Pagina 8 van 9

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:08
door Lotuzz
stijn007 schreef:
kabouter schreef:Ben heel nieuwsgierig wanneer we thuis de 12 mbps te zien gaan krijgen , wij hebben eigenlijk thuis helemaal geen behoefte aan digitale tv maar iedereen zit soms wel achter zijne pc en dan is 4mbps van adsl plus beetje traag.

Als ik bel naar belgacom support zegt de vriedenlijke mevrouw jullie zitten op vdsl2 centrale dus jullie krijgen de 12mbps als jullie belgacom tv kopen. :( Altijd afschuwelijk als die idioten van belgacom management je kwaad maken maar dat die vriendelijke mevrouw er niets kan aan doen.

Langs het lokale winkeltje van belgacom geweest die mij vertellen van augustus voor iedereen de snelheid verhoging met een papier op de toonbank ADSL plus 12mbps!

Ben benieuwd want bij belgacom weet je echt NOOIT wat ze je eigenlijk gaan geven.

PS jaarcontract adsl-plus , ondertussen allemaal thuis internet verslaafd en men vader wil niets meer weten van andere providers na easynet affaire :roll: ,waar was de tijd waar er gesmeekt werd om internet aan te schaven :roll:


Kan je eens precies vertellen wat die van het winkeltje heeft gezegd? Ik hoop dat die gelijk heeft maar dan werd er wel stevig gelogen door BGC...

Ik zit in hetzelfde geval: enkel sneller als BGC TV. Gaan ze vanaf augustus iederéén met een plus abonnement overschakelen of iedereen met een plus abbo waar adsl2+ beschikbaar is? Ik ben nog 1 van de weinigen waar geen adsl2+ beschikbaar is. Er is wel vdsl(2) maar daar sluiten ze je niet op als't voor internet alleen is :cry:
Idem hier, ADSL Plus abo maar geen snelheids verhoging zonder BGC TV omdat ik een vdsl achtegrond heb en adsl2+ nog niet beschikbaar zou zijn.
Enig idee waar men kan controleren of adsl2+ beschikbaar is op een bepaald adres?

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:17
door stijn007
zitten wij dan allemaal in die 15% waar adsl2+ niet beschikbaar is?

Trouwens als je het even op lange termijn bekijkt: met adsl2+ zit je (denk ik) beperkt tot 24 mbit maar vdsl(2) gaat veel hoger. Is het dan niet aangewezen om even te wachten en dan op vdsl te gaan?

Die beschikbaarheidstest..... Ik heb eens een test van Dommel gebruikt maar die gaf tegenstrijdige informatie (eerst wel en dan weer niet) En kan de beschikbaarheid niet verschillend zijn bij BGC en Dommel. Naar BGC bellen om het te vragen lijkt me geen goed idee om een eerlijk antwoord te krijgen :wink:

Geplaatst: 26 jul 2008, 20:31
door kabouter
stijn007 schreef: Kan je eens precies vertellen wat die van het winkeltje heeft gezegd? Ik hoop dat die gelijk heeft maar dan werd er wel stevig gelogen door BGC...

Ik zit in hetzelfde geval: enkel sneller als BGC TV. Gaan ze vanaf augustus iederéén met een plus abonnement overschakelen of iedereen met een plus abbo waar adsl2+ beschikbaar is? Ik ben nog 1 van de weinigen waar geen adsl2+ beschikbaar is. Er is wel vdsl(2) maar daar sluiten ze je niet op als't voor internet alleen is :cry:

Toen ik mijn verhaal vertelde in het belgacom winkeltje over het gesprek met belgacom support wist ze niet goed te antwoorden en is ze naar haar manager gestapt en toen ze terug kwam melde ze mij vanaf 1 augustus iedereen snelheidsverhoging.Geen idee ofdat die "iedereen" wilt zeggen onze centrale of iedere belgacom klant.En inderdaad het verhaal van de persoon aan de telefoon (belgacom support) en de mevrouw in de winkel spreken elkaar compleet tegen! :roll:

Of ik dit werkelijk geloof is een andere zaak en waarom zou belgacom in hun vdsl2 centrales nu nog adsl2+ beschikbaar maken?
De engiste reden die ik kan bedenken is omwille dat ze dan niet vdsl2 ook aan andere providers moeten vrijgegeven als enkel alleen gaat omwille internet?

