Pagina 8 van 26

Geplaatst: 29 jan 2004, 18:43
door lord of the strings
wacht, ik zal het eens "onderbouwd" proberen te verwoorden: dat ze dat dan op voorhand zeggen dat het ongelimiteerde ten koste van de snelheid zal zijn!! maar nee, ze hangen u vast en dan dan kan je er niet meer aan onderuit.. ja we weten nu al dat sommige van jullie liever geen limiet heeft dan hoge snelheden, maar da is voor sommige mensen zoals ik geldt dit totaal niet!!als je de ganse dag kunt surfen en downloaden, zoals jullie, geen probleem, je hebt toch alle tijd, dus als het al iets langer duurt, no problem! maar ik kan het me slecht permitteren van "enkele" uurtjes te surfen, en op die tijd dat ik dan surf, heb ik dan graag dat het beetje vooruit gaat, want het is echt wel traag!Dat ze dan de keuze geven, oftewel snelheid, oftewel ongelimiteerd, maar iemand onder contract leggen die eigenlijk een kat in een zak gekocht heeft, is iets wat hen nog zuur zal komen te staan...

Geplaatst: 29 jan 2004, 18:57
door CueBoy
@Lords of the strings
Domme vraag waarschijnlijk (in jouw ogen althans), maar merk je nu echt of je "surft" tegen 150KB/s, 200KB/s of 300KB/s ???


CueBoy - die bij onderbouwde posts zijn verstand uitschakelt, en die bij surfen de connectie maakt met het van de ene internetpagina naar de volgende navigeren.

Geplaatst: 29 jan 2004, 19:17
door lord of the strings
Cueboy, u bent er zo ééntje van "willen lopen, maar nog niet kunnen stappen".. ten eerste, ik heb een grondige hekel aan muggenzifters als jij, voor alle duidelijkheid, onder surfen versta ik ook downloaden, ik zal in het vervolg zeggen "als ik voor mijn pc zit", en ten tweede, ik zou u verzoeken van uw commentaar voor u te houden, want het gaat hier niet over "150,200 of 300 kB/s", maar over 25-100 kB/s, soms wel iets hoger, dus ja, u merkt wel degelijk het verschil.. da zou jij toch moeten weten als je online het boekje van mousty leest en de prentjes bekijkt..
mvg,

Geplaatst: 29 jan 2004, 19:19
door CueBoy
@Lords of the strings
You're killing me :P

En als mensen, zoals jij blijkbaar, zich in het nauw geduwd voelen, dan beginnen ze te schelden.
Intellectuele superioriteit noemen ze dat :wink: (van mij welteverstaan hé - laten we daar duidelijk in zijn)

Geplaatst: 29 jan 2004, 19:20
door vscomp
lord of the strings schreef:Cueboy, u bent er zo ééntje van "willen lopen, maar nog niet kunnen stappen".. ten eerste, ik heb een grondige hekel aan muggenzifters als jij, voor alle duidelijkheid, onder surfen versta ik ook downloaden, ik zal in het vervolg zeggen "als ik voor mijn pc zit", en ten tweede, ik zou u verzoeken van uw commentaar voor u te houden, want het gaat hier niet over "150,200 of 300 kB/s", maar over 25-100 kB/s, soms wel iets hoger, dus ja, u merkt wel degelijk het verschil.. da zou jij toch moeten weten als je online het boekje van mousty leest en de prentjes bekijkt..
mvg,


Onder surfen versta ik nog steeds daadwerkelijk van de ene pagina naar de andere gaan en niet downloaden ;) 8)

Geplaatst: 29 jan 2004, 19:27
door lord of the strings
ik heb het vermoeden dat u eveneens van Antwerpen bent..en u noemt dit schelden? sorry, de realiteit was mss ietsje te hard, back to dreamland, en ik hou het hier voor bekeken, ik zie totaal het nut niet meer in van dit forum, en hun toffe "medewerkers", als je iets zegt, dan wordt het toch direct bestempeld als lulkoek.. is er dan niemand die er ook zo over denkt? over adsl2fit bedoel ik dan! anders, tis nu de moment tot spreken..
gegroet

Geplaatst: 29 jan 2004, 20:12
door NuKeM
Toch even melden dat ik het niet eens ben met Nob zijn uitspatting. Posts deleten doen we NIET tenzij er reclame of illegale dingen in staan (zie forum regels). Ook vind ik dat iedereen zijn gedacht mag zeggen (liefst onderbouwd, maar ik besef dat niet iedereen de ideale forum bezoeker kan zijn).

