De nieuwe Telenet Shakes abonnementen

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Weetgraag schreef:Gisteren een Wireless geconfigureerd van Telenet, het accespoint/router is van Topcom maar het type ken ik niet. Er zaten vier Lanpoorten op en ze werkten alle vier, ik moest wel de ip range wijzigen naar 5 ip adressen.


Het is dus geen AP maar een router... anders zou je geen "ip range" hebben. Misschien toch eens laten weten welk model TN tegenwoordig dan plaatst.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Weetgraag schreef:Gisteren een Wireless geconfigureerd van Telenet, het accespoint/router is van Topcom maar het type ken ik niet. Er zaten vier Lanpoorten op en ze werkten alle vier, ik moest wel de ip range wijzigen naar 5 ip adressen.

Greetz
Weetgraag :wink:

Weetgraag, als trouwe Belgacom fan toch de deur dichtgetrokken dan?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

ik000ike schreef:
r2504 schreef:
ik000ike schreef:mijn router werkt zowel op adsl2 als ook op kabel :)


Verklaar je nader... effectief als router, of gewoon als switch dan ?

De meeste huis-tuin-en-keuken routerjes hebben ofwel een PSTN WAN poort, of een ethernet WAN poort... maar uiterst zelden beide !


de belkin N1
ik gebruik deze met telenet kabel als router
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=451379

Plug-and-Play-installatie zonder cd
Biedt eenvoudige beveiligingsmogelijkheid en ondersteunt Wi-Fi Protected Setup™ en Multiple SSID
Werkt met 3x3 MIMO-antenneontwerp ten behoeve van de hoogste draadloze snelheden en het beste draadloze bereik
Geïntegreerd ADSL 2+ modem
Gigabit LAN-poorten


Dat type router bedoel je.
Je hebt een versie voor adsl en een versie voor kabel. Niet beide.
Dit is een versie voor telenet en die zal je hebben.
Afbeelding
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

nonkie schreef:
ik000ike schreef:
r2504 schreef:
ik000ike schreef:mijn router werkt zowel op adsl2 als ook op kabel :)


Verklaar je nader... effectief als router, of gewoon als switch dan ?

De meeste huis-tuin-en-keuken routerjes hebben ofwel een PSTN WAN poort, of een ethernet WAN poort... maar uiterst zelden beide !


de belkin N1
ik gebruik deze met telenet kabel als router
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=451379

Plug-and-Play-installatie zonder cd
Biedt eenvoudige beveiligingsmogelijkheid en ondersteunt Wi-Fi Protected Setup™ en Multiple SSID
Werkt met 3x3 MIMO-antenneontwerp ten behoeve van de hoogste draadloze snelheden en het beste draadloze bereik
Geïntegreerd ADSL 2+ modem
Gigabit LAN-poorten


Dat type router bedoel je.
Je hebt een versie voor adsl en een versie voor kabel. Niet beide.
Dit is een versie voor telenet en die zal je hebben.


http://www.grijo.nl/netwerk-produkt-62/ ... -3239.html

en er bestaat idd ook een :
http://www.grijo.nl/netwerk-produkt-62/ ... 18926.html

de mijne zal de eerste van die 2 zijn :)
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Kleine schreef:
Weetgraag schreef:Gisteren een Wireless geconfigureerd van Telenet, het accespoint/router is van Topcom maar het type ken ik niet. Er zaten vier Lanpoorten op en ze werkten alle vier, ik moest wel de ip range wijzigen naar 5 ip adressen.

Greetz
Weetgraag :wink:

Weetgraag, als trouwe Belgacom fan toch de deur dichtgetrokken dan?


't Was niet voor bij mij maar vanaf mijn kontrakt afloopt stap ik over, ik ben altijd trouw geweest aan BGC maar terug een jaar wachten op een snelheid die mij maar 6mbit kan garanderen van de 12, geen BGCTV
om nog maar te zwijgen van de loze beloftes die ze maken. Hollebollegijs was de enige die me een klaar en duidelijk antwoord gaf op mijn vragen en dat waardeer ik. De maat is vol dus ADSL is voor mij nu geen optie meer.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Weetgraag schreef:
Kleine schreef:
Weetgraag schreef:Gisteren een Wireless geconfigureerd van Telenet, het accespoint/router is van Topcom maar het type ken ik niet. Er zaten vier Lanpoorten op en ze werkten alle vier, ik moest wel de ip range wijzigen naar 5 ip adressen.