PS voor de persoon die vroeg ofdat wij dan allemaal tot de 15%behoren die geen adsl2 heeft ,ik kom van randgemeente uit Antwerpen (officieel zijn wij al jaren gewoon mee stad Antwerpen en een district)

Geplaatst: 26 jul 2008, 21:24
door ketter
stijn007 schreef:zitten wij dan allemaal in die 15% waar adsl2+ niet beschikbaar is?
stijn007 ikzelf ben nog steeds van mening dat belgacom gewoon liegt over hun % ,het zal wel 15% aansluitbaar zijn en 85% niet aansluitbaar op adsl2+ :roll:

Geplaatst: 27 jul 2008, 05:26
door defenderII
ik behoor dus ook tot die 15% niet aansluitbare mensen :eek:

Geplaatst: 27 jul 2008, 06:56
door Zambo
kabouter schreef:
Als ik bel naar belgacom support zegt de vriedenlijke mevrouw jullie zitten op vdsl2 centrale dus jullie krijgen de 12mbps als jullie belgacom tv kopen. :( Altijd afschuwelijk als die idioten van belgacom management je kwaad maken maar dat die vriendelijke mevrouw er niets kan aan doen.
Belgacom is dus onwettig bezig door aan koppelverkoop te gaan doen. Dit is strafbaar in dit land. Snelheidsverhoging koppelen aan de verkoop van hun BelgacomTV.

Geplaatst: 27 jul 2008, 09:26
door elrocco
Onlangs ook naar BGC gebeld, om andere reden weliswaar, maar vroeg terloops hoe het met mijn verhoging zat. Limieten zijn inderdaad "bijgesteld", maar van de speed-optie (zelfs betalend) of BGC-TV is hier in de (nieuwe) wijk (nog)geen sprake...Met code "RED" weten ze zelfs (nog) niet wanneer het er hier ooit van komt...:?
Als beetje bedrijf zou ik in nieuwe wijken zeker voorzien in de nieuwe technologie. Samen met al m'n (nieuwe) buren moeten we gaan kiezen welke "toekomst" we in huis nemen, investeren we dus, maar is er helaas maar één optie (Telenet). Ik blijf het dus raar vinden dat BGC daar niet op inspeelt, en onmiddellijk zorgt dat een volledig nieuwe wijk aangesloten is, en kan kiezen(=investeert in aansluiting/aankoop modem) voor z'n produkt...
Maja, ze zullen me op de hoogte houden :roll: (als 't te laat is?!?! :twisted: )
15%...?


Greetz,

Elrocco 8)

Geplaatst: 27 jul 2008, 10:06
door Weetgraag
Mijn vraag aan de Skynet support
Klant 22/07/2008 09:34 PM
Beste,
Na een telefoongesprek op jullie gratis nummer werd me gezegd dat de optie gratis zou geactiveerd worden op 01/08/2008.
Nu zie ik dat er in jullie flashie reclame er bij de legal een activatiekost van 50€ zou gevraagd worden terwijl het voor ADSL plus klanten gratis zou zijn.
Heel het gedoe rond die snelheidsverhoging lijkt me wat te commercieel, ik kan nergens die optie activeren, enkel via de telefoon kreeg ik bovenstaand aantwoord.Ik zou nu eigenlijk wel eens willen weten wat er eigenlijk kan en zal gebeuren, om terug een halfuurtje aan de telefoon te hangen heb ik wel niet veel zin. hou er misschien rekening mee dat ik sinds jaar en dag klant ben en dat bestaande klanten misschien ook wel eens in de watten willen gelegd worden.

Antwoord:
Reactie (Technical Support)
Geachte,

De volumeverhogingen worden automatisch toegepast vanaf 1 juli. De verhoging van de snelheid van ADSL Light gebeurt automatisch begin juli. De verhoging van de downloadsnelheid van de ADSL Go- en Plus-klanten met Belgacom TV wordt automatisch uitgevoerd in de tweede helft van augustus.

ADSL Go-klanten zonder Belgacom TV die deze hogere snelheden wensen moeten contact opnemen met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of hun lijn kan worden overgeschakeld naar ADSL2+

Met vriendelijke groeten,
Vraag:
Beste,

Ik heb ADSL Plus zonder BGC tv omdat BGC tv niet mogelijk is dus
wanneer zou de Speedoptie voor mij dan geactiveerd worden,
dit staat niet in het antwoord op mijn mail.
mvg

Mollet Patrick
Antwoord:
Geachte,

ADSL Go-klanten zonder Belgacom TV die deze hogere snelheden wensen moeten contact opnemen met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of hun lijn kan worden overgeschakeld naar ADSL2+
U kan deze dientst tevens bereiken via het gratis nummer 0800/22.800

Met vriendelijke groeten,

2e antwoord op dezelfde vraag:
Geachte,

ADSL Go-klanten zonder Belgacom TV die deze hogere snelheden wensen moeten contact opnemen met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of hun lijn kan worden overgeschakeld naar ADSL2+
U kan deze dientst tevens bereiken via het gratis nummer 0800/22.800

Met vriendelijke groeten,
Ik dacht dat mijn vraag toch duidelijk was, dus mijn idee van de support is ofwel weten ze het niet ofwel is de supportafdeling een robotje ;-)

of hoe ze je duidelijk maken om geen vragen meer te stellen.
Greetz
Weetgraag :wink:

Geplaatst: 27 jul 2008, 11:14
door dafour
Your DOWNLOAD Speed:
5117 kbps or 640 KB/sec
an efficiency of ~128%
Your UPLOAD Speed:
415 kbps or 52 KB/sec
(bgctv adsl go)
Is dit de snelheidsverhoging of word die nog aangepast dan in augustus?

