Pagina 8 van 15

Geplaatst: 17 feb 2008, 07:22
door Marie-Anne
Anyway, was CityConnect nu het wachten waard?


De eerste paar dagen (na aansluiting) waren oké :-D

Daarna niets maar dan ook niets dan ellende :cry:

Op dit moment werkt het welliswaar (weer) naar behoren, maar het is m.i. nog te vroeg om om te juichen.

Anders gezegd, de dagen van DIKKE misserie wegen vooralsnog NIET op tegen de (paar) dagen dat het wel naar behoren functioneerde.

Daarnaast heb ik de afgelopen 9 dagen een serieus bedrag uitgeven aan telefonische (betaal) support, resultaat 0,0 :cry:

Conclusie: NEEN :wink:

Geplaatst: 17 feb 2008, 10:29
door ubremoved_983
L-army schreef:Anyway, was CityConnect nu het wachten waard? Zou ik toch graag wel eens willen weten :)


Nee ...

Geplaatst: 17 feb 2008, 10:39
door fieldoxide
Neen,
tot hier toe al veel moeten bellen naar de helpdesk wat me toch aardig wat geld heeft gekost,
van in het begin continue disconnects ,dan de beruchte 'alcatel dslam ' problematiek,het is hier eigenlijk terug stabiel sinds vrijdagmorgen ,
voor de rest ben ik wel blij met de prijs,het 'gb ' volume , het scheelt hem toch bijna 50 procent tov de 'grote 2 ' ,naar de toekomst toe moeten ze alles nog wat fijntunen en optimaliseren en liefst een betere service geven, maar langs de andere kant denk ik dan lukt dat wel met de 23 euro die ik maar betaal voor mijn cityconnect .

Geplaatst: 17 feb 2008, 10:57
door ljd
Mss heeft de patch toch wel gewerkt als je terug stabiel bent sinds vrijdagmorgen

Geplaatst: 17 feb 2008, 11:17
door TOGI
L-army schreef:Anyway, was CityConnect nu het wachten waard? Zou ik toch graag wel eens willen weten :)


Wel , ik ben aangesloten op CityConnect sinds eind januari en ik zeg op uw vraag : JA.

Na een beetje sukkelen met de router configuratie heb ik tot nu toe steeds een stabiele verbinding gehad .. Geen last van packetloss (of toch niet dat het opvalt) en zeker geen disconnects . . .

Dus als je het mij vraagt .. het was zeker het wachten waard..

Geplaatst: 17 feb 2008, 14:37
door kick
...naar de toekomst toe moeten ze alles nog wat fijntunen en optimaliseren en liefst een betere service geven, maar langs de andere kant denk ik dan lukt dat wel met de 23 euro die ik maar betaal voor mijn cityconnect .


Daar zorgen de netconnecters met hun bijdrage wel voor... (:jaloers:)

Geplaatst: 17 feb 2008, 14:41
door Epo
Tevreden? Alles in account genomen? Nee.

Er zijn wel positieve punten, maar of die doorwegen? De prijs is lager als bij Chello Extreme, de upload is iets hoger (1Mbit -> 1,4Mbit), ik heb nu nieuwsgroepen ter beschikking.

Sommigen dingen bleven hetzelfde: Nog altijd geen limiet, het voelt even snel aan qua internetgebruik.

Negatieve punten: Het is trager dan bij Chello Extreme (20Mbit -> 11Mbit). En dan alle problemen die we te slikken hadden de afgelopen maanden. Ik geef toe dat een groot deel van die problemen te maken hadden met kinderziektes, maar toch.

Geplaatst: 17 feb 2008, 15:37
door xenne
't is hier al paar keer gezegd, die kinderziektes die erin zaten zijn normaal, jullie waren de proefkonijnen ; dank daarvoor. alles staat nu blijkbaar op punt. als jullie met dat produkt niet content zijn zal je moeten verhuizen. want in vergelijking met de andere produkten op de belgische markt betaal je heel weinig en krijg je heel veel.

Geplaatst: 17 feb 2008, 19:05
door deej
Komende van EDPNet zag ik inderdaad als nadeel de stabiliteit in het begin maar nu werkt het als een zonnetje. Ik ben van 6 Mbit / 640kbps naar 15 / 1 Mbit gegaan en die downloadlimiet is ribbedebie.