Greetz
Weetgraag :wink:

Weetgraag, als trouwe Belgacom fan toch de deur dichtgetrokken dan?


't Was niet voor bij mij maar vanaf mijn kontrakt afloopt stap ik over, ik ben altijd trouw geweest aan BGC maar terug een jaar wachten op een snelheid die mij maar 6mbit kan garanderen van de 12, geen BGCTV
om nog maar te zwijgen van de loze beloftes die ze maken. Hollebollegijs was de enige die me een klaar en duidelijk antwoord gaf op mijn vragen en dat waardeer ik. De maat is vol dus ADSL is voor mij nu geen optie meer.

Greetz
Weetgraag :wink:


ADSL(2+) lijkt steeds meer veren te verliezen als zelfs de 'die-hards' het de rug toekeren :lol: :lol: :lol:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Welke adsl2+?
:lol:
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Zambo schreef:ADSL(2+) lijkt steeds meer veren te verliezen als zelfs de 'die-hards' het de rug toekeren :lol: :lol: :lol:


Als "Die hard" heb ik BGC altijd gerespecteerd maar wat ze nu doen is niet goed te praten, maar het ging hier wel over de "shakes" van telenet en je kan er niet omheen dat dit toch een mooi alternatief is voor BGC.

Greetz
Weetgraag :wink: :lol:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

als we eerlijk zijn... ADSL heeft toch altijd het internet via de kabel (Telenet en andere) moeten nahuppelen op één been.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Weetgraag schreef:
Zambo schreef:ADSL(2+) lijkt steeds meer veren te verliezen als zelfs de 'die-hards' het de rug toekeren :lol: :lol: :lol:


Als "Die hard" heb ik BGC altijd gerespecteerd maar wat ze nu doen is niet goed te praten, maar het ging hier wel over de "shakes" van telenet en je kan er niet omheen dat dit toch een mooi alternatief is voor BGC.

Greetz
Weetgraag :wink: :lol:

Ik denk dat we een beetje in't zelfde schuitje zitten jong, ik ben BGC ook lang trouw gebleven, vooral omwille van hun uitstekende service (ondanks hun te hoge prijs) maar het laatste jaar hebben ze die reputatie volledig om zeep weten te helpen. Maandag is Belgacom afgesloten, zowel voor telefoon als voor ADSL. (ADSL 2+, VDSL, VDSL2, ... nooit van gehoord in onze streek!)
(mijn verhaal : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20573 )
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Weetgraag schreef:'t Was niet voor bij mij maar vanaf mijn kontrakt afloopt stap ik over, ik ben altijd trouw geweest aan BGC maar terug een jaar wachten op een snelheid die mij maar 6mbit kan garanderen van de 12, geen BGCTV
om nog maar te zwijgen van de loze beloftes die ze maken. Hollebollegijs was de enige die me een klaar en duidelijk antwoord gaf op mijn vragen en dat waardeer ik. De maat is vol dus ADSL is voor mij nu geen optie meer.

Hier hetzelfde... Jarenlang op het ADSL kamp gezeten, eerst Versatel, daarna Dommel. Altijd tevreden geweest, zeker qua limieten, maar de snelheid aan de overkant (Telenet) heeft altijd de ogen uitgestoken.
Nu dat Belgacom mij enkel 12Mbps wil geven over VDSL in combinatie met BGC TV, is de maat vol. ADSL2+ is op mijn locatie helemaal niet mogelijk.

