A2F 1Mbps Down

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Start praying, people :-D
Stijnvs001

Dus als ik het goed begrijp zit de kans erin dat we vanavond weer aan 280-330 kbs kunnen downloaden :-D Heeft iemand van Userbase al een bevestiging hierover ontvangen?


Groeten,

Stijn
Gast

Is dit ook voor scarlet :???: want ik heb met de helpdesk woensdag gebeld en ze zeiden dat ik tegen het einde van de week terug normaal kon downloaden.Heb er nog niet veel van gemerkt :cry:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Die info staat idd op de pages van A2F en is ook aan ons doorgespeeld geweest. Maar die info betekent niet dat ALLE, met nadruk daarop, opgelost gaan zijn, direct na die upgrade.

Er is gezegd dat ze perfect op schema zitten en vermoedelijk voor hun twee weken deadline terug online zullen zijn tegen normale omstandigheden.

Dat zal voor iedereen gelden.

Het einde is in zicht.. maar ik wil jullie geen valse hoop geven dat het morgen terug in orde ofzo is... nog even op de tanden bijten zou ik zeggen. Indien we news hebben dan posten we het.
I love it when a plan comes together!
Gast

14/11/2003 13:14:27 Backbone upgrade complete

Geen vershil hier in Brussel sinds de Upgrade...
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Hier in noord Limburg is ie toch weer 5kb/s sneller.
We zitten al op 30kb/s :-D
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Mja als ze bij scarlet niet klaar zijn, gaant die upgrades van A2F nog niet veel doen hé...
danzka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 nov 2003, 21:54
Locatie: Limburg

Blino schreef:Mja als ze bij scarlet niet klaar zijn, gaant die upgrades van A2F nog niet veel doen hé...
Zijt maar zeker dat ze nog niet gereed zijn,ik hoop er al niet meer op dat het deze maand opgelost gaat zijn,al die leugens die de helpdesk van scarlet mij heeft aangesmeerd vorige maand,ik vertrouw ze daar niet meer,al drie weken achter elkaar beloven dat het probleem opgelost word telkens als ik bel tegen het einde van de week zeggen ze dan :cry: nooit iets van gemerkt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tja, en dan nu zou plotseling een backbone upgrade de zaak gaan oplossen ? (wat dus puur op een capaciteitsprobleem zou duiden).

Ik geloof van heel die historie alsmaar minder en minder... en moest het ooit opgelost geraken dan zullen we het ook nooit weten. Bijzonder jammer voor een nieuwe provider om niet meteen open kaart te spelen met zijn klanten (en kom niet af met het feit dat ADSL2FIT van niets weet... zij weten meer dan je denkt).
Gast

Ofwel weten ze meer en willen ze het niet zeggen, ofwel weten ze gewoon het probleem niet en proberen ze maar vanalles te beloven zodat ze geen klachten meer krijgen.
stijn001

Webvisie schreef:Helaas,

Is dit slechts een roddel, die ik vermoed ontstaan is door de melding
dat er vandaag backbone-upgrades uitgevoerd zijn. Deze hebben echter
tot gevolg dat onze bandbreedte die slechts voor 34% gevuld was, nu voor
ongeveer 6% gevuld is.
Wij wachten nog steeds op de upgrades op het netwerk van Scarlet. Al
hopen we dat deze eerstdaags in zicht zijn.

Met vriendelijke groeten,

WebVisie Support


Edit: idd vergeten quoten,srry
Stijn

[mod="The Oddity"]
Even voor wat duidelijkheid gezorgd. Zonder quotes kwam het over net als je sprak voor Webvisie en dus personeel zou zijn. Een mail posten> use quotes.[/mod]
Fr3aK
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2003, 19:09
Locatie: Rumst

Nu hoor je het van iemand van Webvisie zelf se :)
Wel leuk zo'n post direct van de bron...

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mensen,

Die backbone upgrade is de eerder aangekondigde X-aantal Mbit die A2F extra bij besteld had. Maw: nog meer bandbreedte ter beschikking hebben voor de klanten. Ongeveer twee weken geleden was die bezetting ongeveer 40%. En met die upgrade wordt dat nog 6% ofzo...

MAAR zolang het probleem bij Scarlet niet opgelost is, wel dan zal die backbone upgrade niks betekenen voor jullie. Wanneer Scarlet hun probleem opgelost is.. alweer: ze liggen voor op schema.. dus vermoedelijk snel.