Kan zeker niet klagen.

Geplaatst: 17 feb 2008, 19:12
door paraordonance
moeilijke start (bijna 2 maand moeten wachten op verbinding en dus ook geen internet omdat ik niet van chello extreme naar telenet wou overgaan) ...na 9 dagen terug enkele dagen zonder verbinding gevallen ...maar

snelheid (voor mij) is sneller dan chello extreme
prijs is 2/3 (omdat ik speciaal ook telefoon lijn moest nemen) van chello
geen limiet om te downloaden
newsgroupen : leuk maar ze zijn iets te traag in vergelijking met de payservers. Maar ik wist niet dat er er bij waren toen ik het contract tekende dus dat is een pluspunt

ik zal dus content blijven als alles blijft zoals het nu is ...

Geplaatst: 17 feb 2008, 23:06
door Marie-Anne
jullie waren de proefkonijnen ; dank daarvoor.

:eek:

Proef of befkonijn (incluis: kinderziektes) het zal mij allemaal een worst wezen.

Feit blijft, dat Dommel over de ruggen van onwetende (vooruit)betalende abonnees, naar achteraf blijkt, een ondeugdelijk netwerk in gebruik genomen heeft.

Goedkope argumenten, zoals de oorzaak van alle misserie was extern, doet NIET terzake.

Immers, geen van ons heeft een contract met een Dommel onderaannemer (b.v. Alcatel), maar met Schedom n.v. (oftewel Dommel).

Ook hebben velen als gevolg van al deze misserie serieuze (additionele) telefoonkosten gemaakt (€ 1,12 p/m Dommel support) en zeg nu niet, dan had je maar overdag (09h00-18h00) het 070 nummer moeten bellen. Omwille van werkomstandigheden e.d. is dit niet voor iedereen (altijd) mogelijk.

Spijtig genoeg zijn voornoemde Dommel 0903 supportkosten aan € 1,12 p/m (vaak zonder resultaat) NIET verhaalbaar.
Dagen zonder (deugdelijke) internetverbindig, waarbij Dommel elke compensatie afwijst en doodleuk haar handen in onschuld wast, zegt eerder iets over de (wan)praktijken (incl. boekhouding en support ticketing) van Schedom n.v. (lees: Dommel) dan de betalende abonnee, die alles maar moet slikken en pikken.

Om deze reden, kan ik niet anders dan potentiële overstappers adviseren om zeker nog enkele maanden te wachten.

De tijd zal het leren.

My 2 cents

Geplaatst: 17 feb 2008, 23:56
door Joro
L-army schreef:Anyway, was CityConnect nu het wachten waard? Zou ik toch graag wel eens willen weten :)


Ik ben sinds 21/1 aangesloten op een Lite abonnement en sinds deze week zijn mijn adsl problemen opgelost (dankzij de aanpassingen aan de DSLAM?): alles is stabiel en mijn modem/router werkt eindelijk met MER wat tot nu toe nog niet gelukt was. Als ik vergelijk met mijn buurman die Telenet Express heeft, heb ik een iets snellere download, een hogere upload, iets meer volume en ik betaal ongeveer drie keer minder. Als de situatie nu stabiel blijft, zal ik zeker een tevreden CityConnecter zijn.
Miischien nog leuke weetjes voor wie een Lite abonnement overweegt: het dynamisch IP-adres veranderd bij mij nooit en slechts 1 pc betekent niet dat je geen router mag/kan zetten.

Geplaatst: 18 feb 2008, 00:00
door fieldoxide
Marie-Anne schreef:
jullie waren de proefkonijnen ; dank daarvoor.

:eek:

Proef of befkonijn (incluis: kinderziektes) het zal mij allemaal een worst wezen.

Feit blijft, dat Dommel over de ruggen van onwetende (vooruit)betalende abonnees, naar achteraf blijkt, een ondeugdelijk netwerk in gebruik genomen heeft.

Goedkope argumenten, zoals de oorzaak van alle misserie was extern, doet NIET terzake.

Immers, geen van ons heeft een contract met een Dommel onderaannemer (b.v. Alcatel), maar met Schedom n.v. (oftewel Dommel).

