, betaal je al gelijk 3 euro per maand meer om tv te kunnen kijken.
en hoewel die eerste (internetabbo) er van kan worden losgekoppeld (je kan naar een goedkopere provider, en je gebruikt toch zowiezo internet),
blijven die andere 2 nogal een struikelblok vind ik.

het is een beetje te vergelijken met TN zelfs:

- tvv abbo is de "analoge" kabelkost
- bhaalu box (en, in de toekomst ongetwijfeld de huur voor gebruik van de diensten) is de digicorder

bgctv kan je geloof ik nooit (meer) echt apart krijgen. op zijn minst een vaste lijn en/of internet heb je nodig van BGC dacht ik.
again, hetzelfde als bij TN: voor digitale tv moet je ook analoge nemen, en op dat vlak blijft bhaalu dan wel trouw aan dat irritant systeem: om bhaalu te gebruiken heb je ook een abbo nodig op iets dat je niet persé gebruikt: tvv
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Hallo iedereen,

We hebben alle reacties in deze post gelezen en op basis daarvan enkele belangrijke vragen beantwoord. Hieronder kan je die terugvinden (waarschuwing: het is een hele boterham :-) ). We hopen dat we hiermee alles wat verduidelijken! We blijven hier natuurlijk verder opvolgen en antwoorden.

Moet ik mijn opnames zelf plannen?
Je moet zelf je opnames plannen maar dat kan heel eenvoudig door dit eenmalig aan te geven via je persoonlijke account op onze website. Je hoeft dus niet dagelijks of wekelijks opnieuw te plannen welke programma's je wil opnemen. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om enkel die zenders te selecteren die jij wil. De gemakkelijkste weg blijft natuurlijk om één keer in te stellen om alles altijd op te nemen.

Hoe zit dat nu met die 60 en 30 dagen? Hoelang kan ik mijn opnames bekijken?
Je kan sowieso de programma's bekijken die je de laatste 30 dagen hebt opgenomen. Maar door één druk op de (groene) knop kan je een programma toevoegen aan je favorieten waardoor je dit tot 60 dagen kan bewaren. Verder is het logisch dat je opnames pas beginnen van op het moment dat je de bhaalu-box hebt geïnstalleerd. Het achterpoortje die er nu nog inzit om verder dan je eigen opnamepunt terug in de tijd te kijken, gaat er vanaf 1 juli uit (ipv na de zomer). Maar er verandert er dus niets aan ons concept.

Update: Voor series geldt de volgende regel: 60 dagen + de lengte van de serie (per seizoen). Concreet wil dit zeggen dat je alle afleveringen van een serie van één seizoen kan herbekijken tot 30 (of 60 indien in favorieten) dagen na de laatste aflevering.

Hoeveel bedraagt het dataverbruik?
Eind vorige week is er een belangrijke update geweest: het dataverbruik ligt vanaf nu gemiddeld op 2Mbps op de meest gebruikte zenders. Voor ons is dit een echte milestone: waar het dataverbruik vroeger op 4Mpbs lag, hebben we dit nu kunnen halveren!

4u per dag tv kijken wil zeggen dat ik grootverbruiker word bij mijn internetleverancier of hoe zit dat?
Wanneer je iedere dag 4 uur per dag tv kijkt, komt dit met een gemiddeld verbruik van 2Mbps neer op zo'n 108,98GB per maand (2Mpbs x 3600sec x 4uur x 31dagen).

En hoe zit het met de bandbreedte als er meerdere personen tegelijk downloaden en tv kijken?
Bandbreedtes van toepassingen die tegelijkertijd lopen moeten inderdaad opgeteld worden. Met 1 bhaalu in je huis, moet je dus rekenen op een extra 2 Mbps bandbreedte; wetende dat de bandbreedtes van modern internet ruim boven de 12 Mbps liggen, lijkt ons dit dus perfect haalbaar.

