Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Software schreef:Voor bestaande (net, homeconnect) klanten die nu overschakelen is er maar 25 euro overschakel kost.
Staat op het crm, heb daarom ook gisteren vdsl2 besteld bij dommel.
Das wel tof. Spijtig dat ik enkele maanden geleden al €100 heb uitgegeven voor het upgraden naar 12Mbit en om het limietloos te krijgen, anders had ik de overstap naar speedconnect wel gemaakt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

technische mankement te wijten aan Belgacom DENK IK (meerdere mensen hebben bij hun overschakeling dergelijk probleem had)(inloggevens zijn dezelfde)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

kaise1 schreef:Edit @robbe, mijn lijn draait hier op een gewone adsl splitter welliswaar op de 12 Mbit speedconnect abbo
Edit2 is wel deze Sagem F@stTM 3464 (met firmware van 2007)
lol edit 3 ik heb allesinds mijn gewone internet verbinding verloren (netconnect) gedurende een week ;-)

1) Goed om weten dat ik hier niet massaal nieuwe splitters moet beginne steken :-)
2) Had al schrik dat'k die op een zonnebank gelijkende modem/router ging krijgen :D
3) Zou ni mogen, maar een weekske valt nog mee ivgl. met die weken die ik destijds heb mogen wachten.

Software schreef:Je moet op die I klikken bij je pakketten.
Daarna aanvragen migratie VDS2L. In de eerste stap staat dat er momenteel (?) promo is en dat je maar 25 euro moet betalen. Bij mij was het ook toevallig dat ik klikte op de knop en deze promo zag staan. Dit was voor mij de reden voor de overstap.

@kaise1
Hoe komt dat je internet verbinding verloren had ?
Dommel inloggegevens niet meer juist of technische mankement ?

Dito bij mij, ik kijk daar ook is sporadisch en opeens kon ik zowat alle abbo's nemen.
Op de cityconnect na uiteraard, maar toch al schoon aanbod.

'k Snap wel niet goed hoe ze vroeger konden verkondigen dat er voor 85% VDSL dekking was en nu is dat opeens 65%.
Raar dat het bij zo'n daling in mijn buurt opeens wel beschikbaar wordt 8)

kaise1 schreef:technische mankement te wijten aan Belgacom DENK IK (meerdere mensen hebben bij hun overschakeling dergelijk probleem had)(inloggevens zijn dezelfde)

Dat klinkt verdacht neig op de uitleg die indertijd kreeg bij het overschakelen van mijn adsl lijn :P
Wel handig dat ze dezelfde inlog gegevens gebruiken dat bespaart direct een hoop miserie :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Robbe schreef:'k Snap wel niet goed hoe ze vroeger konden verkondigen dat er voor 85% VDSL dekking was en nu is dat opeens 65%.
Raar dat het bij zo'n daling in mijn buurt opeens wel beschikbaar wordt 8)

De bevolking stijgt sneller tov de dekking van vdsl2?

Volgens het kwartaalverslag van bgc was het denkik 70% :)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Robbe schreef:
kaise1 schreef:Edit @robbe, mijn lijn draait hier op een gewone adsl splitter welliswaar op de 12 Mbit speedconnect abbo
Edit2 is wel deze Sagem F@stTM 3464 (met firmware van 2007)
lol edit 3 ik heb allesinds mijn gewone internet verbinding verloren (netconnect) gedurende een week ;-)

1) Goed om weten dat ik hier niet massaal nieuwe splitters moet beginne steken :-)

Ge moet uw vdsl2 afsplitsen aan de intro, gezien je zegt 'massaal' ga ik ervan uit dat je verschillende telefoonstopcontacten hebt.
Met vdsl2 werkt dat enkel als je de vdsl2 op de intro afsplitst met een full rate splitter.
Intro naar full rate splitter, dsl uitgang naar het stopcontact waar de modem staat, rest van de binnenbekabeling op de telefoonuitgang van de full rate splitter.
Met distributed splitters, no chance in hell :)
(ik zeg het er maar even bij dat ge ni voor verrassingen komt te staan :P )


2) Had al schrik dat'k die op een zonnebank gelijkende modem/router ging krijgen :D
3) Zou ni mogen, maar een weekske valt nog mee ivgl. met die weken die ik destijds heb mogen wachten.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

als je meerdere telefooncontacten hebt is een gewone adsl splitter mischien niet mogelijk idd, maar werken vanaf 1 telefooncontact met een gewone adslsplitter en meerdere telefoonscontactdozen/stekkers werken hier toch bij mij ..
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Software schreef:Je moet op die I klikken bij je pakketten.
Daarna aanvragen migratie VDS2L. In de eerste stap staat dat er momenteel (?) promo is en dat je maar 25 euro moet betalen. Bij mij was het ook toevallig dat ik klikte op de knop en deze promo zag staan. Dit was voor mij de reden voor de overstap.

ik heb de knop niet meer staan (migratie is aangevraagd) dus kan ik het bewijs niet laten zien . Misschien iemand anders die het nog staan heeft.

