Pagina 8 van 25
Geplaatst: 29 nov 2007, 16:18
door fieldoxide
ditCh schreef:fieldoxide schreef:
Hier hetzelfde ,mijn status staat ook al een week actief maar ook nog geen inloggegevens ontvangen,nog wachten tot 15 december ,spijtig dat ze dit niet op voorhand gezegd hadden bij cityconnect,ik dacht echt dat alles al ok zou zijn met het testen van hun netwerk .
Inderdaad ... ik vind het zeer bizar dat men bij Dommel besloten heeft dat mensen wel kunnen bestellen, maar eerst nog even verder gaan met testen ...
Ik vind persoonlijk wel dat ze hun netwerk afleveren in een perfecte staat aan de klanten maar dan hadden ze wel mee op hun website moeten zetten dat het pas leverbaar zou zijn vanaf 15 december,maar ik denk dat ze dan minder klanten zouden over de streep trekken,dit zal wel de commerce zijn zeker .
Geplaatst: 29 nov 2007, 17:11
door Epo
Ik heb zonet cityconnect en de router besteld via de website. Ik heb al een mail gekregen van de proforma factuur die ik moet betalen, maar er was ook sprake van een contract dat ik moest afprinten, ondertekenen en faxen/opsturen.
Wanneer komt dat aan?
Geplaatst: 29 nov 2007, 17:14
door ubremoved_983
Epo schreef:Ik heb zonet cityconnect en de router besteld via de website. Ik heb al een mail gekregen van de proforma factuur die ik moet betalen, maar er was ook sprake van een contract dat ik moest afprinten, ondertekenen en faxen/opsturen.
Wanneer komt dat aan?
Dit is bij mij later gekomen ...
PS: waar heb je die router kunnen bestellen ? Bij mij was die mogelijkheid er niet ... ik zou eventueel wel zo 1 willen aankomen om zeker te zijn dat ik de volledige snelheid kan halen.
Geplaatst: 29 nov 2007, 17:52
door Epo
Ditch: Gewoon tijdens de bestelling. Net nadat je je Cityconnect flavour (Lite, gewoon, Plus) hebt gekozen, reviewt hij die setting in een klein overzichtje, en dan staat er een checkboxje waar je die Speedtouch kunt opnemen in je bestelling voor 60EUR. Gewoon aangevinkt en bestelling afgerond.
Dus nog even wachten op het contract? Niet dat het echt dringend is, want men begint toch pas op 15dec met activeren.
Geplaatst: 29 nov 2007, 19:05
door xenne
ditCh schreef:fieldoxide schreef:
Hier hetzelfde ,mijn status staat ook al een week actief maar ook nog geen inloggegevens ontvangen,nog wachten tot 15 december ,spijtig dat ze dit niet op voorhand gezegd hadden bij cityconnect,ik dacht echt dat alles al ok zou zijn met het testen van hun netwerk .
Inderdaad ... ik vind het zeer bizar dat men bij Dommel besloten heeft dat mensen wel kunnen bestellen, maar eerst nog even verder gaan met testen ...
we zullen daar wel goeie reden voor hebben
strategische en financiele
Geplaatst: 29 nov 2007, 19:13
door Sunreezer
Weet er toevallig iemand of er plannen zijn om Cityconnect op termijn ook beschikbaar te maken in de streek rond Aalst? Ik ben nu na jaren gesukkel bij telenet ook overgestapt naar Dommel Netconnect, maar indien er op termijn Cityconnect beschikbaar zou zijn schakel ik uiteraard daar direct naar over.
Geplaatst: 29 nov 2007, 19:16
door Lord Utopia
such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk
Geen Aalsts dus, wachten op VDSL2.
Geplaatst: 29 nov 2007, 19:18
door Sunreezer
Zal die VDSL2 dan ook worden aangeboden door Dommel? Want Cityconnect is ADSL2+ ?
Geplaatst: 29 nov 2007, 19:19
door Lord Utopia
Ja, Dommel heeft al mondelinge afspraken met Belgacom betreffende VDSL2.