Als Telenet, Belgacom of andere providers hun limieten niet hoger trekken, om bhaalu een hak te zetten, zal dit dan nadelig zijn voor de bhaalu kijker ?
Wij raden sowieso aan om te kiezen voor een modern internetabonnement met een onbeperkt download volume : de trend de laatste jaren is trouwens altijd meer internet geweest voor een lagere prijs. Het is weinig waarschijnlijk dat Telenet of Belgacom hun politiek wat betreft internetlimieten zullen aanpassen voor bhaalu. Ze hebben er immers meer baat bij om samen te werken, dan om zich tegen ons te keren. Zelf mochten ze het toch doen, zullen er nog steeds providers zijn die onbeperkt internet aanbieden tegen een eerlijke prijs.

Bhaalu kijken op een 2e TV toestel? Moet ik dan een 2e keer 300 euro betalen of is er een korting?
Per parallelle TV stream heb je een aparte bhaalu-box nodig, of een iPad-licentie. De bhaalu-box maakt niet alleen deel uit van de collaborative cloud videorecorder, maar is ook meteen de play back video streamer en vraagt dus een behoorlijk performante computerchip. In de toekomst denken we er wel aan om de recorder te splitsen van de streamer, zodat er één centrale home hub zal bestaan, waarop je via Wi-Fi per TV een USB streaming stick kan aansluiten. Op termijn moet de chip die ingebouwd wordt in smart TV’s de streaming-functie kunnen overnemen.

Hoe zit het met de 'stand-by' en de 'uit' modus? Wat verbruiken deze aan data? De meeste mensen zetten hun box echter niet uit, hoogstens op stand-by.
Zowel in de 'stand-by' als in de 'uit' modus, verbruikt onze bhaalu-box geen data. Momenteel wordt er nog geen informatie verstuurd van de ene box naar de andere. Wanneer er meer gebruikers bijkomen, en er overbelasting van het netwerk optreedt, kunnen we overschakelen naar een patent pending peer to peer oplossing.

Als het internet plat ligt, kan ik dan nog verder kijken?
Aangezien alles via de cloud verloopt, heb je dus wel een betrouwbare internetverbinding nodig. Als het internet plat ligt, kan je inderdaad geen televisie meer kijken via de bhaalu-box. De bedoeling is wel om in de toekomst lokaal geheugen aan te bieden. Hiermee zal peer to peer streaming ondersteund worden, naast ook opslag en streaming van persoonlijke content. Op die manier zal je in de toekomst wel televisie kunnen kijken wanneer het internet tijdelijk plat ligt.

Waarom word HD betalend?
Omdat HD streaming veel meer dataverkeer en dus kosten voor streaming met zich meebrengt, dienen we HD via een HD streaming abonnement aan te bieden. Voor €10 per maand kan je in HD streamen naar je grote scherm. Naarmate er meer bhaalu-leden bijkomen, zullen de streaming-kosten ook dalen en zal dus de prijs voor HD streaming kunnen dalen. Bhaalu zal evolueren. Naarmate het aantal bhaalu-leden groeit, zal er steeds meer kunnen en mogelijk zijn.

Speelt bhaalu video of foto af? Zo ja, welke formaten?
Het ligt zeker in onze visie om foto's en muziek te gaan afspelen in de toekomst. Maar we beginnen met video recording, dan iPad, dan VOD, ... alles stap voor stap dus. We ondersteunen ook elke initiatiefnemer die onze bhaalu-box wil gebruiken als basis voor meer. Heb je zo een idee? Kom dan gerust met ons rond de tafel zitten; je bent altijd welkom!

Waarom kost iPad kijken bij bhaalu geld?
De kost van €8 per maand is voor een stream op je mobiele apparaten, persoonlijk, per email adres, 1 stream gelijktijdig. In deze €8 zitten geen TV rechten, die koop je apart in je TV abonnement. De acht euro wordt vandaag in ruwweg vier delen verdeeld: ongeveer een kwart gaat naar de overheid als btw, ongeveer een kwart gaat naar de bhaalu vereniging om streaming kosten te betalen, ongeveer een kwart gaat naar distributie en het laatste kwart gaat naar productontwikkeling en finaal winst. 8 euro lijkt de marktprijs te zijn, waarschijnlijk omdat goedkoper moeilijk is, zonder verlies of uitsluiten van stakeholders.