Op proforma factuur staat :
migration to vdsl2 activation fee:
serv-62797 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €20.66 €0.00 €0.00 €20.66
sagem 3464 wlan vdsl2 router:
serv-62798 1 0000/00/00 2009/08/18 one-time 100 €114.88 €0.00 €0.00 €114.88
total due (met btw): €164.00

@kaise1
Hoe komt dat je internet verbinding verloren had ?
Dommel inloggegevens niet meer juist of technische mankement ?


Plaats je het order niet meteen als je op de I klikt en kiest voor VDSL?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nee, eerst wordt er een lijncheck gedaan.
Wanneer er VDSL2 beschikbaar is, dan kun je gaan naar de volgende pagina voor je bestelling.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

als je bij homeconnect op de I klikt krijg je enkel dit:
'please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer'

en uiteraard staat er in die software nergens iets vermeld over vdsl...

heeft er iemand met homeconnect ervaring met de overschakeling naar speedconnect? ik zou ook graag overstappen...
fulcrum9
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2009, 20:34

Voor diegenen die zelf hun aansluitdoos willen vervangen, heb ik hier een handleiding gevonden.
Ik vraag mij af of het wel te doen is voor de gemiddelde mens. Maar aan de andere kant is het wel het proberen waard, want je spaart tenslotte zo 85 euro. Alle tips zijn welkom.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

_rEuTeL_ schreef:als je bij homeconnect op de I klikt krijg je enkel dit:
'please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer'

en uiteraard staat er in die software nergens iets vermeld over vdsl...

heeft er iemand met homeconnect ervaring met de overschakeling naar speedconnect? ik zou ook graag overstappen...

goed, na lang zoeken is het duidelijk dat deze promo NIET geldt voor homeconnect klanten

zucht
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Is er eigenlijk iemand die van homeconnect naar VDSL is overgeschakeld en die kan zeggen hoe lang hij zonder internet heeft gezeten?

De enige manier blijkt dus het opzeggen van je homeconnect te zijn en dan pas VDSL aan te vragen. Waarom moet dommel het toch zo moeilijk maken voor zijn bestaande klanten? :(

Zelfs bellen naar een verkoper resulteert in het afspringen van het nummer na een paar minuten. Die mensen willen precies geen geld verdienen. Of ze willen toch zo weinig mogelijk met de klanten te maken hebben en gewoon het geld ontvangen.
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fulcrum9 schreef:Voor diegenen die zelf hun aansluitdoos willen vervangen, heb ik hier een handleiding gevonden.
Ik vraag mij af of het wel te doen is voor de gemiddelde mens. Maar aan de andere kant is het wel het proberen waard, want je spaart tenslotte zo 85 euro. Alle tips zijn welkom.

Ik heb het hier juist gedaan bij mij thuis. Als je beetje handig bent lukt het wel.
Die TF2007 had ik nog liggen en heb vandaag een splitter (€12) gaan kopen in de belgacom shop.

Nu hopen dat dommel snel mij VDSL2 activeerd, heb sinds vrijdag betaald en niets meer gehoord. Nuja morgen eens bellen dan;
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Heb vandaag m'n overstap aangevraagd naar VDSL2. Er is geen enkele telefoon aangesloten in huis, enkel de modem, betekent dit dan dat ik niets moet veranderen aan m'n binneninstallatie? Ik vind namelijk de uitleg in dit topic daaromtrent niet volledig duidelijk...

bedankt
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als er maar één stopcontact aan je invoer verbonden is moet je niets doen, gewoon de modem inpluggen en de rest gaat vanzelf.

Als je geen vaste lijn hebt moet je zelfs geen vdsl2 splitter gebruiken, dat spaart je €12 uit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Trojan schreef:Als er maar één stopcontact aan je invoer verbonden is moet je niets doen, gewoon de modem inpluggen en de rest gaat vanzelf.

Als je geen vaste lijn hebt moet je zelfs geen vdsl2 splitter gebruiken, dat spaart je €12 uit.


