Pagina 8 van 12

Geplaatst: 10 mei 2008, 10:46
door Goztow
Ik stel bewust "het kan zijn dat", aangezien het dus een persoonlijk idee is, niet gebaseerd op enige (inside) info.

Geplaatst: 22 mei 2008, 16:03
door Fliz
Om maar even aan te tonen dat ik wel nog tevreden ben met EDPnet ;-)

Nu juist getest:

Afbeelding

Geplaatst: 24 mei 2008, 17:10
door Fliz
Nu is 't wel miserie :s

Afbeelding

Geplaatst: 25 mei 2008, 01:48
door Dfrog
Ik ben er wel tevreden van:
5037 517 84%

ik hoop enkel dat ze tegen 01/07 een beter of gelijkwaardig aanbod dan Scarlet20 hebben.

Geplaatst: 25 mei 2008, 10:36
door Goztow
Fliz schreef:Nu is 't wel miserie :s

Afbeelding
Als je een beetje deze thread had gelezen, dan wist je wel dat vooral 's avonds en in het weekend er problemen zijn.

Geplaatst: 29 mei 2008, 22:36
door cavecat
Deze week de knoop doorgehakt :
Exit EDPnet , enter Dommel.

Ticket staat nu open bij EDP sinds 20/11 .. "upgrade van de centrale zal zo'n 3 weken duren" ... Ticket staat in followup en gaat altijd direct terug daarin zonder comment van hunnentwegen als ik er iets in post.
Gezien ik gerelgd thuis werk via VPN & avondpermanentiediensten heb tot 20u is het toch wel belangrijk dat het een beetje vooruit gaat.

Youtube filmkes bekijken in 10 stukken of 15min laten inladen in de achtergrond versta ik niet onder "broadband internet".

Geplaatst: 31 mei 2008, 18:43
door Waterboy
Tijdens de piekuren gaat het tergend traag.
Edpnet zegt me dat Belgacom weigert om de centrale te upgraden.
Maar Scarlet heeft toch ook apperatuur in de Belgacom centrale.
Dus wie is nu de schuldige?

Geplaatst: 01 jun 2008, 00:16
door UB_removed1963
Reeds 2 jaar geleden had ik hetzelfde probleem bij Edpnet: steeds was het in de avonduren niet meer te doen, upgrade van de centrale zat er niet in. Ook hun volume berekening liep toen al fout, maar dat fout bij hun zou kunnen liggen: dat kon niet. Uiteindelijk dan ook maar naar Dommel overgeschakeld en nog geen seconde spijt van gehad! Als je dan zelfs al ziet dat ze tickets gaan 'negeren'...tja, dan is het toch wel erger met Edpnet gesteld dan ik dacht hoor. En trouwens, waarom reageren ze hier niet meer?

Geplaatst: 01 jun 2008, 00:39
door liger
Waterboy schreef:Tijdens de piekuren gaat het tergend traag.
Edpnet zegt me dat Belgacom weigert om de centrale te upgraden.
Maar Scarlet heeft toch ook apperatuur in de Belgacom centrale.
Dus wie is nu de schuldige?
hier werd probleem opgelost door naar dxadsl te gaan

Geplaatst: 01 jun 2008, 09:38
door dejean
LoSeR schreef:
Waterboy schreef:Tijdens de piekuren gaat het tergend traag.
Edpnet zegt me dat Belgacom weigert om de centrale te upgraden.
Maar Scarlet heeft toch ook apperatuur in de Belgacom centrale.
Dus wie is nu de schuldige?
hier werd probleem opgelost door naar dxadsl te gaan
naar dxadsl ? Die maken toch ook gebruik van het Scarlet netwerk, idem Edpnet. Hoe verklaar je dat, volgens mij is door de overschakeling enkel je provideradres gewijzigd maar geen netwerkwijziging.
Of heeft dxadsl ( lees signpost ) een ander netwerk dan edpnet ?

Geplaatst: 01 jun 2008, 10:20
door ubremoved_983
dejean schreef: Of heeft dxadsl ( lees signpost ) een ander netwerk dan edpnet ?
Ja !