Kan een defecte bhaalu-box omgeruild worden voor een nieuwe? En hoe zit dat met de twee jaar garantie?
We geven natuurlijk de wettelijk verplichte twee jaar garantie, dat is Europees zo geregeld. Als er binnen de twee jaar een defect is aan de bhaalu-box, mag je die dus WEL gewoon omruilen voor een nieuwe!

Hoe weet bhaalu wanneer er reclame is doorgespoeld?
Wij hebben gepatenteerde software ontwikkeld die dat kan nagaan en een daarbij horend systeem om reclamebudget op te bouwen. Je kan tot 60 minuten aan reclameblokken doorspoelen. Zo bouw je een reclameschuld op, die je dan afbetaalt door naar die reclameblokken te kijken, naar interessantere gepersonaliseerde reclame te zappen of door te betalen om geen reclame te hoeven zien. Als je 60 minuten reclamekrediet opgebruikt is, kan je nog gewoon tv-kijken, maar geen reclame meer doorspoelen. Zo worden de rechten van de tv-kijker gerespecteerd en ook de rechten van de commerciële zenders.
Voor de vroege beslissers hebben we nog een leuke extra: reclame doorspoelen blijft tot in het najaar onbeperkt mogelijk.

Komen er in de toekomst Franstalige zenders bij en zoja, welke?
Alles wordt bepaald door de community. Van zodra er genoeg leden zijn die Franstalige zenders willen, zorgen wij ervoor dat die er komen.

Wat als bhaalu (Right Brain Interface) binnenkort failliet is; ben ik dan mijn investering van €300 kwijt?
Mocht het ooit zover komen, dan is dat geen probleem voor de mensen met een bhaalu-box in huis. Alle infrastructuur die bhaalu mogelijk maakt, behoort namelijk toe aan de community. Zelfs al mochten we verdwijnen, zal alles in principe gewoon verder blijven werken.
De bhaalu-leden kopen immers geen dienst van Right Brain maar enkel hardware, namelijk de bhaalu-box, en een softwarelicentie. De kosten voor de huur of aankoop van de nodige cloud hardware en de kosten voor streaming en opslagruimte worden geregeld door de feitelijke vereniging waar alle bhaalu-gebruikers lid van zijn en die geen commercieel doel heeft. De vaste kosten van de vereniging worden gedragen door de toetredingsbijdragen. Van elke verkochte bhaalu-box stort Right Brain een substantieel bedrag door naar de vereniging om de vaste kosten te financieren. De variabele kosten van de vereniging worden gedragen door variabele inkomsten: van de inkomsten vanuit de iPad stream, de HD stream en eventueel andere variabele inkomsten, stort Right Brain een deel door naar de vereniging ter afdekking van de storage en streamingkosten en eventuele andere variabele kosten. De vereniging heeft geen winstoogmerk, maar dient wel uit te kosten te komen; daartoe zijn vaste en variabele bijdragen variabel gemaakt over de tijd.
De gebruikers hebben Right Brain dus niet nodig om hun videorecorder te kunnen gebruiken en het risico van discontinuïteit stelt zich niet.


Zoals gezegd zullen we jullie reacties verder opvolgen en zo goed en kwaad mogelijk antwoorden! Vragen beantwoorden is voor ons geen last, graag zelf, we leren er ook veel mee bij!

Groeten,
Yuri van bhaalu
Laatst gewijzigd door bhaalu op 10 jun 2013, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

. Voor €10 per maand kan je in HD streamen naar je grote scherm.
Voor dat bedrag hoop ik netflix te krijgen. Om naar de "gewone" hd kanalen te kijken vind ik het veel.
Misschien kan u wat transparanter zijn ivm het "dalen van dit bedrag naarmate er meer variabele inkomsten zijn."
Ik mag er dus van uitgaan dat het nooit gratis kan zijn, wat is dan haalbaar? Hoeveel hd kijkers per daling van 1€?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

@bhaalu/Yuri
"eenvoudig door dit eenmalig aan te geven via je persoonlijke account op onze website."
Heb ik dat gemist ? Ik zie nergens iets op jullie site. Inloggen op Tvv lukt me ondertussen wel.
Waar ik ook nog steeds mee worstel zijn de profielen.