Nu even op de discussie inpikken. Geen enkele provider biedt gegarandeerde snelheden voor particulieren aan aan een zacht prijsje. Het is wel zo dat je bij de meeste providers het maximum haalt (bvb bij skynet zal je praktisch altijd het maximum uit je lijn kunnen halen). Ik begrijp lord of the strings zijn klacht evenals ik de anderen hun tegenargumenten begrijp... het is een persoonlijk standpunt, de ene vindt geen limiet belangrijk, de andere de snelheid. Je moet elkaar niet gaan uitschelden omwille van dit kleine meningsverschil.
Hopelijk zullen binnenkort de problemen tussen scarlet en Bgc opgelost worden waardoor toch die 4Mbit/s wat dichter bij komt.
Waarom legt A2F je nu een jaar vast? Wel dat is omdat zij ook een jaar vastliggen bij hun leveranciers (scarlet/bgc) neem ik aan. Dat is inderdaad niet leuk, maar wij kunnen dat moeilijk veranderen :(

Om even mijn persoonlijke mening te geven:
- ik vind 200kB/s en limietloos beter dan om het even welke snelheid en een kleine limiet
- ik vind het ook spijtig dat ze bij A2F een betaallijn hebben (als ik het mij nog goed herinner hadden ze volgens eigen zeggen nog een oud nummer dat ze opnieuw in gebruik genomen hebben voor de helpdesk phone.. dat kwam hun makkelijker uit), anderzijds is zo'n betaallijn wel goed om een minimale drempel te leggen + via mail zou het allemaal ook snel moeten gaan
- ik vind het ook niet fijn dat 8Mbit/s abo's meer betalen dan 4Mbit/s abo's en toch maar even veel krijgen (is zo een beetje gelijk de go en plus van vroeger alleen is het verschil groter) .. wederom, ik denk niet dat A2F daar zelf iets aan kan doen want ze zitten ook een jaar vast met dat abo en moeten daar ook de kosten voor dekken.

Geplaatst: 29 jan 2004, 20:38
door metal
+ via mail zou het allemaal ook snel moeten gaan



vroeger wel maar nu blijkbaar toch niet meer hoor. ben al 3 dagen aan het wachten op reply op men meil ma nog niks van gehoord. zelfs mijn mail al omgezet in een troubleticked op hun site maarja daar antwoorden ze ook niet op ...

Geplaatst: 29 jan 2004, 21:30
door Nob
Toch even melden dat ik het niet eens ben met Nob zijn uitspatting.


Mijn uitspatting?? Heb je wel gelezen wat ik getypt heb? Als mensen elkaar gaan verwijten, daar delete ik die post. Read the rules, respect voor elkaar staat daar wel ergens in. (klote moderators, remember?) BTW, ik heb NERGENS een post gedelete he... (of zelfs niet ge-edit)

En nog is BTW, ik doe hier nergens, maar dan ook nergens aan censuur, zelfs guests mogen hier posten, ga jij maar is ee forum zoeken waar dat nog kan.

En ja, vrije meningsuiting is hier belangrijk, zolang je respect voor elkaar hebt en da's hier bij sommigen ver te zoeken.

Zinloze posts als gewoon wat zagen en klagen, daar heeft niemand hier een boodschap aan. Als je kritiek hebt, probeer ze te onderbouwen (ik weet ook dat dat niet altijd gaat). Maar als iemand hier een topic leest en hij leest dat er 10 mensen al zijn komen klagen (meestal dezelfde over and over again) hoeveel zin denkt je dan dat het heeft dat er nog een klaagpost bijkomt?