Ivm Stijn: die is geen medewerker van Webvisie.. ik vermoed dat hij een mail post van iemand bij Webvisie.

r2504, geloof mij maar en de rest van Crew ook.. Scarlet heeft tot over 1 week geleden bitter weinig informatie aan A2F bezorgd! Het is pas na 3-4weken dat er een degelijke communicatie is geweest van Scarlet uit...
Scarlet is zéér zuining met info. Ze hebben ook zo geen ticket systeem als Belgacom waarbij de OLO's tickets ontvangen van problemen of storingen op het netwerk. Noch een statuspage..maw: Scarlet communiceert even slecht!

Volgens onze info.. zal dit zeker binnen de termijn van twee weken opgelost zijn.. so be a little more patient.
I love it when a plan comes together!
Gast

Kan het zijn dat ik ook problemen heb met mijn verbinding door het geen wat er met adsl2fit is ,ik heb scarlet als provider downloaden tegen 50kilobytes/s met de upload snelheid heb ik geen problemen,helpdesk zegt dat er geen problemen zijn en dat hun netwerk stabiel is ik geloof er niet veel van :?
johnny202020

ik heb hier (nord antwerpen) terug mijn snelheid van 350kb/s sins vorig nacht, ik zit wel op la tribu als provider
wel nog een paar snelheids problemen deze namiddag maar nu is als terug goe
dus is niet alleen adsl2fit met deze problemen, maar was bij mij niet zo erg sins halve oktober een snelheid van 60 à 80 kb/s

Edit:
Het is Kbyte/s en de snelheid is nog altijd goed
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Dag Johnny,
Die 350kb/s die je hebt, is dat KByte/s of Kbit/s?
Veel A2F's zouden al blij zijn met 350Kbits/s, maar ik denk dat je kBytes bedoelt, dus ongeveer 2800kbits/s, want ik zie dergelijke snelheden nu in de 'Last 40 Results' staan.
Het is een (heel oude) goede gewoonte om KiloBytes af te korten als KB en Kilobits als Kb.
Of ook goed: Kbits of KBytes niet af te korten.
Johnny, een heel mooie snelheid, dat geeft ook de A2F's hoop.
ADSL 2 FIT THE BEST ...

Scarlet network will be update @ 17-11-2003

LEX 1

1000 x 112s21z6
z45445x 5545575
5s4fgdsx4545sd
4d4fes5x85745sgd

Some information of the scarlet update support

[mod="TheOddity"]
Posts in vorige topic naar hier gemoved![/mod]
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Op de scarlet pages http://www.scarlet.be/nl/support/status/ADSL/ zie ik alleen maar de lex upgrades van september.
Waar vind je iets over maandag?
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

die getallen zeggen me niks :( wat houdt dit concreet in?
welke bron?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Johnny en A2F limburg,

Ik denk dat dit een aanwijzing is dat er aan het probleem gewerkt wordt eh :).

Er zijn sinds van de weekend een ietsje meer boven de 1000Kbit/s speedtests gedaan met A2F. Overgrote meerderheid is nog steeds: +- 200Kbit/s. LaTribu heeft enkele 1000+ en af en toe ook lager..nen 2000+ heb ik nog niet zien staan.

A2F the best,
Ik weet niet waar je je info haalt.. niet direct iets van terug gevonden, maar deze info zegt wel degelijk héél weinig.. dat gaat over 1 LEX, zo bestaan er 100en in België, dat zijn simpele tel.centrales eh.. die ene LEX gaat niet een nationaal downloadprobleem veroorzaken ;-)

Wat die getallekes betreft.. is idd chinees..
I love it when a plan comes together!
johnny202020

nu is wij snelheid terug op ongeveer 120KByte/s
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

En? Ik zie en hoor hier en daar al positieve dingen... hoe zit het met de mensen hier (de 2 weken zijn wel nog niet om maar kom) :)

Laat zeker iets weten als het terug in orde is.
NuKeM
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ik zit toch al aan 30KB/s :evil:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Het gaat hier de goede kant uit.
Ik kan nu downloaden aan 600Kb/s ofwel 75KB/s.
Het is nog geen monsterscore maar het gaat de goede kant uit.
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook zo,
450 kbit waar dat voorheen nog maar 250 kbit was!!!
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik zit hier nu op 105 kb/sec. hoger kan ik niet omdat mijn lijn de hoge snelheid niet aankan dus ik ben tevreden :-D toch is probere hoger aan te vragen :)
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ok, kheb eens gereconnect en dit zijn de resultaten:

- Download speed : 603 kbit/s or 75 kbyte/s
- Upload speed : 380 kbit/s or 48 kbyte/s
Mon Nov 17 2003 at 18:55:07 UTC+0100

Trekt er al wat meer op :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Aha, het gaat de goede richting uit.. maar het is nog niet alles ;-).

