Pagina 8 van 8

Geplaatst: 21 okt 2008, 16:04
door staartmees
je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.

Geplaatst: 21 okt 2008, 16:31
door malinwa001
staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Dit is een probleem dat zich niet mocht stellen. Voor alles wat dommel VOIP bied is er wel een oplossing maar dat is de bedoeling niet.
Ik koop iets opdat het werkt

Geplaatst: 21 okt 2008, 17:09
door staartmees
toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.

Geplaatst: 21 okt 2008, 18:11
door klooooon
staartmees schreef:toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.

Krijg jij geld van dommel ofzo??
Dommel rules all the way bij u precies

Geplaatst: 21 okt 2008, 19:11
door xenne
sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.

Geplaatst: 21 okt 2008, 19:41
door Geuf
staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Als ik cafépraat wil horen, ga ik wel ergens aan een toog hangen.
Als dit je oplossingen zijn voor problemen die zich stellen...
Ok, humoristisch is 't wel, zo'n antwoord, alleen vrees ik dat het ernstig bedoeld was.
Als je niet naar elkaar kan bellen, je woont toch allen in Belgie, wel ga dan gewoon bij elkaar op bezoek en vertel het zo. Wil je een taxi bellen: fiets naar het dichtsbijzijnde taxibedrijf, en bestel daar een taxi...
En zo kan ik nog een uurtje doorgaan met belachelijke antwoorden te geven. Ik dacht dat dit een iet of wat ernstig forum was, maar het blijkt om een afgietsel van de Muppetshow te gaan.
:-D

Geplaatst: 21 okt 2008, 19:43
door staartmees
xenne schreef:sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.
zeg pippo, je moet hier mijn woorden niet verdraaien! ik schrijf dat VOIP-telefonie al herhaaldelijk bewezen heeft dat het niet erg betrouwbaar is maar NERGENS dat Dommel nooit in fout is.

In plaats van je blind te staren op 'goedkoop', kan je je beter eerst eens degelijk informeren over de voor- en nadelen van een systeem. Je zult dan zien dat fax, alarmcentrales, phone-banking of toongestuurde diensten het niet doen.

Simpel even googlen op 'nadelen voip'

Geplaatst: 21 okt 2008, 20:16
door kaise1
Schiet me niet af hoor, maar zijn er ook zoveel probs met i-talk van belgacom ?

Telfort erkent structurele problemen vaste telefonie

Geplaatst: 21 okt 2008, 20:48
door macamba
Hier een mooi voorbeeld.. Het lijkt wel een kopie van wat je hier op Userbase over Dommel leest:
Dinsdag 7 oktober 2008, 16:21 - De al maanden durende storingen bij de vaste telefonie van Telfort zijn te wijten aan softwareproblemen op de voipservers. Collectieve compensatie komt echter nicht in Frage.
http://webwereld.nl/ref/rss/53040

En dan hebben we het over een grote ISP in Nederland, gewoon een KPN dochteronderneming.

Geplaatst: 21 okt 2008, 21:09
door kaise1
Als er toch iets is wat echt niet kan is zo'n probs met (voip) telefonie, ben dus meer en meer geneigd om terug naar telenet(+vast tel) shakes te gaan, belgacom tel+ inet ( vdsl2, eventueel alternatief ook via dommel ?) gaat stukken van mensen kosten dan...

Re: Telfort erkent structurele problemen vaste telefonie

Geplaatst: 22 okt 2008, 08:25
door staartmees
Ook KPN IPB - KPN InternetPlusbellen - kampt al jaren met dezelfde volgens hen onverklaarbare problemen. Het forum van o.a. de Nederlandse cosnumentenbond staat er vol van. En dat is nu dé telefoon-operator van Naderland.

Even googlen op 'probleem i-talk' levert ook de gekende VOIP-problemen op.

Geplaatst: 22 okt 2008, 15:49
door tjahhh
Voip down ?

Regio 014
tijd 15:45

Inkomend niet mogelijk
uitgaan niet mogelijk
--------------------------------------------------

Geplaatst: 22 okt 2008, 16:14
door darkzero
algemene storing denk ik

hier zone 011

voip ligt plat (lampje is ook uit)
crm ligt uit
newsserver ligt uit
surfen wel nog mogelijk

Geplaatst: 22 okt 2008, 16:19
door krizzie
09 ook

Geplaatst: 22 okt 2008, 16:21
door rtl
idem zone 02

Geplaatst: 22 okt 2008, 17:54
door broli
*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.

Geplaatst: 22 okt 2008, 18:12
door ubremoved_10624
broli schreef:*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.
idd ik ook die zijn gwn down :p

Geplaatst: 22 okt 2008, 18:33
door chessboxing
Storing, "welkom bij het betalende nr 12...."
naar 2 dommel homeconnects hetzelfde (in oostende)

Geplaatst: 22 okt 2008, 18:42
door DimaX
Ja idd ik kan niet bellen of gebeld worden :-(

Geplaatst: 22 okt 2008, 19:48
door zogro
hier lag voip ook plat. sinds ik homeconnect heb aangegaan zit ik al meer zonder telefoon dat met.

ik heb er alvast genoeg van tickets staan al maanden open nog altijd geen antwoord.
Vandaag gebeld naar telenet om shake abonnement vanaf die actief is hier zeg ik dommel af jaar contract of niet. Opzegbrief zal verstuurd worden dat ze ermee doen wat ze willen.