Geplaatst: 29 nov 2007, 19:20
door Sunreezer
Ok, afwachten dus. Zal me zolang wel kunnen behelpen met mijn Netconnect
Geplaatst: 29 nov 2007, 20:07
door m0djo
ditCh schreef:PS: waar heb je die router kunnen bestellen ? Bij mij was die mogelijkheid er niet ... ik zou eventueel wel zo 1 willen aankomen om zeker te zijn dat ik de volledige snelheid kan halen.
Ik veronderstel dat je hen wel zal kunnen bellen of mailen en vragen om die modem te bestellen. Ik heb op speedtouchforum.de ook de vraag gesteld of die modem Annex M compatibel is. Dat kan, maar is niet standaard zo, maar het is waarschijnlijk zo zij aan SpeedTouch vragen de modems op M voor te bereiden.
Er is ook een manier om het zelf te doen, hoewel ik daar geen sluitend antwoord op gekregen heb (op t net is er wel wat uitleg te vinden die slaat op de volledige 5x6 reeks, dus ook de 516v6). De modem zou wel maximum 2,5Mbit upload geven, maar ik veronderstel dat dat niet dadelijk een probleem is tenzij ge langs de centrale woont.
Geplaatst: 29 nov 2007, 20:38
door fieldoxide
m0djo schreef:ditCh schreef:PS: waar heb je die router kunnen bestellen ? Bij mij was die mogelijkheid er niet ... ik zou eventueel wel zo 1 willen aankomen om zeker te zijn dat ik de volledige snelheid kan halen.
Ik veronderstel dat je hen wel zal kunnen bellen of mailen en vragen om die modem te bestellen. Ik heb op speedtouchforum.de ook de vraag gesteld of die modem Annex M compatibel is. Dat kan, maar is niet standaard zo, maar het is waarschijnlijk zo zij aan SpeedTouch vragen de modems op M voor te bereiden.
Er is ook een manier om het zelf te doen, hoewel ik daar geen sluitend antwoord op gekregen heb (op t net is er wel wat uitleg te vinden die slaat op de volledige 5x6 reeks, dus ook de 516v6). De modem zou wel maximum 2,5Mbit upload geven, maar ik veronderstel dat dat niet dadelijk een probleem is tenzij ge langs de centrale woont.
Ik woon op ongeveer 3 km van de centrale,dan is het voor mij onmogelijk om die 2.5 Mbit upload te halen zeker , dus heb ik geen annex m modem nodig ?
Geplaatst: 15 dec 2007, 13:43
door Zerror
Kennelijk zou de activatie nog een week zijn uitgesteld?
Al mensen hun modem ontvangen, indien besteld bij Dommel?
Geplaatst: 15 dec 2007, 13:46
door fieldoxide
Zerror schreef:Kennelijk zou de activatie nog een week zijn uitgesteld?
Al mensen hun modem ontvangen, indien besteld bij Dommel?
Hey,
vanwaar heb je die informatie ?
Geplaatst: 15 dec 2007, 13:51
door Zerror
Ik verzin zo'n dingen!
Van een maat die Dommel Cityconnect heeft besteld en gebeld...
Geplaatst: 15 dec 2007, 14:00
door ubremoved_983
Zerror schreef:Ik verzin zo'n dingen!
Van een maat die Dommel Cityconnect heeft besteld en gebeld...
blah f*** ... das dus bullshit he ... een week uitstellen en dan zitten ze in de feestdagen, net of er dan iets gaat opgeleverd worden.
Ik ga maandag zelf eens bellen, en als het nog lang duurt denk ik dat ik van mijn aankoop ga afzien ( ze hebben mijn geld al een maand en ik krijg er noppes voor in de plaats ).