DXadsl ( signpost ) maakt gebruik van Globalaxs ( het oude RealROUTE ), EDPnet heeft zijn eigen netwerk in de vorm van Inticonet.

Edit: mijn typfout verbeterd ;)

Geplaatst: 01 jun 2008, 12:14
door dejean
ditCh schreef:
dejean schreef: Of heeft dxadsl ( lees signpost ) een ander netwerk dan edpnet ?
Ja !

DXadsl ( signpost ) maakt gebruik van Globalaxs ( het oude RealROUTE ), EDPnet heeft zijn eigen netwerk in de vorm van Initiconet.

Is de zwakke schakel hier dan de mogelijk "overbelaste" initico.net netwerk ? Er zijn dus 3 spelers die invloed (kunnen ) hebben op de kwaliteit van de breedbandverbinding !!
Belgacom - scarlet - initiconet (edpnet) ? + eigen (binnen) bedrading.
Blijft uw afstand tot de locale wijkcentrale dan wel behouden als je overschakeld van Edpnet (initico) naar Signpost ( Globalaxs ), of zal die
i f v het netwerk ook mogelijk wijzigen ?

Geplaatst: 01 jun 2008, 19:45
door Tae
Het gaat hier altijd met ups en downs, ik vraag mij af of ze daar iets aan gaan doen want anders denk ik er ook over om over te stappen.

Was altijd best tevreden met Edpnet maar die schommelingen, hangen mijn nek uit de laatste maanden.

Soms kun je wel goed internetten en downloaden en de volgende minuut, zie je zo uw download snelheid naar beneden gaan en na 5 minuten weer terug naar boven...... Surfen is een pain in the ass geworden. Het is zolang nog niet erg als het was met ADSL2Fit in der tijd maar het begint er een beetje op aan het lijken...

Gaan ze nog beginnen met rekeningen op te sturen van data dat je nog moet betalen van een paar maanden geleden.

Moet ik dat betalen want vind niet dat we door hun problemen, daarvoor moeten opdraaien.

We betalen al veel te veel in België voor wat we krijgen.

Persoonlijk denk ik dat ook ander betere alternatieven daar gaan onder lijden zolang de grote hun prijzen en hun limieten niet gaan veranderen, naar Europese standaard.

Dus nu gaan de meeste naar Dommel en binnenkort zitten zij ook in de problemen omdat hun netwerk het aantal klanten niet aankunnen....

Maar vertik het om naar Telenet of Skynet over te stappen zolang ze hun duopoli in stand houden.

Geplaatst: 01 jun 2008, 20:10
door ubremoved_983
dejean schreef: Blijft uw afstand tot de locale wijkcentrale dan wel behouden als je overschakeld van Edpnet (initico) naar Signpost ( Globalaxs ), of zal die
i f v het netwerk ook mogelijk wijzigen ?
Die blijft hetzelfde :)

Geplaatst: 01 jun 2008, 20:19
door nogChoco
't is "intico", btw :wink:

Geplaatst: 01 jun 2008, 20:22
door ubremoved_983
nogChoco schreef:'t is "intico", btw :wink:
niet waar :)

http://www.ripe.net/membership/indices/data/eu.ec.html

Geplaatst: 01 jun 2008, 20:30
door Patje
ditCh schreef:
nogChoco schreef:'t is "intico", btw :wink:
niet waar :)

http://www.ripe.net/membership/indices/data/eu.ec.html
dejean schreef:
ditCh schreef:
dejean schreef: Of heeft dxadsl ( lees signpost ) een ander netwerk dan edpnet ?
Ja !

DXadsl ( signpost ) maakt gebruik van Globalaxs ( het oude RealROUTE ), EDPnet heeft zijn eigen netwerk in de vorm van Initiconet.

