Pagina 8 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 21:11
door timofp
@Marlboro, waar zie je hoe lang je abbo nog loopt, Ik kan dit maar nergens terug vinden...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 21:16
door Trojan
Op het laatste blad van uw factuur staat in vette letters wanneer ze uw ketting los maken. "Uw contracten van bepaalde duur".

Als er geen datum op staat is de kans groot dat uw verplichte jaren om zijn en dat je kosteloos kan opzeggen mits één maand opzeg.

Best eens polsen bij uw provider om zeker te zijn.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 21:21
door ChelloExtremer
lijkt allemaal toch nog mee te vallen voor MV ... was de teller niet op 67xxx gebruikers gisteren? Is nu al in de 69xxx ... ook al gaan ze wat verliezen aan klanten die de komende dagen gaan overschakelen nr proximus ... de artikels in de media hebben ook MV extra populariteit bezorgd.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 21:23
door timofp
Gevonden. Ze hebben vorige week onterecht mij eens een nieuw abbo aangesmeerd. Ik moest namelijk een credit nota krijgen, maar tegelijk hadden ze me ook opnieuw 2 jaar MTV15 gegeven. Ik heb daarna naar de helpdesk gebeld en ze zouden dit ongedaan maken, hopelijk is het gebeurd, kan dit natuurlijk niet zelf controleren want heb nog geen factuur gehad sinds dien.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 22:22
door Marlboro
Timofp; goed in de gate blijven houden man, heb ook zo miserie gehad door van tarief te veranderen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 22:25
door philippe_d
Marlboro schreef: Is er hier dan 1 iemand die dan wel voor 200% weet hoe het zit met een proxi abo van 24maand of je vroeger kan opzeggen?
Mijn dochter had een Proximus abbo van 24 maand (Generation MTV 10). Contract loopt af op 12/03/2012, dus nog dikke 3 maand.
Enkele weken geleden (op aanraden van haar vriendje) overgestapt naar MV.
Er werd een boete aangerekend t.h.v 10€ per maand voor de resterende tijd. Het is dus zeker niet juist dat je een 24-maand contract na 18 maand kosteloos kan opzeggen.

Trouwens, ik begrijp deze ganse discussie niet.
Als je, als volwassen persoon, met je ogen open, een contract tekent - of het nu 12 maand, of 24 maand - of een huwelijkscontract is, dan weet je toch op voorhand waar je aan begint, en wat de risico's zijn om je voor een bepaalde duur te binden ?
Dan moet je toch niet mekkeren dat het geld kost om het contract te verbreken ?

Iedereen moet zelf zijn sommetjes maken, en de voor- en nadelen van een voortijdige opzeg bij mekaar op te tellen, en dan je conclusie trekken. Een heel eenvoudig optelsommetje, toch ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 00:04
door Marlboro
Philippe; zoals ik heb gezegd; bij base kan je na 15maand gratis opzeggen.
Maar goed,dan betaal ik die 105 euro wel.
Spaar me da geld toch uit door van 40 naar 20 euro te gaan.

Dat nieuwe gedoe mee abo's zal beter zijn; je kan dan bij iedereen na 6maand gratis opzeggen.

Ik heb mijne buik vol van abo's nu, kost me meer dan dat het opbrengt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 00:17
door q-tec
teller van mv vandaag: enkel op 8/12 zag ik rond 1am een negatief resultaat als ik me niet miskeken heb.

Code: Selecteer alles

11u	68801
16u	68907
20u	69019
0u	69071

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 03:14
door decat
jantje81 schreef:Ik heb iets meer dan een jaar bij Proximus een abonnement Generation MTV 20 + 35 euro /mnd voor 2GB data betaald. Ik gebruik die data vooral 's nachts omwille van mijn werktijden. Je wil niet weten hoevaak die data 's nachts niet werkt. Bij MV wordt er meteen heen en weer getwitterd en gefacebookd zodat iedereen het weet. Bij Proximus verdwijnt dat in een donker gat van de nacht, want wie gebruikt dat nu 's nachts?
Hier ben ik benieuwd naar. Heb een GC kaartje gekocht enkel en alleen om 's nachts op het werk te tetheren.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 03:18
door Petrikske
Blijf toch maar lekker bij MV met m'n 750 nog resterende punten.
Hopelijk halen we de 100.000 tegen de zomer, kunnen we elke dag 60 minuten gratis bellen. :-D

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 09:14
door Suntall
Base is juist de provider die het moeilijkste doet een vroegtijdige overstap, waar die 15 maanden regel vandaan komt weet ik niet. Tenzij iemand dit eens kan linken uit zijn kleine lettertjes.
Er is zoveel geklaag over contracten, maar iedereen die een contract tekent ( ik heb het nu niet over eventuele gevallen die in betwisting zijn ) doet dit toch met volle verstand zou ik denken. Dan maakt het niet uit of dat een huurhuis of een gsm abo is. Contractduur = contractduur.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 09:22
door FlashBlue
Ik wil je niet uitlachen,je vertrouwen in de mensen siert je namelijk, dus deze post niet te persoonlijk opvatten.