Geplaatst: 15 dec 2007, 14:10
door xenne
ditCh schreef:Ik ga maandag zelf eens bellen, en als het nog lang duurt denk ik dat ik van mijn aankoop ga afzien ( ze hebben mijn geld al een maand en ik krijg er noppes voor in de plaats ).
nergens anders ga je zo'n goed aanbod vinden
kwestie van nog paar dagen op de tanden te bijten. zovelen zijn jaloers op jullie en zouden willen wisselen. ivm betaling, komt allemaal wel goed - je zal niet betalen voor de tijd dat de dienst niet geleverd werd
Geplaatst: 15 dec 2007, 14:15
door Genghis
xenne schreef:ditCh schreef:Ik ga maandag zelf eens bellen, en als het nog lang duurt denk ik dat ik van mijn aankoop ga afzien ( ze hebben mijn geld al een maand en ik krijg er noppes voor in de plaats ).
nergens anders ga je zo'n goed aanbod vinden
kwestie van nog paar dagen op de tanden te bijten. zovelen zijn jaloers op jullie en zouden willen wisselen. ivm betaling, komt allemaal wel goed - je zal niet betalen voor de tijd dat de dienst niet geleverd werd
Allemaal goed en wel da er mensen jaloers zijn op zo een aanbod, ma ik stel mij toch ook vragen bij die proforma rekeningen waar iedereen bij dommel van spreekt.
Bij elke ISP waar ik al bij heb gezeten, betaalde als alles inorde is, en da lijkt mij ook het meest logische.
Nu heeft er al een heel pak mensen betaald, ma nog niemand weet wanneer hij internet gaat hebben...
Geplaatst: 15 dec 2007, 14:44
door fieldoxide
Genghis schreef:xenne schreef:ditCh schreef:Ik ga maandag zelf eens bellen, en als het nog lang duurt denk ik dat ik van mijn aankoop ga afzien ( ze hebben mijn geld al een maand en ik krijg er noppes voor in de plaats ).
nergens anders ga je zo'n goed aanbod vinden
kwestie van nog paar dagen op de tanden te bijten. zovelen zijn jaloers op jullie en zouden willen wisselen. ivm betaling, komt allemaal wel goed - je zal niet betalen voor de tijd dat de dienst niet geleverd werd
Allemaal goed en wel da er mensen jaloers zijn op zo een aanbod, ma ik stel mij toch ook vragen bij die proforma rekeningen waar iedereen bij dommel van spreekt.
Bij elke ISP waar ik al bij heb gezeten, betaalde als alles inorde is, en da lijkt mij ook het meest logische.
Ik heb een maand geleden een proforma factuur betaald van 73 euro en de dienst is nog steeds niet actief, de mensen van dommel zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen en ons zo snel mogelijk opleveren, als ze dan toch niet dit weekend kunnen opleveren dan hadden ze beter geen datum gezegd,ik hoop dat iemand van dommel dit meeleest, dit is GEEN goede reclame,er zijn veel mensen di hier echt naar uitkeken en hun huidige provider vaarwel hebben gezegd .
In ieder geval ik hoop dat ze mij die maand abonnementsgeld teruggeven aangezien ik reeds een hele maand betaald heb en er nog niks van in huis is gekomen.
Nu heeft er al een heel pak mensen betaald, ma nog niemand weet wanneer hij internet gaat hebben...
Geplaatst: 15 dec 2007, 14:47
door fieldoxide
fieldoxide schreef:Genghis schreef:xenne schreef:ditCh schreef:Ik ga maandag zelf eens bellen, en als het nog lang duurt denk ik dat ik van mijn aankoop ga afzien ( ze hebben mijn geld al een maand en ik krijg er noppes voor in de plaats ).
nergens anders ga je zo'n goed aanbod vinden
kwestie van nog paar dagen op de tanden te bijten. zovelen zijn jaloers op jullie en zouden willen wisselen. ivm betaling, komt allemaal wel goed - je zal niet betalen voor de tijd dat de dienst niet geleverd werd
Allemaal goed en wel da er mensen jaloers zijn op zo een aanbod, ma ik stel mij toch ook vragen bij die proforma rekeningen waar iedereen bij dommel van spreekt.
Bij elke ISP waar ik al bij heb gezeten, betaalde als alles inorde is, en da lijkt mij ook het meest logische.
Ik heb een maand geleden een proforma factuur betaald van 73 euro en de dienst is nog steeds niet actief, de mensen van dommel zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen en ons zo snel mogelijk opleveren, als ze dan toch niet dit weekend kunnen opleveren dan hadden ze beter geen datum gezegd,ik hoop dat iemand van dommel dit meeleest, dit is GEEN goede reclame,er zijn veel mensen di hier echt naar uitkeken en hun huidige provider vaarwel hebben gezegd .
