Pagina 70 van 78
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 07 okt 2024, 12:15
door Dizzy
DarkV schreef: 20 sep 2024, 11:29
Ondertussen aan de andere kant van onze wereldbol op vakantie (schande op zich vermoedelijk) maar als ik kijk hoe men hier leeft dan heb ik toch het idee dat we pure economische zelfmoord aan het plegen zijn voor de spreekwoordelijke druppel op een hete plaat.
Het is natuurlijk beter dan niets doen maar op deze manier zullen je kinderen binnen 25 jaar geen job meer hebben (en dus ook geen SZ)… en of het effectief een graad kouder gaat blijven moet je nog afwachten.
Nu ja, camera’s voor de terroristen, EV’s tegen het milieu… er zijn ondertussen al tientallen voorbeelden waar men ons een rad voor de ogen draait (en onze vrijheid inperkt en zakken leegschud).
Alé, klagen over vrijheid inperken maar tegelijk wel anderen willen de les spellen als ze op reis gaan?
En ja, economische zelfmoord is uiteraard erger dan omkomen door pakweg een natuurramp.
Er is trouwens geen economische zelfmoord als men zich tijdig aanpast aan de veranderingen die zich opdringen, ook dat geldt zowel in de natuur als in de economie. Wie zich niet tijdig aanpast zal zichzelf in de voet schieten. De riedeltjes van haalbaar en betaalbaar klinken goed bij wie niet wenst te veranderen maar uiteindelijk dringt die verandering zicht toch op en zullen zij die een haalbaar en betaalbaar rad voor de ogen lieten draaien op voor gevolgen van hun keuze.
Wie slim is, probeert de veranderingen voor te zijn en ook de voordelen/kansen die ze bieden te gebruiken. Uiteraard is het gemakkelijker om niets te doen en anderen te verwijten dat de eigen keuze verkeerd uit draait. Het is de schuld van...
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 09 okt 2024, 18:06
door Petrikske
ddd schreef: 03 okt 2024, 07:58Voor wie een stadsautotje zoekt, de Dacia Spring is ENORM in prijs verlaagd.
Heb er net 1 gekocht (Extreme 65pk) en dat voor een prijs goedkoper dan een dure Speed Pedelec.
Verkoper was dezelfde mening toegedaan, hij wilde een electrische bakfiets kopen om z'n kinderen naar school te brengen, de EV Dacia Spring was goedkoper dan een EV bakfiets.
Ze verkopen gelijk gek nu volgens hem.
Aanvraag voor de premie heeft hij gelijk gedaan dus moet ik zelf niets meer voor doen tot de levering/betaling.
Echt wel een mooi boodschappenwagentje.
(eind oktober loopt de Dacia korting af denk ik dus snel wezen is de boodschap)
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 09 okt 2024, 20:24
door ddd
... en als je'm binnen 3 jaar beu bent, krijg je er misschien nog meer voor dan je zelf betaald hebt.
(of de korting moet permanent blijven)
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 09 okt 2024, 21:45
door Petrikske
De Dacia korting loopt tot eind oktober en de EV premie van de Vlaamse overheid is ook geen lang leven meer beschoren dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 09 okt 2024, 22:49
door pkrs
Die Dacia is inderdaad wel interessant voor rond de kerktoren te rijden.
Voor de grotere afstanden en meer ruimte/luxe is de Tesla Model Y ook wel interessant, zeker met de Vlaamse premie.
Ze staan momenteel €39.990 zodat je de Vlaamse premie van €5000 kan aanvragen en je kan nog €1.000 extra korting krijgen via een referral link wat het totaal op slechts €33.990 brengt!
Om de stockwagens van €39.990 te zien moet je op de Tesla website klikken op "Ontdek de voorraadmodellen". Voor de Tesla Model 3 geld trouwens sinds kort dezelfde (vaste) prijs!