Ook hebben velen als gevolg van al deze misserie serieuze (additionele) telefoonkosten gemaakt (€ 1,12 p/m Dommel support) en zeg nu niet, dan had je maar overdag (09h00-18h00) het 070 nummer moeten bellen. Omwille van werkomstandigheden e.d. is dit niet voor iedereen (altijd) mogelijk.

Spijtig genoeg zijn voornoemde Dommel 0903 supportkosten aan € 1,12 p/m (vaak zonder resultaat) NIET verhaalbaar.
Dagen zonder (deugdelijke) internetverbindig, waarbij Dommel elke compensatie afwijst en doodleuk haar handen in onschuld wast, zegt eerder iets over de (wan)praktijken (incl. boekhouding en support ticketing) van Schedom n.v. (lees: Dommel) dan de betalende abonnee, die alles maar moet slikken en pikken.

Om deze reden, kan ik niet anders dan potentiële overstappers adviseren om zeker nog enkele maanden te wachten.

De tijd zal het leren.

My 2 cents


Ik kan mij volledig in je beschrijving vinden,mensen die graag zouden overstappen naar cityconnect kan ik ook maar 1 goed advies geven :
WACHT ER NOG EVEN MEE . :?

Geplaatst: 18 feb 2008, 00:09
door Freakazoid
L-army schreef:Anyway, was CityConnect nu het wachten waard? Zou ik toch graag wel eens willen weten :)


Nee, totaal niet! Ook al lijkt het nu degelijk te werken, besef ik dat ik een zware inschattingsfout heb gemaakt om voor een amateuristisch bedrijf als dommel te kiezen. Al die miserie voor een internetconnectie! Ik wilde gerust meer betalen voor kwaliteit en zekerheid, maar ik dacht toen dat dommel daar ook voor stond.


In het kort: Dommel is de Aldi, maar ik ga liever naar een Delhaize.

Geplaatst: 18 feb 2008, 00:14
door Fireblade
Zie, dat is nu eens altijd dat jullie negatief reageren als je eens enkele keren een paar probleempjes hebt. Ik durf wedden dat ze er bij Dommel alles aan doen om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Ze hebben misschien wat veel werk, dus is het toch normaal dat ze niet alles tegelijk kunnen doen?
Maak jullie niet druk, het komt vast en zeker wel in orde.

Geplaatst: 18 feb 2008, 00:52
door gr4vity
Nuja, wie echt niet content is. Ik ken 2 maatschapijen waar echte professionals werken die dag en nacht bezig zijn om alles op orde te krijgen. Die 2 maatschapijen willen je graag met open armen ontvangen hoor ;)

Met dit bericht bedoel ik: weet je ergens waar het beter is? Hier in België? En in Leuven verkrijgbaar? En voor de zelfde prijs?

Kom op mensen, zoals ik al gezegt heb. 10 jaar geleden zou je blij zijn als je elke dag een half uurtje op internet kon ;) (en het koste je ook nog eens een pak meer...).

Iedereen die niet tevrede is, als ik binnekort in je sig iets zie van dommel dan praten we verder ;)

I rest my case ;)

Geplaatst: 18 feb 2008, 01:08
door Freakazoid
Idd, negeren jullie onze negatieve reacties maar. Dat is het makkelijkst. Geloof ons maar niet, we overdrijven.

L-army, je had graag geantwoord: "zie je nu wel, ik zei toch dat alles het wachten waard was". Nu vielen de reacties op je vraag tegen, dus negeer je ze straal door een preek te geven.

Geplaatst: 18 feb 2008, 01:15
door Goendi
Idd, negeren jullie onze negatieve reacties maar. Dat is het makkelijkst. Geloof ons maar niet, we overdrijven.