En je betaalt niet voor een gegarandeerde 4 Mbit, maar een gewone 4 Mbit. Dus voor iets betalen wat je niet krijgt is zever. (tenzij de mensen die echt maar aan 10 KB/sec downloaden, die hebben recht op klagen, maar mensen die "MAAR" 150-200 KB/sec halen ipv xxx, die hebben gewoon geen recht op klagen)

De 8 Mbit's da's een andere kwestie, die zouden idd op zijn minst dubbel zo snel moeten zijn dan de 4 Mbit verbingen, maar er schijnen problemen te zijn. (ik keur dat ook niet goed he, maar zagen helpt ook niet)

greetz,

Nob

Geplaatst: 29 jan 2004, 21:41
door NuKeM
Ik bedoelde maar dat ge soms erg aanvallend overkomt en misschien is het niet altijd zo bedoeld... ;)
En klachten deleten (ook al staan er al 20 en zijn ze scherp) zou ik niet doen. Want elke klacht mag er zijn + anders gaan sommigen zagen dat we cencureren.

Geplaatst: 29 jan 2004, 21:49
door Nob
Ma Nukem sebiet ga ik mij echt kwaadmaken he. Lees wat er staat en niet wat gij denkt dat er staat!

Ik zeg dat ik posts ga deleten als ze blijven schelden. Ik delete geen klachten. Zolang iedereen zijn ding op een beleefde/beschaafde/onderbouwde manier kan zeggen is dat ok voor mij, hoe zinloos die dingen soms ook mogen zijn/overkomen.

En ik zeg de dingen misschien op een harde manier, maar 't is de waarheid en de realiteit, ook al willen de mensen die dikwijls niet onder ogen zien.
En ik hoop dat het op de manier waarop ik het zeg het beter doordringt. (al betwijfel ik dat)


greetz,

Nob

Geplaatst: 29 jan 2004, 21:53
door NuKeM
Weet ik, maar het gaat hem ook over de post ervoor. Zoals Sub Zero ook zei, het gaat hem over 'de tact'.

Geplaatst: 29 jan 2004, 22:04
door Nob
Kijk, ik heb liever de korte pijn.

Jij blijft blijkbaar liever tegen de mensen rond de pot draaien en de mensen valse hoop geven ofzo.

Bij mij is het in het begin ook zo, ik probeer het zacht, maar als dat echt niet helpt (ik heb mij trouwens een tijdje bewust afzijdig gehouden op de adsl2fit posts (wel altijd gelezen) en na enkele weken bleef dezelfde shit er maar doorkomen) dan moet je gewoon is keihard de waarheid zeggen.

En ik weet dat het allemaal niet leuk is. (ik heb zelf ook adsl2fit, hoewel het bij mij wel meevalt) Maar tegen mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben (wij) zitten zagen en doen heeft ook geen zin. Jullie komen met problemen af waar wij je niet kunnen mee helpen (ook al zouden we dat wel willen) En da's al 100 keer gezegd geweest.

Dus zie het ook is vanuit ons standpunt. Wij worden op de lange duur gewoon een kakpaal en daar verzet ik mij gewoon tegen. Da's toch logisch, of niet soms?

En ook, ik ben samengeweest met mensen van UUNET, T-Systems (T-online), Cisco, Adsl2fit, Scarlet, ... en die klagen allemaal over BGC. (dus niet enkel de belanghebbenden). Ok, als je daar niet echt inzit kan je dat niet weten, maar ik zeg het u, en waarom zou ik liegen? Ik heb daar dus niks mee te winnen of te verliezen he. Ik weet het, jij betaalt aan je provider en die moet zijn problemen maar oplossen... dus in dat opzicht hebben jullie gelijk (ik geef dat ook grif toe)...

Enfin soit, dit gewoon om aan te tonen dat het allemaal zo simpel niet is.

Ma aub mensen, zagen en klagen gaat zeker niet helpen. (ok, je mag je ook niet laten doen, maar zoek ergens een middenweg)

Enfin ja, 'k hoop dat deze post wat zin heeft.

greetz,

Nob

Geplaatst: 29 jan 2004, 22:08
door Nob
En geen recht op klagen????? Sorry hoor, maar je bent aan het betalen voor diensten die je niet krijgt, dan mag je toch zeker zeggen wat je denkt dat er fout loopt, of uitleg vragen...