Geplaatst: 27 jul 2008, 14:34
door Caey
Weetgraag schreef: Ik dacht dat mijn vraag toch duidelijk was, dus mijn idee van de support is ofwel weten ze het niet ofwel is de supportafdeling een robotje ;-)

of hoe ze je duidelijk maken om geen vragen meer te stellen.
Greetz
Weetgraag :wink:
Je zit niet enkel bij Belgacom omwille van zijn superieure service, maar ook omwille van hun voortdurende innovatie.

Meestal hebben ze een programma die vragen probeert te analyseren en zo standaardantwoorden doorstuurt. Dus als je dezelfde vraag blijft sturen dan krijg je ook hetzelfde antwoord (zeker in vakantiegevoelige periodes)

Je kan proberen om het programma om de tuin te leiden door spelfouten, woorden als 'duurder abonnement' ofzo te gebruiken en 'medewerker aan de telefoon' etc. Dus probeer ADSL plus en BGC tv niet te gebruiken.
Misschien iets als.

beste medewerker

Ik heb begrepen dat er een meer geavanceerde uitbreidign komt van de bestaande surfinfrastructuur. Deze zou manueel aangepast worden door de technici bij Belgacom. Is het mogelijk om een datum te verschaffen wanneer dit zou doorgaan.

Mollet Pratick

Geplaatst: 27 jul 2008, 14:48
door john_muts
Vraag wanneer je slakkenverbinding omgezet zal worden in een schildpadverbinding. :lol:

Geplaatst: 27 jul 2008, 15:01
door Weetgraag
john_muts schreef:Vraag wanneer je slakkenverbinding omgezet zal worden in een schildpadverbinding. :lol:
Sorry, maar ik ben wel een tevreden BGC gebruiker ik wil enkel maar aankaarten wat die helpdesk deed en de snelheid die jij bedoelt heb ik nooit gehad. Altijd een stabiele verbinding gehad en nooit klachten. Er zijn nog mensen die tevreden zijn met een gewone verbinding maar als ze een snelheidsverhoging aanbieden moet men wel duidelijk zijn en dat is waar het hier om gaat.

Greetz
Weetgraag :wink:

Geplaatst: 30 jul 2008, 10:52
door john_muts
Weetgraag schreef:
john_muts schreef:Vraag wanneer je slakkenverbinding omgezet zal worden in een schildpadverbinding. :lol:
Sorry, maar ik ben wel een tevreden BGC gebruiker ik wil enkel maar aankaarten wat die helpdesk deed en de snelheid die jij bedoelt heb ik nooit gehad. Altijd een stabiele verbinding gehad en nooit klachten. Er zijn nog mensen die tevreden zijn met een gewone verbinding maar als ze een snelheidsverhoging aanbieden moet men wel duidelijk zijn en dat is waar het hier om gaat.

Greetz
Weetgraag :wink:
We waren het automatisch antwoordsysteem aan het omzeilen hé. Zelf heb ik ook een stabiele maar slechte lijn op 4.6. Snelheidsverhoging kan ik niet krijgen.

Ik heb in de begintijd nog telenet gehad. 5 jaar geleden ging dat aan 750KB/s. Het is triestig dat belgacom me dat op 5 jaar tijd niet eens kan geven. Ik woon natuurlijk in een zeer afgelegen dorpje namelijk Gent.

Geplaatst: 15 aug 2008, 16:10
door kabouter
;p heb ondertussen alle hoop opgegeven voor de 12mbps iedereen zegt iets anders. Enigste die ik geloof was die van de 0800 22 312 die zei dat wij nog niet in aamerking kwamen voor die 12mbps en absoluut zeker nog geen adsl2+ modem moest gaan kopen en dat de prioriteit van belgacom ligt 90% denkings van 12mbps en 2 belgacom tvs op een lijn. Daarna vroeg hij ofdat ik op de hoogte wil gehouden worden van eventuele beschikbaarheid voor 12mbps in de buurt want hij kreeg enorm veel telefoontjes over de 12mbps.