Indien gewenst kan je de €1000 extra korting gerust ontvangen via mijn link:
https://www.tesla.com/nl_be/referral/kensy126981
Of via PM wil ik het gerust ook geven als je dit hier niet mag plaatsen? (een referral is de enigste manier om deze extra korting te kunnen krijgen).
Ik zelf heb ook een Tesla gekocht met de Vlaamse premie en zeer tevreden van, de gratis inschrijving en wegentaksen is ook nog mooi meegenomen

Snel zijn is de boodschap met de nieuwe regering in aantocht

Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 11 okt 2024, 19:07
door selder
Hah, de Processie van Echternach is na 566 dagen eindelijk ten einde. Ja, inderdaad, 566 dagen geleden een BMW i4 G26 eDrive35 besteld, die in Februari dit jaar geleverd werd in Bornem. Daar heeft die dan door onkunde van onze personeelsdienst 233 dagen buiten op een parking gestaan. Ik had schrik voor de vuilheid/lak/rubber/interieur en wat zo lang stilstaan met de batterij doet. Hij is héél vuil, rechterlijst zelfs beschadigd, heel vuil, maar niks wat Davy's Car Cleaning er niet uit krijgt, en dan maar ineens een Keramische coating erop zetten. Batterij heeft denk ik geen negatief gevolg, of allez, als het een paar procent is, dan merk ik er toch niks van.
Dat ding is idioot snel, en dat is dan nog niet eens één van de snelste en heeft bijvoorbeeld geen Boost mode (alleen Sport).
Het laden is wel "iets nieuws" dat erbij komt, en ik begrijp wel dat veel mensen daar zo weigerachtig tegenover staan. Soms is het echt gewoon een half uur echt gewoon niks doen - als het niet naar "het winkeltje" gaan is. Op 't werk laden is geen probleem, en in de buurt zijn er genoeg 300+ kWh DC laders (die aan 170kWh laden - ja, alleen van 20% tot 40% ofzo). Thuis laden nog niet, heb wel zo'n "slimme kabel" maar dat is alleen voor noodgevallen à la "shit, morgen X Km doen" maar dat lossen we nu ook op met snelladen. Ik laad trouwens tot 90%, tegen dat ik dan thuis ben zit er toch nog maar 82%. De degradatie wordt geschat op 5% over 5 jaar, en aangezien dit toch een leasing is f*** it.
Via de dealer gecontacteert door een bedrijf dat slimme laadpalen zet - ze verdelen deze voor de hele group. Ben benieuwd, want de prijs is zo'n 33% lager, en de meterkasten zitten vlak aan de garagepoort, dus dat lijkt me allemaal heel gemakkelijk.
Dan rijden: ik had er eerst schrik van, omdat op al m'n vorige 1 reeksen (en de Z4) allemaal sportophanging zit. Deze niet, budget was door de hoge basisprijs zeer beperkt, zelfs daarom de eDrive35 genomen ipv de standaard eDrive40 (waar je dan zo goed als géén optie op had), en dus dacht ik in het begin dat het een boot-gevoel ging zijn, maar dat valt allemaal reuze mee. Sportief rijden met een EV dat is een beetje een "game-gevoel". Met echt rijden heeft het niet zoveel te maken vind ik.
Anyway, leuke bak, ik zou 'm zelf niet kopen, but hey, I still like it
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 11 okt 2024, 21:15
door johan.devos
Nice!
Onze HRM heeft me laten weten dat ik ook moet beginnen uitkijken en deze staat ook op m’n shortlist. Welke kleur is dit, ik heb dit nog niet gezien in de configurator of is dit een individual?
Veel plezier ermee.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 11 okt 2024, 22:59
door DarkV
johan.devos schreef: 11 okt 2024, 21:15
Welke kleur is dit, ik heb dit nog niet gezien in de configurator of is dit een individual?