In ieder geval ik hoop dat ze mij die maand abonnementsgeld teruggeven aangezien ik reeds een hele maand betaald heb en er nog niks van in huis is gekomen.
Nu heeft er al een heel pak mensen betaald, ma nog niemand weet wanneer hij internet gaat hebben...
Ik zou uit grote miserie nog het aanbod van telenet aanvaarden aangezien ze de wireless installatie en hardware gratis aanbieden voor nieuwe klanten,grrrrrr,....
Geplaatst: 15 dec 2007, 15:02
door ketter
Er is al meer dan genoeg hier gezegd dat alles wat je betaald VOOR dat je lijn actief is achteraf terug verrekend word.
Geplaatst: 15 dec 2007, 15:04
door ubremoved_983
ketter schreef:Er is al meer dan genoeg hier gezegd dat alles wat je betaald VOOR dat je lijn actief is achteraf terug verrekend word.
Dat doet niet eens ter zake ... ze bieden een product aan dat ze niet kunnen opleveren ? DAAR stel ik mij vragen bij ... dan hadden ze van mij part evengoed kunnen zeggen dat bestellen pas mogelijk was vanaf 15 december en niet 15 november ...
Trouwens, E-Leven bied een goed alternatief aan ( ongelimiteerd ) en is zelfs 1 euro goedkoper ...
Geplaatst: 15 dec 2007, 15:15
door Zerror
Zijn er niet veel klachten over e-leven?
Het feit dat hun site al niet deftig werkt (knoppen niet deftig vertaald, pagina's die verkeerd doorlinken, ...) boezemt niet bepaald veel vertrouwen in.
Geplaatst: 15 dec 2007, 15:19
door fieldoxide
ditCh schreef:ketter schreef:Er is al meer dan genoeg hier gezegd dat alles wat je betaald VOOR dat je lijn actief is achteraf terug verrekend word.
Dat doet niet eens ter zake ... ze bieden een product aan dat ze niet kunnen opleveren ? DAAR stel ik mij vragen bij ... dan hadden ze van mij part evengoed kunnen zeggen dat bestellen pas mogelijk was vanaf 15 december en niet 15 november ...
Trouwens, E-Leven bied een goed alternatief aan ( ongelimiteerd ) en is zelfs 1 euro goedkoper ...
We kunnen er over bezig blijven , het feit is dat zulks een groot , mooi initiatief voor Leuvense klanten al een 'zeer eigenaardig ' reukje heeft,dit zou toch een knaller moeten worden voor de Leuvenaars, de mensen van dommel weten toch ook dat we ondertussen mond aan mond reclame geven,hopelijk leest en ' dommelaar ' dit mee.
Die betaling zullen we wel terugkrijgen van die eerste maand, wat mij gewoon tegen de borst stoot is dat dommel ons niet eerst gezegd heeft dat opleveren pas na een maand (15 december ) zou gebeuren, ik denk indien er veel mensen dit al op voorhand wisten er niet veel inschrijvingen zouden gebeuren toen ze het op hun website plaatsten.
Geplaatst: 15 dec 2007, 15:23
door ubremoved_983
Zerror schreef:Zijn er niet veel klachten over e-leven?
Het feit dat hun site al niet deftig werkt (knoppen niet deftig vertaald, pagina's die verkeerd doorlinken, ...) boezemt niet bepaald veel vertrouwen in.
Een collega van mij heeft het al 2 maanden en is er eigenlijk supertevreden van. Altijd de volledige snelheid ( hij heeft niet eens het limietloze abonnement, maar kan voorlopig wel zoveel downloaden als hij wil ). Enkel bij de oplevering waren er wat problemen, maar sindsdien is alles perfect in orde.
Geplaatst: 15 dec 2007, 15:36
door Genghis
ketter schreef:Er is al meer dan genoeg hier gezegd dat alles wat je betaald VOOR dat je lijn actief is achteraf terug verrekend word.
Waarom moeten ze het geld dan al op voorhand hebben?