Is er, buiten de FAQ, geen handleiding beschikbaar?

Wat die HD-kanalen betreft.
Bijkopen aan 1 euro per kanaal zou me wel interesseren, ipv 10 HD kanalen en het volle pond te moeten betalen.
Ik kijk bvb heel veel één en canvas, maar bij de rest kan me dat gestolen worden, daar is SD voor mij meer dan prima.

Yves
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ondanks het lange antwoord blijft het vaag rond volgende twee vragen, vandaar een korte ja/nee vraag erover;
bhaalu schreef:Moet ik mijn opnames zelf plannen?
Je moet zelf je opnames plannen maar dat kan heel eenvoudig door dit eenmalig aan te geven via je persoonlijke account op onze website. Je hoeft dus niet dagelijks of wekelijks opnieuw te plannen welke programma's je wil opnemen. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om enkel die zenders te selecteren die jij wil. De gemakkelijkste weg blijft natuurlijk om één keer in te stellen om alles altijd op te nemen.
Na 1 juli zal ik dus enkel nog een programma (uit het verleden) kunnen bekijken als ik het bij m'n favorieten heb staan ?
bhaalu schreef: Hoe zit dat nu met die 60 en 30 dagen? Hoelang kan ik mijn opnames bekijken?
Je kan sowieso de programma's bekijken die je de laatste 30 dagen hebt opgenomen. Maar door één druk op de (groene) knop kan je een programma toevoegen aan je favorieten waardoor je dit tot 60 dagen kan bewaren. Verder is het logisch dat je opnames pas beginnen van op het moment dat je de bhaalu-box hebt geïnstalleerd. Het achterpoortje die er nu nog inzit om verder dan je eigen opnamepunt terug in de tijd te kijken, gaat er vanaf 1 juli uit (ipv na de zomer). Maar er verandert er dus niets aan ons concept.
Kan ik opnames bekijken van voor de datum dat ik het programma in m'n favorieten heb geplaatst ?
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

ygeffens schreef:@bhaalu/Yuri
"eenvoudig door dit eenmalig aan te geven via je persoonlijke account op onze website."
Heb ik dat gemist ? Ik zie nergens iets op jullie site. Inloggen op Tvv lukt me ondertussen wel.
Waar ik ook nog steeds mee worstel zijn de profielen.

Is er, buiten de FAQ, geen handleiding beschikbaar?

Wat die HD-kanalen betreft.
Bijkopen aan 1 euro per kanaal zou me wel interesseren, ipv 10 HD kanalen en het volle pond te moeten betalen.
Ik kijk bvb heel veel één en canvas, maar bij de rest kan me dat gestolen worden, daar is SD voor mij meer dan prima.

Yves
Dag Yves,

Klopt, als alles goed gaat, komt er deze week een nieuwe website live waar dit mogelijk zal zijn. Bestaande klanten hebben dit op dit moment nog niet hoeven doen. Maar we houden je via mail zeker op de hoogte mocht je dit nog alsnog moeten doen.

Waar worstel je precies mee ivm de profielen? Switchen tussen de profielen (via # + cijfer)? Of bedoel je de parental control?