Is de zwakke schakel hier dan de mogelijk "overbelaste" initico.net netwerk ? Er zijn dus 3 spelers die invloed (kunnen ) hebben op de kwaliteit van de breedbandverbinding !!
Belgacom - scarlet - initiconet (edpnet) ? + eigen (binnen) bedrading.
Blijft uw afstand tot de locale wijkcentrale dan wel behouden als je overschakeld van Edpnet (initico) naar Signpost ( Globalaxs ), of zal die
i f v het netwerk ook mogelijk wijzigen ?
Tis Intico , kijk maar eens goed ... geen i na de N ( geen ini tico )

Geplaatst: 01 jun 2008, 20:31
door ubremoved_983
Tis Intico , kijk maar eens goed ... geen i na de N[/quote]

Excuses, ik had niet gezien dat hij doelde op een typfout van mijnen twege ... ik dacht dat bedoelde dat het INTICO was ipv INTICOnet. Miscommuncitie dus, ik bedoel wel degelijk inticonet ;)

Geplaatst: 02 jun 2008, 00:39
door liger
Voor mij in ieder geval (zone 015) heeft overschakeling gezorgd dat ik geen snelheidsverlies heb snachts
+ natuurlijk 100Gb limiet

Geplaatst: 02 jun 2008, 01:20
door nogChoco
"initico" bestaat blijkbaar ook, maar EDPnet zit bij "intico" dus daarom wou 'k die typo eventjes aanhalen :wink:

Geplaatst: 13 jun 2008, 17:48
door Waterboy
Het gaat precies weer niet vooruit op mijn 6 mbit lijntje :-(


Your DOWNLOAD Speed:
457 kbps or 57 KB/sec

an efficiency of ~8%

up
Your UPLOAD Speed:
295 kbps or 37 KB/sec

Geplaatst: 13 jun 2008, 19:00
door liger
Waterboy schreef:Het gaat precies weer niet vooruit op mijn 6 mbit lijntje :-(


Your DOWNLOAD Speed:
457 kbps or 57 KB/sec

an efficiency of ~8%

up
Your UPLOAD Speed:
295 kbps or 37 KB/sec
ticket aanmaken of anders overstappen

Geplaatst: 23 jun 2008, 21:03
door billeman
liger schreef: ticket aanmaken of anders overstappen
Ticket aanmaken, dom antwoord (uw lijnwaardes zijn goed). Ja, dat had ik zelf al gezien en zelfs de informatie in het ticket gezet.

Opnieuw ticket open doen, geen antwoord meer.

Is nu al dagen lang dat op momenten er maar 14 KB/s doorgaat, soms met pieken tot 100 KB/s, op een 6Mbit/s sync.

Het kan verkeren, een week geleden was ik nog heel tevreden van EDPNET, maar als dit nog lang blijft duren, of regelmatig gebeurd, dan heb ik geen andere keuze dan overstappen, zelfs al verlies ik dan een deel upload snelheid (Telenet is out of the question uit principe).

Ik begin er al spijt van te krijgen dat de limieten omhoog gaan, zelfs al heeft dat er misschien niets mee te maken.

BTW regio Leuven (Kessel-Lo)

Geplaatst: 23 jun 2008, 23:29
door liger
billeman schreef:
liger schreef: ticket aanmaken of anders overstappen
Ticket aanmaken, dom antwoord (uw lijnwaardes zijn goed). Ja, dat had ik zelf al gezien en zelfs de informatie in het ticket gezet.

Opnieuw ticket open doen, geen antwoord meer.

Is nu al dagen lang dat op momenten er maar 14 KB/s doorgaat, soms met pieken tot 100 KB/s, op een 6Mbit/s sync.

Het kan verkeren, een week geleden was ik nog heel tevreden van EDPNET, maar als dit nog lang blijft duren, of regelmatig gebeurd, dan heb ik geen andere keuze dan overstappen, zelfs al verlies ik dan een deel upload snelheid (Telenet is out of the question uit principe).

Ik begin er al spijt van te krijgen dat de limieten omhoog gaan, zelfs al heeft dat er misschien niets mee te maken.

BTW regio Leuven (Kessel-Lo)
Zou het mss te maken hebben met zelfde probleem als bij Dommel? (gezien het bij belgacom ligt)

Misschien ff bellen dan als ze al lang ni antwoorden op uw ticket?

