Geplaatst: 03 jul 2008, 15:19
als je zelf al kan bellen met je homeconnect dan is het 7777 (zoals hierboven geschreven)
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=19436
totaal fout..Teske schreef:Hallo, heb op deze moment netconnect en zou willen overgaan op homeconnect.
Nu heb ik na het lezen van deze tread toch nog enkele vragen.
Als ik het goed heb bestel ik de homeconnect starterkit via een van de verdeelpunten, eens deze toekomt plug ik deze in.
Maar ik lees dat het wel een tijdje kan duren voor alles actief is.
Hoe plug ik dus best alles in om gedurende die tijd niet zonder internet en telefoon te zitten.
Mag en kan ik dus tijdelijk alles ingeplugd laten zoals het nu is en die nieuwe kit gewoon bij aansluiten of … en in welke volgorde prik ik dan alles best in het bc doosje?
Nog een laatste moet ik dommel nog ergens extra op de hoogte brengen om het netconnect abonnement op te zeggen?
Alvast bedank voor de reacties.
aha, dat is goed nieuws... laten we hopen dat het bij mij ook probleemloos werktFullHD schreef:Bij mij werkt die wireless zonder problemen. Heb er een Wii en PSP aan hangen. En het leuke is dat je via je telefoon je wireless kan activeren en deactiveren. Dan zet je hem enkel op als je hem nodig hebt en daarvoor hoef je niet eens je PC op te zetten!
hier ook geen probs.. iphone, 2 laptops..FullHD schreef:Bij mij werkt die wireless zonder problemen. Heb er een Wii en PSP aan hangen. En het leuke is dat je via je telefoon je wireless kan activeren en deactiveren. Dan zet je hem enkel op als je hem nodig hebt en daarvoor hoef je niet eens je PC op te zetten!
Dit is een probleem van Dommel. Ze moeten een vlagje op hun server aanpassen en dan kan je inloggen.Sniffie schreef:Het enige wat nog op zich laat wachten is Belgacom of dommel, ik kan nog steeds niet inloggen via de dommel software. Krijg nog altijd de melding dat de modem/router nog niet goed geconfigureerd is of dat het telefoonnummer nog niet is overgedragen.
De reden waarom dit zolang duurt snap ik niet goed.
Hier kan Dommel niet veel aan doen. Elke telefoonoperator reageert anders op een onbestaand (of verkeerd gerouteerd) nummer. Van zodra de operator zijn routingtabel heeft aangepast (voor jouw nummer of in 't algemeen, dat weet ik niet) is dit probleem opgelost. Het enige dat Dommel kan doen is druk zetten bij de operatoren.Sniffie schreef:Op zijn minst had men een bandje kunnen laten afspelen waarop de beller word gewaarschuwd.
Nog even wachten, zou ik zeggen. Er moet nu waarschijnlijk nog af en toe manueel worden ingegrepen omdat alle procedures voor overschakeling nog niet op punt staan of nog niet volledig geautomatiseerd zijn. Maar dit zou mettertijd moeten beteren...Wacko Santa schreef:Of zijn er andere oplossingen? (ik stap over van BGC Skynet naar Homeconnect dan)..
Ik hoop het, want ik begin het hier beu te worden te moeten opletten met de trafiek.. Vooral nu ik precies al lang niemeer kan nakijken hoeveel ik van mijn 12/25 gig gebruikt heb.. Die service-site laat mij niemeer toe om een of andere reden.. Enige melding dak nu krijg is : u bent succesvol ingelogd en dan foutmelding..FullHD schreef:Nog even wachten, zou ik zeggen. Er moet nu waarschijnlijk nog af en toe manueel worden ingegrepen omdat alle procedures voor overschakeling nog niet op punt staan of nog niet volledig geautomatiseerd zijn. Maar dit zou mettertijd moeten beteren...Wacko Santa schreef:Of zijn er andere oplossingen? (ik stap over van BGC Skynet naar Homeconnect dan)..
na 2dagen kan base & belgacom me tegoei bellen.. telenet kan me nog niet bellen..Sniffie schreef:Ik wilde maar laten weten dat alles nu hier werkt zoals het hoort.
De Siemens router doet alles correct nu, de wifi werkt zeer degelijk en heeft een aanvaarbaar bereik.
Het enige wat nog op zich laat wachten is Belgacom of dommel, ik kan nog steeds niet inloggen via de dommel software. Krijg nog altijd de melding dat de modem/router nog niet goed geconfigureerd is of dat het telefoonnummer nog niet is overgedragen.
De reden waarom dit zolang duurt snap ik niet goed.
Kan iemand zeggen of dit de normale gang van zaken is? En hoelang het gemiddeld duurt? Want het is nu al 3 dagen dat de mensen me niet kunnen bellen. Maandag verliep alles perfect en was er geen probleem met de telefoon. Nu kan ik echter enkel bellen en das alles.Daarbij komt dan nog eens als er mensen zijn die bellen die krijgt niets meer te horen buiten alleen wat tonen en dan een disconnect. Op een gsm komt er op te staan niet gekend nummer. Dit had ik bij de overgang ook wel wat anders willen zien verlopen. Op zijn minst had men een bandje kunnen laten afspelen waarop de beller word gewaarschuwd.