Groeten,
Yuri
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

r2504 schreef:Ondanks het lange antwoord blijft het vaag rond volgende twee vragen, vandaar een korte ja/nee vraag erover;
Na 1 juli zal ik dus enkel nog een programma (uit het verleden) kunnen bekijken als ik het bij m'n favorieten heb staan ?
Nee, je zal ook na 1 juli nog steeds sowieso alle content van de laatste 30 dagen kunnen bekijken (indien je box al 30 dagen geïnstalleerd is natuurlijk). Wanneer je een programma in je favorieten plaatst door één druk op de groen knop, kan je het tot 60 dagen herbekijken.
r2504 schreef:Kan ik opnames bekijken van voor de datum dat ik het programma in m'n favorieten heb geplaatst ?
Ja, zoals hierboven gezegd kan je sowieso alle content bekijken van de laatste 30 dagen. Door een programma/serie in je favorieten te plaatsen, kan je dat tot 60 dagen bewaren. Voor series geldt de regel: lengte van de serie (per seizoen) + 60 dagen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Wat als bhaalu (Right Brain Interface) binnenkort failliet is; ben ik dan mijn investering van €300 kwijt?
Mocht het ooit zover komen, dan is dat geen probleem voor de mensen met een bhaalu-box in huis. Alle infrastructuur die bhaalu mogelijk maakt, behoort namelijk toe aan de community. Zelfs al mochten we verdwijnen, zal alles in principe gewoon verder blijven werken.
De bhaalu-leden kopen immers geen dienst van Right Brain maar enkel hardware, namelijk de bhaalu-box, en een softwarelicentie. De kosten voor de huur of aankoop van de nodige cloud hardware en de kosten voor streaming en opslagruimte worden geregeld door de feitelijke vereniging waar alle bhaalu-gebruikers lid van zijn en die geen commercieel doel heeft. De vaste kosten van de vereniging worden gedragen door de toetredingsbijdragen. Van elke verkochte bhaalu-box stort Right Brain een substantieel bedrag door naar de vereniging om de vaste kosten te financieren. De variabele kosten van de vereniging worden gedragen door variabele inkomsten: van de inkomsten vanuit de iPad stream, de HD stream en eventueel andere variabele inkomsten, stort Right Brain een deel door naar de vereniging ter afdekking van de storage en streamingkosten en eventuele andere variabele kosten. De vereniging heeft geen winstoogmerk, maar dient wel uit te kosten te komen; daartoe zijn vaste en variabele bijdragen variabel gemaakt over de tijd.
De gebruikers hebben Right Brain dus niet nodig om hun videorecorder te kunnen gebruiken en het risico van discontinuïteit stelt zich niet.
Dus de enige inkomsten die de 'community' heeft komen van Right Brain interface. Hoe kan het dan géén probleem zijn voor de continuiteit van de dienst indien Right Brain interface er mee stopt ? Wie beheert de infrastructuur van de community, kabouters ? Waarom zou Right Brain interface het recht hebben om geld te vragen voor streaming diensten terwijl ze deze zelf niet leveren ?
De vaste kosten van de vereniging worden gedragen door de toetredingsbijdragen.

Dus de vaste kosten worden gedekt door nieuwe klanten ? Dus op het moment dat de klanteninstroom stilvalt dan kunnen zelfs de vaste kosten niet meer betaald worden ???

Technisch vind ik het een leuk concept maar ik stel mij serieuze vragen bij gans deze constructie... De ganse 'community' opzet lijkt me gewoon een juridisch vehikel opgezet om de verantwoordelijkheden in geval van juridische problemen weg te houden bij Right Brain Interface en deze af te schuiven op de 'community'.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bhaalu schreef:Nee, je zal ook na 1 juli nog steeds sowieso alle content van de laatste 30 dagen kunnen bekijken (indien je box al 30 dagen geïnstalleerd is natuurlijk). Wanneer je een programma in je favorieten plaatst door één druk op de groen knop, kan je het tot 60 dagen herbekijken.
Dus als ik tevreden ben met 30 dagen hoef ik helemaal niets in m'n favorieten te plaatsen ?

Wil ik dan alsog eens iets van > 30 dagen bekijken zet ik het snel even in m'n favorieten ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Klopt. Enkel die lengte van seizoen + 60 dagen snap ik niet echt, dus een serie als Thuis kunt ge het hele jaar herbekijken volledig + 60 dagen in de zomer? Dat zou iets voor mijn ma zijn :p
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Heronic

voor dat bedrag (nou ja, 11€/maand) heb ik TVV HD kanalen inclusief unlimited dataverbruik :banana:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

En 300€ hardwarekosten... :nono:
de koe zegt boe
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

VOiD schreef:Dus de enige inkomsten die de 'community' heeft komen van Right Brain interface. Hoe kan het dan géén probleem zijn voor de continuiteit van de dienst indien Right Brain interface er mee stopt ? Wie beheert de infrastructuur van de community, kabouters ? Waarom zou Right Brain interface het recht hebben om geld te vragen voor streaming diensten terwijl ze deze zelf niet leveren ?