Geplaatst: 24 jun 2008, 09:43
door billeman
liger schreef:
Zou het mss te maken hebben met zelfde probleem als bij Dommel? (gezien het bij belgacom ligt)

Misschien ff bellen dan als ze al lang ni antwoorden op uw ticket?
Ik zal de problemen van Dommel vermelden in het ticket, misschien schieten ze dan ineens wakker :-)

Bedankt voor de tip, alhoewel ik het een beetje betwijfel, daar ik op een DSLAM zit die zich niet in de hoofdcentrale van Kessel-Lo bevindt, maar op slechts 700 meter.... toch te proberen waard.

Geplaatst: 24 jun 2008, 10:56
door Avenger 2.0
Ja in de avond zijn er dikwijls snelheidsproblemen. En het is niet lokaal, want je merkt dat buitenlandse websites stukken trager gaan dan belgische. Volgens mij moeten ze bij edpnet eens wat meer internet lijntjes leggen...

Geplaatst: 05 jul 2008, 19:20
door Converted
Snelheid van men huidige ADSL2+ (ik sync op +-18000 down en afstand is 955 meter vd centrale: Berchem) verbinding bij EDPnet:

Your DOWNLOAD Speed:
5584 kbps or 698 KB/sec

an efficiency of ~23% => Hier haal ik normaal gesproken +- 60 %


Your UPLOAD Speed:
845 kbps or 106 KB/sec

Haal normaal gesproken meer dan het dubbele, maar vandaag blijkbaar toch niet. (En niet alleen vandaag ...)

Geplaatst: 06 jul 2008, 12:32
door bmattijs
dus zelfs hun adsl2+ aanbod heeft last van snelheidsschommelingen? Mssn toch maar es kijken om elders te upgraden ...

Geplaatst: 06 jul 2008, 12:57
door VOiD
Da's de reden waarom ik meer dan een jaar geleden bij EDPnet weggegaan ben. Jarenlang zeer tevreden geweest maar dan plost problemen beginnen krijgen en de helpdesk stak het steeds op de lijn, binnenbekabeling, modem etc. Na een paar maanden was ik het beu en ben ik naar Dommel gegaan. Mij nog geen seconde beklaagd.

Geplaatst: 06 jul 2008, 16:52
door Generic Human
Ook hier overgestapt naar de max24 abbo. Moet zeggen teleurstellend, maar of het nu ligt aan de lijn weet ik niet. Voorheen kon ik bijna de hele dag door de maximale snelheid behalen met het max6-abbo. Nu zijn de snelheden wisselvallig en meestal trager dan voorheen.

Lijnwaardes zijn goed dacht ik :
Downstream Rate: 19994 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 12 db
Downstream Line Attenuation: 22 db
Upstream Line Attenuation: 4 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 20 db

Geplaatst: 06 jul 2008, 17:00
door Converted
Generic Human schreef:Ook hier overgestapt naar de max24 abbo. Moet zeggen teleurstellend, maar of het nu ligt aan de lijn weet ik niet. Voorheen kon ik bijna de hele dag door de maximale snelheid behalen met het max6-abbo. Nu zijn de snelheden wisselvallig en meestal trager dan voorheen.

Lijnwaardes zijn goed dacht ik :
Downstream Rate: 19994 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 12 db
Downstream Line Attenuation: 22 db
Upstream Line Attenuation: 4 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 20 db
Zien er idd uitstekend uit. Heb ongeveer dezelfde. Hoever zit je van de centrale? Welke gemeente? Ik alvast van Berchem/Antwerpen.
Kzou zeggen ticket posten, maar betwijfel het of dit opgelost geraakt... sinds die "no traffic" (fup) maatregel.

Geplaatst: 06 jul 2008, 17:21
door Generic Human
Kapellen, dus laat aangesloten op het ADSL2 centrale, en ik dacht op ongeveer een 1km of minder.

Geplaatst: 07 jul 2008, 15:15
door Jack Daniels
Ik ben ook al ruim 2 jaar bij edpnet, maar het valt me vaker op de laatste tijd dat hun verbindingen minder stabiel zijn en dat de snelheden te wensen over laten. Ik zit trouwens te denken om over te stappen naar een andere provider. Voornamelijk dxadsl speelt door mijn hoofd.

Geplaatst: 09 jul 2008, 16:42
door Generic Human
Bij isp-monitor test steeds tegenvallende resultaten, bij de speedtest op userbase zit ik toch steeds rond de 65 a 68 % efficiency bij downloadsnelheid. Upload is voor beide tests hetzelfde.