Maar ik kon een "haha, meent die dat nu" niet onderdrukken bij het lezen van de laatste alinea van je post.

De gemiddelde aardbewoner is op dat vlak -sorry dat ik het zo heel bot stel- een achterlijk kalf. Dat leest geen contracten, dat zet een handtekening onder praktisch alles wat ze onder zijn neus schuiven. Zonder te lezen. En achteraf is het dan huilen met de pet op en klagen bij test aankoop omdat ze ergens aan vast zitten doordat ze het contract niet gelezen hebben.
Hier opt forum is het normaal gezien een ander beeld, omdat hier vooral techminded mensen zitten, die zijn over algemeen meer geneigd om te wèten wat ze aan het ondertekenen zijn.

Maar al het bovenstaande mag je natuurlijk niet hardop zeggen, want dan is iedereen verontwaardigd.



//volledig offtopic, dat wel.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 09:25
door Suntall
Ik ben werkzaam in de sector dus zeker niet persoonlijk opgevat ;)
Bedoeling van mijn post was eerder om eens een schop onder de kont te geven van mensen die vervallen in geklaag :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 09:46
door manitou
Hoe zit het bij Proximus (lees Generation Connect) met VOIP?
Kan men gebruik maken van bijvoorbeeld Skype of wordt VOIP geblokkeerd?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 10:34
door krismeeus
Van het spreekwoordelijke “kastje naar de muur” en nog steeds geen GC!!!

Op aanraden van sommige hier op het forum net naar e-shop (0800-99974) gebeld.
Daar vertelden ze me weer dat ik naar 6000 moest bellen.

Dat dan maar weer gedaan.

Daar verwezen ze me weer door naar de site generation-connect.be
Ik heb de dame vriendelijk verteld dat ik daar al enkele keren geprobeerd had maar dat dit enkel was voor niet-proximus klanten;
Toen wist ze het niet meer en ze vroeg mijn nummer om te mogen terugbellen want ze ging het navragen…

Ben dus nu in blijde verwachting van proximus met, misschien, goed nieuws…of toch niet???

Iemand nog een idee??

@philippe: misschien nog is goed informeren of een rechtstreekse nummer waar ik terecht kan?

Bedankt alvast voor jullie raad…

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 10:37
door Marlboro
Aan die ene persoon hierboven; ik heb nog een abo van base gehad ja, contract van 24 maand, ik was er nie tevreden van, smsen kwamen meermaals niet toe of 30 min later toe enz...
Ik ben dat toen nagegaan en kon na 15maand gratis opzeggen.
Toen het zover was ben ik terug naar de base shop gegaan en dat is me er perfect gelukt toen om na dus 15 maand gratis op te zeggen.
Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Kris; is een teken je geen goeie aan de lijn hebt. En zij u terug bellen? Geloof ik maar weinig van.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 10:42
door timofp
@Kris, heb je nu een abonnement of pay&go?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 10:52
door krismeeus
ja marlboro, dat zou ik kunnen doen maar ik wil absoluut mijn nummer behouden.

dat kan toch zo moeilijk niet zijn voor de vriendelijke mensen van proximus...

iedereen heeft mij nummer , die ik toch al een 10 jaar heb en dat kan ik toch niet zomaar ineens gaan veranderen...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 10:54
door krismeeus
timofp schreef:@Kris, heb je nu een abonnement of pay&go?
ik heb een abbo maar heb daar gisteren al over geinformeerd bij proximus en dat kan ik kosteloos opzeggen

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 10:58
door beont
Ik ga overschakelen van MV naar Generation connect, maar bij het formulier voor nummeroverdracht moet er een Simkaartnr ingevuld worden, bij MV is dit meer dan 13karakters, terwijl ik maar 13karakters kan invullen.