Dat geeft ons voldoende info. In de speedtest zien wij ook dat er een pak speed is bijgekomen voor de users blijkbaar.. meesten hebben nu +- 500-600Kbit/s.

Als wij nog info zouden ontvangen van A2F of Scarlet.. dan weten jullie het het eerst ;-).
I love it when a plan comes together!
vscompany

Ikzelf haal nogmaar een maximum van 35 kbs, even was het +100 maar nu is het weer gedaan..Zou dit kunnen zijn doordat die nieuwe 100 mbits lijn overmorgen pas geactiveerd zal worden?
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

Hallo,

regio Brussel ook 75kb/s download sinds +- 20u vanavond.
Dat doet echt goed na anderhalve maand !
Keep the good work !
Gast

van 30 kb/s naar 85 kb/s. In de streek van Tielt, Deinze in West-Vlaanderen.
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Hier in Hasselt ook een stijging naar +- 75kbyte/s
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Zou het dus kunnen dat tegen vrijdag we allemaal weer aan 300+ kunnen downloaden? :d
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mensen, we gaan nu toch niet terug beginnen met al ons speedtest results te posten eh :).

Ik versta dat jullie blij zijn door de minimale stijging maar die kan je ook perfect lezen uit de speedtest.

Zo wat 70% van de speedtest is +- 500-600. Hier en daar zitten er nog een paar 100-200.

Het zou handiger zijn te weten waar het nog steeds +- 200 is, dan waar het 500 is voor de meerderheid...(vermoedelijk Limburg die 200Kbps)

vscomp, ik weet niet over wat je het hebt een 100Mbps lijn die pas morgen geactiveerd wordt?? Bij wie? Bij A2F is begin deze week een extra lijn installed die het verbruik op de backbone van zo'n 40% naar 6% heeft gebracht. Zie hoger. Ik weet niet over welke lijn jij het hebt. Daar hebben wij ook geen info over.

Enja, het is normaal de bedoeling dat het tegen vrijdag opgelost zou moeten zijn...laatste info die we kregen: "we zitten op schema". Maw het ziet er goed uit.. dus normaal Donderdag - Vrijdag ergens ;-)
I love it when a plan comes together!
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Als je op status kijkt zie je staan : 19/11/2003 0:00:00 New 100Mbps Connection Planned to Come in Production
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ah, hmm ik denk niet dat die de ultieme doorslag zal geven hoor....

Dat lijkt mij gewoon weer een upgrade bij A2F zelf. Die lijn is er al.. maar er moest nog iets aan gedaan worden ...

Dus, ik vrees als de probs bij Scarlet niet opgelost zijn.. dan zal die 100Mbps ook niet direct helpen eh :)
I love it when a plan comes together!
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Misschien interessant om te vermelden dat je opnieuw moet inloggen om van de verhoogde snelheid te profiteren.

Greetings
Gast

tsja als iedereen (diep) onder de 100KB downt, kan ik wel geloven dat de load 6% is...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Guest,

Dat heeft daar niks mee te maken. Die 6% load is enkel qua DNS, SMTP mail en newsserver gebruik. Het verbruik/downloaden loopt via de Scarlet DSLAMS ...

Anyway, toch bedankt voor uw zinloos, ondoordacht en dom berichtje.

MVG,

Siske
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mm

Als het waar is wat Siske zei, dan had ik het ook verkeerd begrepen.
Het is toch zo dat jouw verkeer tot adsl2fit over het scarlet netwerk gaat, maar eens je aan adsl2fit zit, moet je nog naar internet kunnen (over de leased lines van adsl2fit) en ik dacht dus dat die leased lines maar 6 % load hebben.

Correct me if I'm wrong.

greetz,

Nob
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”