Geplaatst: 21 jul 2008, 20:49
door Pluis
Vandaag is het hier werkelijk ongelooflijk (regio Gent Dampoort)

Het is alsof ik met een 14.4kbps modempje op het internet zit. :evil:

serieuze vertragingen sedert maandag 29-7

Geplaatst: 29 jul 2008, 18:52
door cod2k
regio Kortrijk hier naby "den appel"
reeds ticket ingediend.... mijn lijn is bij een eerste nazicht toch perfect in orde. nog wat SS van de testen nemen en hopelijk geloven ze me dan meer dan het tabelletje onderaan.

edpnet speedtesten (KByte/s)
28/7
14h :102/65/36/104
16h :50/12/78
17h :51/123/76
18h30: -/-/-/3/
19h : -/-/-
19h30 :17/8/15
22h :37/34/-/62/108/52
23h30 :3/2/9/25
02h :72/6/76/22
29/7 11h :2/45/43
12h :55/47/44
13h :73/47/37
15h :72/40/79
18h : 14/22/8

Geplaatst: 31 jul 2008, 17:23
door Tae
Hier juist hetzelfde gedurend problemen met mijn snelheid, en soms valt er helemaal niet meer te surfen, laat staan downloaden.

Twee weken geleden leek alles terug normaal te zijn, maar nu is het weer van dat...

Begin ik stilletjes aan ook al beu te worden, ben al klant sinds ik weg ben van Adsl2fit maar de laatste maanden is het toch erg geworden qua stabiliteit van het netwerk.

Ik klaag niet direct maar op deze manier deftig surfen gaat al niet meer, das toch het essentiële van internet geloof ik !

Als het zo blijft waag ik het misschien ook een overstap te doen naar één of andere provider, natuurlijk zker geen Telenet of Belgacom Skynet !

Maar persoonlijk ben ik er niet voor zo maar over te stappen.

Geplaatst: 01 aug 2008, 19:02
door cod2k
Tae schreef:Hier juist hetzelfde gedurend problemen met mijn snelheid, en soms valt er helemaal niet meer te surfen, laat staan downloaden.
.....
de problemen langs mijn kant waren te wijten aan mijn modem.... vermoedelijk oververhitting. nochthans die staat al een jaar in de garage waar het koel is (hangt wel aan de muur moar kom). belkin G5D7633-4 met 1.00.25 firmware... nog een zien of ik een faktuur daar nog van liggen heb ander ga ik die eens laten upgraden door mijn auto :twisted:

wil daarmee niet zeggen dat het daarom hetzelfde is want heb soms ook wel speeddips gehad rond 19h...meestal op een maandag

Geplaatst: 05 aug 2008, 18:58
door billeman
Na mijn klachten van overlaatst wil ik gewoon wel even kwijt dat EDPNET na aandringen eindelijk reactie gekregen heeft van Belgacom en dat deze aanvaard heeft om zijn centrale te upgraden.

Nog eventjes afwachten, wil ik gerust doen na al de moeite dat EDPNET gedaan hebben, en misschien zijn er binnenkort geen problemen meer op sommige momenten van de dag.

Een dikke pluim voor de ticket opvolging van EDPNET, als het goed is dan zeg ik het ook !

P.S. Ik krijg deftig de indruk dat Belgacom het heel moeilijk maakt voor de alternatieve providers die hun netwerk "mogen" gebruiken, om het nen keer straf te zeggen, heb ik de indruk dat van zodra er ergens een VP overbelast is, de alternatieve providers terugvallen naar een best-effort QOS class, dus de overschotjes krijgen, om toch maar de Belgacom TV goed verder te laten draaien :roll:

Geplaatst: 05 aug 2008, 20:30
door Mr.T
Belgacom doet daar niet moeilijk over hoor. Ze verdienen daar veel geld aan. Ze upgraden dus maar al te graag.

Het is trouwens niet Belgacom die moet aanvaarden om de VP te upgraden. Scarlet moet dit beslissen en een aanvraag doorsturen naar Belgacom. Wekelijks worden die VP upgrades (of downgrades) uitgevoerd.