Nog iemand die dit probleem had?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 10:58
door Marlboro
Kosteloos opzeggen geloof ik niks van hoor. Ik ga u binne dikke 2uur laten weten hoe het zit, mijne maat gaat in gent naar de proximus shop gaan vragen over mijn abo die ik heb van 24maand.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 11:08
door xenne
beont schreef:Ik ga overschakelen van MV naar Generation connect, maar bij het formulier voor nummeroverdracht moet er een Simkaartnr ingevuld worden, bij MV is dit meer dan 13karakters, terwijl ik maar 13karakters kan invullen.

Nog iemand die dit probleem had?
er staat Afbeelding

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 11:23
door LPS
Suntall schreef:Base is juist de provider die het moeilijkste doet een vroegtijdige overstap, waar die 15 maanden regel vandaan komt weet ik niet. Tenzij iemand dit eens kan linken uit zijn kleine lettertjes.
Mss persoonlijk een slechte ervaring gehad met een medewerker die niet voldoende op de hoogte was?
Zij doen normaalgezien zéker niet het moeilijkste, obv hun Algemene Voorwaarden:

Indien de Klant een Consument is en het Abonnement eenzijdig verbreekt vóór het verstrijken van de bepaalde duur, dient hij een vergoeding te betalen die gelijk is aan de Abonnementsgelden of minimum belwaarden voor de periode lopend tot aan het einde van de bepaalde duur. Indien echter de Overeenkomst een duur van langer dan vijftien (15) maanden heeft, zal de door de Consument verschuldigde vergoeding berekend worden alsof de Consument gebonden was door een overeenkomst met een bepaalde duur van vijftien (15) maanden.
http://www.base.be/nl/toegang-en-gebruik-diensten

Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 11:27
door pm
Info uit de FAQ pagina van Proximus.be om over te schakelen van een abo naar Pay en Go: (via conversie formulier beschikbaar in Proximus shops)

http://support.nl.proximus.be/app/answe ... a_id/10996

Eens je Pay en Go klant bent kun je makkelijk switchen naar Generation Connect.

Dit lijkt me momenteel de beste manier om bij Proximus te switchen van een abonnement naar prepaid Generation Connect.

Succes ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 11:44
door timofp
@Hierboven, dat heb ik dus vandaag gedaan. Ik heb een Proximus abonnement (geen contractduur meer, dus kan onmiddellijk opzeggen). Ik ben zojuist naar een verkooppunt geweest en ze waren daar goed op de hoogte van de nieuwe formule en overstapmogelijkheden voor Proximus. Ik heb mijn abbo dan ook omgezet in een Pay&Go kaart, hierna zou ik via de klantendienst kunnen overschakelen.

1 addertje onder het gras, het overschakelen van abbo naar Pay&Go duurt 2-4 werkdagen, dat is dus volgende week Dinsdag-Donderdag dat ik overgeschakeld zal zijn, en het is niet zeker dat dan grens van 5000 nog niet bereikt is natuurlijk.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 11:57
door VOiD
Dat gaat maanden duren eer ze aan 5000 zitten hoor. Het is niet omdat er hier een tiental userbasers overstappen dat dit representatief is voor alle Belgische gebruikers...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 12:01
door timofp
Natuurlijk is dat niet representatief, maar deze actie loopt ook in Brussel en Wallonië en deze personen horen ook bij de 5000.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 12:14
door helmuteke
Zijn er al SIM kaartjes toegekomen ??? of is het voor maandag ??

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 12:16
door timofp
Geen idee, heb woensdag besteld maar ben niet thuis atm. Worden SIM kaarten trouwens aangetekend verstuurd of gewoon via de briefpost?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 13:02
door Marlboro
Mijne maat heeft me gebeld: je kan je abo nie gratis opzeggen tenzij je al over je 24maand zit.
Ik kan wel overschakelen naar generation connect en boete betalen van de overige maanden,is voor mij 105 euro.
Ik ga het denk ik wel doen,straks zelf eens naar een ander shop gaan dichter bij de deur.
Tis idd wel klote ge 2-4 werkdage moet wachten,pf.
Ik ga toch vragen of het nie mogelijk is om me meteen generation connect te maken dan.
Ik heb woensdag bestelt voor nieuwe nr en donderdag van rekening gegaan, ik heb vandaag geen kaartje ontvangen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 13:04
door Tuneboy2005
xenne schreef:
beont schreef:Ik ga overschakelen van MV naar Generation connect, maar bij het formulier voor nummeroverdracht moet er een Simkaartnr ingevuld worden, bij MV is dit meer dan 13karakters, terwijl ik maar 13karakters kan invullen.