:P btw van volgende mailcorrespondentie van belgacom support (begin deze maand) geloof ik eigenlijk niet veel meer van maar mocht iemand toch die vdsl modem te pakken krijgen zonder belgacomtv ik hou u niet tegen en laat iets weten :).Maar ik geloof er niks van omwille:
-ze vdsl2 vrijstellen voor internet zonder belgacom tv
-50 euro nog altijd?
Ik heb nu 2 vragen :
a)-Krijgen wij die snelheidsverhoging ?
b)-Is het mogelijk een meer exacte datum te verkrijgen van die snelheidsverhoging? Ik moet dan de modem vervangen want die kan 12mbps niet aan (geen ADSL2+ modem namelijk)
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.
U bent in het bezit van lijnen dat ADSL zijn niet ADSL 2+ of geen VDSL2 --> dus u kan enkel een maximumsnelheid van 4.6 Mbps halen op uw huidig netwerk.
Zolang u de technologie niet laat wijzigen zal u niet sneller kunnen surfen.. Voor meer info kan u altijd bellen naar de 0800 22 800 of in de winkel om info vragen.
U zegt het volgende : 'Zolang u de technologie niet laat wijzigen zal u niet sneller kunnen surfen.. '
Dit klinkt een beetje vaag bedoel je hier mee een adsl2+ modem kopen? Wat mijn bedoeling ook is maar wil die kosten graag uitstellen tot ik er zeker van ben dat wij 12mbps krijgen met de overgang van 1mbps naar 4mpbs was onze straat ook maar als een van de allerlaatste aan de beurt.
We hebben uw mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.

Het is zo dat u momenteel bent aangesloten op de technologie ADSL, dit is de technologie in de centrale waarop u bent aangesloten.
De snelheidsverhoging kan niet met deze ADSL technologie voor uw verbinding maar wel met de nieuwe technologie VDSL2 welke dus inderdaad voor u beschikbaar is.

U kan dus overschakelen naar VDSL2, de nieuwe technologie die nodig is voor deze snelheidsverhoging.
Er zijn twee mogelijkheiden voor deze overschakeling.

Een eerste mogelijkheid is dat u een abonnement neemt van Belgacom TV dan wordt u zowieso overgeschakelt op deze nieuwe vdsl2 technologie en zal de snelheid voor u ook automatisch aangepast worden. De overschakeling hiervan is afhankelijk van de promoties en voorwaarden indien u een abonnement neemt voor 12maanden gratis.

Een tweede mogelijkheid is dat u enkel de overschakeling vraagt naar deze nieuwe vdsl2 technologie zonder Belgacom tv en dan zal er u een éénmalige kost aangerekend worden van 50€ voor het omschakelen in de centrale naar deze nieuwe technologie.

In beide gevallen ontvangen u een nieuwe VDSL2 compatibele modem zonder enige meerkost.

Indien u deze overschakeling wenst kan u best telefonisch contact opnemen met onze klantendienst op het gratis nummer 0800/22.800 of in een van onze belgacom verkooppunten.

Met vriendelijke groeten

Geplaatst: 15 aug 2008, 16:26
door ubremoved_539
kabouter schreef:Maar ik geloof er niks van omwille:
-ze vdsl2 vrijstellen voor internet zonder belgacom tv
Lijkt mij ook bizar... waarom zou nog iemand dan op ADSL2+ willen blijven met het risico lagere snelheden te hebben en een instabiele lijn. Met VDSL2 is het risico op dergelijke dingen enorm veel kleiner gezien de korte afstand tot wijkcentrales.

Nu ja... ik begrijp gans de promotie rond ADSL2+ dan ook helemaal niet.

Geplaatst: 15 aug 2008, 16:55
door Matthias_VL
Ik geraak al 10 dagen niet binnen bij die Belgacom, geen contactformulieren niets en ergst van al is dat een telecom-operator geen faxnummers of e-mailadressen geeft aan zijn klanten, dus zal weer een postzegel worden van 52 cent en 2 weken wachten voor uitvoering van mijn vragen.
Niemand toevallig een faxnummer van Belgacom ?

Geplaatst: 15 aug 2008, 16:58
door ljd
1920?

Geplaatst: 15 aug 2008, 17:40
door Matthias_VL
ljd schreef:1920?
zelfde lolleke, doorverbonden naar een operator en wachttijd is meer dan 5 minuten, bel later eens terug...
heel vreemd dat je niet kan fax sturen.

Geplaatst: 15 aug 2008, 18:01
door Patje
Hier is het ook heel erg! Geen Adsl2+ en geen Vdsl aanwezig in de centrale, echt onder ontwikkeld ....
Wonen normaal in een adsl2+ zone maar de centrale waar ik woon is nog helemaal niet aangepast daarvoor.
Ze weten blijkbaar nog niet wat ze gaan doen, centrale aanpassen naar adsl2+ of beginnen upgraden naar vdsl (volgens belgacom geen gekende vooruitzichten in de eerste paar maanden) :-(
Bye bye droom van 12 Mbit :bang:

Geplaatst: 15 aug 2008, 18:13
door stijn007
@ kabouter.

Ben je zeker van die 2e optie? Het lijkt me onwaarschijnlijk. Veel mensen op dit forum zeggen dat BGC er zelfs niet aan denkt om VDSL(2) voor internet alleen te gebruiken. Gewoon 50 euro om op VDSL overgeschakeld te worden + 'gratis' modem ?!.....

Ik hoop echter wel dat het waar is want dit zou voor mij ook een goede oplossing zijn!


Stijn.