Nu neem ik een Shake met 25Mbps en 100GB limiet, op 7 oktober komt Telenet heel het boeltje installeren en mogen ze me verwelkomen als nieuwe klant...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Tja, het was te verwachten dat belgacom kloppen gaat krijgen.
Hun prijzen voor internet zijn dan ook veel te hoog voor de snelheid in vergelijking van telenet. En dan heb je nog het geluk of het ongeluk met de afstand van de centrale. Dus die snelheid die ze beloven is niet altijd reël. Bij telenet is dat in de meeste gevallen wel de beloofde snelheid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Svekke schreef:
Weetgraag schreef:'t Was niet voor bij mij maar vanaf mijn kontrakt afloopt stap ik over, ik ben altijd trouw geweest aan BGC maar terug een jaar wachten op een snelheid die mij maar 6mbit kan garanderen van de 12, geen BGCTV
om nog maar te zwijgen van de loze beloftes die ze maken. Hollebollegijs was de enige die me een klaar en duidelijk antwoord gaf op mijn vragen en dat waardeer ik. De maat is vol dus ADSL is voor mij nu geen optie meer.

Hier hetzelfde... Jarenlang op het ADSL kamp gezeten, eerst Versatel, daarna Dommel. Altijd tevreden geweest, zeker qua limieten, maar de snelheid aan de overkant (Telenet) heeft altijd de ogen uitgestoken.
Nu dat Belgacom mij enkel 12Mbps wil geven over VDSL in combinatie met BGC TV, is de maat vol. ADSL2+ is op mijn locatie helemaal niet mogelijk.

Nu neem ik een Shake met 25Mbps en 100GB limiet, op 7 oktober komt Telenet heel het boeltje installeren en mogen ze me verwelkomen als nieuwe klant...

Hier ongeveer hetzelfde verhaal, 8 tal jaar bij Belgacom en altijd tevreden geweest betreft service en dergelijke.
Alleen die prijs blijft onveranderd voor maar een 4 Mbps lijntje, terwijl Telenet steeds mooie speeds liet optekenen.
Laatste jaar ben ik niet meer ingegaan op een nieuw jaar contract bij Belgacom, omdat men teveel beloofd en niet
kan waarmaken, zoals nu met hun 12Mbps Adsl2+ die ook hier niet beschikbaar bleek te zijn en ook nog geen Vdsl(2).
Ik heb een Shake (ExpressNet XL + telefonie_ 20Mbps, 30GB) besteld bij Telenet, op 6 Oktober komen ze langs.
Zal voor mij veel voordeliger uitkomen dan bij Belgacom (internet & telefonie) ---> Bij Telenet : meer snelheid en meer volume.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Amaai de BGC Exodus begint goed op gang gekomen, gisteren sprak iemand op het werk mij ook al aan over een overgang. De shake campagne van TN is duidelijk een succes. Hopelijk is de trend gezet en krijgen alle breedband- en telecomgebruikers in dit land nu eindelijk waar ze al jaren recht op hebben: een goed product voor een redelijke prijs.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Special_K schreef:Amaai de BGC Exodus begint goed op gang gekomen, gisteren sprak iemand op het werk mij ook al aan over een overgang. De shake campagne van TN is duidelijk een succes. Hopelijk is de trend gezet en krijgen alle breedband- en telecomgebruikers in dit land nu eindelijk waar ze al jaren recht op hebben: een goed product voor een redelijke prijs.
Redelijke prijs? Hm, niet echt. 't Is wel al stukken beter dan Belgacom natuurlijk.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Toen ik een paar maanden geleden aankondigde om over te stappen van VDSL boost naar Telenet kreeg ik o.a. van hollebollegijs te horen dat "ik er nog spijt zou van krijgen".

Hier staan we dan:

Download: 25 Mbit i.p.v. 17 Mbit
Upload: 1 Mbit i.p.v. 400 kbit
Limite: 100 GB (+ nachtsurfen) i.p.v. 35 GB, ok is ondertussen bij Belgacom ook opgetrokken.

Nog geen seconde spijt :-D
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Lord Utopia schreef:Redelijke prijs? Hm, niet echt. 't Is wel al stukken beter dan Belgacom natuurlijk.

Momenteel is het nog zover niet maar ik hoop dat de concurrentie er verder gaat voor zorgen dat het aanbod steeds beter wordt en de prijzen blijven zakken.
Geef toe: het laatste half jaar is er meer veranderd dan de vorige 5 jaar :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Astralon schreef:Toen ik een paar maanden geleden aankondigde om over te stappen van VDSL boost naar Telenet kreeg ik o.a. van hollebollegijs te horen dat "ik er nog spijt zou van krijgen".