Ben het nu grondig beu prima product als het werkt alleen zeer slechte service eigenlijk geen.

soms blijf je inderdaad beter waar je bent :-)

Geplaatst: 22 okt 2008, 19:52
door maestro
hier ook al enkele uren voip plat... zone 056

ben het gedverd moe!

Geplaatst: 23 okt 2008, 02:13
door Fireblade
..? En op wat gaan ze het nu steken? De switch is in ieder geval al uitgesloten. :P

Geplaatst: 23 okt 2008, 12:36
door zogro
juist antwoord gehad op mijn opzegging ze maken er blijkbaar geen probleem van dat ik nog onder contract lig.

alee voorlopig nog niet :-)

van die siemens router zou je die eventueel kunnen gebruiken voor telenet als er een mogelijkheid is om de modem uit te schakelen en enkel als router gebruiken?

Geplaatst: 23 okt 2008, 12:39
door icekiller2k6
zogro schreef:juist antwoord gehad op mijn opzegging ze maken er blijkbaar geen probleem van dat ik nog onder contract lig.

alee voorlopig nog niet :-)

van die siemens router zou je die eventueel kunnen gebruiken voor telenet als er een mogelijkheid is om de modem uit te schakelen en enkel als router gebruiken?
er staat ergens een optie in de router waarbij je kunt kiezen tussen 'adsl' en 'kabel'... gewoon kabel kiezen daar dus..

Geplaatst: 23 okt 2008, 22:06
door zogro
thx gevonden nog mooi meegenomen dan

Geplaatst: 28 okt 2008, 14:52
door frado
VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)

Geplaatst: 29 okt 2008, 09:45
door rpr
frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)
Omdat je erop kan wil het nog niet zeggen dat je hoge snelheid zal halen.
Ik kan al heel lang op adsl2 netwerk maar ik zit 4Km van de centrale...

Geplaatst: 29 okt 2008, 12:40
door Zambo
frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)
Dat is toch te gek voor woorden. Ik begrijp echt niet wat mensen nog zien in een product die niet werkt en waarvoor je al dat geld voor betaald maandelijks. Er zijn toch voldoende alternatieven op de markt? Tele2Allin, Telenet funkyshake, ... om er maar twee te noemen en telkens stukken goedkoper dan Dommel en met de wetenshap dat het wel werkt.

Geplaatst: 29 okt 2008, 16:27
door frado
Zambo schreef:
frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)
Dat is toch te gek voor woorden. Ik begrijp echt niet wat mensen nog zien in een product die niet werkt en waarvoor je al dat geld voor betaald maandelijks. Er zijn toch voldoende alternatieven op de markt? Tele2Allin, Telenet funkyshake, ... om er maar twee te noemen en telkens stukken goedkoper dan Dommel en met de wetenshap dat het wel werkt.
Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )

Geplaatst: 29 okt 2008, 16:42
door rpr
frado schreef:
Zambo schreef:
frado schreef:VoIP-accounts: 1 account (mislukt: 1 account)
joepie theeft weer lang geduurd :roll: . Eerst valt heel men internet uit, dat heb ik nu terug, en dan gaat telefoon niet mee. Leuk leuk... En wetende dat ik wrs via Scarlet netwerk al op adsl2+ kan :/(gemeente staat erbij)
Dat is toch te gek voor woorden. Ik begrijp echt niet wat mensen nog zien in een product die niet werkt en waarvoor je al dat geld voor betaald maandelijks. Er zijn toch voldoende alternatieven op de markt? Tele2Allin, Telenet funkyshake, ... om er maar twee te noemen en telkens stukken goedkoper dan Dommel en met de wetenshap dat het wel werkt.
Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )
Ik ook. Ik ga binnenkort eens bellen naar dommel.

Geplaatst: 29 okt 2008, 18:29
door staartmees
frado schreef:Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )
Je zal toch wat moeite moeten doen door hen een aangetekende ingebrekestelling te sturen zodat je kostenllos het contract kunt verbreken en je 130 EUR kunt terugvorderen. Doe je niets, dan gebeurt er ook niets.

Geplaatst: 29 okt 2008, 20:06
door SniFManS
staartmees schreef:
frado schreef:Kheb tbh echt geen zin in al die rompslomp met opzeggen ed. Het liefst vanal zou ik eigenlijk terug naar klassieke telefoonlijn bij Bgc, en netconnect bij dommel. Want ons alarm gaat nu ook niet over voip. Mja dan heb ik die router van siemens voor niets gekocht, aan €130... En dan kunnen ze nog moeilijk doen over de opzeg.(+ evt activatie van die bgc classic lijn+ons nr terug kunnen overnemen )
Je zal toch wat moeite moeten doen door hen een aangetekende ingebrekestelling te sturen zodat je kostenllos het contract kunt verbreken en je 130 EUR kunt terugvorderen. Doe je niets, dan gebeurt er ook niets.
Die 130 euro van de modem dat ga je niet klaar krijgen vrees ik . Met het aangetekend schrijven kan je ze in gebreken stellen en u contract zonder kosten verbreken .