Geplaatst: 15 aug 2008, 18:19
door Matthias_VL
Ze beloven 12 Mbs en we krijgen ze niet,dat is misleiding en bedrog, maar op een compensatie zullen we niet moeten rekenen vrees ik.

Geplaatst: 15 aug 2008, 18:40
door stijn007
idd er zou niets aan de hand zijn indien ik de persberichten zoals 'belgacom verhoogt snelheid voor...' niet had gelezen.

Ben niet anti-belgacom aan het worden en met andere provider zal het ook altijd wat zijn, maar puur objectief gezien krijg ik maar weinig voor een abonnement van 50 euro per maand....

Greetz.

Stijn

Geplaatst: 15 aug 2008, 18:55
door kabouter
stijn007 schreef:@ kabouter.

Ben je zeker van die 2e optie? Het lijkt me onwaarschijnlijk. Veel mensen op dit forum zeggen dat BGC er zelfs niet aan denkt om VDSL(2) voor internet alleen te gebruiken. Gewoon 50 euro om op VDSL overgeschakeld te worden + 'gratis' modem ?!.....

Ik hoop echter wel dat het waar is want dit zou voor mij ook een goede oplossing zijn!


Stijn.

Tis ne mail van belgacom support en neen ik geloof die helemaal niet! Zoals je zei dat zou betekenen dat ze vdsl2 vrijgeven :eek: en tenzij ze door de rechter worden verplciht en dan nog zou het een klein mirakel zijn.

Zoals ik zei de enigste persoon die er een beetje kijk op had was de allerlaatste die ik aan de telefoon heb gehad en die was van de technische dient. :roll: die beetje zuchte en zei dat veel te veel mensen foute informatie geven bij belgacom op het moment.En toen hem een technische controle deed op onze lijn zeker en vast nog geen adsl2+ modem moest gaan kopen. Die hele 12mbps promotie moet met een groot korrelte zout genomen worden.Hij zei ook tis meer een soort signaal dat belgacom hun moeite gaan steken in upgrades tussen nu en volgende jaar dan nieuwe klanten aanwerven.
-zoals 90% adsl2+ 12mbos dekking en 2belgacom tv op 1 aansluiting.

Bon tis zoals in de tijd van de 1mbps naar de 4mbps heel veel aankondeging maar in onze straat was het anderhalfjaar later pas de werkelijkheid.

Geplaatst: 15 aug 2008, 19:50
door Bates
Matthias_VL schreef:
ljd schreef:1920?
zelfde lolleke, doorverbonden naar een operator en wachttijd is meer dan 5 minuten, bel later eens terug...
heel vreemd dat je niet kan fax sturen.

faxnummer 0800 22 801

1920 is het zeker nie

Geplaatst: 15 aug 2008, 20:02
door hollebollegijs
Matthias_VL schreef:Ze beloven 12 Mbs en we krijgen ze niet,dat is misleiding en bedrog, maar op een compensatie zullen we niet moeten rekenen vrees ik.
opgelet, nog niet iedereen kan genieten van die hogere snelheden hé. het moet technisch mogelijk zijn hé. als je nog op gewoon adsl zit, mag je het voorlopig vergeten.

Geplaatst: 16 aug 2008, 11:45
door Lotuzz
hollebollegijs schreef:
Matthias_VL schreef:Ze beloven 12 Mbs en we krijgen ze niet,dat is misleiding en bedrog, maar op een compensatie zullen we niet moeten rekenen vrees ik.
opgelet, nog niet iedereen kan genieten van die hogere snelheden hé. het moet technisch mogelijk zijn hé. als je nog op gewoon adsl zit, mag je het voorlopig vergeten.
Ik zit momenteel op een gewone ADSL lijn, met een plus abbo.
De mogelijkheid bestaat om belgacom TV te nemen op mijn lijn, en hierdoor zou mijn snelheid direkt verhogen. Maar heb geen interesse in BGCTV, dus kan ik naar de snelheids verhoging snuiven.

Geplaatst: 16 aug 2008, 12:01
door stijn007
identiek scenario hier :-(

De mail die 'kabouter' kreeg is interessant maar twijfelachtig. Daarin werd gezegd dat je zonder BGC TV te nemen kan overschakelen naar VDSL (2?).
Op een VDSL achtergrond + snelheid zitten en gewoon je adsl abonnement betalen zal belgacom volgens mij niet toelaten.
Misschien bedoelen ze hiermee dat je een VDSL boost abonnement neemt?