Ik negeer die niet, ik vind het eigenlijk grappig hoe de stemming zo op 123 van wit naar zwart omslaat :P

Geplaatst: 18 feb 2008, 06:15
door fieldoxide
Ik ben nu toch al bijna 1 dag en 12 uur on line zonder disconnects ,dus tov vorige week is dit zeer goed nieuws,waar ik zeer tevreden over ben is de snelheid als je weet dat ik van een 4 mb lijn kom (edpnet), en ik kan je zeggen dat het daar de laatste maanden een ramp was kwa snelheid (scarlet netwerk0, en de prijs is natuurlijk ook wel de moeite van cityconnect.
De toekomst zal wel uitmaken hoe het verder evalueert . :wink:

Geplaatst: 18 feb 2008, 08:59
door bmantra
nee, ik ben zeker en vast ook niet tevreden!
Veel moeten bellen naar een betalende lijn om er dan telkens na 20 minuten afgegooid te worden. Tickets blijven maandenlang openstaan. Andere onopgeloste tickets worden door hen gewoonweg op closed gezet zonder op te lossen!
Soit, op den duur het probleem kunnen achterhalen, maar niet dankzij de goodwill van dommel, maar via de hulp van mede-userbasers (met bijzondere dank aan Epo)... dommel doet gewoon of zijn neus bloed. Maar in elk geval; mijn modem was (volgens mij) niet compatibel met hun dslam. Heb mij nogthans aan de specificaties op hun site gehouden, maar zoiets oplossen kunnen ze niet!
Ik hou daarom dus mijn hart vast bij eventuele toekomstige problemen...van het moment dat er een andere firma komt met gelijkaardige voorwaarden en met een betere service zal ik geen seconde twijfelen!!!

Geplaatst: 18 feb 2008, 09:07
door tequila
Ik ben eigenlijk wel tevreden. Moeilijk periode achter de rug, wat ook wel enigzins te verwachten was. Daarom niet noodzakelijk natuurlijk.

Voor iedereen die klaagt over de dure telefoontjes; uiteindelijk hebben ze tijdig en correct gecommuniceerd. In vergelijking met de opleveringsproblematiek was dit een serieuze verbetering. Ik weet niet waarom iedereen hier 20 keer naar hen heeft zitten bellen voor die dingen, het probleem stond op hun site, alsook wanneer het zou opgelost worden.
Heb je andere problemen, dan kan je best overdag bellen (ik weet het, maar ook ik werk van 8 tot 19u) of wat geduld uitoefenen en hier wachten op een antwoord.

Ik praat hun syteem met tickets ed. niet goed, verre van, maar ik denk niet dat je hen iets kan verwijten in de problemen met de firmware van de DSLAM.

Geplaatst: 18 feb 2008, 09:19
door bmantra
Mijn problemen waren van een andere aard dan puur die disconnects. En trouwens, duidelijke communicatie vind ik dat toch niet hoor, je moet maar ruiken wanneer de patch zogezegd volledig werkt...mijn problemen bleven bestaan, dus was de patch er of niet?
Verder was dit de druppel die de emmer voor zeer veel mensen deed overlopen. We zijn 3 maand aan het lijntje gehouden geweest.
Ze doen een commerciele toegeving door iedereen tot eind januari gratis te laten gebruik maken van cityconnect terwijl de meesten pas in februari werden aangesloten; ja, zo kan iedereen het!

Product, ja, we zullen zien of het stabiel blijft werken he!
Service, nee, trekt op 3 keer niks (en dat is nog zacht uitgedrukt!!)

Geplaatst: 18 feb 2008, 10:41
door Gieleuh
De service is even erg, of erger bij telenet... Toch in ons geval!

Geplaatst: 18 feb 2008, 12:49
door xenne
bmantra schreef:van het moment dat er een andere firma komt met gelijkaardige voorwaarden en met een betere service zal ik geen seconde twijfelen!!!
dat zit er niet meteen aan te komen denk ik :wink: enfin, kben blij te lezen dat jouw snelheidsproblemen opgelost geraakt zijn. welke snelheid haal je nu?

Geplaatst: 18 feb 2008, 12:57
door fieldoxide
bmantra schreef:Mijn problemen waren van een andere aard dan puur die disconnects. En trouwens, duidelijke communicatie vind ik dat toch niet hoor, je moet maar ruiken wanneer de patch zogezegd volledig werkt...mijn problemen bleven bestaan, dus was de patch er of niet?
Verder was dit de druppel die de emmer voor zeer veel mensen deed overlopen. We zijn 3 maand aan het lijntje gehouden geweest.
Ze doen een commerciele toegeving door iedereen tot eind januari gratis te laten gebruik maken van cityconnect terwijl de meesten pas in februari werden aangesloten; ja, zo kan iedereen het!