Dat is de kleur waar hij vanaf dag één in beschikbaar was (pracht kleur inderdaad)... maar die is blijkbaar verdwenen uit de confiurator nu

Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 12 okt 2024, 05:56
door selder
Idd, deze Sanremo green was alleen beschikbaar bij de G26 van 2021 tot 2022, nadien is er de G26 LCI, die deze kleur niet meer heeft
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 12 okt 2024, 08:30
door NuKeM
Persoonlijk zou ik voor een ander model/merk gegaan zijn, maar het belangrijkste is dat jij tevreden bent natuurlijk

Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 12 okt 2024, 09:06
door Goztow
Eindelijk geregeld, proficiat selder! Pracht kleur inderdaad. Ik zou zeker een thuislader overwegen. Een echt comfort.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 12 okt 2024, 18:05
door selder
Thuislader komt er, ‘t is hier drie fasen met 40A…
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 13 okt 2024, 16:28
door DarkV
selder schreef: 12 okt 2024, 18:05
Thuislader komt er, ‘t is hier drie fasen met 40A…
Dat gaat een stevig capaciteitstarief worden dan

Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 13 okt 2024, 21:30
door Data technicus
selder schreef:Thuislader komt er, ‘t is hier drie fasen met 40A…
Thuislader zijn max 32A 3 fasig hoor.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 14 okt 2024, 12:48
door selder
Data technicus schreef: 13 okt 2024, 21:30
Thuislader zijn max 32A 3 fasig hoor.
Dus ... past ... elke ... AC ... thuislader ... die ... je ... tegenwoordig ... kan ... kopen
DarkV schreef: 13 okt 2024, 16:28
Dat gaat een stevig capaciteitstarief worden dan
De bedoeling is om al die slimme idioterie met elkaar laten samenwerken hé, dus de auto die krijgt maar zoveel zodat die geen piek maakt. Wat voor zin heeft het om aan 22 kW te laden als je toch 10+ uur hebt?
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 14 okt 2024, 23:49
door duizend
Heeft iemand ervaring met één van volgende EV.
Allen net onder de 40.000 grens om nog rap de 5.000 premie mee te pakken ...
Voorlopig is dat de voorkeursvolgorde
Rijbereik en laadtijd is totaal niet belangrijk (gezien het als "enkel rijden in België" auto moet dienen) zolang het effectieve rijbereik boven de 250km is
Is BYD aan of af te raden? Niet te kloppen qua uitrusting en prijs ...
Weinig onderhoudspunten van dat merk ...
KIA EV3
BYD SEAL U
HYUNDAY KONA
VOLVO EX30
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 10:53
door Matt555
Och ! @ Dacia.... niet mee lachen he , indertijd ook mensen gekend die een "Trabantje " kochten ....
PS : toch eens navragen wat een vervangbatterij (indien nog voorradig...) kost ...

Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 11:22
door R2D2
EX30: achterbank is enkel voor kinderen. Geen beenruimte voor volwassenen.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 11:47
door Petrikske
Matt555 schreef: 15 okt 2024, 10:53
Och ! @ Dacia.... niet mee lachen he , indertijd ook mensen gekend die een "Trabantje " kochten ....
PS : toch eens navragen wat een vervangbatterij (indien nog voorradig...) kost ...
Waarom?
garantie van 8 jaar of 120.000 km met een minimum laadcapaciteit van 75%.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 12:19
door on4bam
Begin dit jaar met de zoon mee geweest voor een nieuwe bedrijfswagen en ook bij Volvo gaan kijken. "redelijk" is toch wat optimistisch, afhankelijk van de stand van de voorste zetels.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 12:31
door R2D2
Ik bedoel wel degelijk de Volvo.
Het is maar wat je redelijk noemt. Ik noem het onvoldoende en oncomfortabel, zelfs voor korte afstand.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 12:44
door Petrikske
Was even niet mee en heb ondertussen m'n bericht aangepast.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 18:23
door pkrs
duizend schreef:Heeft iemand ervaring met één van volgende EV.