De vaste kosten van de vereniging worden gedragen door de toetredingsbijdragen.
Dus de vaste kosten worden gedekt door nieuwe klanten ? Dus op het moment dat de klanteninstroom stilvalt dan kunnen zelfs de vaste kosten niet meer betaald worden ???

Technisch vind ik het een leuk concept maar ik stel mij serieuze vragen bij gans deze constructie... De ganse 'community' opzet lijkt me gewoon een juridisch vehikel opgezet om de verantwoordelijkheden in geval van juridische problemen weg te houden bij Right Brain Interface en deze af te schuiven op de 'community'.
Voor alle duidelijkheid, de inkomsten komen van de eindgebruiker, niet van Right Brain. Right Brain is selchts makelaar. Het onderhoud van de infrastructuur gebeurt door toeleveranciers, niet door Right Brain of kabouters :wink:. Een makelaar kan geld vragen in de naam van een derde en stort dat geld door naar die derde. Daarnaast kan Right Brain ook geld vragen in eigen naam, als vergoeding voor een softwarelicentie of voor makelaardij.
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

@MClaeys: Je kan inderdaad een seizoen van een serie als Thuis, tot 60 dagen (indien in favorieten) na de laatste uitzending, volledig herbekijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bhaalu schreef:Voor alle duidelijkheid, de inkomsten komen van de eindgebruiker, niet van Right Brain. Right Brain is selchts makelaar.
Maar per definitie zijn er geen recurrente inkomsten... je hebt momenteel louter éénmalig inkomsten van de verkoop van de boxen, en later eventueel van een soort van HD packs. De vraag is dus of dat zal volstaan om je vaste onkosten te dekken... en dat zou me ten zeerste verwonderen.
bhaalu schreef:Het onderhoud van de infrastructuur gebeurt door toeleveranciers, niet door Right Brain of kabouters :wink:.
Toeleveranciers willen centen zien... nogal moeilijk als ik in je business model amper inkomsten zie. Het al dan niet oprichten van een feitelijke vereniging lost dit probleem niet op... die kunnen ook geen centen toveren.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

bhaalu schreef: Speelt bhaalu video of foto af? Zo ja, welke formaten?
Het ligt zeker in onze visie om foto's en muziek te gaan afspelen in de toekomst. Maar we beginnen met video recording, dan iPad, dan VOD, ... alles stap voor stap dus. We ondersteunen ook elke initiatiefnemer die onze bhaalu-box wil gebruiken als basis voor meer. Heb je zo een idee? Kom dan gerust met ons rond de tafel zitten; je bent altijd welkom!
Zou XBMC op het device (kunnen) werken?
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

r2504 schreef:
Maar per definitie zijn er geen recurrente inkomsten... je hebt momenteel louter éénmalig inkomsten van de verkoop van de boxen, en later eventueel van een soort van HD packs. De vraag is dus of dat zal volstaan om je vaste onkosten te dekken... en dat zou me ten zeerste verwonderen.

Toeleveranciers willen centen zien... nogal moeilijk als ik in je business model amper inkomsten zie. Het al dan niet oprichten van een feitelijke vereniging lost dit probleem niet op... die kunnen ook geen centen toveren.
Ipad licentie komt binnenkort uit, ook HD komt eraan... Maar als je er graag eens over praat, kom gerust bij ons langs te Hasselt (Kempische Steenweg 293/1), je bent altijd welkom!

Groeten,
Yuri
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

@Bhaalu

Zeg Yuri,
Ik zou jullie toch aanraden in jullie FAQ iets te plaatsen over jullie financiering. Mensen zijn nu eenmaal niet dom he. Enerzijds kopen ze bij jullie éénmalig een toestel, zo goed als tegen kostprijs, en anderzijds betalen ze een abonnement aan TVV. Het is dus compleet onduidelijk waar jullie jullie middelen vandaan halen. Het is niet dat mensen dat persé moeten weten, maar anderzijds moet je dan ook niet verbaasd zijn als mensen het zaakje niet vertrouwen. En met dat wollig taalgebruik over 'community', en wat nog al meer. Tja, het maakt het alleen maar erger. Dus wees wat duidelijker en direkter, en het zal zich lonen. Je moet mij niet geloven, maar als je dit forum overloopt zie je constant dezelfde bemerkingen terugkomen.