Ik heb een discoveryline maar hier zit enkel de modem op, moet er dan nog een VDSL2 splitter komen?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Weet er iemand eigenlijk of er een 36h disconnect is bij Speedconnect ? En hoe 'dynamisch' is het ip ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

KiLLa schreef:
Trojan schreef:Als er maar één stopcontact aan je invoer verbonden is moet je niets doen, gewoon de modem inpluggen en de rest gaat vanzelf.

Als je geen vaste lijn hebt moet je zelfs geen vdsl2 splitter gebruiken, dat spaart je €12 uit.


Ik heb een discoveryline maar hier zit enkel de modem op, moet er dan nog een VDSL2 splitter komen?
Als er geen telefoontoestel aan hangt niet.

VOiD schreef:Weet er iemand eigenlijk of er een 36h disconnect is bij Speedconnect ? En hoe 'dynamisch' is het ip ?
Ik denk het wel. Een dynamisch ip wil zeggen dat elke keer je een PPPoE sessie start een nieuw ip krijgt. Normaal is dit automatisch elke 36u, tenzij ge zelf uw modem aan/uit zet, dan is het vroeger.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

In tegenstelling tot sommige vorige berichten zat er bij mij WEL een vdsl splitter in.
Dus een nieuwe splitter gaan kopen is niet nodig
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Software schreef:In tegenstelling tot sommige vorige berichten zat er bij mij WEL een vdsl splitter in.
Dus een nieuwe splitter gaan kopen is niet nodig

Bij het BGC pakket zit dat toch altijd?, bij dommel zit het er niet bij (was toch zo).
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

silencer schreef:
Software schreef:In tegenstelling tot sommige vorige berichten zat er bij mij WEL een vdsl splitter in.
Dus een nieuwe splitter gaan kopen is niet nodig

Bij het BGC pakket zit dat toch altijd?, bij dommel zit het er niet bij (was toch zo).

In mijn dommel pakket zat de modem + splitter VDSL.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Iemand een idee hoe lang de overstap gemiddeld duurt? Ik heb maandag de aanvraag gedaan, er staat nu wel een proforma factuur klaar maar de domiciliëring gaat precies maar niet door...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

KiLLa schreef:Iemand een idee hoe lang de overstap gemiddeld duurt? Ik heb maandag de aanvraag gedaan, er staat nu wel een proforma factuur klaar maar de domiciliëring gaat precies maar niet door...

2weken a 1.5maand(domi), wat ben je met een gemiddelde?
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

hey guys :-)

(nieuw hier :) )

ff deze volledige topic doorpluist en ik moet zeggen dat ik niets wijzer ben geworden :p

Modem zelf ook reeds ontvangen, met telefonie splitter en die tf2700 (?) spliter.

De telefonie splitter past in een 5 punts contact en de vdsl dan op de telefonie splitter... ervaring leert me dat er VOOR de telefonie een splitter dient te komen, maar dat kan niet op de huidige installatie van de belgacom technieker, deze heeft dit een jaar geleden vervangen door een nieuwe wanddoos waarop 1 rj11, 1 rj45 en 1 x 5 polige stekker kan geplaatst worden.
Dient deze dan terug vervangen te worden ... ik dacht het niet ... .... ofwel ... :p


De crm van dommel zegt me na 2 weken nog steeds Migration has been requested.
Dus ik wacht af en lees verder :-)
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dmi schreef:hey guys :-)

(nieuw hier :) )

ff deze volledige topic doorpluist en ik moet zeggen dat ik niets wijzer ben geworden :p

Modem zelf ook reeds ontvangen, met telefonie splitter en die tf2700 (?) spliter.

De telefonie splitter past in een 5 punts contact en de vdsl dan op de telefonie splitter... ervaring leert me dat er VOOR de telefonie een splitter dient te komen, maar dat kan niet op de huidige installatie van de belgacom technieker, deze heeft dit een jaar geleden vervangen door een nieuwe wanddoos waarop 1 rj11, 1 rj45 en 1 x 5 polige stekker kan geplaatst worden.
Dient deze dan terug vervangen te worden ... ik dacht het niet ... .... ofwel ... :p


De crm van dommel zegt me na 2 weken nog steeds Migration has been requested.
Dus ik wacht af en lees verder :-)

Wat je moet doen is die 6 punt (die 5 punts heb je niet nodig) splitter op dat belgacom bakje ( die wandcontactdoos) zetten. Daarna je blauwe kabel in het gaatje van DSL steken en met de modem verbinden.
Telefoon sluit je aan op die Rj11 connecties.
Meer info http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... mon_nl.pdf

btw het is toch zo een bakje ?
Afbeelding
Dan zitten er 2 maal RJ-11 op

Bij mij staat er in het CRM ook nog steeds Migration has been requested. Ik heb gemaild naar dommel maar die mannen kunnen niet zeggen wanneer ik word overgezet. "Zo snel mogelijk", maar geen datum.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

dmi schreef:hey guys :-)

(nieuw hier :) )

ff deze volledige topic doorpluist en ik moet zeggen dat ik niets wijzer ben geworden :p

Modem zelf ook reeds ontvangen, met telefonie splitter en die tf2700 (?) spliter.