Geplaatst: 16 aug 2008, 12:44
door Pluskat
Heb afgelopen donderdag contact opgenomen met Belgacom.
Die 50 Euro die je zou moeten betalen voor de hogere snelheid,blijkt foutief.De vriendelijke dame aan de telefoon wist mij te vertellen dat ieder
ADSL klant (GO in mijn geval) binnekort 12 Mb krijgt.
Sommige centrales moeten aangepast worden,in mijn geval zou ik vanaf eind augustus van de hogere snelheid moeten kunnen genieten.
( ik heb geen Belgacom Tv )

Geplaatst: 16 aug 2008, 15:39
door Matthias_VL
Bates schreef: faxnummer 0800 22 801

1920 is het zeker nie
bedankt , fax reeds weg

Geplaatst: 16 aug 2008, 15:40
door Matthias_VL
hollebollegijs schreef:
Matthias_VL schreef:opgelet, nog niet iedereen kan genieten van die hogere snelheden hé. het moet technisch mogelijk zijn hé. als je nog op gewoon adsl zit, mag je het voorlopig vergeten.
woon in een grootstad, heb alles bij BG, TV, telefoon en internet btw

Geplaatst: 17 aug 2008, 13:57
door stijn007
Pluskat schreef:Heb afgelopen donderdag contact opgenomen met Belgacom.
Die 50 Euro die je zou moeten betalen voor de hogere snelheid,blijkt foutief.De vriendelijke dame aan de telefoon wist mij te vertellen dat ieder
ADSL klant (GO in mijn geval) binnekort 12 Mb krijgt.
Sommige centrales moeten aangepast worden,in mijn geval zou ik vanaf eind augustus van de hogere snelheid moeten kunnen genieten.
( ik heb geen Belgacom Tv )
nogmaals: waar blijft de correcte en eenduidige informatie? 1 juli, 15 juli werden al eerder opgegeven als data. Ik weet dat het onmogelijk is om het in héél België op 1 specifieke dag te verhogen maar......

Er zullen nog steeds mensen zijn die niet van adsl2+ kunnen genieten.

Geplaatst: 17 aug 2008, 14:16
door hollebollegijs
Matthias_VL schreef:
hollebollegijs schreef:
Matthias_VL schreef:opgelet, nog niet iedereen kan genieten van die hogere snelheden hé. het moet technisch mogelijk zijn hé. als je nog op gewoon adsl zit, mag je het voorlopig vergeten.
woon in een grootstad, heb alles bij BG, TV, telefoon en internet btw
heb je adsl go met belgacom tv gebeuren de aanpassingen tussen 18 en eind augustus. dit is zo van in de beginne gecommincieerd.

tegen eind augutus zullen alle belgacom tv klanten kunnen genieten van de hogere snelheden. niet belgacom tv klanten zullen dit zelf moeten vragen en kunnen dit krijgen als dit technisch kan.

bij adsl plus klanten met belgacom tv zijn de aanpssingen al gebeurd.

Geplaatst: 17 aug 2008, 14:19
door hollebollegijs
stijn007 schreef:
Pluskat schreef:Heb afgelopen donderdag contact opgenomen met Belgacom.
Die 50 Euro die je zou moeten betalen voor de hogere snelheid,blijkt foutief.De vriendelijke dame aan de telefoon wist mij te vertellen dat ieder
ADSL klant (GO in mijn geval) binnekort 12 Mb krijgt.
Sommige centrales moeten aangepast worden,in mijn geval zou ik vanaf eind augustus van de hogere snelheid moeten kunnen genieten.
( ik heb geen Belgacom Tv )
nogmaals: waar blijft de correcte en eenduidige informatie? 1 juli, 15 juli werden al eerder opgegeven als data. Ik weet dat het onmogelijk is om het in héél België op 1 specifieke dag te verhogen maar......

Er zullen nog steeds mensen zijn die niet van adsl2+ kunnen genieten.
niets is foutief aan die 50,00 €. In principe moet je betalen voor die 50 € tenzij je belgacom tv hebt of mocht dit niet het geval zijn, dat je er zelf achter vraagt. dan moet je ook niet betalen. er staat dan wel een nieuw jaarcontract. dus da juffrouwke had het helaas verkeerd.

Geplaatst: 17 aug 2008, 15:33
door dekker
hollebollegijs schreef:
Matthias_VL schreef:
hollebollegijs schreef:
Matthias_VL schreef:opgelet, nog niet iedereen kan genieten van die hogere snelheden hé. het moet technisch mogelijk zijn hé. als je nog op gewoon adsl zit, mag je het voorlopig vergeten.
woon in een grootstad, heb alles bij BG, TV, telefoon en internet btw
heb je adsl go met belgacom tv gebeuren de aanpassingen tussen 18 en eind augustus. dit is zo van in de beginne gecommincieerd.

tegen eind augutus zullen alle belgacom tv klanten kunnen genieten van de hogere snelheden. niet belgacom tv klanten zullen dit zelf moeten vragen en kunnen dit krijgen als dit technisch kan.

bij adsl plus klanten met belgacom tv zijn de aanpssingen al gebeurd.
dus op 1 september ten laatste kan ik genieten van de snelheidsverhoging? Ik ben adsl-go klant met btv. Nu sync ik op 6011 Kbps.

Ben eens benieuwd.