Product, ja, we zullen zien of het stabiel blijft werken he!
Service, nee, trekt op 3 keer niks (en dat is nog zacht uitgedrukt!!)


Weet iemand van de 'insiders ' trouwens of de patch nu volledig geinstalleerd is en of hij ook werkt?
Ik ga er van uit dat hij geinstalleerd is aangezien de problemen zo goed als verdwenen zijn,wat gaat er nu naar de toekomst verder gebeuren?
Wordt de dslam nog bijgewerkt of wordt er nog iets 'getweaked ' ?

Geplaatst: 18 feb 2008, 13:14
door bmantra
xenne schreef:dat zit er niet meteen aan te komen denk ik :wink: enfin, kben blij te lezen dat jouw snelheidsproblemen opgelost geraakt zijn. welke snelheid haal je nu?


Afbeelding

Die nieuwe speedtouch modem van Epo synct iets lager als die linksys wag325n, maar mijn verbinding is pakken stabieler en dus ook sneller.
Mijn "oude" linksys doet nu dienst als dure wireless access-point.
Maar nogmaals, met de helpdesk van Dommel alleen was ik er nooit van zijn leven uitgeraakt, daar ben ik 100% van overtuigd! Mijn aangetekende brief lag al klaar om te verzenden...

Geplaatst: 18 feb 2008, 15:03
door kick
Standaard antwoord bij belgacom enzo is inderdaad wel:"heeft u al een andere modem geprobeerd?..." :roll:

Geplaatst: 18 feb 2008, 15:19
door tequila
Bij jou bmantra was het inderdaad meer dan enkel de disconnects, daar heb je gelijk in. Zeker als ze je niet gevraagd hebben eens te testen met een andere modem, zoals kick ook zegt.

Maar voor de rest vind ik dat ze sinds de oplevering correct geweest zijn. Zeker als je ziet wat er allemaal te beleven is in het Telenet kantoor op de Leuvense ring ... ga daar eens een uurtje doorbrengen (heb t tijdens mijn middagpauze gedaan). Ik denk dat 75% daar kwaad en niet geholpen buiten wandelt, en daar zit serieus wat volk.

Geplaatst: 18 feb 2008, 15:21
door fieldoxide
Sinds de firmware patch van alcatel geen disconnects meer gehad,in het begin continue, ook zijn mijn noise margins veel stabieler en hoger als tevoren,heb nochtans veel te horen gekregen van dommel dat het aan mijn binnenbekabeling zou liggen .
Dus het lag wel degelijk aan de dslam aangezien alles nu perfect draait .

Geplaatst: 18 feb 2008, 15:29
door bmantra
kick schreef:Standaard antwoord bij belgacom enzo is inderdaad wel:"heeft u al een andere modem geprobeerd?..." :roll:


Als je een nieuwe adsl2+ modem in de winkel koopt, dan denk je niet zou die wel compatibel zijn met cityconnect :)
Op de site van dommel staat annexa/m , dus ik denk, nou die linksys modem is annex a; prima...laten we die meenemen (wel veel te duur betaald in de fnac, maar soit)
Maar kijk met wat goodwill van mede-userbasers ben ik er wel uitgeraakt. KVind het alleen spijtig dat Dommel geen support kan bieden en hoop dus dat ik verder geen technische problemen meer ga tegenkomen :!:

Geplaatst: 18 feb 2008, 16:01
door xenne
tsja bmantra, normaal gezien afgaande op zijn specificaties zou die modem wel degelijk moeten werken. ik ken trouwens gebruikers die de linksys wag200G gebruiken zonder problemen, dus waarom het bij jou niet goed werkt is me een raadsel. ik zou hem terugbrengen naar de fnac

Geplaatst: 18 feb 2008, 16:15
door bmantra
xenne schreef:tsja bmantra, normaal gezien afgaande op zijn specificaties zou die modem wel degelijk moeten werken. ik ken trouwens gebruikers die de linksys wag200G gebruiken zonder problemen, dus waarom het bij jou niet goed werkt is me een raadsel. ik zou hem terugbrengen naar de fnac


Mja, die heeft hier eerst 3 maand in de doos gestaan, omdat ik niet wist dat de oplevering zo lang zou duren :) Zal eens nakijken hoelang er garantie op zit, maar ik denk niet dat ik nu zomaar nog kan zeggen dat ik hem niet wil hebben.