Het een heeft niets met het ander te maken. Ik kon vrij snel inloggen ook al kan ik nog steeds niet door alle operatoren opgebeld worden.icekiller2k6 schreef:pas als de overdacht volledig is kun je inloggen in de softwarE.. dus pas als mensen u kunnen bellen. Dus als de nummer overdracht 'vervolledigd' is
raar toen ik naar dommel belde zeiden ze van wel.. had jij BGC of telenet???FullHD schreef:Het een heeft niets met het ander te maken. Ik kon vrij snel inloggen ook al kan ik nog steeds niet door alle operatoren opgebeld worden.icekiller2k6 schreef:pas als de overdacht volledig is kun je inloggen in de softwarE.. dus pas als mensen u kunnen bellen. Dus als de nummer overdracht 'vervolledigd' is
Nee, ik was wel op die moment aan het downloaden van nieuwsgroepen, maar ik had maar 2 draadjes actief (de rest had ik gepauzeerd, en gelimiteerd op 150 kB/s)Goztow schreef:Gebruik je je upload via Internet zwaar?
dat had ik ook, ik heb toen het vinkje bij program files weg gedaan (van read-only) en toen werkte het bij mij welelldiablo schreef: en waneer ik klik op next ----> error... heb de vakjes read only ook uit gedaan .
BBB schreef:dat had ik ook, ik heb toen het vinkje bij program files weg gedaan (van read-only) en toen werkte het bij mij welelldiablo schreef: en waneer ik klik op next ----> error... heb de vakjes read only ook uit gedaan .
Maar er zullen u veel afraden van dat te doen (mij maakt het niet echt uit omdat ik windows waarschijnlijk toch ga herinstalleren in de komende 2maand)
BBB schreef:dat had ik ook, ik heb toen het vinkje bij program files weg gedaan (van read-only) en toen werkte het bij mij welelldiablo schreef: en waneer ik klik op next ----> error... heb de vakjes read only ook uit gedaan .
Maar er zullen u veel afraden van dat te doen (mij maakt het niet echt uit omdat ik windows waarschijnlijk toch ga herinstalleren in de komende 2maand)
Hier van het zelfde , iemand een idee hoe dit komt ?icekiller2k6 schreef:ik kan gebeld worden en bellen.. enkel telenet lijkt me nog niet te kunnen bellen.. wel nog niet geprobeerd vandaag...
blijkbaar wilt telenet niet (of niet snel?) hun routeringstabellen updaten..Sniffie schreef:Hier van het zelfde , iemand een idee hoe dit komt ?icekiller2k6 schreef:ik kan gebeld worden en bellen.. enkel telenet lijkt me nog niet te kunnen bellen.. wel nog niet geprobeerd vandaag...
En hoe lang gaat dit duuren voor het opgelost is ? Want de meeste mensen die ik ken zitten bij telenet .
Er zijn toch al mensen die kunnen bereikt worden door telenet of niet ?icekiller2k6 schreef:blijkbaar wilt telenet niet (of niet snel?) hun routeringstabellen updaten..Sniffie schreef:Hier van het zelfde , iemand een idee hoe dit komt ?icekiller2k6 schreef:ik kan gebeld worden en bellen.. enkel telenet lijkt me nog niet te kunnen bellen.. wel nog niet geprobeerd vandaag...
En hoe lang gaat dit duuren voor het opgelost is ? Want de meeste mensen die ik ken zitten bij telenet .
Ik kan wel gebeld worden (van telenet dat kan ik niet met zekerheid zeggen)Sniffie schreef: BBB ,
he jij al een voledig werkende telefoon ? Bellen kan ik nog steeds maar gebeld worden lukt niet .De software van dommel is al wel werkende!
chridarl schreef:Hier terug een probleempje, als ik probeer te kijken naar mijn telefooninstellingen van homeconnect (ik kan inloggen) krijg ik een foutmelding in windows. Nog iemand dit probleem + eventuele oplossing?
Bij deze de fout die ik krijg:FullHD schreef:(het helpt altijd om wat meer details ivm de foutmelding te posten)
Het belprobleem, dat sommige mensen mijn niet kunnen bereiken heb ik hier ook nog steeds --> we zullen dus nog even geduld moeten hebben...BBB schreef:Maakt iedereen die homeconnect gebruikt en op het netwerk zit van Balgacom nog gebruik van dit profiel: Downstream-snelheid: 4640 kbps ?
Of zijn er al mensen die een sneller profiel hebben gekregen?
Door telenetklanten kan ik nog niet opgebeld worden. (gisteren laten testen door iemand met telenet)
sikk schreef: Kwa snelheidsverhoging zit ik ook nog met een onduidelijkheid --> mijn snelheid is verhoogd naar 4640kbps maar ik vraag me af of ik wel ooit op 12Mbps wordt gezet omdat ik in topics lees dat dit enkel voor de ADSL2+ regio's is?! (zie ook mijn post: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19626)
Ik kreeg deze melding toen ik bij de aanvraag mijn lijn heb laten testen (dus ik veronderstel dat dit mogelijk zal worden ... in de loop der tijd)op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:
- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
het nummer dat u ingaf is spijtig genoeg niet aansluitbaar
het spijt ons, maar de installatie van een internetaansluiting is niet mogelijk op het nummer dat u invoerde! gelieve te verifieren of het nummer correct is en of deze lijn een actieve belgacom telefoonlijn is. in geval van een isdn-lijn dient u steeds een test uit te voeren op het hoofdnummer.