Geplaatst: 17 aug 2008, 17:52
door frodo
hollebollegijs schreef:
stijn007 schreef:
Pluskat schreef:Heb afgelopen donderdag contact opgenomen met Belgacom.
Die 50 Euro die je zou moeten betalen voor de hogere snelheid,blijkt foutief.De vriendelijke dame aan de telefoon wist mij te vertellen dat ieder
ADSL klant (GO in mijn geval) binnekort 12 Mb krijgt.
Sommige centrales moeten aangepast worden,in mijn geval zou ik vanaf eind augustus van de hogere snelheid moeten kunnen genieten.
( ik heb geen Belgacom Tv )
nogmaals: waar blijft de correcte en eenduidige informatie? 1 juli, 15 juli werden al eerder opgegeven als data. Ik weet dat het onmogelijk is om het in héél België op 1 specifieke dag te verhogen maar......

Er zullen nog steeds mensen zijn die niet van adsl2+ kunnen genieten.
niets is foutief aan die 50,00 €. In principe moet je betalen voor die 50 € tenzij je belgacom tv hebt of mocht dit niet het geval zijn, dat je er zelf achter vraagt. dan moet je ook niet betalen. er staat dan wel een nieuw jaarcontract. dus da juffrouwke had het helaas verkeerd.
Ik heb ook eens gebeld met de vraag hoelang mijn contract nog liep.Ik was vrij,ik kon direct opzeggen.Ook zo een vriendelijke gehad die vroeg of ik zinnes was over te stappen en waarom.Ja dat was ik ,omdat ik de 50 euro kosten voor de snelheidsverhoging kon gebruiken voor activatie bij Telenet,waar ik een hogere snelheid zou hebben.Toen het voorstel gekregen voor gratis verhoging van snelheid in ruil voor een nieuw jaarcontract. Ik heb dat aanvaard. Later die week kreeg ik een brief waarin stond dat ik een pack tv + internet had.Ik bel terug om te vragen hoe dat kan.Krijg natuurlijk iemand anders aan de lijn.Minder vriendelijk,uit de hoogte doende dame die bij hoog en laag beweerd dat ik die hogere snelheid alleen gratis kan krijgen met Belgacomtv.Die eerder gemaakte afspraak dat kon niet volgens haar.Ik zou die 50 euro moeten betalen wanneer ik geen tv nam.Die andere had dat nooit mogen doen volgens haar.Ik heb haar gezegd dat ze alles onmiddelijk mocht stopzetten. Is gebeurd was haar korte antwoord.Toen heb ik de telefoon dichtgegooid,voor ik dingen zou zeggen die niet gepast zijn.Nu had ik ook mijn discoverylijn laten omzetten naar een i-talk.Nu zit ik toch nog onrechtstreeks vast voor 1 jaar.Deze week nog een brief gekregen met een dank voor het nieuwe jaarcontract "adsl go zonder vaste lijn".En omdat ik terug voor Belgacom gekozen heb krijg ik een maand gratis.Plus de optie speed aan 0 euro.Ik weet het ook niet meer.Factuur afwachten zeker?

Geplaatst: 17 aug 2008, 18:33
door stijn007
Ik ben absoluut geen expert, maar als je afwacht totdat de factuur komt dan heeft BGC misschien al effectief dingen gedaan. Dan wordt het knap lastig om de betaling te weigeren, niet?

Geplaatst: 27 aug 2008, 20:17
door Doetje
Ik blijf het toch ook maar een rare situatie vinden. In een persbericht aankondigen dat de snelheden omhoog gaan. Letterlijk op hun website bij de specificaties van de abbonnementen bij de ADSL Go en ADSL Plus vermelden dat de downloadsnelheid 12Mbit bedraagt. Dan in een voetnoot bij die snelheid vermelden dat, wanneer ik geen Belgacom TV heb, ik de activering van die "Speed" optie zelf moet regelen via een telefoontje naar de helpdesk. Daarbij ook de vermelding dat die voor ADSL Plus klanten (zoals ikzelf) gratis is.

Goed, een eerste telefoontje begin juli kreeg ik iemand van de helpdesk aan de lijn, die bekeek eerst een hele tijd wat dingen, waarna hij uitlegde dat ze manueel overal de rejumpering moesten doen. (zoals eerder in dit topic ook vermeld) Dit zou een tijd duren, maar tegen 18 augustus zou dit voor iedereen gebeurd zijn zonder ik verder iets moes doen, ook al heb ik geen BGC TV.