Geplaatst: 18 feb 2008, 16:19
door xenne
bmantra schreef:
xenne schreef:tsja bmantra, normaal gezien afgaande op zijn specificaties zou die modem wel degelijk moeten werken. ik ken trouwens gebruikers die de linksys wag200G gebruiken zonder problemen, dus waarom het bij jou niet goed werkt is me een raadsel. ik zou hem terugbrengen naar de fnac


Mja, die heeft hier eerst 3 maand in de doos gestaan, omdat ik niet wist dat de oplevering zo lang zou duren :) Zal eens nakijken hoelang er garantie op zit, maar ik denk niet dat ik nu zomaar nog kan zeggen dat ik hem niet wil hebben.
min 2 jaar garantie op linksys, dacht ik. hij doet z'n werk niet, reden om hem terug te dragen lijkt me. dit gezegde zijnde, ik denk niet dat je dommel kan verwijten dat ze moesten gezegd hebben dat deze modem niet zou werken, afgaande op z'n specificaties is hij wel degelijk compatible

Geplaatst: 18 feb 2008, 16:25
door bmantra
xenne schreef:min 2 jaar garantie op linksys, dacht ik. hij doet z'n werk niet, reden om hem terug te dragen lijkt me


Ik heb eerder het gevoel dat hij gewoon niet goed samenwerkt met de dslam van dommel.
Bij dommel zagen ze echter geen probleem in een snelheid van 400kilobit:
Gezien de afstand (3697m) en de verzwakkingswaarden van uw kan er niet veel meer uit uw lijn gehaald worden.

Sommige mensen zouden van minder kwaad worden :?
Bwa, ik ga het allemaal zo laten, het werkt nu en ze zeggen "never change a winning team" ;) Khoop gewoon dat ik deze nachtmerrie zo snel mogelijk kan vergeten!

Geplaatst: 18 feb 2008, 16:33
door tequila
Heb net even gezocht en die WAG200G geeft wel vaker problemen naar t schijnt. Gewoon terug brengen die handel zou ik zeggen. Fnac is daar redelijk makkelijk in, heb in het verleden al enkele keren dingen terug gebracht.

Geplaatst: 18 feb 2008, 16:47
door bmantra
tequila schreef:Heb net even gezocht en die WAG200G geeft wel vaker problemen naar t schijnt. Gewoon terug brengen die handel zou ik zeggen. Fnac is daar redelijk makkelijk in, heb in het verleden al enkele keren dingen terug gebracht.


tis een WAG325N, maar inderdaad ik kan maar proberen!
heb woensdag toch een dagske vrij ;)

Geplaatst: 18 feb 2008, 18:31
door deej
bmantra schreef:
Gezien de afstand (3697m) en de verzwakkingswaarden van uw kan er niet veel meer uit uw lijn gehaald worden.

Sommige mensen zouden van minder kwaad worden :?


Post je lijnwaarden dan eens. Want op 4km met eventueel nog oude / slechte kabels kan je er inderdaad wel eens ferm aan zijn voor de moeite.

Geplaatst: 19 feb 2008, 08:16
door fieldoxide
Weet iemand hoe het eigenlijk komt dat de 'efficienty ' bij de cityconnect abonnementen tijdens de lijntesten zo laag liggen?
Als ik dat bijvoorbeeld vergelijk met telenet (die ligt daar een pak hoger),
heeft dit te maken met de kwaliteit van de verbinding ?

Geplaatst: 19 feb 2008, 08:18
door Lord Utopia
Bedoel je op de speedtest?

Telenet is via de kabel en niet afstandsafhankelijk zeker, daarom zijn er meer mensen die meer dan 17 Mb op 20 Mb krijgen, dan dat er ADSL2+ -ers 10 Mb halen op 24 Mb.

4,5 km: doen?

Geplaatst: 19 feb 2008, 09:36
door cdr
Ik blijk op 4,5 km van de DSLAM te zitten. Zit er nog iemand rond die afstand? Wat zijn je lijnwaarden?