Allen net onder de 40.000 grens om nog rap de 5.000 premie mee te pakken ...
Voorlopig is dat de voorkeursvolgorde
Rijbereik en laadtijd is totaal niet belangrijk (gezien het als "enkel rijden in België" auto moet dienen) zolang het effectieve rijbereik boven de 250km is
Is BYD aan of af te raden? Niet te kloppen qua uitrusting en prijs ...
Weinig onderhoudspunten van dat merk ...
KIA EV3
BYD SEAL U
HYUNDAY KONA
VOLVO EX30
Als ik jou was zou ik voor een Tesla Model Y of 3 gaan, ik zelf heb de Model 3 aangekocht omdat ik niet super veel plaats nodig had en hem iets mooier vond en ben super tevreden met deze wagen.
Momenteel staan ze aan €39.990 maar met de Vlaamse premie en een kortingscode van €1000 (zie mijn post hierboven van 9 oktober) komt dit op €33.990.
Het supercharge netwerk van Tesla vind ik echt wel een groot voordeel met veel lagere prijzen dan de concurrentie omdat je ook automatisch de lagere prijzen voor Tesla leden betaald.
Stuur gerust een PM mocht je nog vragen hebben.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 19:57
door NuKeM
De Tesla model 3 ontbreekt inderdaad raar genoeg in het lijstje. Het is zowat de no-brainer en beste waar voor je geld lijkt me
Moest die te groot zijn is er ondertussen ook bij Renault misschien wel iets leuk te vinden (al zou ik het moeilijk hebben met een Frans merk).
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 20:41
door devilkin
Ik heb zelf het vorige model kona, en ben er zeer tevreden over.
Tesla zou ik dan zelf weer absoluut niet nemen, deels om ideologische redenen, en deels wegens de (regelmatig) slechte afwerking, het ghost-remmen probleem dat ook veel van m'n collega's over klagen, het feit dat het bedrijf zeer wispelturig is als het om problemen oplossen gaat ,...
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 21:30
door pkrs
devilkin schreef:Tesla zou ik dan zelf weer absoluut niet nemen, deels om ideologische redenen, en deels wegens de (regelmatig) slechte afwerking, het ghost-remmen probleem dat ook veel van m'n collega's over klagen, het feit dat het bedrijf zeer wispelturig is als het om problemen oplossen gaat ,...
Slechte afwerking ervaar ik alvast totaal niet, misschien dat dit bij oudere modellen zo was maar dan hebben ze er zeker uit geleerd.
Ghost-remmen door auto pilot valt voor mij goed mee, in het begin durfde hij eens tussenkomen als er een auto te dicht tegen de baan stond om op te rijden maar sinds de laatste update is dit veel verbeterd.
Voorlopig ook geen problemen met hun klantenservice maar heb ook nog geen "grote" problemen gehad.
Maar van elk merk kan je wel zo'n verhalen lezen denk ik dan...
Bv. eerste hit op google voor Hyundai:
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 21:47
door devilkin
Dit gaat over de 12v batterij (gewoon ter verduidelijking) - blijkbaar waren die 12v batterijen echt gewoon brak. Zelf niet meegemaakt.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 15 okt 2024, 21:50
door pkrs
devilkin schreef:Dit gaat over de 12v batterij (gewoon ter verduidelijking) - blijkbaar waren die 12v batterijen echt gewoon brak. Zelf niet meegemaakt.
Ja dat zag ik inderdaad maar was gewoon een voorbeeld dat je zo'n verhalen van wispelturigheid bij elk merk wel kan terugvinden...
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 16 okt 2024, 12:20
door duizend
NuKeM schreef: 15 okt 2024, 19:57
De Tesla model 3 ontbreekt inderdaad raar genoeg in het lijstje. Het is zowat de no-brainer en beste waar voor je geld lijkt me
Bij het samenstellen van de lijst was die nog een pak duurder dan 40k
Nu hebben ze er inderdaad 6k van de prijs afgedaan op enkele promo modellen.