Nog effe een korte reply op Styno... want jullie denken precies dat ik de boeman ben, ma ik heb deze site wel samen met de mods opgericht om de mensen te helpen he...

Styno, zoek mij ergens ne zin waarin staat dat ik beweer dat je niet mag doen wat jij daar zegt... Veel succes :)

greetz,

Nob

Geplaatst: 29 jan 2004, 22:08
door NuKeM
Voila mooi gezegd :)

Geplaatst: 29 jan 2004, 22:36
door Lion
Nob
Als mod doet je wat je wilt versta ik hier uit maar mijn grote vraag naar u is volgens uw profiel bent u nog student
Dus stel ik mij als freelance IT (reeds jaren afgestudeert) hoe jij als student bij die providers zo aan die info geraakt en wij als beroeps de deur op onze neus krijgen Ze maken ze u wijs wat zij willen geloof me vrij
Ik sta nie aan de kant van BGC maar nog minder aan de andere kant
Alle providers en netwerkbeheerders hebben schuld aan de huidige problemen en dat ik wat ik altijd uitmaak uit samenkomst met professionelen waar alle partijen eens samen zitten om hun produkten voor te stellen zoals de studiedagen op ITbeurzen
Voor mij zakt dit forum meer en meer wat de waarde betreft van wat eigelijk de bedoeling was toen een groep personen het hebben opgestart
Breng het aub terug op het peil waarvoor het werd opgericht en nie wat het nu aan het worden is Anti BGC pro Scarlet en ADSL2Fit
Dit even off topic

Geplaatst: 29 jan 2004, 22:54
door meon
Deze thread heeft wel een erg wilde slingerbeweging gemaakt, en de essentie is een beetje verloren gegaan ondertussen.

Het ging dus om het feit dat lord of the strings waarschijnlijk van Skynet komt, 3,3 Mbit beloofd, 350kbyte in de praktijk. Hij ging in op het aanbod van Adsl2Fit, deze belooft 4 MBit en haalt in de praktijk 25-100 kbyte ? Ik kan me als klant dan bekocht voelen ja, je verwacht immers dat het sneller zou gaan, en zonder dit forum heb je geen reden om iets anders te denken. Natuurlijk is dit voor sommigen vijgen na pasen, maar dat is nu eenmaal het gevolg van early adopter te zijn. Wil je weten waar je aan begint, dan kijk je eerst de kat uit de boom en maak je pas je beslissing als je alle informatie hebt verzameld die er te verzamelen valt.

In dat opzicht ben jij ook een beetje in fout, Lord of the strings, je had je kunnen informeren. Ik weet het, daar heb je op dit moment niets aan, en toen je het aanvroeg dacht je er waarschijnlijk niet aan, maar net deze soort problemen zijn de reden waarom ik A2F vooralsnog aan niemand aanraad ... Veel van deze problemen vind ik momenteel nog té structureel om te zeggen dat dit een tijdelijk probleem is en dus binnenkort beterschap zal zijn ...

Geplaatst: 29 jan 2004, 22:59
door Nob
Moest ik als mod doen wat ik wil he Lion, dan zou ik bvb de helft van de posts hier kunnen deleten... dat doe ik toch niet? Ik heb denk ik sinds het bestaan van de userbase nog geen 1 post gedelete (mmm jawel, iemand die gewoon zoiets zei van: "this s**** this s**** this s****" zo'n post heb ik ooit 1 keer gedelete en nog is een post van mijn eigen, maar daar houdt het ook bij op)

Kijk, om ambras te maken moet ge met twee zijn. Dus heilig zal wel niemand zijn in heel deze affaire, maar als ik bewijzen zie (op papier) dat BGC niet wilt opleveren, of gewoon alles vertraagt doet. En als het om een skynet oplevering gaat dit direct doorvoert... nu dan maken zij zich niet echt populair he. (in mijn ogen althans)

Is snel overlopen he... welke opties hebben wij als er iemand komt zagen over adsl2fit?