Toen ik in 1996 mijn telefoonabo opzegde om over te schakelen naar TN zeiden ze ook al dat ik daar "nog spijt van ging krijgen". Blijkbaar zijn ze daar nog altijd van het gedacht dat ze o zo superieur zijn. Ze zouden zich toch misschien beter eens gaan afvragen waarom er steeds meer mensen opstappen :lol:
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Special_K schreef:
Lord Utopia schreef:Redelijke prijs? Hm, niet echt. 't Is wel al stukken beter dan Belgacom natuurlijk.

Momenteel is het nog zover niet maar ik hoop dat de concurrentie er verder gaat voor zorgen dat het aanbod steeds beter wordt en de prijzen blijven zakken.
Geef toe: het laatste half jaar is er meer veranderd dan de vorige 5 jaar :-D
Das waar :)

Voornamelijk dankzij de anders ISP's he :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Special_K schreef:Amaai de BGC Exodus begint goed op gang gekomen


Wees daar maar zeker van... langs alle kanten (vooral waar ik het niet verwacht) hoor ik spreken van overstappen (en het blijft niet bij spreken trouwens) naar Telenet.

Ik denk zelfs dat een drastische prijsverlaging bij BGC het tij nog moeilijk kan keren, en voor het overige zit men op korte termijn vast.

Ik vraag me af hoe Hollebollegijs hier nog enige toekomst kan zien...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:
Special_K schreef:
Lord Utopia schreef:Redelijke prijs? Hm, niet echt. 't Is wel al stukken beter dan Belgacom natuurlijk.

Momenteel is het nog zover niet maar ik hoop dat de concurrentie er verder gaat voor zorgen dat het aanbod steeds beter wordt en de prijzen blijven zakken.
Geef toe: het laatste half jaar is er meer veranderd dan de vorige 5 jaar :-D
Das waar :)

Voornamelijk dankzij de anders ISP's he :D


Daar sluit ik me volledig bij aan. En ik denk dat dommel hier voor een groot deel de oorzaak van is. Je ziet ik spreek niet altijd slecht over dommel hé. Het is dommel die als eerste ruime limieten gaf en iets later limietloos. Een heel deel deden de overstap. De andere adsl providers volgden het voorbeeld van dommel en telenet en belgacom werden verplicht om iets te gaan doen om de leegloop te stoppen. Het enige nadeel was dat dommel steken begon te laten vallen qua ondersteuning anders zouden we deze provider niet de rug toekeren nu het gras groener wordt aan de overkant.
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:
Special_K schreef:Amaai de BGC Exodus begint goed op gang gekomen, gisteren sprak iemand op het werk mij ook al aan over een overgang. De shake campagne van TN is duidelijk een succes. Hopelijk is de trend gezet en krijgen alle breedband- en telecomgebruikers in dit land nu eindelijk waar ze al jaren recht op hebben: een goed product voor een redelijke prijs.
Redelijke prijs? Hm, niet echt. 't Is wel al stukken beter dan Belgacom natuurlijk.


Oef, dacht al dat iedereen die telenetprijzen redelijk vinden, neem je dan een goed product dus moet je het gehele pack (zodat je met 100 gig je meter niet meer in de gaten moet houden enfin) dan betaal je een basis van 75+5€ freephone 24+3.77 ken je beller+ ong 13.7€ kabeldistributie= 97.47€/m...
Euhm zitten er hier op userbase wel gewone werkmensen die dat in hun budget normaal vinden enfin ge moet dan nog niet beginnen met tv theek ect op je digitale tv dan hé ?
Special_k telenet gaat hun prijzen niet zakken hoor wel mss wat meer aanbod in shakes extra bv :)

Komt er op neer dat hun inet prijzen peperduur zijn en gaan blijven bij TN (en natuurlijk de abnormale BGC prijzen) ... en 4000 fr in een maand voor wat media voor een gewone werkmens is veel mijn gedacht in deze tijden ;)
Laatst gewijzigd door kaise1 op 25 sep 2008, 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

@kaise1 daar sluit ik me bij aan. Ik moet ook alle maanden afdragen aan de bank voor mijn huis!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaise1 schreef:Komt er op neer dat hun inet prijzen peperduur zijn en gaan blijven bij TN


Ze zijn zelfs heel wat duurder geworden...