Nog iemand die dit probleem had?
er staat Afbeelding
Je moet als huidige provider base nemen dan kan je het volledige nummer ingeven

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 13:24
door ik_jefke
Trojan schreef:Vroeger opzeggen kan ALTIJD, mits 150 euro opzeggingsvergoeding.
Ik geloof dat dit het maximum bedrag is, normaal gesproken is het de helft van het nog verschuldigde bedrag

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 13:41
door decat
helmuteke schreef:Zijn er al SIM kaartjes toegekomen ??? of is het voor maandag ??

Ik heb van woensdag op donderdag rond middernacht besteld, kaartje zat vandaag nog niet in de bus.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 13:46
door Racingboy
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat om naar Generation Connect over te schakelen via NP?

Je vult het document in en je betaalt. Krijg je dan een brief met je nieuwe simkaart en als je deze hebt, moet je op de een of andere manier bevestigen dat de NP kan door gaan?
OF
Er komt iemand langs, geeft je een simkaart, laat je een np document tekenen en je zal automatisch na enkele dagen overgezet worden?

Iemand een idee welke werkwijze ze hanteren?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 13:55
door FlashBlue
Zoveelste keer :
Overdracht gsm-nummer

De overdracht van uw gsm-nummer wordt uitgevoerd binnen de 2 werkdagen na de overdrachtsdatum vermeld op het overdrachtsdocument dat u ontvangt bij levering van uw goederen en indien de aanvraag niet geweigerd wordt door uw huidige operator. U kunt de nieuwe simkaart gebruiken wanneer het scherm van uw gsm "Proximus" vermeldt nadat u uw PIN-code hebt ingegeven.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 13:56
door xenne
blijkbaar de tweede methode, want simkaart activeert zichzelf en je kan het blijkbaar niet uitstellen.... je zal wel moeten tekenen bij levering vermoed ik

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 14:11
door Jordy1990
Ik heb mij gisteren als Pay and go klant ingeschreven in het nieuw tariefplan. Vandaag heb ik een sms ontvangen waarin stond dat de activatie gelukt is. Moet ik nu binnen een bepaalde tijd voor 20 euro herladen of kan ik gwn wachten tot de volgende maand om te herladen?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 14:30
door Marlboro
Jordy1990; nee, je hebt uw eerste lading al betaald he, je hebt al 20 euro betaald snappie, volgende lading is als het op is of als je aan je nieuwe maand begint maar dat beslis je zelf, wil je maar na 3maand terug herladen is uw goed recht.

Ik heb ondertussen naar de proximus shop geweest; DIKKE ZERO, ze weten daar van toeten of blazen, belt da mens naar de klantendienst 6000nr, die persoon aan de lijn wist er ook nog van de hond zijn kloten, resultaat is nu ik nog steeds noppes heb en nog nie kan overschakelen van mijn abo naar generation connect.

Proximus service zoals we al wisten toont nogmaals aan; DIKKE ZERO. Trieste boel, hun eigen mensen die er werken lichten ze nie eens in als ze een nieuwe product brengen,lol.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 14:33
door Suntall
@ LPS. Nee hoor, werk op een objectieve manier in de sector. Vandaar dat ik weet dat Base daar iets lastiger in is.
Hoewel het nooit makkelijk is om vroegtijdig op te zeggen, bij welke provider of welke leverancier dan ook :)
Het is jammer dat er zaken als 'je kunt opzeggen na 15 maanden' rondgaan, want het is door zulke zaken én het niet voldoende checken van de klant zelf dat er dan een hele rits verhalen komen van ' mijn oude provider heeft me iets gelapt '.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 09 dec 2011, 14:40
door Dieter_88
Ik had gisteren gebeld om over te schakelen. Heb nog een abonnement tot 10/12.
Wil naar generation connect + daarop nog een dienst. Dat was perfect mogelijk zeiden ze bij de klantendienst, ik moest gewoon naar de winkel gaan waar ze voor mij alles gingen regelen.
Werk wel in Brussel, dus had al verwacht da't een pak minder ging zijn qua service, en ze wisten er dus niks van.
Ben gewoon weggegaan want konden mij gewoon ni helpen, buiten te zeggen da'k da via de site kon doen (duh)

Nu lees ik zaken dat je niet kan overstappen als je nog onder contract ligt. Hoe erg is dat dat eigen klanten dan nog niet kunnen overstappen naar een andere formule bij dezelfde provider (of ben ik mis). Ik wil graag zo snel mogelijk veranderen maar ja gaat dit wel lukken met wat ik wil? En hoe?