De telefonie splitter past in een 5 punts contact en de vdsl dan op de telefonie splitter... ervaring leert me dat er VOOR de telefonie een splitter dient te komen, maar dat kan niet op de huidige installatie van de belgacom technieker, deze heeft dit een jaar geleden vervangen door een nieuwe wanddoos waarop 1 rj11, 1 rj45 en 1 x 5 polige stekker kan geplaatst worden.
Dient deze dan terug vervangen te worden ... ik dacht het niet ... .... ofwel ... :p


De crm van dommel zegt me na 2 weken nog steeds Migration has been requested.
Dus ik wacht af en lees verder :-)
In de 5 naar 6 polige filter wordt de bedrading eerst doorgelust naar de full-reate splitter en dan pas gaat deze terug naar de 2 RJ11 connectoren op de 5/6 polige filter. Zonder een full-rate splitter is zo'n 5/6 polige filter ook waardeloos.

Ik denk niet dat belgacom stopcontacten heeft wara zowel RJ11 en RJ45 tegelijk in kunnen. Post desnoods eens een foto.
Laatst gewijzigd door Trojan op 28 aug 2009, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

dus moetek de geleverde 5pins met 2 rj11kes inpluggen en daarna pas de 6pins fullrate filter inpluggen.

De blauwe bijgeleverde kabel is imo gewoon telefoonkabel en mijn kabel loopt naar boven, over de zolder en zo terug naar mijn bureau ... ik kom niet toe met een kabeltje van 1 meter...
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dmi schreef:dus moetek de geleverde 5pins met 2 rj11kes inpluggen en daarna pas de 6pins fullrate filter inpluggen.

De blauwe bijgeleverde kabel is imo gewoon telefoonkabel en mijn kabel loopt naar boven, over de zolder en zo terug naar mijn bureau ... ik kom niet toe met een kabeltje van 1 meter...

Die 5pins heb je in jouw geval niet nodig omdat je zo een TF2007 wandcontactdoos hebt.
Je moet gewoon je telefoon in de rj-11 connector steken en die fullrate splitter inpluggen op je tf2007

En die kabel die naar boven loopt, moet je dan in je DSL uitgang steken :-D .
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

tis maar damme zeker zijn eh :)

Al iemand iets gevonden om de usb poort te gebruiken op die sagem ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dmi schreef:tis maar damme zeker zijn eh :)

Al iemand iets gevonden om de usb poort te gebruiken op die sagem ?

je kunt er een usb2led aan hangen of een gsm/gps ontvanger mee opladen vermoedelijk.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

dat is me toch iets raars ... ook nergens geen info in het control panel over de config van da poortje ...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Met de simpele reden dat de USB functionaliteit niet in de firmware zit. BGC heeft deze er 'bewust' uitgelaten om te vermijden dat ze voor een ziljoen verschillende randapparaten ondersteuning moeten bieden. De USB zal pas geactiveerd worden als telenet met een vergelijkbare oplossing komt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

silencer schreef:
dmi schreef:tis maar damme zeker zijn eh :)

Al iemand iets gevonden om de usb poort te gebruiken op die sagem ?

je kunt er een usb2led aan hangen of een gsm/gps ontvanger mee opladen vermoedelijk.

edit: dat werkt, net even getest.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

mmmm ineens wel aansluitbaar op speedconnect :)

Nu heb ik gelezen dat voip niet werkt op de sagem modems maar zelf heb ik dus een Gigaset C470IP (apart kastje + netwerkaansluiting), deze zou toch wel moeten werken op deze modem of niet ?

Als ik het goed lees kan het zijn dat er een onderbreking van internet kan gebeuren ?
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Devilzown schreef:Ge moet uw vdsl2 afsplitsen aan de intro, gezien je zegt 'massaal' ga ik ervan uit dat je verschillende telefoonstopcontacten hebt.
Met vdsl2 werkt dat enkel als je de vdsl2 op de intro afsplitst met een full rate splitter.
Intro naar full rate splitter, dsl uitgang naar het stopcontact waar de modem staat, rest van de binnenbekabeling op de telefoonuitgang van de full rate splitter.
Met distributed splitters, no chance in hell :)
(ik zeg het er maar even bij dat ge ni voor verrassingen komt te staan :P )

Hmmz, da worden dan allemaal nieuwe spliters en een nieuwe contactdoos blijkbaar.