Telenet ExpressNet 15 Mbps/512 Kbits/20 GB kost 43 euro (oud)
Telenet ComfortNet XL 12 Mbps/400 Kbits/30 GB kost 50 euro (nieuw)
Telenet ExpressNet XL 20 Mbos/512 Kbits/30 GB kost 58 euro (nieuw)

Door dit alles te "verbergen" in een Shake is dit niet meteen duidelijk, maar de productaanpassingen (wat bv. bij alle anders providers stijgt voor dezelfde, of zelfs een lagere prijs) hoest je bij Telenet zelf op !
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

je moet wel peren met peren vergelijken
expressnet 43€ + 18€ telefonie + 8€ hd digicorder = 64€
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proxiboyke schreef:je moet wel peren met peren vergelijken


Ik vergelijk peren met peren... de drie opgesomde producten zijn ENKEL INTERNET ! (ze bevatten dus GEEN telefonie en huur digicorder). Je kan hun prijzen (van het internet product op zich dus) namelijk vinden op de pagina met algemen voorwaarden.

Nu het is het wel zo dat de Shake waarin ze inzitten evenveel kost... wat mij betreft is dit dus pure koppelverkoop:

ComfortNetXL kost 50 euro... ComfortNetXL plus Freephone Europe en huur Digicorder kost ook 50 euro :???:
ExpressNetXL kost 58 euro... ExpressNetXL plus Freephone Europe en huur Digicorder kost ook 58 euro :???:

Leg dat trouwens maar eens uit ivm. het incentive plan van Telenet... je werkgever betaalt je internet (dus 50 of 58 euro in dit voorbeeld)... en jij dus niets meer want de prijs van het internet afzonderlijk is gelijk aan de totale prijs :roll:

proxiboyke schreef:expressnet 43€ + 18€ telefonie + 8€ hd digicorder = 64€


Trouwens dat was voordien een Digipack en koste eveneens 58 euro (50 euro pack, plus 8 euro huur Digicorder). In princiepe is het pack dus gelijk aan de Shake, al betaal je nu alles voor internet, en niets meer voor telefonie/DTV volgens TN ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Er kan volgens mij nooit sprake zijn van koppelverkoop als de producten ook apart verkrijgbaar zijn. Dat een pakket goedkoper is dan de producten apart is, vormt hierbij geen probleem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:Er kan volgens mij nooit sprake zijn van koppelverkoop als de producten ook apart verkrijgbaar zijn. Dat een pakket goedkoper is dan de producten apart is, vormt hierbij geen probleem.


Als het product apart evenveel kost als het pakket is er volgens mij toch iets raars aan de hand. Trouwens zijn de XL internet formules wel apart verkrijgbaar... je kan de prijzen ervan wel vinden, maar ze staan op de website niet bij de categorie internet ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Dat Telenet iedereen zijn Shakes door het strot wil duwen is duidelijk. Eén van de manieren om dit te doen is door met de prijs te spelen. Dat de Shake evenveel kost dan het internetabonnement apart is daar het bewijs van. Hier is echter niets mis mee.

Dat je echter moet zoeken achter het product apart (ik heb net 5 minuten gezocht en nog niet gevonden) is inderdaad niet correct van TN.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uzzi schreef:Dat de Shake evenveel kost dan het internetabonnement apart is daar het bewijs van. Hier is echter niets mis mee.


Geen idee of het mis is of niet... zijn er in de wet van koppelverkoop geen beperkingen die dergelijke bizarre prijzen niet toelaat ?

Uzzi schreef:Dat je echter moet zoeken achter het product apart (ik heb net 5 minuten gezocht en nog niet gevonden) is inderdaad niet correct van TN.