Geplaatst: 15 dec 2007, 15:49
door SVDE
het financiële beleid zal volgens mij gewoon gebaseerd zijn op prefinanciering door de klant, wat maakt dat ze geen of minder leningen moeten aangaan, en waardoor ze bepaalde betaaltermijnen naar leveranciers toe vlotter kunnen respecteren. als klant van dommel heb je er op het eerste zich daar niet veel aan, maar het houdt de financiële situatie van het bedrijf wel gezond en is toch positief naar de bedrijfscontinuïteit toe. cash flow verhaal samengevat. met wat ik van economie enzo heb meegekregen indertijd is dat wat ik er toch van maak allez
er is dan wel kritiek op de beginfacturatie zonder directe oplevering, ok, maar ze is wel aangegeven op de website en wordt bij mijn weten toch bij iedereen achteraf correct verrekend...
Geplaatst: 15 dec 2007, 16:14
door ketter
ditCh schreef:
Trouwens, E-Leven bied een goed alternatief aan ( ongelimiteerd ) en is zelfs 1 euro goedkoper ...
Ik houd je niet tegen hoor om naar E-Leven te gaan.
Geplaatst: 15 dec 2007, 16:16
door ubremoved_983
SVDE schreef:her is dan wel kritiek op de beginfacturatie zonder directe oplevering, ok, maar ze is wel aangegeven op de website en wordt bij mijn weten toch bij iedereen achteraf correct verrekend...
Waar word er op de site aangegeven dat directe oplevering niet mogelijk is ? 2 weken oplevertermijn vind ik nog aanvaardbaar ... maar ze bieden gewoon een product aan dat niet eens klaar is. Mij boezemt het niet veel vertrouwen in ...
Geplaatst: 15 dec 2007, 16:17
door ubremoved_983
ketter schreef:
Ik houd je niet tegen hoor om naar E-Leven te gaan.
Dommel heeft al geld van mij ... en ik heb al een Discovery Line aangevraagd ( en binnen de 3 dagen opgleverd door BGC !! ). Ik geef ze voorlopig nog het voordeel van de twijfel, maar mijn geduld raakt op.
Geplaatst: 15 dec 2007, 16:46
door fieldoxide
ditCh schreef:ketter schreef:
Ik houd je niet tegen hoor om naar E-Leven te gaan.
Dommel heeft al geld van mij ... en ik heb al een Discovery Line aangevraagd ( en binnen de 3 dagen opgleverd door BGC !! ). Ik geef ze voorlopig nog het voordeel van de twijfel, maar mijn geduld raakt op.
Bij mij hetzelfde , ik geef ze nog tot volgende week,anders ga ik mijn heil ergens anders opzoeken.Misschien e-leven.
Geplaatst: 15 dec 2007, 17:20
door ljd
Early adaptors
Alle dommel klanten weten al dat dommel altijd een paar dagen vertraging heeft met dingen die aankondigen
Geplaatst: 15 dec 2007, 17:30
door ubremoved_983
ljd schreef:Early adaptors
Alle dommel klanten weten al dat dommel altijd een paar dagen vertraging heeft met dingen die aankondigen
Komaan het gaat hier echt niet meer over een paar dagen hé ... ze zeggen vanaf 15 november kan je bestellen ( en het kon effectief ook ), en nadien komen ze af van ja sorry maar opleveren kan pas vanaf 15 december want we zijn nog aan het testen ... en nu blijkt het nog een week later te worden ( ik bel er maandag zelf ook even voor ).
Geplaatst: 15 dec 2007, 17:32
door fieldoxide
ditCh schreef:ljd schreef:Early adaptors
Alle dommel klanten weten al dat dommel altijd een paar dagen vertraging heeft met dingen die aankondigen
Komaan het gaat hier echt niet meer over een paar dagen hé ... ze zeggen vanaf 15 november kan je bestellen ( en het kon effectief ook ), en nadien komen ze af van ja sorry maar opleveren kan pas vanaf 15 december want we zijn nog aan het testen ... en nu blijkt het nog een week later te worden ( ik bel er maandag zelf ook even voor ).