Succes
Gautier
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Is dit niet een beetje off topic aan het gaan?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Jack3770
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heel erg interessant om volgen deze topic!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenw00t schreef:het punt is dat een startend bedrijf beter af is met wat cloud servers van Amazon, ipv eerst zwaar te moeten investeren in eigen infrastructuur.
De discussie gaat dan ook niet over waar de storage vandaan komt... wel hoe ze die zullen betalen (en als dat enkel moet via éénmalig de verkoop van een box, wat iPad licenties en HD pakketjes dan heb ik daar mijn bedenkingen bij).
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

@Bhaalu

Yuri,

Ik heb net horen waaien dat er bij inschrijving op Bhaalu verwacht wordt dat je ook nog eens moet betalen voor activatiekosten plus een chipkaart van TV Vlaanderen. In totaal toch nog eens een honderdtal euro extra.

Kunnen deze kosten niet vermeden worden? Ik dacht dat het abonnement bij TVV enkel diende om de auteursrechten af te kopen, dus waarom moet er dan nog zo'n chipkaart gekocht worden als die toch niet gebruikt wordt?

Graag je reactie.

Bedankt,
Gautier
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Wat als ik al TV Vlaanderen klant ben en ik wil m'n TV Vlaanderen setup behouden ? Waarom moet ik jullie een kaart opsturen ? Kan ik niet gewoon een factuur ofzo doorsturen ?

In jullie FAQ staat dat je dan een 2de kaart moet opsturen naar jullie. Maar een 2de kaart is beperkt qua zenders en bevat niet het volledige aanbod van het TV Vlaanderen basic light abbo. Kan ik dan via Bhaalu toch alle zenders bekijken ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

@VOID: welke zenders zitten er dan niet in het TVV light pakket, en wel bij Bhaalu ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Gautier schreef:@Bhaalu

Yuri,

Ik heb net horen waaien dat er bij inschrijving op Bhaalu verwacht wordt dat je ook nog eens moet betalen voor activatiekosten plus een chipkaart van TV Vlaanderen. In totaal toch nog eens een honderdtal euro extra.

Kunnen deze kosten niet vermeden worden? Ik dacht dat het abonnement bij TVV enkel diende om de auteursrechten af te kopen, dus waarom moet er dan nog zo'n chipkaart gekocht worden als die toch niet gebruikt wordt?

Graag je reactie.

Bedankt,
Gautier
Hoe kom jij aan honderd euro? Op Tvv is er wel sprake van een activatiekost van 29 euro. Die is in de context van bhaalu nog niet ter sprake gekomen, maar zal je wellicht moeten betalen. Zit daar die smartcard niet inbegrepen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Kenw00t schreef:Awelja, ik ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen, maar wou even uitklaren dat ze zelf inderdaad niks hebben staan van infrastructuur, en ik denk niet dat Amazon ook enterprise storage heeft staan, maar waarschijnlijk weer zoiets uit eigen keuken op basis van consumentenhardware. Het heeft geen zin om hier verder te praten over enterprise storage als het er niets mee te zien heeft.

Ik ga toch nog even de kat uit de boom kijken voordat ik in dit verhaal stap. 8)
@Kenwoot, @r2504: We begrijpen zeker de bezorgdheid rond de financiering van de streaming kosten. Toch kunnen we met de hand op het hart zeggen dat dit geen probleem vormt (of zal vormen). Zoals jullie misschien al weten starten we binnenkort in Nederland. Kort daarna volgt Duitsland en ook in USA en Asia zijn we volop bezig met de nodige voorbereidingen. Op die manier kan de community snel genieten van de nodige schaalvoordelen die dat met zich meebrengt. Zoals gezegd in onze eerste post (vraag & antwoord) zal iedere bhaalu gebruiker toetreden tot de community (vereniging) en daarmee ook een deel van de gemeenschappelijke kosten dragen. Met de €300 koop je dus niet enkel de bhaalu-box, maar ben je ook voor een deeltje mede-eigenaar van de gemeenschappelijke delen.