1) Zwijgen -> helpt ge niemand mee.
2) Info doorspelen die ge zelf krijgt (en ziet soms), ok dat komt maar van 1 kant, maar da's beter als niks dacht ik zo. (BGC moet ons ook maar is hun visie geven, maar dat doen ze niet, da's niet onze schuld)
3) Zeggen dat de gebruiker gelijk heeft... (daar helpt ge eigenlijk ook niemand mee, zonder dat ge daar extra info over geeft)
4) Zeggen dat de gebruiker ongelijk heeft... (daar helpt ge eigenlijk ook niemand mee, zonder dat ge daar extra info over geeft)
5) Elke post over ISP kwesties sluiten? -> Ik denk dat wel niemand dat wilt + daarmee komt ge ook geen stap vooruit.
6) ? Hebt ge een idee? Ik wil het echt proberen ze moest ge iets beter weten... met alle plezier zelfs.

Maar no offence, maar sommige gebruikers maken het ons ook niet gemakkelijk... Wij willen helpen, wij zijn niet het probleem en toch zijn wij de kakpaal...
Ik vind dat nu zo nen erg niet, als dat niet continu is. Ondertussen duurt het mij effe lang genoeg, daarom reageer ik effe "streng". ;)

greetz,

Nob

Geplaatst: 29 jan 2004, 23:49
door stephan
Lord of the Strings schreef: ik heb het vermoeden dat u eveneens van Antwerpen bent...


U bedoelt hiermee...? Mijnheer komt uit een minder geciviliseerde streek?
(ter verduidelijking : geciviliseerd = beschaafd)

ciao
stephan

Geplaatst: 30 jan 2004, 01:11
door C-Phest
meon schreef:Natuurlijk is dit voor sommigen vijgen na pasen, maar dat is nu eenmaal het gevolg van early adopter te zijn. Wil je weten waar je aan begint, dan kijk je eerst de kat uit de boom en maak je pas je beslissing als je alle informatie hebt verzameld die er te verzamelen valt.


Klopt niet voor iedereen hé Meon ... ik heb adsl2fit aangesloten gekregen voor de problemen begonnen, en ik heb nog de tijd van 800KB/s meegemaakt. Ik heb toen ook prompt iedereen adsl2fit aangeraden en heel wat van mijn vrienden en kennissen zijn daarop ingegaan.

De overgrote meerderheid daarvan hebben helaas niet beter geweten dan de huidige situatie.

Dus ja ... die hadden wel degelijk informatie verzameld, en alles was OK ... deze situatie had niemand (hoop ik toch want anders is't koekenbak :x ) kunnen voorspellen ...

Wat de meeste mensen het hoogst zit is het gebrek aan communicatie dat er geweest is, en zeker in het begin van de problemen. Het lijkt erop dat ze telkens hun verhaal veranderen, en dat is niet fair naar de klanten toe.

Ik sta soms nog stomverbaasd over hoe dit allemaal kan, dit met mijn IT achtergrond in gedachten. Dit hele gebeuren is gewoon ondenkbaar voor een bedrijf als het onze.

Ik heb daar trouwens een open vraag over, ben benieuwd of iemand mij daar een gegrond antwoord op kan geven (dus niet van 'ik denk ...' , graag iemand uit de providerpool of zo):
Tussen de klant en de provider zijn er geen garanties qua bandbreedte, uptime, ed. Hoe zit het tussen de providers en op hun beurt hun providers? Hebben zij dan geen SLA verplichtingen na te leven? Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat Belgacom en/of Scarlet een provider -al is het een kleine zoals A2F- zomaar kan saboteren.
Anyone?

Geplaatst: 30 jan 2004, 02:34
door NuKeM
C-Phest schreef:Tussen de klant en de provider zijn er geen garanties qua bandbreedte, uptime, ed. Hoe zit het tussen de providers en op hun beurt hun providers? Hebben zij dan geen SLA verplichtingen na te leven? Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat Belgacom en/of Scarlet een provider -al is het een kleine zoals A2F- zomaar kan saboteren.
Anyone?

Om een deel van de vraag te beantwoorden... Bgc moet contractueel bvb binnen de 7 dagen een adsl lijn opleveren, maar dat doen ze de laatste tijd zeker niet. Dat is toch ongeveer wat A2F mij vertelde. Voor de rest kan ik ook niks met zekerheid zeggen.