Software schreef:In tegenstelling tot sommige vorige berichten zat er bij mij WEL een vdsl splitter in.
Dus een nieuwe splitter gaan kopen is niet nodig

- 1 nog te kopen splitter :-)

Software schreef:
fulcrum9 schreef:Voor diegenen die zelf hun aansluitdoos willen vervangen, heb ik hier een handleiding gevonden.
Ik vraag mij af of het wel te doen is voor de gemiddelde mens. Maar aan de andere kant is het wel het proberen waard, want je spaart tenslotte zo 85 euro. Alle tips zijn welkom.

Ik heb het hier juist gedaan bij mij thuis. Als je beetje handig bent lukt het wel.
Die TF2007 had ik nog liggen en heb vandaag een splitter (€12) gaan kopen in de belgacom shop.

Nu hopen dat dommel snel mij VDSL2 activeerd, heb sinds vrijdag betaald en niets meer gehoord. Nuja morgen eens bellen dan;

Is er op die TF2007 eigenlijk nog een splitter nodig of is die daar al ingebouwd?
Want dat zou opnieuw een splitter minder zijn.

@ Fulcrum9 : Bedankt voor de handleiding trouwens :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Robbe schreef:
Devilzown schreef:Ge moet uw vdsl2 afsplitsen aan de intro, gezien je zegt 'massaal' ga ik ervan uit dat je verschillende telefoonstopcontacten hebt.
Met vdsl2 werkt dat enkel als je de vdsl2 op de intro afsplitst met een full rate splitter.
Intro naar full rate splitter, dsl uitgang naar het stopcontact waar de modem staat, rest van de binnenbekabeling op de telefoonuitgang van de full rate splitter.
Met distributed splitters, no chance in hell :)
(ik zeg het er maar even bij dat ge ni voor verrassingen komt te staan :P )

Hmmz, da worden dan allemaal nieuwe spliters en een nieuwe contactdoos blijkbaar.

Software schreef:In tegenstelling tot sommige vorige berichten zat er bij mij WEL een vdsl splitter in.
Dus een nieuwe splitter gaan kopen is niet nodig

- 1 nog te kopen splitter :-)

Software schreef:
fulcrum9 schreef:Voor diegenen die zelf hun aansluitdoos willen vervangen, heb ik hier een handleiding gevonden.
Ik vraag mij af of het wel te doen is voor de gemiddelde mens. Maar aan de andere kant is het wel het proberen waard, want je spaart tenslotte zo 85 euro. Alle tips zijn welkom.

Ik heb het hier juist gedaan bij mij thuis. Als je beetje handig bent lukt het wel.
Die TF2007 had ik nog liggen en heb vandaag een splitter (€12) gaan kopen in de belgacom shop.

Nu hopen dat dommel snel mij VDSL2 activeerd, heb sinds vrijdag betaald en niets meer gehoord. Nuja morgen eens bellen dan;

Is er op die TF2007 eigenlijk nog een splitter nodig of is die daar al ingebouwd?
Want dat zou opnieuw een splitter minder zijn.

@ Fulcrum9 : Bedankt voor de handleiding trouwens :-)

Splitter is nog nodig maar die zit in het dommel pakket. Je moet die splitter gewoon op de tf2007 klikken.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Je hebt maar EEN splitter nodig, namelijk op de NTP2007 in combinatie met de modem. Al hetgeen daarachter hangt van stopcontacten moet op het groene blokje in de NTP2007 aangesloten worden (zie afbeelding hierboven).

Alle extra splitter die je op andere stopcontacten gaat zetten zijn weggesmeten geld.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Tenzij ik de modem niet aan het inkomstpunt van de telefoonlijn zou gaan hangen?
Of is dat bij vdsl wel verplicht terwijl dat bij adsl meer optioneel was?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Gij moogt uw modem zetten waar gij wilt, zolang deze maar achter de full rate splitter hangt en er geen enkel telefoontoestel op hetelfde koperpaar zit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Oh shite.

Zonet de migratie aangevraagd, mede door het feit dat het slechts 25€ activatie is én dat de Sagem modem ook VOIP ondersteunt (zodat ik de huidige Fritz!box kan verkopen en zo de extra kostprijs van de switch nog meevalt). Net betaald ook en natuurlijk lees ik NU pas dat VOIP uitgeschakeld staat op die modems?

Not fair. Dat staat nergens vermeld... Iemand een truukje om VOIP alsnog te enablen op de Sagem? :bang:
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”