Ik vind de lijst van de standaarduitrusting van een 40k model Y nergens terug.
Qua standaarduitrusting lijkt de BYD de no brainer…
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 16 okt 2024, 13:16
door devastator
NuKeM schreef: 15 okt 2024, 19:57
De Tesla model 3 ontbreekt inderdaad raar genoeg in het lijstje. Het is zowat de no-brainer en beste waar voor je geld lijkt me
Moest die te groot zijn is er ondertussen ook bij Renault misschien wel iets leuk te vinden (al zou ik het moeilijk hebben met een Frans merk).
Hangt natuurlijk af van de criteria ...
Het gebrek aan fysieke knoppen was voor mij de reden om een Tesla links te laten liggen.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 16 okt 2024, 17:35
door pkrs
duizend schreef:NuKeM schreef: 15 okt 2024, 19:57
De Tesla model 3 ontbreekt inderdaad raar genoeg in het lijstje. Het is zowat de no-brainer en beste waar voor je geld lijkt me
Bij het samenstellen van de lijst was die nog een pak duurder dan 40k
Nu hebben ze er inderdaad 6k van de prijs afgedaan op enkele promo modellen.
Ik vind de lijst van de standaarduitrusting van een 40k model Y nergens terug.
Ik dacht dat Tesla's altijd full options zijn.
Alleen de batterij (standard/long range) of motoren (RWD/AWD) kunnen verschillen.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 16 okt 2024, 20:42
door duizend
pkrs schreef: 16 okt 2024, 17:35
Ik dacht dat Tesla's altijd full options zijn.
Met de term full option weet ik nog steeds niet welke uitrusting er in zit en welke niet ?
geventileerde stoelen ?
automatische kofferklep ?
bestuurderszetel met geheugen ?
V2X mogelijkheid ?
elektrisch open dak ?
verwarmd stuurwiel?
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 16 okt 2024, 20:43
door Goztow
Mijn tip is ga ermee rijden. En let op dingen zoals stilte en beenruimte.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 16 okt 2024, 21:37
door pkrs
duizend schreef:pkrs schreef: 16 okt 2024, 17:35
Ik dacht dat Tesla's altijd full options zijn.
Met de term full option weet ik nog steeds niet welke uitrusting er in zit en welke niet ?
geventileerde stoelen ?
automatische kofferklep ?
bestuurderszetel met geheugen ?
V2X mogelijkheid ?
elektrisch open dak ?
verwarmd stuurwiel?
Staat op hun site bij "Details van de functie" onder de kleurkeuze.
Alles behalve geventileerde stoelen, V2X en open dak is aanwezig.
Model 3 uit 2024 heeft wel geventileerde stoelen.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 16 okt 2024, 23:55
door duizend
Ok, merci details gevonden !
Blijkbaar is er een update komende op de model Y begin volgend jaar waar de geventileerde stoelen er ook in komen
Proefrijden gaan we uiteraard doen, wie koopt er nu een auto zonder proefrit ?
De Kona (WAF factor) en de volvo EX30 (been ruimte achter) zijn daardoor al afgevallen.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 17 okt 2024, 00:07
door pkrs
duizend schreef:Ok, merci details gevonden !
Blijkbaar is er een update komende op de model Y begin volgend jaar waar de geventileerde stoelen er ook in komen
Geen probleem! Mocht je nog vragen hebben over Tesla, stel ze gerust.
En als je voor een Tesla zou kiezen, vergeet niet mijn link te gebruiken voor €1000 extra korting:
Link verwijderd, pm poster indien interesse
Zou zonde zijn om €1000 te laten liggen.
Gratis inschrijving is ook mooi meegenomen, ben ook eens benieuwd of die wegenbelasting effectief gratis blijft in de toekomst voor huidige eigenaars.
Succes met de zoektocht!