@stephan
Kom, laat dat geruzie achterwege, daar kom je nergens mee (ook al wilt ge u maar verdedigen, ge moet ergens stoppen). Ik voel mij juist een kleuterjuf ;)

Geplaatst: 30 jan 2004, 07:42
door A2F
Ff reageren toch nog... Deze week hadden wij onze jaarlijkse partnermeeting waarop onze belangrijkste partners, leveranciers en klanten vertegenwoordigd zijn. Ook de mensen van Userbase waren hierop uitgenodigd omdat zij voor het Vlaamse landsgedeelte de enige degelijke bron voor breedband zijn enerzijds en omdat ze zo de kans krijgen contacten te leggen naar de andere ISP's/Carrier's toe... Ik weet dat er inderdaad gesprekken geweest zijn tussen de aanwezige MODs en de aanwezige leveranciers. Wat zij besproken hebben, is ons echter onbekend en is dus ook niet door ons "gekleurd"... (BGC was trouwens ook uitgenodigd, maar deze hebben afgehaakt om dringende redenen zonder extra verklaring...)

Nee, er zijn geen SLA's binnen de ADSL-wereld. Dit komt omdat ADSL door allebetrokkenen nog steeds geleverd wordt als "best effort", als dit aan de "top" verandert, kan dit ook naar de "bottom" worden uitgebreid, maar zolang zelfs wij geen SLA op ADSL hebben is't natuurlijk niet moglijk dit te geven. Wij zijn zelf al jaren vragende partij, maar zoalg de leverancier van de leveracier niet meewil, is er niks aan te doen vrees ik :?

Geplaatst: 30 jan 2004, 09:27
door Lion
Deze week heb ik toch iets nieuws geleerd hier op userbase
Partnermeeting mooi woord A2F
Laat ons eerlijk zijn zoals elk bedrijf gewoon een nieuwjaarsreceptie met de nodige uitwisseling van gegevens aan elkaar tussen leveranciers en klanten zoals vele bedrijven doen
Dat BGC niet komt is toch normaal want jullie hebben hier vroeger toch beweerd dat contactvolgorde is klant => A2F => Scarlet => Belgacom

Geplaatst: 30 jan 2004, 11:03
door Styno
Nog effe een korte reply op Styno... want jullie denken precies dat ik de boeman ben, ma ik heb deze site wel samen met de mods opgericht om de mensen te helpen he...
Styno, zoek mij ergens ne zin waarin staat dat ik beweer dat je niet mag doen wat jij daar zegt... Veel succes


Nob,
al het werk, tijd en geld dat jullie in dit forum / de site / speedtest / ... steken wordt echt wel enorm geaprecieerd... Mischien moeten we maar eens een kudo's draadje voor jullie opendoen :idea:

En boeman, neen, verre van... ik vond het gewoon nogal een harde reactie waarop ik dan ook reageerde. T zal er wel mee te maken hebben dat die situatie nu al een tijdje aan de gang is en er geen verbetering op korte termijn is.

Als ik hier iets post probeer ik dat zo gegrond mogelijk te doen. Het is dan ook spijtig dat sommige 'gasten' het minder grondig doen of beginnen te schelden onder de anonimiteits-paraplu. Tot voor kort dacht ik eigenlijk te vragen om registratie verplicht te maken alvorens te posten, maar dan zouden we de qualiteitsposts van Simpeltje bijvoorbeeld gemist hebben...

Je moet ook begrijpen dat als 'wij' (de gebruikers) hier een klacht of een bevinding posten, dat dat dan geadresseerd is aan iedereen die het leest (waaronder hopelijk isp-staff), en niet als een verplichting naar de mods om het op te nemen om op te lossen. (dit in reactie aan 'komen zagen aan ons adres')

Toch nog ff zeggen dat ik vind dat jullie goed bezig zijn, mocht dat niet altijd even duidelijk zijn...

Styno

Waar staat het nu op

Geplaatst: 04 feb 2004, 11:26
door Acid Burn
Jongens , een uurtje of 3 lezen in dit forum weet ik het eigenlijk nog nie ,
ik was namelijk van plan om over te schakelen naar adsl2fit omwillen van 2 redenen : * onbeperkte download/upload
* hogere download en upload snelheid.