Goed, ik wacht geduldig af, geen probleem als het dat maar is. Ondertussen werd het 25 augustus, nog niet veel van de snelheid te zien. Ik bel gisteren terug. Krijg een vrouwelijke helpdeskmedewerkster aan de lijn die duidelijk geen flauw idee had waar ik het over had. Krijg wederom de vraag wat voor modem ik heb, wanneer ik uitleg dat ik een ADSL2+ modem heb is dit ok voor haar. Na 5 minuten stilte waar ze uitleg gaat vragen aan een verantwoordelijke krijg ik te horen dat ik geen hogere snelheid kan krijgen tenzij ik belgacom tv neem. Iets met een nieuwe technologie waar ik moet naar veranderen en dat kan alleen met belgacom tv én een nieuwe modem. Op mijn vraag waarom ik niet op die nieuwe technologie kan gezet worden zonder BGC TV krijg ik wederom als antwoord: "U kan enkel de hogere snelheid krijgen met een abbonnement op BGC TV"

Pas door het lezen van wat posts hier blijkt dat belgacom met vdsl en adsl2+ netwerken prutst, geen goede adsl2+ dekking heeft, maar wel een goede vdsl2 dekking die ze niet willen gebruiken.

Ik kan begrijpen dat ze graag reclame maken met iets wat nog een tijd duurt vooraleer dit dan ook écht kan voor iedereen, maar waarom wordt iedereen voortdurend overal misleid, voorgelogen, enz? Als ik gewoon eens een antwoord had gekregen als "sorry, u bent (nog) niet aansluitbaar op adsl2+ omdat onze centrale daar niet in orde is" was ik al veel tevredener geweest dan nu.

Ben sterk aan het overwegen om binnenkort nog eens te bellen nu ik weer wat concretere info heb. Ik denk wel dat ik dan de technische helpdesk verkies aangezien ze daar tenminste weten waar ze over praten.

Geplaatst: 27 aug 2008, 20:44
door hollebollegijs
Doetje schreef:Ik blijf het toch ook maar een rare situatie vinden. In een persbericht aankondigen dat de snelheden omhoog gaan. Letterlijk op hun website bij de specificaties van de abbonnementen bij de ADSL Go en ADSL Plus vermelden dat de downloadsnelheid 12Mbit bedraagt. Dan in een voetnoot bij die snelheid vermelden dat, wanneer ik geen Belgacom TV heb, ik de activering van die "Speed" optie zelf moet regelen via een telefoontje naar de helpdesk. Daarbij ook de vermelding dat die voor ADSL Plus klanten (zoals ikzelf) gratis is.

Goed, een eerste telefoontje begin juli kreeg ik iemand van de helpdesk aan de lijn, die bekeek eerst een hele tijd wat dingen, waarna hij uitlegde dat ze manueel overal de rejumpering moesten doen. (zoals eerder in dit topic ook vermeld) Dit zou een tijd duren, maar tegen 18 augustus zou dit voor iedereen gebeurd zijn zonder ik verder iets moes doen, ook al heb ik geen BGC TV.

Goed, ik wacht geduldig af, geen probleem als het dat maar is. Ondertussen werd het 25 augustus, nog niet veel van de snelheid te zien. Ik bel gisteren terug. Krijg een vrouwelijke helpdeskmedewerkster aan de lijn die duidelijk geen flauw idee had waar ik het over had. Krijg wederom de vraag wat voor modem ik heb, wanneer ik uitleg dat ik een ADSL2+ modem heb is dit ok voor haar. Na 5 minuten stilte waar ze uitleg gaat vragen aan een verantwoordelijke krijg ik te horen dat ik geen hogere snelheid kan krijgen tenzij ik belgacom tv neem. Iets met een nieuwe technologie waar ik moet naar veranderen en dat kan alleen met belgacom tv én een nieuwe modem. Op mijn vraag waarom ik niet op die nieuwe technologie kan gezet worden zonder BGC TV krijg ik wederom als antwoord: "U kan enkel de hogere snelheid krijgen met een abbonnement op BGC TV"

Pas door het lezen van wat posts hier blijkt dat belgacom met vdsl en adsl2+ netwerken prutst, geen goede adsl2+ dekking heeft, maar wel een goede vdsl2 dekking die ze niet willen gebruiken.

Ik kan begrijpen dat ze graag reclame maken met iets wat nog een tijd duurt vooraleer dit dan ook écht kan voor iedereen, maar waarom wordt iedereen voortdurend overal misleid, voorgelogen, enz? Als ik gewoon eens een antwoord had gekregen als "sorry, u bent (nog) niet aansluitbaar op adsl2+ omdat onze centrale daar niet in orde is" was ik al veel tevredener geweest dan nu.

Ben sterk aan het overwegen om binnenkort nog eens te bellen nu ik weer wat concretere info heb. Ik denk wel dat ik dan de technische helpdesk verkies aangezien ze daar tenminste weten waar ze over praten.
pm je gegevens eens.
zal het eens nakijken voor je.

Geplaatst: 27 aug 2008, 21:16
door Maglor
Hier ook nog altijd geen 12 mbps ondanks het feit dat ik BTV heb en op VDSL zit...

Morgen eens bellen.

Geplaatst: 27 aug 2008, 21:18
door TomG
Maglor schreef:Hier ook nog altijd geen 12 mbps ondanks het feit dat ik BTV heb en op VDSL zit...

Morgen eens bellen.
Idem dito. Ze gaan toch niet overschakelen de 31ste?