Volgens mij kan je de producten ook niet apart verkrijgen en staan ze louter in de algemene voorwaarden als argument tegen de koppelverkoop.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

r2504 schreef:
Geen idee of het mis is of niet... zijn er in de wet van koppelverkoop geen beperkingen die dergelijke bizarre prijzen niet toelaat ?


ik meen dat bepaald was dat pakket aanboden niet onder koppelverkoop vallen als de producten los te verkrijgen zij, maar dat de bundels maximum 1/3 goedkoper mochten zijn dan de combinatie van de producten indien los aangekocht....

Is wel al tijdje geleden dus ben er niet zeker van, maar als het zo is, dan voldoet telenet imho wle aan die voorwaarden, en is er dus niets mis ...
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja goedkoper worden.
Het mag de helft goedkoper worden, dan nog gaan mensen zeggen het moet goedkoper.
Bij gsm is het net hetzelfde.
Als je van oordeel ben dat het te duur is ga dan naar een ander.
Ik heb het ook gedaan en tis me slecht bevallen.
Ik ben tot de conclussie gekomen dat kwaliteit moet betaald worden.
Ene adsl provider zit te besparen op netwerk capaciteit zoals scarlet gevolg sommige regios ga je nog vooruit nog achteruit !
sommigen zoals dommel zit te besparen op hun personeel met als gevolg dat meer en meer mensen misnoegd zijn.
Niemand houd je tegen om bij telenet te blijven !
En vind je de andere ook nie goe geen probleem leg zelf gewoon een netwerk aan en doe het zoals je het wil !
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

proxiboyke schreef:ja goedkoper worden.
Het mag de helft goedkoper worden, dan nog gaan mensen zeggen het moet goedkoper.
Bij gsm is het net hetzelfde.
Als je van oordeel ben dat het te duur is ga dan naar een ander.
Ik heb het ook gedaan en tis me slecht bevallen.
Ik ben tot de conclussie gekomen dat kwaliteit moet betaald worden.
Ene adsl provider zit te besparen op netwerk capaciteit zoals scarlet gevolg sommige regios ga je nog vooruit nog achteruit !
sommigen zoals dommel zit te besparen op hun personeel met als gevolg dat meer en meer mensen misnoegd zijn.
Niemand houd je tegen om bij telenet te blijven !
En vind je de andere ook nie goe geen probleem leg zelf gewoon een netwerk aan en doe het zoals je het wil !


moet hier toch even van afbijten..

dommel is op korte termijn zeer sterk gegroeid. Aangezien ze geen reclame maken hadden ze vermoed ik ook niet zo een stormloop verwacht..
ondertussen werken er al 7 mensen? dat betekend dus dat ze 5 mensen hebben aangenomen..
achterstand bijwerken gebeurt nog steeds niet op 1 week hé..
van die 5 extra mensen zijn er waarschijnlijk 3 of 4 die de telefoon 'extra' moeten bemannen, telefonisch bereiken is belangrijker als tickets.. (geef toe... wat vind je erger een ticket wat niet beantwoord wordt of dat je telefoontje niet wordt opgenomen?).

dus 1 a max 2 personen moeten de 'overflow' van tickets aan..
je moest is weten hoeveel van mijn vrienden hebben gemailt van 'wanneer is adsl2+ beschikbaar in Hasselt?' tuurlijk dat deze mails gewoon genegeerd worden.. info staat op de site dus...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

proxiboyke schreef:Als je van oordeel ben dat het te duur is ga dan naar een ander.
Ik heb het ook gedaan en tis me slecht bevallen.
Ik ben tot de conclussie gekomen dat kwaliteit moet betaald worden.


Heb ik bijna 3 jaar geleden gedaan , naar adsl (dommel) met het resultaat wegens te ver... een 2.2 mbit lijntje;..ewel ben waarschijnlijk gedoemd om dat te blijven houden want vdsl2 gaat waarschijnlijk ook heel duur zijn bij de toekomstige resellers (belgacom you know ;), + nog dan de peperdure tel BGCabbo...
Enfin ik betaal maandelijks geen 100 euro aan telenet meer en moet het maar dit lijntje blijven allé tot analoog tel/tv vedwijnt dan he ;)
kwaliteit moet betaald worden, ik en velen kunnen dat niet missen voor wat media zenne, en diegene die bij telenet gaaan/blijven kunnen dan maar de gewone shakes (basic /comfort..) nemen en blijven ploeteren met een 5-30 gig limiet inet abbo ...