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 17 okt 2024, 00:10
door bartman
Na 6 jaar Model 3 LR te hebben gereden tijd voor iets nieuws. Jammer dat de wagen een paar deuken heeft en wat geschaafd is dus denk niet dat ik er nog veel zal voor krijgen (destijds 68k betaald). Hopelijk volgende ev ergens onder de 60K zien te kopen. Nieuwe mag wat korter zijn bijv kia ev3 of Volvo ec40 of een id4 of Skoda of
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 17 okt 2024, 00:50
door R2D2
Goztow schreef: 16 okt 2024, 20:43
Mijn tip is ga ermee rijden. En let op dingen zoals stilte en beenruimte.
Inderdaad. Ik was enthousiast over Tesla. Tot ik ermee ging testen. Alles went maar het ontbreken van een dashboarddisplay was voor mij een brug te ver.
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 17 okt 2024, 20:54
door Data technicus
Re: Aan de EV rijders ...
Geplaatst: 20 okt 2024, 09:58
door tom35
Hoi, een vraagje,
Ik moet een dezer dagen een nieuwe lease bestellen en wat advies is altijd welkom.
Ik rij nu met een volvo XC40, inclusief trekhaak voor een trekhaakkoffer als ik op vakantie ga...
Ik rij minstens 1 keer per jaar naar Spanje, enkele keren riching Parijs...
Er zijn 3 modellen die overblijven vanwege de range en de kofferruimte want er moet een rolstoel (opgeplooid uiteraard) inpassen id koffer en nog wat bagage.....
Ook de instaphoogte is belangrijk is belangrijk...
Er is de Tesla model Y, de EQB250+ Premium Business en de ID7 tourer pro...
Ik vind adaptive cruise control, achteruitrijcamera vooral het belangrijkste (bliss, lane departure ed zijn allemaal op alle drie standaard),
De Tesla model y standard range ben ik geen super fan van, nadeel vind ik dat alles via de display moet gebeuren, geen dashbord wat toch wel handig en je niet telkens op die display moet liggen kijken, de richtingaanwijzers op het stuur, voordeel is de frunk, de grote koffer (heb nog geen testrit ingepland)...
De EQB is de bijna full option, koffer is echter de kleinste van de drie, hier ga ik zeker een trekhaak nodig hebben voor mijn trekhaakkoffer, dat is bij de andere 2 niet nodig...
Ik was geen fan vanwege de koffer, die is amper zo groot als die van mijn volvo, maar de testrit die ik gemaakt heb was wel heel aangenaam om mee te rijden...
De Id7, persoonlijk de mooiere vind ik persoonlijk en heeft wel mijn voorkeur nu (volgende week een testrit), grote koffer dus geen trekhaak nodig, maar de pro dus wat minder opties, alhoewel, nadeel is dat dit de laagste vd 3 is...
Als ik nu a better routeplanner gebruik dan merk ik dat de id7 aan ongeveer dezelfde laadtijd zitten van ong. 1u45, de model y doet er bijna een uur meer over (wat ik vreemd vind) en de EQB gaat zelfs over de 3u... En ja ik weet dat dit op een trip van 13u weinig uitmaakt maar toch..
Ik wil hier geen discussie starten van is bs die laadtijd want je moet om de x km stoppen, laden en range is bijkomstig enz.. die zijn al in den treure gedaan.. Ik vind dit zelf wel en respecteer een ander zijn mening, mss dat ik die bijstel eens ik er zelf mee rijd maar zover zijn we nog niet...
Hoe juist is die better routeplanner eigenlijk... zijn er pro's en con's van de specialisten hier die ik mss over het hoofd zie...
Misschien nog dit, ik moet loon laten vallen voor deze wagens, het verschil tussen de 3 is ongveer een 100e brutto dus weinig impact... waarde eqb de goedkoopste is, dan de tesla model y end an de id7...Opties zoals een trekhaak betaal ik cash bij en ik weet dat de lease daar heel blij mee is maar ik rij wel 4j met die wagen...
Tom