Volledig mee eens , met een oplevering van een tweetal weken kan ik nog leven en had ik nog verwacht maar ondertussen zijn we al 1 maand verder en we weten nog niks, ze zouden hun klanten toch even kunnen iets laten weten via hun site of via een standaard mail naar alle cityconnect abonnees, neen op dit punt scoren ze bij mij toch al maar pover , mar uiteindelijk is het adsl2 signaal dat de moeite moet zijn.
Geplaatst: 15 dec 2007, 17:44
door SVDE
ik begrijp ditch en fieldoxide ook wel; je kunt idd niet uitgaan van een zgn. traditie van niet tijdig opleveren, dat is op zich wel iets te zot vind ik.. ze hebben 15nov wssch handig gebruikt om UPC klanten in het leuvense toch tijdig al te kunnen binden, als daar nu een maand voor activatie overgaat is dat een maand ok, maar dat is het dan wel...het had vandaag wel opgeleverd mogen zijn, de rest vind ik toch maar wa zever. het gebrek aan communicatie vind ik ook wel ergerlijk, das altijd het minste wat een bedrijf kan doen vind ik
> ditch: k had het dus puur over de facturatie voorafgaand aan de oplevering wat aangegeven staat op de site
, de oplevering zelf moet idd zo snel mogelijk gebeuren
Geplaatst: 15 dec 2007, 18:16
door fieldoxide
SVDE schreef:ik begrijp ditch en fieldoxide ook wel; je kunt idd niet uitgaan van een zgn. traditie van niet tijdig opleveren, dat is op zich wel iets te zot vind ik.. ze hebben 15nov wssch handig gebruikt om UPC klanten in het leuvense toch tijdig al te kunnen binden, als daar nu een maand voor activatie overgaat is dat een maand ok, maar dat is het dan wel...het had vandaag wel opgeleverd mogen zijn, de rest vind ik toch maar wa zever. het gebrek aan communicatie vind ik ook wel ergerlijk, das altijd het minste wat een bedrijf kan doen vind ik
> ditch: k had het dus puur over de facturatie voorafgaand aan de oplevering wat aangegeven staat op de site
, de oplevering zelf moet idd zo snel mogelijk gebeuren
SVDE dat heb je nu eens perfect samengevat voor ons .Ik denk dat de meeste mensen die cityconnect hebben aangevraagd er ook zo over denken,laat ons hopen dat het wachten de moeite waard zal zijn.
Geplaatst: 15 dec 2007, 18:40
door SVDE
tis da, maar ik denk wel dat het de moeite zal zijn... zelf klant bij dommel voor netconnect sinds april '07, echt wel content, nog geen problemen gehad en te spreken over de 2 verhogingen van de limiet die sindsdien plaats hebben gevonden. ik ga er dus voorlopig nog altijd vanuit dat jullie de gelukzakken zijn
Geplaatst: 15 dec 2007, 20:09
door Freakazoid
Ze behandelen hun klanten gewoon als idioten. Nog een maand laten wachten en om dat te weten te komen, moet men ook nog zelf bellen. Een mail was het minste.
Nog niet te spreken dat ze de activatie op een zaterdag beloven, yeah right..
Geplaatst: 15 dec 2007, 20:15
door fieldoxide
Freakazoid schreef:Ze behandelen hun klanten gewoon als idioten. Nog een maand laten wachten en om dat te weten te komen, moet men ook nog zelf bellen. Een mail was het minste.
Nog niet te spreken dat ze de activatie op een zaterdag beloven, yeah right..
Ik weet het man,
hopelijk is het wachten de moeite waard .
Geplaatst: 15 dec 2007, 20:37
door broli
Freakazoid schreef:Ze behandelen hun klanten gewoon als idioten. Nog een maand laten wachten en om dat te weten te komen, moet men ook nog zelf bellen. Een mail was het minste.
Nog niet te spreken dat ze de activatie op een zaterdag beloven, yeah right..
Tja, wat ga je eraan doen? Ze forceren om je voor 24u00 een 20 mbps lijn geven? Als er een beter alternatief was en dommel bv niet mee is met de concurentie dan zou ik je klacht begrijpen. Maar helaas kan zelfs ook dommel ergens vrij zijn wegens hun bewuste zeldzame aanbod, dommel heeft een soort van monopolie op goedkope internet