komaan je gaat me toch niet vertellen dat telenet inetabbo's niet duur zijn hé
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dat zeg ik ook nie.
Maar als je ziet hoeveel mensen er bij telenet werken jah die mensen hebben ook graag op het eind van de maand eurootje.
Tenslotte kan telenet er ook niet aan doen dat adsl zijn beperkingen heeft.
Wees gerus ik had ook liever mijn 40€ betaald aan scarlet dan nu 75 aan telenet.
Maar ik betaal het graag, ben tenminste zeker dat het werkt !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proxiboyke schreef:Maar als je ziet hoeveel mensen er bij telenet werken jah die mensen hebben ook graag op het eind van de maand eurootje.


Over het product op zich ga ik niet discussieren bij Telenet, maar als het over hun administratie en helpdesk gaat dan is de dure prijs duidelijk geen garantie voor service :!:
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jah ik zal dan altijd geluk hebben of jij ongeluk :-D
Ik ben altijd heel vriendelijk geholpen en bij charlotte op tik altijd
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Special_K schreef:Amaai de BGC Exodus begint goed op gang gekomen, gisteren sprak iemand op het werk mij ook al aan over een overgang. De shake campagne van TN is duidelijk een succes. Hopelijk is de trend gezet en krijgen alle breedband- en telecomgebruikers in dit land nu eindelijk waar ze al jaren recht op hebben: een goed product voor een redelijke prijs.


Ik vind het wel raar dat men nu ineens wel van Belgacom overstapt op telenet.
Waarom stapt men niet over naar alternatieve adsl providers ?
Telenet is immers ook met de shakes nog steeds verschrikkelijk duur in vergelijking met bvb dommel, scarlet, dxadsl, tele2, ... en ga zo maar door.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

duizend schreef:Ik vind het wel raar dat men nu ineens wel van Belgacom overstapt op telenet.
Waarom stapt men niet over naar alternatieve adsl providers ?
Telenet is immers ook met de shakes nog steeds verschrikkelijk duur in vergelijking met bvb dommel, scarlet, dxadsl, tele2, ... en ga zo maar door.


De alternatieve hangen ook af van BGC wat centrales en omzetting naar ADSL2+ enz.., als je bij BGC geen ADSL2 enz.. kan je dat bij de alternatieve toch ook niet.
Voorbeeld: bij Edpnet kan ik ook maar max 6mbit krijgen want de afstand tot de centrale speelt een rol en de snelheid is niet verzekerd.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
faster
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 dec 2007, 12:09

duizend schreef:
Special_K schreef:Amaai de BGC Exodus begint goed op gang gekomen, gisteren sprak iemand op het werk mij ook al aan over een overgang. De shake campagne van TN is duidelijk een succes. Hopelijk is de trend gezet en krijgen alle breedband- en telecomgebruikers in dit land nu eindelijk waar ze al jaren recht op hebben: een goed product voor een redelijke prijs.


Ik vind het wel raar dat men nu ineens wel van Belgacom overstapt op telenet.
Waarom stapt men niet over naar alternatieve adsl providers ?
Telenet is immers ook met de shakes nog steeds verschrikkelijk duur in vergelijking met bvb dommel, scarlet, dxadsl, tele2, ... en ga zo maar door.


hallo

na 6 jaar telenet heb ik de overstap gewaagd naar dxadsl , in begin liep alles vlot , na paar maanden kreeg ik te kampen met snelheidsproblemen , tot nu toe geen gevolg of een oplossing voor dat probleem .
Ben nu men maanden aan het aftellen om terug over te stappen naar telenet , in mij ogen is adsl een voorbijgestreeft product , kan je met geen enkel aanbod vergelijken met telenet , garantie op snelheid , kan je van adsl zeker en vast niet zeggen , enige pluspunt is downloadvolume , maar wat ben je met 100 gb als je amper snelheid haalt
En als je een goede vergelijking maakt , is telenet amper paar euros duurder , en met het huidige aanbod heb je al een aardige downloadvolume , plus een garantie voor snelheid
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”