In mijn geval zou ik kiezen voor een small abonement. Maar na het lezen van al de reply's hier zie ik echt het bos door de bomen niet meer ... Is overschakelen op adsl2fit nu een goede zaak voor mij of niet ? Mijn huidige provider heeft wel degelijk limiten en zo .... en daar zou ik liefst vanaf willen geraken ..

Geplaatst: 04 feb 2004, 11:53
door AnD
Ja ik vroeg mij hetzelfde af, ik wil ook overschakelen naar adsl2fit maar ik heb gewacht tot alles in orde ging zijn en als ik dat zo zie dan is dat nog niet. :?

Geplaatst: 04 feb 2004, 12:02
door spacekiek
De laatste tijd heb ik er niet over te klagen, download zit hangt globaal rond de 250kb/s meestal.
Feit is wel dat telenet of skynet gewoonweg veel sneller is ... dus voor snelheid moet je alleszins niet bij A2F gaan! (pagina's laden bv. ook trager in vind ik)
De meeste grote downloaders komen enkel bij A2F voor het limietloos karakter! (Of de upload, die is idd echt schitterend!)
Nog een nadeel volgt uit het feit dat je bijna niemand kan bereiken als er ernstige problemen zijn. (soms staan de telefoons dagenlang op BEZET) Je kan tegenwoordig wel troubletickets versturen, waar vaak sneller op gereageerd wordt, maar zulke toestanden ben ik nog bij geen enkele provider tegengekomen!
Enfin, je moet begrijpen dat het een klein bedrijf is en dat de problemen niet altijd rechtstreeks aan A2F toe te schrijven zijn, maar daar is de klant uiteindelijk niet mee geholpen. Als JIJ een probleem hebt wil je NU geholpen worden, zo simpel is het.

Geplaatst: 04 feb 2004, 12:31
door Sensei Zeon
als je het voor de upload doet: doen
doe je het voor download snelheid, je moet dan rekenen dat je een 2à3 mbit hebt, niet meer
voor de unlimited moet je het zeker niet late,, aleen oppassen, want bij de minste klacht van riaa enze sluiten ze je af!

Geplaatst: 04 feb 2004, 13:48
door spacekiek
Euh neen, ze sluiten je pas af na een tweede inbreuk denk ik ?!
En dan nog ... de meeste ISP's leggen die klachten naast zich neer.
A2F is de enige die de gebruikers ACTIEF ervan op de hoogte stelt ...

Geplaatst: 04 feb 2004, 13:52
door AnD
Ja voor de upload en voor het onbeperkt downloaden doe ik het, ik weet dat de snelheid een stuk lager gaat liggen dan bij telenet maar dat maakt mij niet uit, wat heb je trouwens aan een snelle lijn als je er niks mag mee doen... ?

Spacekiek vanwaar ben je ergens ? Ik hoop dat het in mijn regio dan ook rond de 250 kb/s hangt.

Geplaatst: 04 feb 2004, 15:10
door Sensei Zeon
bij de eerste sluiten ze je voorlopig af, als je dan toegeeft dat je dit idd hebt gedownload en verwijdert sluiten ze je trug aan maar de keer daarna ben je idd pas definitief afgesloten

Geplaatst: 04 feb 2004, 15:13
door misterjo
Wat dan ? geen internet nimeer voor een jaar ofwat?

...
Dan zullen ze toch ni veel meer klanten meer hebbe....
Het enige probleem dat ik eigenlijk met a2f heb is dat ze dus wel degelijk klachten doorvoeren in straffen.
Ik had a2f begot 3 dagen en was al afgesloten geweest.Als dit ni verbeterd ga ik nog liever terug naar 10GB/maand met vp's

Geplaatst: 04 feb 2004, 15:18
door spacekiek
Mijn gedacht ook MrJo ! :wink:
ik vind het idd ook moeilijk om te geloven dat ze klanten zouden buitengooien, aangezien ze het geld wel kunnen gebruiken denk ik.
Komt daar nog eens bij dat -bij mijn weten- , telenet deze klachten gewoon naast zich neerlegt ! (tenzij bij ernstige delicten)
'k Bedoel maar ... welke soort mensen trekt A2F aan ?! Juist ja :-) ... Dus als ze iedereen gaan afsluiten die iets illegaal download, kunnen ze de helft van hun klanten blokkeren!