Als we dan toch een doemscenario uitwerken, dan nog blijven er mogelijkheden over. Als Right Brain zou verdwijnen, kan de gemeenschap software updates bij andere leveranciers bestellen en zelf makelen of een andere makelaar aanstellen. Op de algemene vergadering van de vereniging kunnen andere vertegenwoordigers gekozen worden. Het mandaat van de vertegenwoordigers van de vereniging is overigens onbezoldigd.

Voor de volledigheid: de cloudservers van de community bevinden zich inderdaad bij Amazon. Alhoewel het de bedoeling is om in de toekomst lokaal geheugen te gebruiken om voor onze patent pending p2p streaming, zal de Amazon cloud toch nog steeds een onderdeel blijven van de 2p2 oplossing. Ook de Amazon cloud streaming is collaborative: signaalontvangst en storage zijn immers collaborative.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Het "Extra Kaart" principe bij TVV geeft de mogelijkheid om een beperkte selectie aan zenders te bekijken op een 2de of 3de toestel. Dit is een toevoeging op het hoofdabonnement, maar geeft u niet dezelfde zenders als het hoofdabonnement. Als je dit concreet vergelijkt met Basic Light zal je Nederland 1, 2 en 3 moeten missen, alsook National Geographic, Discovery, Animal Planet, enz.

Bron: de zenderlijsten even vergelijken op onderstaande links.
http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv ... light.aspx
http://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv ... kaart.aspx
Laatst gewijzigd door Kenw00t op 11 jun 2013, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Gautier schreef:@Bhaalu

Yuri,

Ik heb net horen waaien dat er bij inschrijving op Bhaalu verwacht wordt dat je ook nog eens moet betalen voor activatiekosten plus een chipkaart van TV Vlaanderen. In totaal toch nog eens een honderdtal euro extra.

Kunnen deze kosten niet vermeden worden? Ik dacht dat het abonnement bij TVV enkel diende om de auteursrechten af te kopen, dus waarom moet er dan nog zo'n chipkaart gekocht worden als die toch niet gebruikt wordt?

Graag je reactie.

Bedankt,
Gautier
Klopt, er zijn activatiekosten (€29,95) + aankoop van de smartcard (€60,50). We hebben per gezin (dus niet per bhaalu-box) wel degelijk een smartcard nodig om de authenticatie te kunnen doen. We pluggen die smarcard in een rack en op regelmatige tijdstippen controleren we softwarematig of de smartcard nog geldig is en je dus nog steeds recht hebt op de content (authenticatie dus).

Wat betreft de kosten voor de aankoop van de smartcard, deze hebben we inderdaad verkeerdelijk nog niet gecommuniceerd. Er komt binnenkort een nieuwe website (deze of volgende week) en daarin zal dat wel duidelijk aangegeven zijn. Naar onze nieuwe klanten communiceren we dit nu ook al via e-mail, om misverstanden te vermijden.
Laatst gewijzigd door bhaalu op 13 jun 2013, 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

VOiD schreef:Wat als ik al TV Vlaanderen klant ben en ik wil m'n TV Vlaanderen setup behouden ? Waarom moet ik jullie een kaart opsturen ? Kan ik niet gewoon een factuur ofzo doorsturen ?

In jullie FAQ staat dat je dan een 2de kaart moet opsturen naar jullie. Maar een 2de kaart is beperkt qua zenders en bevat niet het volledige aanbod van het TV Vlaanderen basic light abbo. Kan ik dan via Bhaalu toch alle zenders bekijken ?
Indien je je huidige installatie wil behouden, zal je inderdaad een tweede smartcard moeten aanvragen (maar wij doen dit graag voor jou, zo heb je daar alvast geen last mee). Waarom een tweede kaart? Heel simpel: wij pluggen deze in onze card-rack in de cloud en doen op die manier de authenticatie van je kaart.

Een tweede kaart is inderdaad beperkt qua zenders, maar aangezien je ook al een hoofdkaart hebt, heb je recht op alle content. Dus ja, je kan via bhaalu dan alle zenders bekijken/opnemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bhaalu schreef:Heel simpel: wij pluggen deze in onze card-rack in de cloud en doen op die manier de authenticatie van je kaart.
Oh jee.. na cloud storage, nu een cloud smartcard rack :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”