Geplaatst: 05 feb 2004, 17:45
door Skin
Spacekiek schreef:Euh neen, ze sluiten je pas af na een tweede inbreuk denk ik ?!
En dan nog ... de meeste ISP's leggen die klachten naast zich neer.
A2F is de enige die de gebruikers ACTIEF ervan op de hoogte stelt ...


Spacekiek , verklaar U nader

Door A2F ben ik nog NOOIT op de hoogte gebracht van iets
En ik denk niet dat ik de enige ben

Geplaatst: 06 feb 2004, 11:53
door C-Phest
Skin schreef:Door A2F ben ik nog NOOIT op de hoogte gebracht van iets
En ik denk niet dat ik de enige ben


Same here. Zelfs na meerdere telefoons, mails en aandringen sluiten ze mij af omdat ik mijn facturen niet betaal. Ge zou toch denken dat ze u dan contacteren om te horen hoe het zit?

En zoals reeds meermaals aangehaald: Als er geen problemen waren zou ik nu nog altijd het bestaan van de status page niet kennen. Dus de uitleg van 'ge kunt die facturen toch zelf afdrukken' gaat voor mij niet op.

Geplaatst: 06 feb 2004, 20:32
door Gast
wat ik mij afvroeg bij die mensen die afgesloten zijn door adsl2fit wegens een klacht van gebruik van kazaa e.d.

Downloaden jullie dan extreem veel? En uploaden jullie ook files of enkel downloaden?

Want als je ook zou uploaden dan versta ik het wel, maar als het bij downloaden blijft dan moet je toch al serieus veel downloaden?

Greetz

Ik

Geplaatst: 06 feb 2004, 21:58
door Sasuke
Guest,

Als adsl2fit een klacht krijgt over het gebruik van Kazaa, dan heeft dit niets te maken met "hoeveel" je hebt gedownload, maar eerder "wat" je download.

Als je bv een song gaat downloaden dat al jaren oud is en niet meer actief word verkocht, geen kat die er om geeft (toch niet veel). Download je bv één of andere film/cd/... die recent/nog niet in de winkels ligt dan heb je al veel kans dat de RIAA je ISP hiervan op de hoogte zal brengen. Dit omdat zij nu de inkomsten missen, want zij gaan ervan uit dat je die normaal zou gekocht hebben als je die niet had gedownload.

Vandaar dat men zegt dat je moet oppassen met het gebruik van Kazaa.

PS: Zelf ben ik niet zo'n grote downloader (20-80Gb/maand, naargelang de releases) maar ik gebruik nooit enige vorm van p2p (buiten dan bittorrent, maar dan ook enkel voor unlicensed Anime.) Zolang je die p2p netwerken mijd zullen/kunnen ze niet veel doen.

Grtz Sasuke-

Geplaatst: 07 feb 2004, 00:07
door Gast
hoeveelheid heeft er ook mee te maken... ze proberen vooral "grootere" gebruikers aan te pakken

endan in de eerste plaats mensen die uploaden

Geplaatst: 07 feb 2004, 12:09
door inter
Het gaat van kwaad naar erger, tot een paar weken geleden kon ik aan 250 kB/s downloaden. Nu begint 's avonds de snelheid serieus te dalen tot 150 kB/s max. Wat zie ik vandaag? Max nog iets van 80 kB/s. En neen, het ligt niet aan de bron, ik heb genoeg snelle servers waar ik op kan testen.

Wanneer komt er eindelijk es verandering in. Toen we van 75 naar 250 gingen zijn A2F in mirc channel dat het nog sneller zou worden ...

Het spijt me maar ik durf er echt geen reclame meer over maken ...

De naam A2F is nu al goed bekend, spijtig genoeg niet in de positieve zin :(

Geplaatst: 07 feb 2004, 15:27
door Gast
bij mij werkt het goed...

200k download en 55up, heb nog niet gehad dat het traag was...